-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Jim Tonic #12447 üzenetére
800-ban nagyon rossz csapatnál volt, a csapattársa se volt előrébb. Ő nem kezdő, mivel a való életben is van jogsija és tapasztalata. Azt hiszem még mindig 600-as CBR-je van és övé a körrekord a hungaroringen, szóval tud motorozni csak a team volt gagyi, ahogy most sem a legjobb.
-
code1005
senior tag
Sziasztok!
Opel Omegát szeretnék venni és arra lennék kíváncsi, hogy mire kell odafigyelni. Amit szeretnék az egy Diesel 2500cm, 6 hengeres, automata kombi Omega lenne max 2000-es évjáratig. Érdemes ilyet venni vagy sok volt a gond ezekkel?
Gondolkodom kombi 1.8-as benzines B-s Vectrába is szintén 2000-es évjáratig. Nem tűnik rossznak.
Köszi a segítséget.
üdv.
plata o plomo
-
omcsi
csendes tag
válasz code1005 #12454 üzenetére
Használt B Omega vásárlás A használt B Omegák piaci helyzete még nagyobb rendezetlenséget mutat, mint elődjeiké. Köszönhető ez annak, hogy az utóbbi években hihetetlenül nagy mennyiségben hoztak be ilyen Omegákat, elsősorban az első évjáratokból ('94-95), és abból is a törött, hibás, sokat futott, gyakran elhasznált modelleket, hiszen azokhoz lehetett olcsón hozzájutni, majd - aránylag kis anyagi ráfordítással rendbehozva - itthon jó áron értékesíteni. Ennek eredményeképpen nagyon nagy szórást mutat az azonos évjáratú (és akár felszereltségű) B Omegák eladási ára, nem ritkán akár 1 millió forintot is meghaladó az áringadozás két - látszólag - azonos modell között! Ugyanakkor magánimport útján is sok B Omega került be az országba (hiszen nem csak a kereskedőknek imponáló a sok százezres spórolás az itthoni piaci árakhoz képest), amelyek általában drágábbak is kicsit a kereskedelmi célzattal behozott modelleknél, mégsem a kétféle bekerülési mód miatt tapasztalható ez az árfluktuáció, hanem egyszerűen a kereskedők kapzsisága miatt, akik - szemben az ésszerűnek tűnő ténnyel, miszerint a nagy mennyiségnek lefelé kellene nyomnia az árakat - legtöbbször már-már pofátlan áron kínálják még a nem kielégítő állapotú B Omegákat is. Érdemes tehát jól körülnézni vásárlás előtt, mert jó esély van arra, hogy minimális ártöbbletért már egy '96-os modellt kaphatunk egy '94-es helyett, ami már csak azért is fontos, mert csak '96-tól javítottak a modell rozsdavédelmén, addig több tipikus helyen csúnya korrózióra volt hajlamos a B Omega. (Ezeket nem mindig látja az ember a kereskedésekben, hiszen a "szakemberek" ismerik ezen hibák elrejtésének trükkjeit - természetesen nem szakszerű kezelés útján, mely hamar megmutatkozik, de csak vásárlás után...) Külön meg kell említenünk a turbódízel Omegákat, gondolunk itt a 2.5 literes soros 6 hengeres BMW erőforrással szerelt modellekre (ezek már '94-től kaphatóak voltak), melyekre hatványozottan igaz a magyar használtautó piacon tapasztalható "dízel-túlárazás" jelensége. Itthon ugyanis szinte aranyárban mérik a dízeleket (főleg a turbódízeleket), főként a "márkásabbakat". Nagyon vigyázni kell azonban a 2.5TD Omegákkal! Főként mert a motor jellegéből (aránylag keveset fogyaszt és nem száguldozásra szánták eredetileg) fakadóan az import turbódízeleket már kint is nagy futásteljesítménnyel (akár évi 40-50e km!!!) vásárolták, vagyis az itthon található ilyen modellek nagy része bőven 200.000 km-t, vagy annál is sokkal többet futott, de ez persze nem tükröződik a km-óra állásából. (Az Omega ráadásul "utazóautó", vagyis duplán nagy esély van arra, hogy egy TD Omegával nagyon sokat mentek, mégis találunk olyan '94-95-ös modellt, amiben "óra szerint" 100-150e km van...) Tehát ne a km-óra állását vagy a kereskedő esküdözését vegyük alapul, amikor meg szeretnénk tudni egy TD Omega valós futásteljesítményét, hanem szakemberrel nézessük meg a kocsit, ugyanis egyértelmű jelei vannak az elhasználódásnak. (Sokszor a laikus is meg tudja állapítani ezeket a szembetűnő jeleket, ha pl. nehezen indul, csörög-zörög vagy erőteljesen füstöl a TD motor.) Összességében elmondhatjuk, hogy nagy a kínálat, kereskedésekben és magánkézből egyaránt, de elsősorban a túlárazás jellemző, főként a kereskedőknél, vagyis nagyon körül kell nézni vásárlás előtt, és esetleg elgondolkozni azon, hogy némi ártöbblettel akár nagyságrendekkel jobb állapotú és jobb felszereltségű B Omegához juthatunk.
opel omega mindörökké
-
Jim Tonic
nagyúr
Én nem így emlékszem. Konkrétan nem tudta kezelni a 800-as motor erejét (sokszor még Rossi is alig). Be is sokallt párszor.
Közúton biztosan jól megy, a példa arra vonatkozott, hogy tsigalko87 125-ről akart ezresre ülni, és párhuzamot vontam.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Ilyenkor tök elég egy link is ám...
Code1005: Az egy BMW engine, mármint a 2,5TD. Erős, megbízható. Váltót meg kapni. Automata váltó mindig zsákbamacska minde autónál, mert erősen függ az olajcseréktől, olajok minőségétől.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
hvb
tag
Sziasztok!
Szeretném megkérdezi az X20XEV motorral rendelkezőket, hogy városi forgalomban légkondi hanszálattal mennyire megy fel a vízhőfok? Illetve mitől lehet, hogy felmegy 100 fokra, ha bekapcsolom? Termosztát? Magas nyomással le kellene csapatni a hűtőt? A ventillátorok elvileg működnek, hogy minden fokozat megy e azt nem tudom, ezt hogyan tudnám letesztelni?
[ Szerkesztve ]
zs.
-
_seth_
veterán
Nekem is képes addig felmenni... nyáron ne csodálkozz rajta városi forgalom mellett a termosztát meg nem sokat jelent ilyenkor már úgyis nyit hamar hiszen meleg van és hiába nyit ha pl dugóban állsz a motor is melegszik ráadásul a klíma hűtő a motor hűtője előtt van és arra fújja a levegőt is... nekem olyan 95-96 körül volt kb 2 hete amikor parkolóban álltam és ment a klíma + a motor is járt és alapból is el lehetett olvadni a szabadban. Egyébként ha haladsz is vele legalább 50-es tempó körül vagy 40-nel akkor megáll olyan 90 körül nekem.
Venti fokozat passz... nekem pl többnyire csak a külső venti megy a belső még nem sokat forgott mióta nálam van de nincs gond az autóval, a termosztátom új a hűtő pedig teljesen tiszta és elhajolva sincs. A fokozatokat egyébként még az opelforum b vectra topikban ( [link] ) sem siekerült megfejteni... mindenkinek másképpen működik[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
hvb
tag
válasz _seth_ #12463 üzenetére
Köszi.
Tegnap jöttem fel vidékről és pár perc után ahogy megálltam a Hungárián teljesen a pirosba ment a mutató, függőlegesen állt.... Kikapcsoltam a kondit aztán visszament kicsit 90 fölé. Országúton nekem 90 körül volt a hőfok, pedig csak 26 fok körül volt kinn...zs.
-
_seth_
veterán
Nekem pirosba még álló helyzetben sem ment fel amikor több mint 33 fok volt kint ráadásul a napon álltam és az autó alján is megvan az összes burkolat és a motortérben is + még csücsül is de bírja. Lehet akkor ott neked valami miatt nem hűt eléggé. Venti megy mind a kettő?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Hát ezt nehéz megmondani.... nekem kapcsolgatja mert eltérő a hangja de ezt egy villamosságissal kellene megnézetned vagy neked figyelni, beindítod a motort hagyod, hogy úgy bekapcsoljon a venti és várod, hogy kapcsol-e feljebb majd megcsinálod ugyanezt klímával elvileg hallani kellene ha magasabb fordulatra kapcsol.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #12470 üzenetére
Nekem az alapjárat esni szokott Mivel az alapjárati tartja fixen csak a klíma nehezít rajta legalábbis nálam (96 b1 veki). Nem is emiatt melegszik igazán a motor hanem a klíma működési elve miatt.... lakásban ugye van a split klíma a szobában ami csak fújja be a hideg levegőt, kint pedig a kültéri ami termeli a hőt, ez ugye a motortérben van az autóknál és oda termeli a sok hőt, nyáron alapból meleg van ráadásul ha csak éppen gurul az autó a menetszél sem hűti sem a hűtőket sem a motorházból nem húzza ki a forró levegőt.
Klímaventi fokozatai: nem tudom
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
csaresz002
aktív tag
szvsz klíma mellett nem szabadna emelkednie a vízhőfoknak. mer ugye megy folyamatosan a hűtés. szerintem nézd meg a termosztátot. lehet nem nyit ki teljesen és nem képes annyit hűteni a vizen. én ha benyomom a klímát, gyorsabban felmegy üzemihőre és meg is áll ott.
mondjuk lehet nem ártana egy hűtőrendszer tisztítás hátha be van dugulvaha jól tudom ált. 2 fokozata van a klímaventinek. egy alap és egy megemelt fordulat. bár ez tipus függő
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
proper
őstag
X20XEV 136LE
injektort keresek (mind a 4et), nincs valakinek véletlenül? -
TasiA
senior tag
válasz csaresz002 #12472 üzenetére
Pedig emelkedik keményen, mivel a klíma hűtő forró levegőjével próbálja lehűteni a vízhűtő felületét, na meg a + terheléstől mégjobban fűt maga a motor is. Nálam is klímával 100-105, nélküle meg 90-95 között ellavírozik. Nálam úgy műkszenek gyárilag a ventik, hogy óra szerint 95 felett kapcsolja a lehelő fokozatot, ami azt jelenti, hogy a bazi nagy vízhűtő venti tök lassan forog. HA ez nem elég 110 felett kicsivel kapcsol a hurikán fokozat, ami kb kifújja a blokkot a motortérből. HA klímázok, akkor is ugyan ez, csak annyi, hogy teljesen mindegy menyire hideg a motor a külső klíma hűtő ventillátor+ a bazi nagy vízhűtő venti is elindul, ebből az utóbbi a lehelő fokozatban.
Remélem érthető[ Szerkesztve ]
-
csaresz002
aktív tag
háááát. nekem egy ventim van 1 fokozattal (ami a vízhűtőm),ha megy a klíma elindul és meg se áll ha üzemi hőfokon indítom a klímát (90°C körül) 1fokot tuti lentebb megy a vizem...én meg megfagyok az aótóba na mindegy akkor én szerencsés vagyok vagy nem
[ Szerkesztve ]
××XXx××"Ha az alkohol akadályoz a munkában, hagyd abba a munkát!"××XX××
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz _seth_ #12471 üzenetére
Az leesik, és ha jó a szabályozó motorod, akkor visszaemeli. Viszont terhelve van a motorod, ami mindenképp plusz hőfok. Erra szerettem volna rávilágítani.
Plusz, ahogy TasiA kolléga írja, a klímahűtő általában a motoré előtt van, és a ventilátor is azon át szívja a klíma hőtermelését.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Daywalker
addikt
válasz csaresz002 #12477 üzenetére
Nekem egy ventim van és nincs benne klíma, nincs ilyen gondom
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #12478 üzenetére
Igen Jó a motor de kell neki egy kis idő meg visszaemeli ugyanarra a szintre és talán kicsivel alatta is marad de a lényeg igazad van az, hogy terheli és plusz hőt termel ezzel is.
És megint csak igen ahogy írtam is a legnagyobb baj a hűtők szendvics elhelyezkedése.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz fero02 #12474 üzenetére
Eltaláltad Nekem működnek és remélem így lesz még sokáig
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Daywalker #12479 üzenetére
Hehe
Nekem is milyen szép is volt amikor az 1.3S hűtője helyére beraktam a C20NE hűtőjét ami az én régi kasznisomban a motorháztetőbbe belelógott így még a gumi tappancsokat sem lehetett alatta hagyni a rögzítése pedig a gyorskötöző volt... de akkora tepsi nagy hűtő volt, hogy melegedéses problémám nekem sem volt Ja és abban sem volt klíma
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
válasz _seth_ #12483 üzenetére
A hűtőrendszer alapos külső-belső mosása csodákra képes. Tavaly Atesszal szétkaptuk az egészet, a radiátor belsejébe erős ecetet öntöttük és hagytuk állni, míg a rendszert alaposan átmostuk slaggal (lehúztuk a fűtőradiátorhoz menő csövet és ott nyomattuk be ezerrel a vizet slaggal). Új termosztátot, vízpumpát és friss hűtőfolyadékot is kapott, azóta nagyon durván jó a hűtés...már egy kis szellő is elég neki és a mutató megy lefele
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz csaresz002 #12485 üzenetére
Ecet a legjobb. Semmit nem bánt, csak a vízkövet.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
_seth_
veterán
válasz Daywalker #12484 üzenetére
Belül mostam már én is kettőt is de a vectráét nem bántom... kiszedni sem egyszerű a víz egyébként meglepően tiszta a rendszerben. Vízpumpa, termosztát, komplett folyadék csere megvolt nálam is Magasnyomásúval meg annyiból kell vigyázni, hogy vmi speckó géppel akarta haverom lemosni és ahova nyomta a vizet ott el is hajlította a bordákat! Szóval éljenek a kínai gyenge gépek mint az enyém is (na jó ez is ír a betonra ).
Egyébként meg az sem egyszerű amikor túl hideg a rendszer... ha meleg leállítani egy kicsit és már csökken is a hőmérséklet de ha nem akar bemelegedni? -13 -17 fokban amikor meg kell állni 20 kilométerenként mert centi vastag jég van a fényszórón.... és a motor csak 80 fokos.... az a vicces.... télikabát, sapka, kesztyű, benzinkúton melegedés... így mentem ki télen prágába amikor a legrosszabb volt az idő (debrecen-miskolc-győr-pozsony-prága). (hibás volt a termosztát... csak a belsejét akartam cserélni de akkor éppen sehol sem volt íg meg kellett vennem házzal együtt ami miatt nem 2,5e volt hanem 12e...)
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Daywalker
addikt
válasz _seth_ #12488 üzenetére
Nekem télen sem megy 91-92 fok alá, ha fűtök ezerrel akkor sem, pedig egy pár alkalommal már voltam vele snowboardozni és a hegyekben nem ritkán -20 -25 fok is van. De -15 fokban autópályán sem hűl ki. A jó termosztát valóban sokat számít
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz csaresz002 #12487 üzenetére
A legerősebb ecetet vedd meg...és pár órát hagyd állni. Én úgy csináltam, hogy lefektettem, ilyenkor a ki- és bemenet csatlakozói is felfele állnak, nem folyik ki a lé, ha csurig töltöd. A végén picit leöntöttem belőle, befogtam a lyukakat és rázogattam egy darabig, majd kiöntöttem...pici vízzel átmostam kívül-belül és ment vissza. Nekem használt.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz fero02 #12491 üzenetére
Jó kérdés, mert nem látni bele és egy árokba öntöttem ki, de ott meg nem vizsgáltam meg. Egyébként nekem nagyon redvás volt a rendszer, a kiegyenlítőalján állt a retek rendesen, mintha odaszáradt mosópor lett volna, csak zöldes színű. Na meg valószínűleg a többi cucc cseréje is hozzájárult a javuláshoz.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Henk
veterán
Szevasztok!
Nem tud valaki eladó Astra f vagy Corsa b első féknyerget+ kengyelt hozzá, jobb és bal is kéne, 236X20-as tehát hűtőtt tárcsához valót. Ja és ne túl drágán.
-
fero02
veterán
Az miért van, h a fordulatszám mérő beindítás után kicsit késve mozdul és 1000 rpm fölött áll meg, amit viszont sztem nem reális.
-
insyde5
aktív tag
Hali
Van vmi tippetek hogy a FUGASZILT hogyan lehet levarázsolni a festésröl ugy h a festést ne sértsem meg?
[ Szerkesztve ]
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz insyde5 #12496 üzenetére
Mi az a fugaszil? Ha szilikon tömítőpasztára gondolsz, azt általában nem oldja semmi, mivel úgy csinálják, hogy tényleg ne oldja semmi, ha megszáradt. Ujjal, körömmel le fog jönni.
#12: szorul, döglődik, stb. Vagy ott a gond, ahonnan a jelet kapja. Múltkor volt vita, hogy honnan, én továbbra is kitartok amellett, hogy a lendkeréknél van a szenzor, de mások a generátorra esküsznek.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
fero02
veterán
válasz csaresz002 #12495 üzenetére
Eddig hibátlanul ment, láttam is, én szedtem ki a kocsiból. Nem hinném, h bele kellene nyúljak.
Jim Tonic: egymilliárd%, h az én F Astrám a generátorról kapja a jelet. Mit mérjek rajta?
[ Szerkesztve ]