-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
lujó55
őstag
Sziasztok! Valakinek van E85-ös tapasztalata?
Majd' 39000-ért pakolják be az etanol átalakítót, de nem tudom belevágjak-e.
Vas: Astra G 1.4 Twinport, kb. 15000 km/év futás, most 3 éves és 55000 van benne.
Esetleg kipróbáljam átalakító nélkül, mondjuk 3 benzin (95) és 1 bioetanol aránnyal? -
lujó55
őstag
Sziasztok!
Ez mitől lehet? Nyári melegben különösen jelentkezik a következő: ha huzamosabb ideig megyek a kocsival (mondjuk Miskolcról Pestre autópályán) akkor az alapjárat nem periodikus, olyan, mintha ki-kihagyna és elég erős kopogó, csilingelő hang hallatszik a motorból. Voltam vele szervízben, azt mondták ők nem tapasztaltak semmit. (Persze, mert előtte nem járatták 4000-es fordulaton huzamosabb ideig). Bejelentkeztem hozzájuk újra, pont akkorra amikor egy hosszabb útról értem haza. El voltak ájulva, "olyan mint egy dízel". Azt mondták, hogy a benzin kompressziótűrése nem megfelelő. Nos, én már mindenféle 95-ös naftát kipróbáltam (MOL ÖMV, Shell, Agip, Jet, Oil, stb.) mégis szar.
A félreértések elkerülése végett: amikor beülök reggel, vagy ha csak itt a városban szaldgálok akkor ez nem tapasztalható.
Gép: Astra 1.4 Twinport -
lujó55
őstag
válasz csaresz002 #13012 üzenetére
Azt ne mondd, hogy attól van! Szervízben cserélik, szóval gyári 5w40-es ha jól tudom.
-
lujó55
őstag
válasz csaresz002 #13019 üzenetére
Nem, nem. Ez valami más lehet. Valami túlmelegszik és a gyújtást elállítja. Nem akkor ég el a kverék amikor kéne, hanem hamarabb (öngyulladás?) ez okozhat erőd dinamikai hatást és a dugattyúrúd ráver a főtengelyre a csapágyon keresztül. Ebben azért nem vagyok biztos. Mindenesetre látom más nem tapasztalta
-
lujó55
őstag
-
lujó55
őstag
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy hol van a G-s Astra Classicban az üzemanyag szűrő?
1.4 Twinport
Mire számítsak ha ki akarom cserélni? Előnt a nafta, vagy van valahol elzáró szelep is?
Köszi minden választ és segítséget. -
lujó55
őstag
válasz csaresz002 #13327 üzenetére
Okés. Akkor motor OFF.
-
lujó55
őstag
válasz csaresz002 #13332 üzenetére
csaresz002, Jim Tonic, KrenAtesz
Köszi a segítséget, tényleg egyszerű volt. Még az eső előtt megcsináltam. Csak a kezem lett egy picit benzines... -
lujó55
őstag
Az Astra fényszóróit ki akarom cserélni. A jobb tompított kifeküdt, de akkor már cserélem az összest. Valami nagy fényerejűt szeretnék, majd megnézem a Unix-nál. Valami javaslat, tapasztalat, intelem?
-
lujó55
őstag
válasz vallas #13348 üzenetére
"mostanába szoktam látni kocsikat, nagyon fehéren világító izzókal, amik nem xenonok, de nem sikerült kiderítenem milyenek, esetleg valaki vágja?" én is erre kérdeztem rá burkoltan. A lényeg az, hogy a teljesítménye, hogy menni Watt ne legyen több, mint a gyári és akkor csók mindenkinek. De mi a neve annak a vakító fehér izzónak?
-
lujó55
őstag
Sziasztok!
Aki tudja, segítsen, lécci!
Astra 1.4 Twinport: döcögve indult, pedig bizIsten nem darabos a benzin. Légszűrő csere, ugyanúgy dadogott a motor. Na, mondom ez gyújtás lesz. Legegyszerűbb és legolcsóbb teszt: gyertyák. Megnéztem, hát ahány annyiféle a hézag Tudja valaki, mekkorának kéne lennie? -
lujó55
őstag
válasz Napfénysüti #14189 üzenetére
Nos, mielőtt szervíz, érdemes végignázni egy pár dolgot. (#14192) FF23 jól kezdte, ez lett volna az én első kérdésem is.
Szóval:
- milyen az olaj, mikor cserélte?
- mikor volt utoljára a hiba előtt beindítva a motor?
- hol tankol és mit?
- milyen állapotban vannak a gyertyák?
- nem bújt patkány a kipufogócsőbe? -
lujó55
őstag
Sziasztok. Jó régen jártam itt, de most autósimogatás van a jó idő miatt
Tudja valaki hol kell a kézifékbowdenen állítani? Gurul a kocsi a 4. kattanásnál is -
lujó55
őstag
válasz csaresz002 #14514 üzenetére
azt hittem egyszerűbb a manőver.
de azért köszi -
lujó55
őstag
válasz runner 125 #14518 üzenetére
hát nem hiszem, hogy valaki tartalék sindarabot kapott a kocsihoz...
Bontó. Én egyből ott nézném meg. -
lujó55
őstag
válasz runner 125 #14521 üzenetére
az a szörnyű, hogy ha bemész a márkaszervízbe akkor minden van, de horror áron
-
lujó55
őstag
Azt tudja valaki, hogy 1.4-es Twinportnál mennyi időnként kell gyertyát cserélni? Ma megnéztem, szép tiszták, de hát jó lenne tudni mikor jött el az ideje. Szervízfüzetben nem találtam semmit.
-
lujó55
őstag
Új probléma (vagy mégsem?)
Egy kicsit megjárattam a gépet és a nagyobb tépés után mikor megálltam a garázsban, észrevettem, hogy valami csöpög. Olaj! Rémület, pánik. Alámásztam az aknában, a főtengely szimering ereszt. Rendesen. Majdnem egy litert kellett utánaönteni. Kérdés: ez természetes az Astránál? Más is tapasztalta, vagy tényleg túlzás amit a kocsi kapott. Tudom minden szimering enged egy kicsit, de ez nem két csepp ami elkenődik alul. Mennyibe fájhat egy főtengely szimering csere ha nem én csinálom hanem szakember? -
lujó55
őstag
válasz szacsee #15234 üzenetére
Barum, ez nem is kérdéses.
Nem egy prémium kategória, de gondolom nem is versenyautózni akarsz vele, viszont annyi pénzért simán tudja a dolgát még komolyabb vízben is. (nyári abroncsról beszélünk, ugye?)
A másik amit még mondanék ebben az árfekvésben az a Hankook K715 Optimo, ami tovább bír, viszont nem olyan jó a tapadása.[ Szerkesztve ]
-
lujó55
őstag
Nekem most aktuálisan az a bajom, hogy a szervo olyan hangot ad, mintha belehorzsolna valamibe. Először csak teljes kormány jobbrakifordításnál jelentkezett a jelenség, utána teljes balrakifordításnál, majd egy hét után már egy kicsi jobbrafordításnál is hallom a szuszogó, horzsolódó hangot. Mi lehet ez?
- szervoban nincs elég olaj?
- megütöttem a felfüggesztést a Thököly úton?
- féltengelyes?
Mindenesetre tolatásnál ha lassan csinálom a kormányzást, nincs ilyen gond. -
lujó55
őstag
3 havonta kiég a bal tompított fényszóró izzója. Akármilyen márka, akármennyire tisztán szerelem nem számít, 3 havonta nincs bal első lámpám. A jobb oldali meg még a gyári (4 éve). Mi a franc lehet vele? Már többet költök izzóra, mint benzinre
Astra G -
lujó55
őstag
sziasztok, akinek Astrája van esetleg tudna nekem segíteni jótanáccsal.
Wagen: G Astra 1.4
A külső-belső levegő kapcsolója egy kis motort kapcsol ami egy tengelyt forgat. Erre a tengelyre van fröccsöntve egy pillangószelep. A motor hol lefelé, hol felfelé hajtja és ütközéskor kapcsolja le az elektronikát. Probléma: tengely a fröccsöntésnél eltört, a kis motor folyamatosan hajt amint ráadom a gyújtást. Olyan hangja van, mintha egy darázs zümmögne a kosiban. Nem is ez a legnagyobb gondom, hanem hogy a motor folyamatosan megy, de nem bírom lehúzni a sarut a kábelvégről, hogy abbahagyja. Ideiglenesen ez lenne a megoldás, a végleges pedig az, hogy szédszedem a befúvót és megjavítom/kicserélem a törött lamellát.
Kiszereltem kesztyűtartót, hogy kell szétszedni a kritikus részt? úgy látom 5-ös csavarok tartják a befúvót a tölcséren körben a peremen, de a legszarabb helyen van, mert rohadt közel van a légzsák. valaki szerelt már ilyet? még a szerszámmal sem férek hozzá, valami spéci csőkulcs kéne -
lujó55
őstag
na kérem, a lamella tengelye (persze, hogy üvegszálas műanyag) megadta magát. Látszik a törésen, hogy kifáradt, mert van a kagylóhéj-szerű felületi töret és utána a statikus törés a repedés hatására. Szóval kiszedtem, nem volt könnyű. 5.5-ös csavarok tartották a cuccot belül!!! A kezem alig fért hozzá. Rohadjanak meg! Később néztem, lehet hogy a motortér felöl kellett volan közelítenem, mert a szélvédő alatti műanyag terelő alatt van egy perforált szellőző, talán onnan könnyebb lett volna
A motor (Delphi 30.93656.02) itt van előttem az asztalon. Jó lenne érteni hozzá, mert semmi leírást nem láttam a neten ezzel kapcsolatban. Konkrétan az érdekel, hogy ez a motor külső poziciós jel alapján kapcsol le, vagy egyszerűen nyomatékhatárolós? Ha ez utóbbi, akkor érthető: ráterhel a tengelyre és amikor annak blokkolódik a forgása, akkor a motor letilt. Szar egy konstrukció. Vajon most jó a motor, vagy kipurcant az elektronikája?
A másik meg az, hogy most csinálok egy ugyanilyen lamellát lemezből, de hogy rakom vissza. Mivel darabokban találtam, könnyen kiszedtem a ventilátorházból, de egyben ez bajosan rakható be ugyanott