Új hozzászólás Aktív témák
-
Whysperer
addikt
válasz
Meteorhead #42 üzenetére
Én rétme amit te mondasz , de amikor egy fix alaktrészes gépnél fontos lehet az az 5-10 fps ahhoz,hogy stabil 60 fps legyen. akkor mért is probléma? Vagy,hogy pont azzal nem kell VGA-t cserélned mert úgy megint pont jó? Softwaresen? Én itt midnen tlátok csak problémát nem é s kihasználatlanságot nem.
Most pl Oculus gép igény... i5 és 290x -- lehet egy hasonlóval akinek mondjuk fx6300 van meg egy 270x - 280x .. nem kell cserélnie....
Érted egy Ps4-be hol van fx8350+290x teljesímény? ergo oculus nem jó ps4-re holott egy hasonló dologgal lehetne akár?
Én csak erre gondoltam. <<<<------ Ami nem feltételen helyes meglátás!!
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
Whysperer #32 üzenetére
Cinematikok esetében ami miatt nem használnak GPU-t, az hogy messze túl sok memóriát eszik a geometria és a textúrák. A render motorok már tudnának valamit kezdeni a GPU-val, de ritkán fér bele a jelenet a VRAM-ba.
A DX12-es dGPU ad feladatot az IGP-nek az szép, de sajnos plusz lag árán teszi mindezt, és sajnos pont abban a szegmensben ahova szánják, ott számít a legtöbbet. Maga a demo is olyasmit mutatatott, hogy 22 FPS-ből csinál 27-et. Ez király, de a 22 jobb ha azonnal látom, mint a 27 ha plusz 1 frame késleletetéssel látom.
Ennél már sokkal nagyobb értelmét látnám egy view frustrum cullingnak, ahol a dGPU számolná a képkocka 90%-át, míg az IGP csak a bal legszélét. Tetszőlegesen helyezhető a vágósík, hogy átlagosan helyes terheléseloszlás legyen. Bár a rendezés párhuzamosítható feladat, de amikor hektikus a memóriaelérés (mint amilyen egy ilyen std::partition(meshes.cbegin(), meshes.cend, ...); lenne), akkor ez a CPU-nak sokkal jobban feküdne. Ilyenkor a CPU nem shadereket futtat, nem raszterizál... az nem neki való. Csináljon olyat, ami szerves része a képalkotásnak, de nem GPU friendly.
Értem amit mondasz, hogy ha unatkozik miért ne számolna GPU feladatot. Egy asztali gépnél ez még menne is, de egy notebooknál rossz technikával számolni valamit azt jelenti, hogy fölöslegesen terheled az amúgyis szűkös hűtőkapacitást. Gyorsabb lesz a játék, de cserébe a venti hangos helyett visító lesz.
-
Jack@l
veterán
válasz
Cathfaern #39 üzenetére
Rakd át 4k-ra.
https://www.youtube.com/watch?v=gVmtZITs3Ss -
Jack@l
veterán
válasz
Cathfaern #39 üzenetére
Ezt éppen dicséretnek szántam, mert ekkora felbontáson ilyen jól még nem futott ray/path tracing eddig.
A minecraft grafikája meg bazi jólk néz ki vele. Ugynaakkor kell a voxeles felépítés, hogy ezt a sebességet elérjék. Rendes 3d-s objektumokkal nem menne ilyen jól.
Realtime szoftveres renderről beszélünk. -
Cathfaern
nagyúr
"PC-n egyelőre a történet ott tart, hogy mincraft szintű voxeles grafikát GI-vel, tükröződésekkel, textúrákkal 4K 20 fps, 1 kártyával. (épp pár napja láttam róla videót)"
Azért ez inkább a minecraft hibája, és nem itt tart a PC-s grafika. Ez is voxeles, és azért egy kicsit vállalhatóbban néz ki, mint a minecraft: [link]. És 4k-n nem tudom hány FPS, de azért nem kell hozzá atomerőmű -
#45185024
törölt tag
De hát ez nem az a technológia ami régen volt?
Vortexet az a játék használt aminek most nem jut eszembe a neve de az orosz szinfonikusok játszottak benne és rpg volt a sivatagba egy idegen világba mi is az ?
Még a legelső videókártyáknál volt ez... -
Jack@l
veterán
Na ez a rizsa helye most amit irtál.
Itt pontosan a nyers erő számít, mert rohadt sok viszonylag egyszerű műveletet kell elvégezni.PC-n egyelőre a történet ott tart, hogy mincraft szintű voxeles grafikát GI-vel, tükröződésekkel, textúrákkal 4K 20 fps, 1 kártyával. (épp pár napja láttam róla videót)
Töredezettség megint szinte semmit nem számít, legyen egy közös compute api és onnantól megy minden. Perpill ez az opencl 1.2.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azok esetenként előnyt jelentenek. Itt nem a nyers TFLOPS-okat kell nézni, hanem, hogy melyik mag miben jó, és a PS4-nél az az előnye a fejlesztőknek, hogy van egy hardverük, amit ismernek és teljesen arra a hardverre írhatják az algoritmust.
Két probléma van a PC-n. Egyrészt a kiadók nem mernek kockáztatni, így nem szeretnek pénzt adni olyan kutatásra, ahol relatíve nagy az esélye, hogy befuccsol. Másrészt a PC töredezett. A Sony annyit bizonyított, hogy GCN-en a saját API-jukkal meg tudják oldani. És a többin? Arra még mindig nincs sok adat. Az efféle kockázati tényezők miatt inkább a biztosra mennek a kiadók.A harmadik bár ez nem kapcsolódik szorosan a témához, hogy az xy TFLOPS akkor ér valamit, ha elérhető.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a jelenet komplexitása számok tekintetében megegyezik azzal, amit most kihoznak, akkor természetesen lehet csinálni rá egy olyan játékot is, amely nem ilyen szürreális világot ábrázol, hanem valóságosabbat. Szerintem azzal, hogy a Sony ezt megmutatta elkezdődnek a kutatások más kiadóknál is.
-
Whysperer
addikt
válasz
Meteorhead #31 üzenetére
Figyu Én csak abból indultam ki ,hogy Én is részt vettem egy mostani E3-as Cinematik készítésében és ugye serverrekkel van számoltatva amibe zérő GPU.. Én csak ebből indultam ki semmi másból. meg abból amit az NV villantott a eral time rendereléssel. Meg a kihajtja nem hajtja szitu miatt.
Mint írtam nem arról beszéltem,hogy GPu eltűnik és a CPu marad. hanem arról,hogy amikor 30%-40%-os terhelés mellett alszik a CPUm 50%-a azt is belehetne fogni VGA-hoz...
Mint amikor ugye most volt már többször is téma ,hogy a vga is adjon feladoatot a CPU-nak.. Dreictx 12-be szintén egeydi programozások kellene majd / játékonként.
-Szóval mitn írtam példának 40-60 fps produkál a 7870 OC-m a CPU-m fele meg alszik. Ha azt betudják fogni ,hog ymondjuk stabil 60 FPS legyen és nyugodtan menjen a Vsync egy átlag Monitornál vagy tv-nél így egyiket nem kell maxon járatni... fogyasztás szemontból csodás lehetne.
-Másrészről ha valaki meg HIGH end FPS szeretne akkor kikapcsolja és ami a csövön kifér.
Prgoramozási neházségek ide vagy oda Én értem mire céloztál vele,de ha egyszer a hardware-k igénylik nem .... stagnálhatunk old schoolba.
Ezt a cikkhez csak azért hoztam fel mert ,ha ezt megoldja a Sony,hogy csak CPu akkor kizártnak tartom ,hogy nem lehet bekapcsolni a többi szegmensbe a GPU-k mellé.
Kb olyan intenzitással mint amikor most a directx 12-vel i7 grafikus magját igénybe veheti egy TITAN-X is plusért és nem fogja lassítani.
-
Meteorhead
aktív tag
válasz
Whysperer #19 üzenetére
"Képzeld el mennyi erő kijöhetne plusszba..."
Jellemzően semennyi. Ahhoz iszonyatosan átgondolt algoritmus kell, és majdnemhogy külön gyúrni kell arra, hogy a CPU-nak értelmes, neki fekvő feladatot tudj adni akármilyen renderben. A grafika túlnyomó részben gyalázatosan párhuzamosítható. Igaz ez a raszteres képalkotásra és igaz a sugárkövetésre is. A sugárkövetés nagyon párhuzamos, ott a divergens végrehajtás miatt nehéz GPU-ra rakni hatékonyan a munkát.
Nézd meg, hogy a GPU-d nyers számítási teljesítménye 2+ TFLOPS egyszeres pontosság mellett (grafikában ez számít, mint compute), a CPU-d meg tud mondjuk 100 GFLOPS-ot ha iszonyat kemény Intel CPU-d van. Nem kell sok matek, de a CPU-d 20-ad annyi kakaót tud hozzátenni a renderhez, mint a GPU. Cserébe a nyakadba vettél egy halom szinkronizációs és adat másolásos terhet, ami a GPU-t is visszafogja. Ilyen pici nyereségért nem éri meg hadra fogni a CPU-t.
Egyetlen dolog miatt éri ez meg PS4-en: közös a memória, ingyen van a "másolás". Ha kizársz mindenkit a piacról, akinek nem 1 darab APU-ja van a gépben, akkor nagy varázslást lehet tenni. A PC-s piac alkalmatlan erre. Egyfelől nem is venné be a gamerek gyomra, hogy a VGA-juk csak hátráltatja az innovációt; másfelől az Nvidia biztosan foggal-körömmel küzdene az irány ellen, ami az egész VGA piacot kihúzná a lábuk alól, mivel szinte ez az egyetlen bevételi forrásuk (ahogy az AMD is most tönkremenne a konzolok nélkül).
Aki nem programozott még GPU-t, egyszerűen nem látja MEKKORA a különbség a hagyományos grafika, és a TELJES szabadság között, amikor nincsenek API-k és szerelőszalag meg semmi sallang **ar. Van egy közös memória, és két külöböző célhardver ami látja. Valamennyi TOC és pár LOC (Throughput/Latency Optimized Core).
Amit igazán nehéz tető alá hozni, hogy a CPU olyan feladatot kapjon, ami tényleg neki fekszik. Ha ki tudsz alakítani egy olyan algoritmust, aminek szerves része 1-2 ponton egy nagyon nem párhuzamosítható alrész, akkor ott sokat tudsz nyerni a CPU-s feldolgozással; máskülönben csak elvetted a chipen a helyet az IGP-től. Amit pedig ennél is nehezebb, az megspékelni az képet egy olyan TOC egységgel, ami egy lassú buszra van kötve. Az utófeldolgozós biznisz amivel a DX12-t reklámozzák súrolja ezt, de nem az igazi.
Nagyon jó eséllyel amit itt is csinálnak, hogy ugyanazt a feladatot számolja a CPU és a GPU is. De ez így még mindig pazarlás. Ha viszont kitalálták hogyan lehet tökéletes terhelés felosztással etetni egy CPU-t nem párhuzamosítható, és egy GPU-t párhuzamos feladatokkal, akkor le a kalappal.
-
Jack@l
veterán
Oda gyúr vagy ide gyúr, azok a kis nyeszlett 1.4-es magok 10%-ot se tudnak hozzátenni a gpu-hoz.
Ha tényleg igaz hogy teljesen raytracing, már az is szép eredmény.
Ugyanakkor felveti a kérdést, hogy vajon pc-re mért nem hoznak már ki ilyen szintű játékokat. Mert erő böven többszöröse van már hozá. -
gabber01
addikt
Nem, azt hiszem még mindig elbeszélünk egymás mellett. Mi nem erre gondolunk, nem vagyunk ennyire fogyatékosok, ez egyértelmű.
Még egyszer. olyan hiányosságok tapasztalhatók ezekben a játékokban grafikai részről, amik nem feltétlenül írhatók csak a dizájn számlájára. Lehet, de elég furcsa mindenesetre.
A kérdés még mindig az, hogy az engine jelenlegi stádiumában képes-e technikailag más, realisztikusabb grafikára, ami nyilván egészen más kritériumokat támaszt. Vagy más megközelítésben, inkább egyelőre csak ez a jelleg fekszik neki, és mást egyszerűen még nem lehet kivitelezni vele, mert nem képes kezelni a többletterhelést, jobban mondva a jelenlegi hardverekre túlságosan nagy terhelést helyezne. Remélem már érthető a kérdés mibenléte. -
Whysperer
addikt
válasz
cipofuzo87 #27 üzenetére
+1
-
cipofuzo87
tag
Ez nagyon komoly, egy pár engine fejlesztő most elgondolkodik a hogyantovábbon, az tutti
ez beindítja a konkurens kutatás fejlesztéseket is, fejlődni fog az egész, még nagyon messzire el fog ez jutni.
Ha a mostani konzolgeneráció még nem a legalkalmasabb erre a dologra, ki fognak derülni a szűk keresztmetszetek, és a következő generáció már tutti simán fogja vinni.
Azt jósolom, hogy a következő konzolgeneráció időszakában már egy sereg raytrace-es játék lesz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem véletlen. A Sony szerintem leginkább azt kéri a stúdióitól, hogy olyat csináljanak, aminek a világa semmi másra sem hasonlít. Így tudják az exkluzívot a legkönnyebben eladni.
A számítógép nem veszi figyelembe, hogy a megalkotott világ dizájnja milyen, a gép csak számol. Tehát ha egy másik dizájn hasonló terhelést ad, akkor a gép ugyanúgy megcsinálja. -
-
Jack@l
veterán
Nem akarok ünneprontó lenni, de ez nem csak a fényekre és árnyékokra vonatkozik? (tehát nem a teljes renderre)
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Rendering/LightingAndShadows/RayTracedDistanceFieldShadowing/index.htmlElég nehéz elhinnem, hogy fullos raytrace-t lenyom egy 7850 kaliberű konzol.
-
Whysperer
addikt
válasz
#16939776 #17 üzenetére
Nem ,de nézd meg ,hogy most is sokszor van úgy,hogy például FX 8120-am 30-50%-on megy a 7870 OC-m meg 97%-on és példa GTA 5 így megy nekem 40-60 fpssel full hd high-very high 2 dolog low-off-on van kikapcsolva... most képzeld el ,hogy ezt még hozzád dobná a CPU-hoz és mind a kettő menne 80-90%-on i sakár ,ha kell... Mennyi erő előjöhetne pluszba...
Vagy mondjuk,ha nem cél ,hog ymaxon pörgöjön ,de stabil FPS legyen akkor bekapcsolom a VSYNC-t és ahol lemenne az adott érték alá ott rásegít a CPU még ahol meg nem kell ott lentebb veszi így stabil 60 fps elérhető lenne nem akadna meg egy pillanatra sem ,d enem is hajtaná ki a belét egyik sem.
ilyesmire gondoltam
-
Szerintem sem véletlenek, de az is elképzelhető, hogy nem a hardver miatt ilyen, és a technológia is képes rá, csak egyszerűen még nincs a fejlesztés abban a fázisban, de valamit mindenképpen akartak mutatni belőle, és a fényeket, és egyéb effekteket szerintem marha jól néznek ki már most.
Valahogy sokkal inkább "egyben van" az egész látvány, mint a hagyományos módon készült játékoknál. -
Whysperer
addikt
Nem tudom mivel fejlesztés nem biztos ,hogy kiforrott. Talán megoldják aztán lesz egy érdekes dolog a Moprheushoz. talán nem kell majd akkor gépigény mint az oculushoz. 8)
Jó de Talán tudhat valamit a Sony meg az AMD ? Mert ,ha megnézed a ezt a hírt meg nézd meg a ZEN fejlesztésést. nem durván teli van pakolva Magokkal.
-
Whysperer
addikt
Most Én em észnélkül akarok kommentelni,de ha belegondolsz mikor videót renderelsz és nem otthoni környezetben .. nagy serverekben nincsenek VGA-k szóval ugye letudják számolni maguk a CPU-k. Megfelelő program támogatással szerintem lehet.. most ugye nagy átállások lesznek a directx12-vel ,hogy nem lesz.. ugye magára aprogramra kell írni majd a dolgot és nem úg ymint a directx 11-nél. lehet megoldhatóak lesznek... Most nem a VGA ellen akarok beszélni,de hog yminél kisebb eszközök -- mobilisabbak legyenek így elég jól írány lehetne ha a VGA-t kilehetne lőni a környezetből egy ilyen dologgal.
Számomra adott egy 8 szálas CPU és mellé egy VGA.
ha ezt mind megoldaná a CPU akkor kevesebbet fogyasztana a gépem nem kicsivel.
-
Jól látom, hogy sehol nincs a filmen textura?
Lehetséges, hogy a felületek aprólékos színezése még nincs elég jól megoldva? -
gabber01
addikt
Nekem csak az a furcsa, hogy ezek a technikák csak ilyen jellegű grafikához alkalmasak/illenek? Mert a The tomorrow Children is hogy hogy nem, tök hasonló. Véletlen egybeesés, vagy egyelőre még nem képesek komplexebb, valósághűbb grafikára?
-
Király - és a vizuális stílus legalább annyira érdekes, mint a technológia. Raszterizáció mongggyon le!
-
KAMELOT
titán
Ahhoz képest milyen fejlesztésről van szó elég ügyesek!
-
wolfman
veterán
robbatott
-
Psych0
őstag
Sokkal szebb lehetne a vegeredmegy ha a jelenetet rendesen animalnak...
-
Pöttön
őstag
Ezért szeretem a Sony-t, ők mernek fejleszteni!
-
#16939776
törölt tag
Nagyon beteg a video...egyáltalán nem zavar hogy nincs valósághűen kidolgozva, címez nagyon találó
Egy két horror játékot szívesen kipróbálnék ilyen környezetben
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem tetszik pár profi eSport játékosnak, hogy Intel CPU-val kell játszaniuk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Az Intel mindent feltesz az Intel 14A node-ra
- Proxmox VE
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- Asus TUF Gaming F15 FX507 - 15,6"FHD 144Hz - i5-12500H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - 1 év garancia
- 1080Ti FE Accelero Xtreme IV hűtővel
- ÚJ Apple Macbook Air 15,3 M4 /16GB/256GB - Éjfekete - (2025) - mw1l3mg/a - MAGYAR - 3 év garancia
- Apple Watch Series 4 Nike 44mm Teljes doboz, sok tartozék, 100% akku
- LG 77C4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3324
- Lenovo Legion Go 512 GB // Számla + Garancia //
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő (használtak) (ELKELTEK)
- iKing.Hu - Samsung Galaxy Z Flip 7 Blue Shadow Hajlítható stílus, pörgős teljesítmény - 512GB
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest