-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Stonerice #109155 üzenetére
A szelepfedélben nincs PCV szelep.
Kartergáz elvezetés a szelepfedélből:
Ezeket a csöveket időnként célszerű kitisztítani. A vastagabb csőben tud lecsapódni a kartergázban lévő vízpára, ami lecsapódik forró koszos vízzé, amitől a cső eldurranhat.
Alapjárat ingadozást okozhat, ha koszos a fojtószelepház. A lerakódott kosztól beragadhat a fojtószelep, nincs légrés a fojtószelep, és a ház között,kevés oxigént kap a motor, ezért alacsony dadogó lesz az alapjárat, esetleg le is állhat.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
peterattila #109142 üzenetére
Olajgomba, olajnyomás kapcsoló. [kép]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
rumos XIII #109013 üzenetére
Gyujtáskapcsoló zárbetétet kell cserélni. [kép]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #108920 üzenetére
"... Ma reggel megajándékozott a gép egy újabb hibaüzivel... P210300..."
Az U2103 hibakódot magyarázod, mert az opel műhely a P2103 hibakódot nem ismeri.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
metrion #108064 üzenetére
"...A három komponensre ható katalizátor jól teszi a dolgát, ha már bemelegedett, és nem szennyeződik.
A bemelegedési időszak azért nagyon fontos, mert olyankor kis mértékben dúsítani kell a keveréket, ami így oxigén-szegény lesz, és sok elégetlen szénhidrogén marad a kipufogógázban. Ez nem csak az emisszió szempontjából gond, hanem a katalizátor felmelegedését is lassítja.
Ezért találták ki a szekunder levegő rendszert, ami hideg motornál, az indítást követő kb. 90 másodpercben friss levegőt juttat a kipufogóba, (emelt fordulatszám kb:1200ford/perc).
Így az elégetlen szénhidrogének oxidálódni tudnak, ami pedig hőt termel, így a katalizátor gyorsan bemelegszik üzemi hőfokra (min 350°C). A káros anyagok szén-dioxiddá és vízzé alakulnak, így a lambdaszonda szabályzás hamarabb elkezdődik..." -
mohabá 007
aktív tag
válasz
ncc1701 #107919 üzenetére
"...Amikor leengeded, nem látod a betöltő nyíláson, h meddig van..." Ez igaz
Csoda lenne, ha látnám, mivel a betöltő nyílás a sebváltó tetején lévő szellőző, amiben van a légtelenítőcsavar (szuszogó). Ezt a csavart kí kell venni,és ítt lehet az olajat betölteni, ami lassan megy, mert a furat átmérő lejjeb kb: 2-3mm re szűkül.
Ezért javasoltam, hogy az ellenőrző furaron keresztül töltse fel a sebváltót olajjal.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
cappa72 #107916 üzenetére
Az olajszintet azért kérdeztem, mert azt írtad, hogy a csere után könnyebben, simábban lehet váltani sebességet. Szerintem azért mert most megvan az olajszint, korábban meg nem.
Mennyire volt koszos az olaj, esetleg még most is piros?Az olajszint ellenőrző furaton könnyebb, és gyorsabb betölteni az olajat mint a szuszogón.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
thomasvold #107440 üzenetére
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
espi38 #107288 üzenetére
Öreg vagyok, ezért szövegértelmezési gondom van.
Részlet:
"...A jelkiesés hatása
- Az elő lambda-szonda jelének kiesése miatt a lambda szabályozás nem áll le, az működik tovább, de a lambda adaptáció (igazítás valamihez) nem működik...."Szerintem ha valamihez igazít: - akkor szabályoz. De ezek szerint mégse.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
espi38 #107283 üzenetére
Visszaolvastam a kezdetekig.
Mivel viszonylag könnyen levetted az olajbetöltő sapkát,(nincs vákuum a szelepfedélben), tehát jó a szelepfedél membrán, és a szívósorban lévő PCV is.
Lehet ellenőrizni a PCV szelepek csöveit nem jut e be valahol a rendszerbe fals levegő.
A kartergázcső vékony csövét a szívósorba be tudtad dugni? -
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #107280 üzenetére
"Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
Visszaraktam a gyári szelepfedelet és tökéletes lett. "Én a PCV szelep hibájáról beszéltem, ami neked nincs!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
espi38 #107279 üzenetére
Másik szívósor csak akkor kell, ha bebizonyosodik, hogy ez a rossz.Ha ez rossz, akkor azok a tünetek, amik neked is vannak.
"- Ha a rövidtávú üzemanyag-korrekció alapjáraton plusz 15-20% fölé emelkedik, de magasabb fordulatszámon leesik, akkor valószínűleg vákuumszivárgás van.."Saját szemeddel győződj meg róla ,hogy meg van e, és ép e a gombaszelep. (lámpával, tükörrel)
Ha megvan, féktisztítóval, ecsettel tisztítsd meg.
