-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz Nem3sys #25002 üzenetére
96-os rácsos passat kombi, 1,9TDI, a 90 lovas elpusztíthatatlan fajta! na ezt az állítást tudnám cáfolni, mert az előző gazdájának sikerült ez a művelet. kezdtem a fékek felújításával,(tárcsa, betét, összes fékcső, féknyergek, abs jeladók), futómű(összes szilent, talpas, toronycsapágy, 2 hátsó teló, 4 rugó-2 hátsó törött volt-), utána jött a hideg zuhany, pest oda-vissza kör alatt(kb 500km) kievett 4 liter olajat a blokkból(fél éve vettem, csak nem mentem messzire vele(tapasztaltam, hogy csípi, de ősszel vettem, azt hittem, hogy szezonális...), utána jött a komplett motor fejújítása a-z-ig, az volt 5 éve 4 kiló, következő évben önindító és turbó......
egy vagyont költöttem így rá, kasztnija eddig jól bírta, de idén tavaszra megjelentek rajta az első fecskék(rozsda) és a tököm tele lett a 17 éves szarommal és eladtam, míg el tudtam. volt most a motorjában 35ezer km, ment is mint a távirat,(román tenger 4 ember+fullosan telepakolva végig klímázva, taposva végig, 5,5liter/100), de nem akartam a kasztnira is még ráverni 3 kilót, utána meg kezdhettem volna elölről mindig.....
-
diablo1984
veterán
válasz Nem3sys #25007 üzenetére
a motoron kívül a többi okés, tisztában vagyok vele. először azt hittük, hogy szelepszár szimmeringnél megy el az olaj, vettem is hozzá egy komplett szettet és egy hengerfej tömítés szettet, nekiálltunk, hogy megcsináljuk, ártani nem fogunk vele, mikor a hengerfej lejött láttuk meg a valóságot, az összes hengernek válla volt, egyenletesen kopott! én 245e km-el vettem, de hogy valójában mennyi volt benne, az jó kérdés! az biztos, hogy az összes kopó cucc még gyári alkatrész volt benne(11 éve jött németből), tehát ha cserélték is, akkor szakszervízben gyári cuccot bele, valszeg az első magyar gazdája csak lehasználta és szart sem költött rá! elől még mindig a gyári teló volt alatta, most is mikor eladtam, még értékre mindig hozta az új szintjét, de minden mást cserélni kellett.....
úgyhogy elhiszem, hogy sok volt benne, de 800e? az b.szott sok, inkább azt gondoltuk, hogy a magyar gazdi 6 év alatt belevert valami teszkós olajjal 200ezret longlifeba.....szar kenés, nagy kopás, bár a csapágyak nem voltak megkopva, csak a henger....
-
_seth_
veterán
válasz Nem3sys #26702 üzenetére
Nálam felforrt a víz, nem tudom ez hány fokot jelent az olajra nézve mindenesetre ártani nem árt ha kicsit hamarabb cserélem mint szoktam + átlagban 10w40 van benne, az 5w40 pont télen lenne jobb ezért is öntöttem bele most
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Markizmark
addikt
válasz Nem3sys #29399 üzenetére
2900 jó az szerintem. Én 2500-nál kapcsolok 2.2-es TDCi-vel és ötödikben 2900-as rpm-nél már 150 körül járok. 2900 pont ideális szerintem. Kettőstömegű is jobban szereti mint a 2000 alatti röcögést, dízel meg inkább ne nagyon menjen 3000 fölé. Bírja a 4000-et is de inkább ne ... Meg 2900-nál pont gazdaságos még és nyomatékos, fölötte zabálós.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.