-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chiftain
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Mostmár 1 hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy G Astra Caravannak!
Felmerült 2 kérdés bennem, az egyik hogy amikor az első piros vonalhoz ér a mutató az üzemanyag jelzőnél akkor kb mennyi benzin maradt a tankban? Valószínűleg ritkán lesz rá szükségem mivel szeretem ha mindig legalább félig van, csak kíváncsiságból.
A másik hogy néha ingadozik a fordulatszám amikor teljesen lelépek a gázról vagy ha tartom egy bizonyos szinten, amikor gyorsítok akkor sose. Illetve előfordult már hideg és meleg motornál is. Sose jelentkezik huzamosabb ideig. Valakinek volt már hasonló esetleg? -
Chiftain
aktív tag
-
Chiftain
aktív tag
válasz zolmesz #64101 üzenetére
Köszi a választ. Hasonlót vettem én is ahhoz amit linkeltél csak az meg kilóg a szivargyújtóból majdnem fél centit. Ráadásul mozog is benne. De ha ez pont illeszkedik a G astrába ahogy írod akkor ez is jó! Főleg hogy ezt nem is kell beszerelni tulajdonképpen! Ráadásul fillérekért van.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy egy G astrának a teljes műszerfal világításhoz milyen és mennyi izzóra van szükség? Tehát az óramodulhoz a fűtéskapcsoló modulhoz a világitás kapcsolóhoz. Illetve ha a TID modul háttérvilágítása cserélhető akkor ahhoz is. -
Chiftain
aktív tag
válasz zolikaDB #65093 üzenetére
Vadiúj febi termosztát. A szemem láttára rakta be a szerelő! Ugyanez a helyzet. 80-90 között félúton megáll a mutató bármi történik. Ha országúton hajtom ha városba araszolgatok tök mind1 neki! Lehet hogy ez jelleg és nem hiba? Aki jobban ért hozzá esetleg leírhatná hogy mi lenne a normális.
-
Chiftain
aktív tag
válasz AMD Power #65117 üzenetére
A mutató 3-4 km alatt eléri a 80-at. Aztán 80 alá nem is ejti be többet, csak ha leállítom persze. De 80-90 között félúton megáll a mutató afölé nem megy. Annyira nem aggódok egyébként mert az előző termosztáttal a 80-at csak 25fok feletti kinti hőmérsékletben sokat állva érte el.
Hallottam ezt is azt is. Hogy hogyan jó, valaki szerint az a jó ha gyorsan 90 lesz és ott is marad ha törik ha szakad. Valaki szerint így legalább látszik hogy "él" a gép. Olvastam olyat is hogy tök mind1 mit mutat a műszer. Nem attól függ a motor üzemi hőfoka...
Én személy szerint nem tudok igazságot tenni ebben! -
Chiftain
aktív tag
válasz Declare #65267 üzenetére
Rendben van hogy nem bölcsődébe járós autó! Meg persze aki megveszi annak legyen pénze fenntartani is. De személy szerint én meglepődtem, most találkozok először ilyen adattal. Nincs a környezetemben ilyen autó úgy látom nem véletlenül. Nekem mondjuk idén lett meg az első autóm. Amihez ~14ezer egy évre (G astra). Az kb 30-ad annyi. Jó lehet hogy az M5 30x jobb is!
De most azért elgondolkodtatott hogy akkor ezt még nem tankoltad nem gumiztad fel nem fizetted be a kötelezőt meg a biztosítást. Aztán még el is romolhat...[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz Declare #65279 üzenetére
Hát nyilván. Nem megvenni nehéz hanem fenntartani. Aki autót vesz az ne lepődjön meg azon hogy költeni kell rá. Ismerek olyat aki autót tart fent de vonattal jár dolgozni mert drága a benzin. Van olyan is akinek 10-15 napokat áll egyhuzamban a ház előtt az autó mert bérlete van és mindenhová busszal jár. Félreértés ne essék nem lenézem őket. Csak az ilyenek vannak meghatódva attól hogy egy autóra költeni kell ezért inkább nem járnak vele!?
De amikor szóba kerül ilyen hogy 400 ezer a teljesítmény adó, meg 1,8 milla egy téli gumi szett felnivel. Az azért nem egy átlag szint hanem jóval a fölött. Lehet hogy rosszúl látom de ennyit biztosan nem ér meg az hogy autóm legyen. Megértem hogy van akinek ez apró pénz és még sms-t se kap a banktól egy 1,8 millás pénzmozgásról. De nekem ha ennyi fölös pénzem lenne akkor is sajnálnám rá.
Nekem július végén lett meg az autó azaz lassan 3,5 hónapja. Most tartok olyan 300 körül. A vétel utáni kötelező szervíz is a gumi a tankolás minden bele van számolva. Hol van ez egy M5-ös vagy egy Panamera költségeitől? Ennyi pénzből január 4.-én letehetném az Panamerát a következő évig. -
Chiftain
aktív tag
válasz montyx #65282 üzenetére
Hát nem is az én dolgom eldönteni hogy ki mire tart fent autót és hogy mennyit költ rá vagy hogy mennyit használja. A példa arra vonatkozott hogy vannak akik nem mérik fel előzetesen hogy mennyibe fog nekik kerülni egy autó fenntartása. Aztán megveszik és bevallottan azért nem használják mert sokallják a költségeket.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Declare #65288 üzenetére
Mondjuk Panamerát eddig csak párszor láttam forgalomban. Ha egyszer kipróbálhatnám akkor eltudom képzelni hogy változna a véleményem. Meg persze az Astra is egy autó de abban biztos vagyok hogy nem lehet egy lapon említeni a kettőt. Viszont 1,8 milla egy garnitúra felnire szerelt gumiért? Ha jól láttam 24 milliótól indul az ára. Azért az 1,8 a 24-hez kicsit magas 4 kerékért! Bár nem tudom mit tudnak azok a kerekek...
-
Chiftain
aktív tag
válasz Declare #65294 üzenetére
Hát igen egy sima szervíz se filléres tétel. De érdekes is volna hogy 40 millió egy autó aztán 20 darab ezresért cserélnek olajat meg szűrőket.
Más. Újabb fejezet termosztát ügyben. Tudom mindenki unja már, de ma délután mentem egy karikát itt a Mecsekben és környékén. Jó kis esős idő. Városban beállt ugye 80-90 közé a mutató. Aztán kiértem a városból és elkezdett szépen süllyedni a mutató. Aztán be is ejtette éppen 80 alá, annyira hogy a mutató alulról érintette a vonalat, utána visszatornázta 80 fölé de éppen csak. Összesen vagy 2x esett le 80 alá. De végig éppen 80 körül bírta csak tartani. A külső hőmérséklet 3-4,5 fok között változott az autó szerint. Lassan 1 hónapos febi termosztát. Lehet megint cserélni kell...
-
Chiftain
aktív tag
-
Chiftain
aktív tag
válasz zolikaDB #65309 üzenetére
Hát ezaz hogy semmi. Alig 1 hónapja cseréltettem termosztátot mert 20-25 fokokba se érte el a 80-at a mutató. Kicserélték és ahogy írtam is a 90-et így se érte el sose. De 80 alá se engedte, országúton huzamosabb 90-100-as tempónál se. Mondjuk végig ingadozott amióta az új van, de mindig 80-90 között, úgy hogy egyiket se érte el. Ma meg elég jól szakadt az eső, csak simán gurultam nem is siettem meg semmi. Erre ma a 80-at is szenvedve tartotta. Nem értem miért...
-
-
Chiftain
aktív tag
Hát ezek után még kevésbé látom az értelmét a 4 évszakos guminak! Városban se hiszem hogy lenne létjogosultsága. Mert pl Pécsen ha leesik a hó akkor a főbb utakon kívűl nincs semmi letakarítva. A házak között a kis utcákban olvadásig megmarad a hó meg a jég. Jó hogy 4 évszakos ha hetekig nem vagy alig tudok kiállni a ház elől! Miért választanám ezt ha a téli simán elboldogul a jeges úton is?
-
Chiftain
aktív tag
Jó persze ez azért nem egy adac vagy egy autonavigátoros teszt volt. De azokon is el lett mondva hogy jégen meghal a 4 évszakos. Innentől kezdve sztem 1 nap is elég amikor minden levan fagyva, és esetleg egy ilyen gumi miatt kell ott éjszakázni valahol vagy ne adj isten összetöröd az autót vagy magadat vagy esetleg másokat. Mert ha csak 20-30 km/h-val is tudsz vánszorogni az is több mintha vánszorogni se tudsz!
-
Chiftain
aktív tag
Na egy utolsó helyzetjelentés hőfok ügyében. Egyenlőre próba jelleggel beraktam egy kartonpapírt a hűtő elé. Eléggé sufnituning érzésem van tőle, semmi képpen nem lehet végleges megoldás! De a várakozásaimat felülmúlta. Városban 90 fok és szűk környéke a mutató mozgástere. Tegnap kis országút 80-90 között kb 2/3-nál a 90hez közelebb. Jövőhéten megyek szekszárdra, ott is letesztelem. Majd meglátjuk...
-
Chiftain
aktív tag
válasz trialboj #65525 üzenetére
Hát a kézikönyv alapján a 165/65 R15 pl. nem is jó gumiméret hozzá. Ilyenek mennek fel rá, 175/70R14 185/65R14 185/70R14 185/65R15 195/60R15 205/50R16, legalábbis a kézikönyv szerint. De eltudom képzelni hogy megfelelő váltómérettel valami ezeknél peresebb megoldás is elfér. De arra majd a nálam hozzáértőbbek.
-
Chiftain
aktív tag
Akinek G astrája van azokat kérdezném, hogy amikor nagy esőzések vannak, a vezető ajtaját ha kinyitom alul ahol a gumicsík rávan hajtva a padló műanyag elemére, megáll a víz. Jól gondolom hogy ez nem normális? Csak azt nem tudom hol folyik be. Mert egyébként nem látok sehol beázásnyomot.
-
Chiftain
aktív tag
válasz ufonauta #65565 üzenetére
Igazából nem egy nagy mennyiség főleg, hogy el se fér ott sok víz. De azért egyből szemet szúr amikor ajtót nyitok. Amikor beülök és becsukom az ajtót akkor már nem látszik, mert eltakarja az ajtó belső borítása. Menet közben meg ki is folyik onnan. Elképzelhető hogy az ablaknál folyik be és végig folyik az ajtón? De az üveg alsó részénél lévő gumi borítás ránézésre sértetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz ufonauta #65569 üzenetére
Hát holnap világosban majd jobban átnézem. Hátha fény derül a hibára. Remélem tényleg inkább a kéder az. Mondjuk az autó nem ázik be egyébként. Sehol 1 csepp víz az utastérben. Csak itt a vezető oldali ajtó alatt egy minimális mennyiség. Az ajtó élei teljesen rozsdamentesek, még a festék sincs felhólyagosodva!
-
Chiftain
aktív tag
Hát megnéztem az ajtót körbe. A kédert körbe, az ajtó alá "feküdtem" de sehol semmi nyom. Nincs egy folyásnyom sehol, a gumi alkatrészek tartják a formájukat nincs szakadás deformálódás, ott ahol megáll az a kis víz egy kicsit kopott a gumi, de ennyi. Lehet szét kell szedni az ajtót megnézni mi a helyzet...
-
Chiftain
aktív tag
válasz Pitterix #65647 üzenetére
Nekem június végén volt így hogy a kereskedő kötött nekem kötelezőt. Annyiban volt más hogy nekem ez volt az első, tehát nem volt semmi bonusom elötte. A csekket kb 1-1,5 hónappal az autó megvétele után kaptam meg, de úgy hogy azonnal fizessem be mert különben megszüntetik a biztosítást az autót meg kivonják. Úgyhogy sztem ha írtál alá róla papírt akkor az a biztosítás már él.
-
Chiftain
aktív tag
válasz Pitterix #65650 üzenetére
Nekem egy kinyomtatott ajánlatot kellett aláírnom. Azon szerepelt a kockázatviselés kezdete is. Ezután 15 napra kaptam egy levelet a biztosítótól amelyben megköszöték hogy őket választottam és ha nem fellebezek akkor a vétel napjától biztosítva vagyok. Aztán ezután volt majd 1 hónap mire megérkezett a csekk.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz zolikaDB #65703 üzenetére
Hát nekem Z14XE ami még nem a twinport, van benne EGR volt is vele gond... A legjobb fogyasztásom eddig 8,5 volt a fent említett módon. Folyamatosan csökken amúgy, de nem hiszem hogy ennél lejjebb bírnék menni. Csak OMV-nél tankolok ugyanannál a kútnál, de nem mindig ugyanarról a pisztolyról, néha maxxmotiont is kap. Jobb fogyasztást nem mértem vele, viszont mintha simábban járt volna tőle a motor. De ez simán lehet placebó hatás...
De a spritmonitor-on is lehet látni 6-7-es átlagokat a népítéletben is láttam 7,5-öst. Egyszerűen nem értem hogyan, mondjuk azok lehet hogy hatchback-ek voltak nem kombik. -
-
Chiftain
aktív tag
Az egyik kollégám fiat dízelében is meghalt a turbó 100 ezer körül. De ő nem cseréltette hanem elküldték felújítani, így jóval olcsóbb volt. Nem tudom mennyire életszerű a sztori, még sose kerültem hasonló helyzetbe. Illetve ugye nem tudom hogy a Te esetedben játszik-e de talán meg lehet próbálni ha van rá lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz Markizmark #65927 üzenetére
Ott a felüljárón amiről jöttél lefelé 60-al lehet menni. Mondjuk pont abban a vonalban ahonnan indul a videó lelehet menni jobbra az sztem feloldja. De azért a skodás körülnézhetett volna, bár a visszapillantójában nem hiszem hogy látszottál. De azért a holttereket ajánlott figyelni persze. Meg ha jól látom éppen sorolt ki előle a tanuló vezető és ő meg abban a sávban folytatta az útját amiből indult. Szóval nem értem mire volt a nagy előzgetés.
Egyébként azon a részen félelmetes hogy egyesek miket megcsinálnak. van 4 sáv és páran azt hiszik hogy szlalom pálya. Meg vannak akik az utolsó pillanatban döntik el hogy melyik sávból mennének tovább... -
Chiftain
aktív tag
válasz Markizmark #65930 üzenetére
Hát én ott ha egyenesen akarok tovább menni akkor már van hogy a felüljáróra is a külső sávban hajtok fel. Mert ott később már nem fogsz kisorolni. Azon a szakaszon se ami a videón látható kereszteződés után balra van. Nincs rá hely meg idő, egyrészt rövid, másrészt tele van autóval minden sáv... Itt nem árt előre tudni hogy merre mész tovább.
A skoda pedig függetlenül attól hogy kit ítéltek volna hibásnak, simán kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát szerintem. De sajnos figyelni kell az ilyenekre mert az nem véd meg a kártól hogy ő azt nem teheti meg amit megtesz. Állandóan résen kell lenni mert mások nincsenek és csak 1 irányban látnak ki az autóból...
-
Chiftain
aktív tag
válasz Criton #65991 üzenetére
Nekem az előző teljesen nyitva állt meg. Elkezdett rángatni a kocsi motorfék közben, de valami brutálisan, egyik pillanatról a másikra. Majd meg kellett állnom egy forgalmi akadály miatt. Azonnal lefulladt. Egyedül úgy tudtam elindítani hogy közbe nyomtam a gázt. Aztán a szerelőm lefalazta, de úgy meg nem volt alapjárat. Utána akkor kihúzta a csatlakozót, azon kívül hogy világitott a lámpa, semmit nem vettem észre. Ment a gép húzott is. Szóval nem jelentkezett semmi tünet. De természetesen így nem maradhatott.
-
Chiftain
aktív tag
Nekem inkább a 4,2-es benzines-ről elmondottakon akadt meg a szemem. Biztos nagyot lép vele a kocsi de inkább ne romoljon el mert akkor már egyszerűbb leadni a méh telepen! De kiváncsi lennék annak a W12-nek a költségeire is, csak úgy kiváncsiságból. Az a veszély nem fenyeget hogy fenn kelljen tartanom egyet, de azért mégis.
[ Szerkesztve ]
-
Chiftain
aktív tag
válasz trassher #66227 üzenetére
Pécs belvárosában éjjel rendesen portyáznak a nyestek, van hogy párban. Ott az alagút és a környező utcák környéken. Kollégám leparkolt este a belvárosban, reggel pedig nem indult az autó. Amit elért szétrágott a nyest. Pedig Pécs se kis város magyar viszonylatban...
-
Chiftain
aktív tag
válasz Markizmark #66425 üzenetére
Melegen én is simán elforgatom 5000-ig előzéskor, igaz ha nem forgatnám el eddig akkor leszokhatnék az előzésről is!(Z14XE ) A benzines bírja... a kézikönyvbe is írják hogy a tartósan megengedett legnagyobb fordulatszám 6000, így a pillanatnyi nagy terhelés nem fogja tönkretenni sztem! Amúgy városban 2500, országúton 3-3500 max. Autópályán még nem jártam vele, de ott nem bírnám 3750-4000 alatt tartani ahhoz hogy ne jelentsek balesetveszélyt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 4
- Mesterséges Intelligencia topik
- Robotporszívók
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- További aktív témák...