Járó motornál vedd le az olajbetöltő sapkát. Nem midegy, hogy könnyen, vagy nehezen tudod levenni.Húzd le a lambdaszonda csatiját. Ne törődj a hibajelző lámpával. Vezess olyan körülmények között, mint amikor dobja aP0171 hibakódot. Ha így is dobja a P0171-et, a lamdaszonda jó.
Ellenőrizd le a turbónál lévő PCV szelep csöveit,csatlakozásait.
Hirtelen ennyi.Van még egy másik szelep is, amiről senki nem beszél.Még ma azt is elmondom,hogy hol van.
Amúgy miért vagy biztos benne, hogy a szelepfedélnél nem tud fals fevegőt beszívni? (mivel még az se mindegy, hogy milyen sorrendben, milyen nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Markizmark #107277 üzenetére
A VVT rendszerű (okoskerekes) motorvezérlésnél nincs külön külső kipufogógáz visszavezetés.
Helyette belső kipufogógáz visszavezetés van. (szelepösszenyitással működik)Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
MaddeNNNN #107273 üzenetére
A képet amit feltettem, azon is csak egy MAP szezor van, és egy BARO szenzor.
Írd be a Google-ba a BARO szenzor GM számát,
és eldöntheted, hogy mi is az valójában.A kérdésem továbbra is:
- Ha van MAF, mi szükség van MAP-ra, ha a működéséhez szükséges beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő nincs.
- De fordítva is igaz az: minek a MAF, ha van MAP? -
mohabá 007
aktív tag
válasz
MaddeNNNN #107245 üzenetére
BARO szenzor méri a légköri (barometrikus) nyomást
MAP szenzor
Az ECU ennek segítségével befolyásolja a gyújtás és a befecskendezés egyes paramétereit. A szívócsatorna nyomást értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/üzemanyag-arányt.
A MAP-szenzor szolgál a barometrikus nyomás mérésére is. Ha a gyújtás be van kapcsolva, és a motor nem jár, az (ECU) a szívócsatorna nyomást barometrikus nyomásként értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/tüzelőanyag-arányt.MAF szenzor
Légáramlás mérő, ami méri a motorba belépő levegő mennyiségét.
Az (ECU) a MAF érzékelő jelét használja, és megfelelően beállítja a benzin/levegő arányt, a motor minden fordulatszáma, és terhelése mellett.Egy normális
motorban vagy MAF van, vagy van beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő és MAP, de az üzemszerű működésükhöz nem kell BARO szenzor. ( lehet, hogy rosszul tudom?
)
Az A14NET motorban van MAF: (de nincs beszívott levegő hőmérséklet-ézékelő a MAP működéséhez
)
[ U]és van MAP, és BARO szenzor
Kíváncsiságból a keresőbe beírtam a BARO szenzor GM számát,és kiderült hogy az egy sima MAP szenzor.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
dewill79 #107129 üzenetére
Ezzel a videóval korábbi állításod cáfolod, illetve megerősíted azt amit Markizmark mondott.
Azt állítottad, hogy a Z16XER, és Z18XER ben MAF van.
Érdekes a helyzet Z18XER motor esetén. Kétféle megoldás van.Egyik, ahol IAT érzékelő, és MAP van:
Másik, ahol MAF van.
A Z16XER motorban nincs MAF. (IAT, és MAP van.)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
espi38 #107089 üzenetére
Azért is tekergek a szívósor PCV szelepe körül, mert azok a tünetek, amit te is észrevettél.
A PCV szelep meghibásodás leggyakoribb tünetei:
• Egyenetlen motor alapjáraton
• Olajszivárgás a gyújtótekercsnél: a gyertyánál áll az olaj leggyakrabban a 4. henger környékén
• A P0171 hibakódok visszatérő kialakulása (sovány elszegényedett üzemanyag keverék)
• Hosszú és rövid távú üzemanyag-korrekció több mint +20%
• A hiba kézenfogható pl.úgy is, hogy az olajbetöltő sapka járó motornál nehezen levehető a nagyon erős szívóhatás miatt. -
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
bodorjanos #105825 üzenetére
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Tothgera30 #105834 üzenetére
Pontosabban, a katalizátor utáni lambdaszonda, (monitorszonda) áramköri hiba.
"...A katalizátor utáni szonda jelének kiesése miatt nem áll le a lambda szabályozás. Egyedül a katalizátor működésének a vizsgálatát nem tudja az ECU elvégezni..."
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #104933 üzenetére
A gyertyákat, és a gyújtásmodult így a legegyszerűbb ellenőrizni. (nem szép, de hasznos)
Ha ezek jól működnek, akkor az ECU nem százas
Nem megfelelően vezérli a gyújtásrendszert, ezért dobja a P0351-2-3-4 hibakódokat. Ebből adódóan jönnek az égéskimaradás hibakódok, P0300-1-2-3-
Ha az ECU-t levetted a radiátorról, nézd meg, hogy minden tüske sértetlen e.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
M0ng00se #104671 üzenetére
Mi a gondod a 95 fokos vízhőfokkal?
"...A termosztát 92° C – nál kezd nyitni, és kb: 107° C- nál nyit ki teljesen...""...mi "kapcsolja" a ventilátorokat?..."
Az ECU kapcsolja a ventilátorokat. Vannak vízhőfok érzékelők többek között a hűtőradiátorba beépítve. Tőlük tudja az ECU a hűtővíz hőmérsékletét. Amikor szükséges, kapcsolja a ventilátorokat.
A hűtőradiátorodba is megvan a helyük. (M22x1,5)
hűtőradiátor
A henger alakú a hűtőventi kapcsolásához küld adatokat az ECU-nak, a másik a klímaventi működtetéséhez.
Elsőre azt kellene megnézni, hogy a ventilátor működésképes e. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
mephi666 #104643 üzenetére
"....Az ECU csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha az 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el..."
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
ricsi8800gt #104538 üzenetére
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
ricsi8800gt #104536 üzenetére
Tuti, hogy valahol van benne. [Imádni való dög]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
ricsi8800gt #104530 üzenetére
Termosztát cserével sem fog a vízhőfok mutató mutatni semmit.
Kell lennie valahol (pl: hengerfej) beépítve egy egycsatlakozós, (a felső kis pöcökre kell rádugni a sarut) [kép]
Ő a vízhőfok jeladó vízhőmérő órához. Lehet azért nem mutat semmit az óra, mert a jeladóról le van csúszva a saru. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
peet137 #104342 üzenetére
nem gyári
gyári
komplett membránház"...ehhez valahogy be kellene bizonyítani, hogy tényleg ez a hibás,.."
Korábban már leírtam hogyan tudod leellenőrizni. [link]
Esetleg borotvahabot kensz a nyíláshoz, ha beszívja, a membrán szakadt."...A vákuum kicsit erősebb az olajbetöltőnél, de egyáltalán nem az a "szippantós" mértékű..."
A szelepfedélben túlnyomás van. Ha leveszed az olajbetöltő sapit, a túlnyomástól lelöki magáról a szelepfedél,
és ingadozó lesz az alapjárat.
Ha a membrán át van szakadva, járó motornál az olajbetöltő sapkát nehezebb levenni, mert vákuum keletkezik.
Ebből annyit érzékelsz, hogy a motor túlfogyaszt, olajat csipegeti, fix fordulaton, gyorsításkor, motorféknél rángat. Alapjárat ingadozik.
Ellenőrizd le a szelepfedélből elvezető kartergázcső állapotát, és a csatlakozásait is. -
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #103959 üzenetére
Kezdjük az immoval.
A gyújtáskapcsoló betétnek nincs köze az immo chiphez.
Van egy indítókulcsod. Annak a házában van a centrálzár távirányító rendszer, és ott van az immo chip.(két különálló rendszer)
A gyújtáskapcsoló körül van a transzporter gyűrű (műanyag karika). Ha ez nem érzékeli az immo chipet, nem indul az autó (az önindító se kap áramot) de villog a check kontroll ikon is." ..a bendix nem húz be…”
A bendix az önindító kis fogaskereke, amit a mágneskapcsoló (behúzótekercs, behúzórelé) indításkor a fogaskoszorúba tol.
Az önindító működése:[kép]
A mágneskapcsoló ellenőrzése:[kép]
Az indítómotor ellenőrzése:[kép]
Az önindító bekötése, működés ellenőrzése:[kép]Hirtelen röviden, tömören
ennyit tudok segíteni.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
DjDanee87 #103888 üzenetére
A pedálteszttel kiolvastál egy tárolt, nem élő hibakódot. Ha van élő hibakód, az autókulcsos lámpa világít.
P0009 hibakódod nem lehet,mert csak 1 hengersorod van.
Olyan szakit kell keresni, aki műszerrel kikutakodja, hogy az akkucsere előtt jól működő "szervízmenű, titkosmenű" a csere után miért nem működik. Vedd le az akku negatív sarut 1-2 órára, hátha helyre áll a rend.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
ncc1701 #103875 üzenetére
A visítva röhögés a szakmai hozzáértésüket minősíti.
Markizmark jól leírta a lényeget.Én hét éve csináltam meg az első saját készítésű lecsapatóm. 1000km rövid távok (5 - 10km) alatt ennyi trutyis lé gyűlt össze a lecsapatóba, ami nem lett megetetve a motorral.
Ezt meg csak úgy itthagyom rejtvénynek a nagytudású visítva röhögő "szakiknak"
[kép] -
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #103838 üzenetére
A lecsapató tartályt, a korábban feltett képen, az 1-el jelölt csőbe kell bekötni.
Beszerezhető bizonyos tipusokhoz olajleválasztó a PCV rendszerhez is. (X18XE, X20XEV) motortipusokhoz.
Így néz ki:[kép]Én tettem a gépsasba.
Ide kell beszerelni:[kép]
Így néz ki beszerelve:[kép]Úgy látom neked is beszerelhető, mivel hasonló a kialakítás: [kép]
Én már évek óta molyolok a kartergázak lecsapatásával, minden lehetséges helyre tettem lecsapatót.(alapjárat, fojtószelepházba menő, PCV rendszer)
Ez a hatodik, végleges verzió. Így néz ki: -
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
mephi666 #103659 üzenetére
"vezérműtengely jeladó hiba"
P0340= Vezérműtengely helyzetérzékelő A szenzor 1. hengersor, áramkör hiba
Szerintem a kábellel lesz gubanc.Multiméterrel mérd ki, hogy jön e áram a vez tengelyhez. Lementem a vekimhez, csatit lehúztam, gyújtást ráad. Eredmény: 1 saru=0.3v 2 saru=2.5v 3 saru=0v
Csak tipp: mivel melegedésre érzékeny, vedd le az ECU csatijait, és nézd meg, hogy az a sok láb szépen áll e nincs e valamelyik láb megsüllyedve.
Ha a vezérlés elmászik, akkor az a hiba állandó hiba lenne, nem időszakos. Más lenne a hibakód.
Neked a csavarkukcsos lámpa a motorellenőrző lámpa (check engine) -
mohabá 007
aktív tag
válasz
body007 #103528 üzenetére
Van egy másik rajz is, itt érthetőbben írja.
A rajz szerint felül tőcsavar van, ez rögzíti anyával az önindítót. Utána van a test saruja, amit egy másik anya rögzít. Ami nekem furcsa, hogy a rögzítőanyát 40Nm nyomatékkal, az alsó rögzítőcsavart 25Nm nyomatékkal kell meghúzni.
Igen, azok a csavarhelyek
Ez meg a két kábel, ami a mágneskapcsolóra megy: -
mohabá 007
aktív tag
válasz
csoszogi #103487 üzenetére
Tegyük helyére a dolgokat. Így kezdődött:
"…Ma a feleségemnek néztünk egy 5 ajtós astra j 1,4 100 lovas benzin motorral szerelt autót..."
A hozzászólásokban elmondták, hogy ezen motortipusokban nincs EGR. Válaszod: "tudtommal van", és betettél egy linket, aminek egy szépséghibája van, azok az EGR-ek Astra J dízel motorokhoz valóak.
Azoknak a motortipusoknak akiknek van okoskereke, nem kell EGR, (külső kip gáz visszavezetés), mert ezt a feladatot, az okoskerekek a szelepek egybenyitásával megoldják. (belső kip gáz visszavezetés).
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
jimmy5 #102864 üzenetére
A hibakód alapján, a szívó oldali mágnesszelep (szolenoid szelep) - et működtető áramkörben van hiba.
Cseréld meg a kipufogó oldali mágnesszeleppel. Ha a mágnesszelep rossz, akkor P0013 hibakódot dob.
Ha marad a P0010 hibakód, akkor a mágnesszelep jó, a vezetékkel lesz hiba, de lehet sima kontakthiba is. -
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Kolty #102599 üzenetére
Ha kívülről nem látni olajszivárgást, attól még lehet rossz a tömítés. Az csak azt jelenti, hogy a tömítés "külső köre" tömít. A nyillal jelzett rész az a "belő kör" tömítése. Ott hibás (nem tömít rendesen a tömítés)
Így talán érthetőbb:A vezérmű tengelyes képen is látni, hogy a "belső kör"tömítése nem engedi az olajat a gyertyákhoz.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Kommy #102582 üzenetére
Ha a hidrotőke nem működik mert beragad, akkor van csörgő hang, de nem tud úgy beragadni, hogy a szelepek nyitását, zárását (kompressziót) zavarja. Meg kell mérni a kompressziót, lehet szelepszár szimmering hiba, vagy a szelep nem zár rendesen. Lehet nem megfelelő üa nyomás, vagy befecskendező szelep hiba is. (eltömődött szűrőjű befecskendező szelep)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest