-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
ha te mondod.. amúgy ezt honnan tudod ennyire pontosan..? Mert én úgy tudom, hogy 2007-ben lett a rajzból koncepció.. X6 esetében.. De tudod mit hagyjuk.. Csak egy észretévetl volt..
Nem azt mondom, hogy a BMW ötletet merített az Opel rajzaiból csak azt hogy hasonlít az egyik képen egy bizonyos perspektívából..
-
JanR
addikt
Azert az autoszerelo nem kecsegtetett jo hirekkel
Kormanymu log, fek tarcsak cseresek, BH lengescsillapito folyik, kormanyporvedok repedtek De legalabb a motornak nincs baj! -
TasiA
senior tag
Szerintem meg bár csak ennyi baja lenne bármelyik használt autónak. Fék, meg 1 db lengéscsillapító? Ez inkább mesébe illő. A porvédő az egy gumidarab. a kormánymű egyedül, ami cinkesebb, de tele van a bontó. Szerintem lehet vagy kemény 10 ezer egy komplett kormánymű. Szóval kb fillérekért van
-
Daywalker
addikt
Ha a kormánymű cserés akkor úgyis cserélik a porvédő gumikat...egyébként elég sok régebbi Opelnél lóg egy picit a kormánymű, én tuti nem cseréltetném, csak ha nagyon gáz, mert szétesni nem fog. Sőt, buher fórumtársnak is mondták, hogy lóg, aztán a nagy fenét...semmi baja.
Egyébként ennyi hiba még tényleg semmiség...sajnos ha az ember vesz autót, motort, akkor mindig vannak kötelező dolgok, ilyen például a folyadékok lecserélése...majd a fékek...és ha nem bízol az eladó állításában, akkor szíjak, láncok és egyebek. Egyébként meg mindig úgy kell venni valamit, hogy előtte megnézeted szerelővel mennyit kell rákölteni vagy van-e komolyabb hiba.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
JanR
addikt
válasz Daywalker #12159 üzenetére
Orulok neki, hogy ti igy latjatok, csak sajnos en ugy vagyok vele, hogy az enyem es zavar De annak nagyon orulok, hogy kaszni (komolyabb) es motor hibaja egyaltalan nincs. Mondjuk az elozo elmondta, hogy a motort most csinaltatta meg, a futomu meg sajnos a betegsege miatt maradt ki.
-
Daywalker
addikt
Figy, én tudom milyen...vettem motort az elmúlt hónapban és azon is kell cserélgetni dolgokat (persze a vétel előtt átnézettem és tudtam, hogy mennyi az annyi). Addig nem nyugszom, amíg számomra tökéletes nem lesz, de egy csomó pénzbe van így is...de szemléltetésképp: egy szett első féktárcsa 60-100e forint, lánc és lánckerék szett 50 ezer. Az autó ehhez képes olcsó
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zfarkas
senior tag
Sziasztok!
LPG-vel van valakinek tapasztalata? G Astra-ba rakatnék, éves szinten 15-20e km-t megyünk, ennek 70-80%-a autópálya 130-as tempóval. Megtérül ilyen felhasználás mellett belátható időn belül?
Köszi,Zoli
Raw Dark Pure
-
Daywalker
addikt
-
TasiA
senior tag
-
zfarkas
senior tag
A fél liter plusz fogyasztás tapasztalat?
Ahogy számoltam, évi 15-20e km, 1,5 év alatt behozná az árát, ha marad a benzin/gáz ár. Mondjuk 300/200-as aránynál már kellene 3 év, de előre láthatóan ez nem történik meg 2 éven belül, tehát jó eséllyel visszajön az ára, ha még legalább 4 évet tervezem a kocsit használni.Raw Dark Pure
-
Daywalker
addikt
-
-
omcsi
csendes tag
szeva mindenkinek olvassátok el ,ezt találtam az LPG tudni kell
A magas benzinárak mellett egyre gyakoribb téma az autógáz itthon is. Szakmai fórumokon egyre gyakrabban kerülnek fel azon járművek listái, melyek motorja egyáltalán nem vagy csak feltételesen alkalmasak az alternatív üzemanyag használatára. Csak felesleges pánik az egész vagy valóban jóindulatú tanácsokról van szó?
A listák alapjául a rendszerek gyártói és a gázüzemű autótulajdonosok tapasztalatai szolgálnak. Az autótulajdonosok és a szakszervizek gyakran számolnak be a használat során fellépő szeleptok problémáról. A listák általában a gyártóknál, az átszerelő szervizekben megtalálhatók. Fontos segítséget és információt adhatnak nekünk arról, hogy saját autónk egyáltalán alkalmas-e a beavatkozásra vagy éppen az ellenkezője érvényes rá. Azonban bármennyire is széleskörűek ezek a listák, nincs ok aggodalomra – nem az összes felsorolt járműnél áll fenn a kapitális motor meghibásodás.
Az autógáz elvileg nemcsak tiszta, hanem olcsó is. De mennyire alkalmasak a hagyományos motorok a gázüzemre? Hiszen még a legnagyobb megtakarítási előny is fuccsba megy, ha a motor tönkremegy. Nemrég egy taxis panaszkodott, hogy Toyota Avensis Verso típusú autóját siratja. Kiváló taxiautó volt, de magas fogyasztása miatt átállíttatta gázüzeműre. Hatvanezer kilométert futott, majd a motornak annyi lett. Félmilliós javítás után kénytelen volt megszabadulni tőle.
1. Mi is az autógáz?
Az autógáz, illetve folyékony gáz néven ismert fosszilis tüzelőanyag, ami propán és bután gázból tevődik össze. Az LPG (Liquefied Petroleum Gas) tiszta, sokoldalú és biztonságos üzemanyag. A benzinnel ellentétben nem tartalmaz olyan káros összetevőket, mint a benzol. Szénhidrogének keveréke, mely normál hőmérsékleten folyékony. Ezt a halmazállapotát 8,5 bar nyomásig őrzi meg. Az LPG-üzemmód jelentős üzemanyagköltség-megtakarítást tesz lehetővé még úgy is, hogy – az eltérő fűtőérték következtében – a fogyasztás valamivel nagyobb. A rendszer működése olyan üzemanyagokkal kompatibilis, melyek összetétele megfelel a 70/220 CEE normának. A propán-gáz tartalom a térfogat 30- 85 százaléka között lehet. Magyarországon a jelenlegi hatósági rendelkezések alapján csak mélygarázsokba és a talajszintnél mélyebben elhelyezkedő parkolóházakba tilos gázüzemű járművel behajtani. Magánterületeken, családi házak garázsában, ha a padlószinten szellőző nyílásokat alakítunk ki, nyugodtan leállíthatjuk gépkocsinkat.
Az autógáz üzemanyag szinte teljesen kén- és korommentes, szén-dioxid-kibocsátása az elégéskor közel 15 százalékkal kevesebb, mint a benzin esetében. Az oktánszám a butánhányadtól függően 90 és 115 ROZ között van. Egy liter 150-160 forintba kerül, de a benzinnel szembeni alacsony sűrűsége miatt akár 10-20 százalékkal több lehet a fogyasztás. Magyarországon a gázforgalmazók által árusított LPG oktánszáma 95-100 körül alakul. Az LPG tüzelőanyagok nagyon jó kopogásállóak a magas oktánszámból kifolyólag (propán: 111, bután 102). A modern autók előgyújtás szabályzása egy speciálisan a motor paramétereire hangolt gyújtástérkép és a kopogásérzékelő jelei alapján történik. Így gázüzemben nagyobb előgyújtás engedhető meg. A kedvező nyomás és gyulladási viszonyok következtében lágyabb, elnyújtottabb égés zajlik le a hengerekben.
2. Mire kell ügyelni, ha gázüzemű autót vásárolunk?
A gázra való átszerelés tényét, vagyis, hogy az autó kettős üzemmódú, be kell jegyeztetni a forgalmiba. Ha nem található a bejegyzés az autópapírokon, vagy ne vásároljuk meg az autót, vagy járjunk utána, hogy az átszerelés bejegyeztethető-e utólag. Az eladótól kérjük az ezzel kapcsolatos költségek levonását az eladási árból. Az autó átvizsgálásakor alaposan nézzük át a motort, a szelephézagoknak és a kompressziónak stimmelnie kell. Az átalakításról hivatalos okirat is készül, egy tanúsítvány mely garantálja, hogy gépkocsi nagynyomású rendszere gáztömör, szivárgásmentes. Azonban ha a gépkocsit - jogszabályellenesen - háztartási PB gázzal töltik fel (akár palackról, akár telepített tartályról), akkor még szivárgásmentes gépkocsik is lehetnek gázszagúak. Ennek oka, hogy a háztartási PB gázokba sokkal nagyobb mennyiségű illatosító anyagot (etilén-merkaptán) töltenek. A tanúsítványon feltüntetik a beszerelt alkatrészek típusát és engedélyszámát, valamint az átalító műhely engedélyszámait is. A gáztartály eredeti nyomáspróba papírját minden műszaki vizsgán be kell mutatni, akárcsak a gázbiztonsági szemlét és a szivárgásmentességet igazoló kártyát. Ha a forgalmi engedélybe nem 300-0000 formátumú engedélyszámot jegyzeztek be, akkor minden esetben egyedi átalakítási engedély és műszaki dokumentáció szükséges. Ha ez nincs meg, akkor kis utánajárással a megyei közlekedési felügyeleteken 5-6000 forintért beszerezhető. A fenti dokumentumok hiányában célszerű felkeresni egy hivatalos gázautó szakszervizt, ahol tájékozódhatunk milyen papírok pótlása szükséges a további problémamentes és jogszerű gépkocsi használathoz. Itt megállapítják, hogy a gépkocsi az érvényben lévő műszaki és jogi előírásoknak megfelelően lett-e átalakítva. Minden esetben célszerű ellenőrizni (még hiánytalan dokumentumok esetében is), hogy a gázrendszer elemei megfelelően rögzítettek-e, a szabályozott keverékképzésű katalizátoros gépkocsiknál lett-e beszerelve lambda-szabályozó rendszer és megfelelően működik-e. Ellenőrizni kell a károsanyag-kibocsátás határértéken belüli szintjét, mely nagymértékben tükrözi az üzemanyag fogyasztást is. A sikeres adásvétel után érdemes egy szivárgás ellenőrzés elvégzése, és a teljes rendszer átvizsgálása, a biztonságos üzemeltetés érdekében.
3. Miért nő meg az olajcsere ciklusideje?
Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes benzin vásárolható így a mai korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakítása, a szelepülékek és a szeleptányérok illetve szelepvezetők anyagának helyes megválasztása lehetővé teszi az ólom elhagyását. Régebben a benzinhez adalékolt ólom a kenőolajjal közvetlenül nem érintkező alkatrészek másodlagos kenését biztosította. Az autógáz eleve gáz halmazállapotú, szemben benzinnel mely a legjobban elporlasztott változatában is apró cseppek formájában kicsapódik a hengerfal oldalára-, nem oldja fel az olajfilmet, és így nem hígítja fel a motorolajt. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, főleg a legkritikusabb, hideg motorhőmérsékleten.
A gáz halmazállapotú hajtóanyagok tökéletesen elkeverhetők a motorba jutó levegővel. A legjelentősebb előnyük abban van, hogy egyszerű szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A gáz üzemanyag kevesebb szilárd részecskét és szennyező anyagot tartalmaz mit a hagyományos üzemanyagok.
A tüzelőanyagok különböző molekulaszerkezetű szénhidrogén-vegyületek keverékéből állnak. Motorbeli égésük jellegzetességeit alapvetően meghatározza a molekulák szerkezete és mérete, valamint a hidrogén és a szénatomok egymáshoz viszonyított, számszerű aránya.
4. Mennyibe kerül az átszereltetés
Járműmodelltől, a motor méretétől, a befecskendezés fajtájától és a rendszer gyártójától függően 110-300 ezer forintba kerül. Gyárilag beépített Skodáknál a felár 300 ezer forint. Legolcsóbban a karburátoros kocsikat lehet gázkompatibilissá varázsolni, ennek költsége rendszerint 110-130 ezer forint között van. A befecskendezős modelleké drágább: ha központi injektor táplálja a motort 150-200 ezer forint az átalakítás díja, a hengerenkénti befecskendezésűeknél pedig 200 ezernél kezdődik. Ennél csak a műanyag szívócsöves járművek átalakítása drágább. Hogy a csőben lévő gáz-levegő keverék ne lobbanjon be és ne tegye tönkre a motort, gázbefecskendező rendszerrel látják el az autót. A 6-8 hengeres blokkoknál ez jelentősen megnöveli az árat. A gázautók hátrány, hogy jelentősen lecsökkent a poggyásztér a palack miatt. A beszerelt gázpalackokat térfogatuk nyolcvan százalékáig lehet tölteni, a maradék a tágulási tér. A Skodánál a problémát a pótkerék helyére építhető tartállyal orvosolták, ebben az esetben a pótkerék foglalja el a csomagok helyét.
5. Mire ügyeljünk a szerelőműhely kiválasztásakor?
Mivel a bejáratási időszakban gyakran előfordulhat, hogy a motor nem jár egyenletesen, érdemes lakóhelyünkhöz közeli műhelyt választani. Ezzel sok idegeskedést és költséget megtakaríthatunk. Fontos, hogy a szerelőműhely személyzete rendelkezzen autógáz átszerelést igazoló képesítéssel. Az átalakítás lépéseiről itt olvashatnak.
6. Milyen problémák léphetnek fel a gázhasználatnál?
Néhány autós arról panaszkodott közvetlenül az átszerelés után, hogy néha kihagyott a motor, az átállási idő benzinről gázra hosszú volt, vagy indítási nehézségek léptek fel. Az újabb autóknál előfordulhat, hogy a motorvezérlő előszeretettel kapcsol át szükségprogramra. A problémák általában könnyen kezelhetők, csupán a gázrendszert kell elektronikusan utóállítani. Az üzemanyag adalékok hiánya miatt a szelepek erős igénybevételnek vannak kitéve. A nem alkalmas motoroknál ez károsodást okozhat. Esetenként előfordulhat, hogy a benzinpumpa is felmondja a szolgálatot.
7. Megelőzhető a motor károsodása?
Igen, ha ellenőrizzük, hogy a megvásárolni kívánt autó valóban alkalmas a gázüzemre, ha eleve gázüzemű újautót vásárolunk, illetve a szeleptömítést átalakíttatjuk. A benzinhez viszonyítva az LPG égési hőmérséklete 100-150 fokkal magasabb, ami nem tekinthető károsnak egy megfelelően szervizelt gépjárműnél. Csupán a szelephézagok rendszeres ellenőrzéséről kell gondoskodni.
8. Vannak észlelhető előjelei a károsodásnak?
15 ezer kilométer után érdemes az autót a szervizben átvizsgáltatni, hogy a hengerfejben a szelepek hogyan dolgoznak. Egy jó szakember már abból észreveszi a fenyegető veszélyt, ha a szelephézag csökken. Ebben az esetben érdemes a túl puha szelepgyűrűket keményebbre cserélni.
9. Milyen autókat nem ajánlott átalakítani?
Mielőtt egy autót azzal a szándékkal vásároljuk meg, hogy később autógázra átállunk, tájékozódjunk. Ha az autó az alább található listán megtalálható, ajánlott az óvatosság. Nem feltétlenül következik be ezeknél a modelleknél a motorkárosodás, azonban az autógáz átszerelő műhelyek tapasztalatai alapján ezeknél a modelleknél később problémák léptek fel.
opel omega mindörökké
-
insyde5
aktív tag
kuplungbeállításra tud nekem vki mondani valamit?
MOst cseréltem bowdent, és a tolatást kicsit nehezen veszi.
jol tudom? : a kinyomott és a felengedett pedál közötti távolság _ _ : 12,5 - 13,2 cm között kell lennie?
Opel astra f 2.0
-
TasiA
senior tag
Meg az ipari hulladék motor miatt .. Azt a a másfél litert nagyvárosi dugózással lehetne maximum elképzelni. 1,6-os Astrát kérdezte (feltételezem 1,6 16V), az egy hengerenkénti gázzal ezt tudja! Csak nálunk magyaroknál ilyen fekete luk ez a gáz téma, de főleg a rengeteg baromság miatt, amik szállnak a széllel. Szerbek 80%-a gázzal jár már vagy 15 éve. Haveromnak 1.8 A4 Quatro-ban van. Idézek " le is szo*nám magam, ha benzint kéne tankolni bele" Neki is hengerenkénti , computeres a gáz. Semmit nem veszel észre, se hideg meleg indítást, sem az üzemmód váltást.
-
Tálydi
senior tag
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség egy vectra B1 hez, 96os évjárat.
A gáz a klímából folyton enged, és tegnap mondta a szerelő, hogy kompresszor csere
Tud valaki valami okosat mondani? Hol lehet venni milyen árban, milyet érdemes...
Elöre is köszi mindenkinekEeeeh, what’s up, doc?
-
TasiA
senior tag
válasz Daywalker #12178 üzenetére
Neeem, a gáz rendszer nem hengerenkénti volt. Gondolom a régi fajta reduktor, meg valhol bemegy a szívórészbe a gáz, oszt jól van. AZ amerikai motor meg azért "hulladék", mert az minden csak nem jó hatásfokú. Kb mint a Zsiguli, jó szar sürítési viszonnyal. Legalább is a régebbi amcsi motorok, azok mind azok.
Azért az nagyon erős volt, hogy + 3 literrel fog neki többet enni gázból, mikor szinte csak autópályáznak, akkor városban meg +5-6? Ezért lestem nagyokat. -
Daywalker
addikt
Biztos reduktoros volt, mert ez már jó rég volt.
Amúgy majd kiderül, mennyit zabál az Astra, de eddig csak azt hallottam, hogy azért gázból többet esznek...persze olyan ez mint az E85, valaki azt mondja, hogy 1 liter, valaki meg többet mond...sőt, olyat is hallottam már, hogy kevesebbet eszik. Na most mi az igazság? Senki se tudja, csak aki használja"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
Most hallottam, hogy megint drágul a benzin...ez azért már tényleg vicc kategória.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Daywalker
addikt
válasz csaresz002 #12184 üzenetére
Folyatják bele a tengerbe a drága olajat, mi meg fizetjük...gratulálok.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Tálydi
senior tag
válasz Daywalker #12179 üzenetére
Nem, a srác már a fél autót ujjáépítette(tudniilik az autó kb egy roncs volt amikor átvettük ),tehát megbízható, de végülis 30k-ért szerzett egy felújított, 1év garanciás kompresszort,+5k ért feltölti gázzal 10k a munkadíj+3k egy ilyen kis hőérzékelő mert 5-8 fokot csal, csütörtökön megy az autó hozzá pénteken kész lesz, meglátjuk mi lesz.
TasiA:mondom, megbízható a srác, meg rendes is, az autó kb nem ér annyit mint a kompresszor,de mondt,hogy ne adjuk el...
Eeeeh, what’s up, doc?
-
fero02
veterán
12k sok egy felújított Bosch generátorért?
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #12188 üzenetére
Szerintem meg sok!
Nálunk egy generátor felújítás 3-5e forint! Maga a generátor pár ezer forint ha el akarod adni lehet hirdetni vagyonokért de azokat hirdetik azóta is. Gondolom megvan a sajátod, vidd el, és csináltasd meg! Sokkal olcsóbb megoldás.
Az meg, hogy bosch vagy delco pl teljesen mind1, jó esetben a belseje már mindkettőnek cserés volt. Felénk pl olyan nagy keletje van a generátornak, hogy kadettes barátomnak adtam oda ingyen kettőt is mert a kutyának sem kellett pedig az egyik szintén felújított volt (a két bosch közül). Ez olyan mint az önindító: gyakorlatilag meg nem tud halni, és azt is 3e forintból max szintén 4-5-ből egy autóvillamosságis megcsinálja.
Na de FELÉNK.... mint kiderült ez fontos mert pl neten írnak 20-25-40e! forintos elemenkénti festési díjakat ami felénk 10e ha sima és 15e ha metál.... (Debrecen környéke).
Ugyanakkor ha van rá annyid és meg szeretnéd venni akkor hajrá! De szerintem te is jobban örülsz egy felújított generátor(odnak) és egy fél tank naftának
Amit még hozzátennék: felújítás alatt nem tudom ki mit ért de vittem már olyat ismerőstől ami annyit sem töltött, hogy a beindított motornak a gyújtást biztosítsa és annak a javítása is megállt 4e forintból és azóta is meg (2006 óta, delco volt asszem és 55-ös). Én kettőt újjítattam már fel és egy önindítót. Biztosan többet cserélnek benne 25-ért csak kérdés megéri-e. Na meg felénk a rezsióra díj is megáll 3e forintnál vagy még kevesebbnél.
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
TasiA
senior tag
válasz _seth_ #12191 üzenetére
Az hogy jön ki az a 3-5 ezer forint?? 2 csapágy eleve 3 ezer, dióda sor+ fesszabályzó még sehol sincs.
A kisebbik 90 Amperes BOSCH-hoz a BOSCH fesszabályzó 10 ezer a 120-ashoz meg 15.
Ugyan ez gagyiban a 90 Ampereshez (én biztos nem venném meg 3500Ft) HELLA/ FACET 6500 FT. A dióda hidat sehol nem találom, gondolom az javítható. Én akár hogy számolom minimum 1 tizes és akkor ingyen dolgozott a mester.
Amúgy van 90 amperesem , nem tudok vele mit csinálni, mert régi szílytárcsás. Ha gondolod, eladó pici pénzért.(mondjuk 5 ezer?)(már akinek kell) -
-
fero02
veterán
Enyém is Delco volt, de annyi baja van, h nem éri megcsináltatni.
Így ajánlotta a szerelő azt a felújított Bosch-t, amit végül meg is vettem annyiért. Sima, bontott, zsákbamacska generátort bontóban 10k-ra tartottak.
Mondjuk én nem tudom ez hány A-os. Amúgy meg a faszom kivan az állandó kapkodásommal, ha most előbb kérdezek, mint vásárolok, akkor megvehettem volna a tied.
-
KrAt
veterán
Na mit rejt a csomagtartó?
20XE-t rejt a csomagtartó Azaz nem 150 lovas C20XE, hanem 157 lovas 20XE Ritka, de van ilyen
Ma elhoztam, 30k volt szétszedve, sokminden hiányzik róla, de maga a vas egyben van.. Lesz még vele jósoksoksok munka, de márciusnál hamarabb úgyse kerül kocsiba, addig van időm megcsinálni. Pénzben tudom, úgy jövök ki, mintha egyben vettem volna egy jót, de legalább megadatik az az öröm, hogy saját magam rakhatom össze saját kézzel. Nekem ez számít..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző