Új hozzászólás Aktív témák
-
sz.zs.
senior tag
Tisztelt Fórumozók, Szakértők!
Az alábbi kérdéssel fordulnék hozzátok:
Ha egy magyar cég egy szlovák cégtől bérel hosszú távon szlovák rendszámú kisteherautót, akkor azt a magyar cég alkalmazottai milyen feltétellel vezethetik tartósan Mo.-on?
Előre is köszönöm a válaszokat. -
Raucher
tag
..nem teljesen tudom, hogy jön ide az áfa..
Ha én vásárolok Magyarországon, akkor olyan mintha exportálták volna a terméket.
Külföldön termelt pénzből fizetem ki a vételárat. DE, az export esetében nem játszik az ÁFA, mert ÁFA mentes, viszont ha én, akkor megkapja az Állam az ÁFÁ-t.
Az eladás közben realizált értéktöbblet után járó általános forgalmi adót.Másként fogalmazva. Ha egy külföldi költi Magyarországon a pénzét, akkor az jó az országnak. Ezt mindenki megérti.
Ha egy külföldön élő és dolgozó magyar, akkor az etikai probléma? Vagy hogyan is van ez? -
#53246592
törölt tag
"hogy bárkit innen elzavarnának hát nem tudom, azért ez nem a '40-es évek, szerintem szó nincs ilyesmiről..."
Így a nagy messzeségből nekem két párhuzamos valóság létezésének képe rajzolódik ki Magyarországról. A rosszabbul keresők úgy érzik el akarják őket zavarni, a rosszabbul keresők meg nem értik miről van szó.
-
tkazmer
addikt
Szuper, eljutottunk oda, hogy aki külföldi rendszámot használ, az erkolcsileg elitelheto,lenezendo, hiaba fizetett evekig adot, de szegyellje magat , hogy külföldi rendszámot mer használni. Ez annyitra tipikus. Huh.
Melylevego, jobbra el
(#166) Raucher
nem teljesen tudom, hogy jön ide az áfa, de az biztos, hogy mind a külföldön dolgozó, mind a külföldi rendszámot használó kifizeti a napi kiflije után a boltban...
hogy bárkit innen elzavarnának hát nem tudom, azért ez nem a '40-es évek, szerintem szó nincs ilyesmiről... -
#53246592
törölt tag
A nagyságrend azért függ attól is milyen autóról van szó, de az kétségtelen hogy jelentősen csökkent. Amit én néztem kb. 2 éve, arra ~1000 euro körül lett volna, most egy hasonló paraméterekkel rendelkező autóra 90..180 ezer, attól függően hogy milyen euro minősítéssel van bejegyezve az adatbázisukba az autó.
-
válasz
ExtremeClock #176 üzenetére
Horribilis? Eppen most csokkentettek, kb ugy egy nagysagrenddel.
-
Pl. az ember nekiall megnezni, hogy egyaltalan kirol is lehet szo, aztan guglizni a nevere$pl.
Ezek kozul valaki lehet a "foauditor". Agnieszka mondjuk legalabb lengyel meg kb a pozicioja is stimmel, a linkedines profilja szerint viszont nem tud magyarul (ami egy magyar allampolgarnal azert furcsa) meg rola semmi hirt nem talaltam a lengyel lapokban. Monika Chaba mar egy kicsit neccessebb (bar a krakkoi egyetemre jart, szoval lehet, hogy lengyel), de rola se talaltam semmit. -
proci985
MODERÁTOR
elmondása szerint valamennyi lengyel sajtóvisszhangja a dolognak volt, ezzel lehetne ellenőrizni (nem tudok lengyelül
), de egyébként hihetőnek tűnik. remélhetőleg tényleg küldött/küldenek egy levelet a TChez is leírva az eseményeket.
egy hónap, és itt van húsvét, csomó ember épp szervezi a hazalátogatást, a németeknél dolgozóknak meg sem a repülő, sem a vonat nem egyszerűbb, ha a szülők vidéken laknak. szóval remélhetőleg történni is fog valami.
-
tildy
nagyúr
Totalcaron talaltam, hogy levettek a rendszamot "az Európai Bizottság főkönyvvizsgálójának 10 éves Audijáról. A hölgy lengyel-magyar-belga állampolgár." (forras:Ellie - tcomment.blog kommentjei kozt) .
Egyebkent a holgy az IMF targyalobizottsaganak penzugyi vezetoje is. Kivancsi leszek, milyen nemzetkozi figyelem lesz ezekutan a kormanyon. -
Raucher
tag
.a külföldön munkát vállaló pedig egyáltalán nem járul hozzá a költségvetéshez.
Ezen formában nem állja meg a helyét a kijelentés.
Meg fogja állni, ha ellehetetlenítitek a külföldön dolgozók hazajárását, de ma még nem.Aki hazajár az vásárol, szolgáltatásokat vesz igénybe. Ezeknek az áruk és szolgáltatások ellenértékének ÁFA és egyéb adótartalma van, ami a költségvetést gyarapítja.
Ha más oldalról nézem. Kedvelt közhely lett az utóbbi időben, hogy el lehet innen menni, ha nem tetszik. (Még ebben a témában is leírta valaki.)
Ha elzavarjuk a lakosság egy részét, akkor nem kellene etikai alapon ítélkezni felettük. -
tkazmer
addikt
nos, nem egészen
a dolgot két szempontból közelíthetjük meg, az egyik a jogi, a másik pedig a mondjuk úgy erkölcsi oldal.
jogilag mindkettő teljesen rendben van. ott vállalsz munkát ahol a törvény engedi, és annyi adót fizetsz, amennyi a törvényben le van írva.
erkölcsileg pedig? az adóoptimalizáló kevesebbel járul hozzá a költségvetéshez, ezért "nem egyértelmű" a megítélése. a külföldön munkát vállaló pedig egyáltalán nem járul hozzá a költségvetéshez, miközben amíg itt élt, felnevelték, biztosítottak számára közszolgáltatásokat, etc. az erkölcsi megítélése tehát a külföldre kivándorlónak is úgyanúgy "nem egyértelmű".
különbség tehát nem nagyon van. jogi és erkölcsi nézőpontból legalábbis biztosan nincs, de én szívesen bővítem a látókörömet más szempontokkal is, ha felhívod rájuk a figyelmemet(#162) dabadab
a társadalmat nehéz egy db egésznek, önálló entitásnak venni, bár lehet csak én vagyok műveletlen és nem láttam még rá modellt. az egyének összességeként értelmezni pedig ugyan elméletileg egyszerű, gyakorlatilag azonban a megfelelő információk hiányában (amely jelentse jelen esetben mondjuk a külföldi rendszámozásból származó hasznokat eddig, és a várható veszteségeket ezután) szinte lehetetlen. tippre ugyanakkor több a külföldi rendszámozásból származó összes, a társadalomban mint egyének összességében megjelenő haszon, mint amennyi veszteség eddig keletkezett, illetve ezután várható; bár persze erre nincs sem bizonyító jellegű tanulmányom, sem egyéb kimutatásom, hiszen jelenleg ilyet még elég nehézkes lenne készíteni. -
tkazmer
addikt
Azert ne vegyuk mar egy kalap ala a kettot, raadasul negativ felhanggal.
érdekelne, hogy milyen alapvető, elvi szintű különbségeket látsz. én leírtam, szerintem mindkettő az optimalizálásról szól, a kérdés csak, hogy mit optimalizálunk.
az állam szempontjából mindkettő negatív, az egyén szempontjából mindkettő pozitív. az általános "negatív felhang" tehát nem értelmezhető rá.(#160) proci985
ühümm, és hogy jön ez most ide?ha az ngm-es csapatra gondolsz: nem lehet pénzügyminiszterenként egyszer átszervezni egy teljes minisztériumot. normál esetben egy pénzügyminiszter nagyjából 1-2 évnél tovább nem bírja, nem csak Mo-n, más helyeken sem.
hogy miért fontos ez? mert a csapat összeállítása nem azok szintjén zajlik, akiket megválasztunk, hanem praktikusan a helyettes államtitkár-főosztályvezető szinteken.
ezért aztán hiába a miniszter a felelős, nem lehet kijelenteni, hogy teljes mértékben ő a hibás is.
arról nem is beszélve, hogy Mo-n a költségvetési tanács stábjának feloszlatásával lényegében a jegybank csapata maradt az egyetlen, amelyik össze tud adni két számot...(mondom ezt úgy, hogy ismerek hihetetlenül okos ngm-eseket is) -
proci985
MODERÁTOR
ha probléma van pl a windózzal, a usert nem fogja érdekelni, hogy ki volt a hibás. ha egy hiba következtében elveszik az adat mondjuk az egyik tárolóegységről (vagy történik egyéb, kritikusnak minősülő hiba), akkor azon felül, hogy továbbra sem érdekli, ki volt a hibás, örülni nem fog. de akár a hiba lehetőségére sem. aztán ha sokáig létező a hiba, esetleg a következő alkalommal felrak egy debiant.
namost: IT projekteknél a projektvezető felelős azért, hogy kompetens legyen a csapat a lehetőségekhez és igényekhez mérten. ha valami baj van, a projektvezető hibás, illetve fejlesztési modelltől függően az egész egység, ha egyébként mindenki szépen tette a dolgát (utóbbi ellenőrizhető). másrészt meg visszakanyarodva az előző részhez, a user magasról tesz arra, hogy miért illetve ki miatt működik helytelenül a program. és ugyanígy tesz az MS felépítésére is, ha bugzik a Windows.
-
tildy
nagyúr
Azert ne vegyuk mar egy kalap ala a kettot, raadasul negativ felhanggal. Szerintem.
Egyebkent sem fair kulonbseget tenni ilyen szempontbol a kulfoldon elo magyartol, vagya kulfoldon elo kulfolditol .
Ja es nem csak vegyeshazassagok leteznek, miert buntet a szulofoldem azert, mert kulfoldon elek, es hazalatogatnek? Ennyi erovel barkit, barmelyik kulfoldit is buntessek. Csak mert bemegy abba a .... orszagba. Nem, ennek nem igy kell mukodnie. Szurjek ki megfeleloen, aki trukozzik, de megjobb lenne, hakidobnak az ablakon , vagy csokkentenek a regadot. Nem a tisztessegeseket kene basztatni es meg jobban eluldozni.
Bar meg nincs itt autonk, de egyre jobban affele hajtunk, hogy az ideiglenes kulfoldre tavozos papirt veglegesre cserltessuk.
-
tkazmer
addikt
azért választunk ki egy kupac embert,
te milyen kiválasztásról beszélsz? ugye nem gondolod, hogy a világ olyan egyszerű, hogy te szavazol x-re aztán majd az történik amit x mond?
az állam minisztériumokból áll össze. olyan intézményekből, ahol dolgozik sok száz ember. jobb esetben okos emberek (is). ők gondolják ki, hogy ha fent megmondják, y növekedés kell, meg z deficit, akkor ahhoz mennyi a adót kell kivetni.
nos az, hogy ezek az emberek miket gondolnak ki, rendkívül meglepő módon attól függ, hogy ők egyénileg és csapatban dolgozva mennyire kreatívak. tudod, az ngm is egy munkahely. a miniszter ott csak vezető, kap tanulmányokat, mindenféle döntéselőkészítő anyagokat, és ezek alapján dönt, vagy továbbutalja a döntést a felettesének.
azt ugyanakkor, hogy miről dönthet a miniszter, a stáb találja ki. nem tudom, neked ez tényleg ilyen bonyolult? szólj, akkor tovább magyarázom...lényeg a lényeg, az állami alkalmazottak csak úgy tudnak kitalálni valamit, ami egyszerre legális és hatékony is a regadó ellen, ha kihozzák magukból a maximális kreativitást.
lehet, hogy ezt te nevetségesnek találod, de egyrészt a versenyszféra nagy cégei bizony erre (a kreativitásra) épülnek, másrészt vicces rendszerben gondolkodhatsz, ha a kapitalizmust egyéni hasznosságmaximalizálását nem a kreativitásra alapozva képzeled el. ennek fényében ha már eltévedésről van szó, alapítsunk egy kiindulópontot, ahonnan én a kapitalizmus irányába tévelygek, miközben te valamerre másmerre, ahonnan esetleg tényleg tévelygésnek tűnhez a kapitalizmus.
az az elv pedig, hogy az állam elvárja a regadót...persze. én is elvárok sokmindent egyik oldalról, a másik oldalról meg akkor legyen szíves olyan szabályokat hozni, hogy nekem azt be is kelljen fizetnem. tudod, itt jön képbe megint a kreativitás. ki a kreatívabb? a szabályalkotó, vagy az, akire a szabály vonatkozik? nehogy már az egyszeri user tehessen arról, hogy a pénzügyminisztérium adótervezési osztálya annyira szerencsétlen jogszabályt alkotott (mert hiányzott a kreativitás, és eprsze a szakértelem), hogy lehetőséget kapott az adót nem befizetni!
szokás itt "gyatra hazai adófizetési morállal" és hasonlókkal jönni, de kéremszépen, tessék újságot olvasni, az elmúlt években vajon hány cikk szólt arról, hogy svájc kiadott adatokat német, amerikai stb. adóhatóságoknak a náluk tárolt vagyonról? vajon ezek a svájci vagyonok miről szólnak, ha nem az adóoptimalizálásról? (a szervezett bűnözés más tészta, az ellen azért már ott is igyekeznek fellépni...)(#157) berci
nos, ne menjünk bele személyesen a te sztoridba mert nem ismerlek.
ugyanakkor szerinted mi különböztet meg egy magyarországon felnőtt, majd külföldre dolgozni kiment embert morálisan, az ügyeskedés szempontjából egy olyan valakitől, aki magyarországon maradt, de ott adót optimalizál?
teljesen ugyanaz a történet a kettő. mint fentebb írtam, a különbség csak annyi, hogy a külföldre költöző a munkája megtérülését optimalizálja (magasabb fizetés, jobb körülmények, etc) az adót optimalizáló pedig a tőkéje megtérülését (most hogy a tőke megtestesülése egy autó, egy bankbetét vagy egy ingatlan vagy bármi más, lényegében teljesen mindegy) -
#53246592
törölt tag
Bennem lehet a hiba de az osszhasznossag szohoz nalam az egyen joletenek ugyan van koze de nem sok. Mindenesetre a specialis esetek most sokkal nagyobbat szivnak mint amennyit az ugyeskedok nyertek. Megint bennem lehet a hiba, de engem ugyanugy elvisz A-bol B-be a helyben x aru auto, mint ahogy elvinne a szomszed orszagban szinten x osszegert, de itt x*1,2 osszegert beszerezheto auto. Es azert ez messze nem az M5-ignis kulonbseg.
Lehet kapitalizmusrol papolni, de engem kulfoldon elokent tobbek kozott az ilyen adooptimalizalgato,ugyeskedo hozzaallas elterjedtsege, elfogadottsaga tart vissza a hazakoltozestol, ugy hogy kozben egy szintugy "kapitalista" orszagban elek. -
"én úgy gondolom ott kéne lennie a cégnek, ahol termelsz."
Elméletileg. Gyakorlatilag van amikor megoldható, hogy kividd.
Én nem "nézem le" azt aki kiviszi a céget. Azt se nézem le, aki kimegy nyugatra élni.Értem, hogy miért teszi. Ha jogilag rendben van, akkor csinálja.
A világ jövője, pénz, piacok, világkép, általános értékek, stb:
Itt szerintem kicsit off, de valamit tényleg tekerni kell az emberek értékrendjén, mert ez nem tartható örökké.Az EVA: Csak annyit akartam, hogy ha a szabályozás egyszerű, akkor van aki inkább befizeti akár a több adót a nyugalma érdekében. Persze a mértékét jól el kell találni.
(a politika nem érdekel, a mindenkori kormány úgyis épp a megmentő, az előző meg a hibás) -
lapa
veterán
persze, nehéz kérdés ez. én úgy gondolom ott kéne lennie a cégnek, ahol termelsz. ez megint morális kategória, és a csábítás persze igen nagy.
elég csak megnézni mi lett ugyanebből az okosságból globális szinten, egy diktatúra kezében van a fél világ, meg csodálkozás van hogy jé recesszió.
nem lehet a világ jövőjét a piacokra meg a pénzre bízni, így is túl sok befolyása van. a pénz nem számol a negatív externáliák tömkelegével, a kormányok meg szintén a pénz nyomása alatt nem nagyon erőltetik az internalizálást.
valszeg az eva kapcsán rögtön átesünk egy politikai szintre, szerintem maradjunk annyiban hogy messzemenőleg egyetértek.
sok-sok idő kell még ahhoz, hogy összelegózzunk egy normális rendszert, de ugyanaz van, mint az adók kapcsán: a mindenkori kormány kényszerpályán mozog, a csekkeket fizetni kell. nem teheti meg, hogy felére csökkent minden adót. az embereknek kell belátni, hogy az ő gyerekeiknek lesz majd út, kórház, kenyér, nyugdíj, akármi. nekünk kell megváltoznun először, mert technikailag csak mi tudunk változtatni az egyenleten.
-
Ha kiviszi a céget akkor szerintem teljesen jogosan használja tót rendszámmal az autót.
(#153) lapa: Szerintem az egyik legnagyobb találmány az EVA volt.
Mindenkinek más az az egyéni szint ahol "átmegy legálisba".Van aki mindig ellopná, van aki mindig befizetné. De a kettő között nagyon sok "fokozat" van.
-
lapa
veterán
bocs, kicsúsztam.
azért kicsit idealisztikus azt hinni, hogy a kevesebb adó be lenne fizetve. látod, egyesek rendesen feltalálónak érzik magukat, ha valahol lehetőség van némi varázslásra.
és nyilván az van, amit mondasz, de az egyetlen b terv, hogy tíz évig beszüntetünk minden közszolgáltatást, amíg mindenki belátja józan ésszel miért is vannak ezek a dolgok, és elkezdi megfelelő morállal fizetni az adót. ez nem fog megtörténni.
-
lapa
veterán
szerintem te el vagy tévedve rendszerügyileg. azért választunk ki egy kupac embert, hogy ők gondoskodjanak az elosztásról. pont azért, mert egyébként mindenki lázadna, hogy pedig ő nem is jár este és akkor nem akarja a közvilágítást fizetni.
abba se menjünk bele, hogy azért van egy jó kupac 7-10 millás kocsi is, azért az még nem feltétlen a magánkórház meg magániskola kategória. meg gondolom az utakat is kevesebbet használják, meg kevesebb a vagyoni értéke is, amire a rendőrség vigyáz. ettől függetlenül lásd első pont, teljesen irreleváns.
ezt a "hozzuk ki az emberekből a maximum kreativitást" meg "ettől lesz jobb a világ" elméletedet nem szeretném kommentálni, annyira nevetséges. itt élsz, itt adózol. mindenki számára nyilvánvaló, hogy az állam elvárja a regadót, ha itthon vagy.
@D1Rect: tényleg nem vagyok képben, de ha jól emlékszem eddig is az volt a jogszabályban, hogy legalább az év felében külföldön tartózkodjon. erre nem veszek ugyan mérget, de ha így van az egyértelmű törvénysértés, és már nem morális kategória.
a jogsértés ténye és bizonyíthatósága nyilván megint külön téma.
viszont innentől kezdve meg a tolvaj is csak kreatív, tök ugyanaz. mondjuk mielőtt belekötés lesz, legyen olyan tolvaj, aki az óvodai kiságyakat lopja el. most önkormányzat / állami különbségtől tekintsünk el a példa kedvéért.
-
tkazmer
addikt
válasz
#53246592 #150 üzenetére
huhh, látom itt keveredik a szezon a fazonnal, az összhasznosság jelen esetben az illető jóléte, ami nehezen lehet káros, legalábbis az emberek többsége saját jólétét nem kifejezetten károsként értékeli.
node: a bloghozzászólásban leírt rendkívül speciális, vegyesházasságos, terhességes, etc. esetből azért vélhetően elég kevés van, meggyőződésem, hogy kevesebb, mint akik jól jártak korábban (és jól járnak még most is csak kisebb mértékben) a külföldi rendszámmal. a társadalom szintjén tehát növekedett a jólét.
az olyanokból pedig, akik amúgy magyarok, de külföldön dolgoznak és néha hazajönnének családozni etc., nos ők most rosszul járnak szintén, ez tény. ugyanakkor őket leginkább az adóoptimalizálókkal lehetne egy lapon említeni, annyi különbséggel, hogy ők nem a tőkéjüket hanem a munkájukat vitték nagyobb megtérülést eredményező helyzetbe. -
#53246592
törölt tag
Ja, az adót khhmm optimalizálók - akik annyit nyertek vele hogy ugyanannyi pénzböl egy árkategóriával magasabb autóval furikázhattak egy ideig - miatt szív az aki az élethelyzete miatt kellene használjon külföldi rendszámú autót.
Az ilyen optimalizálgatók fennebb említett összhasznosságáról azt gondolom hogy inkább ártalmasak mint hasznosak. Nem véletlenül van a béka segge alatt az adófizetési morál, következésképpen nagyon magas az adóterhelés. Hogy miért ilyen irányú a következés? Ha már hasonlatokat hozunk: akkor kapsz fizetésemelést ha bebizonyítod hogy megérdemelsz annyit, nem akkor ha azt mondod, hogy ennyi pénzért csak dolgozgatok, adjanak többet. -
tkazmer
addikt
válasz
#53246592 #148 üzenetére
a rendszer olyan, hogy valaki mindig szív. más kérdés, hogy amit leírtam, ott mindig részhalmazok szívnak, az általános tiltásnál meg egyszerre mindenki. előbb-utóbb javítani fogják ezt a hibát is.
(nekem is van olyan magyarországi magyar ismerősöm, akinek a jövedelme közel 100%-ban az ő saját tulajdonában álló külföldi cégtől származik, egy működő, termelő és szolgáltató vállalatról van szó nem egy kamucégről, mégsem járhat annak a cégnek az autójával Mo-n most)
ugyanakkor kilépve az 1 éves időtávból, ez egy kedvező folyamat.
nincs tökéletes szabályozás, korábban túl megengedő volt a rendszer, most túl szigorú, a két állapot várhatóan folyamatosan váltja majd egymást, míg végül eljutunk az optimális (vagy aközeli) megoldásba. -
#53246592
törölt tag
Tehát azzal fejlödött az ország hogy 6-7 évig kiskapuzással el lehetett kerülni a regadót, és most kib@sznak azokkal is akiknek teljesen életszerü, esetenként elkerülhetetlen, hogy van magyarországi lakcímük és külföldi autóval kell idönként Magyarországon járniuk. És most itt elsösorban nem is azokra gondolok akik Svájcban, Finnországban, Angliában meg mittudomain hol dolgoznak és évente 1-2 alkalommal haza enné öket a fene autóval, hanem pl. örá
-
Raucher
tag
..aki nem ért egyet nyitva a határ, lehet letelepedni máshol és ott versenyképeskedni. ..
Már az Antall kormányzat alatt készült tanulmány az ország betelepítéséről. Akkor 6-800 ezer fiatal felnőtt importálásával tudták volna fenntartani a gazdasági rendszert.
Az emberek anélkül is mennek, hogy el lehet innen húzni jellegű felkérést kapnának, ha nem tetszik nekik valami.
Ha meg külditek őket, ne csodálkozzatok azon, hogy nem tudják működtetni a ottmaradók, az országot. De nem elég küldeni az embereket be is fenyegetitek. Ha még egyszer be mered tenni az országba a lábad, lehúzunk, de nagyon. Elszedjük az autódat, aztán majd nézhetsz. -
"morálisan nem védhető"
Nem is kell. Jogilag kell.Erről szól a topik, hogy nem nagyon lehet így megfogni őket.
Persze a megoldás az lenne, ha megszüntetnénk az alapvető okot, ami kiváltotta a problémát:
a régióban igen magas adó és az autósokat érintő egyéb költségek.De itthon kb. úgy működik, hogy ok=>probléma=>szabályozás=>3 új probléma=>végtelen ciklus.
-
tkazmer
addikt
itt laksz, itt használod a közszolgáltatásokat, itt fizetsz adót. ha beteg leszel itt ápolnak. ha a befizetett kontra kapott dolgok szaldója nem felel meg, akkor elvándorolsz más helyre, ahol szerinted többet kapsz a pénzedért. szerintem ennél egyszerűbb nem is lehetne.
most bármiféle személyeskedés nélkül: aki a regadót felhasználva adót optimalizál, tipikusan az összhasznosságának jóval kisebb arányát eredezteti közszolgáltatásokból, gondolok itt arra, hogy kevesebbszer ül buszra, vonatra, magániskolába járatja a gyerekét, magánkórházban kezelteti magát, nem szorul szociális ellátásra, etc. de nyilván ebbe felesleges belemenni, nagyon helyes, hogy ennek ellenére jóval több adót fizet, mint az a társa, aki ezeket a szolgáltatásokat nála nagyobb arányban veszi igénybe.ugyanakkor az érveléseddel szemben egy másik nagyon fontos dolog áll, amit fentebb már - talán egy nem neked címzett hozzászólásban - említettem. ez pedig arról szól, hogy az adózás rendjének kialakítására sokkal helyesebb az a játék, hogy az egyén kitalál egy kiskaput, majd azt az állam befoltozza, mint hogy az állam kapásból mindent blokkol.
így tud fejlődni a világ, így van helye a személyes kezdeményezésnek, leleményességnek, kreativitásnak - nem csak az egyén, mint ötletes vállalkozó, hanem az egyén, mint ötletes NGM alkalmazott részéről is.
ha leállunk ott, hogy mindent tilos, abból semmi nem lesz, csak egy jókora versenyképtelen kommunizmus. ha meg mindent szabad, az meg nyilván megint nem jó.
teljesen helyesen és jól működik ez így most. az emberek kitalálnak dolgokat - lásd külföldi rendszám a regadó elkerülésére - az állam meg kitalálja, hogy ezt hogyan lehet legálisan (EU konform módon) betiltani. így tudnak fejlődni az emberek, és így tud fejlődni a szabályozó is. az, hogy közben pár évig (lényegében 6-7 éve léteznek ilyesmivel komolyabban foglalkozó cégek) vannak a rendszernek nyertesei, nyilván való dolog, meg is érdemlik, hiszen az övék volt az ötlet. most majd szépen kitalálnak valami mást. a lényeg, hogy mindenki fejlődött, mindenki okosabb lett, nameg az ötletgazda és pár száz vagy ezer szerencsés még némileg gazdagabb is. -
lapa
veterán
most írtál egy példát a mellébeszélésre, mert neked ez nem szociális érzékenység témakör. értettem előbb is, nem értek vele egyet, sajnálom hogy így látod. szerintem morálisan nem védhető, hogy az ember külföldön jegyeztet be egy itthon használt kocsit a regadó miatt. mondom, egyszerű az összefüggés: itt laksz, itt használod a közszolgáltatásokat, itt fizetsz adót. ha beteg leszel itt ápolnak. ha a befizetett kontra kapott dolgok szaldója nem felel meg, akkor elvándorolsz más helyre, ahol szerinted többet kapsz a pénzedért. szerintem ennél egyszerűbb nem is lehetne.
ettől függetlenül személy szerint mindenféle görcsölés nélkül befizetem helyetted(?) / helyettük is. örülök, hogy megtehetem, és mondjuk úgy hogy ezzel is kifejezem az alázatomat a sors felé hogy nem ezen múlik. meg legalább ilyen fennkölt, hogy megrögzötten hiszek az óvodák, a kórházak meg az utak hasznosságában is. így neveltek.
-
tkazmer
addikt
a többi mellébeszélés.
képzelj el egy éles kanyart az úton. van egy M5-ös bmw-m, beveszem 90-el. ha viszont suzuki ignisszel próbálom meg ezt a 90-es tempót, rögtön a szántóföldön végzem, esetleg beleborulok az árokba.
nos az első esetben adót optimalizáltam (arról most nem beszélek, hogy azért, mert 1: volt mit, 2: ez nem annyira a szociális érzékenység témaköre), a másodikban áthágtam a szabályokat (jelen esetben az íratlan szabályokat) és ennek megfelelően pórul jártam.
a példa azért is kiváló, mert tipikusan az M5-ös bmw felhasználók tudnak adót optimalizálni, míg a suzuki ignist vezetők nem annyira.a cégeket azért írtam, mert tipikusan cégek bérlik ezeket a külföldi rendszámú autókat, cégektől. ha meg a sofőrt írtad volna fel, akkor elég nehéz különbséget tenni a "sofőr" sofőr és a cégtulajdonos sofőr között; a rendőr ilyet nem hiszem, hogy kérdezhet, az engedélyeknek ilyet nem kell tartalmazniuk (szép is lenne, ha kéne, meg aztán a cégtulajdonos beírhatja magát "kocsimosó"-nak is, és akkor máris megcsúszik az ötlet), egyszóval ilyen megoldás nem tudna működni.
ez az "ezeknek nem fizetek" dolog tényleg érdekes, kíváncsi lennék más országokban van-e hasonló. a környezetemben egyébként leginkább a mérnökök szoktak "ezeknek nem fizetni", a jogászok és közgazdászok meg nemes egyszerűséggel egyiknek sem fizetnek, lásd külföldi rendszám, offshore cég és hasonlók
-
tkazmer
addikt
keress nekem egy olyan társadalmat, amelyik nem próbál meg adót optimalizálni. annyi a különbség, hogy a holland tőkésnek aprópénz a regadó, és inkább svájci vagy egyéb egzotikus megoldásokkal él, a magyar tőkésnek viszont nem aprópénz a regadó, így ezt (is) kihasználja, kihasználta. ha a magyar társadalom is évszázadok óta gyűjtögetne tőkét, akkor itt is sokkal magasabb szinten és több pénzzel folyna teljesen ugyanaz a játék, mint most a regadóval történik, történt.
én szerintem teljesen rendben van az, hogy ha valamit megengednek a törvények, azt megteszik azok, akik érintettek benne. és ugyanígy rendben van - még ha adott esetben fájdalmas is - az is, amikor ezeket a kiskapukat az állam szépen bezárja, ha a bezárás nem sért valamilyen alapvető, rendszerszintű elvet. ennek így kell és helyes működnie, sokkal jobb és hatékonyabb ezt a dolgot egy ilyen iterációs folyamattal megoldani, mint blokkolni mindent aztán lesni, hogy senki nem bizniszel semmivel, és így nincs se növekedés se adó. -
lapa
veterán
nem hiszem, hogy kihívásnak vannak tekintve. inkább csak amolyan bürokratikus teendő, hogy "jó most lett egy ilyen jogszabály, majd a könyvelőt megkérdezem mi legyen helyette."
sőt, igazából ez se jellemző, csak ha esetleg az interneten olvassa. más esetben eleve a könyvelőtől tudja meg, hogy lett és hogy mi lett helyette.
-
lapa
veterán
a józan ész szerint tökugyanaz a kettő célja, csak technikailag nem lehet mindent megfelelően leszabályozni. a többi mellébeszélés.
nem írtam, hogy külföldi cégek adatait írják fel, elég az ember neve. mivel eljárás van, onnantól jöhet a szűkebb-tágabb rokonság is, esetleg kigurulni megnézni hol lakik és hogy kinek a nevén van. legalábbis az én nav-idealisztikus elképzelésem szerint.
a tőkével nyilván nem tudsz mit kezdeni, ez sajnálatos. nekem elég lenne, ha a többi helyett nem nekem kéne dömperrel hordanom a pénzt a költségvetésbe.
nálunk ugye még külön betegség, hogy a fele csapat eleve nem fizet az aktuális "ezeknek". ebből is jó lenne kinőni végre, mert nem az van, hogy 4 évente felszedik a saját m0-t meg a saját óvodát, aztán a másik csapat lerakja a sajátját. azért én úgy gondolom, hogy valami csak lesz abból a pénzből amit befizet az ember, nyilván a rendszer fiatalságából adódóan még jellemzően botrányosan alacsony hatékonysággal.
-
tkazmer
addikt
pláne, hogy ez tényleg nem egy megélhetési bűnözés kategória.
nem értem, miért kéne különbséget tenni a megélhetési bűnözés és bármilyen más típusú bűnözés között.
ugyanakkor különbséget kell tenni az adócsalás és az adóoptimalizálás között. az előbbi esetben az elkövető áthágja a szabályokat, az utóbbi esetben a megvalósító kihasználja a lehetőségeket. nagyon nem ugyanaz a kettő.felírja a neved-címed egy későbbi lájcos vagyonosodási vizsgálatra?
a külföldi rendszámú autók üzemeltetői többnyire cégek. persze a cégeknél is lehet adóellenőrzést tartani, egész biztos, hogy találnának is kisebb-nagyobb gondokat, de nem túl hatékony ilyen módon kiválasztani az ellenőrzésre szánt cégeket...aki nem ért egyet nyitva a határ, lehet letelepedni máshol és ott versenyképeskedni.
az adóoptimalizálás lényegében erről szól. a tőke megy, és ott telepszik le, ahol jobb a környezet. -
Avicularia
veterán
Svédországban dettó nincs semmilyen igazolvány a lakcímről.Ha nagyon kell akkor internetről le tudsz tölteni egy pdf-et az adataiddal,miután elektronikusan igazoltad magad a bankodon keresztül.Ezt az A4-es lapot kinyomtatva lobogtathatod,de ez úgy is néz ki mintha otthon csináltad volna.Szóval a magyar rendőr nem hiszem, hogy meghatódna ettől.
-
lapa
veterán
válasz
#47053824 #128 üzenetére
azért ez vicces lesz, szlovákok infarktust kapnak majd, hogy a statiszikák alapján elfoglalták őket a magyarok (a sok bejelentett lakcím alapján).
arról nincs valakinek infója, hogy hollandoknál hogy csinálják? asszem ott is magas a regadó (jé, pedig eu), aztán mégse mer senki belga rendszámmal közlekedni. amikor kérdeztem kb annyit mondtak, hogy "azért nem, mert lelőnek, mint a szart", de nyilván más a módszer. mindenesetre nyilvánvaló volt, hogy még csak gondolni se mer senki ilyenre.
amúgy nem az (lenne?) a lényege ennek az egész bohóckodásnak, hogy valahogy eljárás alá vonjanak, és onnantól már nem sérti a személyiségi jogaid, ha a nav így megalapozott gyanú alapján felírja a neved-címed egy későbbi lájcos vagyonosodási vizsgálatra?
mondjuk tekintve hogy it fórum én kiraknék 2-300 kamerát a fő közlekedési útvonalakra, aztán csak karcolná lemezre a gép melyik nap hol haladt át az adott rendszám. megintcsak a "megalapozott gyanú" esete van, mivel eljárás van már megvan az alap a logok kikérésére.
persze értem én hogy ez adóoptimalizálás, de nőjünk már fel. amelyik országban élsz, annak fizetsz. aki pszichikailag nem tudja feldolgozni, hogy az adó a rendszer működéséhez szükséges az így járt. aki nem ért egyet nyitva a határ, lehet letelepedni máshol és ott versenyképeskedni.
arról már nem is beszélve, hogy kevés olyan nyilvánvalóan arrogáns módja van az adóelkerülésnek, mint ez a kiírom a kocsimra dolog. ennél jobban semmi nem rombolja az amúgy is igen gyenge adózási morált, mint az hogy ezeket még eltűri az állam. pláne, hogy ez tényleg nem egy megélhetési bűnözés kategória.
-
tildy
nagyúr
válasz
#47053824 #128 üzenetére
Akkor en tuti nem lakok itt, mert nincs angol jogsim, ami bizonyitana.
Te magad irtad, egy eve van ra az embernek, hogy becsereltesse, ha itt autot vezet. Viszont itt semmi mas nem tartalmazza, ettol fuggetlenul meg itt elhet az illeto.
A kulfoldi kozokiratot pedig hitelesitetni kell, ez most nem tudom all-e az angol jogsira, mindenesetre a jogszabaly ker ilyen hitelesitest... -
tkazmer
addikt
persze, hogy könnyen beszerzi, hiszen legtöbbször a flottaüzemeltető elintézi neki
a cikkre reagálva
teljesen legálisan megoldható a dolog, a szlovák cégezéshez ugyan nem értek, de a német rendszámos autók (M, RO, stb kezdetű flották) esetében a regadós sztori le lett azzal tudva, hogy a regadó egy meghatározott, arányosan kisebb részét kell csak megfizetni, mivel ugye az autó csak meghatározott ideig van Mo-n német rendszámmal. (a bérleti szerződés időtartamára).valaki korábban említette a szeptembertől érvényes 30 napos engedély dolgot, igazából a drasztikus szigorítás éppen azért lett bevezetve, mert 30 napos engedélyekkel szaladgált mindenki tavaly december végéig. a jan 1-től kötelező 1 napos engedélyekkel nyilván nem volt reális sem rendelkezni sem ezekre alapozva reklamálni, de szerencsére ezt a rendőrség kedvesen tudomásul vette és nem nagyon ellenőrzött.
kb. 2 hét alatt lehetett szerezni ideiglenes papírokat arról, hogy a részleges regadó megfizetéséhez kapcsolódó eljárás folyamatban van, ez már elvileg elég kellett, hogy legyen a 800ezres büntetés elkerüléséhez, de igazság szerint eddigre már akkora paksaméta papírral kellett amúgy is kocsikázni, hogy a legtöbb közeg valószínűleg egy laza tisztelgéssel továbbengedte volna az embert, mint sem hogy végig kelljen néznie az összeset...
az pedig, hogy miért most állt neki a NAV ellenőrizni a külföldi rendszámos autókat (tehát miért most van belőle médiafelhajtás) baromi egyszerű: lényegében mostanra sikerült a NAV-nak elintéznie a részleges regadó befizetéssel kapcsolatos ügyeket. aki mostanáig nem szerezte be a megfelelő papírokat, az vagy tényleg külföldön él és csak néha jön haza (ők a szerencsétlen kisebbség) vagy nem is akarta elintézni - őket akarja becserkészni az adóhatóság.
-
#53246592
törölt tag
Finnországban meg semmilyen igazolványon nincs lakcím. A lakcímet pedig interneten jelentem be és nem kapok róla igazolást, csak küld a posta egy reklámlevelet amikor életbe lép az új cím.
Legegyszerübb talán az lenne ha elfogadnák az E101 formanyomtatványt, ehhez fordítás sem szükséges, mert ugyanúgy néz ki mindenhol, ugyanazok az adatok vannak rajta és elég jól bizonyítja hogy valaki életvitelszerüen x országban él.
-
-
#47053824
törölt tag
a magyar lakcimkartya sem bizonyitja, hogy az adott cimen laksz, csak a kiallitas pillanataban eltel ott /vagy tan akkor sem/, oszt megis elfogadjak
egyebkent nem az a lenyeg, hogy te mit latsz hitelt erdemloen, hanem ez:
"rendelkezik bejelentett külföldi tartózkodási hellyel és ezt a tényt külföldi hatóság által kiállított igazolvánnyal (közokirattal) igazolni tudja"
es ezt az angol jogositvany tartalmazza. ennyi.
-
#53246592
törölt tag
Hmm, azt hiszem megvan - nekem - a megoldás: indulás elött átíratom az autót a barátnöm nevére - román állampolgár - és Magyarországon csak ö vezet. Az utazás után meg visszaíratom az autót saját névre. Mindez belekerül 24 euróba és legfeljebb fél órába, problem solved. Igaz ez csak akkor müködik ha jön velem ö is...
-
Raucher
tag
válasz
#47053824 #123 üzenetére
Ezek az okmányok nem bizonyítják, hogy külföldön élsz és ott dolgozol.
Az angol jogosítvány azt bizonyítja, hogy a kiállítása pillanatában ott éltél/voltál.
Bankkártyád világ összes országából lehet. Továbbra sem látom a hitelt érdemlő bizonyíték mibenlétét.De ez csak egy része az érthetetlen rendelkezésnek.
A Közúti Közlekedésről szóló törvény legújabb változatában azt is kikötik, hogy amennyiben nem az autó magyar vezetője a külföldi rendszámú autó tulajdonosa, legfeljebb egy napig közlekedhet az országban. Igazoltatáskor bizonyítania kell, hogy valóban ennyi időt tölt az országban az autóval.
Egy életszerű helyzet, ha Magyarországon kívül élsz. Élet- vagy házastárs és a gyerekek.
Együtt úton Magyarországra, nagyszülő látogatóba. Nem egy napra, mondjuk két hétre.
A kocsi a társad nevén van, mert ő hozza viszi a gyereket a nagyobb és biztonságosabb autóval.Ha én vezetek, és a kocsi tulajdonosa mellettem ül, akkor is le kell foglalni a járművet. A törvény alapján nem járhat el másként az intézkedő rendőr. Ha jóindulatból tovább engedi a családot, törvényt sért.
Ha én ülök a vezető melletti ülésen akkor csak jó utat tud kívánni a rendőr. Ha másként jár el törvényt sért.
Szóljatok, ha rosszul értelmezem a jogszabályt.
-
tildy
nagyúr
válasz
#47053824 #123 üzenetére
angol jogsi tartalmazza az itteni bejelentett cimedet. /ennek kotelezoen mindig az aktualis lakhelyet kell tartalmaznia, kulonben ~1000font buntetes/ angol jogsit kotelezo csinalnod/becserelned 1 ev itteni vezetes utan.
Nincs angol jogsim, nem is vezettem meg itt, eddig. De mondjuk veszek egy autot.
Mi tortenik, ha pont abban az 1 evben megyek haza, amikor meg nem csereltem be?A tobbi, bar szerintem is igazolna, hogy nem otthon elsz, nem fogja valoszinuleg meghatni a magyar hatosagokat. Egyebkent , talan te irtad talan mas, NI annak is lehet, aki mar hazakoltozott, bankkartya szinten , EHIC kartya szinten. A fentiek pl. nem voltak eleg, hogy itt lehessen a magannyugdijban maradast megoldani ( eleinte, amikor bementunk, kesobb tan valtoztattak).
Amugy persze, ezzel a sofor resz letudva, ha megcsinaltatod a jogsit, nem nagyon zaklathatnak.
Node ott a tulajdonosi/uzembentartoi resz is rendben lesz igy?!
-
Ebben az egesz szanalmas vergodesben tenyleg az a legborzasztobb, hogy az, aki csak szintisztan adokerulesi celbol hasznal szlovak rendszamot, az ezeket a papirokat villamgyorsan es kulonosebb macera nelkul beszerzi es onnantol kezdve teljesen rendben van - az viszont, aki tenyleg kulfoldon el, csak rettenetes macera aran tudja ezeket osszeszedni.
-
#47053824
törölt tag
"· rendelkezik bejelentett külföldi tartózkodási hellyel és ezt a tényt külföldi hatóság által kiállított igazolvánnyal (közokirattal) igazolni tudja, vagy"
angol jogsi tartalmazza az itteni bejelentett cimedet. /ennek kotelezoen mindig az aktualis lakhelyet kell tartalmaznia, kulonben ~1000font buntetes/ angol jogsit kotelezo csinalnod/becserelned 1 ev itteni vezetes utan.
aztan ugye nalad vannak a kovetkezo dolgok is: bankkartya, ni kartya az eu-s "nem tudom mi a neve" kartyaval, kompjegy oda-vissza kinyomtatva.
en szerintem, ezek meglete egy esetleges rendszamlevetel eseten ez egy nyert ugy a birosagon. (elmaradt ber, koltsegek, stb...)
-
proci985
MODERÁTOR
tehát akkor akié a jármű, az egy napig se vezetheti? mi lesz azokkal, akik külföldről hoznak be autót, maguk nem vezethetik?
és mi van a kettős állampolgárokkal?
konzulátusnál utánna lehet érdeklődni, hogy mi van, vagy kit érdemes hívni/keresni? anyám mosolyog, hogy dehát ő svéd állampolgár, de ezt így elolvasva egyre kevésbé vagyok benne biztos, hogy mi lesz, ha megállítják. tetejében húsvét körül lesz Magyarországon, amikor amúgy is extra ellenőrzés van. mi van, ha nem fogadják el a svéd munka/jövedelmigazolásokat?
121re: nekem is ez jön le.
konzulátusra menni ezért, hm.
-
tildy
nagyúr
válasz
proci985 #119 üzenetére
Linkeltem azt is, ha van magyar lakcimed , akkor - nekem legalabbis ez jon le- nem lehet a kulfoldon szerzett autodat otthon hasznalnod. Csak ha mar elkezdted az otthoni forgalomba helyezest. De miert tenned, ha nem is ott elsz?
Kulon szabaly van vezetore, es tulajra.
Ja es a kulfoldi iratot a konzulatuson ellenjegyeztetni kell.
-
tildy
nagyúr
Illetve itt a vege:[link]
· rendelkezik az üzembentartó által kiállított, a birtokba adás időpontját megjelölő hozzájárulással (magánokirattal), amely alapján megállapítható, hogy a járművet Magyarországon 1 napnál rövidebb ideig használja, vagy
· rendelkezik a munkáltatója által kiállított olyan munkáltatói igazolással (magánokirattal), amely alapján megállapítható, hogy rendszeres munkavégzésének helye külföldön van. A rendszeres külföldi munkavégzés céljából használt külföldi rendszámú gépjármű esetén elsősorban a külföldi munkavégzés tényét, annak helyét, gyakoriságát, időtartamát kell igazolni, hogy a hatóság a maga következtetését a rendszeresség tekintetében levonhassa, és nem azt, hogy a járművezető a külföldi járművet rendszeres munkavégzés vagy munkába járás miatt használja.
· a gépjárműflotta-üzemeltetőtől bérbe vett személygépkocsi bérlője, vezetője, rendelkezik a vámhatóság által kiállított, a regisztrációs adó megfizetéséről a személygépkocsi rendszámát, alvázszámát, valamint a bérbeadó és bérlő adatait tartalmazó - a Kkt. 20. §-ának (4) bekezdése szerinti bírság alól mentesítő – igazolással
Amennyiben a jármű vezetője a fenti mentesülési körülmények egyikét sem tudja a Kkt. által előírt módon, a helyszínen igazolni, úgy a járművel kapcsolatosan a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 98. §-ában megfogalmazottak szerint kell a helyszínen az intézkedést lefolytatni és közigazgatási eljárást kell indítani.
Ez a vezetore vonatkozo resz. Ha tulajdonos vagy viszont, es van magyar lakcimed, es haza mertel menni, akkor viszont neked reszeltek.
a) Természetes személy üzembentartó esetén:Általános szabályként a törvény előírása szerint, amennyiben az üzembentartó természetes személy és lakóhelye vagy szokásos tartózkodási helye Magyarországon van (a Kkt. 47. §-a szerint belföldi üzembentartó), járműve csak magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel vehet részt a közúti forgalomban.
A lakóhely és szokásos tartózkodási hely meglétét az intézkedő rendőri a nyilvántartásban ellenőrzi. Szokásos tartózkodási helyen az érvényes tartózkodási helyet kell érteni. Az ellenőrzést akkor is el kell végezni, ha az intézkedés alá vont személy nem ad át magyar hatóság által kiállított lakó- vagy tartózkodási helyet megjelölő igazolványt (lakcímkártyát).
Amennyiben a természetes személy üzembentartó rendelkezik magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, a jármű üzembentartóját, valamint vezetőjét a rendőr felszólítja, hogy a törvényben meghatározott mentesülési körülmény fennállását a helyszínen igazolja.
A magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező természetes személy üzembentartó akkor jogosult nem magyar hatósági jelzéssel és engedéllyel ellátott járművet közúti forgalomban tartani, ha
· a jármű tulajdonosa a jármű forgalomba helyezését a közlekedési igazgatási hatóságnál már kezdeményezte, vagy
· a járművet már korábban származás ellenőrzési nyilvántartásba vették.
Lajosnak nincs itteni munkahelye, ot mar meszelnek is el. Egyik ismeros "gyesen van", vagyis ez nem helyes, mert nem a magyar allamtol kapja, ellenben munkahelye nincs, gyerekkel van otthon, ot is kaszalnak.
En az itteni papirjaimmal , amiket kikertem szinten meszelve lennek, talan a munkaltatoi szerzodes az egyetlen , ami igazol. Szoval hatareset.
-
tildy
nagyúr
Illetve ezta talaltam:[link]
"Amennyiben a jármű vezetője rendelkezik magyarországi lakóhellyel, a rendőr felszólítására a jogszabályban megfogalmazott mentesülési körülmények valamelyikét a helyszínen igazolni kell.A magyarországi lakóhellyel rendelkező járművezető akkor jogosult nem magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott járművel a közúti forgalomban részt venni, ha:
· rendelkezik bejelentett külföldi tartózkodási hellyel és ezt a tényt külföldi hatóság által kiállított igazolvánnyal (közokirattal) igazolni tudja, vagy "
Angliaban nem letezik bejelentett itteni tartozkodasi hely fogalma, igy errol igazolvany sincs.
-
tildy
nagyúr
Totalcar cikk, itt irja az egyetlen forditoirodat is
Sajnos a svajci paros dolgot nem talalom, de valami olyasmi volt tan, hogy Svajcban elnek, ott is alapitottak ceget, es ceges kocsival jottek tan haza, itthon volt azt hiszem ideiglenes lakcimuk. Sajnos nem talalom a cikket.
-
#53246592
törölt tag
A követelmeny az hogy tudd bizonyitani, hogy eletvitelszeruen nem Magyarorszagon elsz. Valahol mashol meg van adva hogy az ilyesmit hivatalosan magyarra forditott dokumentumokkal kell igazolni. Az sehol nincs megadva hogy mik azok a konkret dokumentumok amiket elfogadnak. Az viszont meg van adva hogy a helyszinen kell bizonyitanod. utolagos bizonyitasra nincs lehetöseg. Valamint neked kell bizonyitanod, nem a hatosagnak. A helyszinen, hivatalosan magyarra forditott dokumentumokkal. Az EU-ban.
Az a problema hogy fogalmam sincs mi az amivel tudnam igazolni, hogy jelen pillanatban eletvitelszeruen egy masik orszagban elek - x eve kiallitott regisztracio, munkaszerzödes, stb szerintem nem igazolja ezt.
A svajci par eseteben a helyzet eleg bonyolult volt emlekeim szerint, es 800k buntetest kaptak. A totalcar-on fellelhetö a törtenet.
-
tildy, Raucher
Innentol fogva egyszeru a dolog. Amig nincs meg torvenyben, hogy mi az elfogadott es mi nem, addig buntetni sem fognak, hiszen nincs miert.
-
Raucher
tag
Nyilván valami törvényerejű rendeletben kell meghatározni, hogy mit fogadnak el.
Akkor nincs olyan játék, hogy bocsi, még sem ezt, meggondoltuk.A tartalmában, elképzelésem sincs mit lehet kérni, ami korrekt. Nem b@szogatja a valóban külföldön élőket, de vissza tartja a sumákolókat. (Néhány kamu papír beszerzése és fordíttatása nem nagy összeg egy jármű árához képest.)
Nyilván, a környező országokhoz hasonló feltételeket kell teremteni a járművek adóztatása dolgában, akkor nem éri meg ez a játék.
-
tildy
nagyúr
válasz
#53246592 #105 üzenetére
én itt jelentettem be a konzulátuson. 30 font volt.
Lauda: a törvényre hivatkozik a rendőrség is. Nem tudják megmondani. Police.hu- rá hivatkoznak, de nincs pontosan meghatarozva mit fogadnak el és mit nem. Ha nem igy lenne, azt hiszed jartatnam a szám? nem, akkor beszereznem ami kell. De nincs ilyen kapaszkodó, nincs ilyen leírás. Pont ez a probléma.
Egyelore a megoldás ha nincs magyar lakcimed, de ez sem tuti, mindenesetre a svájci konzulátus elvileg azt ajánlotta, adják le a kinn élők a magyar lakcimuket.
-
Raucher
tag
Esm próbálta leadni az állandót, nem engedtek neki. ideiglenes külföldön tartózkodásnal nem lehet, legalábbis ezt mondták az okmanyirodaban.
Akkor mi van, ha valaki azért jelentkezik ki az állandó lakcíméről, mert más városba megy - véglegesen - dolgozni. Akkor sem lehet, vagy mi?
(#104)Lauda: A rendorsegen tudniuk kell mit fogadnak el es mit nem.
Ez nem így működik.
Ha nincs tisztázva, akkor a jövőhéten "ezt", két hét múlva "azt" fogadják el. Nem lehet rá felkészülni. Drága pénzen csináltatsz egy hivatalos fordítást. Aztán mondják bocsi, még sem ez kell, inkább büntetünk. -
kraftxld
félisten
válasz
proci985 #103 üzenetére
Persze, arra vonatkozik akinek elérhető a dolog. Mutatja a nem magyar útlevelet aztán ennyi.
Kíváncsi vagyok mit szólnának az itteni kocsimhoz, se zöldkártya se semmi hozzá, csak két matrica a szélvédőn, hogy eddig-meg eddig van rajta műszaki, meg az idő ameddig a regisztráció be van fizetve.
Itt nem görcsölik túl a dolgokat -
A svajci konzulatus nem fog ilyet tudni. Legutobb a new yorki konulatussal is beszeltem, azok is hulyek mint a segg, ahogy a budapesti amerikai kovetsegen is csak kamillaztak mikor megkerdeztem valamit, vegul egy californiai ugyved jart utana es o segitett. Ennyit a koznulatusokrol. A rendorsegen tudniuk kell mit fogadnak el es mit nem.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#53246592 #102 üzenetére
ez igaz, de az automatikusan történik. szóval kártya máshol nincs.
norvég nyugdíjasok között megesik, főleg, ha svéd+norvég összetételű a pár.
kraftxld: külföldi útlevélhez állampolgárság kell, az meg pár év. 56os/90es években kimenteknek ilyenje már szokott lenni, de a 03/04 utániaknak ez a feltétel még nem szokott teljesülni.
-
#53246592
törölt tag
lakcímbejelentés van, benne vagyok az adatbázisban hogy itt és itt élek, de nincs róla olyan közokirat amivel ezt igazolni tudnám. olyan szinten benne van az adatbázisban hogy ha valaki küldd nekem levelet az 1,5 éve elhagyott lakcímemre, akkor is megkapom jelentös késés nélkül - bár a minimális késésben lehet az is benne van hogy kb 1,5km-re volt az elözö lakhelyem.
elhiszem hogy a példád valós, de azért nem túl gyakori szerintem
-
kraftxld
félisten
Amúgy a tuti megoldás, meg kell csináltatni a külföldi útlevelet, aztán azt mutatni a helyi erőknek, abba remélhetőleg már nem köt bele. Vagy adni a hülyét a külföldi jogsival és csak külföldiül beszélni
-
kraftxld
félisten
2005 óta ugyebár az EU tagja Magyarország. Ebből az átlagember csak annyit lát (kicsit sarkítva), hogy jön az olcsó külföldi kétes minőségű árú, mennek a fiatalok dolgozni országon kívül, valamint b@sztatják azt aki adóoptimalizálás vagy költségcsökkentés címén más országba helyez céget, gépjárműt, bankszámlát, akármit.
Szerintem inkább a vezérkarnak nem azon kéne eszelni, hogy minnél jobban szívassa a népet, hanem azon, hogy versenyképesebb legyen a dolog, és fél Szlovákia, Ausztria magyar rendszámú autóval rohangáljon mert annyira megérné áthozni. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
#53246592 #95 üzenetére
hát, ez eddig három ország, ahol nincs lakcímbejelentés. egyébként innentől akkor a bejelentett lakcím egyszerre több EUs országban kérdéskör érdekessé is válik, lévén több országban a dolog máshogy van követve.
egyébként dolog a 183 nappal is elgondolkoztató, ld a norvég aki 5 hónapot Norvégiában, 5 hónapot Svédországban, 2 hónapot pedig valami meleg helyen tölt. 180 nap sehol sincs meg. az illető egyébként valós, és nem egyedüli eset.
-
#53246592
törölt tag
a magánnyugdíj engem szerencsére nem érintett, Magyarországon csak diákmelóban dolgoztam keveset, és akkor még nem volt magannyugdij.
a munkaszerzödesen tenyleg rajta van a kezdöfizu, és senkinek semmi köze hozza (bár közben Finnországban bárki lekérdezheti mennyit kerestem tavaly és mennyi adót fizettem)
Na akkor nem csak a "mi" okmányirodánkban "nem támogatják" a külföldi lakcím bejelentést...
Lehet megőrülök, mert valami - sok minden - baromira hiányzik itt, és mégis visszamegyek. Tavalyelőtt már volt egy ilyen "rohamom", de akkor nem voltam felkészülve. két - valamelyest összefüggö - dolog riaszt vissza, az egyik a brutális, még a vogonok által is elképzelhetetlen bürokrácia, a másik az emberek "itt minden szar" hozzáállása.
-
tildy
nagyúr
igen , egy helyen lehet megcsináltatni, más fordítást nem fogadnak el. Legalábbis többen ezt írták. És ne ertetlenkedj, hidd el elinteztem otthon minden hivatalos ügyet, itt is kértem residence kártyát, de nincs rajta lakcím, szóval simán buntethetnek. Sajnos senki nem tudja megmondani milyen iratok birtokában kell lenned, hogy ne igy legyen.
Fogd fel, nincs hivatalos infó róla, mit fogadnak el, és mit nem. Nem tudják megmondani. Este hazamegyek, és utanajarok. Fizunal meg had én dönthessem márel, kivel osztom meg....
-
tildy
nagyúr
ez pl magánnyugdíjnal nem volt elég. Esm hiába ukben élt, hiába itt volt bankszámlája, tbje, mivel épp munkahelye nem volt, mehetett haza aláírni. Amúgy semmi köze a rendőrnek a fizumhoz, pedig az is rajta van.
berci: Esm próbálta leadni az állandót, nem engedtek neki. ideiglenes külföldön tartózkodásnal nem lehet, legalábbis ezt mondták az okmanyirodaban. és ne orulj meg, ne menj vissza.
-
tildy
nagyúr
válasz
TazLeacher #62 üzenetére
egyszerű pedig: utálom a kiskapuzast ami otthon megy, de nem tartom korrektnek hogy ártatlan embereket csesztesenek kollektív bűnösség elvén.
-
Algieba
őstag
válasz
TazLeacher #83 üzenetére
Magyarországon.
Írtam egy hosszabb bejegyzést, de töröltem, mert egymásnak ugrottak a gondolatok. A lényeg, hogy fölösleges csodálkoznom az ország helyzetén, mert az összes társadalmi szinten bőségesen találhatók kifogásolható erkölcsű személyek.
-
Raucher
tag
Nem kepzelek el semmit. Hiteles forditast kernek, olvasd el a cikkeket.
Miről?
Van egy munkaszerződésed, ami néhány éves, és erről egy hiteles fordítás. Mit bizonyít?
Az aláírás pillanatában valóban munkahelyed volt. De azt nem, hogy most is.
30 napnál idősebb a papír, hohó, akkor megsérthetted a 30 napos tartózkodási határt.Külföldi bankkártya, jogosítvány, társadalombiztosítási kártya, a bevásárló- és ügyfélkártyák megléte mellett is kétségbe lehet vonni a külföldön élést. Ráadásul mind öregebb 30 napnál, tehát lényegtelen. A jogosítványon kívül amúgy sem köteles a rendőr más papírt felismerni.
(#80) berci:"a lehetö legdrasztikusabb módon megszüntetem a magyarországi lakcímemet"
Ez sem bizonyítja, hogy külföldön élsz. Elég sok hajléktalan él Magyarországon, bejelentett lakcím nélkül. (Persze tedd meg. Az adóhatóság számon kérhet, hogy miért nem fizetsz adót.)
-
Algieba
őstag
Egyáltalán kinek van igénye szlovák rendszámú autóra?
Pl. a Balaton átúszó Hummerek tulajai biztosan nem az éhezés miatt kényszerültek szlovák rendszámot rakatni a járműveikre.
Van egy réteg kicsiny hazánkban, ami gátlástalanul szaladgál ki-be a kiskapukon és röhög a markába. -
#53246592
törölt tag
válasz
TazLeacher #78 üzenetére
végülis nekem semmi. legközelebb úgyis repülövel megyek haza, aztán addig eldöntöm hogy
a) a lehetö legdrasztikusabb módon megszüntetem a magyarországi lakcímemet, ha kell az okmányirodában verem majd az asztal is ez érdekében (a helyileg illetékes ocsmányiroda ilyen jellegü: [link] )
b) visszaköltözök Magyarországra, és így ez a konkrét probléma ugyan megszünik, de majd jön a többi hasonló elven alapuló gond, amire majd beszerzek egy raklapnyi ilyet: [link] -
#53246592
törölt tag
Elképzelem a valóságban a dolgot: jövök haza, átjövök 5 országon, sehol senki nem állít meg. Kassán lerakom az autót, felülök vonatra, jó eséllyel minimum 1 átszállással lemegyek pestre, ott megkeresem a fordítóirodát, ahol szerencsés esetben hamar lefordítják a papirjaimat. Vissza vonattal Kassára, ahol ha még megvan az egész autó, akkor már mehetek is haza. Jipppiiii.
-
TazLeacher
nagyúr
meg ha van is, arról meg más okmányokról is hivatalos fordítást kell készíttetni hacsak ez nem okoz "aránytalanul nagy eröfeszítést" (na ez meg mit jelent?), egyébként a rendör úgy dönthet hogy kapsz egy több százezres bírságot.
Erre válaszoltál, hogy munkaszerződés...stb. Kiemeltem a lényeget. Tehát igen, ő is tud arról, hogy léteznek ezek az okmányok, csak kifogásolja, hogy hivatalos fordítást kell róla készíteni. Erre te beírod, hogy:
Munkahelyi igazolas, munkaszerzodes, kiegeszitve egy ottani lakcimmel, eu kartyaval. pl.
Nem értem.
-
#53246592
törölt tag
Melyik munkaszerzödésemet mutassam meg? A mostani munkahelyemmel kötöttet, vagy a kettövel korabbival kötöttet - impozánsabb, rajra van hogy Nokia? Ezzel csak arra akarok utalni hogy egy x éve kötött szerzödés nem bizonyítja hogy itt élek.
Munkahelyi igazolás: ezzel adtál egy ötletet, írok magyarul egy igazolást, aláíratom a fönökömmel és akkor a hivatalos fordítással sem kell bíbelödni
De ha pl. nem magyarul van az igazolás, akkor a rendör nem köteles elfogadni, leveheti a rendszámot, kiszabhat több százezres büntetést. Ha meg le akarom hivatalosan fordíttatni magyarra, akkor azt hol tehetem meg? Magyarországon? Ha autóval megyek Magyarországra, akkor hogyan jutok el szabályosan a fordító irodáig?
-
proci985
MODERÁTOR
és az honnan legyen, ha szombaton érkezett az illető, és vasárnap állítják meg?
emellett a holland is hivatalos eu nyelv. a legközelkebbi magyar tolmács felkutatása sem olyan egyszerű. a mi esetünkben 360kmre van a legközelebbi konzulátus, ami elvileg ellát ilyen feladatot is. tehát a fordítások beszerzése egy eléggé drága, több hónapos folyamat.
emellett másik helyen már felmerült, hogy korántsem biztos a jogszabály szövege alapján, hogy az autósnak kell fordítást megoldania.
kiegeszitve egy ottani lakcimmel,
ami nincs mindenhol nyilvántartva, de erről volt már szó.73ra: akkor vedd úgy, hogy én azt mondom, hogy amit elképzelsz ezekről, az nem úgy van, és nem megy.
-
válasz
TazLeacher #70 üzenetére
Nem kepzelek el semmit. Hiteles forditast kernek, olvasd el a cikkeket.
-
válasz
TazLeacher #67 üzenetére
Mi a kerdes?
-
#53246592
törölt tag
egy másik topikban már hosszasan ki lett vesézve, hogy nem egyértelmü mivel tudod igazolni az eletvitelszerüen való ott élést. Pl. sok országban nem létezik olyan közokirat amin rajta van a lakcímed. meg ha van is, arról meg más okmányokról is hivatalos fordítást kell készíttetni hacsak ez nem okoz "aránytalanul nagy eröfeszítést" (na ez meg mit jelent?), egyébként a rendör úgy dönthet hogy kapsz egy több százezres bírságot.
-
#53246592
törölt tag
-
TazLeacher
nagyúr
-
tildy
nagyúr
azt mondják páran semmi pofatlansag nincs benne. miközben több helyről hallani, hogy külföldön élő magyarokat vegzalnak a rendőrök. Milyen alapon? Ha hazamennek egy itteni kocsival látogatóba , simán elvehetik a kocsit. És még csak meg se tudják mondani , milyen okmányokat fogadnak el. Nem számít . Van magyar lakcimed? akkor igyjaras . Ideiglenes kulfoldon tartózkodás bejelentesevel ugyanis megmarad a magyar cím is. Itt pl nincs személyi, bankszamlaval igazolok lakhelyet.
-
#53246592
törölt tag
"Több marad a zsebében, olcsóbb az autó, csökken az üzemeltetési költsége, nem tudja szexuálni megszámlálhatatlan hivatalos/félhivatalos szervezet."
és az állam az elmaradt bevételeket idiótábbnál idiótább adók meg egyebek bevezetésével mégiscsak beszedi. persze a konkrét személy még mindig jobban járt, de ez már az az eset amire én is azt mondom hogy költse gyógyszerre
szerk: az meg a másik hogy mennyivel lenne hátrébb, ha úgy tartana x Ft-ot a zsebében hogy annyival olcsóbb autót venne? semennyivel
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #53 üzenetére
Örök vita lesz ez már
(just for the record, nem magamra gondoltam, de ne feszegessük, mert bár nem személyeskedés, de személyes
)
-
válasz
#53246592 #52 üzenetére
Röviden: a könnyebb élet miatt.
(#54) nincsisbéla: A kérdés arra vonatkozott, hogy miért dobjon bele a "feneketlen kútba" X mFt-ot?
Kiviszi a céget tótékhoz:
Több marad a zsebében, olcsóbb az autó, csökken az üzemeltetési költsége, nem tudja szexuálni megszámlálhatatlan hivatalos/félhivatalos szervezet. -
TazLeacher
nagyúr
válasz
nincsisbéla #54 üzenetére
Ez annyira tipikus...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
TazLeacher #51 üzenetére
de, a jelen helyzet a külföldön élők és munkavállalók szempontunkból pontosan erről szól, mert lefoglalhatják az autót egy közúti ellenőrzéskor. és tetejében bírságolhatnak. totalcaros cikk kommentjei között se kérték véletlenül sokan, hogy szedjenek már elő egy jogászt, aztán tisztázzák, hogy pontosan mi kell.
a repülő meg nem mindenkinek megoldás, Németországban élő ismerősöknek egyszerűbb leautózni, ha a meglátogatandó család vidéken van.
berci: na ja, kolbásszal és részünkről citromos gösserrel feltankolás is nehezebb
.
-
TazLeacher
nagyúr
Én meg reagáltam rá, hogy tele van kiskapuval, amivel törvényessé lehet tenni. A 30 napos korláttal a legkönnyebb...Te meg az utóbbi időben minden alkalommal, amikor nem vagyunk egy véleményen, személyes területre tereled a témát. Az, hogy valamiben nem értek veled egyet, nem egyenlő azzal, bajom van veled. Ezt jó lenne most már megtanulni ennyi idő után. Ha kell, csak velem szemben, de szerintem ez úgy nagy általánosságban igaz.
A "higgadj le" dumától meg már a hátamon feláll a szőr...azért, mert Te ennyitől begőzölsz, én nem. És most én kérnélek, hogy a személyeskedést, és az erre utaló dolgokat hagyd abba. Remélem elég "higgadt" és egyértelmű voltam neked.
berci:
Bocsánat, nem láttam, hogy az "itt" neked más, mint nekem az "itt". Most néztem meg az adatlapod, bocs...bár nem tudom, hogy ez változtat-e valamit. -
TazLeacher
nagyúr
válasz
#53246592 #47 üzenetére
a külföldre vitt rendszámok miatt meg én szívok
Meg én, meg a többiek. De a jelen helyzet már rég nem erről szól. Amikor dönteni kell, hogy én vagy ő, akkor inkább én. Röviden ennyi.
Az első részhez meg annyit, hogy az adózási morál itthon nem a vérünkben van, nem veleszületett "rossz" hanem valami miatt kialakult.
-
TazLeacher
nagyúr
Ne haragudj, én teljesen középosztályba sorolnám magam, hiteles lakással + 14 éves autóval, de nem a te hibád, nem ismersz
Én is ide tartozom.
Szerinted aki 6-8-10 millás autót vesz, az szegény? Nem igazán értem hogy jött ide ez a mondatod.
Az, hogy te valahogy úgy írtad, hogy "ne sajnáljam"...ezt ugyan úgy írhatják rád, meg rám azok, akiknek autóra is telik. Ne sírjunk, hogy ennyi a benzin, lehet járni BKV-val is...azért ez nem így működik.
Elnézésedet kérem ha ez jött le abból amit írtam
Kicsit igen. Értem én, hogy sok a negatív tapasztalat, de az emberek többsége - szerintem - csak szeretne kevesebbért autót venni, vagy ugyan annyiért jobbat, és szeretné a fenntartását olcsóbban megúszni. Jelen esetben teljesen mind1, hogy a "kisember" 150.000-es autóján spórol X ezer forintot, vagy a "nagyember" a 10M-n 1M-t. Erre értettem. Én nem sajnálom, aki, ahol teheti, ott fogja meg a pénzt. Amíg az törvényes, ha még kiskapuval is, addig részemről nincs gond. Amikor velünk szemben alkalmazzák a "kiskapukat" meg az apróbetűket azt le kell nyelni, mert ez van. Ilyen esetben meg ez...
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #36 üzenetére
Beidéztem, hogy mi alapján törvénytelen, de úgy látom megint nem bírsz magaddal. Részemről kiszálltam. Be vagy pörögve és rugdosol jobbra balra megint az utóbbi napokban. Nem kell ez, jó szándékkal kérlek, hogy higgadj le.
-
#53246592
törölt tag
válasz
TazLeacher #36 üzenetére
az állam azért számít, mert annyiból tud gazdálkodni amennyit befizetnek neki. ha mindenki (legalábbis a nagy többség) befizetne mindent, akkor nem kellene 27% AFA meg tököm tudja milyen hülye adók és akkor mindenki meg tudná tenni hogy befizet mindent. Persze ez utópia meg tyúk vagy tojás esete...
a külföldre vitt rendszámok miatt meg én szívok, meg a többiek akik külföldön élnek és dolgoznak és ott van autójuk és valahogy nem érzem át az álszlovákok problémáját, a buta fejemmel nem látom át hogy miért nem elég nekik egy árkategóriával lejjebb levö autót, amin teljesen szabályos, kiskapuk nélküli magyar rendszám van.
-
nyogo83
senior tag
válasz
TazLeacher #37 üzenetére
"az "dögöljön meg".."
Elnézésedet kérem ha ez jött le abból amit írtam
Nem arról van szó hogy nem érdemli meg. Sajnos csak a környezetemben lévő ismerősökről alkotok véleményt, ráadásul elég sok olyan ügyfellemmel találkoztam aki külföldi rendszámos autóval jár. Megsúgom, 10ből 10kb egy hónap alatt eltapsol annyi pénzt szóeakozásra amiből kifizethetné a regadót. pl. 1 utcával arréb állhatna hogy ne kelljen fizetős helyen megállni parkolni, de nem, beáll a fizetős helyre, mert ugysincs semmi belőle(amugy is valószínű hogy az kb 400 forint 1 órára földhöz vágná a parkolásért)"Azt vágod, hogy vannak nálad szegényebb emberek?"
Szerinted aki 6-8-10 millás autót vesz, az szegény? Nem igazán értem hogy jött ide ez a mondatod.Ne haragudj, én teljesen középosztályba sorolnám magam, hiteles lakással + 14 éves autóval, de nem a te hibád, nem ismersz
-
válasz
nincsisbéla #44 üzenetére
"Akinek telik 10milkás kocsira, annak teljen magyar rendszámra is! "
Miért?
-
nincsisbéla
aktív tag
Noss, mivel általában luxusautókon szokott tót rendszám lenni, ezért szerintem ez határozottan szánalmas! Akinek telik 10milkás kocsira, annak teljen magyar rendszámra is!
-
TazLeacher
nagyúr
Most tényleg, halálosan komolyan ilyenen vagy kiakadva? Mindenféle politikamentesen: Ez valószínűleg megfelel a valóságnak. Tehát a miniszterelnöknek van egy fél társasházi lakása, egy földterülete, 1M Ft kp-ja, és mindemellett 20M Ft adóssága...ennyi. Ugye? De ez lényegében bármelyikre igaz.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#53246592 #34 üzenetére
szó szerint a svédet alapul véve "jogosultság tartózkodásra". igazából szerintem annyira nem érdekes, mert az ember amúgy is be szokott szerezni egy személyit utánna (általában, nem mindig), az meg mutatja, hogy az ember tényleg csinál valamit itt is.
egyébként belegondolva svédeknél sincs lakcím. jobb is, tapasztalatok alapján első két évben az ember letud átlag 3-4 költözést (szűk minta).
Avicularia: ez pontosan így van. EUs országokban három hónapot lehet tartózkodni bejelentés nélkül. a tillstånd (=állapot) EUn kívülieknek van, a rätt EU/EESnek (meg Neked
).
szerk: gondolj bele, ha minden alkalommal lakcímet is kellett volna cserélni, meg nem automatikusan zajlik az átjelentkeztetés az összes cég felé.
-
nyogo83
senior tag
Igazából ez nem arról szól hogy becsületes vagy sem. Szerintem onnantól kezdve hogy bírságok és más polgár számára adott esetben befizetendő büntetések elkerülése miatt teszi azt amit, nem lehet becsületességről beszélni. Azt meg hogy szinte "ártatlannak" kellene tekinteni, mert a hatóság nem tud rajta behajtani semmit, kicsit túlzás.
Nem egy emberről tudok, akiket nap mint nap hív be a NAV különféle adócsalás, áfavisszaigénylés és hasonló okosságok miatt. 50 millió+-os ház, 10-20 milliós autó, stb... Persze papíron nincs semmilye, gyakorlatilag földönfutó. Hál isten egy pár kiskapunak, az ég világon semmit nem tudnak rajta behajtani az elcsalt több 10 milliókból.
Persze Ő nem tehet az egészről, hogy a hatóság nem tud semmit behajtani rajta.
-
TazLeacher
nagyúr
Tehát aki megteremtett magának már egy életszínvonalat, és megengedhet magának egy 6-8-10 milliós autót, az "dögöljön meg"...jó gondolat, hasonló jókat neked is az egész hátralévő élted során. Azt vágod, hogy vannak nálad szegényebb emberek? Remélem Te is hasonlókat kapsz majd egész életed során tőlük. Felnőtt, érett gondolkodásra vall a hozzáállásod.
-
TazLeacher
nagyúr
Tehát csak az állam számít, a magyar kereskedők nem?
Tehát amíg az számít, hogy a törvény adta lehetőségeimhez mérten valamit olcsóbban szerzek be az állam kárára, az szemét rohadt mocskos dolog, de amikor mindezt magánemberek kárára teszem, az nem számít?
Persze, lehetne mondani, hogy adják olcsóbban, és akkor többen vennék itthon. Nekem ugyan ez a véleményem az autós dologgal kapcsolatban. Csinálják meg úgy, hogy ne érje "külföldre vinni" a rendszámot.
-
Z86
őstag
Ez egy iszonyat fárasztó téma, amiben mindenkinek igaza van de közben millió oldalról támadható a véleménye. Szerintem mindenki monnyon le.
-
#53246592
törölt tag
válasz
Avicularia #4 üzenetére
ma már nem elöször olvasom a "tartózkodási engedély" kifejezést. az mi? EU-n belül? az egyszerü regisztrációról adott papír amivel lehetöséged van 3 hónapnál tovább ott élni?
proci985: én is megtartottam a magyar címemet, bár nem akartam, és én sem örülök
szerk proci985: csak nem értem hogy miért nevezik tartózkodási engedélynek, mert nem igazán az. nekem 2004. májusi dátumú, ha ezt elfogadja a rendör, akkor semmi értelme az egész razziázásnak.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Avicularia #20 üzenetére
igazából kéne egy rendes cikket is írniuk, hogy pontosan kinek és mi kell, mert eléggé nagy a kavarodás. a szlovák rendszámosok nem tudom mennyire szívták meg, node a külfölfön élő, külföldi rendszámú autóval közlekedő magyar lakcímmel rendelkezők biztosan.
berci: szerintem az, de azon semmi info nincs, csak hogy az ember tartózkodhat.
nekünk is van magyar lakcímünk (pl levelezés, meg ingatlanokkal biztosabb, ha legalább valaki be van jelentve), mi sem örülünk. meg ismerősi kör külföldön élő része sem. tetejében van egy kettős állampolgárunk is aki egy hónap múlva megy haza autóval, van magyar lakcíme, na olyankor mi a helyzet.
-
Szerintem nem vágyik senki a sajnálatodra.
Viszont van amikor az embernek megéri kivinni a céget északra...
Onnantól meg nem fog kifizetni +3M Ft-ot azért, hogy hazai rendszám legyen az autóján.Arról meg nem ő tehet, hogy képtelenek érvényesíteni a követeléseiket vele szemben a hatóságok.
-
nyogo83
senior tag
válasz
TazLeacher #22 üzenetére
"Azért egy 6M-s autóhoz nem kell milliárdosnak lenni."
Azért hadd ne sajnáljam már azokat, akiknek "felesleges" 6-8-10 millájuk van autóra egyben. Gyanítom hogy ha be kellene utána az adókat fizetni, akkor szegények kenyéren és vizen élnének hátralevő életükben.
Nem is ez háborít fel, hogy nem fizetnek regadót. Hanem hogy általában azért van külföldi rendszám hogy a különböző büntetéseket(gyorshajtás, tilosban parkolás, fizetős parkolóban jegy nélkül parkolás) megpróbálják kicselezni. Ez az amitől kinyílik a bicska a zsebemben
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #25 üzenetére
A steamen vásárlás tiszta ügy, abból a magyar államkassza megkapja, ami neki jár (közösségi adózás).
Az analógia meg nem ül. A steamen vásárlás a külföldi TV vásárlással analóg, nem azzal, hogy a hatályos jogszabályokat megkerülve kijátszok egy fizetési kötelezettséget. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
-
"A megadott számon az üzletkötő kérdésünkre azt mondta, betartják a hatályos jogszabályokat,"
Mi a kérdés?
-
amanoba
őstag
válasz
TazLeacher #25 üzenetére
ez a játékos példa nem csak akkor állná meg a helyét, mint hasonlat, ha magyarhonban csak itthon vásárolt játékkal lehetne játszani?
#27: a kérdés költői. vélemények érdekeltek.
-
TazLeacher
nagyúr
Nem próbálom kimagyarázni, mert nem érdekem. (Sajnos) nincs 6M-s autóm, így (sajnos) nem érint ez a probléma.
De értem. Tehát akkor Te miért a STEAM-en vásárolsz? Nem zavar, hogy közben meg magyar kereskedők tönkre mennek? Eléggé luxuscikk a játék ahhoz, hogy támogasd Mo-ot, és legyen benned annyi, hogy tiszteled azokat, akik itthon tisztességgel próbálnak megélni. Te is az olcsóbbat veszed, holott lehet csak pár száz, vagy ezer Ft a különbség. Vedd a drágábbat, téged sem ütöttek, hogy játszani kell, támogasd a magyar kereskedőket.
Amíg meg lehet csinálni, addig csinálják. Ha ezzel 1M-t spórolt az autón, spóroljon. Egészségére, bár én tudnék...
-
fordfairlane
veterán
A belső kereslet nálunk másodlagos, és egy jó darabig szerintem az is marad. Importtermékeket fogyasztunk, miközben nem tudunk termelni ellentételezésként eleget a külpiacokra, így egyértelmű volt, milyen irányba kell átrendezni a képletet, legalábbis rövidtávon. Nem azt mondom, hogy tetszik a dolog, de logikus iránynak tűnik.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #22 üzenetére
Mert amúgy ütötték, hogy 6 (10-15) milliós autót vegyen, és az utolsó fillérjét költötte rá, ugye. Tudta előre, hogy mivel jár, tudott kalkulálni. Ha meg nem tetszik az itteni adórendszer, akkor meg el lehet húzni a halál jó bús hátára Bratislavába krumplit kapálni, nem itthon tele pofával röhögni azon, aki tisztességes próbál maradni, mert ezt az extrém sportot választotta.
Azért ezt ne próbáld már meg kimagyarázni...
szerk: közgazdász vagyok, tudom hogy mennek a dolgok, nem vagyok sem naív sem demagóg, de ettől a megélhetési meg elvi adócsalás témából már kezd k.vára elegem lenni...
-
TazLeacher
nagyúr
Erről már többször leírtam a véleményem. Nem célja az államnak megoldani a problémát. Ezzel függ össze szorosan a munkahelyek/vállalkozások terheinek csökkentése...stb...stb. Leírtam a megoldás, amivel hetek alatt lehetne rengeteg munkahelyet teremteni, és elindítani a gazdaságot (szerintem pont neked). De ez nem érdek. Ennyi. Ezt el kell fogadni, hogy itt akkor lesz vége a válságnak, ha úgy döntenek, hogy most már elég volt. Addig fenntartják mesterségesen. És addig csak a terhek növekednek.
És akkor mi van, ha 6M Ft feletti az autó? Nem azért vesz valaki 6M-s autót, hogy vásárláskor és még utána is havi tíz vagy százezer forintokat dobáljon ki. Ez nem megélhetési kérdés, hanem elvi. Ha tudok spórolni, akkor spórolok. Azért egy 6M-s autóhoz nem kell milliárdosnak lenni. Egy ilyen embernek bőven számít még (több)százezer Ft.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
fordfairlane #19 üzenetére
Ha a fogyasztást terheled adóval, akkor azzal visszaesik a fogyasztás (kereslet), ami megint csak lefolytja a gazdaságot. Ez jobb esetben stagnálást, rosszabb esetben visszaesést eredményez (ha nem fogyasztanak, akkor a kereskedő nem ad el, ha az nem ad el a termelő nem termel, ha a termelő nem termel, leépít vagy csődbe megy, megint csökken a kereslet és GOTO 10). Mivel most olyan kort élünk, hogy növekedni kell mindenáron, egy stagáló adat elriasztja a befektetőket etc. etc. Ezt éljük meg most.
Csomó önnön farkába harapó kígyó.
#22: ha megütsz sem jut eszembe mit írtál, pedig emlékszem, hogy felfigyeltem rá. Nem tudnád linkelni? (sry)
Amúgy hidd el nekem, nem kell ennyire összeesküvés elméletekben gondolkodni. A szándék megvan.
re:szerk: eljutottunk oda, hogy adót csalni elvi kérdés LOL
-
Avicularia
veterán
-
fordfairlane
veterán
Igen, ebben egyetértek. A kelet-európai trend az adócsökkenés, és mi ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül, mivel versenyeznünk kell a szomszédos országokkal. Mivel azonban el vagyunk adósodva, egyelőre annyit tett az állam, hogy az adóterhelést átrendezte a fogyasztás irányába, hogy ne versenyhátránnyal, hanem jóléti áldozattal járjon. A kérdés, hogy politikailag (ígérem, ennél jobban nem megyek bele a politikai vonatkozásába
) meddig tud elmenni ebbe az irányba.
-
fordfairlane
veterán
Még annyit tennék hozzá ehhez a témához, hogy ismerek egy idős bácsit, aki az Usában adóellenőrként dolgozott aktív évei során. Ott is sokan próbálkoznak elkerülni az adófizetést, pedig jóval alacsonyabb adóterhek vannak mind a fogyasztáson, mind a jövedelemtranszfereken, mint az Európában szokás. Emiatt az ottani adóellenőröknek is olyan jogosítványaik vannak, mint a bűnüldözőknek (nyomozati jogkör, stb...). Félnek tőlük rendesen.
Egyszer tanúja voltam, amint nyugalmazott adóellenőrként egy (valahol Utahban, ne kérdezzétek melyik városban, nem emlékszem) önkormányzathoz bekopogott, és kikérte a főbb kimutatásokat. Rendesen körül volt ugrálva, látszott, hogy paráznak tőle.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
fordfairlane #15 üzenetére
Ez ennél jóval bonyolultabb, sok helyen van olyan olló, amiben nem tudsz mit csinálni, mindeképp szívás (makrogazdaságilag).
Példa:
Kellenek a beruházások, kell a működő tőke, munkahelyek kellenek. Itthon nincs pénz 80 éve, mit csinálsz? Hívsz külföldi beruházókat, lehetőleg termelőket. Mi kell ahhoz, hogy idejöjjenek: adókedvezmény, támogatás, ingyen telephely, ingyen közművesítés. Verseny van, Szlovákia is lobbizik, Csehország is lobbizik, Románia is. Rájuk kell ígérni. Jönnek. Fasza. Van tőke, van munka. Jóság van.
Igen ám, csak mellette ezekkel a kedvezményekkel akkora versenyelőnyre tesznek szert, hogy ha egy magyar vállalkozás hasonló hatékonyságot el is tudna érni, akkor sem tud mellettük labdába rúgni az adóelőnyük miatt. Ez kiba visszafogja a belső gazdaságot, nő a kitettségünk, ami nem gyere be. Nem mellesleg a profit sem marad az országban, a nyereség nagy részét nem itthon költik el.
Melyik ujjadat harapod meg? És ezer-egy ilyen van, minél többet gondolkodom ezen, annál kevésbé látok bármilyen jó megoldást. Kb. mintha vezérműszíjat akarnál cserélni járó motorral.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #11 üzenetére
Az álláspontom a következő: az adók általános mértékét 40-50%-kal csökkenteni, potens és támadhatatlan adóhatóságot felállítani, és aki adót csal, azt 40-szeres mértékre büntetni, + egymilliós tétel felett 3-5 év fegyház.
Ez az adóterhelés ami itthon van, bírhatatlan, de nem kellene csak fele ekkorának lennie, ha az adómorál rendben lenne. De nincs, így megint a tisztességes emberek szívnak.
Nem mellesleg megjegyezném, hogy szoktam figyelni a szlovák rendszámos autókat, és 6 millió alatti értékű autón még nem láttam de a 80%-a értékesebb, mint a lakás, ahol lakom. Általában presztizsautók, bömbi, audi, micubicsipádzséró.Tényleg, valóban, a nagy szegénység az, ami ezeket az embereket a bűnbe viszi.
-
fordfairlane
veterán
válasz
TazLeacher #11 üzenetére
Az adót nem szeretni kell, hanem befizetni vagy elkerülni. Fölösleges túlzottan elmenni morális irányba.
Ezt mondjuk nem neked akartam írni, hanem Defranconak.
-
TazLeacher
nagyúr
válasz
TazLeacher #11 üzenetére
Bocsánat:
A kötelező-biztosítási adó lemaradt. -
TazLeacher
nagyúr
Nagyon nem az ilyen lefedések miatt vagyunk ilyen sz@rban. A miatt vagyunk ilyen sz@rban, hogy az emberek ilyen lefedésekre kényszerülnek. Olvass egy kicsit utána. Pont ez az autós dolog a legnagyobb vicc ilyen téren, ami ebben az országban zajlik.
Tisztában vagy egyébként, hogy miről is van szó pontosan? Vagyis, hogy ki, miért csinálja ezt?
Szerk.:
Rendben, neked van igazad, így ahogy van jó ez így. Jó a 27%-os ÁFA, jó a regisztrációs adó, a súlyadó vagy hogy a tökömbe hívják, a dugóadó, a benzin adótartama és ára, a 10.000 Ft-os f@szom BKV adó, a 400 Ft/órás parkolási díjak...mindezt jó drága autóárak mellett. Ez így jó ahogy van. Igazad van.Szerk2.: röviden összefoglaltam.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #8 üzenetére
Az ilyen lefedések miatt vagyunk ekkora szarban, elmondanám. Mindenki lefed mindent, mint sz*rt az újságpapírral, aztán meg megy a mutogatás egymásra, hogy miatta van ilyen büdös.
#11: nem értek egyet.
re:szerk: összefoglalnád? szerintem igen, de hátha lemaradtam valamiről.
-
Bling95
őstag
vagy nemes egyszerűséggel tartósbérlés, abszolút legális , és ha megunod a kocsit csak kihozol egy másikat
-
TazLeacher
nagyúr
Ilyen kivétel, ha a vezető szokásos tartózkodási helye nem Magyarország területén van, ha a járművet harminc napnál rövidebb ideig használja Magyarországon, vagy ha a járművet Magyarország területén kívüli rendszeres munkavégzés érdekében használja. Ha ezeknek a körülményeknek a fennállását közokirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal a vezető nem tudja a helyszínen igazolni, akkor a bírság megfizetését nem kerülheti el.
Ezt szerinted mennyi idő "lefedni"?
Főleg ezt a részét: ha a járművet harminc napnál rövidebb ideig használja Magyarországon
Szerk.:
Mellesleg tényleg jóval egyszerűbb elhúzni ebből ******** országból. -
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #6 üzenetére
Kigugliztam neked:
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 2011. szeptember 1-jétől hatályos 25/B. § (1) bekezdés b) pontja szerint a Magyarországon lakóhellyel rendelkező magyar állampolgár főszabályként csak magyar rendszámmal ellátott gépjárművet vezethet. Ez a szabály független attól, hogy kié a gépjármű vagy annak ki az üzembentartója. Ennek megfelelően, ha egy magyar lakóhellyel rendelkező személy szlovák, vagy más külföldi rendszámú autót vezet - bérelje vagy lízingelje azt bárkitől -, csak akkor nem kell bírságra számítania, ha a törvényben meghatározott kivételek fennállását már a közúti ellenőrzés során bizonyítani tudja.
Ilyen kivétel, ha a vezető szokásos tartózkodási helye nem Magyarország területén van, ha a járművet harminc napnál rövidebb ideig használja Magyarországon, vagy ha a járművet Magyarország területén kívüli rendszeres munkavégzés érdekében használja. Ha ezeknek a körülményeknek a fennállását közokirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal a vezető nem tudja a helyszínen igazolni, akkor a bírság megfizetését nem kerülheti el.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
TazLeacher #1 üzenetére
Azért én egy jogászt vagy akár bírót megkérdeznék erről. Ez masszívan adóelkerülés.
#6: Nem, az nem az.
-
Avicularia
veterán
Szerintem nincs joguk ehhez.Az unión belül,mint uniós állampolgár bármilyen uniós rendszámú autót vezethetek.
Mellesleg több mint 3 éve magyar rendszámos autóval járok svédben.
Utánaolvastam hirtelen ennek. Ha svéddel mennék Magyarországra,hogy bizonyítanám,hogy nem élek Magyarországon. Svédországban ugyanis nincs lakcímkártya,de semmilyen más papírom sincs ,mivel mindenhol elfogadják az uniós iratokat,nincs kényszer svéd papírok csináltatására.Egyedül az állandó tartózkodási engedélyemet tudnám mutogatni a magyar rendőrnek,nem tudom azt elfogadná-e. Mondjuk attól még élhetnék Magyarországon,hogy van svéd tartózkodási engedélyem.
Jogtalan tetű döntéshozók -
A pofatlansag az, ami ebben az orszagban folyik. Uj autora muszaki meg zoldkartya es meg sorolhatnam, mocskos lehuzas az egesz.
-
TazLeacher
nagyúr
Semmi pofátlanság nincs benne. Jelen helyzetben mindenki ott fogja meg a pénzt, ahol tudja. És ez még nem is törvénytelen...
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3047, 94% Akkumulátor
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- Lenovo IdeaPad 3 17ITL6 - 17.3" HD+ Intel 6305 - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 12GB I 500GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest