-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz csoszogi #103487 üzenetére
Tegyük helyére a dolgokat. Így kezdődött:
"…Ma a feleségemnek néztünk egy 5 ajtós astra j 1,4 100 lovas benzin motorral szerelt autót..."
A hozzászólásokban elmondták, hogy ezen motortipusokban nincs EGR. Válaszod: "tudtommal van", és betettél egy linket, aminek egy szépséghibája van, azok az EGR-ek Astra J dízel motorokhoz valóak.
Azoknak a motortipusoknak akiknek van okoskereke, nem kell EGR, (külső kip gáz visszavezetés), mert ezt a feladatot, az okoskerekek a szelepek egybenyitásával megoldják. (belső kip gáz visszavezetés).
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #103528 üzenetére
Van egy másik rajz is, itt érthetőbben írja.
A rajz szerint felül tőcsavar van, ez rögzíti anyával az önindítót. Utána van a test saruja, amit egy másik anya rögzít. Ami nekem furcsa, hogy a rögzítőanyát 40Nm nyomatékkal, az alsó rögzítőcsavart 25Nm nyomatékkal kell meghúzni.
Igen, azok a csavarhelyek
Ez meg a két kábel, ami a mágneskapcsolóra megy:Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mephi666 #103659 üzenetére
"vezérműtengely jeladó hiba"
P0340= Vezérműtengely helyzetérzékelő A szenzor 1. hengersor, áramkör hiba
Szerintem a kábellel lesz gubanc.Multiméterrel mérd ki, hogy jön e áram a vez tengelyhez. Lementem a vekimhez, csatit lehúztam, gyújtást ráad. Eredmény: 1 saru=0.3v 2 saru=2.5v 3 saru=0v
Csak tipp: mivel melegedésre érzékeny, vedd le az ECU csatijait, és nézd meg, hogy az a sok láb szépen áll e nincs e valamelyik láb megsüllyedve.
Ha a vezérlés elmászik, akkor az a hiba állandó hiba lenne, nem időszakos. Más lenne a hibakód.
Neked a csavarkukcsos lámpa a motorellenőrző lámpa (check engine)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Yutani #103737 üzenetére
"....Na, akkor ezek szerint a jelenlévők közül senkinek nem volt vákuum problémája a szelepfedélben. Szerencsések vagytok...."
Több fórumtagnak volt vákuum problémája a szelepfedélben. Te is szerencsés vagy, mert az általad leírtak alapján jól teszi a dolgát.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #103830 üzenetére
Hiába keresed, mert nincs PCV szeleped de neked is van pozitív forgattyúház rendszer, azaz, PCV. kartergáz visszavezetés a motorblokkból a szelepfedélbe.
szelepfedélből a kartergáz visszavezetése az égéstérbe:
A második képen a szöveg helyesen: 2 - alapjárati kartergáz elvezetés a fojtószelep alá
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #103838 üzenetére
A lecsapató tartályt, a korábban feltett képen, az 1-el jelölt csőbe kell bekötni.
Beszerezhető bizonyos tipusokhoz olajleválasztó a PCV rendszerhez is. (X18XE, X20XEV) motortipusokhoz.
Így néz ki:[kép]Én tettem a gépsasba.
Ide kell beszerelni:[kép]
Így néz ki beszerelve:[kép]Úgy látom neked is beszerelhető, mivel hasonló a kialakítás: [kép]
Én már évek óta molyolok a kartergázak lecsapatásával, minden lehetséges helyre tettem lecsapatót.(alapjárat, fojtószelepházba menő, PCV rendszer)
Ez a hatodik, végleges verzió. Így néz ki:Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #103878 üzenetére
Tavaly novemberben a Cromaxtól vettem 6500Ft ért. Akkor még volt nekik.
Az a doboz nem üres, ketté van osztva. Egyik felébe sűrű fémszálas betét van, ami az esetleges olajsarat szűri ki.[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ncc1701 #103875 üzenetére
A visítva röhögés a szakmai hozzáértésüket minősíti.
Markizmark jól leírta a lényeget.Én hét éve csináltam meg az első saját készítésű lecsapatóm. 1000km rövid távok (5 - 10km) alatt ennyi trutyis lé gyűlt össze a lecsapatóba, ami nem lett megetetve a motorral.
Ezt meg csak úgy itthagyom rejtvénynek a nagytudású visítva röhögő "szakiknak"
[kép]Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz DjDanee87 #103888 üzenetére
A pedálteszttel kiolvastál egy tárolt, nem élő hibakódot. Ha van élő hibakód, az autókulcsos lámpa világít.
P0009 hibakódod nem lehet, mert csak 1 hengersorod van.Olyan szakit kell keresni, aki műszerrel kikutakodja, hogy az akkucsere előtt jól működő "szervízmenű, titkosmenű" a csere után miért nem működik. Vedd le az akku negatív sarut 1-2 órára, hátha helyre áll a rend.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #103959 üzenetére
Kezdjük az immoval.
A gyújtáskapcsoló betétnek nincs köze az immo chiphez.
Van egy indítókulcsod. Annak a házában van a centrálzár távirányító rendszer, és ott van az immo chip.(két különálló rendszer)
A gyújtáskapcsoló körül van a transzporter gyűrű (műanyag karika). Ha ez nem érzékeli az immo chipet, nem indul az autó (az önindító se kap áramot) de villog a check kontroll ikon is." ..a bendix nem húz be…”
A bendix az önindító kis fogaskereke, amit a mágneskapcsoló (behúzótekercs, behúzórelé) indításkor a fogaskoszorúba tol.
Az önindító működése:[kép]
A mágneskapcsoló ellenőrzése:[kép]
Az indítómotor ellenőrzése:[kép]
Az önindító bekötése, működés ellenőrzése:[kép]Hirtelen röviden, tömören ennyit tudok segíteni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Kolty #104134 üzenetére
Van itt egy hasonló eset.[kép]
A bizti tábla ami a motortérben van, közelebbről:[kép]
Biztosíték: 45- utsatéri ventilátor 30A
Relé: R13- gyújtás segédáramkörök
Motortéri biztik, relék: [kép]Ha ez a rész rendben, lehet a ventilátor körül keresni a hibát.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peet137 #104342 üzenetére
nem gyári
gyári
komplett membránház"...ehhez valahogy be kellene bizonyítani, hogy tényleg ez a hibás,.."
Korábban már leírtam hogyan tudod leellenőrizni. [link]
Esetleg borotvahabot kensz a nyíláshoz, ha beszívja, a membrán szakadt."...A vákuum kicsit erősebb az olajbetöltőnél, de egyáltalán nem az a "szippantós" mértékű..."
A szelepfedélben túlnyomás van. Ha leveszed az olajbetöltő sapit, a túlnyomástól lelöki magáról a szelepfedél,
és ingadozó lesz az alapjárat.
Ha a membrán át van szakadva, járó motornál az olajbetöltő sapkát nehezebb levenni, mert vákuum keletkezik.
Ebből annyit érzékelsz, hogy a motor túlfogyaszt, olajat csipegeti, fix fordulaton, gyorsításkor, motorféknél rángat. Alapjárat ingadozik.
Ellenőrizd le a szelepfedélből elvezető kartergázcső állapotát, és a csatlakozásait is.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #104530 üzenetére
Termosztát cserével sem fog a vízhőfok mutató mutatni semmit. Kell lennie valahol (pl: hengerfej) beépítve egy egycsatlakozós, (a felső kis pöcökre kell rádugni a sarut) [kép]
Ő a vízhőfok jeladó vízhőmérő órához. Lehet azért nem mutat semmit az óra, mert a jeladóról le van csúszva a saru.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #104536 üzenetére
Tuti, hogy valahol van benne. [Imádni való dög]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #104538 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz master90 #104662 üzenetére
"....Gyújtás trafon csatlakozója van eltörve amit bele kel dugni a trafóban , 6 kábelből áll csatlakozó..."
Ha a gyújtótrafón 4 tű csati van, akkor mi az 5, 6 kábel, ha nincs hova csatlakozzon?
Az a csati nem gyári, csak egy mókolt tákolmány.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz mephi666 #104643 üzenetére
"....Az ECU csak azután törölheti az átmeneti hibát, ha az 40 felmelegítési ciklus alatt nem jelenik meg újra. Egy felmelegedési ciklus a gépjárműnek egy működési időtartama, amely elégséges ahhoz, hogy a legalább 22 fokra lehűlt motor hőmérséklete a motor elindítását követően 70 fokot érjen el..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz M0ng00se #104671 üzenetére
Mi a gondod a 95 fokos vízhőfokkal?
"...A termosztát 92° C – nál kezd nyitni, és kb: 107° C- nál nyit ki teljesen...""...mi "kapcsolja" a ventilátorokat?..."
Az ECU kapcsolja a ventilátorokat. Vannak vízhőfok érzékelők többek között a hűtőradiátorba beépítve. Tőlük tudja az ECU a hűtővíz hőmérsékletét. Amikor szükséges, kapcsolja a ventilátorokat.
A hűtőradiátorodba is megvan a helyük. (M22x1,5)
hűtőradiátor
A henger alakú a hűtőventi kapcsolásához küld adatokat az ECU-nak, a másik a klímaventi működtetéséhez.
Elsőre azt kellene megnézni, hogy a ventilátor működésképes e.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #104713 üzenetére
Nem értek hozzá, én betartanám a gyártó által előírtakat.
A Dexron minősítésről ezt olvasni:Mivel a mi gépünk nem automata váltós, ez az olaj nem belevaló.
A gyártó szerint nekünk külön olaj kell a hajtóműbe,
és külön a szervóba
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #104933 üzenetére
A gyertyákat, és a gyújtásmodult így a legegyszerűbb ellenőrizni. (nem szép, de hasznos)
Ha ezek jól működnek, akkor az ECU nem százas Nem megfelelően vezérli a gyújtásrendszert, ezért dobja a P0351-2-3-4 hibakódokat. Ebből adódóan jönnek az égéskimaradás hibakódok, P0300-1-2-3-
Ha az ECU-t levetted a radiátorról, nézd meg, hogy minden tüske sértetlen e.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Tothgera30 #105834 üzenetére
Pontosabban, a katalizátor utáni lambdaszonda, (monitorszonda) áramköri hiba.
"...A katalizátor utáni szonda jelének kiesése miatt nem áll le a lambda szabályozás. Egyedül a katalizátor működésének a vizsgálatát nem tudja az ECU elvégezni..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bodorjanos #105825 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz HoaryFox #106500 üzenetére
Pedig van
"...Hengerenkénti befecskendezésnél jellemzően 2,5-4 bar közötti a rendszernyomás. Manapság a visszafolyó cső nélküli, "egyvezetékes" rendszer teljesen elfogadott lett. A nyomásszabályzó közvetlenül a szivattyú után van elhelyezve, a fölös benzinmennyiség az üzemanyagtartályban marad.."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Hachiko95 #106925 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy normál üzemmódban az összes egység kenése nyomás alatt történik, és az összes olaj áthalad az olajszűrőn.
Normál motoroknál szűretlen olaj a kenési helyekre (okoskerék, mágnesszelep) nem tud jutni.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Segítsetek. A helyzet a következő:
A szívótorokban lévő PCV szelep működésének ellenőrzése:
A kérdésem a következő: Ha a zöld nyillal jelzett lyukat nem zárom be az ujjammal, a csőbe belefújva át tudom fújni a levegőt, de visszaszívni nem tudom, akkor is megfelelően működik a szelep?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107089 üzenetére
Azért is tekergek a szívósor PCV szelepe körül, mert azok a tünetek, amit te is észrevettél.
A PCV szelep meghibásodás leggyakoribb tünetei:
• Egyenetlen motor alapjáraton
• Olajszivárgás a gyújtótekercsnél: a gyertyánál áll az olaj leggyakrabban a 4. henger környékén
• A P0171 hibakódok visszatérő kialakulása (sovány elszegényedett üzemanyag keverék)
• Hosszú és rövid távú üzemanyag-korrekció több mint +20%
• A hiba kézenfogható pl.úgy is, hogy az olajbetöltő sapka járó motornál nehezen levehető a nagyon erős szívóhatás miatt.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz dewill79 #107129 üzenetére
Ezzel a videóval korábbi állításod cáfolod, illetve megerősíted azt amit Markizmark mondott.
Azt állítottad, hogy a Z16XER, és Z18XER ben MAF van.
Érdekes a helyzet Z18XER motor esetén. Kétféle megoldás van.Egyik, ahol IAT érzékelő, és MAP van:
Másik, ahol MAF van.
A Z16XER motorban nincs MAF. (IAT, és MAP van.)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Diablo IV
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Xbox Series X|S
- Milyen légkondit a lakásba?
- Nők, nőügyek (18+)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Steam Deck
- Autós topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs