- 
			
						Fototrend

 
Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
 - 
			
			
						husztiimi
csendes tag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20809
							
							üzenetére
						Sok-sok cikket elolvasgattunk, de jellemzően nem írják le a cikkekben (PRC, J. Phys. G), hogy a konkrét kód CPU-n futott-e, vagy sem?! Meg azt sem, hogy CPU-n milyen módon (openMP, vagy MPI)? Meg azt sem, hogy a kód milyen nyelven íródott?! Úgyhogy azt gondolom, hogy előbb-utóbb majdcsak megoldjuk valamilyen úton-módon a GPU-ra való átrakását a mátrixdiagonalizációknak. Ha meg át lesznek téve, akkor majd megmérjük, hogy mi legideálisabb inputtól függő választás? openMP + GPU? MPI + GPU? MPI + openMP + GPU? Ha meg esetleg GPU-val valami nem várt csoda folytán mégis lassulás lesz a „hozadék” például az adatmozgatások miatt, akkor meg úgy fogjuk fel, hogy milyen jó ujjgyakorlat volt a GPU-ra való kódrész implementációja...
 - 
			
			
						VikMorroHun
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20701
							
							üzenetére
						"se hungarian notationt"
Kíváncsi voltam, mi a baj ezzel. Wikipédián találtam is egy vicces felsorolást.
Főleg ezek a pontok tetszenek:
- Most of the time, knowing the use of a variable implies knowing its type.
Talán igen, talán nem.
- Furthermore, if the usage of a variable is not known, it cannot be deduced from its type.
Igaz, de nem is ezért találták ki.
- It makes code less readable, by obfuscating the purpose of the variable with type and scoping prefixes.
Tehát egy változó elnevezési gyakorlat, ami segíti a kód olvashatóságát, megnehezíti a kód olvashatóságát. Aha.
- The additional type information can insufficiently replace more descriptive names. E.g. sDatabase does not tell the reader what it is. databaseName might be a more descriptive name.
Az sDatabaseName az meg nem lehetséges, ugye.
- It's harder to remember the names.
Miért is?További érdekesség: a hivatkozott irodalomban szerepel a Clean Code egy bizonyos Robert Cecil Martintól.

 - 
			
			
						cucka
addikt
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20701
							
							üzenetére
						De jó is lenne, ha az egyetemről kikerülők kennék-vágnák a clean code témát. Sajnos a valóság ennél sokkal lelombozóbb.
Velem előfordult már, hogy "senior" programozó sok év tapasztalattal és millió feletti fizetéssel, és én kellett neki elmagyarázzam, hogyan kell megírni egy unit tesztet.
 - 
			
			
						ValGerald
csendes tag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20625
							
							üzenetére
						Egyetértek!
Srácok nem éri meg ChatGPT-vel megoldani az egyetemi feladatokat nem tanultok semmit + állásinterjún egy komolyabb kérdésnél azt se tudjátok mit kérdeztek.. (plusz ugye a kockázatok amivel jár)
Valamint egyes egyetemeken a beugró egy programozási feladat államvizsgán
 
Szóval tanuljatok! - 
			
			
						hiperFizikus
senior tag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20603
							
							üzenetére
						Igazán örülök, hogy érdemben válaszoltál, de elmentünk egymás mellett ! - köszi a linkjeidet . Az első kettőt már ismerem, a harmadik rémlik egy kicsit .

Én a ciklusok és az elágazások összeolvasztására tettem kísérletet, ennek nem sok köze van a linkjeidhez, bár érdekes linkek ! Az az, a ; Ripley() ; nevű eljárásnak kellene egyszerre ciklusnak is és elágazásnak is lennie, amit a ciklushoz és az elágazáshoz hozzáadott operatív kulcsszavakkal szerettem volna elérni !

Ráadásul csak a JavaScript kódodhoz kellene hozzámásolnod, és már használhatod is ♥
 - 
			
			
						coco2
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20521
							
							üzenetére
						@proci985
Jó, azt értem, hogy hozott fejlődést. De amiről én lemaradtam, hogy mi volt az elmélet mellett a gyakorlat? Hol tudott a gyakorlatban talajt fogni? Tanították az egyetemen, okés, de az csak elmélet. Kiszabadul a csemete iskolából a munkapiacra, és utána arra szokik át, amit ott talál, nem arra, amit a tanárok tanítottak neki. Csak 2-3 év, és mindenki elég alaposan kiszellőzteti a buksit. Átáll arra, hogy mit akarnak az ügyfelek, mit akar az üzlet, és nem miért adnak a tanár bácsik 5-öst. Céges világban aligha mérvadó a gyakorlathoz képest az iskolai elmélet.
Ha a 2005-ös világot vegyük szemügyre, akkoriban még nem voltak mobilok. Nem voltak "embedded" modulok. (Voltak pld pic14xx mikrovezérlők, de akkoriban azokra leginkább assembly ment). A windows már általánosan elterjedt addigra, de hiába létezett XP, több volt a win98, és még mindig erősen megvolt az, hogy a windows-t dos-os ablakban dos-os alkalmazás futtatására használták. Ahol meg XP volt, ott a delphi-t már a dotnet cserélte le. Ezt láttam a könyvelők / ügyintézők világában kicsi céges környezetben. Java-t nem láttam felbukkanni. Amikor jött a win7, és microsoft-ék elkezdtek belenyúlni a driver fejlesztésekbe, hogy ne legyen az új hardverek idejében elérhető driver a régi rendszerekre, akkor kezdett csak el kihalni a win98, addig bizony megmaradt. (És az csak a 2008-as válsággal érkező jelenség volt). Addigra meg már jött a net 2008. 2005-ben az internet fejlettsége sem volt első rangú. Nagy városokban volt 1 mbps bérelt vonal, akkoriban az volt elterjedve, afölött az még burzsuj dolognak számított. Nem volt olyan nagyon internet hepaj, mint ma. Nagyobb cégeknél akkoriban még mindig megvoltak a vax gépek, de azokra spec 4gl környezetek voltak (a zim-el futottam össze pld). Ott sem kaphatott túl sok helyet a java. Szóval hol és miért tudott időközben megtelepedni a java, ha egyáltalán bárhol bármikor?
Az első terep, ahol talajt foghatott a java, az az android fejlesztés volt, de az csak 2010 környékén érkezett.
@nyunyu
Menő cuccot vásároltál
 Olyan 96 környékén ami előfordult céges tömeg mennyiségben az a 386-os gép, 2 mega ram, msdos, és ega monitor 25x80 karakteres felbontásban. Az "újdonság" a 40x80 karakter volt, de még nem volt elterjedve. A win95 jelent meg 95 őszén (nyár végén még csak cégeknél volt meg teszt verzióban). De igen, iskolák számítógép termeiben már előfordultak vga/svga kártyák és monitorok. Még kollégium szobákban is. Tolták msdos alól a descent-et, meg win95 alatt a diablo 1-et 
 A céges ügyintézés átlag felszereltsége alaposan az alatt volt. Annyira, hogy még emlékszem rá, mennyit szitkozódott a főnököm, hogy egy 486-os gépet nem tudnak vásárolni a könyvelők, akiknek a munkaidejében is sokat számítana, de juszt sem vásároltak olyan cuccot. A régi 386-osokat hajtották halálra. Fejlesztő cégeknél akár pentium előfordult, kint ügyfeleknél nem. - 
			
			
						hiperFizikus
senior tag
 - 
			
			
						martonx
veterán
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20425
							
							üzenetére
						Srácok, látszik hogy nem ismeritek hiperfizikust a javascript topikból. Pmonitorhoz hasonlóan ő is bolond, de ő a szórakoztató módon. Ráadásul bírja a kritikát, tisztában van az állapotával. Én kimondottan kedvelem, néha még bele is nézek egy-egy agymenésébe. Van, amin sírva röhögök. Szóval kezeljétek a helyén, de ne tiltsátok ki légyszi!
 - 
			
			
						cog777
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20410
							
							üzenetére
						"jatekfeljesztes atment C++rol C#ra"
Ja ja... az csak egy pelda volt, barmilyen nyelvben ertendo amit irtak.
En most pl GDScript-ben irom a jatekot.Nem is performancra optimalizalok most, ugy sem lesz nagy a jatek, hanem megvalositasi es karbantartasi koltsegre, illetve konnyen elerheto adat strukturakra. Marmint ugy hogy megmaradjon az eredeti koncepciom - mert vannak jatekmotorok amik csak egy fajta jatektipusra optimalizaltak, de nem illik bele a elgondolasomba.
Hexat mar implementaltam, mukodott, valoban volt vele munka, de a grafokkal csak egyszerusitenem az implementaciot - szerintem (hires utolso mondatok haha).
+ van nagyon szep hex tile set-em
 elegge inspiralo.Hexmap terrain generator ChatGPT-4 segitsegevel.
YT pelda - ez pl negyzetracsos

 - 
			
			
						cog777
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20407
							
							üzenetére
						Na igen, jatekoknal nepszeru a DOD, ezert is lettem megkeveredve kicsit.
Szoval ezt talaltam az OOP vs DOD osszehasonlitasaban:
Labdat akarunk implementalni.OOP
class Ball {
Point position;
Color color;
double radius;
void draw();
};
vector<Ball> balls;DOD
class Body {
Point position;
double radius;
};
class Balls {
vector<Body> bodies;
vector<Color> color;
void draw();
};Ez utobbi hatekonyabb a CPU cache szempontjabol.
Gondolom egy interpreteres nyelv eseten ez nem annyira szamit, mert sokkal tobb mindent takar egy utasitas / magasabb szintu.Illetve meg van a Data Driven Development (implicit vettem a Stak Overflow oldalrol, ahol a srac DOD-nak jelolte meg de valaki ramutatott hogy ez DDD.
typedef struct
{
int Index;
void (*Perform)();
}AnimationIndice;
// build my animation dictionary
AnimationIndice AnimationIndices[] =
{
{ 0,PerformMoveForward }
{ 1,PerformMoveBack }
}
// when its time to run, i use my dictionary to find my logic
int animation; // this value is the animation index
AnimationIndices[animation].Perform();Ugy gondolom hogy valoszinuleg ezek nagyon is beleillenek a jatekfejlesztes eszkozkeszletebe.
UML valszeg segiteni fog. Data layer viszont fontos, nagyban segit a jatekallas menteseben. Kulon DOD szeruen is lehet tarolni a tulajdonsagokat, meg OOP-ben is. Na utobbi eleg remalomszeru - sok melo, gyakorlatilag minden kulonbozo osztalythoz meg kel csinalni a szerializaciot manualisan. Jo lenne itt egyszerusiteni es egy algoritmus csak importalna/exportalna az adatokat. A verzio ugrast is segitene.
Jo hogy emlitetted a DOD-t. Ez szerintem segit.
cucka emlitette a grafot, a hex terkepet abba probalom eltarolni.
 - 
			
			
						cog777
őstag
válasz
							
							
								proci985
							
							
								#20386
							
							üzenetére
						Elso korben megcsinaltam, 2D-s layouttal. Hat, bizonyos algoritmusokat igen csak szemelyreszabotta kellett tenni a hex formanak koszonhetoen ... pl a korbejaras, vagy az A* algoritmus hasznalata. Pl terkepet generaltam es a hegyekbol (magaslatok) a tavakba (alacsonyan fekvo helyek)-re folyokat rajzoltam.
A hex terkepeket egeszen jol korbejarja ez a weboldal, ha valakit erdekel.
Most megprobalnam kicsit mashogy, pl linkeket/referenciat helyeznek el egy cellabol a szomszedos oldalakra. Igy talan a bejaros algoritmusok is egyszerusodnenek. Meg mondjuk hash, ahogy az a weblap is emliti.
 - 
			
			
						Atos23
senior tag
 - 
			
			
 
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
 - Arc Raiders
 - Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
 - exHWSW - Értünk mindenhez IS
 - Könyvajánló
 - Milyen videókártyát?
 - Mindenki bukja a Blackwell chipeket, ha bejön Trump terve
 - Asztrofotózás
 - Autós topik
 - Kínai és egyéb olcsó órák topikja
 - További aktív témák...
 
- CSÚCS GAMER! 13900KS/ Astral 5080 / Z790 APEX / 48GB 8000MHz / 2TB NVMe / 860w Platinum! BeszámítOK
 - ÉRINTŐSDell,14"FullHd IPS,core i5 8350(8x3,6Ghz),8-32GB DDR4 RAM,Magyar vil.bill,SSD,Jó akku,Win.11,
 - Dell Latitude 5540 15.6" FHD IPS i5-1335U 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
 - Intel CORE 2 QUAD + ASUS PB VEGAS2 + 4GB ram
 - -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: RYZEN 7 8700F/9700X/9800X3D +RTX 3060Ti/3080 +16-64GB DDR5! SZÁMLA!
 
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 5700XT 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
 - BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i5 9600K 16GB DDR4 512B SSD RTX 2060 Super 8GB Chieftec HC-10B-OP Zalman 850W
 - Számlás!Windows 10 Pro 11 Pro,Windows 10 Home 11 Home, Office 2016,2019,2021 ,Vírusirtok,Mac
 - BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX RTX 3080 10GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
 - Lenovo ThinkPad P15 Gen 2 Mobile Workstation - i7-11850H 32GB 512GB Nvidia RTX A4000 8GB 1 év gar.
 
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
						
								
							
								
								
 
								
								
								
								
 
								
 

								
								
								
								
								
