Új hozzászólás Aktív témák

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz fero02 #12416 üzenetére

    Nem kell fordulatszámmérő.
    Az ABS hasonlóan működik, mint a kipörgésgátló, és az ESP. Azt figyeli, az egyes kerekek között mekkora a fordulatszámbeli eltérés. A szenzorok a kerék forgását figyelik. Ha az egyik megáll, amikor a többi még forog, csökkenti a fékerőt.
    A féltengelyek cserések, mert azon van a bordázat, amit a szenzor figyel. A tárcsa néha cserés, néha nem.
    A gólyalábak, amit TasiA írt, részben cserések, vagy nem tudom, mit ért gólyalábon. Egy gólyaláb a gátlókat és kerékagyat jelenti egyben. A gátlók általában ugyanazok, a vezetékek helye meglesz. A kerékagy lehet ugyanaz, lehet más is. Meg kell nézni, van-e a tieden hely a szenzornak.
    A hátsó híd marad, rajta a kerékagy és fék kérdése az elsőhöz hasonló. Nagy valószínűséggel valami cserés lesz.
    Az ABS pumpa relatív könnyen át fog menni, de jó eséllyel cserélned kell a fékszervó tartályát és a fő fékmunkahengert is Ez nem akkora munka.
    Az elektronika egyszerűbb. Kábelkorbácsokat kell átrakni, az utastérben a biztosítékház ugyanaz lesz mindkettőben, a motortér biztosítéktáblája már eltérhet.
    Mindenképp szívás lesz a fékcsövekkel. Ugyanis vagy elrohadtak, vagy nem. Más a csövezés az ABS pumpa miatt, és nehéz megmondani, mit kell cserélni, mit nem. Ami jó hír, hogy a homlokfal alján mindig vannak csatlakozások, onnantól ugyanaz a csövezés. A motortérben lesz eltérő, de ott meg nem rohadnak a csövek. Viszont sérülékenyek.

    Én átraknám. Akkor is, ha egy hétig tart. TasiA-nak nagyon igaza van abban, hogy a kezdetleges ABS-ek problémásak voltak, főleg a koszolódás miatt. Ma már zárt házban van a forgórész és a szenzor, de régen simán besárosodott.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

Új hozzászólás Aktív témák