-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
vhunor
őstag
Sziasztok,
nemsokára én is belépek a klubba ezzel . Nagyon várós a "kicsike".
-
vhunor
őstag
válasz runner 125 #14523 üzenetére
Köszi.
Hát nem, de nem igazán szeretem a kombikat. Talán a 159 Sportwagon-t vagy egy 5-ös touring BMW-t bevállalnék de most nem akartam 4 misit elverni autóra. Ez a Vectra bőven jó nekünk.
-
vhunor
őstag
válasz Jim Tonic #14529 üzenetére
Köszönöm szépen a tanácsokat. Elvileg megcsinálták a típushibákat a 100 ezres nagyszervíznél (valami szívócsövet vagy mit is említettek), de azért csekkolom még egyszer. Kell még kb. két hét amire nálam lesz az autó, ki kellett vennem nagyobb mennyiségű készpénzt befektetésből, meg ez a hét amúgy is rövid . Erről az 1.9 cdti motorról eddig elég sok jót olvastam, ha jól emlékszem ez még a GM-Fiat házasságból való, nem?
Amúgy amiket írtál kb. mennyibe fájnak?
-
vhunor
őstag
válasz vhunor #14515 üzenetére
Szombaton elhoztam a vektort. Mentem vele úgy 150 kilométert, tetszik . Fekszi az utat rendesen, a motor húz mint az állat, csendes, kényelmes, nem zörög-lötyög benne semmi. Első utam egy családi flekkenezésre vitt, sokan azt hitték, hogy új a verda. Őszintén szólva sosem voltam oda az Opelekért, de ez a járgány elég gyorsan belopta magát a szívembe. Asszonykám nem szokta ezt a nyomatékot, rendesen kapaszkodott néha .
-
vhunor
őstag
Rövid élménybeszámoló 1500 km megtétele után a Vectra C 1.9 CDTI 150LE-ről.
Átlag fogyasztás a fedélzeti komp. szerint 1500 km-en: 5.5 liter. Ebben van 900 km autópálya, 300 km országút és 300 km város (ebből a legrosszabb fajta, reggel hideg motorral 7-8 km, meg este vissza dettó). Dinamikusan lehet autózni vele, 1800-tól húz mint a mérgezett egér, kocsisorok előzése sem okoz gondot. Hidegen kicsit akadós a váltó 2. és 3. fokozatban, de ha bemelegszik fut mint kés a vajban, és elég pontos a megvezetése. A fűtését imádom, 1 perc elteltével már meleget nyom.
A futóművet az Alfám után szokni kell, az oda volt ragasztva az úthoz, ez néha elpattog a nagyobb úthibákon.
Hely van benne bőven, az üléspozíció jól beállírható, a csomagtartó kellően nagy. A kezelőszerveknél viszont akadnak furcsaságok, pl. nincs visszajelzés a műszerfalon a bekapcsolt tompított fényszóróról, nem lehet egy gombbal némítani a rádiót, ahhoz, hogy beállítsam hol fújja a levegőt a szellőztető be kell lépnem a klíma menüjébe. Az módfelett szórakoztató, hogy egy 7 milliós autóban a hátsó ablakok tekerősek, bár különösebben nem zavar, mert én nem ülök hátul . Az esőérzékelős ablaktörlő apám Mondeójától eltérően teljesen jól teszi a dolgát.
Összességében eddig tetszik .
-
vhunor
őstag
Kb. mennyibe fáj egy ékszíjcsere a C Vectra esetében? 3k km múlva kéne cserélni a szervizkönyv szerint (120k), de holnap amúgy is viszem az ingyenes átvizsgálásra, nem tudom, hogy érdemes-e megcsináltatni a márkaszervizben.
-
vhunor
őstag
válasz Jim Tonic #14818 üzenetére
Na, aludnom kéne egy keveset, alig látok ki a fejemből és folynak össze a sorok . Szóval 120k-nál ékszíj, 150k-nál vezérműszíj cserét ír. Amúgy reggeli hidegben indítás után hallom is 1-2 percig a halk (kb. egy-két méterről hallatszik csak) surrogó hangot, de nem csikorog.
bambano: valszeg az lesz, előző tulaj is végig ide hordta a kötelezőkre.
-
vhunor
őstag
No megvolt az átvizsgálás az Opel márkaszervizben, minden frankó, kaptam sok pipát a zöld oszlopba . Annyit jegyzett meg a szervizvezető, hogy az axiál csuklóknál van egy kis kopás. Bordásszíj csere lesz mostanában, meg vezérlés majd 150k-nál.
-
vhunor
őstag
Ezt az árajánlatot kaptam, szerintetek?
-Vezérműszíj szett, a görgőkkel együtt,csavarok,apróságok stb... bruttó 32500.- CONTINENTAL.
-Vízpumpa 10880.- VALEO
-Axiál csuklók 6600.-/ oldal. TRW -
vhunor
őstag
Mitől lehet, hogy jobb hátulról néha koppanást hallok, ha nagyobb úthibát/bordát/kátyút fogok? Csak jobb hátulról hallom, máshonnan nem. Anno amikor átvizsgáltattam a márkaszervizben (úgy 5000 km-rel ezelőtt), azt mondták, hogy nem látnak semmit. Vectra C 1.9 CDTI, 2005. áprilisi.
-
vhunor
őstag
Múlt héten voltunk nyaralni, 1500 km ment bele egy hét alatt, szinte végig légkondizva, sok pálya és országút + 4 órányi dugó + úgy 200 km városi sz*pás (2., 3. fokozat, meredek emelkedők, összevissza változó haladási sebesség), 5,5 literes átlagfogyasztás jött ki (tankolással ellenőrizve, de a fedélzetim meglepően pontos, ugyanennyit mutat).
Lassan 8 ezret mentem vele amióta megvan (4 és fél hónapja), a kötelező 120 ezres motyókon felül mást nem kellett cserélni benne, minden elektronikus izéje normálisan működik, egyedül a futómű beállítást cseszték el szerintem, mert a nyaralás előtt nem sokkal cseréltettem az axiál csuklókat és csak a horváth pályán tűnt fel, hogy húz jobbra és úgy 100-140 között ráz ha erősebben fékezek.
Összességében eddig elégedett vagyok vele.
-
vhunor
őstag
-
vhunor
őstag
8 év Alfázás után vettem meg idén áprilisban a Vectrámat. Azért, mert megbízható forrásból volt, nagyon jó állapotban műszakilag és esztétikailag is, jónak tűnt a motorja, és meguntam a már fél éve tartó hercehurcát, a több tucat összebarmolt félroncsot, amit megnéztem. Azóta mentem vele 8500 km-t, és nagyon megkedveltem. Nagy, kényelmes, keveset fogyaszt, nem kerül vagyonba a szervizelése, működik benne minden bigyó. Nekem ennél ma nem kell több. És, hogy őszinte legyek, a mai mindent agyon formatervezünk őrületben egyre jobban tetszik a formája, a funkcionális műszerfal.
Van szerencsém rendszeresen ülni egy közel fullextrás Insigniában, de semmivel sem érzem jobbnak a Vectrámnál, max. szebbnek (külsőleg, mert a műszerfalától (gombdzsungel) és az idióta helyszűkítő ívelésektől sikítófrászt kapok).
Apám 2008-as Mondeo-ja nekem már túl nagy, mintha valami hajót vezetnék, a motorját se szerettem, egyvalami tetszett benne, a futóműve. De összességében azt sem érzem semmivel sem különbnek mint a C Vectrát.
Meg pl. egy Toyota Avensis (az egyel régebbi) mivel lenne "autóbb"? Tökugyanúgy néz ki mint egy ráncfelvarrás előtti C Vectra, csak fos motorokkal szerelve.
-
vhunor
őstag
Néhány hete (amikor bejelentették a dízel jövedéki adójának emelését) gondoltam egyet, és kipróbáltam, hogy az átlagosnál kicsit "finomabban" vezetve milyen fogyasztást tudok összehozni. Egy zalai dimbes-dombos, 150 km-es útvonalon, lakott területen 50 km/h, azon kívül 95-100 km/h-t tartva, 2 személlyel + némi csomaggal ezt sikerült produkálni.
Nem tartottam fel a forgalmat, nem tötymörögtem stb., csak nem léptem neki oda mindig amikor máskor szoktam. Amúgy "normális" használat mellett 9500 km-en átlag 5,4l.
-
vhunor
őstag
Nem tud valaki egy hozzáértő és megbízható Opel szakit valahol Zala vagy a környező megyékben? A hátsó felem lassan úgy rugózik mint egy szekér, a remek utak megtették a hatásukat, és megnézetném, mit és mennyiért kéne cserélni rajta.
-
vhunor
őstag
C Vectra esetén találkozott már valaki olyan hibával, hogy az olajpumpa hibajelzője random világít? Néhány napja kezdte, de nem folyamatosan ég, hanem véletlenszerűen... Meg tudom valahogy otthon állapítani, hogy tényleg baj van-e, vagy vigyem szervizbe? Esetleg alacsony olajszint miatt is világíthat? (Bár a pálca alapján ok ez a része).
-
vhunor
őstag
Látom, hogy ment egy kis eszmecsere a gumikról. Nekem is esedékes lenne egy új szett nyári a vekimre, jelenleg Continental ContiPremium 2 van rajta (205/55 R16). Continental Premium Contact 5-öt néztem, kb. 120k/szett áron, van valakinek valami más javaslata (ami szerinte jobban megéri) ebben az árkategóriában?
-
vhunor
őstag
válasz neduddki #17324 üzenetére
Egy nyarat mentem vele, ez volt az autón amikor 1 éve megvettem, akkor volt még rajta 8 mm. Nem tűnt rossznak, ekkora méretben sajnos nincs összehasonlítási alapom, mert az előző autómon jóval kisebb abroncsok voltak. Ezért vagyok kíváncsi véleményekre, tapasztalatokra .
-
vhunor
őstag
válasz csaresz002 #17530 üzenetére
Én onnan jöttem ahová te most tartasz . Sok sikert hozzá!
Szerk.: alfám volt (146 1.6 boxer), most c vekim van. 159-est akartam venni, de abból normális motorral nagyon drága volt és zabál is (1750 turbo), szép GT-t pedig nem találtam 6 hengeresben. Alfából dízelt pedig elvből nem veszek. Lett egy a vectra helyette, ismert előélettel, szép állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
vhunor
őstag
válasz csaresz002 #17537 üzenetére
C vekivel az utolsó tankolással 1156 km-t mentem, 61 literes a tank, ki lehet számolni mennyit evett. A mai anyóshoz leruccanás (odavissza kb. 80 km) 4,4 literes fogyasztást produkált, én nem tudom mit eszik ez a motor, de komolyan, néha már vicc. Pedig nem vezetek lassan, nem is azért vettem 150 LE-s CDTI-t, hogy totyogjak vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Eredeti játékok OFF topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Politika
- Hardcore café
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest