-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TasiA
senior tag
Meg az ipari hulladék motor miatt .. Azt a a másfél litert nagyvárosi dugózással lehetne maximum elképzelni. 1,6-os Astrát kérdezte (feltételezem 1,6 16V), az egy hengerenkénti gázzal ezt tudja! Csak nálunk magyaroknál ilyen fekete luk ez a gáz téma, de főleg a rengeteg baromság miatt, amik szállnak a széllel. Szerbek 80%-a gázzal jár már vagy 15 éve. Haveromnak 1.8 A4 Quatro-ban van. Idézek " le is szo*nám magam, ha benzint kéne tankolni bele" Neki is hengerenkénti , computeres a gáz. Semmit nem veszel észre, se hideg meleg indítást, sem az üzemmód váltást.
-
Jim Tonic
nagyúr
Ezek kicsit túlzások. Ismerősnek van, nem eszik sokat. Várost nem szereti. Bambano állítása közelebb áll.
Viszont a vezérmű-lánccal (igen, láncos), vigyázni kell, mert elszakadhat. Srácnak 140-et mondtak itthon csak a vezérlésre, kevesebb, mint a feléből hoztam kintről. Plusz egy szelep. Más baja nem lett.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Ja, csak ott 9-10-11 is szerepel. Arra írtam.
Áhh, felejtsd el azt az oldalt. [link]
Az enyém 8,5-öt 230-as utazótempóval eszik, városi fogyasztásom 8, országúti 6. Átlagom 6,8-7,1. 9-et talán 300-as tempónál enne meg...
Az első adat korrekt, a többi lehetetlen.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
#TOTTI
őstag
R6 de jó lenne de ugyanannyiba kerül.. és kicsit bumfordi..
EZ egy szép, vágyaim tárgya!
-
Jim Tonic
nagyúr
Én nem így emlékszem. Konkrétan nem tudta kezelni a 800-as motor erejét (sokszor még Rossi is alig). Be is sokallt párszor.
Közúton biztosan jól megy, a példa arra vonatkozott, hogy tsigalko87 125-ről akart ezresre ülni, és párhuzamot vontam.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bambano
titán
Így van, szoktam is nézni őket a tükörben... a 60-100 simán megvan nekem 2-ben váltás nélkül, a 80-120 majdnem.
Más kérdés, hogy erre a hozzászólásra is vonatkozik, hogy a dízelt a vele egy szinten levő benzineshez kellene hasonlítani. Tehát egy 1.6-os benzines mondjuk astrát egy 1.6D szabadszívású golfhoz.
Vagy legyen 1.9 cdti, de akkor 1.6T benzines. Más kérdés, hogy ha elhangzott, hogy két motor forgatónyomatéka ugyanannyi, akkor a 60-100-at mire méred?
(#15046) Napfénysüti: de, konkrétan úgy, mert a dízel nagyon hamar kifut az általa használható fordulatszám tartományból, váltani kell, és ha váltasz, a keréken mérhető nyomaték csökken. Sokat. Ergo hiába van viszonylag nagy nyomaték a dízel főtengelyén, azt nagyon hamar leosztod a sorozatos váltásokkal.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
de ki a bánat akarna a valódi életben egy dízellel 5.-ben versenyezni?
ez egy teljesen értelmetlen teszt. Ha le akarok lépni egy másik autót, visszakapcsolok.annál is inkább értelmetlen teszt, mert a dízelt egy neki kedvező fordulaton járatod, a benzinest meg egy nem kedvezőn. marhaság.
a dízel akkor gyorsabb, ha lehetetlen és értelmetlen feltételeket támasztasz. ha életszerű feltételeket, akkor meg a fasorban sincs.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tomoty
aktív tag
Nekem kb 7,3-7,8 s alatt van meg 4.-ben a 80-120.
2-3 sebességben meg 5,2 s alatt lefutom... Pedig egy 1.8-as benzines Astra H (igaz 200kg-al könnyebb mint az Insignia, de cserébe csak kb 146LE turbó nélkül, szóval arányaiban kb egál).
Előzéskor meg 80-90km/h-nál simán vissza pakkolom 3.-ba (140-ig gond nélkül elviseli).Igaz kicsit bánom, hogy nem dízelt vettem, mert a mai helyzetemben évi 35-38000km-t is autózok.
Amikor megvettem az astrát csak évi 12-18000km volt bekalkulálva[ Szerkesztve ]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
bambano
titán
egy dologra adj már magyarázatot: miért 6.-ban előzöl kamiont, amikor azt írod a hsz-ed végén, hogy sokat kell váltogatni???
Ha nekem kamiont kell előznöm országúton, biztosan visszarakom minimum 3-ba, de ha éppen viháncolós kedvemben vagyok, akkor 2-be. Eszembe nem jutna 5-ben erőltetni az előzést, az erőátvitelt, a motort, meg minden mást is.
Ez egy életszerűtlen teszt. Csak a falábúak állnak neki egy 70-nel döcögő kamiont legfelső fokozatban előzni.
"Ez hibás, mivel direkt turbós Insigniát kerestem, aminek 2200-tól 5500-ig rendelkezésre áll a nyomaték maximum.": nekem 3100 körül forog 140-nél 5-ben a főtengely. Ha lenne 6. fokozatom, akkor kevesebbet forogna. Ha mondjuk egy 70-nel döcögő kamion mögé ragadtam be, akkor 1550-et vagy kevesebbet forog a főtengely. Vagyis ha 2200-tól jó a fordulat a turbónak, akkor az 1550 még bőven kevés neki, tehát az állítás, miszerint a benzinest nem a neki kedvező tartományban járattad, igaz.
Hogyne gyorsulna jobban a dízel, mikor annak 1500-1700 körül már bőven jó, a benzinest ha megpadlózod 1500-nál, csak fuldoklik a betolt üzemanyagtól, és a turbó se forog. Az a pár tizedmásodperc, amire észhez tér és elkezd valamennyire tölteni, sokat számít egy ilyen gyorsulási versenyben.
Fussunk egy 60-100-at úgy, hogy nekem 2-ben van, a dízel meg 6-ban. bye-bye.
maradjunk annyiban, hogy a 60-100 meg a 80-120 egy olyan helyzetben méri az autókat, amiket normális sofőr soha nem követ el az életben. Ha igen, adja vissza a jogsiját.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Hidd el nekem, én tökéletesen értem, amit írtál, csak nem értek vele egyet.
Ezt írod: "Egyszerűen csak a dízel előnyeit akartam felhozni,": ezzel az a gond, hogy nincs előnye. Tehát amit fel akartál hozni, az szerintem nem létezik. Ennyi.Szereztél katalógusokból két adatot, ami szerint a dízel jobb. Szerintem meg az a helyzet, amit az a katalógus leír, normális életben nem fordul elő. Ha hoznál egy katalógusadatot, miszerint 40 centis mélyszántásban, 8 ekevassal a John Deere 8000-es sorozatú traktora gyorsabb, mint egy 3.2-es benzines vectra, akkor ezek után mondhatnád, hogy a JD sokkal jobb *autó*, mint a vectra. CSAKHOGY normális életben nem állok be az autómmal mélyszántani, 8 ekevassal meg pláne.
Tehát egy olyan katalógusadattal akarod bizonyítani, hogy a dízel jobb, ami a normális életben marhaság. Következésképpen a te hsz-ed nem bizonyít semmit a benzin-dízel kérdésben. Az én véleményem meg az, hogy minden mérési metódus szerint a sok köbcentis benzines a jó autó.
Az én kocsim 40-től megy 5-ben. Minden további nélkül gurul 5-ben 40-255 között tetszőleges sebességgel. Csak nem őrültem meg, hogy olyan terhelési viszonyok között csapjam szét a főtengelyt, amit a 40@5. okoz.
A dízelnek nagyobb a hatásfoka rigmust meg el kellene felejteni minden olyan esetben, amikor nem közel azonos technikai szinten álló autókról van szó. Az én autóm motorja nem sokkal korszerűbb, ha egyáltalán korszerűbb, mint egy jó 80-as évekbeli benzines. A cdti opelek meg alsó hangon 15 évvel korszerűbbek. Ha cr turbódízelt akarsz hasonlítani, hasonlítsuk valami dupla turbós bmw benzines motorhoz. mindjárt lőttek is egy pukkantósat a dízel jobb című mítosznak.
A dízelnek nagyobb a nyomatéka, mint a ...? Írtál egy összehasonlítást úgy, hogy a hasonlítás másik lába üres. A dízelnek nagyobb a nyomatéka, mint az 1.2-es corsának? vagy a 2 literes insigniának nagyobb a nyomatéka, mint a 8.1 literes motornak a JD traktorban? vagy minél nagyobb a nyomatéka? Valami pontosítás ráférne a mondatra.
"Insignia eco verzióját is nehéz lenne mérni mert 80-nál valami 1200-at forog, ": ahham, tehát egy benzines autó 1200-nál még halott, de azért csak erőlteted ezt a 80-120@5 kérdéskört úgy, hogy szerinted az már jó tartomány a benzinesnek... Ne haragudj, de amikor egyik hsz-ed cáfolja a másikat, akkor mi a vita tárgya?
/set mode offtopic
ez az egész vita kicsit arra emlékeztet engem, mikor a microsoftnak kezdett erősen fájni a linux és sok-sok hónap kitartó munkájával megkeresték azt az egyetlen konfigurációt, amiben az iis jobb eredményt produkált, mint az apache. utána nagy arccal közölték is a "független" mérési eredményeket. Persze a dolog csúnyán visszafelé sült el, de ez már egy másik tészta...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Nem hiszem, hogy kritika nélkül el kell fogadni mindent, amit az újságokban írnak... Ja, a 80-120 az kb. annyira mérvadó mérés, mint a hifi cuccokra ráírt 120 wattos teljesítmény. A hondák pl. a 80-120-as meccsen gyakorlatilag mind elvéreznek, mégis úgy tartja a köznép és az autós újságírók is, hogy jó motorokat gyártanak és jó autókat (pl. s2000). Nézd már, csak nem ellentmondásosak az autós lapok is? De ugyanezt el lehetne mondani a "szabványos ciklusban mért" fogyasztásról meg az ncap törésteszt végeredményekről is. Mint ahogy azok az újságok, amelyeket nem teljesen vettek meg a gyártók, el is mondják.
Elég gyakran jönnek ezekkel a hamis teszteredményekkel meg gyorstöltő matricákkal feltuningolt dízelek, kekeckednek, izmolnak, hogy mutassák, jobbak, de valahogy mindegyik a hátsó rendszámomat bámulja az okoskodása végén. És akkor jön a magyarázkodás, hogy dehát jobb... csak én utolsó előtti lettem, ő meg második.
Igen, dízel motort az én szemléletem szerint erőgépbe rakjanak, max. kamionba. Autóba nem való, büdös, koszos, lomha és drága. meg kerreg...
Szerintem szakítsuk itt félbe ezt a dolgot, mert arról megy a győzködés, hogy ki mit látott ilyen-olyan "mértékadó" újságokban azzal szemben, hogy mit látok meg érzek, ha a saját 46-os cipőtalpamat eltolom a hűtő felé. Nem fogsz meggyőzni, hogy amit látok meg amikről számláim vannak, az nem igaz, szemben azzal, amit az újság ír.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dokar
addikt
-
Rick4
félisten
A haveromnak 92-es Astrája van ugyanezzel a motorral, az kb 340K-nál tart, szép hangja van, nem eszi az olajat, jól is megy, a múltkor épp kölcsönkértem, Szeged- Székesfehérvár, BP, ez az, 6.3-ra jött ki a fogyasztás, kereshetnék olyat is, egy a baj, az ár: Van egy fehér kombi automata, klímás, szervós elektromos tükrös, és épp ez a motor van benne. Klíma nélkül nem akarok venni, akkor inkább megyek a mostanival 14 literből... Igaz, gondolkodtam, hogy csak szeptemberben veszek majd, és akkor nem kell a klímás, ez úgyis megmarad, és májustól szeptemberig járok majd ezzel...
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
jó nagy hülyeségeket írnak a linken..
de ezek a nagy fékek komoly fékezési manőverekre adnak lehetőséget még ABS nélkül is.
Marhára nem féktárcsaátmérő függvénye az, hogy a pofa képes-e annyira szorítani a tárcsát, hogy a kerék blokkoljon.... Ha meg már blokkol, akkor minek is kell nagyobb tárcsa? Persze, értem én, hogy ezzel két hétig egyfolytában fékezhetsz, és akkor se melegszik (mert más előnye nem lehet) de a nagyon komoly fékezési manőverekre csak nagyon váratlan szituációkban lehet szükség, ott meg talán ha 10 másodpercig kell a féket nyomnod.. Lehet sokat is mondok....Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
w333
félisten
Szép ... és úgy értettem hogy motorikusan Omega
Ismerősnek ugyan ilyen van ezüstben, igaz hogy 3.0 V6 és mondta is hogy az összes Omega alkatrész jó hozzá
Nekem még az örök kedvenc az S60 de félnék olyat venni ... nem tudom miért
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Hmmm az kicsit sok ... pont ma este néztem (kicsit csodálkoztam is) 1-2 majd 3 és közzel 4000 -s fordulaton és már 110km/h körül jártam (gyorsan lassítottam is) azért a Szentendrei úton nem szeretnék száguldozni, de azért néha kiszoktam húzatni a hosszú váltó miatt (illetve ugye 2.0i) !
4 -ben 80km/h vagyok 1800 - 2000 -s fordulaton ha kicsivel lassabban megyek mondjuk 1500 -s fordulaton 60km/h -al már dadog is és kéri vissza a 3 -t
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
haddent
addikt
A 8 szelepes? Én nem hiszem, szerintem az már üveghang lenne a 8 szelepesnek
Amikor "tisztítok" akkor én a régi 1.6 8V F Astránkat kettesben 50-60 -al húzatom, még nem üveghang de már nem szeretném kívülről hallani A H Astra Z16XER -t meg 2. -ben 80 -nal. De mindkettőt tűzforró motorral meg olajjal meg vízzel persze!
-
AMD Power
titán
Nekem most a hidegben volt néha néha ,hogy az 1-t nehezen vette illetve a rükvercet is. De ez teljesen normális.
Mi5i Én ettől az eszi az olajat zabálja dumáktól kivagyok. Ki mit választana magának? Évi + 1l olaj megvásárlása , havi egyszeri olajszint ellenőrzés és mondjuk motor megbontás nélkül 3-400e km. Vagy mondjuk egy megbízhatatlanan *os motort? Ami nem eszi az olajat viszont 200e km kétszer kellett szétszedni és durva tízezreket rákölteni?
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
beg
veterán
"Amúgy a pollenszűrőről az átlag user nem is nagyon tud és emiatt elég ritkán vannak cserélve."
Attól még, hogy nem tud róla, ott van Ha átlaguser, akkor vigye szerelőhöz, az tudni fogja.
Ez olyan, mint mikor a gyalogos úgy lép le elém, hogy tüntetőleg az ellenkező irányba néz, hátha akkor nem jövök abból az irányból, oszt mégis.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
sitotomi
tag
Szerelő lesz az tuti.
Nekem is több dolog eszembe jutott. Csak gondoltam hátha valaki azt mondja, hogy igen ez tuti ez és ez. (Kicsit tudtam volna a pénzzel kalkulálni)
Kerékcsapágyat / kerékagyat azért zárnám ki, mert azt cseréltek kb. fél+ éve, és annak más hangja volt mikor gáz volt vele. Esetleg gömbcsukló... passz... majd kiderül, ha beborul
Köszi![ Szerkesztve ]