-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
válasz fero02 #11984 üzenetére
Nekem anno go-kart-nál és 125ccm kétkerekű motornál.. az ha melegen elgyengült a motor végét jelentette, gyűrűzni sokszor hengert is kellett cserélni...
Más: Miben más az újabb fajta.. 1.7 100LE és a 125LE CDTI ? Valaki tud helyet ahol meg tudom nézni a műszaki adataikat kicsit részletesebben..
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #11984 üzenetére
Igen, a beépített segédfűtéssel, ami minden modern dízelmotorban benne van.
Mondjuk nem tudom, a tiedben benne van-e, de a common-railekben már megfagynál enélkül.Valahol anno azt olvastam, hogy sok új autónál ha elérted az üzemi hőmérsékletet, akkor szoftveresen csal, és 90C-ot mutat 75 és 110C között folyamatosan.
Megtaláltam: [link][ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
insyde5
aktív tag
válasz fero02 #12045 üzenetére
gyertyát pont ezért most a héten cserélek benne, azt olvastam hogy ha pár nap után ismét elöjon a rángatás akkor trafohiba....
nemtom mennyire hiteles
bár a gy.kábeleket se tom mennyi idösek, nem látszik rajtuk semmi sem.
?? " egyéb " mennyiségmérö szenzorok alatt mit értesz ?
[ Szerkesztve ]
-
tomyoy
senior tag
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #12188 üzenetére
Szerintem meg sok!
Nálunk egy generátor felújítás 3-5e forint! Maga a generátor pár ezer forint ha el akarod adni lehet hirdetni vagyonokért de azokat hirdetik azóta is. Gondolom megvan a sajátod, vidd el, és csináltasd meg! Sokkal olcsóbb megoldás.
Az meg, hogy bosch vagy delco pl teljesen mind1, jó esetben a belseje már mindkettőnek cserés volt. Felénk pl olyan nagy keletje van a generátornak, hogy kadettes barátomnak adtam oda ingyen kettőt is mert a kutyának sem kellett pedig az egyik szintén felújított volt (a két bosch közül). Ez olyan mint az önindító: gyakorlatilag meg nem tud halni, és azt is 3e forintból max szintén 4-5-ből egy autóvillamosságis megcsinálja.
Na de FELÉNK.... mint kiderült ez fontos mert pl neten írnak 20-25-40e! forintos elemenkénti festési díjakat ami felénk 10e ha sima és 15e ha metál.... (Debrecen környéke).
Ugyanakkor ha van rá annyid és meg szeretnéd venni akkor hajrá! De szerintem te is jobban örülsz egy felújított generátor(odnak) és egy fél tank naftának
Amit még hozzátennék: felújítás alatt nem tudom ki mit ért de vittem már olyat ismerőstől ami annyit sem töltött, hogy a beindított motornak a gyújtást biztosítsa és annak a javítása is megállt 4e forintból és azóta is meg (2006 óta, delco volt asszem és 55-ös). Én kettőt újjítattam már fel és egy önindítót. Biztosan többet cserélnek benne 25-ért csak kérdés megéri-e. Na meg felénk a rezsióra díj is megáll 3e forintnál vagy még kevesebbnél.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #12226 üzenetére
Hülyeség. A dióda a túláramot nem bírja (illetve az ebből adódó túlmelegedést), nem a túlfeszt. Túláram meg zárlatos önindító miatt lehet. Egy dióda kb. 20Ft. Feszszabályzó tranzisztor típusfüggő, de nem egy hatalmas összeg. Mind1, mindenkinek megvan a saját biznisze. A 12k amúgy is rendben van.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
#TOTTI
őstag
válasz fero02 #12299 üzenetére
Ha nincs szerencséd és ismeretséged akkor a felújított adagoló 200e Ft. Nekem van benn 180e km és még minden gyári.. Nem mondhatom, hogy váratlanul érne egy adagoló hiba.. Ráadásul elég régóta járok 200Ft-os gázolajjal, ami megint csak egészségtelen.. Az utóbbi 30e km alatt 80-90%-ban.. De ez az autó már meghozta az árát...
-
Daywalker
addikt
válasz fero02 #12337 üzenetére
Hali!
Sok mindent át kell tenni. Sajnos vannak jeladók is, így komolyabban hozzá kell nyúlni a géphez. A főfékhenger egy dolog, de utána van az ABS "kocka
2, azt is be kell tenni...szerintem nem éri meg vele a szívás, azok a régi ABS-ek szerintem nem annyira jók, hogy megérje vele szenvedni.Az ülést 99% h át lehet tenni.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz fero02 #12340 üzenetére
Jah sorry Asszem nem volt mindegyikben könyöktámasz...de Astrában annyira nem vagyok otthon. Ha viszont a cseredarab könyöktámaszos, akkor úgyis mindegy
Az ABS szerelés megoldható, de tényleg el kell rajta gondolkodni, mert tényleg sok cucc átpakolásával jár.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #12349 üzenetére
Ugyebár azért érdekes, mert sokan nem fizették be. Sőt, alig vagyunk, akik befizették. Ergo vagy be kell szedni mindenkitől még, vagy visszaadni. Ugyanis az egyenlő elbírálás kötelező. Én a felét fizettem be, a másik fele szeptemberben esedékes.
1 hét múlva törlik el másik 10 adóval együtt. Azt azonban nem tudják, van-e visszafizetés, vagy hogy idén be kell-e még fizetni a második felét.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
TasiA
senior tag
válasz fero02 #12416 üzenetére
Így hirtelen elmondom ami eszembe jut, de lehet nem 100% a lista.
Cserélheted a gólyalábakat, ha a tiéden nincs meg a hely, ahová a jeladókat rakod. Kell a 2 félténgely a fogaskoszorú miatt. Hátul szintén kell a jeladós kerékagy. Fékcsövekkel nem tudom hogy áll a dolog, majd megnézed. Szerintem az ABS-eshez nincs fékerő szabályzó hátul. Főfékhengert+ABS kockát biztosan cseréhetsz. Ezután jön a kábelköteg hiányzó része.ez a saját véleméynem, de ez a 90-es évek ABS-e szerintem egy rakás szar! Én néha nagyon útálom, főleg mikor nem bírok megállni ott, ahol kb elképzeltem, hogy megfogok. 1 előnyét élveztem eddig, az a télen csak nyomom a pedált, oszt majd megáll, de ennyiben ki is merült
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #12416 üzenetére
Nem kell fordulatszámmérő.
Az ABS hasonlóan működik, mint a kipörgésgátló, és az ESP. Azt figyeli, az egyes kerekek között mekkora a fordulatszámbeli eltérés. A szenzorok a kerék forgását figyelik. Ha az egyik megáll, amikor a többi még forog, csökkenti a fékerőt.
A féltengelyek cserések, mert azon van a bordázat, amit a szenzor figyel. A tárcsa néha cserés, néha nem.
A gólyalábak, amit TasiA írt, részben cserések, vagy nem tudom, mit ért gólyalábon. Egy gólyaláb a gátlókat és kerékagyat jelenti egyben. A gátlók általában ugyanazok, a vezetékek helye meglesz. A kerékagy lehet ugyanaz, lehet más is. Meg kell nézni, van-e a tieden hely a szenzornak.
A hátsó híd marad, rajta a kerékagy és fék kérdése az elsőhöz hasonló. Nagy valószínűséggel valami cserés lesz.
Az ABS pumpa relatív könnyen át fog menni, de jó eséllyel cserélned kell a fékszervó tartályát és a fő fékmunkahengert is Ez nem akkora munka.
Az elektronika egyszerűbb. Kábelkorbácsokat kell átrakni, az utastérben a biztosítékház ugyanaz lesz mindkettőben, a motortér biztosítéktáblája már eltérhet.
Mindenképp szívás lesz a fékcsövekkel. Ugyanis vagy elrohadtak, vagy nem. Más a csövezés az ABS pumpa miatt, és nehéz megmondani, mit kell cserélni, mit nem. Ami jó hír, hogy a homlokfal alján mindig vannak csatlakozások, onnantól ugyanaz a csövezés. A motortérben lesz eltérő, de ott meg nem rohadnak a csövek. Viszont sérülékenyek.Én átraknám. Akkor is, ha egy hétig tart. TasiA-nak nagyon igaza van abban, hogy a kezdetleges ABS-ek problémásak voltak, főleg a koszolódás miatt. Ma már zárt házban van a forgórész és a szenzor, de régen simán besárosodott.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #12474 üzenetére
Eltaláltad Nekem működnek és remélem így lesz még sokáig
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
válasz fero02 #12491 üzenetére
Jó kérdés, mert nem látni bele és egy árokba öntöttem ki, de ott meg nem vizsgáltam meg. Egyébként nekem nagyon redvás volt a rendszer, a kiegyenlítőalján állt a retek rendesen, mintha odaszáradt mosópor lett volna, csak zöldes színű. Na meg valószínűleg a többi cucc cseréje is hozzájárult a javuláshoz.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
csaresz002
aktív tag
válasz fero02 #12501 üzenetére
nekem az "A" (diesel) omegámnál is a generátorrol kapta a jelet. tudom,mert amikor széthúztam véletlen a sarut,nem működött fordulatszámmérőm!
egyszer szétszedem teljesen az egész órát, levettem a mutatókat,és a fordulatszámmérőét kicsit máshogy raktam össze....asszem olyan 1200körül mutatta az alapjáratot. mivel nem volt kedvem szétbombázni megint, így a potit eltekertem és lentebb ment a mutató...800ra állítottam be,asszem annyi volt akkor az alapjárata. már nem nagyon emlékszem[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
csaresz002
aktív tag
válasz fero02 #12504 üzenetére
igen. nálam is zöld/fehér vezeték jött ki a generátorból.
Már arra is gondoltam, h át kellene cserélni legalább egy próba erejéig a másik generátorra
ez lenne a legjobb megoldás, persze csak ha ráérsz cserélgetni.××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
KrAt
veterán
válasz fero02 #12507 üzenetére
Azért ellenkezett mindenki, mert nem vettük figyelembe, hogy dízeled van, benzinesnél (nálam pl rotoros gyújtásnál) a gyújtáselosztóról jön
És szvsz azért látszik magasabbnak az alapjáratod, mert szvsz más a generátor áttételezése, mint amin volt eredetileg.. Ez a baj ezzel, hogy míg egy vezérműtengelynél tökre adott, hogy mennyit forog, addig egy generátornál ilyenekre is kell figyelni
-
wwhy
veterán
válasz fero02 #12640 üzenetére
az este szétnéztem az ebay-en, ott lehet is kapni valamiket, sőt, tükörbe integrált index is van de ezek sem teljes készletek, motort külön kellene venni.
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs