-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #14728 üzenetére
Az a vicc, hogy pár hónapja még röhögtem, amikor az ugyanott álló Samara tulaja elkezdte leszedni az autóról az összes mozdítható tárgyat (antenna, ablaktörlő stb). Azt hittem, hogy valami régi beidegződés, de úgy látszik, hogy én vagyok a hülye. Amikor a benzinkút mellett állok, akkor sosem történik ilyen, csak amikora házzal szemben. Sajnos a kútnál nincs mindig hely
És akkor még rám mondják, hogy paranoiás vagyok, amikor dupla kerékőr szettet teszek fel..."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #14744 üzenetére
Bizony, ha elpattog ott futómű hiba, szilentek, teló, vagy akár rugó is lehet a ludas.
C-ben is ültem már nekem azért kicsit puhábbnak tűnt mint a b vectrámé de amiben ültem az széria volt nekem meg ültetett így ugye ez nem mond sokat de amúgy jó futóműve van szerintem is de hosszútávú tapasztalataim nincsenek
Amúgy nekem is köv héten megy a futóművével szerelőhöz, valamelyik szilent lehet a bűnös a szerelőm szerint mivel kopog a jobb hátsó keréknél valami.
Bekapcsolt tompítottról valóban elég ritka, hogy legyen visszajelzés, ugyanakkor meg valamilyen szinten csak van mert ha ránézel a kapcsolóra látod, hogy melyik állásban van, szerintem az is van olyan megbízható mintha égne egy izzó + tompítottról minek? Azt úgyis használni kell szinte mindig, sőt új autókban gyújtásra lesz ugye a led sor kötve fixen, kapcsolni sem kell persze az más...
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
#TOTTI
őstag
válasz Jim Tonic #14744 üzenetére
Én is azon voltam, hogy a GTC-m nem stabil pedig IDS+ sportfutómű, de mégis azt éreztem, hogy pattog csúszik az ívről,.. 225/45 ZR17 nem is volt vészesen nagy a gumi, a hiba ott volt, hogy ugyanabba a kanyarba vagy ívre 30-40-el gyorsabban mentem be és ez ráadásul könnyű autó is volt, és nagyon orrnehéz is ezzel a dízellel, gázadásnál ha keresztbe volt kicsit a kormány már elindult kifelé.. Szélesebb gumik miatt rossz úton az egyenesfutása is rossz volt, ide-oda tekerte volna a kormányt.
De ahogy nézem, már nincs fenn a használtautón a totálkáros roncsom reinkarnációja.
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14744 üzenetére
Az enyém a harmadik garnitúra telót eszi hátul, és majdnem új korában is közel volt a buktához a gyári telóval márkaszervizben beszerelve.
A 225 ezret futott első telók dupla olyan jó állapotban vannak, mint az alig gurult hátsók.Ha puha gumit raksz hátra, fűrészfogasan koptatja a belső peremét. Ha keményebbet, jár a hátulja, mint a kacsa segge. Az első toronycsapágyak recsegnek, pedig voltak már cserélve. Valami ropog a futóműben a fekvőrendőrökön. Pedig nemrég volt szétkapva az egész, és megcsináltak rajta mindent.
Ha azt akarod, hogy ne kopjon szét a hátsó gumi, túl kell fújni (szerviz ajánlás). Ha túlfújod, pattog.
Bármelyik gumiszerelőhöz vittem eddig, egyik sem hitte el, hogy azért kérek 3.0-t előre, 2.9-et hátra, mert ez a gyári előírás (meg egy kis tartalék). Volt, ahol ügyvéd meg fogyasztóvédelem emlegetésére fújták fel 2.2-ről 2.4-re és tovább nem voltak hajlandók.
Ez elég messze van attól, amiről én azt hiszem, hogy jó futómű.
Az csak egy apróság, hogy a legtöbb gumis ezen az autón tanulta meg, hogy hogyan kell független hátsó kerékfelfüggesztésű autón futóművet állítani. Kb. egy ember van az országban, akire rá merem bízni a beállítását. Az meg a múltkor beleszakított egy csavart a segédlengőkarba, szét kellett verni a hátsó felfüggesztést. ÉÉÉS igen, mivel az opel módosított az alkatrészen, párban kellett cserélni, úgyhogy a másikba is beleszakították a csavarfejet, úgyhogy a másik oldalt is flexelték meg nagy stanglival ütötték... ez egy plusz 65k-s műsorszám volt, de csak azért, mert addig kiabáltam a szervizvezetővel, amíg a munkadíjat elengedték.
Apró adalék még: dicsérték az insignia futóművét is, hogy milyen jó meg stb. A szerelő meg megsúgta, hogy rendelési számra ugyanazokból a cuccokból van, mint a c vectráé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #14756 üzenetére
Ezek pedig nem pozitív dolgok, hogy ennyi hiba van vele. Nekem hátul terpeszt eléggé az ültetés miatt de valahogy mégsem nyalja le nagyon a gumi belső peremét egyedül az a hülye viselkedése jön elő, hogy nagyon rossz úton a hátsó kerék ugye ahogy beleesik a lyukba akkor lesz függőleges a gumi és egy pillanatra nem terpeszt és minden lyukba belekapaszkodik így de egyébként nem vészes ugyanakkor a téli gumival észre sem lehet venni.
3bar? Az nem kevés igaz nekem is mondták, hogy fújjam a 16-ost is 2,5-re, utána volt aki azt mondta, hogy minden egyed "col" növelés +0,2bart jelent, nekem a gyári 2.0 bar így az első 2.2 a hátsó 2.1 de ha a hátulja is meg lesz csinálva, hogy ne kopogjon majd ott is emelem és lehet az elsőt is 2,3-ra, hogy ne legyen baja a felninek.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
insyde5
aktív tag
válasz Jim Tonic #14759 üzenetére
hmmm
eddig ilyet használtam,semmi gondom nem volt velet, 3x cseréltem miota megvan a kocsi. a kacsacsörüt vettem.
de most egyre gyakrabban hallom hogy hamisitják...
átlag 6000 - 7500 ig lehet kapni. 10w40 L
ennyire gáz a Castrol?
és milyet vegyek helyettte? (astra f gsi 2.0 16v)
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14755 üzenetére
a fékbetéten meg a kuplungban ferrodó van, a ferrodol az valami fogkrémmárka lehet
Azt nem tudom kideríteni, hogy a hátsó lengéscsillapító valóban elfogy-e vagy csak nem bírják valamiért rendesen megmérni. Nem akarom elhinni, hogy beteszik a lengéscsillapítót, megy az autó rettenetes 40 métert, amíg a szerelőállásból átgurul a mérőállásba és 60%-osnak mérik. Az új csillapító 100%, 40%-nál kötelező cserélni, magyarul 2/3-ot elveszít 5 perc alatt.
A csavart nem a rugóba szakították bele, mint írtam, hanem a segédlengőkar bekötési pontjába, amit futóműállításkor illik buherálni.
A guminyomást rendes ember a tanksapka fedelében levő táblázatból nézi ki, az vonatkozik a konkrét modellre. Az enyémbe terheletlenül 2.8-2.8 való előre és hátra, de mivel mindig ereszt valamennyit a gumi, ezért 2.9-3.0 között szoktam az elejébe fújni, és 2.9-et hátra. Ez ugye csak minimálisan több, mint ami az előírás. Ehhez képest valami mocskosul nem bírja felfogni az agyam, hogy mi a bánatos francért nem hajlandók ennyire fújni a gumisok, mikor megmutatom nekik a táblázatot, akkor se. Mert értem, neki van egy elképzelése, megmondom, hogy nem annyi, eddig oké. De ezek után megnézzük a gyári paramétert és ez után sem hajlandó sok gumis rendesen felfújni.
seth: azt elfogadnám, hogy egyenletesen lenyalja a gumi belső peremét. Bánja a franc, legyen kopasz. De nem, ez fűrészfogasra koptatja, amitől elviselhetetlen zaj lesz a kocsiban.
3 bar az azért három bar, mert nem nyeszlett 4 henger
#14760: szerintem a castrol egyáltalán nem gáz, de négy liter olajért 6500 forint az erősen hamisításgyanús ár. Mondjuk ahhoz képest biztosan, hogy ennyiért nem adtak egy liter shell helixet az előző autómba...
a 10w40 meg nem való opelbe szerintem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #14774 üzenetére
Így értem de nem konkrétan a hengerek száma miatt Lehetne pl olyan alu blokk 5 hengerrel ami könnyebb mint egy sima 4 hengeres A súly lesz ott a döntő + a kerék mérete.
Persze, V6nál súly+motorerő is másabb és nem jó az alapabb változatok felfüggesztése és ugye nagyobb súlyt megállítani is nehezebb ezért kell a nagyobb fék is. Ez még b vectránál is így van
Nekem is Semi Synthetic ami belemegy.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14779 üzenetére
úgy kezdődik a futóműállítás, hogy hátul kilazítják azokat a csavarokat, amik az állítást végző excentereket tartják. Na ebből egyet beszakítottak a bal oldalon. Ezek után cserélni kellett párban a segédlengőkart, de a jobb oldalit sem tudták kiszedni, azt is beszakították. Hát így.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14806 üzenetére
a főtengelyen mért nyomaték egy dolog, azt váltóáttétellel és differenciálmű áttétellel lehet korrigálni. a lényeg, hogy nem 800 ford/perc-es zónában van meg a nyomatékod. Hiába dízel, ha az ideális tartomány előtt döglött, mert nem pörög a turbó, fölötte meg már szakadna szét a motor, a jó tartomány meg szűk... vezettem 1.2-es corsát, 80 ló, 4 henger, majdnem harmad köbcenti. Egyáltalán nem volt vészes, persze nem jasszkarizásra volt, de azért ment az is annyival, amennyi normális közlekedéshez elég. Egyedül a pályán 130-hoz volt kicsit kevés.
egyébként is fals az az összehasonlítás, amikor egy ősöreg szívó benzinest hasonlítanak össze egy 3-4 éves fejlesztésű dízellel. ha friss dízelt akar, akkor mérjük össze mondjuk a fóccvágen duplafújásos (kompresszor + turbó) motorjával, vagy ha szívó benzinessel akar hasonlítást, akkor a 30 évvel ezelőtti turbó nélküli benzinessel. Akkor rájön, hogy a dízel a benzineshez képest sehol nincs.
Különben meg mindenki vehet nagy benzinest, akarnak olyat eladni a gyárak persze jó lenne, ha a vele kapcsolatos mítoszok oszlanának, de mindegy, majd az idő megoldja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14811 üzenetére
Én tudom, az átlag magyar nem tudja...
a kisköbcenti turbóval papíron sosem lesz zsákutca, mert két dologra nagyon jó:
- a nagyobb nyomás és esetleg nagyobb fordulatszám miatt tisztább
- hamarabb tönkremegy, lehet eladni hozzá alkatrészt és szolgáltatást vagy új autót.ez utóbbi miatt a kisköbcentis turbóra úgy várhatnak a gyárak, mint a messiásra (gondolom én)...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
TasiA
senior tag
válasz Jim Tonic #14811 üzenetére
én pl sosem vennék ilyen 1.4-es feltöltött motorral autót, max, ha én hozom ki a szalonból és kb 2 év múlva eladom
jaa és nagy benzines motor+gáz kombóra szavazok (pfúúú mit kapok ezért)
Ennek ellenére H Astrákat nézegetek a 101 lovas 1,7-es dízelmotorral, illetve C Vectrákat 2,2-es benzinessel.
[ Szerkesztve ]
-
vhunor
őstag
válasz Jim Tonic #14818 üzenetére
Na, aludnom kéne egy keveset, alig látok ki a fejemből és folynak össze a sorok . Szóval 120k-nál ékszíj, 150k-nál vezérműszíj cserét ír. Amúgy reggeli hidegben indítás után hallom is 1-2 percig a halk (kb. egy-két méterről hallatszik csak) surrogó hangot, de nem csikorog.
bambano: valszeg az lesz, előző tulaj is végig ide hordta a kötelezőkre.
-
#TOTTI
őstag
válasz Jim Tonic #14841 üzenetére
Az a lényege, hogyha megvan rakva akkor sem ül le, vagyis nem ült le mert most már nem az igazi, terheletlenül pattog, kopog és nem volt ilyen még 100e Km-el ezelött. De úgy tudom nem a motor pumpálja fel, annyira azért nem lehet bonyolult. De ja, hagyományos lesz valószínű, Honnan tudok rendelni tartósat és jót lehetőleg nem aranyárban, mert van egy air-ride-ot szerelő haverom nála be tudjuk rakni. Ezért nem viszem szervizbe.
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #14853 üzenetére
Ha nem a Mozaikba viszed, akkor nagy ívben lesza.ják. Nekem kenés nélkül megy át évek óta mindenféle módosítással: ültetés, cserélt gátlók, nagy felni, Remus kipuff. Felesleges túlparázni.
A fékhez meg annyit, hogy szerintem bármi megteszi, ha normálisan használja, mert egyik sem versenyfelhasználásra készült."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Jim Tonic #14858 üzenetére
Persze van egy minimum, a nagyon kínai szart nem érdemes megvenni. Amiket itthon kapni, textar, mintex, brembo stb utángyártott cuccok, azok megbízhatók és nem is drágák, ezekbe kell beruházni, de néha nem árt megnézni más alternatívát, mert bejöhet, csak alaposan utána kell olvasni. Amúgy a drágát is be lehet szívni. Nekem pl. ATE powerdisc van fent és egy nagy kalap...hamar kivállasodott és szerintem kicsit hullámos is, pedig nem raccsingolom.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
erikke17
őstag
válasz Jim Tonic #14867 üzenetére
Rendben az izzó cserére majd sort keritek.
De nem ám, mindkét oldal automata. Kb. 1 hónapja rossz. Találtam is bekötési rajzot, csak nem tudom hogy a kapcsolón és a motoron kívül van e még valami más elektronika ami ezért felel. Vagy a kapcsolóba van beleépítve? Mert elég sok kábel megy a kapcsolóba.
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
nagyúr
-
deicide
veterán
válasz Jim Tonic #14954 üzenetére
Nem találtam rajta forgásirányt jelölő nyilat, a jobb oldali kettőn és a bal oldali kettőn ellentétes irányban állnak a barázdák, hát remélem, hogy tényleg ilyen mindegy merre forog mintázatú a gumi. Az Astra-n a bridgestone-on azon van nyíl, az jól is van felrakva, de az valamivel drágább volt, mint ezek.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #14949 üzenetére
OPC felnik jobbak lettek volna...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14964 üzenetére
A talpas csapszeg az első futóműben a legőkar külső végébe egy gumiszilenttel bepréselt fém csonk, amire rácsavarozod a futómű alsó rögzítési pontját. Úgy értem, a kerék forgó részének az alját. A kormánymozdulatokra gyakorlatilag a talpas körül fordul el a kerék.
Azért nem kezeskedem, hogy a vectrában is így hívják, a ladában ez volt a neve
Szerk: szerintem ha kikészül, zörgési problémát nem fog okozni, kormányzási és stabilitási problémát okoz. Gyakorlatilag az első kerék alsó bekötési pontja mozog +- fél centit miatta és ettől kóvályogni fog az autó.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #14973 üzenetére
Én ilyen korú autóból csakis teljesen eredetit vennék Még a rádió is legyen az eredeti és hallgatok olyat amit szeretek van elég rádióadó
230 ló? szép Na errő van szó A jack daniels üveg a motortérben kemény melót sejtet
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #15033 üzenetére
Nem tudom, hogy ő miért vette.
Azt tudom, hogy nekem még tojás sincs a cipőm meg a gáz között, mert viszi a tempomat az autót.Egész egyszerűen az idő zömében nincs hova sietni. Elindulok anyámékhoz, kb 55-60 perc az út, mi is autópálya mellett lakunk gyakorlatilag, ők is. Most ha elkezdenék száguldozni, akkor nem 55 perc lenne, hanem 45. 10 percért minek?
persze, oda lehet érni fél óra alatt is, de az már másik történet
bátyámék nemrég vettek 1.6-os benzines h astra karavánt. az ő lábával nagyjából annyit, vagy kicsit többet eszik a karaván, mint az én vectrám tempomattal. Apám 1.8-as benzines vectrával jár. Egy tank benzinnel 30-40 kilométerrel megy többet, mint én. Na akkor most mi van.. Ráadásul nekem teljesen más a stílusom, mint nekik, a különbség mégsem akkora, hogy nagyon vekengeni kellene miatta.
Azt már csak könnyesre röhögés közben szoktam emlegetni, hogy *ehhez* képest az 1.6-os borám, na az benzintemető volt. Volt olyan kollégám, aki ugyanilyennel járt, határeset volt Fittipaldi meg Schumacher között, neki jóval 14 fölött zabált városban a borája. A vectrám ember módjára vezetve literekkel kevesebbet fogyasztott.
Szóval az, hogy sokat eszik, mítosz. két liternél kisebb motor továbbra is csak az ablakmosó tartályában legyen
Úgy látom, egyébként is az a sanszos, hogy olyanért fognak megmázsálni, amiért 1.2-es corsával is megmázsálnának... .kintfelejtett 30-as tábla mellett 32-vel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tomoty
aktív tag
válasz Jim Tonic #15055 üzenetére
Ebben teljesen igazad van , de gyorsulásról írogattak a többiek ( =vita tárgya ) .
[ Szerkesztve ]
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #15082 üzenetére
Ki is mondta nemrég, hogy legközelebb benzinest vesz?
másrészt még mindig arról beszélünk, hogy a te motorod meg az én motorom között alsó hangon 15 év technológiai fejlettségbeli különbség van.
"Negyedikben előzök, ha gyorsan kell, de általában csak ötödikben.": ahham. tehát te, akinek irtózatos nyomatéktemető van az autójában, *VISSZAVÁLTASZ* legalább egyet, de néha kettőt is előzéskor. Ezzel szépen be is borítottad a 80-120-as teszt fontosságáról szóló elméletet.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #15082 üzenetére
5 emberrel 230-as az utazó tempód? Az szép
Nekem már 140-es tempónál is 8 körül fogyaszt benzinből is 90-es tempónál még a 6,5 nem lehetetlen hosszabb távon
Ui.:
Átlagban én is harmadikban előzök főúton de van, hogy negyedik, sőt ha nagyon nyugis a terep és a sebesség különbség is nagy akkor hozzá sem érek a pedálokhoz csak tempomattal elgurulok mellette Másodikban akkor szoktam ha nekem is lassítani kell és sietni kellene Nekem csak 136 paci van és főleg csak 188nm... ennyit hoztak ki opelék anno 2 literből és 4 hengerből de most 5 fővel sem volt gond vele egy pillanatig sem.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest