-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Damage
senior tag
Évekig ''F'' Astra-val jártam (1,7 td 68LE). Átlag 5,5 litert fogyasztott.
Jó ideje 2.0 dti ''G'' Astra-val járok (101LE). Ennek 6-6,5 az átlaga klímával és anélkül is.
Mind a kettő kombi (VAN) kiszerelés. Összehasonlíthatatlan a 2.0 dti motor a kis 68LE-s 1,7td-vel. Az ''F'' Astra-val autópályán átlag 120-130-al mentem, a ''G''-vel 150-160 az átlag. A városban dinamikus közlekedek. Ezeket figyelembe véve szerintem elég korrekt a fogyasztás. A ''G'' Astra jobban eszi az olajat (1 liter/4000 km, nem folyik el sehol), az ''F'' Astra-ba 8-10 ezer km-enként lett lecserélve az olaj és nem kellett 2 csere között utánatölteni, de javíthatatlanul olajos volt az olajteknő alja és a motorblokk (majdnem 500 ezer km volt benne autócsere előtt). A ''G'' Astra-val is már 180 ezer km-nél járok. A relatív magas olajfogyasztástól nem kell megijedni, a gyári adatok szerint 0,8liter/1000km-ig normális. Két olajcsere között plusz egy liter olaj ára meg nem fog a földhoz vágni.
Üdv!''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz bolondember #1530 üzenetére
Sajnálom!
Velem alig egy héttel ezelőtt történt: egy esős nap után utcán parkoltam (éjjel) és valaki felmászott sáros cipővel az autóra. A motorháztető, a szélvédő és az autó teteje is tiszta sár volt. Szerencsémre nem lett semmi baja az autónak, nem horpadt be sehol. ''Szerencsés'' voltam, de sok szomszédom nem járt ilyen jól. Ugyanis a kedves elkövető(k?) az összes ott parkoló autón végigmásztak. Pár autónak letörték a tükrét, berúgták az oldalát. Egyikből sem vittek el semmit! Ilyen világban élünk!''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Üdv mindenkinek!
Több, mint 1.000.000 km-t vezettem le Opelekkel. Kezdetben 1.6D (Kadett), majd 1.7td "F", 2.0dti "G" Astra és egy jó ideje 1,7 cdti "H"-t nyúzok.
A lényeg: a mostaninál (motorkód: z17DTJ) alapjáraton 0,4-0,5 l/h fogyasztást ír alapesetben. Ami néha felmegy 3l/h-ra (ilyenkor nem csak alapjáraton, közlekedve is nagyobb átlagfogyasztást jelez). Ha leáálítom és újra indítom az autót, újból 0,4-0-5 literes alapjárati fogyasztást ír. Ez természetes? Mi miatt lehet?A másik: egy érdekes hang. Nem saját video, de ezen is hallani a 4. és 16. másodperctől. Fura "huhogó hang". Néha alapjáraton is csinálja, anélkül, hogy túráztatva lenne a motor.
Fura hang 4. és 16. mp-nél.''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz PhaetonV10 #42103 üzenetére
Köszönöm, ez megnyugtató! (gondolom a fura hangra válaszoltál és nem a magasabb fogyasztásra)
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz PhaetonV10 #42106 üzenetére
Értem, így is köszönöm! 10000km-enként cserélem az olajat, olajszűrőt, gázolajszűrőt. Ez nagyjából 2 havi időintervallumonkénti esedékességet jelent a mostani felhasználás mellett.
Kíváncsi vagyok, hogy mi okozhatja ezt a rejtélyes "huhogós" hangot. Alapjáraton hagyva lehet hallani néha 2-3 mp-ig. És ha leállítom az autót, kb 3-5 perc múlva valami fura "zaj" jön a műszerfalból. Ez mi lehet?
Még egy kérdésem lenne. Érdemes chipeltetni az autót? 110LE alapból, de láttam ugyanilyen motorral 125-130 LE-s változatot is. Nem akarok streetfighter-kedni, piros lámpától pirosig gyorsulgatni. A fogyasztás miatt érdekelne. Amennyiben igen, melyikhez érdemes menni? (akár privátban is adhattok tippeket)Szerk.
Sziku69: szerintem 100-120 ezrenként érdemes. Jobb megelőzni a bajt. És ne feledd néha a görgő cserét!
Nálam a 2.0 dti-ben (vezérműlánc) a görgők csavarjai adták meg magukat 300-400 ezer km után.[ Szerkesztve ]
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
válasz tboy93 #42111 üzenetére
2.0 dti (101LE) "G" Astra-nal volt. Igazából ezt leszámítva hűtő csere, kopó alkatrészek cseréje (gumi, fékpofa, tárcsák, szűrők stb.), 2x szélvédő. Semmi más gondja nem volt. 493000km-t tettem bele, amikor megadta magát a sebváltó. Eladtam így hibásan (hamar el is vitték), kicserélték a sebváltót (én a kuplungra gyanakodtam, nem jártam utána). Tavaly ősszel beszéltem az új tulajával utoljára, aki nagy megelégedettséggel használta már akkor a kicserélt sebváltóval. Tegnap véletlenül megláttam, pont előttem araszolt a sorban. Örömmel konstatáltam, hogy még mindig gurul és szép állapotban van! (500k km)
Nem kormolt (szerk.: és nem volt lilás füstje sem), és volt benne erő, amikor kigyorsított előttem!
Tényleg elnyűhetetlen darabok ezek! (tény, hogy 10 ezrenként abban is cseréltem az olajat, szűrőket)
Jó érzés volt látni azt az autót, ami majdnem fél millió km-en át kiszolgált!
Szerk.: örülök, hogy jó kezekbe és szerető tulajhoz került![ Szerkesztve ]
''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
-
Damage
senior tag
Sziasztok,
H Astra 1,7cdti, felvillant tegnap a "check engine". Autó leállít, 2 perc várakozás újraindít. Egyből felvillant megint. Autó leállít, fék- és gázpedál tövig nyomva, gyújtás ráad. Hibakódok: 242F66 és 242F56, részecskeszűrő. Sajnos mostanában nem tettem nagyobb távolságokat az autóval. Mai nap autóztam egyet "muszájból", talán segít, de ugyanúgy világít a check engine, 150 km-t tettem meg autópályán. Az autót nem érzem erőtlenebbnek. Érdemes még egy párszor nagyobb távot megtennem, talán kialszik a hibajelzés? Nem tudom, hogy miért nem tudnak beletenni valami visszajelző lámpát, amikor tisztítja magát, így nem állítanám le az autót idő előtt. Természetesen ki akarom majd tisztíttatni, de nem nagyon tudom mostanában 3-4 napra nélkülözni az autót. Kibírhat egy hónapot komolyabb probléma nélkül? Lehet, hogy bármelyik pillanatban le fog tiltani, esetleg egyik pillanatról a másikra teljesen leszabályozza az autó erejét (6. sebességben padlógázon max. 70 km/h)? Egyelőre semmi teljesítménycsökkenést nem érzek. Jó lenne, ha egy hónapot kibírna bármi probléma nélkül. Bevállalhatom, hogy várok egy hónapot, mert még csak tegnap villant fel először a hiba, vagy ne legyek hülye és azonnal szerviz?
Előre is köszönöm a válaszokat!''Az ember a legkegyetlenebb állat.'' Nietzsche
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen