Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkByte

    addikt

    válasz ArchElf #3425 üzenetére

    Emlékeim szerint én ebből a könyvből kezdtem el barátkozni a J2ME -vel játék irányból: [Martin J. Wells - J2ME Game Programming] Sajnos a Google Books változatban nincs benne minden oldal, de gondolom van elképzelésed hol lehet teljesben megtalálni :U
    Valahol a 200 -adik oldal után kezdi el tárgyalni a Canvas és GameCanvas objektumokat. Lényegében egy grafikus MIDlet úgy lehet elkezdeni hogy származtatunk egy saját osztályt a Canvas vagy GameCanvas osztályból ami a játék egy grafikus képernyőjét működteti (pl. menü, loading screen, játékképernyő, stb.) és ezeket kell cserélgetni a képernyőn (Display osztálynak vannak erre eljárásai). A motort többnyire külön thread -ben valósítják meg. (legátláthatóbb talán ha minden képernyőnek van egy külön, és amikor kilépünk az adott képernyőről akkor azt kilőjjük). Nagyjából a "reagálok a user gombnyomásaira, mozgatom az objektumokat (AI, fizika), figyelem hogy bekövetkezett-e valami fontos esemény (halál, cél feladat teljesítése, stb.), képernyő frissítés" feladatokat kell pl. a játék képernyőnél ismétlődően elvégezni.

  • yash

    senior tag

    válasz ArchElf #3425 üzenetére

    Sehogy. Symbian S60. Mobilokon a JAVA már nem eladható, hanyatló. A Touch Screen-ek megjelenésével pedig végképp meg vannak számlálva napjaik. Ajánlom a C++ elkezdését és a Symbian platformot. Mellesleg foglalkoztam JAVA-ra grafikával. 2D nem annyira byonolult, de azért elég munkás a bevételhez képest, a 3D meg már nagyon bonyolult (3D-s koordinátarendszer). Symbian meg még sokkal bonyolultabb, de eladható és a jövő platformjainak is kedve. Most még nagy befutó lehet az Android, volt JAVA mobil fejlesztő ismerősöm erre esküdött (5 éve programozik JAVA-ban mobilokra, szóval sejthet vmit). Szerintem ennek már ne állj neki, inkább kezdj Androiddal. De te tudod...

Új hozzászólás Aktív témák