-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Tomoty #69402 üzenetére
Mi értelme van a motort a pirosban gyilkolászni,ismerve a motoradatokat:
Legnagyobb/Maximális teljesítmény leadása 6000 rpm (percenkénti fordulatszám)
Legnagyobb/Maximális nyomaték elérése 3800 rpm (percenkénti fordulatszám)A tilos pirosba nem nagy dolog behajtani,
de tudni kell,hogy előbb,utóbb jön a bünti..
-
-
Criton
veterán
-
válasz
Tomoty #64116 üzenetére
Igen köszönöm szépen, de a motorokkal tisztában vagyok, csak nem rémlett pontosan hogy az 1.8-as variáns is ötsebességes Avagy sem de hamar kaptam rá választ
De ha már motorokat említhetjük van 1.6 turbos változata is ahogy a 2L-nek is van.
De ebbe már ne Menjünk bele. Számomra az igazi fehér holló az 1.8-as.
-
KonzolKartel
őstag
válasz
Tomoty #24863 üzenetére
Az a baj, hogy nem tudom kikapcsolni az ESP-t, és egyszerűen nem tudok elindulni normálisan így. Max 80tól tudok rendesen gyorsulni, mert amúgy blokkol a kipörgés gátló. Valamikor be köttetek egy ESP off kapcsolót, és akkor már tudok rendesen gyorsulni. Amúgy szerintem is ki lehet belőle hozni 200 LE környékét. Ha nem is 200-at, de 190hp-t elég sok külföldi fórumon kihoznak belőle, bármi "csiga" gond nélkül.
-
válasz
Tomoty #23924 üzenetére
Mi is erre számítottunk, aztán a nagy nekilendülés után jött a fejvakarás. Akkor felhívtam egy ex opeles szervizvezetőt, és ő utánanézett. Semennyi helyed nincs, ezért ki kell venni kompletten. A hidraulikus kuplung és a kettős tömegű lendkerék miatt amúgy is elég nagy hely kell. Ezért is kérdeztem Bambanot, mert neki van még háromliteres erőforrás a Veki orrában. Sajnos nekem gyakorlatilag semmi hely nincs a motortérben.
-
kispecek
aktív tag
válasz
Tomoty #23321 üzenetére
Szia!
Ha a Kleber mellett teszed le a voksod, bátran állítom hogy nem fogsz rosszul járni.
A legjobb középkategóriás gumi (nem csak szerintem) ami mögött egy nagy gyártó áll.Ő pedig a Michelin.
Személyes tapasztalatom ugyan nincs, de az ügyfeleink nagyon dicsérik.
Ez vonatkozik a téli és nyári gumikra is.
A budget kategóriát nagy ívben kerüld, a pár ezer forintos különbség ne függjön a biztonságtól és a futás teljesítménytől. -
bambano
titán
válasz
Tomoty #23324 üzenetére
az enyémet pl. goodyear nct5-össel adják, ami az ára alapján bőven prémium kategória, a teljesítménye alapján meg max. 4. vonalbeli.
Nyári gumit tartósság szempontjából összevetni a télivel, elég érdekes gondolat. Latyakon az ember nem enged meg annyit magának, mint meleg száraz aszfalton.
Pirelli, pirelli, de melyik? mert például a pirelli p6000-es egy gyakori gyári szerelés, ehhez képest max. közepes gumi. A pirelli pzero nero meg tapad, mint atom, el is kopik 30-35 ezer kilométer alatt. Ez van, ez ilyen gumi. Michelin dettó, abból is van mindenféle, rossz, még rosszabb, meg egy-két jó.
Na mindegy, azt veszel az autódra, amit akarsz, de ezek akkor is gagyi gumik maradnak.
-
bambano
titán
-
-
Spancer RE
aktív tag
válasz
Tomoty #22831 üzenetére
Imy
Köszi!Tomoty
Nekem is inkább a 16" tetszene, csak a meglévő nyári 15" (gumi) garnitúrám még egész jó állapotban van és nem akartam 4 "új" felni mellé 4 "új" gumit is venni, anyagilag nem a legjobb.
+ oké, ez elég jól néz ki és van más 16"-os garnitúra is ami még tetszik, de autóra próbálás nélkül nem veszek semmit és mivel miskolci vagyok, nem igazán éri meg ilyesmiért akár Pestre vagy bárhova nagyobb távra autókáznom, pedig a hirdetések nagy része arrafelé van. -
bambano
titán
válasz
Tomoty #22656 üzenetére
"Mindenhonnan azt hallottam, hogy az 1.9 tdi ilyen fasza, meg olyan fasza.": mert mindenkinek más a viszonyítási alapja, közös alapra meg ritkán sikerül hozni a témát.
az 1.9 tdi, főleg a nem pdtdi, a-ból b-be autónak átlag embernek buzuki után jó. főleg azoknak az embereknek jó, akiktől nem áll távol kis simlizés, használják a dízelt, amíg megy, majd amikor látszik, hogy közeleg a vagyonka ráköltésének ideje, akkor eladják idős hölgytulajdonostól nagy hazugsággal. -
zenke
aktív tag
válasz
Tomoty #22656 üzenetére
1.9 tdi alap állapotban semmi extra. Meg kell iratni faszán ha pd. Ha sima adagolós ott építgetni kell, macerás. 116/131 lovas gyári pd motorból kijön ~180ló chippel és 370-380 nm simán ami elég jól megy.
Kis variálással még több. Ezek a blokkok baromi erősek. Itt még nem spóroltakAstra CDTI is az euro normák miatt hiába 160 ló vagy mennyi, nem megy
-
Tomoty
senior tag
válasz
Tomoty #22197 üzenetére
Még mielőtt valaki félre értené, én nem akarok mindenkit lebeszélni a tuningról, csak ha valaki tuningol, akkor érdemes kalkulálni az alkatrészek gyorsabb "kifáradásával".
Egy 1.8-as opel szívómotor (Z18XE) motorgenerálja 200-230ekm környékén szokott megtörténni.
Nálam meg 130000km-nél így néznek ki a dugók. Legalább már tudom, hogy 90-100ekm-enként motorgenerál szükséges (szerencsére meg tudom csinálni magamnak, mivel ez a hobbim), de ezt bele kell kalkulálni a tuningba. -
Tomoty
senior tag
válasz
Tomoty #22193 üzenetére
1800ccm-es szívóbenzin motorból hoztam ki 178LE-t, 100LE/1000ccm!!!
Ez olyan, mintha pl. egy 1400ccm-es szívóból 139LE-t pumpálnánk ki.
Így megy (büszkeségem):
[link]De jönnek a képek:
Gyári 100ekm-es dugattyú:A tuningolva 100ekm-t ment dugattyú:
Nem gyilkoltam minden sarkon és minden lámpánál az autót.
A nyomatékom alig változott 170Nm-ről 181-re.
Mégis így néz ki.
Nem is merek belegondolni mit eredményezhet egy 20%-os nyomatékemelés (=nagyobb töltőnyomás +több üzemanyag) egy turbós motoron, amit a dugattyúnak kell elviselnie.
Csatlakozom bambano-hoz:
Aki azt mondja, hogy tuning nem rövidíti meg egy motor élettartamát, az valamit nagyon benézett. -
#TOTTI
őstag
válasz
Tomoty #21324 üzenetére
Nekem van egy 4e Ft volt postával! Tökéletesen működik, Kiolvas töröl, élő adatokkal, stb. Kicsit másfajta. Ilyen amúgy!
-
zolikaDB
veterán
válasz
Tomoty #21316 üzenetére
Ezeket én is meg tudom lépni, ha akarom. De míg a műszerfal nyikorog, addig nem látom értelmét erre költeni. Enni meg eszik télen rendesen, a könyöklő nekem többet ért, mint a chip.
Ha majd egyszer megint autóvásárlás előtt állok, akkor meg nem alulmotorizált kocsit veszek, amit nem feltétlen kell chippel erősíteni. -
zolikaDB
veterán
-
#TOTTI
őstag
válasz
Tomoty #21231 üzenetére
Áhh, gyérebbnél gyérebbek, voltak valamelyiknek a szervó morgott, ékszíj csúszott, kopott gumik, nem engedtek, meg hát sajnáltam volna a jó autómat ott hagyni 850-ért. Azóta el is vitték volna 1.025e-ért, de nem adom el mivel nem használom várok még azt veszek valamit, mert lehet szűkös lenne lassan. Majd másodiknak, egyszer veszek egy erősebbet. Ill. az 1.4-es nagyon vánszorgós volt.
-
#TOTTI
őstag
válasz
Tomoty #20879 üzenetére
Most 1.4 75 van ezzel is tudok 180-al menni, de nem akarok, egy benzinest akarok ami mindig indul mert kb. havi 1000 km-ert használom majd. Jó esetben. Persze gyenge meg kevés, de igazából, megbízhatónak tartom az 1.4-es 1.6-os opeleket, sőt néztem pár Vectra C-t 1.8-al 1 milla körül, de az mégse ugyanaz nekem. Inkább GTC-nél maradnék, ha már számításba jöhet egy ilyen kisebb.
-
#TOTTI
őstag
válasz
Tomoty #20870 üzenetére
3 kiszemelt van. De egyik sem 1.9-es. 1.4 90LE, 1.6 115LE és 1.7 110LE verzió. Pénteken végig járom őket. Válság van valamint céges autóm is van. De igazából Polom 1 milla körül ér ezek meg 1.5 körül vannak, mégis nagyobb is komfortosabb is meg az én ízlésvilágomnak is inkább megfelel, ennél jobban csak J GTC tetszik, de most nem az autó a legfontosabb, igy a H mellett maradok.
-
TasiA
senior tag
válasz
Tomoty #19870 üzenetére
Miért bántottál volna meg?
Csak annyira tág fogalom, hogy nehéz válaszolni. Egyre kevesebb a fizetés a magyaroknak. Annyi már a vendégmunkás, hogy leviszik az árakat. Számít, hogy mit csinálasz és van-e nyelvtudásod. Legtöbb helyen, ha németnek dolgozol nem marad túl sok. Sokan magyar cégnek dolgoznak, úgy jóval több megmarad, mivel járulékokat és egyebeket nem fizetsz idem, csak adót. Én előtte így dolgoztam, ott egy teli hónapban 1800- maradt zsebben. A rokon viszont 10 éve kint van, szobafestő+4 burkólóval egy csapatot alkotnak, szintán magyar honi cég kiküldetésben, ő 3000 ezret keres tisztán havonta.
Szal, míg nekem a 2100 bruttóból marad 1300, addig ha egy magyar cégnél lennék, akkor 1800, ami nagyon nem mindegy.Ha haragudnék rád, nem írogatnék itt
-
_seth_
veterán
válasz
Tomoty #19870 üzenetére
Ismerősöm is kint van németben, az építőiparban van, házakat újítanak/alakítanak át. Neki havonta 400e fölött marad valamivel úgy, hogy lejön a két-három havi utazás és minden amire kint költ. Nem ritka a hajnaltól-késő estig meló. Eleinte hazajönni se nagyon mertek pedig a kinti főnöké jóbarátja de annak is van ugye egy főnöke.
-
TasiA
senior tag
válasz
Tomoty #19868 üzenetére
Há bazzeg, kössz! Beszélsz németül? Ha igen mennyire? Mi a szakmád? Aztán ott a szállás, mekkorák az igényeid, jó a putri havi 3-400-ért, vagy jobbat szeretnél 500-600-ért és van kauciód? Szóval a kérdésedre nem tudok válaszolni. maximum a sajátomat tudom elmondani, ami jelenleg elég fos, jó, ha szállás kifizetése után, marad 1000 euró,, de lehet még annyi se. Előtte a világ végén dolgoztam, putri kellős közepén a gettóban, heti 6 nap munka 9-10 órában. néha vasárnap is 3-4 óra, mint 1 állat úgy kellett pörögni, fájt mindenem, 2 műszak, csupa tirpák 8 általánost végzett értelmiségi(mivan baZZdmeg szókincsel) ott jobban kerestem, de 2 havonta lehetett csak hazajönni és magyar cégnek dolgoztam, szal itthon minimálbérre voltam bejelentve.
Röviden ennyi, ha már így bele a nagyvilágba beszélgetünk. -
Spancer RE
aktív tag
válasz
Tomoty #17939 üzenetére
Qpékat én is nézegettem, elfogadnám szívesen, de ha a családdal megyünk valahova, nem túl nyerő :\ és nem csak 1-2 évre vennék most autót, szóval lassan (~5év) akár 1 gyerek is becsúszhat (ki tudja...
)
H Astrának pedig nem tetszik a középkonzolja + nem fér bele a keretbe. :\Smani
Jó fogás volt, mégis hogy sikerült összehozni?Ma is voltunk autókat nézni, de egyik sem volt túl megnyerő, viszont tegnap hazafelé sietve láttam ezt, de csak kívülről. Képek alapján nem tűnik rossznak, váltó szoknyát, kormány közepet cserélni nem nagy összeg. Ide még vissza szeretnék menni, beülni, kipróbálni stb.
Saját kép: [link]
Vélemény? -
TasiA
senior tag
válasz
Tomoty #17080 üzenetére
Én a "nyitott" rendszerrel semmi mást nem vettem észre, csak azt, hogy 2000-ig kevesebb lett a nyomatékom, meg talán 1 picivel többet evett (bizonyítani nem tudom
). Azon kívül, hogy hangra jobban ment, semmiben nem nyilvánult meg pozitívum. Ugyan annyit ment végre, ugyan úgy gyorsult, szal részemről nem sok értelmét látom a gyári rendszer babrálásának, ha motoron és a leömlőn nincs változtatás Ha csak valami szép "dorombolós" hangot szeretne az ember az más. Azzal semmi bajom. Teljesítményben nekem az volt érezhető az előző autómnál C18NZ Vectra, mikor egy levegő csövet vezettem ki a hűtőmaszkhoz és szinte teljesen egyenesen áramlott a menetszél a légszűrőhöz. A mostaninál is megcsinálnám, ha lenne hely, de nincs
-
Tomoty
senior tag
válasz
Tomoty #16312 üzenetére
Na, bontós történet (mert ezt elfelejtettem leírni):
Volt egy kis pénzem, ezért "generáloztattam" az autómat, hogy semmi gondom ne legyen vele vagy 2-3 évig.
Vezérlés - aksi - fékbetétek+tárcsák - olaj - légszűrők - vezérműtengely szimering (tengely szereléskor 2.5 évvel ezelőtt nem cserélték, mostanra már kénytelen voltam) -csere. Plusz még egy két apróság. 200000Ft-ot ráköltöttem.
Persze ezek után kb 2-3 hete M0-M5 szakaszon furcsa hangot kezdett kiadni a motor felől az autó + 1-2-es sebességeket kicsit nehezen vette.
Elvittem haver szerelőhöz, kinyomócsapágyra gondoltunk (30-80000Ft-ig lehet kapni).
Még pár napig elporoszkáltam az autóval munkába óvatosan-öregurasan, mivel elvileg ez a csapágy akkor gondot nem tud okozni. Éppen hozzá indultam (cirka 8km-re voltam tőle), hogy nekiálljon szétbontani, amikor már csak 2kézzel izomból vette csak a sebességeket.
Kiderült: Váltó meghalt (olaj "elpárolgott" belőle, 8dl maradt benne = túlhevült, és pár fogaskerék a difiben szétrepedt) . Bontókba telefonálgatás, az 5. helyen volt váltó: 30000Ft-ért! (NAGYON meglepődtem, kb 70-80eFt-ot kalkuláltam minimum). Haver beszerelte 15-be + olaj + szimering.
Így megállt mindennel együtt 55000Ft-ból
Oda lett a számítógép fejlesztési pénzem, de legalább be tudok járni dolgozni... -
válasz
Tomoty #16077 üzenetére
Lambo nem megy úgy, mint egy motor. Motor gyorsulása 100-ra 2sec körül van.
Az Astra meg nem ok nélkül nem látható 0-ról, csak repülőrajtról. Mivel csak kaparna a két kerékkel.
Próbáljak meg ugyanezt még valami szerpentinen.Félreértés ne essék, bírom az erős autókat, de ez nekem a vicc kategória.
-
sosmocsok
csendes tag
válasz
Tomoty #15059 üzenetére
Jó az az 1.8-as, kevesebb alkatrész, kevesebb hibalehetőség
Dízel persze kevesebbet eszik, de a sok apró kütyü, ami tönkremegy rajta/benne, elrontja a varázsát, vagy elviszi amit a fogyasztáson megspórolhatsz. (Pl: Egér szelep, örvényszelep, injektor, porlasztócsúcs, stb. - 1.9 cdti 16v-t "hajtok")
-
_seth_
veterán
-
_seth_
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest