Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
addikt
Nem a vezető joga eldönteni, én sem azt mondtam. Nem csábítottam senkit sem arra, hogy ne tartsa be a 60-as táblát, csak egy példát hoztam rá, hogy még ahol röhejesen lassú tempót is eredményez a tábla, ott is rengetegen szabálykövetőek maradnak. Ez nem egy rossz dolog. Egyszerűen csak cáfolja a sok fikázást, amit kapunk.
-
-
válasz
AssAssynn #30 üzenetére
Azt amúgy sokan félreértelmezik, hogy a vezető joga eldönteni melyik kresz szabályt tartja be és melyiket nem. Egy gépkocsivezetőnek nincs mérlegelési jogköre a közlekedési szabályokkal kapcsolatban. Tehát ez nem fakultatív, hanem kötelező. Azért ment 60-al, mert a tábla arra kötelezi. Érdekes lenne, ha a gépkocsivezetők hasra döntenék el, ők melyik kresz szabályt tartják be és melyiket nem.
-
dugo_
veterán
Néha meg kell próbálni autónál kisebb, gyengébb járművel, netán gyalogosan közlekedni.
Gyorsan kiderül, hogy a gépjárművetezők jelentős része mezei köztörvényes bűnöző, aki egyszerűen csak fél a másik másfél tonnájától, amint kikerül ez a képletből, rögtön felbátorodik.
-
AssAssynn
addikt
Egyetértek.
Sajnos nálunk divat lett szidni mindent, ami "magyar".Fel nem fogom miért, de elég egy öngyilkos mentalitás...
Sokszor én azon lepődöm meg, hogy szinte már felesleges szabálykövetők az emberek. Lehetne menni, sehol senki, de lelassít, mert a 60-as táblát kint felejtették. Elsőbbséget ad, pedig neki lenne, csak hát jobb a biztos alapon inkább ő vár.Mondjuk inkább legyen ez, mint az ellentéte.
Inkább az öntörvényű, törtető emberekkel van baj az utakon is, mint ahogy a élet más területein is, de ezek meg vannak mindenfelé. -
Cifu
félisten
Előre: alapjában véve teljesen egyetértek.
Viszont minden viszonyítási alap kérdése.
Ha Románia, Ukrajna, Olaszország, Törökország, Szerbia például a viszonyítási alap, akkor egy álom itthon közlekedni.
De azért van még hova fejlődni. Én is fordultam be 7,5 tonnással Angliában rossz felé, a végén vagy 10 autós várt rám, de egy önjelölt forgalomirányító még a kitolatásban is segédkezett. Dudálás, ordibálás nem volt. Ugyan más világ, de a skandináv országokban előzékenység, udvariasság terén általában jobb a helyzet. Például nem láttam záróvonalon bepofátlankodót.
-
válasz
MasterDeeJay #27 üzenetére
1941-ig magyarországon is baloldali közlekedés volt.
-
-
Somatom
veterán
"kétoldalt is előzött robogós"
Motorral Saint-Tropez felé a dugóban képeztem egy harmadik sávot a záróvonalon. Borítok a kanyarban a felcuccolt HD -val, egyszer csak a hónom alatt elhúzott egy robogós HMCS. Nem hittem a szememnek. Nem értem, hogy fért el.
Sajnos, itthon is szoktam látni két oldalról előzést. Ha módomban áll, akkor szoktam szólni, hogy ezt hagyja abba, mert nagyon veszélyes. Autós kiszúrja a balos tükörben az érkező motorost és előzékenyen jobbra húzódva már el is ütötte a másikat. -
bacsis
Közösségépítő
válasz
PhilBrick #19 üzenetére
Mr X-el értek egyet... Alapjába véve qrvára igazad van
de basszus.. nem gépek vagyunk, hanem emberek... az embernek csak jól esik hogy vissza jeleznek, hogy na kösz te marha hogy segítetted a közlekedésemet... cserébe így máskor is úgy állok hozzá, hogy nem leszek faxparaszt... és így más sem lesz bunkó, ezáltal javul a közelekedés.. egy szaros köszitől... -
PhilBrick
őstag
A kettes-harmas pontnak nem igy kellene mukodnie, epp ezert ne is oruljunk neki.
Nem kell udvariasnak es elozekenynek lenni, csak betartani a szabalyokat es iranyelveket(peldaul elsobbsegadas es zipzar elv). Es ezeket teljesen felesleges megkoszonni is, a masik nem tett vele szivesseget. A tobbieket meg minek zavarjuk meg jelzesekkel. -
Saját tapasztalat:
osztrák, német: nulla előzékenység, ha bemész elé még fenyeget is meg anyázik, dudálgat, visszaelőz
olasz: úgy előzékeny, hogy ki lehet használni minden millimétert és nem fog anyázni. Tehát nem int, hogy menj be elé, de ha úgy itéled meg, mehetsz nyugodtan, ő nem fog miatta dudálni, mutogatni stb
Előfordult, hogy mentem be a nyergessel a körforgalomba és kétoldalt is előzött robogós, nem normálisak az biztos.
lengyel: előzékenyek, segítőkészek, gyakori náluk a főutakon az efféle leállósávszerű: [link] Teljesen bevett szokás, hogy akit előzöl és a szembejövő is oda lehúzódik és akkor simán elfértek egymás mellett, tehát úgy lehet előzni, hogy jönnek szembe is.
Láttam olyat is, hogy én is előztem és a szembejövő is előzött, szóval adott pillanatban négyen voltunk egymás mellett.
anglia: na itt tapasztaltam a legnagyobb előzékenységet európában, nagyon segítőkészek a közlekedésben
A többire nem emlékszem most, pedig bejártam párszor szinte az egészet.
-
válasz
CounterBoci #13 üzenetére
Bocsika, nem kioktatásnak szántam.
Valahogy mégis csak meg kell osztani a hasznos (-nak tartott) információt.
Azt már csak off-ban merem leírni, hogy a villogás inkább a másik elengedését jelenti.
A dudálás sem a mutter feltételezett foglalkozásának emlegetése melletti, bizonyos reproduktív tevékenységre történő felhívást közöl. Csak annyit jelent, hogy valamit tenni kellene az információt megkapó jármű vezetőjének. -
#33253120
törölt tag
Értik azok, csak máshogy.
Amikor görögöknél voltunk nyaralni, akkor az első nap felhívta az idegenvezető mindenki figyelmét, hogy míg nálunk a villantás azt jelenti, hogy elengeded, ott nem. Több mediterrán országban is azt jelenti, hogy jövök.
Szóval villantottál, ők úgy értelmezték, hogy menni akarsz, és néztek ki a fejükből, hogy mégsem.
-
CounterBoci
senior tag
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Nem szükséges kioktatni...
-
CounterBoci
senior tag
Mediterránok kimaradtak. A többiben én úgy tapasztaltam, hogy azért nem nagyon értik a villantást, mert kevesebb szükség van rá, valahogy automatikusan működnek a dolgok.
Más téma, de németeknél egyszer vittem magammal bicajt. Nagyobb kereszteződésekbe nem mertem először belehajtani, aztán megfigyeltem, hogy jéé észreveszik a biciklist is.
-
bambano
titán
tökmindegy, hogy te félig telinek látod a poharat vagy félig üresnek, mindkét esetben fér bele még sör
-
OK.
"...BP-en közlekedve boldog-boldogtalan sorol be elém, persze én morgok, hogy hé nem neked tartom fent a helyet... Az összes villog hogy köszi hogy beengedtem,..."
Ez az összes európai nagyvárosban így működik. Ahova befér egy autó, oda be is állni egy csak idő kérdése, hogy mikor. Torlódásban könnyen előfordulhat, hogy akkora helyre nyomul át egy jármű, ahova fizikailag be sem fér. Fékezésre kényszerít. Aki tudja, hol lehet gyorsabban haladni sávváltással, az ki is használja a lehetőséget. A helyismeret előnye.
"...ők nem az elakadásjelzőt villogtatják, hanem jobbra-balra-jobbra-balra indexelnek."
Tessék átszokni erre a módszerre. Az elakadásjelző a mögötted haladó értesítésére való, veszély esetén. Például bedugul az autópálya városba érkező szakasza.
Kettőt jobbra majd balra villantva vagy fordítva, a megköszönés jelzése. -
Én jártam már Szlovákiában, Romániában, Ausztriában, Szlovéniában, Csehországban, Olaszországban.
Nos nézzük sorba.
Ausztriában megáll a gyalogos, az első kocsi megáll, hogy átengedje...
Romániában mennek mint a bolond...
Szlovéniában még bunkóbban mennek mint minálunk. Pláne a hegyi szerpentinen. Náluk megszokott a tükörtől tüköri.
Olaszoknál meg ugye még meg is tolja a kocsid.Nálunk csak megszokottá vált, hogy mindenki szidja a Magyar autóst. Csak divat lett...
Amúgy nálunk igen is egész jól is vezetnek és mióta a gazdag BMW terepjárós szarjankókat is megmeri kuffantani a rendőr, azóta nem száguldoznak annyian és annyira...Egyet mondok 4- es főút. Gyerekkoromban hát ha nem is napi szinten de igen sűrűn megfordultunk arra és fix hogy volt egy halálos baleset. Ahhoz képest ma már sokkal jobb a helyzet...
Sok mindenkinek az nem tűnik fel, hogy eszméletlen sok lett az autó az utakon...
-
válasz
CounterBoci #1 üzenetére
"...ott jobb a morál és előzékenyebbek is az autósok, mint itt."
Nem előzékenyebbek, együttműködőbbek.
Jobban rákényszerülnek a közlekedési helyzet közös megoldására. Idővel megszokják és automatikus.
Az előzékenység nem feltétlenül pozitív tulajdonság. A nagyon előzékeny típus egy autóért vagy gyalogosért hajlandó maga mögött megállítani a forgalmat. Csúcsban annyit jelent, hogy néhány jármű kereszteződésben vagy veszélyes helyen ragad.
Elsőbbségről csak akkor szabad lemondani, ha gyorsítja a továbbhaladásod sebességét. Kiüríted magad előtt a továbbhaladáshoz szükséges utat. Ezzel a mögöttem haladókat is segítem. Kevesebb a torlódás mögöttem, mintha izmozok, hogy nekem van elsőbbségem a mellékútról kikanyarodóval szemben, amikor nincs elég hely, mert mind két oldalt parkolnak a járművek a mellékúton. -
bacsis
Közösségépítő
válasz
CounterBoci #1 üzenetére
Németország, Ausztria, Görögország, Spanyolország, és elég sokat Olaszország
Az hogy villantasz hogy beengeded magad elé, csak néznek ki a fejükből, teljesen természetes... semmi villantás.. Itt Magyarországon mi van? akár Budapesten? Én elég nagy követési távolságot tartok... BP-en közlekedve boldog-boldogtalan sorol be elém, persze én morgok, hogy hé nem neked tartom fent a helyet... Az összes villog hogy köszi hogy beengedtem, sőőőőőőt vannak akik lehúzzák az ablakot és integetnek! Külföldön ilyent az életben nem láttamOlaszországban meg tudod kinek van elsőbbsége? Aki erősebb... enyhe túlzással, és helyén kezelve a dolgot.. basszus félek egy szaros körforgóba bemenni, hiába van elsőbbségem
itthon a BMW-sek nem indexelnek? menj el Olaszországba, hát ott konkrétan senki sem indexel
Bizoyn Isten, elmegyek pár napra külföldre, majd úgy jövök haza, basszus, de jó a Magyar utakon, biztonságban érzem magammegint csak kicsit sarkítva, és helyén kezelve a dolgokat...
szerk: Jahh igen, bírom viszont a Litván sofőröket, náluk is "szokás" megköszönni az előzékenységet, ők nem az elakadásjelzőt villogtatják, hanem jobbra-balra-jobbra-balra indexelnek.. jópofa
-
Kisgépkezelő
senior tag
Velünk is megesett, hogy egy köszönömért cserébe kirántott az UAZ egy méteres hókupacból. Sőt előtte mások is megpróbáltak segíteni, csak nekik nem nagyon ment. Én is volt, hogy segítettem másnak, és hiába adott volna, nem fogadtam el. Ilyen téren tényleg barátságosak a közlekedőtársak. De ha épp nincs semmi gondom, csak közlekednék, akkor azért bőven vannak olyanok, akik szívesen bajba sodornának. Sajnos a baleseti statisztikák is azt támasztják alá, hogy egyre romlik mostanában a helyzet, aminek egy részét a mégsem olyan kedves autóstársak okozzák, más részét a kedves de maguknak egy-két stiklit el-el nézegetők.
-
nevemfel
senior tag
Tavalyelőtt decemberben az autómmal megcsúsztam a havon, megpördültem, kisodródtam a szembesávba, majd az árokba, hátsó kerékkel beleragadtam. Amíg ott vártam, addig legalább 10-en megálltak, és megkérdezték, jól vagyok-e, tudnak-e segíteni. Nem tudtak, de kaptam takarót, cigarettát, ki mit tudott segítségül felajánlani.
Fél óra elteltével, miközben vártam öcsémre, hogy jöjjön, és segítsen, arra járt egy furgon, fáradt munkásemberekkel. Megálltak, akkus flexxel segítettek kiszabadítani a kocsit, majd kötéllel kihúztak. Nem fogadtak el semmi anyagit.
Nekem is jó a véleményem a magyar autósokról, összességében.
-
Nagyon sokat javult a közlekedési morál az elmúlt 20 évben, tényleg egyre jobb itthon a közlekedés.
-
Silεncε
őstag
Én őszintén örülök neki, hogy így látod. Errefelé is jó lenne, ha jönnének ezek az autósok, itt lassan az utca végére nem lehet elmenni anélkül, hogy el ne akarjon ütni valaki...
-
CounterBoci
senior tag
Nem tudom mely külföldi országokban jársz, mert amelyekben én, ott jobb a morál és előzékenyebbek is az autósok, mint itt.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3493, 93% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3427, 100% Akkumulátor
- Designer 4K Monitor - BenQ PD-2700-U
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 Gamer notebook - R7 7435HS 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB GDDR6 WIN11
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest