-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz cool13 #48372 üzenetére
A lengőkarokat és a féltengelyt megnézted már?
net84: oszt mikor? Ezen a héten keddtől ma du 16-ig napi 4 óránál több nem volt munkán kívül. Előtte meg lusta voltam, meg nem is értek hozzá
latyak: há akkó bocsánatos bűn !
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz cool13 #48385 üzenetére
Csak egy műanyag csapágy van benne ami, ha teljesen megszorul, eltöri a rugót. Ha már ott leszel, a gumi fészket is cseréld ki. 14 euró körül van egy ilyen készet a gumival és a csapággyal. Az új csapágyba ne felejtsetek el olajat csepegtetni, ezzel meg lehet 3x-ozni az élettartamát.
1J0412331C a gyári száma készletnek, ha mindkét oldalon cseréled(illik), akkor ebből kettő kell.
[ Szerkesztve ]
-
-
TaaT
veterán
válasz cool13 #51368 üzenetére
"Kicsit magasabb lett mint eddig, a már megfáradt régiekkel. Pedig bele valót vettem újakat."
Az új rugó idővel (néhány nap/hét) összeül a végleges magasságára.
latyak17: a gps-es a GS1000, a másik kettőnek benne a címében. Nem teher mert a szivargyújtó töltőnek van auto ignition funkciója [link] De bármilyen kérdésed van, a tomcsi23 által linkelt topikban felteheted
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz cool13 #54960 üzenetére
Mikrokapcsoló a hátsó ajtóban? Néha nem marad felkapcsolva a csomagtérvilágítás?
Ha ez nem játszik, akkor maga a generátor is lehet zárlatos, vagy a rádió. Mérni kellene egy nyugalmi áramfelvételt, majd egyenkén kivenni a biztosítékokat, ahol csökken, ott a hiba... a generátor kábelét is le kell kötni, ha a biztosítékos mutatvány nem hoz eredményt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz cool13 #54965 üzenetére
Tudsz bánni multiméterrel? Elmagaráznám hogyan mérd meg a nyugalmit, abból már sokmindenre lehet következtetni.
Ha minden OK, és nem fogyaszt, akkor nem tölt rendesen a generátor. Ilyen egyszerű. -Azt is meg lehet mérni.
13,8 töltés rendben lenne, ha minden fogyasztót bekapcsol, ha ez csak a motor alapjárati értéke kikapcsolt fogyasztókkal, az gyenge.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
válasz cool13 #54965 üzenetére
Már a 4. elektromos szerelőhöz viszi, semmi hibát nem találnak.
Ebből nem az következik, hogy minden rendben, hanem nem csináltak valamit jól, nem értenek hozzá, nem mértek semmit rajta, stb. Ha valóban semmi hiba nem lenne, akkor nem merülne le egy új akku 3-4 nap alatt.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz cool13 #54969 üzenetére
Amit mágus is írt:
alapjáraton minden kikapcsolt fogyival mérj egy multiméterrel villanyt, ha úgy mérsz akkusarukon 13.8V villanyt, akkor cserés lesz a legnagyobb valószínűség szerint, a generátorod...
esetleg az összes fogyit kapcsold be, venti, lámpák, rádió, stb. és úgyis mérj egyet.
(annó a rönyó clijóm ugyanezt csinálta, alapjáraton fogyinélkül volt töltés, fogyival meg elfogyott...)[ Szerkesztve ]
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz cool13 #55255 üzenetére
Az sok, ha nincs az akksira semmi kötve. 12,3 V-ról 5 éjszaka alatt leesik 11,8-ra, Indítózásnál -1V az 10,8 -itt már lassan forgat. 2 hét után nem indul be, mert 9V alatt nem ad szikrát.
És még nem számoltam azzal az árammal, mit kivesz belőle a kocsi, ha be van kötve az akksi. Ilyen értékekkel 4-5 nap után már bikázni kell.
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz cool13 #60962 üzenetére
[link] - kérdezd esetleg meg itt, hogy van-e nekik bontott jó váltójuk (valami "felújítással" is foglalkoznak, mert a rosszat cseredarabosan kérték tőlem is). Ha messze van, akkor valahol Bp. mellett van még egy "bontó", ami kifejezetten VW konszern bontással és alkatrész értékesítéssel foglalkozik.
Nekem decemberben olyan árat mondtak felújításra, hogy leültem. Igaz nagyjából csak a váltóház maradhatott volna meg (tengelyek, fogasok, csapágyak kuka, a tömítések meg egyértelműen csere, ha már bontják).(#60993) Matthew - megszakítod az önindító tápkebelét egy relével, a relét vezérled egy rejtett mikro kapcsolóval. Ha nem reklámozod a kapcsolót, akkor ember legyen a talpán, aki 2 percnél tovább kísérletezik az indításával. Nem tudom, hogy a mai autóknál működik-e ez a módszer, de a régi szép időkben ez egy remek lopásgátló módszer volt (immo előtti korszak).
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
Morris
veterán
válasz cool13 #81637 üzenetére
Én a nemrég vásárolt passatomra, kb 250k+t költöttem eddig. (téli gumi +felni garnitúra, vezérlés, szűrők, olaj, egy-két hiányzó alkatrész pótlása - zár javítás stb stb.) És ebben nincs benne az átírás.
És persze hátra van még az első fényszórók cseréje is. Így válasszon autót!
Mondjuk én maximalista vagyok. Tehát ha valami nem úgy működik az autó(n)(ban), akkor kényszeresen megcsináltatom, vagy megcsinálom.
Ma fogják átfóliázni azt az undorító fabetétet ami a középkonzolomat ékesíti.Amúgy meg nem konszern, de nekem nagyon bejövős. Bárcsak lenne hasonló kinézetű (paraméterekkel rendelkező) vas a VW-n belül
[link][ Szerkesztve ]
-
Cheesy
őstag
válasz cool13 #81637 üzenetére
Többféleképpen lehet értelmezni a dolgot.
Én csak a saját tapasztalatomat tudom leírni, illetve az alapján nyilatkozni. Szokták mondani, hogy okos ember más hibájából tanulÁltalában a használtautókról készült képeken, lásd a Kickass által linkelt utolsó két autót (én csak azokat néztem) érthető módon a valós állapotot nem teljesen tükröző, kvázi ideális állapotot örökítik meg. Logikus, hiszen ha hirdetsz valamit, akkor úgy érdemes fotózni, hogy kellesse magát. Ehhez az ember társít egy általános, feltételezett műszaki állapotot a fejében, amit azonnal kiszínez, mereng rajta, hogy milyen fasza kis gép lehet ez, zöld mezőn, csillog-villog, biztos vigyáztak rá, stb. ÉS milyen jó áron adják... must have. Mivel viszont .hu-ról van szó, ezek a feltételezések túlnyomó részben bebizonyosodnak, hogy alaptalanok.
Az A4 előtt is megnéztünk egy jópárat, amit telepen láttunk ilyen árfekvésben (600-700k) undorítóan néztek ki. Komolyan nem tudom, hogy tudják azokat eladni, vagy csak valami fedőcégek az autótelepek és csak pénzmosásra kellenek, nem tudom. Magánszemélynél már jobban nézett ki a kínálat, de itt sem szabad adni egyik szavára sem.
Tehát amikor a 700-800k-s ársávot ajánlottam, azt azért tettem, mert úgy tapasztaltam, hogy a 400-500k-s gépek idealizált állapotát egy 700-1000k-s ársávban látja viszont a valóságban is az ember.
Persze még ott is van bőven lehetősége, hogy aknára lépjen...A 930k-s A4 B5-re eddig 190k-t költöttem.
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz cool13 #81660 üzenetére
Értem a kérdést, de nem tudom biztosítani, hogy a tanácsaim alapján minden hibát kiszűrsz.
A hallgatózáshoz tapasztalat kell, hiába hallod a motort, ha nem tudod értelmezni, amit hallasz. Ezért visznek magukkal szakembert a vásárláshoz. Aki szedett már szét pár ilyen motort, tudja, milyen hiba van a hangok mögött. Ezek relatív dolgok, tanulhatóak, de egy hét alatt nem tanulod meg, ezek évek során alakulnak ki, de sok motorteret át kell túrni hozzá.
Laikusként is meg tudod nézni például, hogy milyen fordulatról épül fel a turbónyomás, mennyit késik a gázreakció, ha elrúgod. Ingadozik e a teljesítmény, mennyire füstöl az autó bármilyen színűt, mind árulkodó jel.
Benzinesnél minden nesz árulkodó, indulásnál csörög a katalizátor, remeg az autó, ingadozik az alapjárat, fuldoklik padlógázon.Aki nem ért hozzá, vigyen szakembert és fizesse meg, vagy az átviszgálásra ne sajnálja egy független szervizben. Azok szétkapják a kédergumikat pillanatok alatt és megmondják, hány darabból lett összerakva az alváz.
A külső cserélt elemeken nem rugóznék, cseréltek sárvédőt, ajtót... na és? Akkor mi van? Ha nem sérült az alváz fontos teherviselő elemei közül egy sem, kit érdekel egy 10+ éves autónál, hogy más a külső borítás.
Kickass Ha találsz egy nem szétfaragott, leharcolt, lefingott 1Z-t és megíratod, akkor sem lesz olyam megbízható mint a gyárilag 110 lovas, ha megírják, hogy alulról húzzon, az eredeti turnyóval kormolni fog, mint a sz@r.. Ezekben a passatokban nem csak 1Z volt 66kw, van ott AHU is.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz cool13 #81660 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy szerelővel menj el és kész!
Nem értem itt a felháborodást hogy nem kaptok rendes választ...
hiába mondják el neked mit nézz jelen esetben az 1.6-nál ha ne mtudod mit kell hallani bárhogy leirhatják neked (ne vedd magadra) de a bot füleddel úgyse hallod meg..(én se) mivel nem értesz hozzá, nincs viszonyítási alapod.Fórumon érdeklődni szabad, lehet de van olyan téma amiben egyszerűen írásosan NEM lehet segíteni.
Szerintem!
szerk : na Mágusnál már látom leesett a #81667-ben
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kickass
őstag
válasz cool13 #82525 üzenetére
Szép verda, de akkor még nem gratulálok hozzá csak ha már kezedben a forgalmi meg a kulcs.
Ha tényleg van időd és körbefotóznád ezt a piroskát megköszönném.
Feltűnt a kopott kormány, valószínűleg van csavargatva, de annyira nem tűnik vészesnek még ha dupla ennyi is van benne az is jó. Ráadásul ezzel a motorral elég ritka. De ugye nem kilométerállást veszünk.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Tippmix
- Házimozi belépő szinten
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...