Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
félisten
Az államtitkár közölte: mindenben a jogszabályoknak megfelelően fognak eljárni
végülis azt tették:
Az e-útdíj-rendszert egy sajátos közbeszerzési eljárás, a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésekre használható "minősített beszerzési eljárás" keretében szerzi be az állam.
(...)
Ilyet az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő, vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésre lehet kiírni.nemzetbiztonsági érdek
-
DRB
senior tag
válasz
Tikakukac #23 üzenetére
Az Tokaj és Rakamaz között a 38-ason van, pár napja gurultam arra, mondjuk vagy 3-4-5(pontosan nem tudom) éve fizetős az a szakasz is, ugyan ki lehetne kerülni, ha muszáj, de macerás(ezt általában értem, a fent említett szakasz gyakorlatilag kikerülhetetlen). Egyébként főleg a helyiek tudják megoldani a kikerülést, egy külföldi átmenő kamion nem túl valószínű, hogy belekezd ilyen akcióba.
-
Tikakukac
titán
Hát, nem tudom, én itt lakom a nagy semmi közepén, de élből tudok 30km-es körzetben 3 útszakaszt is (ami lehet 1 darab vagy passz), amin ha kamionozol, akkor fizetsz. Tokajnál mikor nyáron robogok bringával vagy kocsival, látom is a matrica kontrolos autót, ahogy nézegetik a dolgokat. Szóval rosszul tudod.
-
DRB
senior tag
Ez tévedés, az összes nagyobb főúton vannak fizetős szakaszok már vagy 5 éve, még ha nem is hosszúak, de gyakorlatilag elkerülhetetlenek és időnként ide-oda betesznek újabb szakaszokat is(igaz minimális volt az az elmúlt 1-2 évben), hogy még nehezebb legyen kikerülni. Ha egy kamion át akar ma menni az országon, de nem megy rá az autópályára, akkor sem ússza meg fizetés nélkül, ha csak nem akar bolyongani összevissza, vagy pótdíjat fizetni, egyik sem éri meg túlzottan, persze ettől még megteheti, kerülőutakon megy. Abban viszont igazad van hogy pl. az egy napos „matrica” nem túl drága(D2, D3, D4-re 3375 Ft), persze az, hogy mi drága és mi az olcsó elég szubjektív kérdés. Ha meg netán megállója van valahol, esetleg pihenője, vagy éjfél előtt néhány órával veszi meg, úgy már nem biztos, hogy meg tudja oldani egy egynapossal, úgyhogy vagy vesz kettőt, vagy esetleg egy egyhetest, ami már kategóriától függően, ~8-16000 Ft.
[link], [link] -
Nem tudom, hogy ezt hogyan lehet bovebben kifejteni. A teherszallitoknak is csak az autopalyan kell matricat venniuk (es ha valaki keresztulmegy az egesz orszagon, akkor relative az is nagyon olcso), sima fouton valo kozlekedesert semmit nem kell fizetniuk, ezert van az, hogy pl. a Szlovakia - Adria utvonal kamionforgalma a 86-os uton vezet at, nem az osztrak autopalyakon.
-
Agostino
addikt
az adó egy része így is a közutakra megy, tehát ez a kettős adóztatás önmagában visszás számomra. sovány vigasz, hogy egyelőre csak a tehergépkocsikra vonatkozik, de azok meg majd jól továbbadják a megnövekedett kiadások miatti terhet a lánc következő tagjára, azok meg tovább és tovább, aztán a végén megint az megy majd, hogy drágul a kenyér a tej a satöbbi, az áruszállítók meg majd együttérzően széttárt karokkal jakéremeznek
-
"Meg lehetne nézni, hogy egyes elsőrendű főutvonalak milyen siralmas állapotban vannak."
Mondjuk egy csomo ut azert van olyan allapotban, amilyenben (meg azert van rajta akkora forgalom, amekkora), mert egy csomo kamion Magyarorszagon keresztul megy, mert itt nincs utdij, ellentetben a kornyezo orszagokkal.
-
polonic
félisten
Nem is értem, hogy van pofájuk útdíjat elkérni bizonyos útszakaszokra. Meg lehetne nézni, hogy egyes elsőrendű főutvonalak milyen siralmas állapotban vannak. Na, az valami szánalom. És erre kérnek pénzt.
Mert ha visszaforgatnák a bevételt az utak minőségének a javításába, akkor még érthetőt lenne. De itt nem erről van szó, nagyon nem.
-
MageRG
addikt
2008-ban bevezettük az eurót, 2010-re megépült a 4-es metró, 2012-re átálltunk teljesen digitális műsorszórásra. A sikertörténet folytatódik.
Végül is ha Németországban olyan jóskapista garázscégek csinálták évek alatt, mint a T-Systems és a Siemens, akkor mi ez a feladat a magyar kormánynak?
/irony off
-
#51736960
törölt tag
én nem bánom ha csúszik ez az egész, igazából semmi kedvem matricát vennem azért, hogy a főutakon autózzak... (tudom, első körben csak a teherautók)
igazából mindig autópályán jártam, de a 4 napos matrica megszűnésével átálltam a főutakra. igaz, hosszabb az út, de előbb elindulok
és persze a fogyasztás is barátibb 90-nél, mint 130-nál...amúgy tudom, a csúszás együtt jár a kieső adóbevételekkel, de igazából akkora egy feneketlen kút az egész költségvetés (pl. a nyugíjmegtakarításokból származó 3k milliárd is elolvadt elég hamar), hogy ez a néhány milliárd már igazán nem számít.
-
Narxis
nagyúr
Közmunkások fognak állni az utak mellett és majd szedik a pénzt.
-
zazahoho
őstag
Nyilván nem hirtelen felindulásból döntöttek így. Senki nem tud konkrét dolgot, de hidd el nem azért léptek vissza mert nem kell nekik a pénz. Talán ez is igaz lehet
-
Tikakukac
titán
Már a címen is kuncogtam. Később szabályosan nyerítettem. Hát, ennyire tudom komolyan venni az elhangzottakat. Lesz e-útdíj, ez fix, de a többi az hát ööö
-
galocza
aktív tag
ez engem is érdekelne. vettünk részt közbeszerzési eljárásban (nagyon-nagyon kicsike ehhez képest), s emlékeim szerint a kbt alapján meg lehet állapítani ajánlattételi biztosítékot. ha az ajánlattevő visszavonja ajánlatát, fizet mint a köles.
s ez így helyes: faramuci magatartásával nem csak az ajánlatkérővel babrál ki, hanem a többi ajánlattevővel is.
etikátlan magatartás, jár a büntetőpont. pont. -
És honnan szed az állam annyi képzett, tapasztalt embert, aki ezt a projektet meg is valósítja?
-
DRB
senior tag
„valójában aggodalomra semmi ok”
A tarifákat nézve a fenti kijelentés picit viccesnek tűnik, bár ezen nevetni nem fogunk, főleg július 1-után. De talán annyi jó van a történetben, hogy nem valami külföldi akármilyen cég, iszonyatos haszonnal, fogja kiépíteni, hanem „házon belül” lesz megvalósítva, persze ki tudja, vannak/lesznek kétségek így is úgy is.
-
zazahoho
őstag
Arról meg nem nagyon beszéltek miért kellet viszalépni ebben a fene nagy demokratikus országban a Getronics cégnek. Aki mellesleg évekig szállított az államnak.
-
anulu
félisten
ők írják a törvényeket. naná, h az lesz
-
...NOT
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Gaming notebook topik
- Spórolós topik
- Konteó topic
- Mobil flották
- További aktív témák...
- QuantaPlex T42S-2U
- Lenovo ThinkPad P1 Gen 3 UHD, Érintőkijelző, i7-10875H, 32GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV G
- Lenovo ThinkPad L490 FHD, TOUCH, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- Lenovo ThinkPad T490 FHD, I5-8365U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, 27% ÁFÁS SZÁMLA, 1ÉV GARANCIA!
- 2020 M1 macbook pro 8/256GB elado/cserelheto
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3111
- Apple Watch SE 40mm 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC! I7 12700KF / RTX 3090 24GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Akció! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest