Új hozzászólás Aktív témák
-
TTomax
félisten
válasz
pakriksz #130 üzenetére
Egy MSI 290X lightningot hajtok,de nem is olyan rég 7990em volt de ezt a legkönnyebb lefanboyozni valakit,megcáfolni meg nincs mit hiszen írtam egy csomó ferdítés,és alapvető tévedés van az irományodban.
Egyébként én meg is nézem amiről beszélek,nekem itt van a classi is még a dobozban,nem azért írok valamit mert fanboy vagyok,hanem azért mert azt tapasztaltam amit,hát neked milyen személyes tapasztalataid vannak?Bár ez már nem ide tartozik,ide csak azért jutottunk el,mert durván személyeskedtél. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #123 üzenetére
A Mantle-t nem teljesen az AMD alakította ki. A specifikációknál leginkább a fejlesztésben részvevő játékfejlesztők húzták meg a határokat. Teljesen világos, hogy mindenki a GCN-re fog dolgozni a konzolok miatt, tehát teljesen lényegtelen, hogy a TeraScale-lal mi lesz. Csupán a pre-gen architektúráért nem fogják a kívánt dolgokat kirakni az API-ból. Már csak azért sem, mert úgy sem fognak a fejlesztők TeraScale-lal kompatibilis játékokat írni a jövőben, tehát csak az API-t butították volna azért, hogy egy nem létező igényt kielégítsenek.
A Mantle-höz GCN hardver kell. Az fog kelleni a jövőben is. Se kevesebb, se több, miért kellene kivenni a GCN támogatását a driverből?
-
FLATRONW
őstag
válasz
pakriksz #119 üzenetére
Hogyha minden igaz, akkor nem támogathatja a Mantlet egyik másik gyártó sem:
Tény és való, hogy óriási a szakadék a GCN és a VLIW között, de jelen esetben az API-t készítették a hardverhez és nem fordítva. Tehát nyugodtan megtehették volna, hogy egy köztes kompromisszumos megoldást választanak az API létrehozásakor.
Az igaz, hogy kikerült az újabb driverekből a Mantle támogatás az első generációs GCN-ekhez?
-
radi8tor
MODERÁTOR
Lapozzunk.
-
pakriksz
őstag
válasz
FLATRONW #101 üzenetére
Értem tehát ha az AMD-s támogatású játékban gond van (akár AMD kártyával is) biztos hogy az AMD ügyeskedése (a saját kártyáira főleg rosszul működő kódot iratnak, nehogy túl jó legyen
), bizonyíték nem kell
A nem AMD-s játékok meg gondolom tökéletesek szoktak lenni kiadáskor
A mantlet lehet támogatni az nv-nek, de ha fél tőle akkor csinálhat sajátot is. Miért szemétség az hogy az AMD fejleszt?
A pisiksz pedig röviden tömören egy hulladék, nvidia cuccokon is de jó hogy felhoztad, az is igazi nvidiás húzás volt, amikor a mafia 2-nél bizonyos effektek csak nvidia kártyát érzékelve működtek, persze azt mondták az nvidiánál hogy hát persze mert csak a geforcek támogatják a hardveres pisikszet. Majd szépen kiderült, hogy az EGÉSZ kóceráj kezdettől fogva CPU-n futott, annyi köze volt a geforce-hoz azt érzékelve aktiválódott pár effekt, és az is hogy nem csak ennél ilyen, hanem a GPU-s physix csak egy marketingmaszlag, mert szinte minden CPU-n fut.
De nem csak ezért hulladék a physx hanem azért mert minden fizikai motor jobb nála, azok is aminek köze nincs az AMD-hez (van egyáltalán olyan aminek köze van)? A physx felirat garancia a gagyi fizikára. Ez a baj vele, legutóbb az Arma sorozat fizikáját sikerült rommá zúzni a physx-el, így gagyibb a fizikája, mint a 2001-ben kiadott első részé, pedig fordítva kéne lennie.Nem, nem tehették volna meg hogy az 5-ös szériáig visszamenőleg támogatott a mantle, mert tök más architektúra, így minden mantles programot egyszer meg kellett volna írni GCN-re, és egyszer VLIW-re.
Nekem is 5000-res AMD gpu-m van pedig, csak mivel értek hozzá valamennyit, nincsenek irreális/lehetetlen elvárásaim.
-
Graphics
Jómunkásember
A duplapontossag miatt gondolom mernoki munkaban a helye,nem a gamereknel...
-
válasz
Dr. Romano #111 üzenetére
Ahogy az utánnad író fórumtárs is írta, én bizony azt mondtam, hogy 1 foglalatban.
Persze hogy vannak combó cuccok... Sőt, volt edo-sd is..
De rohadtul nem ezt írtam. -
FLATRONW
őstag
válasz
Dr. Romano #111 üzenetére
A visszafelé kompatibilitás nem azt jelenti, hogy egy korábbi foglalatban működik az újabb verzió is? Mint például az USB esetében. Gondolom ezeken az alaplapokon egyszerre csak az egyik típusú memória működik, tehát szerintem nem beszélhetünk visszafele kompatibilitásról.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Frostbite Team azt akarja. Az AMD maximum csak az év végén gondolkodik el rajta. Egyszerű itt a képlet, a Mantle igazából úgy sem kell egyik gyártónak sem, mert többet tud, mint a DX12, és ezért hátrányosabb az Intel és az NV architektúráinak. Azért kellene nekik, mert ez egy kész API, így már ma tudnák tesztelni, hogy egy low-level API milyen limiteket jelent a jövőre nézve. Ez a fontos, mert a DX12 esetében ezeket a teszteket csak 2015 közepén futtathatják le biztonsággal, míg az AMD már lefuttatta őket 2013 közepén. Már egy éve tudják, hogy milyen problémákat kell a jövőben megoldani. Minél később jön rá az Intel és az NV erre, annál később hozhatják ki a hardveres/szoftveres megoldásokat.
-
FLATRONW
őstag
Tehát akkor a lényeg az, hogy sem az Intelnek sem az Nvidiának nem lenne jó a Mantle támogatása.
Az AMD pedig egyszerűen nem akarja kiadni a specifikációkat, nehogy a konkurensek az ő ötletük alapjaira egy jobb megoldást építsenek. Így már érthető és el is fogadható, hogy kik, mit, miért is tesznek. -
bsh
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #106 üzenetére
A GCN már ott előnyben van, hogy semelyik más architektúrának nincs független parancspufferes API-khoz tervezett hardveres parancsmotorja. Már ezen a ponton értelmetlenné válik a GCN teljesítményének a szem előtt tartása.
Az Intel egyébként kérte a Mantle specifikációkat, ami a támogatás első lépcsője, de az AMD nem adta oda nekik. Úgy tudom az NV ugyanígy járt el, de nekik is visszautasította az AMD. Később lehet, hogy odaadják, de ma megtartják maguknak. Az ok az lehet, hogy a Mantle megoldja az aktuális API-k gondját, de új limiteket is létrehoz. Ezekre új megoldások is kellenek. Mire az NV/Intel ezeket felfedezi, addigra az AMD már hegesztett rá megoldást. Az Intel/NV-nek is inkább azért kellene a Mantle, hogy teszteljék a low-level API-k új limitjeit. -
FLATRONW
őstag
Pont ez a lényeg, hogy alapszinten támogathatná. Azonban annak mi értelme lenne, máris előnyben lenne a GCN architektúra. Szerintem azt a feltételezést is ellehet felejteni, hogy az AMD felkereste az nvidiát egy új API kifejlesztésének ügyében. Gondolom nekik nem lett volna érdekük, hogy a Kepler tudásához butítsák az új API-t, mert azzal nem nyertek volna semmit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #101 üzenetére
Miért kell olyat állítani, hogy a Mantle használható lenne nem GCN architektúrán? Csak el kell olvasni a Whipepapert és a GCN ISA dokumentációt és rögtön látszik, hogy órási a szakadék a GCN és minden más GPU-architektúra tudása között. A Mantle egyedül a Keplerre/Maxwellre van még paraméterezve, de ott is csak a base funkciók, így egy csomó függvény és utasítás azokon sem működik, mert nem elég jó a hardver hozzá.
Ezért nem érdekli az Intelt és az NV-t, mert leghamarabb 2017-18 környékén lehet olyan hardverük, mint a GCN, amivel képesek támogatni a Mantle összes funkcióját. Sokkal jobb nekik a DX12. Ez az API nem tesz lehetővé korlátlan erőforrás-használatot, illetve a mintavételezésnél nem követeli meg a bindless modellt. -
Tirexi
addikt
Igen és a DDR4-el majd a videó konvertálásom gondolom a felére csökken meg a játék is előbb betölt meg a többi sallang.
A DDR3 még elég lesz vagy 6 évig biztos úgy ahogy még a mai nap is használják még a DDR2-t céges gépekben vagy olyanok (a többség) akik nem tehetik meg, hogy komplett PC-t váltanak a SuliNet-es gépről.Messze van még nekünk a DDR4 Kpal.
Te is tudod, hogy oda komplett gép csere kell CPU-val és alaplappal együtt.
Hacsak nem lesz kompatibilis a DDR3-as foglalattal amit kétlek már csak a marketing miatt is. -
FLATRONW
őstag
A memória használattal volt (van) probléma, ami egy idő után akadást okoz a játékban. Config fájlokban való művészkedés szükséges hozzá, hogy valamit javuljon a helyzet, de nem szűnik meg a probléma. Igazából az utóbbi időben megjelent néhány AMD-s játékra is elmondható, hogy megjelenéskor valami probléma volt velük.
A Tomb Raider fagyott, ami rá volt fogva arra, hogy jobban terheli a kártyákat. Azonban néhány patch és driver frissítés megoldotta a hibát. A PhysiX csak annyira rossz, mint a Mantle. Nem tudom, hogy a hardveres PhysX licenselésére van e lehetőség. Hogyha van, akkor is érthető, hogy az AMD nem licenseli, mert az Nvidia úgy alakíthatja azt, hogy neki kedvezzen. Ugyanez elmondható a Mantleről is. Hogyha azt az nvidia valamilyen oknál fogva támogatta volna, akkor is ott lett volna a veszély, hogy az AMD trükközik vele valamit. Nem beszélve arról, hogy a saját vásárlóik nagy részét ki is zárták a Mantleből. Pedig mindig nagy volt az ígérgetés, hogy mennyire jövőt álló lesz az aktuális Radeon. Bátran megtehették volna, hogy az 5-ös szériáig visszamenőleg támogatott a Mantle, hiszen ezeket a kártyákat is bőven visszafogja a DX korlátai. -
igen, veszünk. kettőt.
-
FLATRONW
őstag
Mivel nem kapott lehetőséget ezért nem tudhatjuk, hogy mire is lett volna képes a gyakorlatban. Itt van például a HDAO, azonos képminőség mellett 7x gyorsabb mint az alap SSAO, de a játékokban mégis lassabb. Ilyen sebességelőnynél azonos sebesség mellett is jelentősen szebben nézne ki az effekt. A lényeg az lenne, hogy a fejlesztők nem éppen a mértékletességről híresek. Például az SM 3.0-nál említetted, hogy nem lett volna elég hozzá az akkori hardver és ezzel egyet is értettem. Azonban a gondolatmeneted alapján ott sem kellett volna egyből lenyomni a Le Manst, hanem szép lassan mértékletesen beépíteni a játékokba.
-
SylverR
senior tag
Szó sincs arról, hogy lenne DX12. Egyszerűen más lenne a játékok grafikája, más megoldások lennének. Stb.
A TruForm (e nélkül) nem volt olyan vészes. Maga a Dolphin techdemo is simán elfutott egy 8500LE-n. Akkor meg? Persze, nem olyan szintű tesszeláció kellett volna a játékokra, mint amit most használ pl a Crysis 3. De akkoriban még nem volt elterjedt a fullhd, igy fölösleges lett volna az extra részletesség. Ráadásul a TruForm segítségével elég lett volna kisebb poligonális felbontású modellek elkészítése, a videokártya elvégezte volna az updatet. Egy 16x, 32x már bőven elég lett volna egy 8 oldalú kerékre. A hardware-k erősödésével pedig lehetett volna ezt is növelni. Tudod, nem kell egyből lenyomni egy Le Manst, elég ha előbb teszel egy kört a háztömb körül ahol laksz.A Mantle a játékosok és fejlesztők érdekeit szolgálja elsősorban. A Mantle nem zárt, mint az nV-féle pisix, vagy gányvörkz. Ennyi.
-
FLATRONW
őstag
Most így hirtelen egy-egy példa jut eszembe mindkét oldalhoz. Az nvidiának ott van a Crysis 2, az AMD-nek pedig a Bioshock Infinite szándékosan rossz paraméterezése nvidiára. Fanboynak pedig nem tartom magam, de nem akarom és nem is tudnám letagadni, hogy az nvidiához húz a szívem.
-
TTomax
félisten
Mielőtt egymás torkának estek,vagy eret vágtok magatokon érdemes lenne elgondolkodni azon,hogy az Ubisoft mikor adott ki utoljára olyan játékot ami nem egy bugtenger volt,illetve mikor is foglalkoztak azzal hogy az jól menjen bárki gépén is.Ha jól emlékszem ettől a kiadótól nyilatkozta valaki,hogy nem is kell optimalizálni pcre mert ott úgy is vesz az user erősebb kártyát...
Most ismét tanúi lehettünk egy agyon hypolt játéknak ahol marketingre többet költöttek mint a játék elkészítésére.Cserébe Nvidián jobban megy de dadog,radonon meg lassabb viszont nem... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD-t megkérték, hogy segítsen, ahogy mindenki mást is. Bárki aki DX-re ír AAA játékot képtelen egyedül összerakni gyorsra. Ez a piac problémája. Megírod a kódot látod, hogy lassú, és nem tudod mitől. Itt jönnek képbe a gyártók, akik megpróbálják leprofilozni, de ez nagyon időigényes, és közben csak áll a munka. Aztán, ha nem sikerül megoldást találni a problémára, akkor újra kell kezdeni a kódolást. Itt jön az aktuális API-k pénznyelő hatása. Hányszor fér bele újrakezdeni a munkát? Melyik kód legyen végül kiadva? Lesz egyáltalán gyors kód? Ez a probléma mind oda vezethető vissza, hogy a mai API-k nem kiszámíthatók és kulcsfontosságú optimalizálási lehetőségekre nem adnak lehetőséget, mert elrejtik a feldolgozást a programozó orra elől.
Azért erősödik fel most ez a jelenség, mert jöttek a next-gen konzolok, komplexebbek lettek a játékok, és a komplexitás növekedése miatt az API-k egyre rosszabban működnek. Ezért olyan nagy az igény a low-level API-ra, mert bár többet kell dolgoznod, de legalább látod, hogy miért lassú a kód. Egyszerűen csak javítja a programozó és továbblép. Ezzel végtére is még időt is nyer, tehát a befektetett munka még amellett is kevesebb, hogy nagyjából ezer sorral többet kell beírni a renderre. Ez hiányzik a Watch Dogs-ból is. PS4-re kihozták igen stabilra. Pedig ugyanazok csinálták. A PC-nek a DX11/OGL4 és a korábbi API-k mellett nincs jövője, mert kritikussá vált az API-k elavult működési modellje. Nincs az a kiadó, amely csak arra szentelne egy évet, hogy optimalizált legyen a PC-s port. Egyrészt a program a konzolokhoz képest csúszna egy teljes esztendőt, és még garancia sincs rá, hogy számottevően jobb lesz a sebesség. A PC egyetlen reménye a low-level API-k terjedése. 2016-ra lesz DX12, arra már most érdemes felkészülni, mert 2016-ra mindenkinek át kell állnia rá. Azonnali szinten és nem úgy, ahogy korábban tapasztaltuk. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Baromság. Nem egy Forbes (tesztelésben egyáltalán nem jártas) elemző mérése szerint kellene az NV-t elítélni, amikor két jóval nagyobb oldal független tesztje mutatja, hogy a Radeonok gyorsabbak: [link] , [link]
Erről megy az egész vita, hogy a Forbesnél mit rontottak el, hogy a Radeonok lassabbak lettek. Persze ő leírta a véleményét, csak más teszt nem igazolja azt. Nem akarom lenézni a Forbest, de a Guru3D-nek és a HardOCP-nek kétségtelenül több tapasztalata van a tesztelés buktatóiról, így inkább az ő méréseikre érdemes támaszkodni. -
Ez az ár minden képzeletet felülmúl, de még ha lenne hozzá játék is, de pc-n mindig van valami butítás, valami tré, mindezek után nem tudom ki az az elmeháborodott aki megvesz egy ilyet? Még ha akár a havi bére annyi mint ez a kártya, akkor is komplett idiótának kell ahhoz lenni, hogy ezt valaki megvásárolja.
-
FLATRONW
őstag
válasz
atti_2010 #84 üzenetére
Ez nem feltételezés, hanem nyilvánvaló dolog. Az nv-s játékoknak tényleg elég magas a gépigényük, de különösebb probléma nem volt velük. Érdekes módon most, hogy az AMD jobban belekontárkodott a fejlesztésbe máris óriási hibák vannak a játékkal. Persze megy a mutogatás az nvidiára a GamesWork miatt, pedig annak semmi köze nincs a hibákhoz.
Nem jobb semmivel sem az AMD etikus viselkedés terén, mint az nvidia. Mindkettőnek megvannak az etikátlan húzásai. Persze ezen én már nem idegesítem fel magam, hanem két rossz közül a a számomra kevésbé rosszat választom. -
Dtomka
veterán
Ha már WD a téma...:
Nvidia vs. AMD - most telt be a pohár
A lényeg a 290x et a gtx770 is megveri, pedig az a 780 ti "ellenfele"... -
atti_2010
nagyúr
válasz
zolee5016 #83 üzenetére
Nem csak az Nvidiat valahogy mindig tisztességes csaláson kapják biztos véletlenül, amúgy engem abszolút nem érdekel hogyan veri át a vásárlóit mert nem tartozom közéjük csak akkor ne legyen már az hogy elkapják őket és akkor "hát az AMD is biztos ezt csinálja" mert akkor nem is annyira bűnös.
-
FLATRONW
őstag
Én nem hiszek ebben, függetlenül attól, hogyha az Nvidia is támogatott volna akkoriban néhány új technológiát attól még most sem lenne DX 12 vagy valami hasonlóan új API. Abban egyetértek, hogy az SM 3.0-hoz kevesek voltak az akkori hardverek (ahogy a TrueForme-hoz is), ugyanúgy ahogy jelenleg a DX11.1-hez a jelenlegi hardverek. Hiába alacsony a valós hardver kihasználtság, de ezen az API korlátai miatt pl. a több UAV használatának lehetősége nem segített volna, sőt tovább rontotta volna a teljesítményt. Bezzeg jelenleg ki van hangsúlyozva, hogy mennyire szarak a GeForce-ok, mert csak DX11 képesek. A Mantle is csak az AMD érdekeit szolgálja, sőt ott sem minden esetben jelent valós hasznot. Persze belátom, hogy a jövőt tekintve elindított valamit, de az új API-hoz a mai hardverek már úgyis kevesek lesznek.
-
SylverR
senior tag
Valamennyi változást biztosan okoznak az nVidia helyes hozzáállása.
Csak egy példa: TruForm. 2003. TruForm 2, 2004. Használta valami? Egy-két eldugott, ismeretlen"ebb" játék. Tudom, hogy volt 1-2, de azokkal sosem játszottam. Aztán törlődött az efekt. Pedig tudtommal egy teljesen szabványos kiterjesztést alkalmazott ehhez az ATi, használható lett volna nV által is. Aztán az AMD zászlója alatt HD4000-es szériában megint ellőtte. Megint semmi hatása nem volt. Viszont szerencsére, szoros közreműködés alakult ki MS és az AMD közt, így a DX11-be beletetették a mára már szabványossá vált tesszelációt. Jópár évet megspórolt volna az nVidia, ha ő is implementál akkor valami tesszelátor motort.
Ezen felül, ne hasonlítsd össze az nVidia ilyetén jellegű piaci viselkedését azzal, hogy az ATi tervezetten kihagyott 1-2 évet SM3 terén. Amúgy is, a 6800 is, és az X800 is harmat gyenge volt ahhoz, hogy SM3-as legyen. A HD2900-nak meg csak a fogyasztásával, és a régi játékok alatt elért teljesítményével volt gond. Nem a felépítésével. A GF8 volt az, ami bár előre lépést mutatott, de soká tartó jelenlétével visszafogta a fejlődést. GF8->GF9->GT2xx. (utóbbiban nem vagyok biztos, ha rosszul emlékszem, bocs.)Természetesen nem állítom, hogy az ATi (AMD) szent, de a fentiek figyelembe vételével, ők nem hátráltatták a fejlődést, hanem elősegítették. Oké, az X800 egy negatív példa erre. De mint említettem, nem volt túl erős hardver. Tekintve, hogy a 4 évvel későbbi HD3650 se bír el egy bizonyos játékkal, ami az X800 előtt jelent meg egy évvel, és SM3-at támogat.
-
#10691584
törölt tag
A gépigény (és helyfoglalás) kapcsán ilyenkor mindig eszembe jut anno a Doom3 és UT2k4 idején felbukkant kkrieger 2004-ből a theprodukkt-tól.
Persze akkoriban még más vasak szárnyaltak, de az a 96kb pályákkal/zenével/menüvel/textúrákkal mindennel máig lenyűgöző és rámutat pár dologra.. (az ut2k4 "ellenében" csinálták, mivel 6 CD-n jött ki és ez akkoriban még döbbenetesen soknak számított ahhoz a grafikai szinthez képest is) Érted és ezt így pár "amatőr" kreálta otthon, nem egy csilliárdos költségvetésű stúdió
-
FLATRONW
őstag
válasz
#10691584 #73 üzenetére
Kösz a hosszabb választ, így már érthető. Igazából egyet is értek veled. Egészen biztos vagyok abban is, hogy jelenleg nincs olyan játék a piacon amelyben nincs olyan trükk ami a hardverigényt növeli. Ez a játékkészítők és a hardvergyártók közös érdeke. A Crysis 2 esetében nyilvánvaló volt, hogy az nvidia kedvéért trükköznek, de a Crysis 3 esetében a hardvergyártók kedvééért csalnak. Tudom, hogy korábban azt írtam, hogy nincs semmilyen csalásra utaló jel a Crysis 3-ban. Ezért ezt arra módosítanám hogy nincs semmi olyan csalásra utaló jel ami azt bizonyítaná, hogy az nvidia kedvéért csalnának.
-
#10691584
törölt tag
Az, hogy "ha érdekel utánajársz" nem flegma utasítgatás volt, hanem feltételezett viselkedésminta arra az esetre vonatkozólag, ha valóban mélyebben érdekel a dolog és úgy éreznéd, hogy megéri időt/energiát fordítani rá. A dolog második része más tészta, abban igazad van, bántó volt és szándékos. Ezért elnézést kérek, mindazonáltal valamilyen (beteg/burkolt) szinten tényleg utal arra a magatartásra, amit ezek a fejlesztőcsapatok és a nekik diktáló kiadók "szoktatás" útján próbálnak (sikerrel) lenyeletni a vásárlóbázisukkal. Ugyanis a dolog túlmegy azon, hogy "a 2-es nem olyan mint a 3-as" mert itt nem számokról van szó, hanem tendenciákról. Hogy érthetőbb legyen: Előadják mondjuk az AC3-al és a Crysis2-vel, de azt tudják, hogy egy egy lebukás után (már ha van) közvetlen ugyanazzal a címmel nem játszhatják el ugyanazt anélkül, hogy kivívnák az emberek ellenszenvét, ami profitveszteséggel zárulna. Ergo vagy egy másik (AA) aktuális/közeljövőben megjelenő címmel játsszák el újra ugyanazt a metódust (szándékos lassítás, hogy a gaming evolved és az nV-s megfelelőjébe tartozó érdekszféra ne sérüljön, ne essenek el gyártói "támogatásoktól") vagy pedig ugyanannak a címnek a soronkövetkező (pl. crysis4, átugorva a 3-at) verziójával. Pl. egy WatchDogs-ot manapság irdatlan összegekből fejlesztenek és marketingelnek be globális szinten. Nem tehetik meg, hogy ne feküdjenek le egy egy gyártónak, ha más nem 1-2 hónapig, míg megérkezik az a javító patch, amivel a játék kb. úgy fut, ahogyan eredetileg is tervezték (lassítások beiktatása nélkül) A köztes időben jürgen a német kissrác (vagy az apukája) értékes eurókkal gazdagítja a PC-s piacot, játékokról lévén szó közvetlenül érintve a GFX gyártókat, amelyből ugye az AMD nem is csupán a grafikus hardveren szakít, hanem a többi részelemen, proci, alaplap, újabban ramon is. És mire a megváltó patch befut, már xmillió ember cserélte le a gém alatt sokszor a komplett vasat (fejlettebb államokban) Ahol meg nem és várják, mint a messiást, ott újabb elismeréseket lehet bezsebelni vele azzal a dumával, hogy "látjátok, megcsináltuk, odafigyelünk rátok, ezután a patch után X%-al gyorsabban fut a játék, ugye milyen kis gondoskodóak vagyunk, gyertek hozzánk vásárolni legközelebb is". Milliárdos üzlet és a gyártók is, meg a fejlesztők/kiadók is jól járnak így mivel a gyártóktól is kapnak némi apanázst a horror költségvetésű címek költségeihez, a gyártók pedig több vasat adnak el egy egy ilyen mesterségesen fölpumpált hardverigényű game kapcsán. Szimbiózis. Ha egzakt bizonyítékokat vársz tőlem az igenigen érdekes lenne, mivel a játékok kódjai majd csak x év múlva lesznek (talán) publikusak, amikor az egész már senkit ne érdekel. Az, hogy a francia ipse visszafejtegette és lebuktatta őket anno a crysis2 esetében, most azonban (nem csak a cry3 hanem legfőképp a többi újkeletű cím kapcsán) mindez nem történt még meg (ha egyáltalán fog) közel sem jelenti azt, hogy szakítottak a milliárdokat hozó és amúgysem publikus/nehezen kimutatható gyakorlattal. Kb. erre céloztam.
-
FLATRONW
őstag
válasz
#10691584 #71 üzenetére
Igazad van, nem utasítottál. Azonban a hozzászólásod egész második fele flegma volt. Nem tudtál konkrétumot mondani, ezért leírtad hogy egy ponton túl senki kedvéért nem fogsz guglizni.
Igazad van abban is, hogy utasításnak tűnt az én válaszom, de igazából nem annak szántam. Simán rosszul fejeztem ki magam. Ezért elnézést kérek.Azonban kérdem én, milyen alapon nevezel engemet korlátoltnak? Csak azért, mert a 2. rész alapján kialakított előítéletedet nem fogadom el válasznak. Nem ismersz engem, én sem ismerlek téged, tehát jó lenne hogyha hanyagolnád a személyeskedést. Ez nem egy kérés, nem egy utasítás hanem csak egy javaslat. Én ezt a vitát itt szeretném lezárni, hogyha neked is megfelel.
(#70) SylverR: Szerintem nem járnánk olyan sokkal előrébb, mint ahol jelenleg tartunk. A 2000-es évek után volt olyan időszak amikor ép az ATI hátráltatta a fejlődsét. Az nvidia FX csúnya bukása után kijött a 6-os sorozattal ami támogatta az SM 3.0-át, az X700-800-as sorozat pedig nem. Nem beszélve az FX sorozathoz hasonlóan rosszul sikerült HD2000-es szériáról.
-
SylverR
senior tag
A verseny szerintem pozitív hatást fejtett ki. A gond az volt, hogy bár az ATi hajlott afelé, hogy teljesen szabvány kártyákat gyártson, szabvány efektekkel, az nVidia erre nem volt hajlandó. Az ATi, most pedig AMD bármilyen új kiterjesztést hozott, ők csak röhögtek egyet és tovább mentek. Az utóbbi időben kezdtek csak saját fejlesztéseket, de azok meg egyazegybe zártak. Ez elmond mindent. Ha akkor hagyják, hogy legalább 1-2 játék kihasználja az ATi újdonságait, már rég nem itt tartanánk játékmenetileg, és grafikailag. Lásd HL2. FarCry-jal egyidőben jött, szebb is volt, és gyorsabban is futott. A fejlesztők az DX9-es ATi-kra építettek.
Szerintem a verseny jó. Az visz előre. Viszont a lefizetések, meg az, hogy az emberek fejében csak annyi van, hogy "hú, ZsíForsz, az egy videokártya ugye? Radeon? Azmi?", addig sajnos hiába van konkurencia, ez nem fog érződni.
@(#69) Fücsök007:
Ezt most mire?
Amúgy ismerem a Rampage történetét. Bár arról nem tudtam, hogy készült pár cégen kívüli emberke kezébe került darab.
Csak nem értem, hogy jön ide. -
Fücsök007
őstag
Sokan sajnos nem fogják fel, hogy ezt a 3dfx saját magának köszönheti, akkor sokat fejlődött a VGA piac 1 év alatt is, és erre nem tudtak időben megfelelő termékkel reagálni. Itt egy nagyon hiánypótló magyar!!! cikk a meg sem jelent 1db Rampage chippel szerelt Spectre 1000 kártyáról.
-
FLATRONW
őstag
válasz
#10691584 #60 üzenetére
Már ne haragudj magadra, de te voltál a flegma. Korlátolt sem vagyok, mert értelmes választ nem adtál.
Hogyha nem akartál hajnalban normálisan fórumozni, akkor hozzá sem kellett volna szólnod a témához.
Nem utasítgattalak téged, csak felháborítónak tartottam ahogy flegmán utasítottál , hogyha érdekel a téma akkor keressek rá. Mi ez ha nem nagy képűség, amire még ez a ki vagyok mi vagyok, mit tehetsz mit nem tehetsz hozzáállásod rátesz még egy lapáttal.(#63) Dtomka: természetesen undorító volt a tettük, amivel nemcsak az AMD-nek tettek keresztbe, hanem a saját vásárlóiknak is.
-
#16939776
törölt tag
1800-ért reális lenne, ha tényleg játékosoknak szánják. De rendes munkakártyáért 6000 sem lenne sok
-
AndrewBR
senior tag
Fúúúú de komoly...
-
-
kpal
nagyúr
igazi fehér holló lesz az aprón a TITAN Z Hydro Copper
-
cskamacska
addikt
Aztán a Direct X 11.1-et támogatja-e?
És ha megfizetem?
-
Én ismerek egy két mocsok gazdag embert, de nem az jellemző rájuk, hogy egy milláért vesznek videókarit, hanem az, hogy a mmarban alkudoznak a 300 ezres tv árából!!
-
FLATRONW
őstag
válasz
#10691584 #51 üzenetére
Én a tesztek alapján azt látom, hogy a 3. rész kapcsán nincs semmi csalásra utaló dolog, főleg úgy hogy AMD támogatott a játék. Utánanéztem a dolognak mert érdekel de nem találtam semmit.
Hogyha azt állítod, hogy van valami botrány a játék körül, akkor írd le hogy mi az és ne állj le guglizni, én majd megteszem azt. Az pedig nem válasz, hogy ,,nem szakított ezzel a gyakorlattal a továbbiakban sem". A 2. résznél be volt bizonyítva, hogy mesterségesen magas a gépigény. -
#10691584
törölt tag
"Ez elég érdekes amit írsz, mert a Cryis 3 kapcsán nem hallottam semmilyen botrányról"
Pedig már a 2 kapcsán is voltak "botrányok"
-
FLATRONW
őstag
Ez elég érdekes amit írsz, mert a Cryis 3 kapcsán nem hallottam semmilyen botrányról. Nem beszélve arról, hogy az a játék az AMD partnerprogram keretein belül készült. A Watch Dogsonál pedig állítólag több AMD-s segített be, mint Nvidia-s. Csak két Nvidia technológia van benne (TXAA és HBAO+) és ezek kikapcsolása mellett is rosszul fut a játék. Csak az AMD keveri a szart, kezd egyre undorítóbb lenni ez a banda.
Természetesen ez a kártya messze nem éri meg az árát. Azonban van egy olyan réteg akinek nem számít a pénz és megveszi ezt is, mert megtehetik.
-
parampa
aktív tag
Nah akkor lehet mazsolázni, van választék bőven.
Asszem maradok 750 ti -nél, az talán összejön.
-
#72042496
törölt tag
"Arra utaltam h. az a réteg, aki ténylegesen ilyen kártyát/kártyákat vásárol, nem igazán foglalkozik azzal h. a Watch Dogs-al éppen mi a helyzet, vagy az előbb említett cím alapján divatossá vált negatív NV megítéléssel."
Egyetértek, ahogy azzal is, hogy a 780 (Ti) nem ez a kategória. A FireGL/Quadro is más történet, azok munkára vannak, munkára optimalizált driverrel. (Az utóbbi években nem követtem a dolgokat, de ahogy olvasom, viewport megjelenítésben továbbra sem az igazi a GTX.)
Ezzel a kártyával az a "baj", hogy kettőt gond nélkül kivált négy Titan Black, jóval olcsóbban. Azt nem tudtam, hogy nyolc GPU-s rendszert is lehet belőle építeni, kérdés, hogy ennek gyakorlati jelentősége is van-e a Titan Black SLI-vel, illetve a FireGL/Quadro családdal szemben. Abba is lehet értelme belegondolni, hogy folyamatos terhelés alatt, ilyen közel egymáshoz nem romlanak-e el a kártyák (ez mondjuk a Titan Black 4-way SLI esetében is kérdés). Őszintén szólva ezt már egy erőltett példának érzem.
-
Silentfrog
veterán
Van/volt ennél drágább kártya mezei játékosoknak? Vagy csak én sokallom érte az egy milliót?
"Egyedül az EVGA gondolta úgy, hogy a vásárlók 3000 dollár fölött elvárják az extrákat"
Pl.: papír doboz helyett egy Suzukiba tehetnék a kártyát és a kocsi kulcsát adnák oda a vásárlónak! -
-
hemaka
nagyúr
Azoknak a jatekosoknak, akik mutogatni is akarjak a gepuk belsejet, mint statusz szimbolumot. Akinek tenylegesen jatekra kell vga, az megoldja olcsobban is.
-
X Factor
addikt
válasz
#72042496 #22 üzenetére
Arra utaltam h. az a réteg, aki ténylegesen ilyen kártyát/kártyákat vásárol, nem igazán foglalkozik azzal h. a Watch Dogs-al éppen mi a helyzet, vagy az előbb említett cím alapján divatossá vált negatív NV megítéléssel.
Akik meg valószínűleg sose fognak ilyen kártyát használni, minden egyes oldalon, ahol erről a kártyáról hír jelenik meg, hozzá teszik h. ennek semmi értelme. Kb. mint amikor FireGL/Quadro tesztekhez beírnak, h. miért kerül 2 millióba, amikor 30fps-el megy csak a Crysis.
"1óra vs. 1 hét" Persze ez túlzás volt az illetőtől, de márpedig igen komoly különbségek lehetnek egy "sima" 780/780Ti illetve vmely Titan között. És van ahol ezaz idő is számít. Mellesleg egy WS lapba bele lehet rakni 4 ilyet és akkor van 8db-nyi Titan Black, más esetben ezt csak pci-e spliterrel lehet megoldani, de az ugye nem az igazi.
Dtomka Nem kötekedni akartam, csak úgy állítottad be h. akik ilyen terméket vesznek, magát a gonoszt szolgálják és mégis milyen mód lehetnek olyan elvetemültek, hogy egy ilyen gyarló, a felhasználókat semmibe vevő, optimalizálni nem hajlandó, pénz hajhász céget támogatnak.
Pedig ők csak egy munka eszközt vesznek, amivel pénzt termelnek.
-
Már a Trio S3-ra is spóroltam, nem ettem, lógtam a buszon, szal mondjuk, hogy nem ma lettem beteg, de ez kész... Ez már tényleg nem normális dolog.
-
tomas51
senior tag
EZEN azért látszik, hogy nem olyan rossz cucc ez.
-
helkis
veterán
azt bírom mikor megtalálnak emberek, hogy kéne nekik egy gép, olyan 50-60k-ban, "de semmi komoly, csak játékra kell!"..
-
Dtomka
veterán
Az Nvidia-nál
(#30) Balika911
Így van, ez már inkább luxuscikknek számít...(#31) HThomas
Igen mehet, de melyik az a proci amelyik "kihajtja" ...i7-5960X?, de abból sem lenne elég 1(#32) Dtomka
A csak játékra kell sokszor erősebb gép...(pl a mai játékokhoz 280x vagy 770/780 kell, és még így sem kompromisszum mentesen lehet ezekkel sem játszani...)
-
HThomas
őstag
A vizes változat jópofa, és ha jól látom az csak két slotot foglal: rögtön mehet belőle négy a gépbe
-
#72042496
törölt tag
válasz
atti_2010 #26 üzenetére
Ha megnézed, a többi példa is csak látszatra helytálló. Ezt a kártyát megvenni nem egy racionális döntés, hanem érzelmi.* Inkább olyanoknak kínálják, akik gyűjtik, vonzódnak hozzá, ez a nagy hobbijuk, vagy csak megengedhetik maguknak.
Mindezt szerintem a "játékosok" kategóriával lehet a legjobban marketingelni. Ezért ajánlják nekik, nem pedig azokra a területekre, amelyeket felsoroltam.
Ezért furcsa olyan hozzászólásokat olvasni, amelyek váltig bizonygatják, hogy márpedig megéri az árát. Nem, nem éri meg, de nem is kell megérnie. Ez a kártya nem erről szól.
*Valami erőltetett ellenpéldát biztos lehet találni.
-
zolee5016
őstag
válasz
Raysen623 #17 üzenetére
szuperkártya szuperárárt..ez a túlzások karija ,túlzó árért..
Szerintem az NV simán röhög a markába...hiszen inkább AMD-UBI konfúzió eredménye a WD...ők semmit sem csináltak ,csak egy zárt fejlesztői csomit,amin elszalad a játék,nextgen Gcn Mantli akármin meg akad a szupergém..... -
Tirexi
addikt
Hát a Magyar játékosoknak biztos nem kínálják ezt ennyiért.
De ha még indokolt lenne az ár akkor megérteném... De csökkentett Mhz. Ne már. Kíváncsi leszek az első tesztekre főleg a hangra és hőmérsékletre.
A teljesítményről nem is kell mondani semmit egyértelműen gyenge egy 780 SLI-hez képest ami meg van apróról 220k-ból.
De no para lesz ez még 200k is csak évek kérdése.
-
Dtomka
veterán
válasz
ermisukrám #19 üzenetére
Persze, hogy nem, de az ára akkor is túlzás...a hszben ott van, hogy munkára, de a játékosoknak ajánlják.
(#20) X Factor
Ezen mit nem lehet érteni?De kötekedni mindig 1xübb, mint valamiben egyetérteni, látom.(#21) 5ent1nel
Persze, nem is feltételeztem, hogy direkt lenne(#22) Balika911
Így van!De hagyjad mert úgysem értik...
-
#72042496
törölt tag
Akkor magyarázd el, légy szíves. Nem, nem mindegy a renderidő, ezért is tűnik jobb megoldásnak két Titan Black - a Titan Z előnyei mellett nagyobb teljesítményt nyújt 30%-kal olcsóbban.
A 780Ti inkább azért esik ki a körből, mert nem képes a dupla pontosságra. Hogy "1óra vs. 1 hét" legyen a teljesítménykülönbség, az egy marhaság.
-
X Factor
addikt
válasz
ermisukrám #19 üzenetére
Úgyse értik meg...
-
Dtomka
veterán
válasz
Raysen623 #17 üzenetére
Há mé nem?
A hülyének is megéri...
Játékosoknak, na ne vicceljünk már, a 780/ti oké, de ez állítólag inkább munkára. Persze aki megteheti, nyugodtan gazdagítsa továbbra is az Nvida céget, csak nem tudom még hány botrány (Crysis3, Watch Dogs) kell ahhoz, hogy valami történjen...
mert ha az Nvidia is benne van a buliban akkor az optimalizálás szó ismerete hiányzik azokból a játékokból, de a mesterségesen generált magas hardverigény garantált. -
Raysen623
addikt
Ennek a kártyának a létjogosultsága is megkérdőjelezhető ilyen áron...A Watch Dogs botrány után meg lesheti az NV mikor fogom megvenni a kártyáját...dilettáns banda.
-
#72042496
törölt tag
válasz
bluobluo75 #6 üzenetére
De szánhatnák kutatási célokra, munkaállomásokba vagy például a mostanában divatos virtuálispénz-bányászatra is. Vannak azért valid alternatívák.
Mondjuk a másik fele meg az, hogy a legéletképtelenebb dolgokat tényleg a játékosoknak lehet eladni.
[/troll]
-
banhammer
veterán
Az ember megveszi es 2, 3 ev mulva a negyedeert se tudja eladni.
-
X Factor
addikt
Az egy dolog h. a gyártók mit ajánlanak. Továbbra is játékra 2db 780ti kell, ha valaki igényt tart erre a teljesítményre. 3-szor olcsóbban.
Titan-t is azok vettek eddig, akik különböző munkafolyamatok számításában hasznát vették, oh igen, meg gazdag játékosok, akik nem tudták h. egy 780-as kb ugyanazt tudja.
-
Szergei
tag
Ha már ref. hűtés, akkor talán a Zotac jobban "megéri", az "mindössze" 929370 Ft, és 3 év garanciát azért adnak hozzá.
Egyébként nem csak a gyártók, hanem ebben a videóban az NVIDIA is a játékosoknak kínálja a TITAN Z-t, némi csúsztatással (cool'n quiet, persze..., de a 4K surround is érdekes lehet TITAN Z SLI-vel, oda kártyánként kéne 12-12 giga VRAM, nem 6/6 GB).
-
keIdor
titán
-
MrM94
addikt
válasz
bluobluo75 #6 üzenetére
Pedig a legidealisabb az lenne ,hogyha a a hulyeknek kinalnak
-
bluobluo75
őstag
k*rvajó cím!
Biztos nem a szomszéd nyugdíjjas Róza néninek!
-
Dr. Romano
veterán
"A gyártók a játékosoknak kínálják a Titan Z-t"
Jó tudni, én eddig azt hittem hogy irodai gépekbe szánták
-
frenetik
tag
oszt a játékosok mivel játsszanak?
-
autox3c
tag
Kíváncsi vagyok, nálunk mennyibe fog kerülni ez a vadállat
-
maross
nagyúr
Probalom nem sokallani az arat, de azert na..+ nalunk nem kicsit tobbe kerul majd.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mikrotik routerek
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Formula-1
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Filmvilág
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3443
- DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 32GB 1000GB 15.6 új akksi 1év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3340
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest