Új hozzászólás Aktív témák

  • pisti

    őstag

    válasz Plokijuma #2950 üzenetére

    Ez sajnos bőven nem ilyen egyértelmű. Gondolj bele pl., kipörget vmi b@ßom és nekedmennek (akár többen is) miközben irányíthatatlanul sodródsz. Sokan kaphatnak büntetést, ami mind visszavezethető egy személyre, azt az egyet kéne bütnetni, nem azokat akik egyébként is szívnak a tömegkarambol miatt.

    Ezen felül még szerintem azt kéne büntetni, aki hátulról nekimegy az előtte menőnek (egy bizonyos sebesség felett), egyrészt. Másrészt meg azt, aki nem tartja az ívet és/vagy a sebességet és emiatt valakit kipörget vagy kilök (itt az esemény amihez ezt nézni lehetne az két autó ütközése), a legtöbb baleset ilyenek miatt van. Ha belegondolsz, hogy itt miket kéne figyelnie a játéknak ezekhez, szerintem rájössz, hogy elég komplex dolog ez. Persze nem lenne muszáj rögtön jönnie az ítéletnek sem, a replayt úgyis menti a játék, tehát elvileg tárolja visszamenőleg a játékosok mozgásának rekonstruálásához szükséges adatokat, amiket aztán lehet elemezgetni utólag is. A versenybírók is egy-egy érdekes esetnél nem azonnal hoznak ítéletet általában, szóval még reális is lenne ez a fajta módszer. Esetleg még meg lehet fűszerezni a dolgot annyival, hogyha véletlen volt a dolog és békésen folyik tovább a verseny, akkor a sértett fél/felek belátására lehetne bízni a büntetés foganatosítását.
    Szinte rendes bíráskodó mesterséges intelligenciát kéne írni kifejezetten erre a célra, hogy legalább valamivel jobban működjön a rendszer -> nem biztos, hogy megéri.

    Mindesetre annyi mindenképp kéne, ha az ilyenfajta MI nem is megvalósítható valamilyen ok miatt, hogy komolyabb versenyek alatt menet közben tudják az emberi versenybírák (admin/-ok) visszanézni a gyanús eseteket és ők osztogathassanak a helyzetelemzés eredményének fényében büntetéseket verseny közben. Komoly megrendezett versenyhez szerintem ez mindenképp kell.
    Remélem eljut a játék arra a szintre, hogy megérje fejleszteni ezt a részét is. Nemkicsit szükség lenne rá már most is, addig meg marad az önbíráskodás, amitől ugyan jobban érzi magát az ember, ha valaki direkt kitol vele verseny közben és visszavághat, viszont a játék színvonala látja ennek kárát.

    De jól elkalandoztam. Szóval tuti tudnának szerintem jobb rendszabályozási rendszert csinálni, kérdés, hogy akarnak-e (a megrendelő elsősorban).

    szerk.: Jah és az is bonyolítja az egészet, sőt kissé talán el is lehetetleníti az épkézláb mesterséges büntetési rendszer létrehozását, az az, hogy sok baleset a lagg miatt történik (két szereplő gépén, két különböző dolog történik).

Új hozzászólás Aktív témák