Új hozzászólás Aktív témák
-
Sly189
senior tag
Én is tudok menni egy tankkal 1000km-t, talán még többet is.
Igaz hogy nekem 80literes a tankom. E220 CDI
-
IGAZI AUTOMATAVÁLTÓS
-
simonzé
addikt
Respect.
Nálam az utód egy Mondeo lesz. Szintén automata, de mar 190 lovas, 2.0-s dízellel. Tőle már nem várok 1000+km-t per tankolás, de azért reménykedem. -
Gibo
senior tag
Èn spritmonitor.de-n vezetem a fogyasztást...Most 6,2-n áll az S-Max 1,8as 125LE dízellel, 70% autópálya, 20% közút 10% város leosztásban. A szüleimnek a 2.0 140LE dízel van, az még kevesebbet fogyaszt...
Ha nem hajtom 120 fölött a pályán, országúton tudom tartani a 100at / 90et (óra szerint) akkor simán megvan az 1000 km úgy hogy még nincs pirosban.
Az írás jó volt egyébként -
7Heads Drago
veterán
Grat
Köszönöm a tesztet. -
-
OVCGabor
csendes tag
Itt azt írják, hogy nem jó közel üres tankkal furikázni:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/09/29/sokba_kerulhet_ha_ures_tankkalsz_jarsz/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=linkA cikkhez annyit fűznék hozzá, hogy sokan nem veszik figyelembe, hogy a gázolaj sűrűbb (több kg egy liter) és magasabb fűtőértékű (több energiát ad elégetve egy kilogram) anyag, evidens hogy kevesebb kell belőle. Ezzel együtt a diesel motor hatásfoka magasabb, de évi 20ezer km futásteljesítmény alatt jobban jár az ember egy szívó benzinessel, a drágán pótolható részegységek hiánya miatt. A cikk írónak gratulálok, tetszett ahogy írt és piros pont, hogy kihozza a rendelkezésre álló technikából a legjobbat!
Engem egy Astra H 1.4-el vert meg a sors, a rekordom 4.58 liter/100km, de ez egy 300km hosszú esti túra volt, amikor a csekély forgalomban a vadak miatt nem mertem csak 70-80-al menni.
-
-
Lobeu
csendes tag
Na igen, csak ő keres az emberek még 5 kilót, persze, hogy nem fog neki dolgozni senki, hanem kimegy az osztrákhoz, ahol a tulaj nem keres 5kilót minden emberen, hanem csak 2-3-at, de több embere van, magasabb színvonalon dolgozik, összességében a végén több marad a zsebében. Ez a baj sok magyar vállalkozóval, hogy idáig látnak, utána meg jön a rinyálás.
-
8th
addikt
válasz
Fotonhámozó #412 üzenetére
Ismerős pl. nyár közepe óta nem talál autófényezőt bejelentett nettó háromszázért még úgy sem, hogy zárás után hozott autókon maguknak dolgozhatnak az alkalmazottak a műhely felszerelését használva. Fusizással igen szépen lehet keresni és nincs ember mert egy órányira vannak az osztrák határtól és odaát napi nyolc órában ennek majd a dupláját megkapják. Tehetsz te bármilyen kedvezményt a külföldi bérekkel nehéz itthon versenyezni. Itt felénk az ország közepén nem olyan vészes a dolog mert messze vagyunk úgy a fővárostól mint a nyugati határtól de a nyugati országrészben tényleg gyászos a helyzet.
-
Geller72
veterán
..emlékszem, hogy a kettes passzátomnak, az "egyhatosnak" 70 literes tankja volt. Könyörögtem a Jó Istenhez, hogy fogyjon már ki a tankja, hazafele Hollandiából. Hogy végre rászánjam magam egy megállásra. Mert felelőtlenül megfogadtam, hogy csak tankoláskor állok meg legközelebb. Azt hiszem, így ennyi év távlatából, hogy ha utánfutót húztam vele, akkor télen néha még az 5 litert is megette... Olyan fűtés volt benne, hogy a téli -20-ban bent vallatni lehetett volna vele..
De az egyhatos mocija a vw-nek a hetes DSG-vel nagyon kellene. Talán mert öcsémnek van egy hetes golfja ilyen paraméterekkel, azért?
-
Integrale
veterán
Nem ezt irtam en is?
6 evvel az euro norma elott volt mar kozvetlen befecskendezes, a Fiat nem fejlesztette tovabb, csak az az egy szem IDTD motor volt piacon naluk, aztan 97-ben jott a kovetkezo lepcsofok a CR-rel, ami meg csak EU2-vol, ahogy akkoriban kb minden.A VW viszont eleg rendesen beleallt a TDi fejlesztesebe.
Karbis motorok azert mar eleg regota nincsenek, legalabbis olasz haztajon semmikepp.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
plömplöm #424 üzenetére
Az idő eldönti, hogy mennyire bírják majd, újkorukban erre nehéz mit mondani. Általánosságban talán kijelenthező, hogy a régivágású motorokhoz képest, sokkal kisebb az az út .. mit út, ösvényecske, amin úgy üzemeltetheted az autód, hogy az éveken belül ne kerüljön 3 zsák pénzbe és 4 kecskébe. S ez az ami engem, mint hahuról jó állapotú 4-5 éves autót vásárló embert roppant mód zavar. Egyszerűen a társadalom 99.9%-a úgy tekint az autóra, hogy:- beülök -gyujtás -menés -megállás -repe(a)ta. Mindenféle terheléssel mindenféle fordulaton hidegen/melegen, télen/nyáron, az olajpálca egy pokemon és a motortér általánosságban mordor földje, s ezek azok a dolgok amiket a modern (túlkomplikált) motorok má nem mind bírnak.
Úgyhogy lehet legközelebb Jimny-t kell venni, meg egy utánfutót a csomagoknak
Átgondolva a jelen élethejzetem, mi is ráálltunk a hiánygazdálkodásra mióta kertesházat vettünk és felújítjuk#425: hol volt még akkor az euro norma? A FIAT meg amúgyis mindig pioneerkodott, elsőre meglepett, aztán már nem is annyira, nem az vezérelte őket, hogy emissziós normákat javítsanak
Ekkor épp kezdett az emberiség kinőni a mechanikus befecskendezésből, nemhogy közvetlen befecsi. A FIAT is pócra tette(?) a dolgot jó darabig, számos motorjuk készült később 1, majd többpontos szívócső befecsivel, a karbis motorokhoz képest az is űrtechnika volt a maga idején.
-
Integrale
veterán
Kozvetlen befecskendezes mar joval az Euro norma bevezetese elott piacra lett dobva. (Fiat Croma 1986) Jobb teljesitmeny, alacsonyabb fogyasztas, kulturaltabb jaras szol a technologia mellett.
Kettostomegu lendkerek mar a W124-es Merciben is volt, 90-es evekben pedig sok benzinesbe is kerult.
-
plömplöm
őstag
semmi másról nem akartam szólni, mint arról, hogy pusztán a fogyasztáson kattogni csacsiság, mert egy ilyen eszköz birtoklása és mindennapi használata a fogyasztásból adódó költség többszöröse. meglehetősen messzire keveredtünk egyébként a témaindító 1000km/egytankolás felvetéstől, de az a lényeg, hogy ez egyáltalán nem egy nagy truváj, és pláne nem <kell> ehhez egy turbódízel.
písz
#422:
ha én letenném a cigit, akkor se lenne évvégén több péézem, ha érted a hasonlatha a mazda úgy tudja elérni az euro6-ot, hogy leviszi a dízeleiben a kompressziót 14:1-re, akkor ott szerinted mennyire vannak kiszámolva a dolgok, és ezek az embertelenül precízre kitalált és legyártott motorok mennyire lesznek költségmentesen sokszázezerkm-barátok?
písz2
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
plömplöm #419 üzenetére
Nem folyamatosan rakod félre, bár elég nehéz lehet nem belátni, ha 2 millióval kevesebbet költesz el az egyenlegedből, akkor X+2Milliód lesz 10 év alatt. Namindegy', lendüljünk túl rajta.
Meglepődnél mennyi benzinmotort kettőstömegűvel szerelnek ma is. Ott van, mint költségnövelő tényező, noha nem a környezetvédelem oltárán került oda (mint a dízelmotorokba se)
Ha tudja hozni a Suzuki az előírt PM méretet akkor nem kell részecskeszűrő.(*) Minden más esetben igen. Majd a szakma kitalálja, hogy a jelenlegi EURO előírások mellett a WLTP és RDE mérések mellett milyen motorokat éri meg fejleszteni. Mivel a szívó benzinesek volumetrikus hatékonysága elmarad a feltöltött motorokétól és folyamatosan szigorodnak a kibocsátási normák, kihalásra vannakí ítélve a szívó motorok a jelen állás szerint. Atkinson ciklusúakat tán leszámítva.
Én sokkal jobban örülnék, ha egy kb EUR4/5 szinten megálltunk volna de az be is lett volna tartatva minden gyártóval, csakis valós körülmények között tesztelve. Talán hamarabb előtérbe kerültek volna a plug in hibridek.
Ez az egész downsizing és megfújjuk a 0.33-as Coke üveget is bolondéria a normák túlhúzásának és a mérési folyamatnak eredménye.(*): részecskeszűrő méé kőő: Amikor megjelentek a nagynyomású, közvetlen befecskendezésű (jellemzően) dízelmotorok, akkor kezdtek el felfigyelni ezekre a parányi részecskékre, amiket kiokádnak magukból a nagyon finoman porlasztó és pontos mennyiségeket adagoló motorok.
A közvetlen befecsire azért volt pedig szükség, hogy hozzák a szigorodó (EURO4) norma károsanyagkibocsátási értékeit, jellemzően dízel motoroknál kezdtek bonyolítani.
Namámost, ha vhogy bekamálja egy szívómotorról egy gyártó, hogy az EURO6d becsszó szívócső befecskendezéssel elérhető volt neki, akkor oktalan a részecskeszűrő, hiszen nem keletkeznek apró mikronnyi károsanyagok.
S itt kezdődnek a bajok. Hogy sikerülhetett bekamálni, hogy a kőék szívómotor tulipánillatot fingik 20 éves technológiájával, miközben a norma betartására szinte az összes gyártó, szinte összes modelje feltöltő motorokkal képes mára? Lehet még nem WLTP-ven volt tesztelve megtámogatva RDE-vel mikor típusengedélyt kapott? Vagy pille könnyű? Vagy szél hajcsa'? Dunno
(Csak saját eszmefuttatásom) -
válasz
plömplöm #418 üzenetére
Mindenkinek ismernie kell a saját korlátait. Ennyi. Azon belül meg lehet a tetszik nem tetszik, de más döntéseit anyagi alapon megkérdőjelezni (olyan mintha a zsebében turkálnánk az illetőnek) nem illik. Ő tudja -jobb esetben- mit vállal. Rosszabb esetben most tanulja.
Munkaeszköznél nem értékvesztést hanem megtérülést számolunkAki csak a veszteséggel foglalkozik az magának árt. Ez autónál, tipikusan nem munkaeszköznél, úgy nézne ki hogy x összegért kapok 1-2-3-4-5..stb szolgáltatást. Így megy el az ember nyaralni is, mert ugye az emlékeken és hűtőmágnesen kívül a Maldiv szigetekről mással nem jön haza az meg rohadt nagy értékvesztés lenne. Szerintem.
Ugyanakkor megértem ha valakinek ez fontos. Csak el kell fogadni h másnak meg nem. -
plömplöm
őstag
és te folyamatosan rakod félre az üzemanyagon megspórolt összeget, hogy majd kéznél legyen a 2 millió forint? szerintem nem
nem azt állítottam, hogy 12ft/km a fogyasztás, hanem hogy kétésfélmilliós értékvesztés / 210ezerkm az 12ft/km értékvesztés a tárgyban említett 25ft/km értékvesztéshez képest, ez a fele.
pld a kettőstömegű pont nem a környezetvédelemről szól, hanem a kényelmességről, az eladhatóságról, hogy a drága prémiumautó ne úgy rezegjen, mint egy traktor, ami valójában odabent.
nézd, euro6 szívóbenzinnel: jimny2018 . ebbe is kell az a sok koromkezelő?
-
plömplöm
őstag
szerintem pont az számolgat értékvesztést is, akinek munkaeszköze ez is.
abban igazad van, hogy nem szeretem az autómat. az asszonyt pld pont szeretem, de ő nem munkaeszköz. az autó az egy tárgy, ráadásul használati tárgy, nem dísz, amivel dicsekedni lehet pld a haveroknak vagy felvágni a szomszédnak. azt sem számoltam ki egyébként, hogy a fiaimnak mekkora az értékvesztése, pedig van kettő, az dupla összegha ironizáltál, akkor nem volt egyértelmű, sorry
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
plömplöm #415 üzenetére
Az volt a kérdésed, hogy kit érdekel a fogyasztás.
4800 liter gázolaj testvérek között is 2 millió Forint .. legalábbis nekem ez jön ki jelenértéken. Hogy ez téged hidegen hagy, egy dolog. Egyébként milyen autó eszik 12Ft/km benzint? Csakmer arra aszondja nekem a számológép, hogy 1200Ft/100km, 400Ft/l üzemanyagárral számolva az 3l/100km.
"a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom"
Ezt a drága környezetvédő testületekkel kéne megvitatni, akik azt hiszik, hogy egy adott technológia (belsőégésű motorok, szándékosan nem dízelt és benzinest írok) határtalanul zöldíthető. Nem az és főleg nem gazdaságosan. Olyan mértékben (betarthatatlan) szigorodtak az euro normákkal a kibocsátási értékek, hogy nem lehet betartani még a vicc nedc ciklussal sem, ahol néha 50%-al kevesebbet fogyaszt egy autó, mint valós körülmények között... Nyilván mindenki elcsalta a méréseket (úgyamúgy a benyások is)
Az euro 6d-ben pedig el kell szomorítsalak tankerhajó ide, páncélozott járművek oda, pont olyan bonyolult motorok lesznek, mint a commonrail dízelek már 10 éve.
- Közvetlen befecskendezés
- Részecskeszűrő
- Mindenhogy változó turbó (kivéve, ahol el tudják még játszani egy szívóbenzinessel nedc ciklusban a megfelelő kibocsátási értékeket)
- Kettőstömegű lendkerékAz én autóm mögött nem tűnsz el a koromfelhőben, pedig egy commonrail dízel, meg se mondanád róla 0 korom jön ki 11évesen. Pedig a menetidő felét városi körülmények közt teljesíti. Igaz én rendeltetésszerűen használom és nem teszek minden percben azért, hogy elcsesződjön
-
válasz
plömplöm #413 üzenetére
Aki értékvesztést számolgat egy nem munkaeszköznél az nem szereti az autóját - hogy csak a legfinomabb kifejezéssel éljek. Kiszámoltad már, hogy az asszony mekkora értékvesztéssel bír?
Használati tárgynál nem számolunk ilyet! Különösen ha a magyar piac sajátosságait is figyelembe vesszük, ahol nincs fontosabb dolog mint az olcsóság a sok ms apróság felett. Vegyél befektetési céllal autót akkor nem fog érinteni az értékvesztés -
plömplöm
őstag
jó, vegyünk egy 10 éves intervallumot, bő 10 éve vettem az autómat. akkor volt 3ésfélmillió, kb két hónap múlva már csak 3 lett volna kereken, de utólag mindig könnyű okosnak lenni
. most legyen 1millió. az 10 év alatt 2ésfélmillió bukó az árán, nem? és raktam bele ezalatt a bő 10 év alatt 210ezer km-t. az 12huf/km? a fele? és nem fog felkerülni a listára se feltöltő felújítás, se dpf csere, se kettőstömegű csere, se nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, mert egyik sem van benne
"aha, jó, tényleg érdekel valakit a fogyasztása?
"
jaés félautomata a a váltója, mert másodikban 10kmph alapjáraton a sebességem, ami ~750rpm, egyes sebesség csak akkor kell, ha beül hozzám a 6db sumo birkózó, 6ezerig könnyedén bármikor jó vagyok, az 80kmph, itt egy ötödik mert nekem csak ennyi van és irány az ég alja, és ha nem sikerül a jelzett irányba egy lezárt német magánautópályán haladnom, akkor pont elég nekem, hogy csak 150-160kmph-val tudom támadni a célt és nem 220 felett, ahol amúgyis elhagynám a valóságot...
és ha most 10 évesen bő 200ezer km-rel nyomok egy kövérgázt, akkor erről nem értesül vizuálisan az összes mögöttem jövő (gyk: nem tűnnek el a koromfelhőben)
ezt a dízelüzemet meg kéne tartani oda, ahova való, világjáró tankerhajókba meg péncélozott harcjárművekbe, a mindennapi személyszállításra civilizált megoldásai olyan bonyolultak lettek, hogy az valami borzalom, a rángatózását és a hangját elfedő mechanikai megoldások ki vannak találva, persze, de életképtelenek.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
plömplöm #413 üzenetére
Vegyünk egy 10 éves intervallumot. Ezalatt megy 480e km-t átlag. Odafigyeléssel takarékoskodjon átlag 1 litert, az meg 4800 liter gázolaj. tessékszámulni'
A rövid válasz igen, engem pl érdekel
Ráadásul, ha azt választja, hogy nem adja el 4-5 évesen, hanem megtartja 10 éves koráig, az se mindegy, hogy vezeti. Mikor 10 évnél húz egy vonalat a júzer, hogy mennyiben volt az autózás, nem mindegy, hogy felkerül-e a listára egy feltöltő felújítás, dpf csere, kettőstömegű csere, nagynyomású üzemanyagellátó rendszer csere, vagy nem
-
plömplöm
őstag
jól látom-e, hogy egy új automata dízel octavia listaára 8millió forint? style felszereltség. 174ezer, hogy pld metálfekete legyen. mondjuk választható felszereltség az "árkedvezmény" is, -899999.-ft, hehe. ha kérek bele egy hamutartót, akkor az +5ezer
. hát, a luxus, nna. legyen mondjuk 7 milla a vége, mert az ember úgyis akar majd még valami nagyonextrát is, pld pótkerék. ésakkor mondjuk kétésfél év alatt belekerül 120ezer, sőt, néha több, mert "úgy évi 60-70 000 km-t vezetek", de legyen ez 48ezer km, és akkor így kétésfél évesen 4 milla? 3 milla per 120ezer km az 25huf/km csak maga az értékvesztés? aha, jó, tényleg érdekel valakit a fogyasztása?
-
Fotonhámozó
senior tag
Köszi! Egy telefont megér, ha októberben sem lesz előrelépés a kocsimmal, érdeklődni fogok náluk. Amit említesz (=belefulladnak a munkába), arról írtam (és a TC-sek is utaltak erre), vagy nem vállalják a szakik a melót vagy más munka miatt a nem annyira jövedelmező melót későbbre halasztják. 6-8 évvel ezelőtt ilyen nem volt, örültek, ha van min dolgozniuk, nem szelektáltak.
-
8th
addikt
válasz
Fotonhámozó #410 üzenetére
"Akkor mutass nekem egyet az ország északi részében"
Pl. a Szigetszentmiklósi vasútállomásnál a Bucsiék. Belefulladnak a munkába de nem fognak elküldeni.
-
Fotonhámozó
senior tag
"nincs ember aki hozzá nyúlna egy 20év feletti autóhoz. Pedig van." Akkor mutass nekem egyet az ország északi részében, kérlek! 2 éve (!) húzódik az idén 20 éves, napi szaladgálós kocsim karosszériáztatása. Eddig 4 lakatos hitegetett, hogy ekkor-akkor vihetem hozzá. Volt, hogy a 2 hónappal korábban, tutira lefixált időpont előtti napon hívott, hogy jajj, bocs mégsem tudom vállalni most, majd csak 3 hónap múlva... Aztán ezt eljátszotta utána megint, végül hagytam a fenébe a "mestert". Egyszerűen _tényleg nincs_ megfelelő szakember, aki idősebb kocsihoz (szívesen) hozzányúlna. Még mindég nagyban megy a külföldről behozott kocsik kipofozása, abban nagyobb pénz van, mint egy régi (de még nem veterán) kocsi rendbehozatalában. Csak jönnek a kifogások, épp miért nem tudja vállalni a munkát. Ahogy írtam, 4 lakatossal is így jártam. Ha meg veteránod van, akkor az még nagyobb szívás (tudom, mert van egy, de azt még 10 évvel ezelőtt tettem teljesen rendbe, azóta garázskirálynő). Korábban nem volt ekkora szívás idősebb kocsik javításával, rendbetételével.
-
előző autómhoz szerencsére volt szerelőm, de még azzal is sikerült találnom egy beleszarósat úgy, hogy bp környékén három ajánlott volt összesen, és még ebből az egyik is el tudta balfaszkodni a dolgokat, innentől vihettem a coltot újpestről dunaharasztiba.
karosszériás csepelen lett, korrekt ember szerintem korrekt áron, viszont három hétre adott időpontot arra, hogy öt perc alatt ránézzen, mit kell majd csinálni vele. rá is nézett június elején, és szeptember elejére adott időpontot. ez van. -
Kleroo
veterán
Ne is mond. Én szerencsére BP agglomerációban találtam egy jó helyet a saját gépsasnak. Ők sem tökéletesek, de egy jó hely.
Manapság ott tartunk, hogy a márkaszervízben majmok vannak akik nem mernek külföldre utazni, és vagy még megszerzik a tapasztalatot hozzá. Mindenestre a Daciatól a BMW-ig mindeütt ugyanaz van....kókler elképesztő silány "munka". Maszek szervízek... hát akad 1-2 jó. Mondjuk a 10%uk családos, erős közepes szinten dolgozó emberekkel feltöltve. De úgy általánosságban azt tapasztalom, hogy az összes helyen béna, tehetségtelen, beleszarós arcok vannak, hisz aki kicsit is értett hozzá, az rég külföldön van.Egy jó példa: Párom Grande Puntoját szintén agglomerációban konkrétan nem tudtuk sehol leadni, pedig azért elég sok van belőlük, és akadgat probléma is, logikus lenne h külön faitos maszekok tömkelege vár ránk rengeteg tapasztalattal...
... hát nemm. 2 komolyabb maszeknál is leadtuk, ahol 200%-os overload volt, kapkodás, sietség a 6 beálló ellenére is. Itt bénáztak, nem tudták megcsinálni, stb. És nem küzdöttek az ügyfélért(értünk), hisz km-es sor állt még mögöttünk h hozná más az autóját.
Végül egy Ferrari- Mseratis cimborám szervízében csináltuk meg mindedn speciális nyűgjét. érteni kellett hozzá egy picit. gondolkodni... egy picit.
Szóval jah. Alapvetően a nagyon béna, és vagy nagyon kókler, és vagy nem törődöm, és vagy abszolút pályakezdő+muszájból csináló X ember lát el jelenleg 5X emberre jutó munkát.
-
Hatvan9
senior tag
Ez egy jó verda, Svédeknél is előszeretettel vezetik.
-
-
bambano
titán
"Folyamatosan drámáznak, hogy nincs karosszéria lakatos nincs fényező nincs rendes szerelő nincs ez nincs az": és tényleg nincs. azért, mert te találtál egy kivétel ellenpéldát, az átlag még nem ez.
Pl. Debrecenben nincs rendes opel márkaszerviz. olyan szerviz sincs, amiről első látásra azt hinnéd, hogy rendesen dolgoznak (majd másodikra kiderül, hogy nem). például ha egy opelnek elektromos baja van, és márkaszervizbe vinnéd, vihetnéd mátészalkára meg hasonló közeli helyekre.
a vectrámnak csipás lett a teteje, ahova azzal járok, ott kerek perec megmondták, hogy kerüljem el őket lakatos dolgokkal. Bevittem az itteni opel márkaszervizbe, ami egy bmw szalon oldalából nőtt ki, ott lazán megajánlottak egy negyedgurigás cehhet. vagy ha véletlenül vennél egy új opelt, nincs ember a szalonban, aki a gyári konzerváló anyagokat szakszerűen leszedné róla, mert elment külföldre ugyanezt csinálni több zsetonért.
úgyhogy én igazán komolyan autóbuzi vagyok, de ez a szerelőhiány el fogja érni, hogy tömegközlekedjek...
-
8th
addikt
No várj, TC háza táján azon sírnak, hogy nincs ember aki hozzá nyúlna egy 20év feletti autóhoz. Pedig van. Csak nem ismerik. Arról meg nem én tehetek. Ha visszaolvasol láthatod, hogy modern autókról szó sem volt a beszélgetésben.
PoHu-ba még akkor sem mennék ha garanciavesztéssel járna, hogy másnál szervizeltetem az autómat. Hihetetlen egy banda.
-
8th
addikt
Nincs itt semmi fogalomzavar.
... olyan országokban, ahol olyan drága a valuta és olyan olcsó a munkaerő, hogy megéri őket akkor is életben tartani. = Magyarország.
normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat. = pl. Svédország, Németország stb...
Ennek fényében olvasd el újra amit írtam.
-
Vanni van csak az elérhetősége okán olyan mintha nem lenne. Amikor 2hétig keresve a pohu 4 hétre előre akar időpontot adni egy diagnosztikára, még úgy is h a 18'000Ft+fa rezsi óradíjukat megdupláztam volna?! Na ez nyugodtan kijelenthető hogy a nincs kategória - szerintem.
Nincs mindenkinek szerszámozott garázsa, sajnos. -
8th
addikt
válasz
Kisgépkezelő #394 üzenetére
TC-sek jó ideje burokban élnek. Folyamatosan drámáznak, hogy nincs karosszéria lakatos nincs fényező nincs rendes szerelő nincs ez nincs az. De. Van. Volt is és lesz is. Az, hogy ők nem látnak az orruknál tovább az legyen az ő bajuk.
Egy harminc éves W124-en annyi rozsdát találsz mint egy nyolc éves Mazdán más bajuk meg nem nagyon van. Szerkezetileg, mechanikailag egy végtelenül elavult egyszerű primitív konstrukció így egy közepesen felszerelt otthoni garázsban megszerelhető rajta majdhogynem bármi. A 2000 - 2500ccm szívódízelek nagyon lusták a többi simán vállalható napi közlekedésre, pláne a benzinesek. Világ körüli útra én sem egy ilyennel indulnék neki de nincs ezekkel semmi baj. -
Integrale
veterán
válasz
Kisgépkezelő #394 üzenetére
A hobbiautos, veteranos kategoria az megint mas. Csikos autoparkja gyakorlatilag bemutatja mind a kettot. A 30-40+ os kategoria az valoban olyan, amilyennek leirod. Egy W124 es kortarsai, amiket 8th is emlit, azok ilyen szempontbol sem problemasak.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Az alketrészárak lehet viszonylag olcsóak, de ahogy a totalcart olvasgatja az ember, ahol kb. minden második embernek van valami hobbiautója, mind arra panaszkodik, hogy már lassan itthoni viszonyok közt sok pénzért sem találnak olyat, aki ért is ezekhez és rá is ér megcsinálni őket. Pedig ők azért jobban eligazodnak ebben a közegben, mint az átlagember, meg a többségük maga is meg tud csinálni ezt-azt az autóján. Meg ha tényleg rendes napi használatra próbálnák befogni, akkor egy pillanat alatt kiderül, hogy ezek azért nem azok az autók, amik pár szűrőcserével megkerülik a földet kétszer.
-
8th
addikt
válasz
Kisgépkezelő #388 üzenetére
Normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat.
Egy fenét. Az alkatrészárait elnézve a W114/115 pont az olcsóbban fenntartható veteránok közé tartozik és megvan az az előnye, hogy a mai napig egy két spéci dolgot leszámítva ténylegesen mindent megkapsz hozzá egy tetszőleges hazai webshopban is, az újabb öreg mercikhez meg pláne (W123, W124).
Másrészt egy szépen felújított állólámpás manapság igen jó befektetés. Míg az új autón kapásból hatalmasat dől a gazdi amint kigurult vele a kereskedés kapuján és az első néhány évben komoly százalékát veszti az újkori értékének addig egy veterán merci ára már csak felfelé mozog. Nem gondolom tehát, hogy egy ilyen fapados szög egyszerű 300D szívódízelt idehaza drágább lenne fenntartani mint bármilyen tizenöt éves középkategóriás 300+++ ezret futott dízel autót amin szép lassan elfárad már ez-az. Mondjuk a turbó, a vacak minőségű hazai gázolajra érzékeny üzemanyag vagy a méregdrága befecskendező rendszer, vagy a kettőstömegű, vagy a részecskeszűrő vagy épp valami egyéb elektromos kütyü, vagy szerencsétlen esetben ezek közül akár több is egyszerre. A merciket akkoriban a tulajdonosnak gyártották és nem a szervíznek mint manapság és a gyengébb anyagminőség és rosszabb gyártástechnológia ellenére is Németországban és skandináv országokban a mai napig rengeteget látni belőlük a forgalomban és idehaza még csak csak de ott végképp nem állja meg a helyét a nincs pénz újra elmélet. -
Integrale
veterán
válasz
Donki Hóte #391 üzenetére
Ez minden csak nem módszer, de még válasznak sem volt jó.
-
válasz
Integrale #383 üzenetére
Honnan tudod, hogy a turbó, lendkerék befecskendező trióból nem fog letérdelni valami 130e km előtt?
Hát, van tíz különböző módszer arra, hogy az ember megtippelje azt, hogy nem romlik el a kettőstömegű lendkerék, a turbó, a befecskendező 130 ekm teljesítmény előtt.
Az első módszer az empirikus, mivel már van több mint 130 ekm a Ford 1.6 TDCI autómban és ezek az egységek egyike sem romlott el, így elmondható, hogy az én vezetési stílusom mellett nem romlik el a kettőstömegű lendkerék, a turbó, a befecskendező 130 ekm teljesítmény előtt.
Gondolom, hogy a következő kilenc módszer ismertetését ezután már nem várod el tőlem
-
Burt1793
veterán
Ahogy feljebb írtam, csak kis terhelésnél (csorgok 50-nel) járatom hosszabb ideig 1200-as fordulaton. Lehet érezni, hogy mikor esik jól az autónak. Nem csak a váltásjelző írja ezt (az már 44-nél írja a 4-est sokszor). Te pedig valszeg nem is ismered ezt a motort ebben az autóban, így nem tudhatod, hogy mi a pontos helyzet. Hidegen amúgy kicsit tovább forgatom, ilyenkor a váltásjelző is később kér fokozatot. Amúgy meg ne aggódj ezen példány miatt, városban nagyon ritkán jár, országúton és autópályán van használva, ha beindítjuk, 50 km-nél nem nagyon megy kevesebbet. Városba van motor és robogó.
-
8th
addikt
A merci CDI korszak előtti TD motorjai is extrém módon bírják. Azokat is valóságos művészet tönkretenni pedig azok még előkamrás dízelek. Cimborám néhány éve adta el C250TD-jét. A turbón és a chiptuningon kívül teljesen gyári volt a kocsi. 230lóerő és 440Nm volt a gyári 150ló helyett. Annyira túl volt méretezve benne minden, hogy a motor és a hajtáslánc minden eleme elbírta azt a teljesítmény többletet. Kuplungja soha meg nem csúszott pedig szerette nyomkodni mert durván jól ment (önmagához képest persze). Így tuningolt állapotban belerakott 140ezer kilométert mindenféle hiba nélkül. Amikor eladta bőven 400ezer felett járt a számlálója ennek ellenére semmi motorikus baja nem volt az autónak. Ezt nem csinálod utána semmilyen mai dízellel. Manapság minden dekára grammra ki van számolva semmiből nem raknak bele a szükségesnél jobbat erősebbet tartósabbat. Nem mindig volt ez így.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Egykedvűen csattognak bele a naplementébe olyan országokban, ahol olyan drága a valuta és olyan olcsó a munkaerő, hogy megéri őket akkor is életben tartani, amikor normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat. Az, hogy a maiakhoz nem fognak Pakisztánban 5 mikron tűrésre tükörsima kopásálló bevonatos pótalkatrészeket előállítani ezért azokat az autókat, amiket európában már nem éri meg fenntartani ők sem tudják még 40 évig kendácsolgatni, az meg nem a motorok hibája, mert ki az a hülye, aki arra tervez motort, hogy majd 30 év múlva milyen jó lesz a Pakisztániaknak.
-
SaNyEe
aktív tag
A hsz-nek az értelme számomra az, hogy a user error faktor sokkal magasabb a modern motoroknál és ez teljesen igaz.
Nyilván mindent meg lehet gyilkolni, a kérdés mennyi "erőfeszítést" kell tenni hozzá.
Úgy gondolom a mai turbós, részecskeszűrős, kettőstömegűs, nagynyomású befecskendezős motoroknál a júzerek eléggé könnyen meg tudják magukat könnyeztetni (s ez már lassan a benzines motorokra is nagyrészt igaz)Apám egy 1.3 Ford Escort EFI motort lazán legyilkolt. (éppen nem karburátoros volt, annyira faék volt) Ritka szervíz, sz@r olaj, kis fordulaton baktatás és megmihálylott 140ekm-nél a motor. Kompresszió "semmi" 1.5liter olaj/200km eredménnyel. GTK. 'Megoldotta' badge-t oda is biggyesztettem neki.
-
Mi5u
tag
"Ha megnézel egy régi vágású random szívódízel motort azt nyugodtan lehet non-stop alapjárattól terhelni soha nem lesz semmi baja mert az a motorkonstrukció kvázi arra lett kitalálva"
A túlméretezés és a jóval alacsonyabb nyomaték okán többet kibírtak, de nem mindent.
Egy TD egészen más lapra tartozik, mivel ott már alacsony tartományban megvan a maximális nyomaték.
A több ezer köbcentis dízelek(munkagép, busz, teherautó) természetesen más lapra tartoznak. -
bambano
titán
én anno azért vettem a vectrámat, mert élmény vele közlekedni.
és az, hogy vigyorogva szállok ki belőle, megfizethetetlen. többet fogyaszt, mint itt a fogyasztásbajnokok autója? többet. teszek rá. magasról. -
Degeczi
nagyúr
Ez így hibás általánosítás, a használaton és karbantartáson múlik nagyrészt.
Tessék egy 700e km fölötti pici Fiat turbódízel modern fos. -
Integrale
veterán
válasz
Donki Hóte #379 üzenetére
Rosszul látod. Nem mi vagyunk az autónkért, hanem ez egy normális üzemeltetés. A beülök, hajtom, me' azé' van stílus az az egyik véglet.
Én pl vigyázok rá, amennyire tőlem, egy általános használat során telik. Miért? Mert használni akarom amíg tudom, és felesleges költségeket sem akarok magamnak.Honnan tudod, hogy a turbó, lendkerék befecskendező trióból nem fog letérdelni valami 130e km előtt? Vagy ha jön, a hiba akkor eladod? (a hirdetésbe bekerül, hogy szar?)
Holott annyit tehetnél mondjuk, hogy kicsit járatod, leállítás előtt és után is, indításkor és leállításkor kuplung benyom, alacsony fordulaton nem terheled, visszaváltáskor kis gázfröccs stb.Plusz energiába kerül ez? Nem! Megnyújtod az élettartamát? Meg! Akkor miért ne?
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
Integrale #373 üzenetére
Azoknak, akik kis fordulaton mutatjak meg a vilagnak, hogy biza igy kell spurolni
Aztan mikor jon a szervizszamla, hogy akkoraszondjahogy:
feltoltofelujitas
also resz general felujitas
hengerfej felujitas iksz szazezer, ahol iksz nagyobb 7, biztos nem az lesz a gondolat, hogy mekkorat spuroltam azon a 4 decin, hanem ahogy mar leirtak korabban, eladom oszt javiccsa az uj juzer. Beadjak egy gyoker neppernek, aki kicsit mismasol, alairat egy fogyasztovedelem altal megtevesztonek nevezett allapotlapot a szerzodes mellekletekent es mindenki "boldog"Persze ha nem csak az auto lett volna a juzerert, hanem juzer is vett volna igazan minimalis faradtsagot, hogy odafigyeljen az autojara, akkor nem gtk szarkent vettek volna be, hanem auto arban. Bar akinek a bore alatt is penz van, ott ez lehet nem szempont
-
8th
addikt
Végső soron a userek tehetnek mindenről. Ha megnézel egy régi vágású random szívódízel motort azt nyugodtan lehet non-stop alapjárattól terhelni soha nem lesz semmi baja mert az a motorkonstrukció kvázi arra lett kitalálva, olyan a kenési rendszere stb. Aztán bejött a feltöltés a széles fordulatszám tartomány dízelnél is az emberek részéről a nagyobb teljesítményre való igény és ez szépen hozta magával a már jól ismert problémákat. Azért elég vicces, hogy egy 300D Mercedes motor amit 1970-től szerelték a W114-be aztán plusz egy hengerrel a W123-ba is még akkor is egykedvűen csattog majd bele a naplementébe amikor a jelenleg tervezési fázisban lévő még nem is létező motorokat már rég beolvasztották sörös doboznak. Ugyanez igaz a nagy ccm szívóbenzinesekre is azok is csak user error miatt esnek térdre. A turbós agyonbonyolított modern fosok meg hullanak mint legyek a kemotox felhőben.
-
Az utóbbi hsz-ekből úgy látom, hogy itt sokan vannak olyanok, akiknél ők vannak az autójukért
Nálam ez úgy van, hogy az autó van értem
Persze az nálam is igaz, hogy az újonnan vett autóimat 120 - 130 ekm körül adom el, tehát valamennyire vigyázok rájuk, de a kettőstömegű lendkerék, a turbó, vagy a befecskendezőrendszer cseréjét a következő tulajdonosra hagyom.
-
-
Kleroo
veterán
Igen kicseréltetem. De nem ezirányba ment a gondolatom, hanem hogy ez már az a szint, hogy egyszerűbb nem autózni, hisz minden egy folyamtos gyalázásnak van kitéve , még maximális megkímélés mellett is.
De ha már fillértoszás: Édemes grafikont csinálni, hogy vajon a kuplungtárcsa, kinyómócspágy, stb hogyan kopik ,illetve a kettőstömegű hogyan rongálódik akkor ha mindig minden fokozatot használva városozol, avagy ha ésszel fokozatokat kihagyva. Ezáltal jobban terhelődik(???) a kettőstömegű, de kevesebbszer váltassz,
Mindehze be lehet venni a lassítást, hogy motorféket használsz-e. Ha igen, akkor rev-matchel váltogatsz-e, vagy nem. Illetve milyen gyorsan váltassz. beszúrod erőből, vagy finoman beklattyintod. Ez egyrettentős sok ismeretlenes egyenlet, amivel már nincs oly sok értelme ennyire részeleteiben fogallkozni, mert overkill. Te egy ilyen ismeretlent villantottál meg. Én meg erre világítottam vissza, hogy ez overkill topic, ilyesmit illik bírnia a technikának, és idő előtt nem kéne tönkremennie. -
SaNyEe
aktív tag
válasz
Burt1793 #354 üzenetére
"a kettőstömegűt meg majd cseréli a következő tulaj, nem fogom 3-asban nyektetni 1800-as fordulaton, amikor viszi 4-esben is full kussban 1200-on"
Na, en meg amiatt nem nyektetem 2 - 5 decin kattogva, hogy adott esetben ralocsolhassak parszazezret az automra a sajat hulyesegem miatt. Nem a tulajdonosvaltas donti majd el, mikor kezd csorogni kettostomegu, illetve a hozzaalas is eleg "erdekes" szamomra.
Ezek mar nem teherauto dizelmotorok, amik 1000-1500 fordulatra vannak hangolva, 2 evtized alatt hozza lehetett volna szokni
Ertem h egyes modellekben mar szinte kisuti a retinat a valts fel lampa 1700 fordulaton, biztos be van kalkulalva a gari lejartat koveto nagyjavitas is hozza
a gyarto reszerol
-
-
Integrale
veterán
válasz
Kisgépkezelő #367 üzenetére
Ezt, így amit leírsz, bírnia kell. Nem lép fel nagy fordulatkülönbség, sőt, mondhatni semmi, feltéve, ha 5.-ben 2000-et forog.
-
Kleroo
veterán
Ez már nálam is az a tudatossági szint, amit nem szabad elérni. Be se indítanám a motort, hisz ami az első 4-5mp-ben történik vele , az maga a pokol
Illetve ha a kátyukat kerülgetve belemegyek egybe , akkor a lengőkar, gömbcsuklók, stabpálca, szilentek, kerékagy, féltengely-ért külön külön aggódnom kéne, nem beszélve kb a kocsi összes porcikájáról, ami egy nagy ütést kap. Még az izzókban lévő szálnak is fáj.Szóval jah, igen fáj a kettőstömegűnek, de ez már túl tudatos szint. nem szabad 1500alatt terhelni, alapjáraton sebességet tartani (úgyis gyorsítgat az ember dombon, stb, pláne az érzéktlen tempomattal, gyilkos), kikuplungolva indítani/leállítani. A többit illik bírnia amíg csak lehet.
-
Ed3r_X_
nagyúr
Raktam én már kettesből ötösbe is a régi Swiftemet, és nem épp 60-nál
Amúgy én épp az alacsony fordulaton való nyektetéssel nem értek egyet. Azért egy 3-3500 nehogy már gond legyen akármilyen motornak, ha onnan váltasz egyet feljebb.
Igaz én 84 lóval gazdálkodom, de hasonlóan válthatok
-
válasz
Kisgépkezelő #364 üzenetére
Mondjuk a kéttömegűn fellépő hirtelen erőváltás miatt?
-
Kisgépkezelő
senior tag
Ha úgy adja ki, miért ne váltson az ember egyszerre kettőt felfelé? Ha gyorsulni akarsz rendesen, akkor nem váltod el kis fordulaton, viszont ha eléred az utazót, akkor rögtön válthatsz akár kettővel sőt hárommal magasabb fokozatra is. Amíg 55 lóval gazdálkodtam, addig én simán indultam úgy, hogy 1-2-5 ha valahol gyorsan kellett felvenni a városi forgalom tempóját.
-
SaNyEe
aktív tag
létezik, sok WIN támogatja is, persze boot ini-ből hivatalból letiltották
(csakmer' policy)
Mindegy is, régi idők problémája már .. szerencsére.Ami vicc volt a PAE mellett is, hogy a virtuális process méret limit ugyanúgy 2/4GB maradt (már nem emlékszem pontosan .. 4 logikus lenne)
-
hunluki
senior tag
Szvsz csak üzleti oka van a limitnek (van pénzed drága gépre? Vegyél drágább OS-t!). Talán Vista/7 vonalon a home premium hiába volt 64 bites, csak 16 GB-ot tudott címezni, a sima home basic pedig 8-at.
W10 már engedékenyebb, bár ott is a home limitálva van 128 gigára, mondjuk akinek tényleg több kell annak férjen bele a pro licensz ára ami 2TB-ig címez. Főleg mai memóriaárak mellett
-
SaNyEe
aktív tag
megesik
azért nem is szokványos a váltókiosztása a 3.2 GTS-nek
2 volt winteles kollégám jut erről eszembe:
"- Milyen windows van az új laptopodon?
- 32 bites COE
- És mennyi RAM van abban a laptopban?
- 8GB
- Ezt a pazarlást, a memória felében nem járnak a bitek-voltok, de legalább van 8GB RAM! Gratulálok XYZ Kft" -
Burt1793
veterán
Oké, nekem 6 gangos a 2.0 crtdi, 1,2,3 rövidebb, mint pl a mazda6-oson volt, 4,5,6 pedig hosszabb. Egyest 2000 fölé tutira felesleges forgatni, egyrészt túl sok a vonóerő, másrészt kettesben bőven viszi (nem azt mondom, hogy utánfutóval és tetődobozzal emelkedőn is ez az igazság, illetve az alpokban ki lehet forgatni 2500-ig, de afölé 10%-os emelkedőn sem kell, persze lehet hülyéskedni).
Kettes alapjárat amúgy 16 km/h, tehát nem sokkal 1000 feletti itt a fordulat, ha úgy van, a kettest ki lehet kicsit jobban forgatni, de 20-tól bőven van erő, gyorsan fel is pörög a motor, 37 km/h-nál már 2000-et forog, alul is ott van a 340 Nm nagyrésze. Városban csorgás 50-nel bőven 4-es kategória, a váltásjelző is azt akarja és a fülnek is jó, a kettőstömegűt meg majd cseréli a következő tulaj, nem fogom 3-asban nyektetni 1800-as fordulaton, amikor viszi 4-esben is full kussban 1200-on (persze kis terhelésen). Persze nem szoktam (főleg óra szerint) 50-nel menni városban, ha olyan a hely 65 körül megyek 5-ösben, ilyenkor nagyjából visszatermeli a dízelt...2-esben amúgy is jobban bírja a motor az alacsony fordulatot (nem nagy terhelésnél, azaz nem folyamatos nagy gázpedálállás és konstans fordulatszám mellett), hiszen sokkal kevesebb ideig van abban a tartományban. Érződik a motoron, hogy mikor nem esik neki jól a terhelés, olyankor bőven elég visszaváltani.
-
SaNyEe
aktív tag
válasz
Burt1793 #351 üzenetére
Furi ez bizonyos autókban, ahol el van nyújtva a váltó.
Hosszú fokozatokkal megáldott dízeleknél pedig vmennyire "ki kell forgatni". (nekem csak 5 gangom van 2 literes dízelhez)Csak a saját példámból kiindulva, ha egyesben 25-ig gyorsítok, akkor úgy 2600rpm körül van a fordulat, ami 1300-1400 közé esik 2. fokozatban. Hidegen efölé részterhelésen se akarom a dezsőt forgatni, melegen persze szépen elforogatom 3000-ig és "sweet spot"-ra érkezik a fordulat 2. gangban, amivel elmegyek 50-ig (kb 2800rpm) aztán döcögünk 3-ban városban.
Szval ez a megindítom az autót egyesben aztán rögtön húzom a kettest nekem annyira nem játszós. Akkor alacsony fordulaton, turbólyukban kéne terhelni a motort, na az gyilkolászás
Vibráció, nem menés, nem jó kenés, minden ami nem jó.
#349: Annyira passzol az avatarodhoz a linkelt videó, mint Csodabogárhoz a pozitív kisugárzás
-
SaNyEe
aktív tag
Latom nem erted, hogy a hozaszolasod mely reszere reflektaltam. Sebaj, segitek
Szoval egyesben jol meghuzatod 3500-ig (38kmh) aztan beszurod haromba, (mert nem vagy te cukrasz), akkor az altalad megadott adatok alapjan 1361rpm-re esik a motorfordulat. (feltetelezve 6500-as max. fordulatot)
De a tdi-s emberke gyilkolja a motorjat, amit ugyamugy 2000rpm-el alacsonyabb tartomanyra hangolnak, mint egy szivobenzinest.Most akko mivan?
-
rup1u5
nagyúr
1000km egy tankkal?
Valahogy így? -
-
#22718208
törölt tag
5.5 PD TDI passat 399ezer km.
Ha meg akarnám ölni ,akkor talán elmenne 50 lityivel egy ezrest.De nem akarom ,így inkább egyen picit többet , az neki is jó , meg én is haladok.
-
SaNyEe
aktív tag
A kulcs az egeszhez a megszerzett lendulet minel jobb kiaknazasa. a gyakorlati reszt mar leirtak. Kimeli a feket is.
Bambano: most tdi motorrol van szo, ne a szivo benyasodbol indulj ki. Amit klero leirt teljesen helytallo. Mondjuk az en valtom hosszu annyira, h 1-3 fokozatok kozott 2600 korul erdemes elvaltanom felfele, hogy ne turbolyukba (tudod az a lyuk, ami lyuk
) essen a kov fokozatban a motor.
Amugy ha mar recepteknel tartunk tok jol leirod a barmilyen motor gyilkolasanak modszeret. Biztos szar a 2. gang, hogy uvegelned kell a vasat. Hideg motorral, hogy viseli? -
Kleroo
veterán
Nem.
Egyébként senki se mondta, hogy a felváltogatás azt jelenit, hogy feltételnül végig kell zongorázni az összes fokozatot.
Javaslom 1esből 5.-be húzd akkor mégtöbbet spórolsz.btw nyilván nekem sem kőbevésett. Sűrű az 1-3, de inkább a 2-5: egyes megmoccint, 2esben fegyorsít, 5ben oson a többiekkel 60al.
-
bambano
titán
ez kiváló, pontos, precíz recept arra, hogyan tedd tönkre az autót minél rövidebb távolságon.
emellett ezt a felváltogatást sem értem, nincs abban annyi fokozat, hogy folyton kapcsolgasson az ember. nekem 1-ben 70-nél, 2-ben 110-nél, 3-ban 180-nál szabályoz le. városban nyomok egy kövérebbet 1-ben, beteszem 3-ba oszt jónapot, nem vagyok én cukrász, hogy folyton habverőnek nézzem a váltót
-
Faterkam
addikt
Bezzeg az en 1,6-os easy tronic-os H Astram 12l.t csocsal a varosba!😀
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
macilaci78 #337 üzenetére
Jaa.. így kicsit másabb már a fekvése a dolognak
-
hunluki
senior tag
+sok, lényegében a lendület megtartása a lényeg, mozgó testtel ugyanis könnyebb sebességet nyerni mint egy állóval, ebből kifolyólag kevesebb teljesítmény kell hozzá --> kevesebb a fogyasztás.
Ezen felül igazából attól függ mennyire nyomod neki, nyilván minél kevésbé nehéz a lábad, annál kevésbé lesz szomjas a gép. Én gyorsítatni is finomabban szoktam, de ahogy írtad is itt is van egy pont amikor eléred az "optimális" nyomatékot ami alatt csak köhög a motor és kínzod őt is meg magadat is az élménnyel.
Plusz ha sokat mész városban lassan akkor hajlamos "elkoszolódni" az egész kipufogórendszer, ilyenkor érdemes "kikormolni", pl pályán kicsit meghúzatni neki magasabb fordulaton, egy-egy ilyen takarítás után nagyon meg tud lódulni, én van hogy rá sem ismerek
-
Kleroo
veterán
A legnagyobb gázzal gyorsíts fel ami még hasznos, hamar felváltogatva gyorsan, majd csak tartani a megszerzett tempót. Valamint kellemes követési távolságot tartani, ezáltal nem kell nonstop fékezni az előttünk lévő bizonytalansága miatt, illetve ha a lámpák váltását ismerjük, lehet nagyon okosan közlekedni. Példa: x helyen zöldre válta a lámpa. felgyorsítok a megengedett 40re. mindenki elzúz mellettem 60-70el, és satzunak a nagyon közeli újabb lámpánál. ami pont úgy vált zöldre h én 40el szépen átcsorgok, és utána kcisit énis jobban szúrom neki, mert utána már a lámpák is kaidják. midneközben tömérdek benyát megspóroltam pl ahoz képest aki szétforgatva eléri a 70et, satu 0-ra, majd újabb nagy gáz 70re.
Szóval! Mi is a hasznos legnagyobb gáz? ezt érezni kell kicsit. Minden autónál van egy pont, aminél jobban lenyomva a epdált sok midnen nem történik, csak jobban morog, hangosabb, stb. Ez előtt a pont előtt kell megállni, és egy kellemes fordualtszámtartományban tartani, ahol már van nyoamték, nem fáj a kettőstömegűnek, de nem nagyon forgatjuk ki. ez nálam kb 1500-2100 között van tehát 2100 környékén váltok, bepottyan 1500-ra, újból 2100, stb és aztán 50-60as táblánál tartom 5.ben a tempót, 70esnél pedig 6.-ban. Lámpákat ha ismerem akkor ügyelek a tempóra mint amit fentebb írtam. Ez talán a legfontosabb trükk, soakn úgy gondolják a finom gyorsítás spróol. Nem, pont hogy nagyon rossz elnyújtani a gyorsítást. nagy gáz ami hasznos, pikkpakk pakolgatni a fokozatokat, és sebességtartás minél ügyesebben.
Nekem ezzel a recepttel, úgy hogy amúgy nem görcsölök a fogyira,nem számolgatom a filléreket utanként, stb; csak megszoktam ezt az alap stílust, és azért 1-2 alkalmmal kinyújtoztatom a lábam, olyan fogyiadatok jönnek ki, hogy nem nagyon hiszik el.
-
Dagidög
senior tag
Pont most ültem friss autóba, kíváncsi voltam mennyit megy, így érdekes volt olvasni a cikket. A végső eredmény már valóban szép.
Ma tankoltam 52l-t a Volkswagen Golf 4 1.9TDI-be közel 1100 km után. Teljesen vegyes használat, a vezetési stílust is még külön módokon próbálgattam vele.
A kimagaslóan jó fogyasztáshoz hol érhető el használható irodalom? Gondolok itt főleg a váltó kezelésére, általános használatra, stb. -
Kleroo
veterán
Az remek fogyi sztem, hisz az 1.6ban erő is van.
Egy doboz olaj egy agyonsimogatott péládnyhoz? Holyshit. Akkor mennyit eszik egy lerúgott?
Remélem 1 doboz=1 literA légellenállás@fogyi egyébként kb 70től fölfelé erősödik( exponenciálisan nő kb, ...) hisz max fokozatban ekkor már van elégéséges fordulat, és a légellenállás még kicsi. 110 fölött viszont már rohamosan nő ahogy egyre inkább forog is mellé a motor. A klasszikus légellenállás beli fal inkább 170 környékén van, ott kezd el kidomborodni ha egy autó lgellenállása rossz. 1-2 korrekt oldalon pl a legtöbb autó gyorsulása 170ig egyenletesen jó, és utána lassul. Illetve sok terepjárónak is 170 a vége, még combos motorral is.
A 90-100 körül tötyögő tömeget nem értem. Szerintem értelmetlen autót tartaniuk, ha már ennyire, 1-2 decin is spórolni kell. Hisz egy autó teljes körű karbantartása, fenntartása, stb összességében horror összeg. Ez a kicsi már nem oszt, nem szoroz, de legalább bármiféle élvezetet is lenulláz. Sőt, sokszor balesetveszélyes is görcsösen ragaszkodni. Példa: ha nekem olyan kedvem van, hogy chill, stb és 100al cruise-olok pályán, de előzni kell, és sokan jönnek, akkár jobb láb kinyújt, 150 el kihúzom, előzés done, aztán kigurulok visszalassulva. job done. De a fogyasztáshoz ragaszkodók nyilván nem gyorsítanak hisz sok benya. kihúzzák a 150es kígyó közepébe 100al, 40-50mp alatt előznek, aztán visszasorolnak. és lehetőleg inkább kisorolás közben gyorsítanak egy kicsit.(közben nyugtatják magukat h jaj hát hova siet a többi, feltartani szabad kresz szerint, joga van hozzá, bla-bla). Na ez balesetveszélyes és szemét dolog. (de ha azt feltételezem h 130al mennek a belsőben, eléjük is giga parasztság 100al behúzni és végigtötyögni. Szerintem)
-
hunluki
senior tag
Korrekt adatok, jó írás volt, köszönjük!
Én a saját kis adataimmal járulnék hozzá a közöshöz, ugyanis múlt héten jártam meg barátnőmmel kocsival bulgária sunny beachet oda vissza és direkt szándékomban volt vezetni a fogyasztást.
A gépállat egy 1.6-os G Astra, méghozzá az ecotec motoros amiről tudni illik hogy hajlamos majszolni az olajat, bár én szerencsés vagyok (nullkilóméteresen került még a családba az autó és vigyáztunk rá mint szemünk fényére, most hazafele jövet lépte át a 160k km-t), jól karban van tartva, nincs kitiporva a bele, stb szép állapotban van, így olyan 4-5k kilométerenként eszik meg egy doboz olajat pluszba.
Ahol lehetett ott végig pályán mentem (M5 --> A1 --> A4), illetve az ezeket összekötő utakon. Pályán 120-as tempót próbáltam tartani, ilyenkor olyan 3-3,2k között mozog a fordulatszámmérő, kb itt van a sweetspot a sok éves tapasztalat szerint, ez alatt nem eszik sokkal kevesebbet, viszont 140-től brutálmód megszomjazik, gondolom itt csap be a légellenállás komolyabban.
Tele tankkal (45L) indultunk ketten megpakolva, légkondi kb végig ment, összesen 4 alkalommal tankoltam de sose hagytam negyed tank alá esni, egyrészt mert nem tesz jót neki (páran már kifejtették itt is), másrészt meg akarna a halál a világ végén két benzinkút között a pályán kellemetlen helyzetbe kerülni.
Na most a nyers adatok:
Megtett táv: 2536 km
Ehhez elnyelt benzin: 162 lEbből jön egy 6,4-es átlag, de nem teljesen pontos mert mikor hazaértem még kb negyed tank alatt volt picivel a mutató, szóval picit lehet lefelé kerekíteni.
Nem nagy durr, tök átlagosnak érzem, igyekeztem városban és országúton is a megengedett maximummal haladni ahogy a forgalom engedte, viszont a pályán odacelluxoztam a fordulatszámmérőt 3200 környékére ami a fent említett 120-125-130 körüli tempóra.
Nyilván dízelekkel lehet sokkal jobbakat is menni, de nekem a következő már elektronokat fog enni nem kőolajszármazékot
Addig a pár évig meg még kihúzom ezzel.
PS: itt ha nem is maximálisan, de igyekeztem az alacsony fogyasztásra törekedni a kényelmes vállalható lendület/tempó mellett. Ami fura volt hogy még így is kényelmesen mentem el autók mellett, kint sokan alig mennek 100 körüli tempót pályán. Gondolom ott is a fogyasztás minimalizálása a cél.
-
Ed3r_X_
nagyúr
válasz
macilaci78 #332 üzenetére
Ebből 500 km dombnak lefele üresben, leállított motornál volt?
-
macilaci78
nagyúr
Én egy 1,3-as Lada Samarával mentem két, egymást követő tankolás közt 1.150 km-t, igaz, nálam volt 4 liter tartalék üzemanyag. Kb 3 km-rel a kút előtt állt meg.
-
Kis butusok - én 103 literig biztos jó vagyok
-
hdman
őstag
válasz
Donki Hóte #328 üzenetére
Akkor azt hiszem ezt megbeszéltük. Én is tankoltam már többet,mint 50liter, de az egész ott kezdődött, hogy írtam hogy 50 liter erre Te hogy 52, aztán megint én hogy 50. A lényegen nem változtat
-
Igen, megszakértették a témát egy 10 éves, 2 generációval öregebb autóról szóló cikk alapján, és annak a "szakértőnek" is elmondtam már, hogy az új Octaviában se kallantyú, se pöcök, se szuszogó, se tolattyú, se húzattyú, se több literes tágulási tartály sincs
De mindig jön egy újabb önjelölt zseni, aki özönvíz előtti információk alapján osztja az észt
Elhiszem, hogy a katalógus szerint 50 literes a tartály, de nem én vagyok az egyetlen, aki rendszeresen többet tankol, mint 50 liter (és mint mondom, úgy, hogy az Octavia3 modellben nincs kívülről elérhető kapcsolója a tágulási tartálynak, az valóban arra a célra szolgál, hogy zárt tartály esetén a meleg miatt táguló üzemanyag oda mehessen).
-
viktorhu
veterán
válasz
noPublicFG #71 üzenetére
ÖMV-nél Magyarországon (a nyugati részén) is osztrák benzint kapsz, az osztrák BP-nél meg magyart.
-
hdman
őstag
válasz
Donki Hóte #310 üzenetére
Akkor a sok katalógus meg gyári prospektus biztos hülye
arról még nem hallottál, hogy ha a levegőztetőt (szuszogót) is telenyomod akkor nyersz plusz pár litert? A hivatalos mennyiség 50 liter, de ezen jó lenne, ha már túllépnél.
Közben már látom, hogy ezt a témát már megszakértettétek
-
plömplöm
őstag
válasz
Donki Hóte #323 üzenetére
értem, és ettől kizárt, hogy többet lehessen beletölteni a névleges 50 liternél? :|
"The Duster only has a 50 litre tank. How exactly has it taken in 61.73 litres?"
"Fuel tank capacity of Spark is 35 ltrs but actually its 46-47ltrs tank."
"Vento spec says fuel tank capacity of 55 ltrs but there is always some space left for Air intake , which gets reduced with an extra 6 to 8 ltrs of Diesel which means Fuel tank total capacity is appx 62/63 ltrs."
és én is tankoltam már az egyik autóm névlegesen 50 literes tartályába több mint 60 litert úgy, hogy még tartalékot sem jelzett előtte, azaz volt benne több, mint 5 liter.
teccikérteni?
-
-
plömplöm
őstag
válasz
Donki Hóte #310 üzenetére
-
Degeczi
nagyúr
"zöld jelzésre kezdenek kéziféket kiengedni"
Én úgy látom, nem annyira kéziféket használnak, inkább azzal van gond, h sebességbe is csak akkor rakja a többség, amikor már az előtte álló autó megindul - noha mögötte állva ő is ugyanolyan jól látja a lámpát (és már a sárgát látva is fölkészülhetne, hiszen annak a jelzésnek pont ez lenne a célja).
Utána nem érdekel, milyen tempóban gyorsít, de induljon már el időben! Másfélszer annyi autó átférne egy zöld fázison...
-
Utka
aktív tag
Üdv!
Őőőőő, annak a Passatnak nem 65 literes a tankja?
A tiéd milyen kivitel?
Kombi? Ugye ezn nem kocka, hanem trapéz a ködlámpa? Motor?
Sok éven keresztül hajtottam egy '82 -es Passatot.Kombi, Benzin 5 henger,2 L1,9 L automatást.
Országúti fogyi: 6,6 L.
De szerettem!.Kisebb helyen fordultam vele, mint most a Swift.
A benzinkutas szokás szerint megkérdezte: Tele lesz?
Mondtam, hogy "MEG NE PRÓBÁLD!" -
Utka
aktív tag
Üdv!
Még mindíg Roci.... (De már szedek rá gyogyószert
)
Cervanes is 'C' -vel írta. Ezért értetlenkedtem.Öregecske Suzuki Swiftet hajkurászok Pécsett. Számtalanszor van, hogy zőldnél "állva hagyom" a sort. Pedig se nem verseny,se nem hüccs!, se semmi. Rengetegen a zöld jelzésre kezdenek kéziféket kiengedni (nem, nem a Mecsek oldalában. Sík terepen. ), sebességet keresni. Az automatánál meg csak átlépsz a gázra és kész. (Én meg nem használok kéziféket és már sárgánál - vagy kicsit előbb - bepakolom sebességbe. Zöldnél meg csak el kell indulni.Ja! 50-55 -nél én is visszaveszek. Persze ezt a külső sávban. Aztán pár aszfalthuszár megelőz, én meg elcsorgok mellettük a következő lámpánál....
)
Donki Hóte, erre nem is gondoltam.
-
válasz
Feketelaszlo #307 üzenetére
Egyáltalán nem a tökösségről, illetve hovatartozásról van szó.
Verőfényes napsütésben teljesen egyenes útra vonatkozott amit írtam, tapasztalatból. Nem az a bajom, ha valaki gyorsan/lassan hajt, csak ha el akar menni a másik, legalább ne akadályozzuk benne. Ha oka van annak, hogy lassan megy valaki, akkor miért lenne azzal probléma? Azt nem szeretem, mikor tényleg ok nélkül feltartják az embert.Doze: az én B4-esem ukrán csempészautó volt
-
Doze
aktív tag
Ha tankolni akartok akkor malac passat tura tankal, fujatva 130 liter... csak ukrajnába nem szabad menni mert visszafelé apró darabokra bontják a verdát
-
-
Depression
veterán
Az én kocsimra az van írva középen, hogy 2900, hátulra meg hogy biturbo. Volt, hogy csodájára jártak. Amikor meg kérdezik, hogy mennyit megy, megmondom, hogy 140-nél még nem mentem többet. Soha! Ez igaz is.
Persze, a 2900 az a csomagtartó térfogata literben
80 literes tankomba sikerült már 84,5 litert tankolnom. 1000 km nekem nem kérdés, kollégámnak meg 800 is húzós.
Most hétvégén 250km-en keresztül igyekeztem nagyon nyomni neki. Nekem 6.8-as átlagot sikerült elérnem. Neki városon belül is 9l felett van.
Pályán 140-nél(óra szerint) van kb. ekkora fogyasztása. -
-
Burt1793
veterán
-
hdman
őstag
válasz
Donki Hóte #305 üzenetére
Ennek nézz jobban utána. Csak 50 liter.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Szoszo94 #296 üzenetére
Nem azért vezetnek nyugisan, mert a tökös dunántúli legényekkel ellentétben beszari alakok, hanem mert tudnak valamit, amit te nem. Annak ellenére, hogy az Alföld egy marha nagy síkság, az úthálózata igen veszélyes, Hajdúszoboszló környéke is tele van rossz minőségű "halálutakkal". S a rossz minőség alatt nem feltétlen arra kell gondolni, hogy kátyús (valami új-keletű sajtós félremagyarázás, hogy ez növelné a baleseti kockázatot), hanem arra, hogy a nyomvonal két, nyílegyenesen összeköthető település között is furcsán kanyarog, az éjszaka közepén a semmiből bukkannak elő kivilágítatlan bringások, vagy hogy a román kamionosok gyakran alszanak el a volán mögött.
Oké, túlzás lenne azt állítani, hogy ezek csak az Alföldön előforduló jelenségek, mert abszolút értelemben csak kicsivel több baleset történik arrafelé, de relatív viszonylatban a Kisalföld úthálózata egy mérnöki remekmű, amin sokkal megbocsátóbban lehet nyomni padlógázt, míg a vad Alföldön akarva-akaratlanul annyival nagyobb óvatosság nevelődik bele a közlekedőkbe, hogy ilyen jelentős különbségként éld meg az arrafelé autózást. -
-
Burt1793
veterán
Ez melyik település?
Budapesten nem sokszor lehet ilyen élménye az embernek normálisan gyorsítva. 2.0 tdi golf-fal is egész szépen kell gyorsítani ahhoz, hogy így elhúzzon az ember (2200-ig ki kell forgatni az 1-est, 2-est), mondjuk kézi váltóval, de ezzel nincs bajom, gyorsan megy a váltás.
Nem hiszem, hogy sport módban max teljesítmény fölé forgatná a motort a váltó, mert annak nincs értelme. A váltósegéd nekem 3800-4000 környékén padlónál is írja, hogy tegyem a következőt.Nekem inkább az a bajom, hogy a sok kis automataváltós, erősebb autós mami, papi egyenesben nem hagy elmenni, amikor szeretnék, aztán meg tötyögnek, ehhez sajnos kevés a 150 ló (itt most nem is állórajtról beszélek), na felénk (Budapest) ilyen a forgalom. Elég sokan elmebajosak.
Én meg motorhoz szoktam, szóval nem megyek lassan kocsival se, de nem hülyéskedek, csak megyek.
-
amúgy dolgozom azon, hogy meglegyen az 1000 km... két tankolásból.
-
kenwood
veterán
Itthon 1 darab sincs,mobilen kb. 20 darab.
Valszeg a fogyasztas es a teljesitmeny aranya messze elmarad az uj autoketol,csereben 5-600 ezer kilometert birni szoktak ezek a motorok komolyabb problema nelkul.
Gyari fogyasztas varosban 11.1L,ezt 15-20 evesen mar nem nagyon fogja hozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xbox Series X|S
- Battlefield 6
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- E-roller topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- További aktív témák...
- Onkyo Integra A-8450 Amlifier
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- Samsung Galaxy Book2 NP750XED i7-1255U 16GB 512GB GARANCIA: 1 ÉV
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest