Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arra is használható, de nem arra való. Arra inkább az FRTC van a Radeon Software-be beépítve. Az nem variálja át a parancslistát, hanem szimplán fixálja a frame rate-et. Ezt egyébként eléggé egyszerű lenne belerakni a driverbe, hiszen tényleg nem egy Chill bonyolultságú dolog. A probléma vele az, hogy miképpen fixált a sebességet, és itt vannak olyan tényezők, amelyekkel az NVIDIA valószínűleg nem akar törődni, mert túl bonyolult lenne egy valóban mindig működő megoldás. Az AMD például az órajelszinttel játszik, amikor fix képkockasebességre dolgozik az FRTC, csak ezt nagyon egyszerű megcsinálni egy olyan hardverrel, aminek az órajelváltása gyors. Az NV erre em tud játszani, mert túl lassan váltanak órajelet. Nekik inkább az RTSS-féle megoldás lenne a jó, de azzal az a gondjuk, hogy egy frame-nyi lagot ad hozzá a számításhoz, emiatt nem akarnak ilyen módszert. Korábban az AMD is kritizálta ezt, és kifejtették, hogy azért választottak más megoldást, mert az nem valós funkció, ha plusz laggal csinálod meg. Ez 3rd party szinten lehet, hogy realitás, de driveren belül nagyon amatőr lenne.
-
martonx
veterán
Ööö én a Radeon chill-t (eddig azt hittem, hogy) csak a framerate fixálására használtam.
Abban a hiszemben voltam, hogy ez csak ennyit csinál, nekem az új Geforce kártyámon is csak ennyire lenne szükségem.
Persze tudom, hogy vannak segédprogramok ehhez, csak nem értem, hogy miért nem lehet Nivida-nak eleve a driverbe tennie egy ilyen egyszerű opciót? -
RpPRO
őstag
"Quake 3 Arena színei 16 bites színmélység mellett sem torzulnak el."
Remélem, most már 800x600-ban is produkál legalább 30 fps-t.
-
GreatL
őstag
válasz
Trailblazer #38 üzenetére
Ok, én ennyit tudtam segíteni.
-
-
GreatL
őstag
válasz
Trailblazer #35 üzenetére
Nálam teljesen jó a legutolsó HWinfóval és nvidia driverrel... valamit benéztél szerintem vagy frissítened kellene az öreg hardverinfódat.
-
pokmky
tag
válasz
Trailblazer #35 üzenetére
Nem, mert butaság miatt húzod le a drivert, gyártót, akármit... Talán azt kellett volna beállítani, hogy milyen szenzorokat észleljen és használon a HW info, ha már ekkora guru vagy, hogy anélkül létezni sem bírsz...
-
pokmky
tag
válasz
Trailblazer #33 üzenetére
Milyen áron? Be kellett volna állítani újra a szoftvert, vagy várni új verziójára? Miért kell neked a hw info?? Miért nem játszol azzal a kártyával? Igazi first world problem.....
-
Trailblazer
veterán
válasz
Trailblazer #28 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az elterjedt API-kon működik (DirectX9-12, Vulkan). A játékba nem kell implementálni hozzá semmit.
Egyébként van róla szó, hogy lenne ennek egy API oldali támogatása, hogy a fejlesztő egy hasonló rendszert már a játékba magába be tudjon építeni. A gond ezzel az, hogy új grafikus API-k kellenének hozzá (módosítani kell a parancslistával kapcsolatos specifikációkat), de a téma ott van az asztalon. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván a frame rate-et fixálni egyszerűbb, azt elég sok program megengedi.
Kell ugye egy minimum és egy maximum a Chillel. A maximum az az érték, amit céloz a Chill, ha aktívan játszol. A minimum pedig az, amit akkor próbál tartani, ha mondjuk nincs input. De fontos, hogy a hardver képes legyen a beállított sebességre, mert csak úgy azt nem tudja előállítani a szoftver. Van egyébként már egyfajta passzív üzemmód is, ami képes felismerni, ha a játékos inkább felfedezget, és akkor nem törekszik rá, hogy a maximális sebességet tartsa. De a tapasztalataim szerint inkább megy a nagy sebesség felé, tehát ha egy picit jobban mozgatod az egeret, akkor ez a passzív üzemmód nem jellemző.
A Chillnek lényegében ez az értelme. Plusz az, hogy nincs hagyományos értelemben vett parancslista, tehát a késleltetés minimális lesz. Utóbbit nem tudod elérni máshogy, mert a grafikus API-k parancslistával dolgoznak. Ha ezt kiszeded, de nem szabályozod máshogy a jelenetszámítást, akkor akadásokat kapsz. A Chillben ez azért nem jelentkezik, mert az nem a képszámítást kontrollálja, hanem a jelenetszámítást. Emiatt nem okoz gondot a parancslista elhagyása, mert már a jelenet szintjén kontrollálva van a futtatott program. Ez a nehézsége a rendszernek, ami miatt a HiAlgo kénytelen volt gyakorlatilag eladni magát az egyik gyártónak, mert ismerniük kell a driver és az OS forráskódját is, hogy ehhez megfelelő szoftveres hátteret írjanak a modernebb API-kra. Az AMD mindkettőt ismeri. Az OS-be ugyan nem nyúlhatnak bele, de tudják, hogy pontosan mit csinálnak a grafikus alrendszert kezelő modulok, tehát tudnak rá vezérlést írni, a drivert pedig bármikor módosíthatják.Az NV is le tudná ezt másolni, csak rendkívül időigényes ezt megcsinálni, évek mire átírják a drivert, hogy ezzel kompatibilis legyen, és onnan még gondot jelenthet az, hogy az AMD birtokolja a szabadalmakat. Mondjuk utóbbi egy üzleti kérdés, és mindennek megvan a maga ára.
-
Lord Myn
senior tag
Igen, olvastam a Chill-ről amikor kijött, mint feature, hogy ez nem teljesen ugyanaz. Csak a kolléga azt írta, hogy neki elég lenne fix 40 fps, amikor wot-ozik alacsonyabb hanggal/fogyasztással, erre próbáltam valami workaround-os megoldást adni.
Egyébként a Chillnél nem biztos, hogy jól értem ezt a 2 beállított értékes dolgot: Ha nem játszol, csak nézel, akkor megy az alacsonyabb fps, ha pedig elkezdesz játszani, mozgatni az egeret (ahogy te írtad "akció van") akkor meg a magasabbat (vagy a kettő közötti értéket, amit maximálisan tud)? Azaz csak az in-game renderelt átvezetőknél van értelme az alacsonyabb fps-nek?
-
Vektast
aktív tag
[Forza Horizon 4]: "Low streaming bandwidth" error may occur after extended gameplay.
Legalább tudnak róla és dolgoznak rajta. -
zef
tag
Nekem egy 2060 Super hajt meg 2db LG 27UK650-W moncsit UHD-ban, DP portokon csatlakoztatva.
Ha ki van kapcsolva a Setup G-Sync panelen a 3-as pontban az "Enable settings for the selected display model" pipa, de amúgy engedélyezve van a G-Sync, akkor 300-375MHz-en elvan a kártya. Ha bekattintom ezt a csekkboxot, akkor felszalad 1080MHz-re. Úgyhogy játék előtt bekapcsolom ezt a pipát, de amúgy desktop módban meg kikapcsolom - amit rendszeresen elfelejtek -
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ugye a Chill messze nem azt csinálja, hanem eltünteti a parancslistát, hogy a GPU mindig csak az aktuális jelenetet számolja, így a lehető legrövidebb időn belül adjon eredményt, de ezt úgy, hogy közben nem fossa össze magát az API a nem szabályos működéstől, így nem fog akadozni sem. Emellett, ha akció van, akkor felviszi a sebességet a beállított fps-re. Vagyis, ha nem csinálsz semmit, akkor mondjuk 40-en tartja, ha pedig lövöldözöl, akkor felküldi 120-ra, ha ezeket az értékeket állítottad be. Tehát két tényezője van az egésznek. Spórolod vele az energiát, mert csak akkor van magas fps-ed, ha aktívan játszol, illetve minden képed nagyon alacsony laggal készül. Meg lehet egyébként nézni benchmarkban a hatását. Például a 3DMarkban. Ha beállítod 30-120-ra, akkor 30 fps lesz az átlag, de ha vadul elkezded mozgatni az egeret, akkor már felmegy a sebességed.
-
Lord Myn
senior tag
Szerintem workaroundként be tudod fixálni RivaTunerben az FPS-t és akkor a kártya is nagyon visszafogja az órajeleket. Legalábbis nekem a 2070-esen így működik, van nem egy olyan kevésbé erőforrás-igényes játék, ahol full passzívan fut a VGA, az órajelek meg 1000-1200 (GPU) és 10000 (VRAM) környékén mennek. Pedig nem is fixálom az fps-t Rivában, csak egyszerűen 60hz/v-sync on.
(#18) pokmky: Hányadik generációs intel? Nekem a mh-i gépem 6. gen-es (Intel HD 520-as iVGA).
-
GreatL
őstag
GTA V... valamit nagyon csinálniuk kellene már vele. Félek hogy az RDR2-vel is csak a kínlódás lesz évekig mert a Rockstar nem tud programozni.
-
snecy20
nagyúr
Én nem tudom mennyire normális az, hogy egy évben kinyom az nVidia magából átlag 30 drivert.
-
válasz
ipatch1895 #13 üzenetére
Pár FPS javulást hozott akiktől hallottam.
-
ipatch1895
csendes tag
Sírok a címeken... :D
Valakinek RDR2-ben hozott valami változást esetleg? -
Z10N
veterán
" Quake 3 Arena színei 16 bites színmélység mellett sem torzulnak el"
1999-t irunk? -
Lord Myn
senior tag
Tudom, mindig elolvasom a PDF doksit mielőtt felrakok egy új drivert. De gondolom, ha közben kijön egy GTAV patch, akkor ezt is felvezetik a dokumentációban. (Egyébként nekem ez kicsit ujjal mutogatásnak tűnik, a cégnél nekünk is rengeteg olyan - több komponensű - szoftvercsomagunk van, amit több cég fejlesztett és amikor hiba van, akkor sokszor előfordul az egymásra mutogatás...).
Mivel a GTAV nálunk állandó játékforrás, ezért kihagyom addig az új drivereket, amíg a doksiban nem olvasom, hogy erről vagy arról az oldalról orvosolva lett a hiba.
(#9) martonx: A Geforce GTX-es laptopokon a 'Whisper mode' nem valami hasonlót csinál?
-
martonx
veterán
Vajon az nvidia mikor tesz be egy AMD chill szerű funkciót a driverébe? Amikor csak WOT-ozok az 1660 TI-vel, nekem bőven elég lenne 40FPS, és alacsonyabb hang - fogyasztás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GTA5-nél múltkor írtam, hogy nagyon nehéz javítani a driverből, mert vissza kellene térni a régi rutinokra. Jelenleg az alkalmazás oldalán gondolkodnak javításban, de ott sem könnyű.
Most már benne is van a dokumentációban, hogy a fejlesztőkkel dolgoznak a probléma javításán. Ezek a megjegyzések mindig azt jelentik, hogy a driveres fix problémákba ütközik, vagy nehéz, vagy nagy teljesítményvesztességgel járna.
-
Lord Myn
senior tag
Ezt írtam én is: Maxwell/Pascal GTX szeriánál 2 kijelző fölött már 3D-s órajelekkel megy a desktop is, de a Turingnál (legalábbis az RTX-eknél, GTX nem volt még nálam) már 3-nál is visszaveszi szépen. A 4K-kat még nem teszteltem.
(#5) pokmky: Ne röhögtess már, két FHD kijelző mellett is laggolnak az intel hd graficsok.....
Min, desktopon? Ne viccelj már... 3 kijelzőn hajtom a munkahelyi Intel lapost, semmi lag nincsen. -
Tyrel
őstag
Valószínűleg közrejátszik a kijelzők képfrissítési sebessége is, nem csak a felbontása. Nálam még Pascal van de ez is csak akkor veszi vissza az órajeleit ha 2 monitorom aktív, ha a 3.-at is bekapcsolom akkor szétszalad a ménes.
Mondjuk engem sokkal jobban érdekelne valami javítás arra hogy az utóbbi pár verzió óta így random kifagy a driver, pl. Gears 5 végigjátszása közben is, sima YouTube videó nézés közben is...
-
Lord Myn
senior tag
De, képesek, csak RTX széria kell hozzá...
(3 kijelzőn tesztelve, 2 RTX kártyával is és leviszi az órajeleket, míg a GTX szérián max. 2 kijelzőnél vette csak vissza)
Viszont GTA V crash még mindig van, úgyhogy ezt is kihagyom egyelőre (pedig úgy kipróbálnám már az Image sharpening-et)
-
Predatorr
őstag
Szomorú, hogy ennyire sikerült utolérniük az amd-t meghajtóhibák terén, még ha azok súlyosságát nem is (tapasztalat!), de sajnos hétről hétre látom a törekvést rá.
Arra meg még mindig nem képesek, hogy több monitort ne 3D órajaleken hajtsanak (Intel lapos elvisz 1db FHD-t + 2db külső 4K-t simán), ez pedig sokkal bosszantóbb, mint olyan apróságok, amelyek kvázi sosem jönnek elő.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Battlefield 6
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Milyen notebookot vegyek?
- Gaming notebook topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- nVidia GeForce GTX 1070 / 1070 Ti / 1080 (GP104)
- Spórolós topik
- További aktív témák...
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 1TB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, MS3091, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest