Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBOTER
addikt
Most mégis.... amit leírtál, miként működhetne másként?
A hasonló technológiájú szenzorokat azonos méretben (pl. APS-C), kicsiny változtatásokkal 2..3 kategóriában alkalmazzák egyszerre. A kategória elválasztása az AF, a sorozatsebesség, a puffer, az ergonómia/gombok száma, kijelző, a strapabíróság/cseppállóság, szolgáltatások (AF finomhangolás) stb.
Az lenne a furcsa, ha nem így lenne. Az a naiv ember tévhite, hogy az ideális körülmények között készült fénykép minősége választja el a kategóriát.
-
Allien
veterán
A rendszer lelke pont az obi, a váz majdnem mellékes. Nem 1 teszt van, ahol egy belépő szintű gép+obi és egy felső kategóriás váz+ szintén felső kategóriás obit tesztelnek keresztbe. A drága váz szinte behal az óccsó obitól, a belépős váz meg ugye szinte meg táltosul a sokkal jobb obitól. Már, képminőségben.
Ja, és nem a megapixel számít. -
Nem tudom, nézegess tesztképeket, abból kiderül.
Engem nem nagyon érdekel az élesség 10-12 Mpixel felett.De simán el tudom képzelni, hogy egy rosszabb objektív nem tud jobb képet adni egy 24MPixeles gépen, mint egy 20Mpixelesen.
Van olyan m42-es objektívem, ami a 6 MPixeles CCD-re sem tud éles képet rajzolni.
-
Mist_13
csendes tag
Lesz-e hozzá ilyen felbontású objektív??? Szerintem nem.
Tapasztalataim szerint a 24 Mp-es gépekhez is alig találni!
Persze már milliós nagyságrendben! -
-
-
"akár exponencális a világosság-görbéje" - Logaritmikus
-
tecsu
addikt
A Wikipédia idevonatkozó cikke az általad és az általam idézett illetve linkelt cikkekre is hivatkozik.
Itt komolyabb filmek és gépek vannak összehasonlítva.
Az analógnál az is közrejátszik, hogy természetesebb a "hiba".
Pl. a dinamikatartomány széleinél (vagyis az adott fényviszonyon) nem lineáris, hanem akár exponencális a világosság-görbéje, hasonlatosan az emberi látáshoz. -
ROBOTER
addikt
Olyan összehasonlításod nincs, hogy a Sony-Ericsson T68i-t hasonlítják az 5''x4''-os nagyformátumhoz?
Pedig annyira hiteles lenne.
-
YM
senior tag
Összehasonlították egy croppos géppel
Ezt találtam:
This shows that the Canon 1D Mark II has a much higher dynamic range than either Fujichrome Velvia slide film and Kodak Gold 200 print film. Kodak Gold 200, in this test, showed 7 stops of information, Fujichrome Velvia 5 stops, and the Canon 1D Mark II, over 10 stops of information! Further image analysis shows at least 10.6 stops are recorded by the canon 1D Mark II camera (the full range of of detail in this image, Other testing of the noise level versus intensity shows the Canon 1D Mark II has 11.7 stops of dynamic range. [link]
-
mr. w.
csendes tag
epp fotos cimborammal beszelgettunk hogy kene nekem olyan 1Gpx-es tajkep a kornyekunkrol egy kulonleges fototapeta kiserlethez. (sok negyzetmeteren kinyomva spec anyagra) bar "csak" kozepformatumos gepe van aztmondta 100megat gondnelkul lo vele az ektar 100al. viszont a szkennelest kihangsulyozta hogy azt folyadek/olaj immerzios eljarassal kell vegezni a sokkalta jobb reszletgazdagsag miatt -mikroszkopos kepalkotas es kemkedesi technologiaban nem ismeretlen- a hagyomanyos szkenneles eleg "broaf" ehhez kepest.
-
#65675776
törölt tag
Nem lett volna egyszerűbb ezt leírni elsőre, normális hangnemben? Egyből a támadás?
Érdekes kérdés, mert pont az analog film valós információtartalma az, amit nem tud érdemben senki sem meghatározni. A digitális szenzorokkal ellentétben ugyanis nem kvantált a felbontása, nincsenek kőbe vésett pixelek. Ha több menetben scannelsz, akkor jelentősen részletesebb lesz a képed, mintha csak egy menetben, gyorsan végigfutnál rajta. Mivel rendezetlenül helyezkednek el a fotoreceptorok, ezért nem fogod tudni kétszer ugyanúgy bescannelni. Minden egyes scanneléssel többletinformációt nyersz ki belőle, mert ha minimálisan is, de odébb fog kerülni minden. Hasonló ez kicsit a szenzormozgatásos felbontásnöveléshez, ami manapság kezd divatos lenni a digitális érzékelőknél. Emellett az analog film dinamikája is jobb, mint bármelyik mai CMOS, vagy CCD érzékelőjé. Mondjuk ebben van hova fejlődnia egyébként is a Canonnak, mert az utóbbi években kissé lemaradtak a mezőnytől.
"szkennelj már egy színes 400-as filmet be akárcsak Leicán"
Ezt hogyan kell értelmezni? A Leica filmscannerei a legjobbak? Ami azt illeti 200-as KodaColor Gold-ról (FED-2-vel készült) 600DPI-vel scannelt képemen több a részlet, mint a natívan 10 Mpx-es szenzorral fotózotton. És ez a scan nem is a negatívról készült, hanem a hívott, nagyított 14x9-es képről. Ahol már eleve volt részletvesztés a negatívhoz képest. Emellett a scanner is egy sima Umax Astra 2000p volt. Szóval semmi csúcskategóriás dolog.
Abban egyértelműen igazad van, hogy az érzékenységgel egyértelműen összefügg a kinyerhető részletek mennyisége. És ezzel összefüggésben egy jó CMOS szenzor akár aránylag magas Iso-n is lehet igencsak részletes. Kérdés, hogy valóban szükség van-e arra a magas érzékenységre. Amire eredetileg reagáltam, azaz az ipari fotózás, ott bizony egyáltalán nem szükséges. Ipari létesítmények jól megvilágítottak szoktak lenni. Ráadásul a gépek nem jellemző, hogy elszaladnának. Szóval ott valóban nem hordoz érdemi előnyt a cikkben szereplő Canon gépre való átállás. Kérdés persze, hogy ez a 120 Mpx-es szenzor hogy viselkedik majd magas ISO-n. Meg úgy egyébként is. A kiállításon kontrollált fényviszonyok mellett lehetett látni.
-
ROBOTER
addikt
válasz
#65675776 #55 üzenetére
Miért írjak konkrétumot annak, aki keveri a pixelek számát az információtartalommal?
Azért, mert valamit 4000dpi-vel szkennelsz, nem lesz feltétlenül 4000dpi (ppi), digitális képérzékelővel egyenértékű információd.
50-es ASA-n lehet csodákat mutatni, de szkennelj már egy színes 400-as filmet be akárcsak Leicán, és tegyél már mellé egy A7R II-t.
Akkora megapixelt mondok bármilyen filmre, amekkorát éppen csak hazudni akarok, vagy amekkorát éppen legutóbb olvastam valamilyen nosztalgiázós polihisztor fórumos írásában.
Traktort hasoníltasz a sivatagi sebességrekorderhez.
-
tecsu
addikt
Erre így nehéz választ adni, mert függ a film típusától és adott állapotától, az optikától stb., egyébiránt a film kolloidjai és ezüstkiválásai más zajt eredményeznek, mint a digitális Bayer szűrő mintája, így itt is előjön a szokásos analóg előny, miszerint a zajban is vannak még részletek. (Tehát, hogy hol húzzuk meg a határt, az szubjektív.)
Mellesleg az analóg nem csak felbontásban (lehet) jobb, mint a digitális, hanem dinamikában is. Nekem inkább ez utóbbi miatt tetszik az analóg fotográfia. -
YM
senior tag
-
#65675776
törölt tag
Örülök, hogy újra sikerült leírnod bármiféle érdemi ellenvéleményt. Tele konkrétumokkal.
Egyébként a flash- által linkelt cikk szerzőit kellene megkérdezni, hogy számukra miben jelentene előnyt egy ilyen FF váz. Erős a gyanúm, hogy pont azt mondanák, amit én is. Főleg, hogy az igazán nagy felbontást igénylő munkáikat továbbra is analog módon kell ezután is elkészíteniük.
YM: Star Trek tele van lépegetőkkel... Egyébként pedig a valódi modellekről készült újradigitalizát verziók messze jobb minőségűek és részletesebbek, mint egynémelyik alapból digitális modellel készült és csak felnagyított CGI modell. A TNG második évadját egy külső stúdió újította fel, és látványosan rosszabb is lett, mint a CBS saját munkája. Pedig ott még főleg csak az effektek voltak digitálisan megvalósítva. Természetesen egyébként a CBS is rádolgozott digitálisan a felújítások során az eredeti modellekre, de ez még mindig messze kevesebb munkával járt, mint teljesen újragenerálni kb minden CGI-t. Ráadásul eleve a későbbi igényeket figyelembevéve hozták létre az új CGI-t, jelentős tartalékokat hagyva bennük. A filmeknél akkora probléma nem volt, azok eleve nagy megjelenítőkre voltak létrehozva, de a sorozatok esetén a felbontáson eléggé komolyan spóroltak eredetileg (leszámítva az Enterprise-t).
-
#65675776
törölt tag
De az is, amit linkeltél. Kifejezetten írják, hogy a digitális technika alkalmatlan rá. Síkfilm és 4000 DPI scanner kombinációjával meg annyira nem komoly kihívás az utólag digitalizálrt 120 Mpx. 84,1248x56,0832 mm²-es analog forrás kell hozzá. Alig nagyobb, mint a régi 6x6-os középformátum. Abból 8819x8819 Px-es képet lehet 4k DPI-vel scannelni. az meg testvérek között is 77,77 Mpx. Egyik sem éppen új technológia. A 120-as filmformátumot 1901-ben mutatta be a Kodak. és ugye nagyobb képméretet is lehetővé tett, az 56 mm-es méret volt csak fix, a film szélessége miatt. Már a 6x7-es expo is 93 Mpx-es scant tesz lehetővé. A linkelt cikk is 6x9-es nyersanaygot ír, mint elsődleges formátumot, azaz megint csak a több, mint egy évszázados 120-as filmet használják elsődlegesen. 6x9-en a valós képméret 56x84 mm², aminek a felbontása hogy, hogy nem majdnem pontosan ugyan annyi, mint ezen cikk témáját adó prototípusé. Halleluja, a digitális technika natívan utolérte az "elavult" analog fotózást. Ezért van az, hogy pl amikor a Star Trek sorozatokból és filmekből készültek a HD verziók, akkor azokkal volt a legkevesebb gond, amelyek teljesen analog módon készültek. Csak az eredeti filmekről kellett készíteni nagyobb felbontású scaneket. És a filmek lehetővé teszik akár a 8k-t is jócskán meghaladó felbontást, szóval ezekből nem lesz extra kiadni azt sem. Ellenben azokkal a soro zatokkal, filmekkel, amelyek tele vannak digitális effektekkel és utómunkával. Nos, azokkal csak szívtak, mert kb újra kellett renderelni rengeteg dolgot, esetleg a nulláról újra létrehozni. Gyakorlatilag a teljes utómunkát újra el kellett végezni. NYilvánvalóan messze több időbe és pénzbe került ha ugyanolyan minőséget akartak elérni (vagy akár csak megközelítőt), mint a tisztán analog alapanyagokkal. De ha minden igaz volt annyi eszük, hogy eleve jóval nagyobb felbontásban készítették el az új modelleket és effekteket, így a 4k-s kiadás már nem lesz ekkora szívás nekik.
Egy 6x6-os vagy 6x7-es analog fényképezőgép nem éppen hatalmas tétel árban, ahogy egy 4k DPI filmscanner sem (2000 körnéykén jelentek meg az első, átlagember számára is hozzáférhető példányok. Mondjuk ma már többe kerülnek használtan, mint anno újonnan). Ennek a Canon gépnek csak annyi az előnye ezekkel szemben, hogy közvetlen kimenete van, nem kell scannelni.
-
ROBOTER
addikt
Azért mielőtt mindenki fennakad a feldolgozási igényen, ne felejtsük el, hogy pont a Canon vezette be az sRAW és mRAW üzemmódokat, amelyek leméretezett, de demozaikolt, RGB RAW fájlok, teljes szóhosszal és veszteségmentes tömörítéssel.
A 120 megapixelből 30 megapixeles sRAW jön ki, ami kvázi Foveon, minden pixele teljes értékű RGB. És a 60 megapixeles mRAW sem használhatatlan szerintem. Szóval ha egy gépet kell vinni (nem feltétlenül a fenti gépet, mert lesz ilyen felbontás majd haladó amatőr vázban is), akkor a családi fotóra mehet az sRAW, életed tájképére meg a natív 120 megapixel.
Egyébként a 80..90 megapixeles panorámáimat elég jól elkezelgeti a notebook, szóval annyira nem aggódnék.
A nagy felbontás egyéb lehetőségeket is megnyit: pl. a ML szerű váltottsoros expozíció a dinamikatartomány-növelés érdekében úgy alkalmazható, hogy óriási felbontású marad a végeredmény.
-
válasz
vodkaboy22 #43 üzenetére
Én azért kiváncsi lennék az érzékelő dinamikájára, és jel/zaj arányára.
Ezen kívül a teleobjektívek háttérelmosását nem lehet nagy felbontással korrigálni. Illetve még azért az is kérdéses, hogy milyen lencsével lehet éles képet lőni ekkora felbontásban.Szóval, várjuk csak ki a teszteket!
-
kigyi_23
addikt
válasz
vodkaboy22 #43 üzenetére
Így igaz, de én csak arra tudok gondolni mikor lesz ebből valami, mert akkor utánam dobnak gombokért egy 5D-t. Szóval én látok benne fantáziát nekem elég lenne a "régi elavult" gép
-
vodkaboy22
addikt
Telefotosoknak kifejezetten kapóra jönne ez a 120Mp. Pl én 300-as objektívvel próbálok madarat "lőni" és most gondolkodom még egy 2x telekonverteren. Ehhez már nem is kellene.
-
-
-
gmaci78
tag
Mondjuk megnézném, amikor valaki lő pár képet (több úgyse fér el a kártyán), majd rátölti a manapság annyira divatos laptopra, ami konkrétan csak azt tudja majd mondani a kép megnyitás/szerkesztésre, hogy: "nyekk"
-
Ja, sorry, ebben az évtizedben nem sok jpg-t lőttem
. A színei tényleg nem a legjobbak raw-ban sem, de ennek semmi köze a pixelmérethez, az a7s is ilyen.
Torzítás (ugyebár ennek a crop faktorhoz semmi köze, sem a pixelmérethez): jogos, ez van, bár nem tudom, ki áll neki profi szinten épületfotózni egy zsebgéppel. Családi képeket, búvárvideókat (na, utóbbiban aztán van torzítás bőven) lőve a gépezettel - amire való - engem nem zavar.
PS: nekem elég egy kompakt gép, de nem hiszem, hogy lehetetlen lenne eladni, ha annyira szabadulni akarsz tőle.
-
Egy valós, felhasználó számára is érezhető lépés a 36-40MP-es szenzorok világából
. A mostani 42-50mp-hez képest még nem 2x-es a lineáris felbontás, de már majdnem, lényegesen nagyobb ugrás, mint a "dobjunkhozzá 3MP-t és majd veszik a vérpistikék, mint a reszeltsajtot".
Persze a "3mp-s kamuugrásokhoz" képest itt ténylegesen előjönnek az optikai kérdések: ennek kb 2.6mikronosak a pixelei, amihez 2.6/(1.22*lambda)~=f4-en kell csúcson teljesíteni az obinak, ez a 18-55-nek, 70-300-nak nem fog menni
. Amúgy a sony rx sorozat 1"-ra bezsúfolt pixelei kb 150milliónyian lennének, ha FF-re felméreteznénk a szenzort, nemigen hallottam még senkit sem az rx100ii-iii-iv képminősége miatt hisztizni - én is nagyon meg vagyok elégedve a iv-essel, iso100-on még dinamikában is pöccre ott van, ahol az e-pl5-öm.
Persze a megszokott FF=szuper szín+dinamika+ISO történet folytatásához lépni kéne egy másik irányba is, pl iso400-nál "sötétebben" végezzen még a szenzoron 4-16-64pixeles binninget (egy pixelként olvasson ki ennyit), ahogy 4-8k videóban is. Tudomtudom, utóbbihoz bele kéne gyömöszölni a vázba egy 44magos xeon munkaállomást
.
#20: Ha amit a végére írtam, megcsinálják, akkor ez még sztem a 36*24mm-be belefér, pláne egy modernebb szenzortechnológiával (fuji-pana organic v hasonló, ami aktuális lesz mire ezek a vázak elkészülnek).
-
flash-
veterán
1000 megapixeltől még mindig messze van..
ugyanis a műszaki fotós gépek felbontása kb olyan..
[link]bár elnézve a képeket nem hiszem hogy ha azokról a raklapokról, hengerekről a fotók egy fullframe géppel készültek volna, utólagos PS torzítás korrigálással, hogy ne lettek volna azok is hasonlóan "szép" képek...
de főleg üzleti okokból gyártották ez tény..
a megapixellel még mindig jobban el lehet adni egy gépet?!?
mint a nagy dinamikával, kis zajjal, stb...
akik nem belépő gépet szoktak venni, azok nagyrésze ugyanis tisztába van az utóbbi fogalmakkal..
bár az is lehet hogy könnyebb nagyobb megapixeles gépet gyártani, mint olyat aminek jobb a dinamikája, és kisebb a zaj sötét környezetben,stb..
nem tudom... nem értek hozzá.. -
Hobbbyt
őstag
Közelítsük meg más oldalról..
Egy jó fix objektívet, pár lencséből sokkal könnyebb és olcsóbb csinálni mint egy nagy átfogásút.Veszel hozzá egy fasza fix 55mm-est és máris jó makróra meg tájképre egyaránt..
Amúgy meg.. abból sose lehet baj, ha több infót tartalmaz a kép. Ha szükség van rá ha nincs... utófeldolgozásnál nincs olyan, hogy túl sok.
-
_seth_
veterán
válasz
benike1999 #8 üzenetére
Még eddig nem láttam ssd-s canon gépet, mást márkánál sem FF-ig bezárólag.
-
hemaka
nagyúr
Inkább egy Hassy.
-
Peat;)
veterán
Szerintem nem a képek mérete a gond, hanem a sebesség. Viszont a FF szenzor és a gép mérete a meglepő számomra, ezek nem űrtechnológiák. Meg akkor kisebb szenzorból is ki tudnának hozni többet. Idővel. Ha akarnák. De így könnyebb évente kiadni az új modelleket.
-
Ijk
nagyúr
Ez már inkább farokméregetés. Nincs olyan optika ami ilyen feloldást ad, valahol 60-nál lehet szerintem a legjobbak vége is.
Inkább jöttek volna egy konzumer középformátummal.
Vagy egy foveonhoz hasonló érzékelőt fejleszteni, én már unom a bayer-t. Lassan az utolsó szuszt is kipréselik ebből a technológiából. -
ledgeri
nagyúr
Tökéletes objektív teszter, vagyis inkább értékelő...
-
YM
senior tag
Kellett már mint egy falat kenyér, mindig is a hangyák nemi életéről akartam óriásposztert a szobámba
Ugyanez medium formatban már mikroszkópként is működhetne, de mi lenne ha rátennénk egy mikroszkópra, úristen!
-
CoDWaW07
őstag
Széép
-
haxiboy
veterán
Nem rossz, nem rossz.
Gondolom több adattároló párhuzamos használata mellett a sebesség is jó. Egyszer az egyikre, majd a következő kép a másikra megy amíg az első nem végzett. Gondolom valami kegyetlen gyors memória kártya vagy SSD megy ezekbe. Bár a MPixel nem minden, de ehhez elég erős hardver kell -
#06658560
törölt tag
Valaki betársul?
Egy vese, fél tüdő, fél máj, egy szem, mit kell még eladni? -
elfelejtette
veterán
Szeretem az ilyen kerek számokat: 13248x8832 pixel... Ehhez képest gyerekesnek érzem, hogy a D3300-am pont 6000x4000 pixeles képet csinál.
-
tibaimp
nagyúr
Szerintem ekkora felbontásnak csak akkor van értelme, ha valaki a családi fotókat A1-es méretben akarja kinyomtatni.
-
Mice_007
tag
" Ez azt is jelenti, hogy a normál objektívek kvázi makróként is funkcionálhatnak, mint például a bemutatón használt EF 24-70 mm F2.8L II USM."
Szuper! Ezek szerint elég lesz majd venni egy ilyen vázat meg egy nagylátószögű objektívet és meg van oldva minden átfogás, nagylátó, macro, tele
-
-
hito
nagyúr
Ez mikor jön mobilba?
-
Ixion77
addikt
Mire jó ez amikor a legjobb kivetítők is max. 4K-sak? Biztos van olyan terület ahol szükséges az extra nagy felbontás - még akkor is ha valószínűleg a zaj is jelentősen növekszik - csak most nem jut eszembe melyik lehet az.
bteebi: Beledobnak egy M.2 ssd foglalatot, és meg van oldva. Azok az SSD-k már most is 1000MB/s feletti írási sebességeket tudnak PCIe protokollon.
-
bteebi
veterán
Te jó atyaisten
. Nem kis ugrás. Néhány (professzionális) területen lehet értelme, de még a negyede (30 MP) is rendkívül nagy felbontás. Nyilván nem gagyi objektívekkel demózták
. Persze a felbontás egy dolog önmagában, de a váz többi tulajdonsága legalább ennyire érdekes. 200 MB-os raw kép, OMG. WiFi-t, RAID0+1-et vajon tud?
A leggyorsabb memóriakártyákkal is nagyjából 1 kép/s tempót tudhat...
-
dementor
senior tag
Brutál a gép de a képek tárolása nem egyszerű művelet és költség. Bár aki ilyet vesz ott nem nagyon számítanak a járulékos költségek.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Na ez a nem semmi!
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SD-kártyát vennél? Ezért ne csak a GB-ot nézd! – Tech Percek #9
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Gaming notebook topik
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Plazma TV topic
- További aktív témák...
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 1100 / 4200 expoval )
- Canon EOS 6D digitális fényképezőgép
- GOPRO Hero 11 BLACK - 5.3k akciókamera - 2 akku, tartozékok (5.)
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- ÚJ bontatlan insta360 Ace Pro 2 8K AI - AKCIÓ!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- HP Probook 650 G4 15,6 i5-8350u 8. gen. GYÁRI MAGYAR VILÁGÍTÓ BILL!!!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest