-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ntomka
nagyúr
válasz
rumos XIII #108542 üzenetére
Nekem duda nem szól, nem állítja a rádíót a megfelelő gomb, index működési problémák.
-
ntomka
nagyúr
Régen jártam erre.
Engem is utólért H astránál a CIM modul probléma. Anno kérdeztem, de nem kaptam választ: vállal valaki Debrecen-Nyíregyháza tengelyen CIM javítást, vagy olyan helyet itt, ami vállal és nem ökör áron?
Csak akkor fognék hozzá magam, ha nincs aki már tapasztalt benne.
-
ntomka
nagyúr
Köszönöm a válaszokat.
Összeírtam őket, figyelni fogom az árakat azért, hátha egy-két dologra sikerül olcsóbban lecsapni.
-
ntomka
nagyúr
Kell majd egy nagyobb javítást csinálni az autónkon amihez már fakultatív javításokat is hozzácsapok, ha már lúd alapon. Apránként összeszedném az alkatrészeket, hogy ne legyen sok egyszerre. Milyen áruházakat érdemes figyelnem?
-
ntomka
nagyúr
válasz
mohabá 007 #97419 üzenetére
Jó, fordítva írja ki, de a hiba hasonló. Mármint magamtól is rájöttem, hogy a második szondával lesz valami.
Töröltem a hibakódot, utána nem jött vissza. Álltunk járó motorral, indulásnál picit bebillegett a kocsi, akkor dobta. Érintkezési hiba, oxidáció?
-
ntomka
nagyúr
Ha már fogyasztást számolunk: Z16XEP, H Astra 2006.
Átlag: 6.94
Legjobb 6.5
Legrosszabb: 7.75Totál vegyes majdnem 2 év alatt.
Nagyon nehéz a lábatok srácok. 🤷♂️
-
ntomka
nagyúr
válasz
Luck Dragon #97055 üzenetére
Jó az.
-
ntomka
nagyúr
válasz
ldn218 #96743 üzenetére
Mindenképp szedje le a kárpitot az ajtóról. Típushiba, hogy a hangszóró szigetelése elrohad és azon keresztül folyik be végül a víz. Emellett így tudja a teljes belső szigetelést és az alsó kifolyókat is ellenőrizni. Ha itt minden rendben de még mindig beázik, akkor menni kell tovább.
-
ntomka
nagyúr
válasz
ArthurShelby #96600 üzenetére
De ő J Astrát kérdezett.
-
ntomka
nagyúr
válasz
mohabá 007 #96282 üzenetére
[link]
Képről szerelsz autót. Nem semmi. -
ntomka
nagyúr
válasz
ricsi8800gt #95990 üzenetére
Nem bizony, kell hozzá bátorság ha még nem csinált ilyet az ember, és ha ESP is van, akkor el is lehet rontani rendesen.
Meg hát a légzsák miatt óvatosnak is kell lenni.
Nekem is bele kéne már nyúlni, mert rohadt idegesítő mikor nem marad kint rendesen az index, de szerencsére nekem ezen kívül más baj nincs vele egyelőre. Szóval várok vele míg muszáj nem lesz.
-
ntomka
nagyúr
válasz
ricsi8800gt #95983 üzenetére
-
ntomka
nagyúr
válasz
hódmaci #95914 üzenetére
Azért írtam a rögzített hívást. Azt nem neki kell rögzíteni, hanem az ügyfélszolgálatnak illik. Ha nem rögzítik, az is megfelelő elálló nyilatkozatnak, ha nem csinálják meg, az ügyfél könnyen perre mehet. A vásárló mindig jobban védve van (ezért találták ki a cégek a rögzített hívást).
-
ntomka
nagyúr
válasz
mohabá 007 #95894 üzenetére
Biztos ami biztos jelezd nekik miért ment vissza, mert megpróbálhatják újra kiküldeni. Tehát mert nem vetted át, szó nélkül nem lesz lezárva/törölve a rendelés. Szóban (rögzített hívás) vagy írásban (bármilyen forma) el kell állnod.
-
ntomka
nagyúr
válasz
Mákosmetélt #95780 üzenetére
Mondjuk nem mindegy, hogy olajnyomás vagy olajszint jelző. Ebbe már belefutottam és megtudtam, hogy az utóbbi volt.
(Hiába no, ha az ember odafigyel a kocsira, ezekkel a kijelzőkkel elég ritkán találkozik.) Abból amit az olajszinttel kapcsolatban írsz, az utóbbi is lehetett, akkor viszont gyorsan tudod csekkolni magad is, ha az eladó már lusta: viszel magaddal belevaló olajat, rátöltesz pár decit, ha csak a szinttel van baj, elalszik és többet nem gyullad fel. Ha nyomás, akkor nekem azt mondták, hogy annak rövid távon is szó szerint hallható jele van a motor felől.
De ha csak az olajszint, akkor is kerüld az autót, ha már az eladó arra is lusta, hogy 1-2 ezer forintból töltsön rá egy kis olajat. Meg az eladót is kerüld.
-
ntomka
nagyúr
válasz
Oposzumtoszó #95694 üzenetére
Anno amikor Scenicem volt, a vásárlás előtt felhívtam szintén pár szervizt, hogy more kell figyelnem. Volt motortípus, amit kifejezetten nem ajánlottak.
De gondolom ezek egyike sem volt aktuálisan forgalmazott jármű. Azzal ha elmondja a véleményét kifutott termékekről, azzal a saját értékesítésének nyilván nem tesz rosszat, max a szervizüknek segít, hogy ne vigyél be olyat később, amit ők sem szívesen szerelnek + nem fogsz róluk rosszat mondani, hogy ajánlották közben mégis szar.
Próbáld ki ugyanezt a telefont aktuálisan értékesített autókra. Lesz olyan amit nem ajánlanak, de helyette biztos drágább termék lesz az ajánlás, vagy elmondják mellé, hogy jó az is, de a drágább még jobbabb. -
ntomka
nagyúr
válasz
zgospel #95684 üzenetére
Lehet azt tudja, de ezeknek a dexos 2 a lényeg. Az is igaz, ezt sokra ráírják és a minőség már nem ugyanaz. Előzőleg miénkbe hordós shellt töltettem (cég azt szerzi olcsón), de soha többet. Most gyári GM van nekünk is benne, de ég és föld a motor járása és hangja tőle. Szóval ha nem vészes árú a gyári, azt érdemes venni, azzal nem nagyon lehet mellé lőni.
-
ntomka
nagyúr
Igazad van, de oda el is kell menni, az is idő és pénz. Ha meg otthon megoldom okosan, az még ingyen is van.
Végső soron meg úgy vagyok vele, ha nem fog működni, az sem érdekel. A kesztyűtartó világítás nem létszükséglet, van fontosabb is amire költeni kell, még ha ez filléres dolog is a kocsin.
-
ntomka
nagyúr
Megvan a ludas. Az ajtó zsanérja közvetlenül a lámpán mozgat egy megszakító "gombot". Na ez nem sikerül nálam valamiért. A képeken látszik, a tejfehér pöcök az (ami már picit sárga a nőtől).
Az is látszik, hogy történt korábban egy kis magolvadás, ez közre játszhat abban, hogy nem teljesen működik (kézzel amúgy működik). Elég béna megoldás. Most annyit csináltam, hogy kivettem az ízzót, hogy legalább az akksit ne szívja és a kábele se essen be a kesztyűtartó mögé, mint eddig volt. Egy ötletem van a javításra, csak legyen még egy kis időm foglalkozni vele.
-
ntomka
nagyúr
Astra H kesztyűtartó világításnak hogy kell működnie? Le kell kapcsolnia ha bezárom az ajtaját?
-
ntomka
nagyúr
válasz
mohabá 007 #95505 üzenetére
És nincs előírt meghúzási nyomatéka?
-
ntomka
nagyúr
válasz
Tikakukac #95152 üzenetére
Erről a videóról beszélek. Ezt nekem gyárilag is tudja (hacsak nem egy gondos előző tulaj már rég lecserélte valami jobbra a spriccnit).
-
ntomka
nagyúr
válasz
Apollo17hu #95110 üzenetére
A ladák lehet szerették ezt a fajta kapcsolást (kétlem), de ezek amiket leírtál biztosan nem tesznek jót hosszú távon még dízelnek sem. Nyugodtan hagyd még pörögni. Gyorsításnál 2000 alatt sose válts fel. Benzines, nézd meg hol a vége a fordulatszám jelzőnek, szóval bőven van hol játszanod. 50 alatt az 5-ös is harmatos, de mindegyik amit írtál.
Parkolásnál meg teljesen rendben van 1-est használni. -
ntomka
nagyúr
válasz
janos1988 #95013 üzenetére
Ette az olajat kb. ~1l/~1000km. Igen ennyit. És két szerelő is mondta, hogy próbálkozni kell más viszkozitásúval is
Szerelőt kell cserélni. Egy olajcsere periódus alatt egy normál csereperiódus adagját eszi meg 2-3-szor. Ez minden, csak nem normális. Hazavágja a katalizátort is mellé, drága mulatság lesz ez hosszú távon. -
ntomka
nagyúr
válasz
Tikakukac #94856 üzenetére
Nem valószínű, hogy egy zsír új sokkal jobban meg lenne csinálva, mert anno a visszahívás szerinti gyártói javítás is annyi volt, hogy a kábelt felkötegelték, hogy ne feszüljön a CIM-ből és majd ez jól megoldja, hogy kevés forraszanyagot használtak a CIM-en belül.
Nem oldotta meg.
-
ntomka
nagyúr
válasz
Carlytoo #94817 üzenetére
Ez nem félelmetes, hanem gyilkos, főleg az opel pocsék kézifékjeivel.
Ettől barátibb, ha megemelik a hajtott kerekeket, legjobb műhelyben csáposon, akkor ugye vízszintben marad a kocsi, egyesbe berak, kuplung felenged és játszani kell a gázpedállal. Ha a bak, akkor össze vissza fog ugrálni a motor és a bakon ez látszik.
Amúgy ha a bak, azt próbakörön is lehet érezni, mert 3-4-5-be váltva a kuplungot óvatosan engedve is rángat az egész kocsi különösebb hang nélkül.
-
ntomka
nagyúr
válasz
mohabá 007 #94728 üzenetére
Ez a két mondat nem mond ellent egymásnak?
"A műanyagházas termosztát helyére nem fogatható fel a fémházas, teljesen más elrendezésü."
"Ha a termosztát rész ment tönkre, a fémházas termosztát beépíthető a helyére."
-
ntomka
nagyúr
válasz
kinghaxor #94694 üzenetére
Szívó oldalon is megnézném a dolgokat, szelepeket. Nekem egyszer korábbi kocsinál (nem opel) pont ugyanilyen hibákat produkált egy pici szétrohadt kartergáz cső. Mindenki széttárta a kezét, míg egy szerelő véletlenül észrevette, hogy szét van menve az említett cső (szemből, oldalról nem látszott, takarásban volt ez a része). Kicserélve minden helyre állt. Szóval a fals levegő is tud problémákat okozni rendesen.
-
ntomka
nagyúr
Teljesen jó.
Other: ma mentünk a kocsival. H Astra, Z16XEP, vízhőfok OBD-n nézve 108 fok volt a max. 90 fölött már lassan ment, de elérte a 105 fokot, ott rendje és módja szerint beállt. 108-at terhelésnél érte el, de gondolom ahogy a termosztát nyitott gyorsan vissza is ment.
-
ntomka
nagyúr
Én egyet tudok, ami nem jó olaj: shell. Azt tettük bele először, aztán panaszkodtam itt csattogásra hidegen. Mindenki joggal tőkére gyanakodna, de most januárban gyári GM olajat tettünk bele (Z16XEP) és megszűnt a rendellenes zaj. Szép tiszta lett. Pedig dexos2 volt a Shell is.
-
ntomka
nagyúr
válasz
mohabá 007 #94492 üzenetére
-
ntomka
nagyúr
válasz
stickermajom #94382 üzenetére
A nyomaték tényleg kevés. Nem is lódul meg gázadásra olyan hirtelen, de azért az sem igaz, hogy nem lehet vele menni. Na meg mivel faék szívó, pörgetni kell azért a nyomatékért is, amit tud. Sokan ezért nem tudják (már) kezelni, mert hozzászoknak vagy a dieselekhez, vagy az újabb csoda turbókhoz.
-
ntomka
nagyúr
válasz
ArthurShelby #94371 üzenetére
Annyival nem könnyebb, mint amennyivel gyengébb a motor.
Tikakukac: pontosan. Autópályán már annyit pörögnek a szívó benzinek, hogy meg tudja lepni az embert miben ül.
-
ntomka
nagyúr
Ennyi. Ha már szólt az autópálya és klíma példa, pont ezzel a típussal és motorral toltam nem egyszer a fent írt módon. Nem éreztem kevésnek, sőt. Ha nem 150-170-nel megy az ember, hanem betartja a határokat, akkor teljesen elég mindenre. Tudni kell miben ül az ember: ez egy családias kombi, A-ból B-be. Akinek ez nem elég, nem ilyen autót vesz. 1.2, 1.4-re ehhez a kasztnihoz én is kevésnek mondanám, de 1.6 már teljesen jól mozgatja.
Tudok rosszabbat is: mondeo kollégának ugyanilyen motorral. 300kg-mal nehezebb és emiatt nem csak nem megy, hanem képtelen normális fogyasztást összehozni vele. Mondtam is neki, hogy 1.8-2.0-val ugyanilyen fogyasztása lenne, de legalább menne is.SZVSZ van annyi tartalék is benne, hogy egy-két bátrabb manővert is be szoktam vállalni terheléstől függően.
-
ntomka
nagyúr
Ti mire használjátok a kocsit, hogy 1.6-os benzin kevés? Nem teherautóba van azért szerelve.
-
ntomka
nagyúr
válasz
athomi #94325 üzenetére
Nyilván nem kék, de hidegebb, mint a többi. Este éjjel gyárilag úgy vagyunk összerakva, hogy a melegebb fények természetesebbek számunkra, nem fárasztja úgy a szemet, stb. Minél emeltebb a fény hőmérséklete, annál rosszabb ebben az időszakban használni. Szerintem.
(#94329): Ennek majdnem harmadáért vettem a silvert. Annyival biztos nem jobb egy halogén izzó sem, hogy megérje a felárat.
-
ntomka
nagyúr
válasz
bazsimano #94318 üzenetére
Osram Night Breaker. Philips volt benne amivel vettük, de gyengének tartottam a fényét. Kicseréltem Osramra, azóta elégedett vagyok, durván jobb.
JanR: Mindenképp tedd szóvá. Biztos fognak hárítani azzal, hogy ez ilyen.
Érdemes lehet körbe nézni a lezáró sapkákat nincsenek-e elmozdulva. Izzócsere gondolom nem volt, mert az után előfordul, hogy ha párásabb a levegő, azt bezárod, lehűlve meg kicsapódik. Ebben az esetben kell neki kis idő, míg kidolgozza magából (bár ha ledes, az valszeg nem melegszik annyira, hogy ezt megoldja).
-
ntomka
nagyúr
válasz
Tikakukac #94246 üzenetére
Igen, meg ha repedt valahol a cső, akkor kifolyik a csőből a lé és újra kell tölteni minden törlésnél. Emiatt is késhet (tudom, mert pont egy éve ezzel játszottam, a rácsatlakozásnál a szivattyúra van egy könyök és az volt elrepedve).
(#94253) smc : Küldjed tele amíg nem látod a csőben, én mindig úgy csinálom.
-
ntomka
nagyúr
Most volt esedékes az olajcserénk (h astra z16xep), megcsináltuk egyúttal a váltó olaj cserét is, ami sokat volt már téma. Nem kérdés, hogy megéri-e. Aki úgy érzi nem az igazi a váltó és még nem csinálta meg, ne habozzon. Nálunk durván javult a helyzet. Traktor váltó helyett végre olyan, mintha egy személykocsi váltójával váltanék. Siklik.
-
ntomka
nagyúr
válasz
Luck Dragon #94128 üzenetére
Kár, további baleset menteset, bármi is lesz helyette. Fater viszont benézhet ide, ha akar.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple MacBook
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Feltűnt Kínában az AMD Radeon RX 9070 XT referenciadizájnja
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Kingdom Come: Deliverance II teszt
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Megmutatta a Panther Lake-et az Embedded World 2025-ön az Intel
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Projektor topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest