-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22283 üzenetére
csak nyugodtan sírdogálj, az obd2-es diagnosztika 1996-tól kötelező az usa-ban, azt pedig can buson vagy hasonlón szokás csinálni. Elődjét, az obd-t vagy obd1-et már az f astra is ismerte, amit 1991-ben mutattak be.
tehát ha figyelembe vesszük azt is, hogy a "*vagy* 25 éve" nem akart pontos időmeghatározás lenni, akkor az, hogy 22 éves autó már ilyen, nem érdemi pontatlanság.
küldök pzs-t. egyébként pedig itt indult a vita: "(#22272) Nem tudom, h a H Astra can-bus-os-e? A G nem az.": de, a g astra can bus-os.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22286 üzenetére
Az, hogy csak 2001-től kötelező európában, egy dolog, már a g astrában is volt obd2, következésképp lenni kellett benne can busznak is. az más kérdés, de ezt is írtam már korábban, hogy nem raktak rá annyi mindent a can buszra, mint manapság.
A weben előforduló különböző információ források szerint az F astrában is volt obd csatlakozó, de láttam olyan weboldalt is, ami motorvezérlő fajtától tette ezt függővé. Ha az előző igaz, akkor 1991-től van az astrákban can busz, ha az utóbbi, akkor egy 96-os corsa az, amiben már volt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz gabipaci #22294 üzenetére
C vectra esetében mindegy a dolog mert ott már bejött a can bus az opelekbe is. Ugyanakkor tekintve, hogy pl az amcsi astra g-ben van can bus az európaiban nincs így szerintem célzottan gyártják és ha ezen múlt volna akkor nem lenne, így attól függ, hogy az UK mit írt elő anno.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22283 üzenetére
'83-ban indult meg a tervezése, '86-ban a BMW850 volt az első CAN-buszos autó. Az hány év? Szóval bár kicsit erős a minden autó kijelentés, de messze van attól, hogy ezen be kellene sírnod. Ezen felül CAN-busz sosem volt kötelező, csupán az OBD valamelyik fajtája. Arra meg van 4 másik protokoll (SAE J1850 PWM és VPW, egy RS-232-szerű, ill. a KWP2000) a CAN mellett.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22291 üzenetére
Mik kommunikálnak a közepes sebességűn? Mert ebből én kettőt ismerek (250KBps és 500KBps), a high és a low speed CAN-t, előbbi a motortérhez tartozó, utóbbi az egyéb eszközök közötti kommunikációnál használatos. Bár arra nem emlékszem, hogy a Vectra C-nél is így van-e, de annál is csak kettő rémlik.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
gabipaci
addikt
válasz gabipaci #22302 üzenetére
Még megjegyezném, hogy a kis, közepes és nagy sebességű CAN-t nem lehet teljesen egységekre bontani, mert van pár dolog, még ha nem is sok, ami több sebességen is kommunikál.
Ilyen pl a kormányoszlop és a kijelző, bár az is lehet, hogy több nincs is.Logitech hardware tester
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22310 üzenetére
Amit most csináltál, az warez. Az OP-COM hivatalosan kb. nettó 180e forint.
Amúgy egyetlen hivatalos CAN-BUS leírásban sem találtam közepes sebességű fizikai layert. Szerintem ez sima HS CAN-BUS, csak alacsonyabb sebességen, csak vagy a GM vagy az OP-COM nevezte el így.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22314 üzenetére
1. Akkor olvass el bármilyen CAN dokumentációt, vagy legalább ezt. Csak high speed és low speed layerek szerepelnek.
2. A hardver is másolt, tehát warezoltál, amit az oldalon tiltott.Én is tojok a témára, csak ha a meggyőződésem az, hogy nincs igaza, akkor csak nézzek át a hozzászóláson? Nem, olvass többet mindkét témában.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22327 üzenetére
És akkor próbáld meg azt is értelmezni, amit írtam. Kétféle fizikai megvalósításáról írnak mindenhol a CAN-BUS-nak. Az alacsony és nagy sebességű. Egyik sem zárja ki, hogy eltérő frekvenciákon üzemeltesd. Azt is írtam, hogy a közepes sebességű valószínűleg fizikailag egy HS-CAN.
Onnantól, hogy OP-COM-nak nevezed, már warez. Ha megérted, ha nem.
Velem gúnyolódhatsz warezről, pont teszek rá, de ha nem értesz hozzá, nem nekem lesz kellemetlen. Főleg, hogy nekem van némi fogalmam a szakmámból adódóan erről. Ahogy kb. az sem érdekel, hogy vettél magadnak egy hamisított OP-COM-ot az Ebayről, itt reklámozod, aztán egyből annyira szakértőnek érzed magad, hogy besírsz. De elhiszem, hogy Te vagy a mester, én még csak most fogom tanulni ezt a témát az egyetemen, ezért komolyan kértem tőled linkeket már az elején is, de nem egy autószerelőknek szóló reklámanyagot, hanem valami dokumentációt a megvalósításáról.
Témát lezártam.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22333 üzenetére
Nem tudom, melyik hozzászólásomban van utalás arra, hogy ez enyém milyen eredetű.
A linkelt hozzászólásomban pedig erős gúny van, ha vetted volna a fáradtságot, hogy visszamenj pár lépéssel, akkor meglátod.Ha most fogod tanulni a temat az egyetemen, akkor semmivel nem vagy tanultabb ide vonatkozoan, mint en. Ebben kételkedem, ennek ellenére nem állítottam ilyet, ezért is kérdeztem többször is róla.
Kifejtenéd, mi volt a hozzászólásomban az ökörség, valamint hogy a másik mit cáfol?
szerk.: Tudod mit, inkább ne is fejtsd ki.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22338 üzenetére
Igen, ez így van. Így viszont összeáll, amit eddig nem értettem, hogy hogyan működnek együtt a rendszerek, mivel a legtöbb helyen azt olvastam, hogy egy eszköz nem lehet egyszerre a fizikai Low és High Speed CAN-buszon.
Azt viszont nem nagyon értem, minek a három sebesség, de majd kiderítem.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Calogero
addikt
válasz gabipaci #22406 üzenetére
Távolsági fényszóróra vonatkozó további műszaki feltételek
42. §(5) A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül - a kapcsoló működtetésének az időtartamára - bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz gabipaci #22521 üzenetére
Ha már megvettem tuti bekötöm. 4 gomb, 2 görgős. Hifi nem számít, mivel amúgy sem a gyári van bent. Kijelzőm pedig GID, szóval nem hinném, hogy cserélni kéne. Szerintem egyedül a kábelt kéne kijelzőhöz vagy micsoda. Meg veszek egy adaptert az alpine fejhez, és nagyjából meg lennék. Amúgy tökéletes állapotban van az új kormány.
Kevesen beszélgetünk itt, néha néha van egy-egy beugró kérdéses, de általában 5-6-an beszélgetünk, így nem nehéz.
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
Real_Necro
veterán
válasz gabipaci #22568 üzenetére
Gondolom azért, mert itthon 130 a küszöb, kint meg "kiélheti magát a gyerek". Ez akkor (is) sajnálatos, amikor a külföldi gondolkodik nálunk hasonlóan és repeszt a pályán 200 fölötti tempóval.
Én megszoktam a 110-120-as tempót (ahol engedi) és nem nagyon közlekedek már pályán, pedig korábban azért sportosabban szerettem vezetni. Lehet öregszem.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22638 üzenetére
ha rendesen felfújod a gumikat és óra szerint 90-100 között valahol benyomod a tempomatot, akkor ennyit.
ha meg mindig úgy közlekedsz, hogy felküldik miattad a nato légierőt, akkor meg nem ennyit személyes tapasztalatom nincs, de ha egy 100 kilométeres úton odafelé annyival mész, amennyi elfér, akkor visszafelé már szabályos tempónál is majdnem porzik a tank... szóval akár 35 litert is bele lehet önteni 100km-en, de akkor az olyan, mint amikor Daniel vitte sztarcsit a reptérre azé' az könnyesre röhögős, mikor lelomházza a tgv-t
szerk: a vegyes 10.5 sok városozással nem vészes. én mostanában keveset tolom városban, olyan dugót, ahol 2-nél több pirosat kell kivárni, évek óta nem láttam.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
_seth_
veterán
válasz gabipaci #22671 üzenetére
Azonos lóerőnél a dízel jobban megindul, van minimum 1,5 annyi nyomatéka, lóból sincs lemaradva és míg a benzines ereje megjön kb 5 ezertől abban már van amelyikben a turbó is kapcsol 2,5 körül... nem kell a dízeleket sem lebecsülni
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22717 üzenetére
Semmi baja a kocsimnak. Ilyen egy dízel. [link]
Még jobb cikk: Az üzemi hőmérséklet elérése alapjáraton nagyon sokáig, dízeleknél akár órákig is eltarthat (ha elérik egyáltalán)
És mivel egy dízelt nem forgathatsz hidegen magas fordulaton, a 15km nem mindig elég. Attól függ, hogyan tudsz haladni.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22739 üzenetére
A motorod és az égéstér környéke már meleg lehet, de nem biztos, hogy az olajad, a kipufogórendszered (végig) már átmelegedett. A hátsó dob elég sokára melegszik át pl. Ha soha nem melegszik át, a kondenzvíz nem párolog el a dobodból. Ilyenkor elkezd belülről rohadni. A részecskeszűrős rendszereknek pl teljesen át kell forrósodnia rendszernek, különben nem ég el a korom. A taxisok ezért utálják őket, pl.
Egyébként általában 8-10km-t szoktak mondani a motor átmelegedésére, a maradék 5 nem elég a többire.Úgy tudom 2005 után csak Direct van. Én imádom. Mivel a 3.2-es motorról kérdez, én a facelift előtti Vectra C-kre gondoltam, ahol mindkettő futott, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22746 üzenetére
ami kívül kerül rá, az lecsurog vagy szárad, ami benne van, az benne marad, amíg ki nem fújod belőle. ez egy hétvégén már lényeges időkülönbség lehet.
Azt én sem tudom, hogy most közvetlenül függ-e a biztosítás a köbcentitől, emlékeim szerint az autó értékétől függ, tehát közvetve biztosan. de lehet, hogy tévedek, amikor kötöttem, típus alapján mondta meg a díjat az ügynök.
Súlyadó nincs már, teljesítményadó van, ami egyértelműen függ, de a kocsi korával folyamatosan csökken, így a különbség nem olyan nagy a 2.2 és a 3.2 között. A 14 éves 1.6-os astrámra 16-17 rugó körül fizetek teljesítményadót /év, a vectrámra, ami idén tölti a 10-et, 43-44k körül. Úgy saccolom, hogy évi 7-8 rugóval lenne olcsóbb a 2.2-es, de ez csak sacc.
Az olajjal az a probléma, hogy amíg nem teljesen üzemmeleg a motor, addig olyan anyagok is képződnek (vagy több képződik benne), ami egyébként nem vagy kevesebb. Ezeket a motorolajnak kell elvinnie, ettől a motorolaj és az adalékolása fokozatosan leromlik. Több víz, több benzin, több savas anyag képződik, ami rontja az olajat.
És lényeges, hogy azt írtam, az olajat rontja, mert annak van egy puffer képessége, tehát ha ezt figyelembe véve időben cseréled, akkor magát a motort nem károsítja lényegesen. Ha meg benne hagyod, akkor egy idő után annyival gyengébb lesz a kenés, hogy agyon csapod vele a motort.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22751 üzenetére
az időben motorolajcsere normál használat mellett az, amennyit a gépkönyv ír. ilyen rövidutas használat mellett (szlengben: háziorvos használat), kevesebb, esetenként jóval kevesebb lehet, mint az alap esetre vonatkozó gyári előírás.
nálunk is lehet, sokkal több a különbség fiatal autónál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22773 üzenetére
ne csinálj úgy, mintha az opel csak egyféle automata váltót használna.
viszont csinálhatnál úgy, hogy elolvasod, amire válaszolsz, és annak megfelelően válaszolsz, amit írnak... hint: "Kicsit jobban meg kellene már ismernetek azokat az autókat, amiket aláztok, hogy gyengék,"
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
JanR
addikt
válasz gabipaci #22780 üzenetére
Majd kiderül mit sikerül megvenni, még pár hónapom van rá, csak addig az összeszedem a legtöbb infót amit lehet. Bár most akkor se értem Mert 2005 előtt kettő féle 2.2 motor van. A 147 és a 155 lovas... Értem én, hogy 2005 után van a Z22YH, de előtte, akkor melyiknek mi a motorkódja? Emlékszem Omeganal is volt anno kettő féle 2.0 motor.. ott is figyeltem arra, hogy az erősebbik legyen az enyémben
Automata téma: Nekem tetszik és vezettem már automata autót is, de manualissal járok többet. Igazazt megvallva megvenném, ha olyat találnék. Manuálisból viszont ragaszkodnék a 6 sebességeshez.
szerk: A Z22YH-ra azt írják, hogy 2003-tól tették a Signum-ba és a Vectra-ba is egyaránt. Akkor gondolom a kW közti difi alapján tudom megkülönböztetni külsőleg, belsőleg, meg ránézek és motorkódot sasolok
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz gabipaci #22783 üzenetére
Nem tuningolok, és nem gázozok, nem az én világom egyik sem, na meg nem szeretnék sokat költeni az autóra a kötelezőkön kívül. Ha fogyasztás meg tuning miatt vennék autót, akkor diesel lenne, de nekem fontos, hogy egy motor szépen csendben járjon és azért relatív dinamikusan húzzon. Ezért is nézem a 2.2 direct-t és a 3.2 V6-t, ez a két motor szépen viszi a vectra c illetve a signum kaszniját is egyaránt. De a signum nekem jobban tetszik, remélem a babakocsink belefér, mert ezen fog eldőlni minden.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz gabipaci #22785 üzenetére
Nálam vagy-vagy van Mind a 2-t ki fogom próbálni, én a 3.2-t venném inkább, asszony meg az
1.4-t2.2-t. De azért ő is szereti, ha megy egy kocsi. Leginkább a 3.2 V6 automatat tudnám elképzelni magunknak, mert asszonypajtásnak is nagyon tetszik a V6 hangja. A Signum kasznija, pedig mind a kettőnknek favorit.De akkor egy kis szakmai: Neked volt már gondod a váltóval? Mire kell figyelni ez automatanál? A 2.2 direct vezérlés cseréje mennyibe fájik?
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22780 üzenetére
próbálom értékelni a bocsánatkérésedet, tényleg, komolyan, de ha ilyen van benne: "Mennyit vezettel azzal a signummal?" vs amit én írtam: "mikor teszteltem egy automata váltós insigniát"
na mindegy, zárjuk le ezt a dolgot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22789 üzenetére
akkor afölött is átsiklottál, hogy valójában mit is kérdezett a fórumtárs és mit is válaszoltam.
ez volt a kérdés:
(#22747) JanR: "Az automata váltó mennyire ajánlott?" (miután ezt egy olyan hsz-re válaszolva kérdezte, specifikus megjelölés nélkül, ahol pont te még a 2.2/3.2-ről értekeztél, ezért nem sanszos, hogy a 2.2-es direct motoros vectráról van szó.)erre válaszul írtam, hogy általában hogyan tudja eldönteni a választ.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- PlayStation 5
- Amazon Fire TV stick/box
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen