Aktív témák
-
Racecam
nagyúr
A topic betelt, folytatás itt: [link]
-
bambano
titán
válasz
Dalai Láma #5008 üzenetére
Mindig mindent le lehet állítani és a matematika meg a célszerűség azt diktálja, hogy az eddigi kiadásokat ezen döntés meghozásakor ne vegyék figyelembe. Tehát ha jelen pillanatban korábbi költésektől való eltekintés után is az a realitás, hogy le kell állítani, akkor le kell állítani.
Ez nem csak a metróra igaz. -
Dalai Láma
őstag
Vajon még le lehet állítani? És miért van az, hogy sokkal drágább lesz, mint tervezték? És hogy van az, hogy még az előtt kezdik építeni, mielőtt tudnák, mennyie kerül? Kinek ér meg ennyit Demszky, meg a kampánya? És ha már úgy szar, ahogy van, legalább a legtöbbet hoznák ki belőle, amit lehet. De nem. Számomra hihetetlen ez az egész. Mondjuk Demszkynek annyira mindegy, mert többször már ne mjelölteti magát, szerintem 20 év neki is bőven elég ebből a szarból. Csak most úgyfog visszavonulni, mint aki elcseszte a főváros közlekedését, évekkel a visszavonulása után. Na mindegy.
-
vati
senior tag
''Szerinted a Metro nem politikai döntés? Mert ha igen, akkor mit jöttök észérvekkel? Politikában hol vannak az észérvek?''
Aha, értem: minek jövünk neked észérvekkel, ez politika és kész.
Nem nyomvonalról van vita, hanem arról hogy ép ésszel az egészet rég le kellett volna állítani, mert kb. 4x annyiba kerül mint amennyit ér. De mivel ez észérv, már abba is hagyom. -
vati
senior tag
Annyira utálom, hogy mindig igazam van: Index [link]
Megjósolom: pár évtized múlva tankönyvekben fogják tanítani a négyes metrót, példaként a totálisan elhibázott gigaberuházásokra.
[Szerkesztve] -
vati
senior tag
válasz
lajafix #4996 üzenetére
''leépíteni 200e közalkalmazottat és kidobni 500e álrokkantat, leépíteni a segélyeket.''
És honnan veszel hozzá elegendő belügyi tömegerőt, ami eurokonform módon le fogja verni a Borsodban, Szabolcsban kitörő éhséglázadásokat?
Abban sajnos igaza van Fletónak, hogy Magyarországon ez a gazdaság és a politika kulcskérdése, még ha csak virágnyelven beszélünk is róla. Amíg lassan egymillió integrálhatatlan élősködőt kell etetni, lyukas kádba öntött víz minden megszorító intézkedés.
Az elinflálás nem lenne teljesen rossz módszer -OV próbálkozott ilyesmivel-, de csak akkor ha nem fogják a köv. választás előtt gálánsan megduplázni a nagynehezen elinfált értékű segélyeket. Amire jó esély van. -
rdi
veterán
Mondjuk az tetszik nekem, hogy a természetesen nem azokkal foglalkoztok, akik a szennyezést ''megvalósÍtották'' hanem a a kormánnyal...
pont mint az illegális szeméttelepek ügyében: miért nem számolja már fel az önkormányzat kérdezi miközben éppen viszi ki a szemetet az ártéri erdőbe... -
viharhozo
addikt
válasz
dr faustus #4994 üzenetére
Az elinflálás egyébként ''bevett'' gyakorlat a monetáris politikában a kiadás elszaladása esetén.
Gyakorlat, gyakorlat, de azert korul kene nezni, mert a vegen meg visszaharap a suti. Millios tomegek skandaljak, h exportaljunk, mer' kisnyitottgazdasag. Ehelyett jol importalunk.
En azonban igazi dzsentlmen vagyok, meg ezt is megbocsatanam, de az egeszben egy fikarcnyi logika sincs. Baj lesz ebbol, akarki meglassa. -
kymco
veterán
Ehhez már nem tudok mit hozzáfűzni:
[link]
Személyeskedő közlemény
A tárca az állítja, csak azután történhet bármi, hogy a szennyező céget, a Friz Kft-t hivatalosan is felszámolták. A cég felszámolója szerint viszont nincs olyan jogszabály, amely előírná, hogy a jogi procedúra végét meg kellene várni, hiszen az világosan látszik, hogy a cégnek nincsen vagyona, csak adóssága. A tárca azonban köti az ebet a karóhoz és nem lép a galvániszap elszállítása érdekében. A zöldtárca keddi közleménye bukott politikusnak nevezi Illés Zoltánt és példák sorával igyekszik bizonyítani, hogy környezetvédelmi ügyekben inkompetens.
A zöld tárca nem jelentette fel kedden Gergely Istvánt, a csepeli önkormányzat környezetvédelmi bizottságának elnökét pedig a szocialista politikus az Indexnek korábban nyilatkozva ugyancsak katasztrófahelyzetről beszélt. Ugyancsak megúszta egyelőre Tóth Mihály Csepel polgármestere, aki azt írta Persányi Miklós szakminiszternek, hogy a galvániszap nyolcvanezer ember életminőségét veszélyezteti. -
kymco
veterán
Inforádiós cikk... A kórházban magukat gyógyíttató politikusok tájékoztatták az orvosokat a Kútvölgyi sorsáról.... Az informátorok megjegyezték, hogy állítólag a SOTE is nyitott a dologra. A SOTE vezetése mikor ezt megtudta, cáfolta, hogy ezt elfogadná....
Telefonon megkeresték a főváros eü. bizottságának (?) vezetőjét, aki megerősítette, hogy tényleg folynak tárgyalások..... És az a nőci épp a János kórház egyik vezetője... no én ennyit tudok, de ez nagyon bűzlik....
Van egy kórház, amit a SOTE felfejleszt, majd elveszik tőlük, majd nyugodtan privatizálják... ez a rosszhiszemű forgatókönyv.... -
virkir
veterán
válasz
lajafix #4996 üzenetére
béreket befagyasztani, leépíteni 200e közalkalmazottat és kidobni 500e álrokkantat, leépíteni a segélyeket. (jelenleg ez álmodj királylány kategória)
Na ebből lenne jobbról nagy visítás, lásd az oktatási reformnak nevezett katyvasz következtében elbocsátásra számítható pedagógusokat.
Mintha ma tüntettek volna emiatt. -
lajafix
addikt
válasz
dr faustus #4994 üzenetére
''Gondolj bele, mi a fenét tud csinálni a megemelt bérekkel és nyugdíjakkal ez a kormány? Elinflálja, mást nem tehet.''
dehogy nem tehet: béreket befagyasztani, leépíteni 200e közalkalmazottat és kidobni 500e álrokkantat, leépíteni a segélyeket. (jelenleg ez álmodj királylány kategória)
''A Monetáris Tanácsban már most többségben vannak Gyurcsány emberei, 2005-ben nem véletlenül lett az átalakítva.'' Valahol láttam egy összegzést, hogy ki mennyire galamb vagy héja a tanácsban, ezek a tagok sem tértek el szavazataikkal az átlagtól.
''Elég, ha a mostani szintet tartják 1-2 évig.'' Ha nem vágják meg a kiadásokat, akor mit ér az infla megpörgetése? -
lajafix
addikt
válasz
dr faustus #4892 üzenetére
nem az mnb-n múlik, míg ilyen az állami költségvetés. A csúszó leértékelést szvsz nem lehet visszahozni. Azaz lehet, de akkor az EUtól is vegyünk búcsút.
Az állami kiadásokat kell levágni: 200e közalkalmazott leépítése, nyugdíjak segélyek megvágása, a slepp leépítése. Persze ehhez akarat, hitelesség kellene, de ezek nem balliba erények. (azt se írtam, hogy a fideszéi) -
dr faustus
senior tag
válasz
lajafix #4991 üzenetére
Gondolj bele, mi a fenét tud csinálni a megemelt bérekkel és nyugdíjakkal ez a kormány? Elinflálja, mást nem tehet. A nyugdíjasok aránya emelkedőben van, és aligha tud mégegy adó/járulékemelést keresztülverni a pénzügy. Az elinflálás egyébként ''bevett'' gyakorlat a monetáris politikában a kiadás elszaladása esetén. De persze ne legyen igazam.
Ehhez az MNB-t erősen maga mellé kell állítania, azaz egy mamelukot kinevezni az élére, az infla célkövetésről lemondania.
A Monetáris Tanácsban már most többségben vannak Gyurcsány emberei, 2005-ben nem véletlenül lett az átalakítva. Az MNB elnöki posztja pedig épp most üresedik. :)
Ha sikerül tényleg jól megpörgetni az inflat, akkor nekünk egy jó darabig meszeltek.
Elég, ha a mostani szintet tartják 1-2 évig. A megtakarításoknak és a devizahitelben eladósodtaknak nem lesz kellemes. -
lajafix
addikt
1. növekvő adók mellett növekszik az adózási kedv? Mik vannak? Ez a balliba közgáz elmélet?
2. ''Igaz az alapkamat az államháztartástól is függ.'' Nálunk főleg ettől függ, nem a gazdaságtól...(ezt majd Rive megszakérti)
Adókedvezmény: ennek elvonása növelte az adózási kedvet? Adózóból van a legkevesebb.
A támogatásos hitelek 2004 nyarától visszaestek, mert érdemesebb volt devizában eladósodni. balliba koala nélkül a jelenlegi 8%-os kamat 5% alatt lenne(szlovénia, csehország<4%), ahol már csak 1% kamattámogatást kellene adni, mégha magasabb is összegre is lenne a kamattámogatás, szépen megszűnne.
oktatási megszorítások: nem sok, de tényleg kiemelendő, hogy a legtöbb változás itt történt és a tömeges kommunikációszakok talán leépülnek. -
lajafix
addikt
válasz
dr faustus #4975 üzenetére
Ehhez az MNB-t erősen maga mellé kell állítania, azaz egy mamelukot kinevezni az élére, az infla célkövetésről lemondania. Ha sikerül tényleg jól megpörgetni az inflat, akkor nekünk egy jó darabig meszeltek.
-
lajafix
addikt
''És miért nem ?
Ezt igazából senki nem tudja, még a gyorsvillamos megszállott szószlói sem.''
Dehogynem, amiért a balliba koala sem adott rá pénzt az eddigi 9 éve alatt: nincs rá pénz(meg terv sem, még ma sem tudott, hogy mibe kerülne). Lehet politikai köntösbe csomagolni, de akkor is tény marad. 90ben sem, 94ben sem, 98ban sem, 02ben sem és most sincs rá pénz, ami 50% GDP redisztribúció mellett érdekes, de hát a szociális rendszert fennt kell tartani. Legnagyobb bajunk az hogy cseszünk fejleszteni, feléljük munkánk eredményét. Ha ezt egy vállalkozás csinálja, 3 év alatt megbukik, nem csak az ITban hanem minden iparágban. -
lajafix
addikt
az etelétől a bosnyákig hol vannak omladozó házak? Budán sehol sem a nyomvonal mentén és Pesten is csak a Keleti meg a Hungária között a Tökölin.
etnies ha politikai vagy ha észérvek alapján hoznak egy döntés, akkor is lehessen már tudni mibe kerül...
''Sajnos Budapesten közlekedni BKV-val halál, de erről a városszerkezet tehet, ezért ezeket csak földalatti közlekedéssel lehet helyrehozni.''
Vagy nem csak földalattival. Vagy igen, de nem tudjuk hogy a jelenlegi 4es metro terv ezt megoldja-e. azaz eddig csak olyan meg nem cáfolt vélemény jelent meg, hogy nem. Valamint több sokkal nagyobb hasznot hozó projektterv jelent meg.
A zsebedet érintő döntéseket is ilyen alapon hozod meg? -
rdi
veterán
válasz
lajafix #4953 üzenetére
És? Adott pénzt a metróra vagy sem?
Nem adott.
És miért nem ?
Ezt igazából senki nem tudja, még a gyorsvillamos megszállott szószlói sem.
A metró ügy az pont ugyanaz volt, mint a Nemzeti Színház. Azért történt, hogy politikai frontvonalat lehessen nyitni (by Várhegyi).
Mára belátták, hogy butaság volt, ez jó. Sőt, ahogy látom a megtro további fejlesztésének irányában is tettek javaslatokat. Igaz mire ide eljutottak, a VEKE azt mondja, hogy nem éri meg a metró. Na erre mondják sokán, hogy szarvaközt a tőgyit.
Azért van abban valami báj, ha kacag a máj, metro ügyben úlyabb frontvonal nyilt, csak most a fidesz az szdsz-el a szocikkal és az mdf-el egyoldalon van. -
etnies
senior tag
válasz
lajafix #4955 üzenetére
Gondolom olyat még nem láttál, hogy omladozó házakat lebontanak és újabbakat építenek a helyükre.
Szerinted a Metro nem politikai döntés? Mert ha igen, akkor mit jöttök észérvekkel?Politikában hol vannak az észérvek? Ott választók vannak és azokat kell meggyőzni. Erre a Metró tökre alkalmas.
Sajnos Budapesten közlekedni BKV-val halál, de erről a városszerkezet tehet, ezért ezeket csak földalatti közlekedéssel lehet helyrehozni.
Az egy másik dolog, hogy a nyomvonalon lehet vitatkozni...
Részemről befejeztem ezt a témát. -
kymco
veterán
[link]
Karády István professzor, a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Karának dékánja elmondta: attól tartanak, hogy az egyetem szépen felfejlesztett kutató- és oktatókórházát magánosítani akarják, és ezért csatolnák el.
Méghogy félretájékoztatták GyF-et?
A főváros vezetése részéről, aki a tárgyalásokat vezeti teljesen véletlenül a János kórház orvosigazgatója.... Tőle tényleg elfogulatlan döntés várható...
Ez a mutyizás megy mindenben.... a mi bőrünkre....
[Szerkesztve] -
dr faustus
senior tag
válasz
dr faustus #4974 üzenetére
Az az érzésem, hogy emiatt a helyzet miatt, plussz a fokozódó elöregedés miatt is, a kormányzatnak nem lesz más választása, és fel fogja pörgetni az inflációt.
-
dr faustus
senior tag
válasz
lajafix #4964 üzenetére
A lakástámogatás rendszere egyszerű szavazati többséggel bármikor megváltoztatható rendszer volt. A Parlamentben a kormányzópárt ezt bármelyik ülésszakában probléma nélkül elintézhette volna, politikai kockázata természetesen lett volna a szigorításnak, ez tény. Hosszútávú hatásai viszont inkább az építőiparban jelentkeztek, nem pedig a költségvetés számára.
Ellentétben a 13. havi nyugdíjjal és a közalkalmazottak béremelésével, amik viszont ki nem iktatható kiadási tételek, és visszavonásuk gyakorlatilag szinte lehetetlen. Emellett más kiadások is elszaladtak, pl. autópálya finanszírozás, de az még úgy-ahogy korrigálható a bevételi oldal drasztikus növelése helyett. De a nyugdíj, és a közalkalmazottak nem igazán. A közalkalmazottak egy részétől persze meg lehet szabadulni, de az, hogy a közszférában magasabbak voltak az átlagbérek, mint a versenyszférában, mutatta, hogy mennyire torz bér-, és jövedelemadó rendszer jött létre. -
rdi
veterán
válasz
lajafix #4964 üzenetére
1) ezt egyszerűen nem tudom. Nyilván vannak rá számadataid, hogy mennyivel csökkent az adózási kedv
2) A kamatok az MNB alapkamattól függöttek. És ezt emlékeim szerint egyszer legalább teljesen indokolatlanul túlemelte az MNB. Egyébként sem csak akamattámogatás mértékéről, hanem a kedvezményes hitelt igénybe vevők számától is függött ez az összeg. És nem csak kamattámogatás volt, hanem adókedvezmény is....
Igaz az alapkamat az államháztartástól is függ.
''1. Adókedvezmény. Ezt szépen visszavágta a koala, kár hogy az adózási hajlandóságot is.
2. Kamattámogatás. Ezt viszont szépen megpörgette. A kamattámogatás mértéke a hosszú távú államkötvények(asszem) kamata mínusz 4%. Nos ha 4% alatt lenne a kamat ez már 0 lenne. ''
reformpedagógia:
nagyon sok új tankönyv, kétszintű érettségi, egyetemi tanácsok, felsőoktatási reform,
oktatási díj.
egyetlen területen sem történt 5 év alatt annyi mint itt -
lajafix
addikt
válasz
Dalai Láma #450 üzenetére
DL,
''A téren az embereknek a hazugságból lett elegük elsősorban. az egy dolog, hogy ezzel együtt mennyi pénznek látjuk kárát. '' Sajnos az emberek ilyen hülyék, a cirkuszt értik, a kenyeret nem. Nem az a gondom nekem hogy ferike hazudott, hanem az hogy sokba kerül.
''Te meg nem tudod külön nézni az erkölcsöt és az anyagiakat? Összemosod a dolgokat. ''
Én nem tudom külön nézni? Sose szedtem elő az erkölcsöt, én vagyok itt a leganyagiasabb! Mintha nem én írtam volna hogy ''Orbán pedig isgenis, soha ne hazudott, ezt Orbán Viktor mondta, úgyhogy ne merj kételkedni ''...
''De a következő lépés véleményem szerint nem az, hogy Orbánt tesszük a helyére, mert azzal nem nyerünk semmit, bizonyos értelemben még bukunk is rajta, főleg anyagilag''
Bárhogy fáj, jelenleg ezekből lehet választani, amíg nem jön fel egy harmadik komoly, esélyes jelölt addig ez üres moralizálás. -
-
lajafix
addikt
régi téma, to rdi with love:
''Belső piac felpörgetése.'' Ez rövid távokra alkalmazható pozitív hatású eszköz. Hosszú távon más a helyzet...
''De mondjuk mekkora összeg lett a lakástámogatásból is? Tehát nem pusztán választási osztogatás folyt, hanem hosszútávra kiható is... '' a hosszútávot sajnos a balliba koala csinálta a lakástámogatásból. 2 eleme volt a lakástámnak:
1. Adókedvezmény. Ezt szépen visszavágta a koala, kár hogy az adózási hajlandóságot is.
2. Kamattámogatás. Ezt viszont szépen megpörgette. A kamattámogatás mértéke a hosszú távú államkötvények(asszem) kamata mínusz 4%. Nos ha 4% alatt lenne a kamat ez már 0 lenne.
A hosszútávú kihatásra a 100 napos program elemei a jó példák.
Reformoktatás. -
Ivanh
senior tag
A metroval kapcs. néhány kérdés-válasz:
ki találta ki? demszky
ki kampányol ezer éve vele? ua.
ki nem épített semmit ezidáig? demszky
ki hiszi, hogy ezzel a sok maszlaggal meg lehet etetni a bp-ieket? ua.
ki gondolja, hogy újra meg újra nyerhet ezzel a marhasággal? demszky
ki az a sok birka, aki újra megválasztja? Hát azok, akik rávoksoltak. Sokan közűletek.
A végén azt se fogjátok tudni, ki volt előbb, a metro v. demszky. -
dr faustus
senior tag
válasz
lajafix #4958 üzenetére
Én végiggondoltam, és le is írtam a véleményemet a pénzügyi oldalról, abban látszik, hogy elsősorban azt tartom elhibázottnak. (A VEKE cikkét is elolvastam, de most abba ne menjünk bele, mert egyáltalán nem értek a témához)
Csak kíváncsio voltam, hogy te mire gondoltál, amikor a menedzsment gyakorlatot emlegetted. -
lajafix
addikt
válasz
dr faustus #4942 üzenetére
gondold végig. a menedzsment akkor aludhat nyugodtan ha egy projekt ütemezés szerint, a kívánt minőségben, az eltervezett költségkereten belül halad, valósul meg. Amíg ezek nem biztosítottak, addig a szerződést sem írják alá, ekkora projektben a kockázatot is elég kezelni, nemhogy ezen feltételek ismerete nélkül beleugrani. A 4es metró kapcsán egyik feltétel sem teljesül, mivel még a feltételek sem ismertek, mégis a metrólejárók már épülnek, a fúrópajzs felszerelés alatt.
-
lajafix
addikt
Megmondanád nekem, hogy az etelétől a bosnyákig hova épülhetnek még házak ahova honnan költöznének kicsodák?
''Aztán akkor sincs semmi, ha nem térül meg, a Metró egyértelműen politikai megfontolásból épül... Megígérték, hát meg kell építeni.''
Ez most komoly? Darwin szerint az így gondolkodó állatfajok kihalnak. -
lajafix
addikt
mostanában volt alkalmam a pénteki csúcsban 7es buszozni párszor a szentimrétől a bosnyákig, fél óra alatt megvolt. ez az átlag, azt természetesen nem vitatom, hogy a szórás nagy. Javaslom kollégáiddal dobjátok össze azt a pár száz milliárdot és megépül pikk-pakk.
Tudtommal 5 éve megbukott a polgári kormány. 9 évvel ezelőtt pedig források hiányában felbontotta ezt az un. megállapodást. nekem valami olyasmi rémlik, hogy amikor Horn aláírta Demszkyvel még 97ben a megállapodást, már 2 milliárd kellett volna, de a 98as ktvbe csak 200 millió került. Az hogy OVék rögtön felmondták egy tiszta cselekedet ahhoz képest, hogy a balliba koala 16 év alatt 5 önkormi választást nyerve pesten erre az ígéretre alapozva semmire sem jutott. -
dr faustus
senior tag
válasz
dr faustus #4936 üzenetére
Bocsánatot kell kérnem, 98 áprilisa után, májusban voltak a parlamenti választások.
Ezt elnéztem. -
prmcsk
addikt
Nem adom fel....számokat akarok !
Milyen hosszú lenne ez a négyes metro és mennyi lenne mai áron a kalkulált ára ? -
etnies
senior tag
-
etnies
senior tag
válasz
lajafix #4943 üzenetére
Igen, csak Metróvonal mellé költöznek az emberek, épülnek a házak, alakulnak/költöznek a cégek. Erre nincs semmilyen modell, túl összetett. A Veke a modell egyik részét számolta ki, nem hiszem, hogy ennyire egyszerű lenne ez....
Aztán akkor sincs semmi, ha nem térül meg, a Metró egyértelműen politikai megfontolásból épül... Megígérték, hát meg kell építeni.
[Szerkesztve] -
lajafix
addikt
''Körgyűrűvel kapcsolatban az önkormányzatok a ludasak.''
Ott ahol 1x évig lehet ezt csinálni engedtessék meg a jogalkotók felelősségét is felvetni.
''Szeretném, ha Budapest Londhoz lenne hasonló, aki közlekedett már ott, tudja miről beszélek. Még öt metrót azonnal.'' emlékeim szerint gazdasági szaki vagy, kérlek add elő, hogy a forrásokat miből teremtenéd elő rá? -
lajafix
addikt
''n nem értek egyet a Veke tanulmányával, hiszen az emberek majd alkalmazkodnak a Metróhoz''
Érdekes módon még a tavalyi tanulmányra sem voilt képes hivatalos cáfoltatot adni a főváros.
''Azt meg nem lehet előre kiszámolni, mivel nincs rá semmilyen modell.''
Az reális, hogy egy 500 milliárdos beruházáshoz nincs megtérülési modell? Nem. Emlékeim szerint a Veke a várható utasszámot a vonal mellett élők számából és azon jelenleg autóval járó utasokéból becsülte meg, akik az autójukat ott hagynák a végállomások mellett, ha lenne hol. -
.volkovy.
tag
gondolom vagyunk páran, akik csalódtak az egész magyar politikai elitben.
arra gondolok, hogy kéne alapítani kommunát. ki jön? -
lajafix
addikt
buék mindenkinek!
Látom hogy az indexes 4es metro cikk téma megint. A cikk oktatási anyagként használható menedzsment gyakorlatokon az állatorvosi lóbeteg bemutatására. -
etnies
senior tag
válasz
dr faustus #4936 üzenetére
Pedig mindenki azt bizonygatja, hogy 98-02 között milyen fasza volt a gazdasági helyzet. Vagy akkor mégse?
-
etnies
senior tag
Mindig mosolygok, amikor beindulnak a bértopicolók, hogy tisztára mossák Viktort
[Szerkesztve] -
scang
senior tag
A Viktoros dolgot meg tartom, akármennyire is zavar titeket. És ha annak idején nem állítja le, már azon utazhatnánk, ráádasul akkor elbírta volna a költségvetés. Csak hát meg akarta büntetni Budapestet, azóta annak isszák a levét.
ha viktor a feje tetejére állt volna, akkor sem utaznál ma avval a szerencsétlen metróval.
különben miből gondolod, hogy mára meg lenne építve?
illetve a propagandán, demszki kirohanásain kívül, miből gondolod, hogy viki tehet a helyzetről?
volt pár cikk, ami valószínüleg elkerülte a figyelmed, a témában...
mára már amolyan urban legend ez a viki tehet róla, hogy nincs metro duma
de jól be lett etetve az a lényeg -
lúzer
veterán
Katona Kálmán nyilatkozta:
''Akkor miniszterként egyedül én fogadtam Demszkyt, és felajánlottam, hogy az 1-es villamost átviszem a Lágymányosi hídon Budára. Nem fogadta el, mert az volt a kommunikációjuk, hogy az Orbán-kormány nem hagyja élni a várost. Egy ilyen 400 milliós beruházás viszont nem illett volna bele a képbe.''
Erről enyit, ki bünteti BP-t.
Egyébként most se lesz metró tehát erről is ennyit. -
etnies
senior tag
válasz
dr faustus #4918 üzenetére
Abban teljesen egyetértünk, hogy Buda közlekedését kéne javítani, de buda inkább lakóövezet, mint GDP termelő forrás. 23 évig Óbudán laktam... Tisztában vagyok vele, hogy tovább tart eljutni Budafokra, mint Kőbányára. Ugyanis oda megy Metró
(azt meg se merem elíteni, hogy Budai oldalon nem sok babér terem a cocialistáknak)
[Szerkesztve] -
etnies
senior tag
Nem oldja meg a dugót, viszont kiszámíthatóbbá teszi a közlekedést, én Hév-vel és M2-vel közlekedem minden nap, percre pontosan 8:02-re érek be a mhelyemre. Hetes busszal közlekedő kollégáim 20 perces eltéréseket produkálnak.
Ráadásul ahol van metró, oda szívesen költözik az ember, szívesen költöznek a cégek, nem hiszem, hogy nem fog megtérülni.
A Viktoros dolgot meg tartom, akármennyire is zavar titeket. És ha annak idején nem állítja le, már azon utazhatnánk, ráádasul akkor elbírta volna a költségvetés. Csak hát meg akarta büntetni Budapestet, azóta annak isszák a levét.
[Szerkesztve] -
dr faustus
senior tag
Szeretném, ha Budapest Londhoz lenne hasonló, aki közlekedett már ott, tudja miről beszélek. Még öt metrót azonnal.
Álmodozás az élet megrontója. :) Budapest lakossága 2 millió alatt van, ha jól emlékszem 1,7 millió, Londoné meg 7,3. 3-4 metróvonal ehhez a lélekszámhoz passzol, ha az arányokat is figyelembe vesszük.
Egyébként egyéni személyes és elfogult véleményem szerint is fölösleges a négyes metró, pláne ilyen áldozatok árán, inkább az ötös metró (a rakpartok által lebonyolított É-D irányú közlekedés) lenne a lényegesebb.
[Szerkesztve] -
etnies
senior tag
-
prmcsk
addikt
Ne legyél már te is lipót ! Ki a farok beszél itt gyf.-ről, vagy vikiről ?
Te komolyan azt gondolod, hogy bármennyire is csökkeni fog a metro miatt a
városi kocsiforgalom ?
Százszor többet érne ha B.estet valós körgyűrű karolná át, azt kéne megcsinálni.
Tényleg nincs fontossági és költséghatékonysági sorrend ? Hány km lesz a metro
és mennyi lesz az ára ? Mennyi, sokkal fontosabb utat lehet ebből csinálni ? -
etnies
senior tag
Metróval az a fő bajotok, hogy nem Viktor építi.
Drága, lopnak is, de nem kell úgy csinálni, mint ha nem erről szólna minden ebben az országban hatvan éve....
Én nem értek egyet a Veke tanulmányával, hiszen az emberek majd alkalmazkodnak a Metróhoz, mint a másik háromhoz. Azt meg nem lehet előre kiszámolni, mivel nincs rá semmilyen modell. -
prmcsk
addikt
Metro ? Az finom....
Hát nem érted ?
Pár tízmilliárdot le lehet számlázni egy kis ''próbafurkára'', fúrópajzsra, hogy aztán
majd megrozsdásodva ócskavas áron valaki elvihesse.
Ha elkezdik ? Párszázmilliót megint lehet pluszban keresni km.-ként, ja és azt is számlára. Így is dől a lé meg úgy is......
Megint jő kánaán......,de nem az országnak -
etnies
senior tag
Egyébként az a véleményem, hogy nem kell traktor, szépen nézne ki a világ, ha mindenki a munkaeszközével járna tüntetni. Traktor a földekre valő, nem a betonútra.
Részemről megtiltanám a félpályás útlezárást is, csak a népet szívatja és pont ellenkező hatást vált ki. Mikor valaki egy órát áll a dugóban, nem Gyurcsány jut eszebe, hanem a pár nemnormális aki feltartja. -
etnies
senior tag
''Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.''
A traktor kresz megnevezése mezőgazdasági vontató.
''Mezőgazdasági vontató: kerekes vagy lánctalpas kialakítású, legalább két tengellyel rendelkező, pótkocsi vontatására és/vagy mezőgazdasági, erdészeti feladatú berendezések, gépek vontatására, hordozására, tolására, működtetésére alkalmas, 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni képes jármű, mely teher- és személyszállításra is alkalmas lehet.'' -
scang
senior tag
válasz
dr faustus #4909 üzenetére
nagyon összecsapottnak tűnik az egész metrófinanszírozás kérdés, maga a finanszírozás. Nem tudni mennyibe kerül, nem tudni honnan lesz rá pénz. Hogy lehet ilyen összecsapott pénzügyi tervet készíteni egy több százmilliárdos beruházásnál?
pl. ez is jól mutatja a szakértelmet
én sem látom át/ismerem a helyzetet
ez csak magánvélemény -
dr faustus
senior tag
Csak ismételni tudnám magam. Igen, látom a táblázatot, de nem ismerem a háttért. Számokkal könnyű manipulálni olyanokat, akik számok mögé nem látnak, én sem látok mögéjük, ezért nem veszem készpénznek a dolgot.
Én elsősorban pénzügyekkel és gazdasági ügyekkel foglalkozok, és ebből a szempontból viszont nagyon összecsapottnak tűnik az egész metrófinanszírozás kérdés, maga a finanszírozás. Nem tudni mennyibe kerül, nem tudni honnan lesz rá pénz. Hogy lehet ilyen összecsapott pénzügyi tervet készíteni egy több százmilliárdos beruházásnál? -
scang
senior tag
válasz
dr faustus #4906 üzenetére
vsz nem is kell szakmai háttér ahhoz, hogy megitéljük ezt az egészet
legalábbis az eddigi infók alapján....
elég pl. a táblázatot megnézni, mi mindent meg lehetett volna csinálni ebből a pénzből
[link]
egyébként már többször olvashattunk cikket szakértőktől, miért is nem kelle erőltetni azt a metrót ennyire
nem elhanyagolható, hogy az eu mennyi pénzt ad, illetve ha erre ad, akkor másra nem biztos, vagy nemvárható, hogy ad pénzt, így elmarad 1000 más, akár fontosabb nagyberuházás, ahogy a cikk is említi.
nem kell ehhez szakértőnek lenni....
vsz ez demszki heppje, megcsinálja, ha beleszakadunk is -
dr faustus
senior tag
hát nem tudom, sokan szidják a vekét
pl., ott van a költséghatékonysági táblázat....nem sok jót lehet belőle kiolvasni
Én nem szidok senkit, sem a vekét, sem a DBH-t, és mint írtam, a szakmai részhez annyira nincs minimális lövésem sem, hogy meg tudjam ítélni, kinek a számításai helyesek. Csak azt látom, hogy az eredeti tervekhez képest elszálltak a költségek, és jelen pillanatban sem igazán tiszta, hogy mennyibe fog kerülni, és hogy milyen források fogják ezt fedezni. -
scang
senior tag
válasz
dr faustus #4897 üzenetére
hát nem tudom, sokan szidják a vekét
pl., ott van a költséghatékonysági táblázat....nem sok jót lehet belőle kiolvasni
Arról már nem is beszélve, hogy a metróprojektnek a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) által kiszámolt költséghatékonysági mutatója tovább romlik: az első szakaszra elköltött 350 milliárd forint 32 év alatt mindössze 90-170 milliárdot hozhat vissza, miközben 180-260 milliárd forintot ''eléget'' a projekt (a megvalósuló utazásszámtól és utazási időtől függően - 2. tábla).
meg ilyenek:
A horribilis túlköltekezésért forrásaink a DBR-t okolják, a folyosói pletykák pedig arról szólnak, az iroda vezetésében változások lesznek. Az átgondolatlan projektet azelőtt kezdték építeni, hogy meg lett volna tervezve, emiatt számos áttervezésre (Fővám tér, Gellért tér) volt szükség, miközben a projekt vezetése is katasztrofálisnak mondható, több egyszer már megépült beruházást kellett lebontani és átépíteni (Bocskai út, Móricz Zs. körtér), hogy csak a legismertebb baklövéseket említsük.
áhh, ez az egész nagyon-nagyon el van kúrva -
lúzer
veterán
Gumilövedékek okozták szombaton két albán tüntető halálát Pristinában – közölte a koszovói ENSZ-rendőrség vezetője. A halottkém megállapította: mindkét tüntetőt fejen találták.
Lassan kiderül, a rendőrség itt is gyilkolni akart, innentől kezdve csak a vakszerencse védi az állampolgárt.
Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 16e 128GB Black - 100% akku - Apple gari
- BESZÁMÍTÁS! iPhone 14 128GB Red - 100% akku
- T14 Gen1 14" FHD IPS i5-10210U 16GB 256GB NVMe magyar vbill IR kam új akku gar
- XPS 15 9530 15.6" FHD+ IPS i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Acer Predator GAMING 17" Laptop! i7-11800H / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB NVMe! BeszámítOK
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U728 - i3-8GEN I 16GB I 192SSD I 12,5" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G4 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3340
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Apple iPhone 13 Pro 128GB,Adatkabel,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest