Új hozzászólás Aktív témák
-
Igen, elég baj, hogy csak 128 bites, mert azért amellett, hogy újabb, fejlettebb, mint a 3800 széria és a HD támogatásra (encode, decode) is rágyúrtak, a nép játszani is szeretne velük. Az elnevezési konvenció miatt lett 128 bites, miszerint a 6-os mindig kisebb sávszélű, mint a 8-as sorozat - ahogy a hagyomány is mutatja.
Ha simán hozná egy 4650/70 a 3850 teljesítményét, nem gondolkodnék egy percig sem, de így kompromisszumra kényszerülök majd, ha ez a teszt igaz.
Viszont az is igaz, hogy az előd 3650-et nagyon elpáholja egy 4650. Ez mindenképp értékelendő tényező.
-
Padisah
tag
Szerintem azért, mert 256 bites memória interfésszel lenyomná a 3870-et is, nem is beszélve a 3850-ről és olcsóbb lenne náluk, tehát házon belüli konkurencia lépne fel, és eladhatatlanná válnának a 3850-3870 karik + a sok 3850-3870 tulaj anyázná a pár hónapon belül történő ilyetén váltást mint nV-nél néhány hasonló esetben lásd 7900 széria és 8800 GTS vagy GTX illetve G90-G92 váltás, másrészt kisebb maggal nincs akkora húzós teljesítménye és az alsó kategóriűban rettentő nagy a tömörülés. Így ez a legerősebb alsó kategóriás kártya, igencsak a középkategória határán és baromi olcsó.Nagyon jó így az ár/teljessítmény aránya.
De javítsatok ki ha tévednék.
-
marcias
őstag
Én nem értek annyira hozzá, de egy ilyen viszonylag erős GPU mellé nem baklővés egy 128bites memória interfész GDDR3-mal? Az tény, hogy így árban versenyképesebb lesz bárminél a kategóriában, de akkor miért nem csináltak hozzá egy még kisebb GPU-t?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem egyszerűen ilyen sok poligon-ból állnak a karakterek. A konzolok erejét látva nem nagy munka két verekedő objektumot ekkora poligonszámmal leképezni.
Tesszalátor egysége a PS3-nak ugyan nincs, de van 6 szabadon használható vektormagja a Cell-nek, azokon bármit meg lehet csinálni. -
Igen, olvastam, hogy az OGL 3.0 elég káosz. Remélhetőleg ezen hamarosan változtatnak, bár pont most kellett volna, hiszen a DX is változott. Ezután fájdalmasabb lesz.
Ja, még sokkal offabb kérés, de ha már így benne vagyunk (): Nézegettem tüzetesebben pár új játékból való képernyőmentést. Azt vettem észre - különösen a Mortal Kombat vs. DC universe c. játéknál - hogy a karakterek szinte High-Poly modellek, sehol egy kockás él. A PS3 is tud valami tesszelációt, vagy egyszerűen ilyen sok polyból áll a low-poly karakter, netán displacement mapping? A konzoloknál feljebb engedik ezt a határt? PC-n még nem láttam ennyire jól kidolgozott geometriájú karaktereket. Ott inkább élethű texturával nyomják. Hogy van ez? Köszi!
-
Ok, értem, ez igaz.
Dx/OpenGL programozásba még nem kezdtem bele, de hamarosan ennek is eljön az ideje...
Ja, erről jut eszembe: Létezik valami leírás, ami szemlélteti, hogy az OpenGL hogy áll jelenleg a DX-hez képest; mit nem tud, amit a dx tud, vagy fordítva? Pl. ki lehet-e aknázni vele a dx10/dx10.1 képességéket, stb.
Köszi! -
Sanyix
őstag
igazából ez a 46xx úgy tűnik, mintha 38xx lenne új néven, pár apróbb finomítással
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Semmi gond nincs a gondolatmeneteddel ... Sőt valahol egyet is értek vele. Csak vázolni akartam, hogy létezik olyan terület a másik gyártónál is ami szoftveres támogatás hiányában rendkívül problémás. A játékokat elsősorban nem érdemes számítani, mert arra mindkét gyártó figyel. Ellenben vannak olyan fejlesztők akik szeretnék használni a DX10 összes lehetőségét, és azoknak Radeont kell venni, mert problémákba ütköznek a zöldek oldalán ... Pont úgy ahogy te csak nálad fordítottak a szereposztások.
-
Rendben, ezt nem tudtam ilyen részletesen.
Köszi az infót!
Helyesebben, eddig úgy tudtam, hogy a G80 hardveresen DX9.5.
A két szoftveres probléma között annyi különbséget azért látok, hogy a játékok elvannak dx9.5-el, 3D-s munkára viszont szinte használhatatlanok az Ati kártyák.
(azért szinte, mert a Lightwave-hez van patch, de az meg lassítja a megjelenítést)
És unix rendszerek alatt is elég tré a helyzet, bár valamelyest javult az utóbbi időben - nem tudom pontosan, jelenleg hol tartanak, de másoktól hallottam, hogy energia gazdálkodás pl. egyáltalán nincs.Egyébként ne értsd félre, nem kötekedni akarok, vagy isteníteni az nV-t, csak vagyunk páran, akiknek az ATi gyengeségei sokkal jobban fájnak, mint pl. a játékosoknak az nV nem teljesn DX10 támogatása.
Remélem, hogy az AMD nagyon hamar felzárkózik e téren is, mert a következő nagyobb gépújításkor teljesen AMD platformot szeretnék. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az általad vázolt problémával egyet értek, de ha azt nézzük, hogy legalább annyi helyen van driverből adódó szoftveres probléma az nV kártyákkal, akkor a dolog kiegyenlítődik.
Mondok egy példát ... az egyetem most szerelt fel egy teljes termet DX10-es 8800GT-kkel. Ez nyilván azt a célt szolgálná, hogy az ifjú grafikus programozást tanuló diákok lehetőséget kapjanak az új DX10-es programozás elsajátításához. Azonban a GeForce Driver még mindig csak egy 9.5-ös DDI verzióval rendelkezik ami azt jelenti, hogy a driverbe nem implementáltak minden DX10 fícsört. Ergo a kari akármennyire DX10 hardveresen megfelelő driver támogatás hiányában pár DX10 eljárás még most sem fut le. A Radeon már a 10.1-es DDI verziónál tart tehát ők már minden eljárást implementáltak.
Mindkét gyártónak vannak olyan területei ahova erősen gyúrni kell ... Az AMD-nél ez erőforráshiány kérdése szerintem, az nV-nél nem tudom mi lehet a baj talán nem akarják még, hogy fussanak azok az eljárások ahol haldoklik a G80 architektúra. -
válasz
Johnny Cage #68 üzenetére
Értem, köszi!
Még sosem kalibráltam monitort, de eddig azt hittem, hogy azt a monitoron szokás hardveresen, és nem szoftverből. Ma is tanultam valamit. -
Johnny Cage
addikt
A Catalyst a 6.x óta elkezdte önkényesen alapértelmezettre állítani a gammát teljes képernyős alkalmazások esetén. Magyarul ha kalibrálod a monitorodat és betöltesz egy ICM profilt a Windows felállásakor, akkor azt a Catalyst simán figyelmen kívül hagyja, amint elindítasz egy 3D-s alkalmazást. Az Omega driver-ekben volt erre gyógyír, csakhogy azok a HD3xxx széria óta nem frissültek. ForceWare-el nincs ilyen gond.
-
válasz
Johnny Cage #65 üzenetére
Mi ez a gamma bug?
-
Johnny Cage
addikt
Ez az első ATI kártyám és elmondhatom, hogy szoftver támogatás terén sokkal rosszabb a helyzet, mint nVidia fronton (értem ezalatt a különböző tweaker szoftvereket, ami azért szintén nem elhanyagolható szempont, nem beszélve az ATI driver full screen gamma bug-járól, ami kalibrált monitorral igen bosszantó dolog tud lenni). Ettől függetlenül - főleg mivel engem a renderelés nem érint ( maximum a real-time
) elégedett vagyok ezzel a kártyával.
-
válasz
Johnny Cage #63 üzenetére
Egyértelműen rosszabb.
(A zárójeles részt úgy értettem, hogy nem biztos, hogy az Ati cseszi el, hanem a progik írói nem foglalkoznak az Ati kártyákkal.)
Olyanokat produkál, hogy az átlátszó felületek nem átlátszóak, vagy épp fordítva, meg hogy lemaradnak árnyékok. Néha, amikor változtatok valamit, és a preview képen nem látszik a változás, és van, hogy látszik, de nem úgy, ahogy kéne, és ezzel félrevezet, mert azt hiszem, hogy elcsesztem valamit. További gáz, hogy nem mindig csinálja, és nem mindig ugyanúgy (nem kiszámítható). DirextX módban jobb a helyzet, mint OpenGL-ben, de nem sokkal.
Renderelésnél derül ki általában, hogy a preview hibás, de ki akar minden változtatáskor 3-4 percet renderelni?
nV kártyáknál minden esetben azonos a preview kép, mint a renderelt (persze, jóval kevésbé részletes de az normális).Ha az AMD végre rágyúrna a 3D-s progikkal való kompatibilitásra (lehet, hogy csak tárgyalni kellene), és lennének full-extrás linux/BSD driverek, akkor eszembe nem jutna nV karit venni, de sajna, addig kénytelen vagyok.
-
Johnny Cage
addikt
"AD-es, és 3D-s progik alatt a Radeon-ok hibás képed adnak néha (nem biztos, hogy az ATi hibája), és sok játékban ma még jobb a GF"
Jobb vagy szebb képet ad? Mert játékokban a Radeon-ok szinte mindig szebb képet adtak, mint a Geforce-ok (ami az élsimítást és az anizotrop filtert illeti).
-
dchard
veterán
Azt nem tudja valaki, hogy a legolcsóbb HD 4440-es darabok mikor bukkannak fel nálunk?
Dchard
-
tob!as
tag
Hát igen ... Ha a procik piacán is ilyen erős lenne a verseny, akkor azzal megint csak mi, fogyasztók járnánk jobban.
-
szab.tam
nagyúr
az ilyen 3 digit kimenetes karin tud mindhárom aktív lenni egyszerre, vagy csak 2, mint ahol 2 dvi + 1 tv van?
tehát tudok-e 3 monitort egyidőben rákötni kiterjeszve az asztalt az összesre?
-
proci985
MODERÁTOR
főleg, hogy a crysis mindenre alkalmas, csak egy kártya valódi erejének lemérésére nem.
128 bit azért szvsz vissza fogja fogni erőteljesen a 4670est.
ATI tvkimenetet használok aktívan. analóg porton se rossz a képe (tesztalany egy 94es és egy 80 centis Bravia volt, elsőhöz x1600pro@7.12 AVIVOval, második hd3870@8.6 hdvivoval vagy mifenével), viszont csak 1366x768ig lehet hajtani a monitort... kevés. HDMI csatim csak a 80+hd3870hez volt kéznél, avval eszméletlen képe van 1920x1200ban fullHDs anyagokkal. kíváncsi vagyok 8.8al mennyit javul még a dolog.
-
válasz
#72042496 #49 üzenetére
Nagyon remélem, hogy képes lesz, de konkrétat akkor lehet majd tudni, ha vagy kijön vagy megszellőztetik a híreket. Minden 4000 sorozatos kártyának tudnia kell elvben az új AVIVO és UVD2 keretében.
Szinte nekem találták ki ezt a kártyát, csak legyen jó a fogyasztása. Az, hogy 60 vagy 80 fok, nem annyira számít, mert azon lehet javítani, nem is értem, miért a nagy sírás emiatt.
-
Tomate
veterán
A Crysis teszt már befigyel...
Hihetetlen, hogy szegény kártyákat már ezzel kínozzák, hogy crysis
-
Egzee
őstag
Az Nvidia most olyan helyzetben van mint az AMD az Intellel szemben... Ha megfigyeljük, akkor az AMD. már úgy gondolkodik mint a japók! Kici motor, mász áttétel. Amerikai? Nagy motor, nagy nyomaték. Szóval az AMD már átviszi a technológiát egy kicsit a CPU-k fejlődése felé. Nem kell akkorát mutatni minden korszakban, hanem többet kell belőle rakni. Elkerülhetetlen... (?)
-
#72042496
törölt tag
Akkor Te tényleg jól járnál vele. A hardveres HD tömörítés bogarat tett a fülembe, ennek még utánanézek!
Amiket írtál, azokra a 46xx sorozat is képes lesz?Mikor előkerült a TV, akkor az LCD TV-kre gondoltam.
A TV kimenetről nem tudok nyilatkozni, egyik kártyámon sem használtam.
-
F e Z o
veterán
kiváncsian várom mennyi lesz itthon a 4850x2...
-
P00By
nagyúr
Egy HD 4650-est bepróbálnék, de DDR2-vel nem...
-
válasz
#72042496 #40 üzenetére
Kinek, kinek, írtam is. Nem gúnyolódtam, nekem erre kell. Ha meg bárki 1080p-re veti a szemét, máris érdekelheti a dolog... a játékot azért írtam, mert arra is nagyon jó lehet a hírek alapján és ATI tv-out kezelése mindig is jobban tetszett. Kevesebbet szenvedtem vele, mint nV alatt, bár ott sem megoldhatatlan, persze.
-
#72042496
törölt tag
Attól, hogy magas hőmérsékleten megy, állítólag nem lesz semmi baja. Az viszont meglep, hogy hangoskodik a kártya, erre még nem olvastam panaszt.
Ettől függetlenül egy hónapon belül szeretnék venni egyet - na majd akkor nálam is kiderül, mi merre meddig.
Na nem offolok tovább, mert még megszólnak miatta.
-
-
miccur
aktív tag
válasz
#72042496 #36 üzenetére
hangos + meleg !! Nem azt mondom hogy szar az ATI ,csak 4-év elteltével sem tudott felnőni a feladathoz , csinál egy igen jó jarit és elfelejt hozzá csinálni hűtőt , ami csendes is és kellőképpen lehűti a GPU-t , Naon jó kari a 4870 csak én nem azért veszek kártyát hogy telepakoljam a gépet + ventikkel.
-
#72042496
törölt tag
Miért ne lehetne nVidia kártyával is normálisan filmet nézni a TV-n, ill. vígan játszani a kedvenc játékokat?
A többi dolog pedig tényleg jó annak, aki használja, de a többségnek teljesen mindegy, tudja-e ezeket a kártya vagy sem. Szerintem a kollégát sem érdekli túlzottan ez a feature lista.
A HDMI kimenetnek örülök, jó lett volna, ha a 48xx-ekre is tesznek ilyet. Bár így sem gond, létezik DVI-HDMI kábel - csak számomra az mesterkéltnek megoldásnak tűnik.
-
azbest
félisten
nem... a display port ingyenesen használható, a hdmi licenszköteles... fizikailag sem egyformák de kb hasonló képességek
-
azbest
félisten
hogyan?
úgy tudom, hogy forrasztással legfeljebb, az meg nem túl szimpatikus nekem... régen nvidiához volt olyan trükk, hogy áthazudta a driver számára egy kis util a dev id-t..(azt hiszem az is rivatunerrel ment)...a pachelés hátránya hogy eléggé próba szerencse alapon lehet megtalálni melyik pach jó egy kártyafajtához... nekem a hd videó lejátszásnak keresztbe tett...
-
tlac
nagyúr
egyetértek
pl. linux alatt az nvidia mindig is jobban állt driver szempontából, mint az ati (és win alatt is sokan szidják az ati drivereket, nekem nincs róla tapasztalatom)
és az új kártyák idle-ben többet fogyasztanak, mint az új nvidiák (az más kérdés, hogy terhelés hatására megfordul, de nem az a döntő) -
DarkByte
addikt
Kíváncsi vagyok két HD 4670 mit fog tudni Crossfire -ban.
Bár lehet hülyeségeken gondolkodom és egy 4850 jobb vásárlás
-
-
GIJoe
addikt
Olyan bódog vagyok
hogy a mityutásbátinak nem örültem ennyire
Hajrá AMD...
-
ricsy888
senior tag
Szerintem ez egy kicsit túlzás, hogy a 3870 szintén fog menni. Biztos megközelíti majd valamennyire, de a 128-bites memóriavezérlő vissza fogja azért húzni a kártyát. majd meglátjuk a tesztekből.
Az a hűtő meg tényleg nem elesz elég. Lehet ezek is olyan forrók lesznek mint a nagyobb tesók. -
"ha én ilyen előzékeny lennék, akkor még a wc ajtón kifelé menet is kopognék "
Ez jó volt!
Hiába vádolja bárki az oldalt és a szerkesztőket elfogultsággal, amíg nem bizonyítja ugyanolyan tesztekkel, érvekkel az ellenkezőjét, addig csak üres duma.
nV meg csak addig lesz jobb, amíg vissza tudják fogni a játékkészítőket...
-
válasz
ProEvoFan #24 üzenetére
ok, nincs is semmi baj avval, ha őszintén leírják, hogy márpedig ez jobb, mint a másik, de a "minden szempontból" túlzás, mert nem igaz, sajnos. Ha igaz lenne, nem lenne nekem is GF a gépemben. Szívem szerint én is ATi-t vennék, csak a munkára nem tudom használni (FireGL-re meg nincs mani).
Persze, azt elismerem, hogy az emberek 99%-át nem érdekli, hogy mit tud a kártyájuk azokban az nV-re írt progikban, amit sosem használnak.(#26) dokar: Ok, lehet, hogy csak én vagyok túl szőrszálhasogatós.
Amúgy engem nem zavar a megfogalmazás, csak tartok tőle, hogy másoknak lesz bajuk vele, ezért szóltam.
-
dokar
addikt
ez már elég alap arra, hogy elfogultsággal vádolják meg a szerkesztőséget
eddig mindig meg voltak vádolva flessék, hogy nv pártiak, most meg abu van megvádolva ati pártiságért.
sok játékban ma még jobb a GF
az lehet sokban jobb a gf, de még annál is több játékban jobb a radeon, ha a tesztekben szereplő játékokra vonatkozó átlagot nézzük.
picit túlzás a "minden szempontból" kifejezés
ha én ilyen előzékeny lennék, akkor még a wc ajtón kifelé menet is kopognék
-
-
ProEvoFan
nagyúr
akkor úgy kell neked
itt az utolsó mondaton van a hangsúly, és ez nagyon jó nekünk
csak hosszútávon is maradjon így
Bici: Itt a PHn mikor az Nvidianak ment jobban akkor őket méltatták mert egyszerűen jobb volt mint az ATI, de most megfordúlt a helyzet...ezért méltatják az ATIt, ezzel nincs semmi gond, főleg elfogultság nincs benne.
-
"Iskolakezdést követően"
Abu:
"teljesen uralni fogja a drágább termékeket jegyző piacokat, minden szempontból értékesebb produktumokat kínálva a konkurenciánál"
Nekem konkrétan semmi bajom ezen megfogalmazással, de ez már elég alap arra, hogy elfogultsággal vádolják meg a szerkesztőséget.
Mert akár lehetne mondani azt is, hogy: CAD-es, és 3D-s progik alatt a Radeon-ok hibás képed adnak néha (nem biztos, hogy az ATi hibája), és sok játékban ma még jobb a GF, plusz ott van a Linux/BSD/MAC driverek kérdése.
Szóval, picit túlzás a "minden szempontból" kifejezés, még akkor is, ha nagyon közel áll a valósághoz. -
dokar
addikt
kb ugyanazt fogja tudni, mint a 3870 aztán erre elég az a pici hűtő?
-
miccur
aktív tag
Már megint egy zaj és hőerőmű, most adtam el a hd4870-et mert nem lehetett megmaradni a szobában, inkább vettem egy GTX260-t , és simán hozza a 4870-et
Még mindig van mit fejlődni az ATI-nak is !
-
joi29
őstag
-Csak tudnám hogy melyik idióta mérnök agyábol pattant ki,hogy a HD4650
320 shader procija által termelt kb:384\GFLOPS-nak elegendő lesz
a nyavajás DDR2-es memória által felkinált kb:21GB/sec sávszéleség. -
azbest
félisten
Persze, tudom hogy ugyanaz
Csak eddig spéci hd3830/3690 kártyának gondoltam, közben meg már az új.
A korábbi hírnél kipróbáltam pachelt driverrel a hd3650-emet is... és igencsak látványos sebességnövekedést hozott céges jellegű feladatokban... ha a dev-id-t át lehetne pachelni akkor valsz más trükk nélkül is menne a gyári firegl driver, mivel teljesen ugyanazok a kártyák... sőt a ddr3aqs változat akár gyorsabb is lehet.
Persze tudom, hogy a "márkát" fizettetik meg az üzleti modellel, nameg a programokhoz optimalizálást. De inkább a márkát, mivel cégeknek nem szempont pár száz $, meg presztizskérdés is, mint a kinek van drágább kocsija.
Vagy más példa: mint a gazdaságos puding 60ftért és mellette pont ugyanaz a termék csak más felirattal 100ft.
-
Integra
titán
és ati megteremté a vga-ra a közvetlen hdmi-t...
-
simonzé
addikt
Akkor most az NV-nek kell kapkodnia? Az ág is húzza őket mostanában.
Kiváncsi vagyok az Intel mit tud majd letenni az erősödő mezőnybe. -
azbest
félisten
Beszerkesztettem az árakat is
(#11) MasterDeeJay:
ezt észre sem vettem, mert most egy nagyon gagyi tft előtt ülök.A firegl-es driver letölthető az ATI-tól, biztos készítenek hamarosan pachet is hozzá ügyes emberek, hogy a 100$os kártya dev id-jével is menjen, úgy ahogy a korábbiakhoz is volt.
-
-
hunmyke
aktív tag
Remélem jobban el fog terjedni a 4850x2, mint a 3850x2...
-
azbest
félisten
Na ez a kártya vajon honnan ismerős:
itt a cikkbeli HD4670 - 100-120$
és itt egy nem is olyan régi ismerős:
ATI FirePro 3D V5700 - 599$Ki retusálta le a FirePro feliratot?
A kártya ugyanaz, a másfajta dev id kód felára csupán 499$
-
KMT
addikt
Kiváncsi vagyok, hogy vajon a 4670, vagy a 3870 lesz-e a gyorsabb. Bár van egy tippem...
-
RtK
tag
"...kulcsfontosságú pozíciót betöltő GeForce GTX280..."
Hát szerintem az ATI megmutatta hogy nem kulcsfontosságú a legfelső kategória. -
.mf
veterán
1333MHz DDR2-es? A GDDR3 hajnalán még attól is szép teljesítmény volt... Mondjuk a 128bit mellé kelleni is fog a nagyobb sebesség...
-
^Clown
addikt
Szimpik a 46xx-ak is. Hajrá ATi
-
Kain
senior tag
Nagyon helyes,essenek az árak!
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS blog: Panorámás gépházak három méretben
- Vírusirtó topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Windows 11
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Gigabyte rx6700 xt 12G Gaming OC - 6 hó garancia
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- ~ÚJ MSI GeForce RTX 5070 SHADOW 3X OC 12GB GDDR7 - Konzolvilag garancia 2028.09.13
- Eladó: GIGABYTE GeForce RTX 4060 EAGLE OC 8GB GDDR6 (GV-N4060EAGLE OC-8GD)
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti OC 12GB GDDR6X Videokártya
- HP EliteOne 800 G5 All-in-One 16GB 512GB 23.8" Érintőkijelző!! 1 év garancia
- Apple iPhone 13 Mini 128GB,Dobozával,12 hónap garanciával
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- UTOLSÓ 4db! Lenovo ThinkPad X1 Yoga G6 (6th Gen) - i7-1185G7, 32GB, 512GB SSD, multitouch + TOLL
- Samsung Galaxy S24 Ultra / 12/256GB / Gyári független / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest