-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
,
addikt
válasz diablo1984 #97181 üzenetére
Igen, ez nálam is így volt. Bent ülve ez annyit jelentett, hogy ha bekapcsoltam a fűtést, egy darabig jött a langyos levegő (pár másodperc), de aztán már csak a hideg. Viszont ilyenkor a radiátornál is lehetett érezni, hogy míg a kimenő ág csak langyos, addig a bemenő olyan forró volt, hogy meg se lehetett fogni, mert elégette volna az ember kezét.
-
,
addikt
válasz diablo1984 #97197 üzenetére
Nálam a 2000 köbcentis 136 lovas benzines autó (Opel Vectra B) eszik 7-8 liter között vegyesben (15 év átlaga). Ha csak úgy megyek, mint a többi autós, akkor 7 liter környékén megáll a fogyasztás (vegyesben értendő, városban nyilván több, de városon kívül viszont kevesebb).
-
,
addikt
válasz AMD Power #97221 üzenetére
Ha az vigasztal, nemrég volt nálam pár napig egy 2004-es VW Polo, 1.2 benzines, 3 hengeres, 64 lóerő, és 8,5 litert megevett az is úgy, hogy nem is volt neki nyomva. Kis motor, rövid áttételezésű váltó, szétforogja magát a motor, így összességében zabál is, meg nem is megy.
-
,
addikt
válasz Tikakukac #97223 üzenetére
Nem város volt, Budapest-Győr útvonalat tettem meg vele több alkalommal (nem autópályán). Muszáj forgatnod, mert szó szerint olyan, mint a tetű. Menni se akar, de ugyanakkor sokat is fogyaszt. Az első út után amikor kiderült a fogyasztása, arra gondoltam, hogy biztos valami baja van, de haveroméknak van ugyanez az autó ugyanezzel a motorral, és azt mondta, hogy náluk is ilyen, lomha is, meg fogyaszt is.
Ugyanezen az útvonalon az 1,2 szívó benzin G Astra beérte 5,5-6 liter közötti benzinnel, a 700 köbcentis turbó benzin (automata) Smart meg 4,5-5 literrel. Mindhárommal lehetett tartani a forgalom ritmusát, csak mondjuk a G Astra meg a Smart előzni is tudott, ha esetleg valaki indokolatlanul lassan ment előttem, a 3 hengeres Polo ott viszont már teljesen elfogyott, szinte egyáltalán nem gyorsult. Ami nem is lenne baj, mert nem is erre találták ki, csak akkor legalább ne is evett volna literekkel többet a másik kettőnél.
A vezetési stílus ugyanaz volt, nem szeretek tökölni, haladok ha lehet, ha meg valaki indokolatlanul lassan megy, akkor kielőzöm. -
,
addikt
válasz Tikakukac #97225 üzenetére
A Polo-ból kiindulva többre számítottam én is az 1.2 G Astrával, kicsit meg is lepődtem. Mondjuk ha meg a 2000 köbcentis B Vectrához viszonyítom (az 1.2 G Astrát), az meg csak 1,5 literrel eszik többet, pedig kb dupla lóerős, és bő másfélszer akkora motor, így nézve meg ehetne kevesebbet is az 1.2 G Astra. Persze a kis motorhoz képest viszonylag nehéz autó, rövid áttételezésű váltó, nyilván nem fog arányosan kevesebbet enni, nem is vártam ezt. Meg aztán azt is nézni kell, hogy a nagyobb/erősebb motorral a B Vectrát taposni se kell ugyanolyan mértékű gyorsuláshoz/tempóhoz, hosszabb áttételezésű a váltója is, alig forog a motor ugyanannál a tempónál, szóval nem véletlenül eszik keveset az is. G Astránál már nem emlékszek a fordulatszámra, de szabályos lakott területen kívüli tempónál forog a B Vectra 2000 környékén, viszont a Polo ott már küzdött rendesen, közel dupla ekkora fordulattal járt a motorja emlékeim szerint.
A legjobban mondjuk a Smart-on lepődtem meg, ahol lehetett, mindenhol kapta a padlógázt, tető a csomagtartóban (kabrió), aztán a végén meg 4,5-5 liter közötti fogyasztás jött ki vele. Oké, hogy kis súlyú autó, de a motorja is elég mini (700 köbcenti), viszont azért a turbóval elég szépen haladt ehhez képest, öröm volt vele autózni egyet. -
,
addikt
válasz AMD Power #97227 üzenetére
Nálam sajnos több lett, pedig ez már hengerenként 4 szelepes volt, igaz csak 3 henger volt összesen. Ha tartottam volna a szigorú 90-et, akkor biztos valamennyivel kevesebb jött volna ki, viszont a többi autóval se tartottam. A 100 km/h fölötti tempó amúgy már érezhetően sok volt neki, a túlszervózott kormány is úgy járt az úton, hogy csak na, markolni kellett két kézzel, mert a rossz út könnyen megvezette az autót. Városban viszont nagyon jó volt vele manőverezgetni, kifejezetten oda is való az az autó.
-
,
addikt
Szerintem csak úgy egy az egyben nem fogod tudni átrakni, valószínűleg annyi mindent cserélni kellene hozzá, hogy nem érné meg anyagilag a dolog. Ennek tényleg utána kellene járni, hisz egy teljesen más motorkódú motort szeretnél belerakni.
Nekem B Vectrám van, ennél sokan akartak az 1,6-os motor helyére mondjuk 2,0-ást rakni (gyári B Vectra motort), de teljesen más minden, gyakorlatilag a komplett autó különbözik. Másik motor, másik motorvezérlő, másik kábelköteg, váltó, fékek, kerekek, km-óra, EGR, stb., stb., stb., minden különbözik. Zafirával hogy mi a helyzet ilyen téren, nem tudom, utána kellene nézni, de első körben ugyanolyan motort lenne szerintem a legjobb találni. -
,
addikt
Egy párezer Ft-os cuccon mit akar bárki is megcsináltatni úgy, hogy olcsóbbra jöjjön ki, mintha venne egy vadonatújat? Nekem is ez van, tizenakárhány éve hibátlanul teszi a dolgát, de ha elromlik, biztos eszem ágába sem jut megcsináltatni, hanem veszek egy másikat. 2-3ezer Ft-os kategória volt annak idején is, meg most is.
-
-
,
addikt
válasz ArthurShelby #97347 üzenetére
Itt a lényeg. Pont ezért nem lehetett az utólagos xenont sem normálisan beállítani, meg ezt sem, mert egyszerűen nem ilyen fényszóróhoz valók. Teljesen jogosan jár a büntetés is érte, meg a bukta is a műszakin. Utólagos xenon esetében tudok esetekről, amikor a forgalmit is bevonták.
-
,
addikt
válasz body007 #97365 üzenetére
Nem csak az "öreg" szerelők mondják ezt, nekem pl. B Vectra esetében még a márkaszerviz is azt mondta, hogy nem kell cserélni, élettartam feltöltésű, az autó váltója végig fogja szolgálni az autó egész élettartamát. Pár szerelőt is megkérdeztem azért, de mindegyikük ugyanezt mondta (kézikönyv is ezt írja).
Nem általánosságban mondták ezt bármelyik váltóról, hanem konkrétan a saját autómmal kapcsolatban feltett kérdésemre kaptam ezt a választ. Nekem így végül nem lett soha cserélve az autóban, és eddig tényleg hibátlan is a váltó, valóban végigszolgálta az autó egész élettartamát (lassan 23 éves, váltó típusa: F18, motor: X20XEV). -
,
addikt
válasz ldn218 #97369 üzenetére
Pedig a váltóolaj szintjének az ellenőrzése az elő van írva, azt ellenőriztetni kell bizonyos időközönként.
Nálam mondjuk nincs elhanyagolva az autó, minden időben cserélve van, ahogy a kézikönyv írja, de inkább még hamarabb.
Volt, hogy egyik héten is volt olajcsere a motorban, meg a másik héten is. Igaz közben levezettem vele majdnem 5ezer km-t . -
,
addikt
válasz ldn218 #97376 üzenetére
Az autó kézikönyvében. Nekem azt írja, hogy 2 év/30ezer km-enként kell ellenőrizni a váltóolaj szintjét. Persze tudom sokan nem hogy ezt nem nézetik meg, de még fékfolyadékot se cseréltetnek, olyan szinten nem érdekli őket az autójuk (pedig a fékfolyadékon még az életük is múlhat akár).
Ha annyi hiányzott belőle, és még úgyse volt soha cserélve, akkor persze hogy érdemesebb már kompletten cserélni az egészet, mint hogy még egyszer ugyanannyit rátölteni.
-
,
addikt
válasz po1son #97387 üzenetére
Nem kell. Itt egy videó a cseréről (maga a csere semeddig se tartana, csak olyan nagyszerű helyen van a termosztát, hogy nem férni hozzá):
https://www.youtube.com/watch?v=E5Fo5jvr1AY(Nem idevág, de pl. B Vectránál ez ennyi volt:
https://www.youtube.com/watch?v=9nS8zDjkBjo) -
,
addikt
válasz body007 #97537 üzenetére
Ez nem működik vele tudtommal.
Ahogy olvastam fentebb, nálad a pedállenyomós mutatvány van hibakód kivillogtatására, akkor gondolom B2-d van? Nekem még B1, ennél meg a csatlakozóban kell rövidre zárni a megfelelő érintkezőket:
https://www.youtube.com/watch?v=u-5-uG6rHFw -
,
addikt
válasz body007 #97539 üzenetére
A check engine visszajelzője áll neki villogni, ha van hibakód.
4 számjegyből áll a hibakód, ha végigért a 4 számjegyen, kezdi elölről.
Az egyes hibakódok között kis szünet van. Ha valamelyik számjegy a 0 lenne, ott 10-szer fog villanni.
De itt egy másik videó is:
https://www.youtube.com/watch?v=-__0j4KqrLc -
,
addikt
válasz rumos XIII #97617 üzenetére
Ugyanez igaz az elektromos napfénytetőre is, végállásban lenyomva kell tartani a gombját, kattan egyet, és utána már működik az automatikus ki-be húzás annál is. Nekem a B Vectra esetében akksicserekor kell ezt eljátszani, de gondolom a többi típusnál is így van ez. Ezt követően már akár a saját kezelőgombjával, akár távirányítóval is automatikusan behúz minden ablakot és lecsukja/behúzza a napfénytetőt (állapottól függően).
-
,
addikt
válasz body007 #97620 üzenetére
Van egyébként utólagos megoldás is:
https://www.youtube.com/watch?v=AWciAXzUVac
https://www.youtube.com/watch?v=ydB22pdMV_o -
,
addikt
válasz body007 #97630 üzenetére
Megmondom őszintén én magam nem értek hozzá. Esetleg tudom ajánlani az OVBH csoportot a fb-on, ott részletesen is el tudják magyarázni a menetét. Az enyémben nem tudom hogyan és miképp van megoldva, én 7 éves korában vettem az autómat a legelső tulajdonostól, de ekkor már az autó automatikusan zárta az összes ablakot, beleértve a napfénytetőt is. Hogy gyárilag ilyen volt-e, vagy utólag lett megoldva ebben is, azt nem tudom. Illetve az enyémben nem a központi zár gombjának lenyomására történik mindez, hanem amikor az autó le van riasztózva, akkor felhúzza az ablakokat, és behúzza/lecsukja a napfénytetőt is.
-
,
addikt
válasz body007 #97661 üzenetére
Ott rontod el, hogy napi 15 km 2 felvonásban. Szinte be sincs ideje melegedni a motornak ilyen rövid táv alatt.
A lendület hajtja, míg el nem éred az alapjáratot. Utána már az alapjárat megtartásához mindenképp kell üzemanyagot adagolnia, különben leállna a motor.
Amúgy ha nagyon sokat akarsz spórolni (és tegyük fel nem tartasz fel vele másokat, ami szinte elképzelhetetlen), akkor járj úgy, hogy hozzá sem érsz a gázpedálhoz. Elindulsz 1-esben, majd úgy váltogatsz föl 5-ösig, hogy hozzá sem érsz a gázpedálhoz. Mindig annyi üzemanyagot adagol az ECU automatikusan, amennyi ahhoz kell, hogy az adott sebességfokozatban ne álljon le a motor. Tehát ha akarsz, tudsz menni sok-sok km-en keresztül úgy, hogy hozzá sem kell érned a gázpedálhoz. Amikor fölváltasz 1-esből 2-esbe, akkor is automatikusan fog több gázt adni, így automatikusan fog a sebességed is növekedni. Szépen föl tudsz váltogatni 5-ösig, és az autód sebessége magától fog növekedni anélkül, hogy hozzá kellett volna érned a gázpedálhoz. -
,
addikt
válasz Zolabol #97771 üzenetére
Ma volt nálam egy 1.2 G Astra, abban is ugyanilyen hőfokok voltak, ahogy nálad is. Én is furcsálltam elsőre, mert a saját B Vectrámban 90 fok körüli üzemi hőmérséklet volt mindig, akármilyen termosztát is volt benne, akkor is (tehát akár gyári, akár többféle utángyártott), de akkor lehetséges, hogy a G Astrákban ez ennyi másnál is.
-
,
addikt
Nekem mondjuk B Vectrával pont hogy autópályán szokott kevesebb lenni a hőfok, és városban több, hiszen az egyik esetben érvényesül a menetszél hűtő hatása, míg városban tötymörögve nem. Autópályán a 100C fokot soha nem érte el nekem. Igaz városban sem, mert kapcsolt a venti, és azonnal visszanyomta 90C fok környékére, ami a normál üzemi hőmérséklet volt. Legalábbis ennél az autónál ez volt a kézikönyvben is írva.
Más autóknál/motoroknál ettől függetlenül lehet normális a 100C fok fölötti hőmérséklet is, de nekem B Vectra X20XEV esetében nem ilyen hőfokok voltak, az biztos. -
,
addikt
válasz Zolabol #97823 üzenetére
Járó motor mellett nekem a B Vectránál is kb 100C foknál indul a venti, azonnal nyomja is le a hőfokot. 100C fok fölött csak akkor láttam az autót, amikor hengerfejes volt, meg amikor sérült volt a venti egyik vezetéke, és kis fokozaton nem tudott elindulni, hiába is küldte a hőgomba a jelet. (Leállított motor mellett nem tudom hány foknál kell indulnia, de szükség esetén olyankor is be szokott kapcsolni, majd automatikusan le is áll. Amikor sérült volt az egyik vezeték, akkor az sem kapcsolt.)
-
,
addikt
GM olajból én csak a 10W-40-et próbáltam még nagyon régen, de az kegyetlen rossz volt tényleg. Hogy valódi volt-e vagy hamisított, nem tudhatom, de boltban vettem, számlával. Opel Vectra B-be került, X20XEV motorba. Alapjáraton fölgyulladt az olajnyomás lámpa, ha pedig meg volt hajtva a motor, utána égett szagot éreztem a motortér felől, és durván fogyott is az az olaj. Ki is lett cserélve viszonylag hamar, és se előtte, se utána többet nem volt se olajfogyásom, se égett szag, se az olajnyomás lámpa nem gyulladt többet föl járó motor esetén.
Ezzel nem azt mondom, hogy minden GM olaj rossz, de az a konkrét flakon biztosan az volt, amit én akkor kaptam.Egyúttal jelezném, hogy az a mendemonda, hogy minden Ecotec motor eszi az olajat, az nem igaz, mert nekem kb 15 évnyi B Vectrázás során sem kellett soha olajat utántöltenem, két olajcsere között 2-3 decinél soha nem fogyott még több.
-
,
addikt
válasz ArthurShelby #98033 üzenetére
Az komoly vizsga lehetett, hogy az EGR miatt nem szóltak.
-
,
addikt
válasz ArthurShelby #98043 üzenetére
Lehet, hogy Zafira esetében ez teljesen általános, ezt nem tudom, de számomra elég meredeken hangzott egy mondatban az, hogy odafigyelsz arra, hogy az autó műszakilag rendben legyen, ugyanakkor az EGR-t meg lefalaztad. Remélem azért általánosnak nem általános mégsem a dolog, mert a legtöbb helyen ezért azonnali bukta van a vizsgán, ha észreveszik.
-
,
addikt
válasz mohabá 007 #98054 üzenetére
Elég az.
Én utoljára amikor vittem előműszakira az autómat (B Vectra), mondták, ha minden oké vele, akkor egyből megkapja a friss műszakit is. Nem kapta meg, 3 dolgot írtak föl, amit meg kell "csináltatni" rajta:
- olajos volt a motor
- egyik helyzetjelző nem égett
- állítólag egyenetlen az alapjárat
Elmentem a szerelőmhöz, de nem értette ő sem, hogy mi bajuk volt. 23 éves az autó (22 volt akkor), persze, hogy lehet olaj a motoron ennyi idősen már, legyen patyolat tiszta talán? A helyzetjelző (5W-os kis izzó) épp nem érintkezett, megmozgatás után már igen, de ez egyébként sem látszik, ha föl van kapcsolva a világítás (tompított), tehát nem sok vizet zavar egyébként sem. Az egyenetlen alapjáraton gondolkoztunk a legtöbbet, mert egyikünk sem hallotta úgy, hogy egyenetlen lett volna. Végül arra jutottunk, hogy esetleg abba köthettek bele, hogy a fordulatszámmérő mutatója nem fixen állt egy helyben, hanem nagyon közelről nézve látható volt, hogy egy kb 1 mm-es kis szakaszon belül mocorgott. De ez viszont ilyen volt, mióta nálam az autó (7 éves kora óta), sőt, lehet, hogy ez minden más autóban is ilyen, nagyítóval még sohasem néztem meg. -
,
addikt
válasz Borzoló #98173 üzenetére
Hogy a rendőr szól-e érte, azt nem tudom, de a műszaki vizsgán nem fog átmenni, az biztos. Én B Vectrához akartam venni, 2 vizsgaállomáson is megkérdeztem, de mindkét helyen azt mondták, hogy azonnali bukta van a vizsgán, teljesen mindegy, hogy van-e benne E betű vagy sem.
-
,
addikt
válasz cappa72 #98206 üzenetére
B Vectrának nagyon jó ülései vannak, simán levezettem vele Görögországig (/horvát /olasz, stb.) úgy, hogy nem kellett kiszállnom egyszer sem (tankolni szoktunk csak megállni, aztán nyomás tovább). G Astra ülése viszont már egy Budapest-Győr távon elviselhetetlen volt számomra, annyira kényelmetlen volt nekem, akárhogy is állítottam. A G Astra ülése nekem kemény volt, nem volt oldaltartása sem, és gyakorlatilag rajta ültem az ülésen, nem benne, kényelmes egy kicsit sem volt. A B Vectra esetében meg benne ülök (tespedek) az ülésben, jó oldaltartás, kényelmes, állítható deréktámasz és társai, ég és föld a különbség.
Hogy aztán ezt át lehet-e rakni Astrába, azt nem tudom, de gondolom ilyen oldallégzsák meg ülésfűtés dolgokat kapásból bukod olyankor. -
,
addikt
válasz Tikakukac #98223 üzenetére
Nem mértem le egyik ülést sem, lehet, hogy méreteikben egyeznek, de sem ránézésre, sem benne ülve nem tűntek számomra egyformának. G Astra ülése nekem kemény volt, semmi oldaltartása sem volt, 40-nél a körforgalomban már le akartam esni az ülésről. Nem benne ültem az ülésben, hanem rajta. B Vectra ülése ezzel szemben vaskosabb, kényelmesebb, fotelszerűbb, és ugyanabban a körforgalomban 70-nél is még benne maradok az ülésben, megtart az ülés. B Vectra ülésében 1000+ km-t is végig tudok ülni egyhuzamban, G Astra ülésében nekem már 100 km után is kényelmetlen volt, akárhogy is állítottam azt be.
G Astra ülése így nézett ki: Link
B Vectra ülése meg így: Link -
,
addikt
válasz Tikakukac #98226 üzenetére
Rendben, legyen így. Ettől függetlenül ha megnézed a 2 képet, te magad is láthatod, hogy teljesen eltérő a 2 ülés. A B Vectra ülésénél comb résznél is oldalt fölfele "kiáll", illetve a háti résznél is kétoldalt. Ennél "bele" ültem az ülésbe, és két oldalról előrébb/följebb volt az ülés két széle, mint ahol a hátam/combom volt. Ez már tartott nekem annyit, amennyit kellett. Ez az érzés viszont a G Astra ülésénél teljesen 0 volt, semmit nem tartott az ülés, szó szerint a kormányba kellett kapaszkodnom, mert csúsztam le az ülésről. Ennél "rá" ültem az ülésre, és nem "bele" ültem. Szinte teljesen vízszintes volt az ülőlap is, és a hátlap is. Ezen kívül a B Vectra ülésében a hátam is tudott egy kicsit beljebb süllyedni, míg a G Astra ülése túl kemény volt, nem volt semmi mozgástere a hátamnak az ülésben. Az egyik inkább tűnt fotelszerű ülésnek, a másik csak egy olcsó irodai szék hatását keltette annak minden keménységével és kényelmetlenségével együtt.
G Astra ülésében csak pár ezer km-t vezettem, B Vectráéban közel 200ezer km-t. Számomra ég és föld a kettő már 100 km megtétele után is, hosszabb utak során pedig szó szerint kínzás lenne nekem a G Astra ülésében ülni, míg a B Vectráéből ki se akartam szállni 1000 km megtétele után sem, annyira jól el tudtam benne helyezkedni (177 cm/84 kg).
Lehetséges, hogy G Astrában csak a legalapabb üléshez volt szerencsém, és B Vectrában meg egy jobb változathoz, ezt nem tudom, de én a fentieket tapasztaltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Otthonfelújítási program (2024.)
- 3D nyomtatás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- TCL LCD és LED TV-k
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- További aktív témák...