-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz _seth_ #57261 üzenetére
Attól függ neked mi villog, nálam a MID kijelző.
Az a valami ami neked villog, annak a valaminek kell a test pontját megnézni.
A mid a testet nem tudom honnan veszi az óracsoportnak van külön testpontja azt tudom, illetve a műszerfal mögött, (egészen konkrétan a rádió mögötti magasságban) van egy test pont érdemes azt is ellenőrizni. -
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #57271 üzenetére
Annyiert marha sok, vectraba 8-10k a hibamentes....
Generator ismetelten szar, bekapcsolt vilagitasnal es futessel tolt 13.8at ha eg a feklampa 13.6 ha ranyomom az ulesfutest 13.4...
Elmehet a kurv@ anyjaba az osszes kiba**ott szerelo, rohadjon meg mind! Nem igaz hogy nem tud tolteni ez a szar 14.4et. Hazafele annyira felbaxott hogy 5 ezerig kiporgettem, hazaertem es szo szerint berugtam a kocsiajtot. Elegem van hogy van egy 30 ezres akksi benne es folyamatosan merul mert nem tolt az a rohadt generator... kifizettem 90 ezret es SZAR! -
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57277 üzenetére
Akksinal a generatorhoz nem ferek hozza.
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57279 üzenetére
A generator maga kapott uj testet, illetve kapott uj pozitivat a generatortol az akkumulatorig. Egyedul az akkumlator testkabelehez nem nyultunk eddig. De hetvegen akkor megnezem azt.
-
F_Gergely
őstag
Ez a feszszabalyzo dolga... most arra nem terek ki hogy van intelligens toltes is mert a vectraban meg nincs.
Nem.14,4et felkapcsolt fogyasztokkal sem eshet a fesz 14v ala. Ezt hivatott szabalyozni a feszultsegszabalyzo (mivel a generator tobbet termel mint 14v) ami folyamatosan 14v feszultseget tart terhelestol fuggetlenul.
(#57285) vebbful:
Az ugy kemeny De nyilvan te sem full fogyasztokkal kozlekedsz, meg elvileg benzinesnel ugy van hogy ha porgeted a motort ugy no a fesz 1500-2000es fordulaton elvileg ami neked 12,8v az is feljebb kene hogy menjen.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
A generator folyamatosan tolt, a toltesi fesz pedig 14 volt, ez a tartomany 14,0 es 14,4 kozott van. Terheletlenul 14,4 voltot tolt a generator terheles alatt pedig nem eshet a fesz 14 volt ala. A generator tobbet termel mint 14 volt ezt szabalyozza le a feszultsegszabalyzo (ha tonkremegy a feszszabalyzo akkor szokott tolteni 15-16 voltot mivel nincs ami leszabalyozza).
Nem keverek semmit, maximum te vagy tisztaban a generator es az auto elektromos rendszerenek a mulodesevel. -
F_Gergely
őstag
Ezek tenyek, kicsit ugy erzem.olyanon vitatkozunk te azt kerdezed tolem honnan tudom hogy a viz forraspontja 100 celsius fok...
Nezd te gondolj amit szeretnel, a tenyeket es a valosagot meg hagyjuk ram. De nyugodtan kezdj el olvasni a temaban, vagy kerdezz meg autovillamossagist. -
F_Gergely
őstag
-24 fokban az agybol se kelek ki, szabadsagot veszek ki, nekem az mar jegkorszak
(#57295) vebbful
Nem tudom, regebben ugy volt hogy a benzines csak nagyobb fordulaton adta le a maximalis toltest. Olyan mint a klima pl 1.4 benzinnel alapjaraton ratolod a klimat es "eppenhogynemfulladle" dizelnel meg semmi nem tortenik, nem veszed eszre hogy megy a klima.
Mondjuk igaz, haver matiza is tolti a 14,3at alapjaraton.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Markizmark #57297 üzenetére
Tesom 1.4 az befullad ha nem vigyazol
Sajnos igen, fordulatszamtol fuggetlenul tolt a generator, marmint ha tolt 13,4et tokmimdegy mekkora a fordulat ugyan annyit tolt. -
F_Gergely
őstag
Nezd mas velemenyen vagyunk, te cserelned a hibatlan vezermulancot mert mi van ha elszakad (amugy is egy osregi es szar megoldas a lancos motor - ugye). Szerinted hulyeseg a motorfek,telen nem allsz meg vele elobb mint a gyoker abs-el.
En elfogadom hogy neked mi a velemenyed, te meg fogadd el nekem mi a velemenyem.
Az en reszemrol nem.elfogadhato ha a toltes fesz 14,4rol leugrik 13,7re mert ekkorat nem eshet. En tudom.milyen volt, es tudom milyennek kene lennie.
Inkabb orulj hogy a tied hobatlan. -
F_Gergely
őstag
Telefonról kicsit nehézkes másolni de csak egy példa:
"...Töltésünknek terhelt vagy terheletlen állapotban 13,8-14.4V között kell maradnia. Ha kevesebbet mérünk, akkor az aksi lassú, de biztos elöregedésére (szulfátosodás) számíthatunk."
de itt egy videó is [link]
Egy benzines autónak nem kell nagy indítóáram, ellenben egy dizelnek igen. De mondom nem vitatkozom, te igy gondolom én meg úgy. Ennyi. Pont. Tényleg hagyjuk egymást.
Motorfékkel meg gyorsabban megállsz havon, tudom mert tapasztaltam, ugyanis ha elkezdesz a fékre lépni dolgozik az abs és csúszol tovább. Ellenben ha fékezel és mellé használsz motorféket hamarébb megállsz. De ha lesz hó nagyon szivesen csinálok veled féktesztet hozod a saját kocsid, és felgyorsulunk mondjuk 30-ram és megnézzük ki áll meg elöbb. Motorfék+fék a leghatásosabb, ABS-el csúszól tovább a fenébe. Lehet hogy szerinted nem igy van de kb 10 emberből 8 szerint igen, 1 nem tudja nem is érdekli 1 meg azt mondja mint te. Bár rajtad kivül nem tudok olyat aki télen ne használna motorféket.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Az nem mindegy hogy 14.2-14.4-et tölt vagy pedig 13.4-et mert egy 10V különbség, érted? nekem ez a bajom!
Ha totál leterheled akkor sem mehet 13,8 alá."max kicsit lassabban tolti vissza a generator az elhasznalt energiat" Na pontosan erről van szó, hogy lassabban tölti vissza, mivel dízel és városban használom nem 100 km-t megyek egy huzamba. És az elektromos cuccok fogyasztanak, és ezeket minél előbb kell visszatöltse. Ha autópályáznék nem érdekelne mert visszatölti.
felújítani nem fogom, mert nem látom értelmét, a vezetékezést átnézem, max kicserélem a sarukat de ha úgyse változik kap egy új generátort, nem felújítottat, hanem zsír újat. Németországból szállítással 120A-es megvan 40-ből.
Zárószóként:
az hogy egy normál generátornál a töltés mondjuk 13,8-14,0 semmi bajom nem lenne, HA az nem egy vadi új felújított lenne. De az amin mindent (elvileg) kicseréltek, annak igenis 14,4-et kell töltenie. Mert új.
Nem egy öreg használt cuccról van szó hanem egy újról, ami nem tölthet 13,8 alatt mert az nekem nem elfogadható.Ha minden új akkor töltsön 14,4-et, terhelten meg nem eshet a fesz 13,8 alá, főleg nem egy olyan autónál ami tele van elektromos fogyasztókkal.(#57324) Declare:
ha fékezel és mellé motorféket használsz gyorsabban megállsz, szerintem... Én havon hiába fékeztem bekapcoslt az abs és csúszott tovább az autó. Motorfék mellé fékezve nem csúszott az autó nem dolgozott az abs és jóval rövidebb féktávon megtudtam állni.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
tessék, parancsolj.
[link]34 ezer + 6 ezer a szállítás.
(#57336) Declare:
Motorfékkel belassulsz, utána már állóra tudod fékezni az autót.
Nyilván 90-nél nem rakom 1-esbe, de mondjuk 90-nél fék, kuplung vissza 4 kuplung vissza 3, közben pedig folyamatosan fékezek. Távolságtól függ ha hirtelen ugrik elém valami, vagy valaki akkor persze satu, nincsen idő váltogatni, csak kuplungra lépek hogy ne fulladjon le másik lábbal meg fék telibe.
De pl munkahelyemnél van egy rész ahol a villamossínen mész, na az ha havas ott is könnyű csúszni, motorfékkel szépen be lehet lassítani az autót csúszás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Mikulásbá #57343 üzenetére
nem hátsókerekes volt? bakker én totál úgy hittem hogy a calibra hátsókerekes
(#57344) diablo1984:
elég sok cuccot vettem már ebay-ről eddig nem volt gondom. Bringához első RockShox villa 160 ezer helyett 120-ért, tárcsafék szett 70 helyett 18-ért. Németekkel amúgy sem szokott gond lenni. De nyilván első körben megnézem majd a testkábelt az akksitól, aztán utána kiderül hogyan tovább.
SMD forrasztóállomást is 25-ért vettem itthon 100 lett volna, szintén németországból.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #57368 üzenetére
Multkor beszelgettem nalunk egy kulsos ceggel ( orvosi cuccokat javitanak/szervizelnek 10-100 millas kategoriaban) es o meselte, hogy mondja ne azt a gag,i 50 ft-od csapagyat rakjak be mert szetfog hullani, nem birja, helyette a 250 ft-os csapagyat tegyek az birja ezt a terhelest, nincs vele gond. Persze hogy nem azt tettek be mert az "tobbe kerul" .
Nevetseges min sporolnak, meseli hogy olyan alkatreszeket tesznek be amikrol tudjak hogy nem birja azt az adott igenybevetelt de ki van adva hogy azt tegyek be mert azaz olcsobb... -
F_Gergely
őstag
Reggeli mellé, az óratekergetésekről....
Hihetetlen tényleg hogy itthon mi megy, és a nepperek mit képzelnek... Továbbra is igaz autót nem km hanem állapot szerint veszünk, bár hozzáteszem ha nagyon át akarnak verni úgyis átvernek.
De ez hogy lekérdezhetőek a km állások 2013-től ez üdvözítő.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
valóban van több egység (nem csak a citroennél) de sajnos ezeket is át lehet írni, elbukni ott szoktak hogy több egység tárolja a km állást és nem irják át mindegyiket csak pl 4-5 egységből csak 2-öt.
Olyasmi megoldás kéne mint a samsung knox-nál, hogyha megpróbálják átírni kiég egy chip, és onnantól kezdve helló, ugrott a hitelesség, persze akkor gondolom meg azzal trükköznének hogy átforrasztják ezt a chipet. Sajnos mindenre mókolnak megoldást(#57383) Petyyyyy:
A gond az hogy az opelnek nincsen zászlós autója, de nem csak nekik pl franciáknak sem... Ha lenne szép példány a picon szemrebbenés nélkül cserélném a vectrát egy safrane-re -
F_Gergely
őstag
igen, ez valóban igaz, bár azt nem értem ha van ilyen nemzetközi nyilvántartó rendszer (pl lopott kocsik, körözés satöbbi) nem hinném hogy olyan nagy dolog lenne ebben beleintegrálni a km óra állást... És igen így már működne, beírod a kocsi alvázszámát és kiadna minden adatot, gyártási év, forgalombahelyezés, korábban mely országban volt üzembehelyezve mettől meddig, km óra állás, satöbbi. Ennek lenne egy honlapja, oda belépsz, beírod és már cuccolja is ki a gép az adatokat, fizetni meg paypallel lehetne mondjuk autónként 1-3 euró.
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #57389 üzenetére
akkor ezt a pár nemzetközi jogot el kell törölni
most abból kinek milyen kára származik, ha tudják az alvázszámot és hozzá a km óra állást?
alvázszámot hamisítani meg nem éri már meg az újabb autóknál mivel több helyen van feltüntetve, igy hosszabb idő és bonyolultabb meghamisítani az összes helyen.múltkor igy bukott le egy autó, - hozzáteszem eredetiségvizsgálaton röcc nélkül átment - hogy csak egy helyen volt átírva az alvázszám (küszöbnél ahol látszik) de a többi helyen nem, az már más kérdés hogy eredetiségvizsgálaton miért nem bukott ez ki...
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #57391 üzenetére
maga a rendszám nem is feltétlenül kell, elég ha az regisztrálva van, mikor milyen országban volt pl 2001-ben forgalomba helyezték Angliában, utána 2010-ben Németországban (km óra állás 270.000 km) és még ugyan ebben az évben Magyarországon (km állás 95.000 km).
Igen az a renaultos eset, a típust már nem jegyeztem meg. Radásul hitelre vették az autót és ilyenkor a lóvét ugyan úgy ki kell csengetni, bár azt is szemétségnek tartom hogy ilyenkor nincsen biztosító aki ezt kifizeti. Erre kellene hogy legyen, és nem külön opció hanem az állam garantálja! És az is vicc (de ezt a TC is kifejetett nem egy cikkben) hogy eredetiségvizsgálat semmit nem ér, nem bizonyít és nem jó semmire de kötelező...
(#57394) AMD Power:
erről a cikkről beszélgetünk reggel óta[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz Vesztor87 #57397 üzenetére
az a baj hogy kormányt nem tart semeddig kicserélni, pedált sem, üléseket sem tehát elég nehéz ilyen dolgokat kiszűrni. Én is ha eladnám a sajátom, simán eladhatnám 200e km-el (motorban amúgy annyi van) mert nem látod a belsején, szakadásmentes bőr, repedés se nagyon van rajta, nincs kiülve, váltógomb nem kopott, szoknyát cseréltem. Kívülről már árulkodóbb, de ha rendbe teszem az se lesz. Szóval nehéz... Főleg ha olyan adja el aki ismeri a típust, tudja mire figyeljen amit a vevő tuti nézni fog.
-
F_Gergely
őstag
válasz Vesztor87 #57400 üzenetére
G astrában nem igazán vagyok otthon, nekem B vectrában van, illetve volt omegám, astrák nekem kimaradtak.
Olajfogyás motortól is függ, nekem láncos viszont az utolsó szériás Y20DTH, ez nem eszi az olajat.
Kérdés neked mire kell, mekkora motor kell pl én 2.0 + turbó alatt nem is nézek autót, 1.6 nekem olyan lenne mintha keresztre feszítenek -
F_Gergely
őstag
válasz Vesztor87 #57404 üzenetére
nagy szívás tud lenni, leginkább mert felduhíti az embert az hogy hülyének nézik, rabolják az idejét és a türelmét... Nyilván azért az se mindegy milyen kocsikat néz az ember tehát egy 400 ezres verdától nem szalonállapotot kell várni, nem új autó hanem 15-20 éves....
Én is mikor néztem kocsit, felhivtam állította hibátlan, rozsdamentes satöbbi... Odamegyünk szerelővel, ismerőssel, merő rohadás az egész autó de iszonyat nagy foltokban 20-25 cm-es területen, végig körbe az egész autó. Szóváteszem, hogy wazzeg arról volt szó rozsdamentes, és nem rohad, asszondja "áááá ez csak felületi korrozió, itt van a festő/lakatos műhely mire jön az autóért a srácok megcsinálják", csak a lakatolás, fényezés lett volna kb 400 ezer. Azt az autót max bontani volt érdemes, elrohadt az egész.
Na ezek után voltam úgy csak és kizárólag pesten nézek verdát, mert agyonverném az eladót ha azt mondja hibátlan, autózók 200+ km-t és kiderül ugyan így szétvon rohadva... szóval elég fárasztó tud lenni főleg ha adott típust keresel, összeírt elvárásokkal/felszereltséggel. Több hónap is lehet mire találsz megvételre alkalmas példányt. -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #57406 üzenetére
pénztől is függ, azért ha valaki másfél milláért keres autót más mint aki 400-ért keres.
Azt hogy melyik autó mennyit futott nehéz megállapítani, a km meg esetek 95%-ban nem hiteles. Tehát marad az állapot meg a reménykedés hogy nem egy szart vesz az ember, vaaaaaagy mélyen a zsbeébe nyúl és valami fiatalt vesz (persze ettől még ugyan úgy bele lehet nyúlni, lehet lopott, lehet totálkáros, satöbbi)(#57407) Vesztor87:
igy van, én kb 50 ezret költöttem csak arra hogy menjek autót nézni. Első körben azt kell kitalálni mit veszel, milyen felszereltséggel, mi fontos, satöbbi, utána szűkíteni, és az ismert tipus bajokra figyelni. Csak ahhez aktivan kell fórumozni, (nem csak itt) és mélyen bele kell turni a net bugyraiba.
Az jó ha viszel magaddal több embert, de sajnos, az is tény, hogy röntgen szeme senkinek nincsen, igy is benne van a pakliban hogy az ember egy szemetet vesz. De nyilván mindent meg kell tenni, hogy ennek az esélye a legkisebb legyen. -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #57409 üzenetére
igen, ezért lett nekem is a vectra, már gondoltam rá hogy eladni, de bakker nem tudnék mást venni... Kettőstömegű meg turbó egy dolog, de ezekhez már az alkatrész is horror árba kerül, nem úgy van mint ehhez... Szóval egyenlőre marad, nameg a formája számomra örök szerelem, van egy csomó dolog persze ami zavar hogy nincs, de keveset eszik, menni is megy.
Nézegetem a mostaniakat, de nem igazán van ami tetszik. ami mégis az nekem megfizethetetlen kategória...
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #57411 üzenetére
arról nem is beszélve ezt simán leparkolom bárhol, míg mondjuk egy 5-ös bömöst hiába 15 éves fosnék mint állat hogy ellopják mert bömös...
-
F_Gergely
őstag
válasz Vesztor87 #57412 üzenetére
na igen, de kérdés mennyit utazik az ember, én mondjuk a full-full-full extra párti vagyok, de rengeteget is seggelek autóban, nameg ha utazok akkor élvezzem, és ne azon agyaljak hogy bakker nincsen klíma, bakker nincsen ülésfűtés, bakker nem elektromos a hátsó ablak, satöbbi. Legyen benne minden ami a csövön kifér
-
F_Gergely
őstag
En 327 ezer km-rel vettem, de mivel motort csereltek meg megmondani sem lehet, de aki dizelt vesz 15-16 evesen az alomvilagban el ha azt hiszi 300 ezer alatt van auto. De a dizelnek ez semmi.
Semmit nem jelent a km szamlalo, sose neztem. Lattam mar keves kmt futott autot ami olyan okadekul nezett ki, es olyan okadek allapotban volt mint egy 600 ezret futott lehracolt munkas auto.Mas:
Olyan isten kiraly ido van, elrohanok vezeteket venni aztan szetbontom a verdat, ideje betenni a sport muszerfalat es ezzel teljesen B2 kinezet lesz -
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #57427 üzenetére
Ez pontosan igy van! Nameg persze motortol is fugg, ha sima szivo es egyszeru felepitesu nagyon belenyulni nem lehet. Viszont ma mar egy kis fostos 1.1-ben is van kettostomegu, turbo meg 20x annyi elektronika mint az en kocsimban... szoval ja, az se mindegy milyen auto.
-
F_Gergely
őstag
Van maga a csatlakozo ami megy az oracsoportba (szurke szinu) mogotte amit latsz fekete bizbasz az csak egy "sarok elem" hogy ne torjenek meg a vezetekek (kepet nezve balrol jonnek a vezetekek, es fuggolegesbe fordulnak es ez a fekete ize hivatott biztositani hogy 90 fokos fordulasnal ne torjenek meg a szalak).
Probaltam en mindenhogy feszegetni (nem eroltettem mert nincs masik kocsi meg kell a munkahoz) olyan mintha lenne egy sin abban fut de a vege meg leszukul es se elore de hatra nem mozognak.
Hasonlot szedtem mar szet de ilyet meg nem, azert is dobtam fel kerdesnek hatha valaki talalkozott mar ezzel es van valami trukkje. Valahogy csak ki lehet szedni...Mas:
Az ujabb oracsoporton van olyan ikon ami egy autot abrazol kozepen meg egy villaskulcs. Ez mi? Check engine ikonja megvan, tehat ez valami mas. -
F_Gergely
őstag
válasz sziku69 #57441 üzenetére
Nem, osszeraktam az autot, delutan kellett.
Vagy elrakom majd alkatresznek vagy kidobomEz dizel verda csak dizelbe jo, nameg B1es az ora es az lcd kicsit viseltes (ezert is akartam cserelni.)
Mondjuk nem tudom az uj milyen lesz mert nem nullan van a sebessegmutato, lehet ha bekalibralom akkor majd jo lesz. Fene tudja.
-
F_Gergely
őstag
Szerintem mikor kicsereltek a toronycsapagyakat, meg a lengescsillapitokat, elol valamit elbaxtak... szerintem ott valami nem oke, kiall a toronycsapagy teteje ujjam siman betudom dugni. Ez mitol lehet?
-
F_Gergely
őstag
válasz Drótszamár #57477 üzenetére
Ki kell cserelni a szivargyujtot egy univerzalisra. Hulladek a gyari opel, nekem se ment bele a gyari telefontoltom. Kicsereltem egy univerzalisra 1200ert aztjovan, bar azota mar ezt is kicsereltem usb-re
-
F_Gergely
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen