Új hozzászólás Aktív témák
-
MeszesKPT
őstag
Na, Nvidia is csak megszülte a frame limitert. Alig kellett rá pár évet várni, de végülis jobb később mint soha.
-
Dtomka
veterán
Teszteltem a forza 4 gyel. 143 -ra állítottam és végre nincs képtörés
Ez végre egy olyan funkció ami nagyon hasznos. -
arn
félisten
ez fura is lenne, mert akkor miert is jobb, mint a sima monitor meg a sync kikapcsolasa? foleg egy szukebb tartomanyban mukodo monitor eseten. kis esellyel esik bele epp abba az ablakba.
ezt a gsync melle kapcsolt vsyncet meg nem is ertem... a vsync eleve vmi egesz reszere osztja a fpst, es epp ez a zavaro benne, hogy folyamatosan ugral a ket nagyobb ertek kozott az fps.
en mindig utaltam, husz ev mellozes utan megszoktam a tearinget
persze az adaptive sync jo dolog, meg retrozasban is hasznos lehet, hogyha hozzaigazitja az analog kimenet frissitesehez a modern kijelzot (crt alapbol tudja, a vgabemenetes lcdk meg konvertalnak).
-
janos666
nagyúr
Én is hasonlót írtam, csak másképp fogalmazva:
V-Sync magasságok közelébe szökik fel a lag
A lényeg, hogy magasabb lesz, mint a VRR tartományban, de kevesebb, mint sima V-Sync mellett.
Azért is nehéz ezt így összevetni, mert G-Sync nélkül is redukálható a hagyományos V-Sync lag, egyrészt a Low Latency Mode kapcsolókkal (vagy AMD AliLag-al), másrészt fps limiterrel a frekvencia alatt picivel (pl 60.00 Hz-hez 59.99 Hz-re állítva az RTSS-t), ahogy a G-Sync melletti V-Sync (ami nem igazi V-Sync, csak kvázi akként üzemelő G-Sync) esetén is számít az LLM kapcsoló. Szóval sok már a variáció. A lényeg, hogy a G-Sync sohasem árt, de jobb mindig a VRR tartományban tartani az fps-t. -
-FreaK-
veterán
-
janos666
nagyúr
Hogy a VRR tartományban maradj, mert ha fölé mész, akkor vagy képtörés lesz, vagy normál V-Sync magasságok közelébe szökik fel a lag (attól függően, hogy be van-e kapcsolva a V-Sync a G-Sync mellé).
Néhány driver verzió óta a Low Latency Mode - Ultra is ad auto limitet, ahhoz készült ez a V3-as limiter a driver-ben, amit most manuálisan is konfigurálhatóvá tettek. -
-FreaK-
veterán
válasz
Hellwhatever #36 üzenetére
+arn:
Ha csak a gsync van bekapcsolva, és több az fps-ed a monitor képfrissítésénél, akkor amikor kiesel a sync tartományból, akkor tearing lesz.
A gsync önmagában nem cap-el, csak ha kapcsolsz mellé vsync-et is, de az egy kis + input lagot jelent.
Ezért kell cap-et beállítani, hogy ez ne történjen meg. Ha pont a max. képfrissítést állítod be cap-nek, azt nem fogja tudni pontosan tartani, néha 101, 102 lesz az esetemben, ezért kell -3al alá belőni az FPS cap-et.
Ezt eddig külön programmal, vagy a játék konfigjával tudtad csak megtenni, most már a driver is tudja, remélem globális setting-ként is. -
arn
félisten
Gsynckel gondolom a framelimiter sokat nem számít.
-
dreampage
aktív tag
Nem értem, miért nem 30 fps a minimum, miért 40. Én szívesen rögzíteném 30 fps-en némelyik játékot, mert a 60-at nem bírják, de így nem lehet. Számomra ennek a funkciónak így nincs értelme.
-
janos666
nagyúr
Jöhetett volna mellé egy új WDDM 2.7 tesztverzió is.
-
Hellwhatever
aktív tag
Külön piros pont hogy a max framerate nem csak a csúszkával állítható.
Nem egy nagy dolog, de az AMD-s Chill-nél mindig játszani kellett vele hogy éppen eltalálja azt a számot amit szeretnék.
-
Dtomka
veterán
1070 -nel próbálta már valaki? A max frame rate miatt ját egy piros pont.
-
Dr. Akula
félisten
Ez gondolom megint csak a letöltési link átírásával előcsalogatható. Az opciók kiválasztásánál már nincs is ott a sor hogy DCH vagy standard legyen. Ebből nekem az jött le hogy már a lehetőséget se akarják felkínálni, töltse mindenki a DCH-t. A standard meg gondolom egy ideig még ott marad a linkmágusoknak, akik tudják mit és hogyan kell keresni, aztán majd az is eltűnik, mivel gondolom az a cél hogy ne kelljen 2 féle drivert fejleszteniük. Mint a Microsoft a Win10-el, mindenkit lökdös át arra, hogy ne kelljen 23 féle oprendszeren átvezetniük egy patchet, csak egynél. Ami amúgy érthető, csak mivel nem nagyon publikálták hogy ez lesz, készüljünk, ezért meglepődik az ember hogy hiphopp eltűnik valami.
-
mrt85
csendes tag
Innen elérhető a Standard driver ami a hivatalos oldalról nem.
https://www.guru3d.com/files-details/geforce-441-87-whql-driver-download.html
Nálam alapból felejtős a DCH mert "kiherélt" windows 10-em van amiből még a Store is ki lett szedve Winreducer-el. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Ez gyakorlatilag az FRTC NV-s megfelelője.
Az NV-nek nincs Chillje, hogy egy ilyen képességet kiváltsanak egy jobb megoldással. Az AMD-nek nem feltétlenül éri meg két funkciót tartani, mert az rengeteg karbantartást igényel. A teszteknél is egy plusz opció, miközben ugyanúgy tudod maximalizálni az fps-t a Chillel. Ilyenkor a legtöbb cég az erőforrását egy másik fejlesztésre fókuszálja, ahogy az AMD is tette. Tudtommal, akik az FRTC-t csinálták, azok most a driverbe integrált AI upscale-t és denoisert felügyelik, amivel képeket és videókat tudsz AI-val kétszeresére konvertálni, illetve képeket leszűrni. -
Duck663
őstag
Abu, itt a driver kapcsán mint új funkció, megjelenik a max frame rate. Ez ugyanaz, mint az AMD-nél az FRTC. Furcsa módon az nv most betette, az AMD meg kivette, állításod szerint legacy funkció. Talán épp, hogy nagyon nem az. De ezt az AMD-nél sem nagyon értik. Fel is adtam a küzdelmet, eleget leveleztem velük. Hiába teszem a chill értékeit ugyanarra, mégsem működik úgy, ahogy az FRTC, nem hozza azt a kiegyensúlyozottságot. Egyetlen kivétel van, amikor nagyon durván visszaveszek mindent, lényegében a megadott érték alá soha nem menne be a játék, de nem egy megkopasztott csirkét akarok nézegetni. Szóval hagyjuk, hogy az FRTC nem jó.
-
schwartz
addikt
Itt van egy oldalnyi szar a radeon picsogas majd jon a nagy szanom-banom , ide benyog valamit nyito hozzaszolasnak, majd jon reszedrol a magabiztos folenyeskedes, hogy en mit nem ertek, meg hogy kell ertsem. Hat igen... ezek utan egy szavam se lehet, teljesen le lettem taglozva...
-
Male
nagyúr
-
s.bala31
őstag
Nem kötekedés kép de ezt írta: "remélem hamarosan használhatom újra." Vagyis már próbálta/használta. Sajnos ebben a rohanó világban egyre nehezebb az értő olvasás elsajátítása, mert átsiklunk számunkra nem releváns szavakon, vagy egyszerűen el sem olvassuk a kommentet csak reflexből beszólunk az illetőnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a szabvánnyal van a baj, hanem azzal, hogy a meghajtó milyen rutinokat alkalmaz. A legtöbb DirectX 11-es játék eleve úgy fut, hogy a DirectX 11-es implementáció egy csomót "csal". Teszi ezt a teljesítményért cserébe, csak minél többet csalsz, minél többször megpróbálod megkerülni a sok teljesítményveszteséget generáló alapvető működést, és ezzel túlzottan kockáztatod az instabilitást. Dan Bakernek volt régen erről egy nagyon jó előadása, amikor mutatta, hogy miképp futna DirectX 11-ben a Nitrous, ha nem lennének az AMD és az NV driverei széttrükközve. Gyakorlatilag harmad tempót érne el csak. És itt egy kulcstényező. A driverek optimalizálásai, amelyek lényegében alapvető működéseket kerülnek meg, akkor működnek igazán jól, ha az alkalmazás tudatában van annak, hogy a meghajtó mit fog csinálni. Ezért veszélyes ezt túlzásba vinni, mert ha egy alkalmazás nincs erre direkten felkészítve, akkor hiába van jól megírva, a meghajtó olyan helyzetbe kényszerítheti, hogy ne tudjon stabilan futni. Teszik ezt a gyártók pár százalék teljesítményért, aztán jönnek a bugok. De összességében egyébként megéri az NV-nek, mert úgy vannak elkönyvelve, hogy a DirectX 11-es meghajtójuk gyorsabb, mint az AMD implementációja, csak ennek ez az ára, viszont az eladásokban meg sokat nyersz vele, mert a hardver megvásárlása után derül ki, hogy pár DirectX 11-es cím crash-el a túloptimalozálás miatt, és sokszor ennek nincs nagy visszhangja, kivéve a GTA5-nek, ami azért elég nagy cím volt ahhoz, hogy valami megoldást találjon ezekre a specifikus gondokra az NV, de ugye az sem százas megoldás, amit hoztak a 441.20-ba, mert valakinek megmaradt a fagyás. Szóval ezekkel nem igazán lehet mit csinálni. Az alkalmazást kellene úgy írni, hogy tudja pontosan mit fog csinálni a driver, ha már bizonyos overheadeket megpróbál megkerülni. Ezek miatt készült a DirectX 12 és a Vulkan, itt a trükközött DirectX 11-es teljesítmény garantáltan stabilan biztosítható, sőt, túlszárnyalható.
-
wednesday
őstag
Reménykedtem benne, hogy megoldja a Mortal Kombatt 11 crash-t, de nem. Rövid időn belül (pár perc) az asztalon találom magam.
Régebbi geforce driverrel, jóval tovább bírja a játék. Az is sajnos crash, de órák is eltelhetnek, vagy észre sem veszem 2 játék között, mert nem tolok annyit egyhuzamban.
-
GodGamer5
addikt
Ennyi idő után már vicckategória, hogy a Wolfenstein-hez még csak most jön/jött az RTX patch.
-
-FreaK-
veterán
Ha már új driver: hogy célszerű beállítani a driverben most a dolgokat? 100Hz-es freesync monitorom van, eddig csak annyit csináltam, hogy ultra low latency mód on, és a játék cfg-ben fps limit 97-re (most majd megy driverből). Ezen kívül még valamit érdemes?
-
Dr. Akula
félisten
Nem látom az opciót hogy DCH vagy Standard drivert szeretnék-e (Win10, ott eddig volt választási lehetőség), csak DCH-t kínál fel. Mostmár ezek is leszoktak a normálról, mint az Intel?
-
Male
nagyúr
...csak akkor most van szabvány, vagy nincs szabvány... (vagy eleve nem volt szabványos az egész persze)
Kicsit ez az egész grafikai dolog olyan, mintha pl lenne pl egy AMD meg egy Intel USB kábel... ugyan az USB szabványnak mindkettő megfelel papíron, de mégis az Inteles konfiggal nem megy az AMD-s USB kábel, és fordítva... Szóval most vagy a szabvány annyira vacak, hogy nem garantálja, hogy a neki megfelelő kód és driver párosítás működni fog, vagy egyszerűen nem tartják be, csak gányolnak valamit, ami most épp működik. -
Male
nagyúr
Igen, elvileg az az állapot, hogyha majd elegen jelzik, akkor tesznek valamit.
Abu85: Hááát... amikor a régi driverrel jó, az újjal meg fagy, arra nehéz azt mondani, hogy nem a driver okozza. Oké, persze lehet, hogy nem épp szabványos a működés/megvalósítás a játékban, csak a régi driverrel ez még nem okozott gondot. (persze lassan az IGP-n is elfut jó tempóban ez a játék, és akkor újra játszható lesz, csak arra kell állítani
)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem valószínű. Hasonló a helyzet a GTA5-höz. Nem igazán a driver okozza a fagyást. Ugyanúgy az alkalmazásban kell javítani, ahogy a GTA5-nél. Persze lehetne valami kerülőút, de azok elég drágák, és nehezen kontrollálhatók, a GTA5-re megcsinálták, de a TDU2-be nem hinném, hogy pénzt raknának. Meg a GTA5 sem százas még mindenkinek, az alkalmazásban kellene javítani.
-
Redneck
nagyúr
Nem is értem eddig mire vártak. Így remélhetőleg olyan címeknél is működik majd, ahol az RTSS fagyást okozott.
Male:
Szerintem magasról sz*rnak az ilyen régi címek alatti hibákra, de azért érdemes a supportot informálni, hátha történik valami. Nekem is van olyan régi címem, ami újabb kártyákkal és driverekkel sajnos problémás. -
Male
nagyúr
Vajon egyszer a TDU2-vel jelentkező hibát is javítani fogják? Tudom, már régi játék, de sajnos játszhatatlan lett (a térképen fekete képernyő, aztán elszáll) Konkrétan ez a hiba.
-
mcs
veterán
A frame rate limitert már korábban kellett volna berakni, de jobb később, mint soha.
-
Nagyon szuper lett az új driver. remélem hamarosan használhatom újra
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Először égett le egy újságnál a GeForce RTX 5090
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Parfüm topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S25 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Tisztelt Érdeklődő! Jelenleg kínálatunk frissítés alatt áll.
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Dell G15 5520 Gamer FHD IPS 120Hz i7-12700H 14mag 16GB 512GB Nvidia RTX 3060 6GB 140W Win11 Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest