Új hozzászólás Aktív témák
-
Tschubi
tag
Szerintem az e-mobility lesz a jövő. Ha nem is 5 éven belül, de le fogja váltani, ki fogja szorítani a most még hagyományos üzemű gépjárműveket. És valószínűleg nem a mostani Li-ion akksikkal. Lehet pl. ezzel: [link]
Már többször volt itt vita erről a Mobilarena-n, én elfogadom, hogy másnak más a véleménye. -
dabadab
titán
válasz Tigerclaw #15 üzenetére
Az eladasi szamok nem azt mutatjak, hogy rohannak az emberek e-autot vasarolni
Az eladási adatok azt mutatják, hogy túlkereslet van, vagyis de, az emberek rohannak e-autót vásárolni.
Tényleg elég furcsa, hogy a jelek szerint nagyjából semennyire sem követed az események ("Nem hiszem, hogy Musk tovabb akarna olcsositani az autot" - ehhez képest folyamatosan ennek az ellenkezője szerepel a terveikben) de mindenképpen meg akarod mondani a tutit.
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
Az eladasi szamok nem azt mutatjak, hogy rohannak az emberek e-autot vasarolni es ne felejtsuk el, hogy majdnem 2 millios direkt artamogatas is van, ami nincs a tobbire, ami raadasul nem fenntarthato es mar tobb EU-s kormany jelezte, hogy csokkenti vagy megszunteti ezeket.
A magyar kormany talan ebben meg pontosabban latta a lenyeget, vagyis hogy ez csak a gazdagabbaknak adott extra tamogatas. De pl. Norvegiaban is rajottek, hogy sokan nem benzines, gazolajos auto helyett vettek a Teslat, hanem csak melle masodik, harmadik autonak. Artamogatas nelkul mi lenne a helyzet?
Egy Focus par extraval 7-8 millio. Egy Renault Zoe meg 14-15 ennyi extraval, artamogatas nelkul es az egy kisauto. Vagy szinten 7-8 egy E-up, ami egy miniauto. Persze lehet tovabb dragitani a benzineseket, hogy kozelebb menjen az elektromos autok arahoz, de azzal csak az erik el hogy az uj auto eladasok nagy mertekben lecsokkennek. Azutan meg tobb es tobb marka vagy csodbe megy, vagy osszeolvadnak egy cegbe, ami mar meg is kezdodott. A vegen a sok EU-s autogyarbol meg marad 2-3 konszern, varhatoan nulla arverseny, inkabb kartellezes. 20-30 ev mulva meg tenyleg tisztabb lesz a levego, mert szinte csak e-autok lesznek, raadasul negyede, otode a mai mennyisegnek, mert azokat is csak a gazdagok tudjak majd megfizetni. A maradeknak talan ott lesznek a robot taxik es hasonloak. Ezt sok szempontbol en mondjuk nem tartom disztopikus jovonek, sot sok elonye lenne, de nehez lesz elfogadtatni a tomeggel, hogy nincs autoja, mert nincs ra eleg penze, foleg a hasonloan szegeny orszagokban mint mi.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Amugy ha tovabb akarjak emelni a szel, nap, vizi energia hanyadat, akkor ott is komoly szerepet kaphatnak ezek az akkumulatorok, akar lokalisan haztartasonkent, akar olyan gigantikus megvalositasban, amit pont Elon Musk epitett pl. Ausztraliaban valahol a Powerwallos cegevel. A masik megoldas a vizbontas lehetne, ha eleg hatekony. Majd kiderul melyik utat valasztjak.
Visszaterve a tamogatasra, jo is latni, hogy mennyi EU-s akkus ceg van, de lehet hogy jobb lenne kevesebb, de nagyobb ceg, ahol tobb penz jut a fejlesztesre es par ev mulva nem vasarolja fel oket Kina sem. Nekunk meg azon kellene dolgoznunk, hogy legyen egy Magyar akkus ceg is ami felkerul a listara es sokkal tobb penzt kellene belenyomni az Egyetemi kutatasokba, persze nem alibi projektekbe, hanem valos kutatasba es fejlesztesbe.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Noukoum
veterán
Nem csak százalékban látványos hanem darabszámban is. Fizetőképes ügyfélkör lenne, inkább a többi gyártó kapcsolása okoz/ott gondot mert már nagyobb a választék. Következő években jön egy olcsóbb model, ami 25000-30000$ dollár lesz. Ez jelentősen olcsóbb mint eddig bármi náluk.
Autók összeszerelési minősége drasztikusan javul, aligha hiszen hogy arányaiban több lenne a panasz. Remélem nem a szennylapok clickbait cikkei alapján mondod ezt. Hogy a cybertruck miért emberkísérlet az szintén egy hatalmas kérdőjel mert nem tudom elképzelni miért is volna az.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
atike
nagyúr
A gázszerelőnk még nem vásárolta be magát ilyen körökbe? Dőlhetne innen is a pénz...
-
Tigerclaw
nagyúr
Mivel nullarol indultak dinamikus a fejlodes foleg szazalekos megjelenitesben, de az ara komolyan lecsokkenti a fizetokepes ugyfelkort, meg akkor is ha ott joval olcsobb. Nem hiszem, hogy Musk tovabb akarna olcsositani az autot, de mikozben a teljes onvezetes a cel es egyre tobb a negativ visszajelzes a gyenge minosegellenorzesukrol. A cyber truck erdekes kiserlet, foleg erdekes emberkiserlet. Kivancsi vagyok mi lesz belole.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dabadab
titán
válasz TheBikerider #4 üzenetére
Amit nyilván rendes számokkal is alá tudsz támasztani, nem csak kiragadott adatokkal.
DRM is theft
-
dabadab
titán
A Tesla nem atlag autot gyart, atlagembereknek.
Ha figyeltél, akkor ők azt a stratégiát követik, hogy egyre olcsóbb és egyre nagyobb mennyiségben eladható autókat csinálnak, ami tulajdonképpen nagyon logikus.
A Cybertruck meg konkrétan az USA átlagpolgárának készül, az USA legkelendőbb autójának címét negyven éve(!) tartó Ford F-150 ellenfelének pozícionálták, árban is.Ha rajta mulna 100 ev alatt se mozdulna el 1-2%-rol az uj autok kozott az e-autok reszaranya.
Nem nagyon követed a történéseket, igaz? Idén a globális autóeladások kb. 1%-át adta csak a Tesla és rohamtempóban épülnek a gyárai, 2021-re ennek a dupláját tervezik - szerinted ezek után aztán hirtelen megtorpan az egész?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
A Tesla nem atlag autot gyart, atlagembereknek. Ha rajta mulna 100 ev alatt se mozdulna el 1-2%-rol az uj autok kozott az e-autok reszaranya.
Attol hogy az autokgyartok, meg a kormanyok egymasralicitalva nagyokat mondnak meg nem lesz semmi abbol, hogy 5 vagy 10 ev mulva mar minden uj auto elektromos lesz. Max. plug-in hibrid.Amelyik e-auto viszonylag ertelmesebb aron jott ki, az kb. azonnal el is tunt a piacrol. Gyartottak belole egy keveset, talan a CO2 ado elkerulese miatt. A tobbi meg szepen beparkolt 10-12 millio kornyekere es mar 5 eve nem mozdultak el onnan, mikozben allitolag nagyban csokkent az akkuk ara. A hajamra kenhetem az akkuk arat, ha a vegtermek ara nem csokken semmit kozben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
veterán
-
dabadab
titán
az is latszik, hogy az e-mobility egyre jobban inkabb csak lufi mint valosag.
Tehát amikor a Tesla nem bír eleget termelni, a VW a komplett portfólióját elektromosra állítja át és úgy általában masszívan nőnek az elektromosautó eladások, akkor ez honnan látszik?
Az e-autok ara alig vagy semennyit nem csokkent
??? Folyamatosan jönnek ki az egyre olcsóbb és jobb modellek, az akkuk ára szintén drasztikusan csökken.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Tigerclaw
nagyúr
Talan nem rossz uzlet, de az is latszik, hogy az e-mobility egyre jobban inkabb csak lufi mint valosag. Az e-autok ara alig vagy semennyit nem csokkent, hala az artamogatasoknak. A megfizetheto modellek talan az osszes cegnel kirakat/promo termekek voltak es epp csak mutatoba volt mennyiseg. Ekozben allandoan mutogatjak a grafikonokat, hogy mennyivel csokkent az autokba szant akkupackok gyartasi koltsege...csak ezt ezek szerint az autogyarak benyeltek, mert ok aztan egy fillerrel se adtak olcsobban az autoikat.
Meg kellene szuntetni, vagy teljesen at kellene alakitani az artamogatasi rendszert, mert igy sosem lesz arverseny, anelkul meg az egesz a gazdagok szorakozasa marad. 10-12 millios also-kozep kategorias autot meg nyugaton se vesz az atlagember.
Lehet almodozni, meg hataridoket bejelenteni, hogy mikortol szuntetik be a benzin/diezel motoros autok gyartasat, de abbol nem lesz semmi, mert ilyen arakkal tizedere, huszadara esik az uj autok vasarlasa, ha csak e-autok maradnak. Foleg Europaban, az USA-rol ne is beszeljunk.
Amugy szomoru latni, hogy magyar akkus ceg nincs a tamogatottak kozott, bar lehet hogy nalunk csak olmos inditoakkukkat gyartanak foleg es az is lehet hogy lithium akksis fejlesztessel nem is nagyon foglalkoznak. Kozeptavon jo uzletnek tunik mar csak a gyartas is. A legtobb uj kutatast, fejlesztest hiresebb nyugati es, USA-beli egyetemeken vegzik a temaban, de gondolom nalunk ez sincs. A mi kutatoink is odamennek ha van bennuk tehetseg, tudas es ambicio.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Kinder
senior tag
Most kéne lépnie az olajcégeknek, Shell, ÖMV...stb, és akkugyártásba fogni, mert az az új üzemanyag.... üzemük van elég, elférne egy újabb gyár.
Valamint a saját benzinkútjaik mellé komolyabb elektromos autó töltő állomásokat kialakítani.
Tudom, van már pár ilyen hibrid kút, itthon is, de benzinkutanként 1 db e-töltő nem elég.
Mert aztán 10-15 év, és rettenetesen le fog csökkeni a fosszilis üzemanyag kereslet, márpedig ez egy olyan időintervallum, amivel a nagy cégeknek már most el kell kezdeni számolni, tervezni, sőt, lehet, hogy már késő...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
- Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art objetkív + táska ( Nikon )
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest