Új hozzászólás Aktív témák
-
shiftac
aktív tag
Érdekes terv...
-
Cool Face
aktív tag
Ha netalántán úgy döntök, hogy beruházok egy GTX 970-re akkor az is képes lesz a DX12-t kezelni vagy megint új hardver kell hozzá? mert pont most akarok váltani a 6 éves 4870x2-met és nem szeretnék még egy évet a padon ülve eltölteni
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A régi procik csak egy ideig jók lesznek jók, mert ami bennük van számítási teljesítmény idővel kihasználják. Nagyon fontos, hogy nem azért nincsenek kihasználva a többmagos procik, mert béna mindenki, hanem azért, mert az aktuális API-k megakadályozzák ezt. Ha ez a korlát eltűnik, akkor a bennük rejlő teljesítményt elköltik jobb AI-ra, fizikára, szimulációkra, stb.
(#65) arn: A Mantle is pontosan ugyanazokra az alapokra építkezik, amire a DX12 és a Metal. Ebből a szempontból az előny is ugyanaz lesz.
-
ALLAT001
senior tag
már nem ilyen puritán AI, fizika, gameplay szimulációban gondolkodnak
Hanem milyen?
Ha ekkora lesz a gyorsulás, akkor azt lehet úgy is érteni, hogy kiválóak lesznek a régi prosszorok, csak kell melléjük egy brand new VGA? Ill. mikor lesznek forgalomban ilyen kártyák sac/kb ?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De az API parancsokat valaminek elő kell állítani, és nem mindegy, hogy az a parancs csak pár DWORD beírása a parancspufferbe, vagy sokmillió ciklusig tartó hitelesítési procedúra eredménye, ami mondjuk soktízezer parancsnál a mai processzorok teljesítményének 70-80%-át, és megakadályozza a párhuzamosítást. A fejlesztők a következő generációban már nem ilyen puritán AI, fizika, gameplay szimulációban gondolkodnak, de amíg a processzoridő több mint fele felesleges számításokra megy el, addig nem lehet ténylegesen előrelépni.
Nem kell kidobni a régi API-t. Azt hagyni kell a fenébe. A régi programoknak fel kell telepíteni a rendszert és kész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Óriási hatása van a gyakorlatban. A Microsoftnak van egy saját tesztje, amiben a DX12 kód 8x gyorsabb a DX11-nél. És ez a teszt az új generációt reprezentálja, vagyis egy komplex jelenetről szól, ahol minden eddiginél komplexebb fizikai és AI számítás van jelen. Ráadásul ez az előny a processzormagok számának emelésével folyamatosan nő, míg DX11 módban a sebesség stagnál.
Attól függ mi az átlagos PC. Zömében csak a Stardock adatai vannak, de a CEO már mondta, hogy nagyjából 5-6x-os gyorsulást kínál majd a low-level elérés az érkező játékaikban.
-
ALLAT001
senior tag
Szerinted a DX8-ban írt játékok hogy futnak?
Hát gondolom úgy, hogy a következő DX-ek tartalmazzák a régi kódot is.
Kompatibilitási módban
Tehát a DX12 is tartalmazná a régi kódot, de mellette egy teljesen újat is? Ergo az új API-ra írt fejlesztések sokkal gyorsabbak lesznek, ellenben a régiek semmit nem gyorsulnak? (Mondjuk ha nem így lenne dúrván elvágnák maguk alatt a fát, mert ki lehetne dobni az összes piacon lévő VGA-t
)
-
csongi
veterán
"A Frostbite Team érdekes projektbe kezdett, amely megalapozhatja a mobil játékok jövőjét."
A forgalomban levo keszulekek hany %-an dut ios operacios rendszer?
Arrol nem is beszelve, hogy egy barverre optimalizalni eddig sem volt nagy csoda. Irja meg ugy hogy az szeles bardver kornyezetbe is fusson. Inkabb marketing ez. Pc re sem ment eddig az optimalizalas, Igaz az eddigi dx - ek nem is adtak hozza tul sok lehetoseget. Meglatjuk dx 12 vel mit tud a motor. -
Ivy.4.Ever
őstag
Mi pc-sek viszont FIFA 15-ben az ea ignite engine-t élvezhetjük amihez a minimum processzor egy quad-core. Eddig az i3 meg bőven elég volt
Valami ilyesmiről van szó szerintem -
ALLAT001
senior tag
Én most csak azt nem látom át, hogy miért beszél mindenki CPU használati időről, amikor a DX-et a GPU-nak kell tudnia?
Vagy ezt se tudom jól?
Gondolom a legnagyobb gond a visszafelé kompatibilitással van. Mert ok h kidobják a régi API-t (ami lényegében már egy tákolmány), de akkor az új hardware-en hogy fog futni minden előző generációs program?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ott lesz a DirectX 12. Az ugyanezeket a megoldásokat kínálja, ötlet szintjén mindenképp. Az, hogy DirectX a neve maximum csak rossz emlék lesz. A teljesítménye egészen új szintet üt majd meg.
(#52) Cool Face: Az abszolút. A legkritikusabb gondokat az összes új low-level API megoldja.
-
M@trixfan
addikt
Ebben az a durva, hogy ezt sem Nvidia chipset-ű tabletre csinálták, hanem az új iPad-re. Baromi nagy profit vár még az Apple-re TV fronton. Ezk az új rendszerek a7-től fölfelé brutálisak. Egy esetleges új Apple TV konkrétan rombolni tudna a piacon. Én csak azt nem szeretem, hogy bizonyos kvalitásaiban egyeduralkodó az Apple, nem bírja a többi gyártó átlépni azt a minőségi szintet amit belépési korlátnak állít. Ezért tud bizonyos dolgokban önkényesen dönteni és ez nem mindig jó a felhasználóknak. Notebook piac ugyanez. Felső kategóriában drágábban kellett most szétnéznem segítségből és körülbelül siralmas a helyzet.
-
F34R
nagyúr
Hogy a francba lehet tableten rendesen jatszani ezt? en mar a dead triggerel sem tudtam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, de itt nem ez a lényeg. Más low-level API is ugyanarra az alapelvre épül. A fő tényező a teljesen független parancspuffer kreálás mellett az, hogy a GPU parancsok egyszerűek legyenek, vagyis nagyrészt csak pár DWORD beírása legyen az egész a parancspufferbe. Ez a processzoridőben is csak pár ciklus lesz. A DirectX 11 ebben a tekintetben majdnem tízmilliószor lassabb annál, amire a mai low-level API-k képesek. Egyszerűen a GPU parancsok parancspufferbe írása sokmillió ciklust visz el, és nem is párhuzamosítható, ami nagyobb baj.
Ez az egyik legjobb előadás a problémák megértésére: [link] - és ez nem csak az AMD-re vonatkozik, hanem az összes készülő és elkészült low-level API ezt a célt szolgálja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Például egy olyan processzoron, mint az Apple A8X. Az kb. olyasmi, mint egy olcsó négymagos, és ott lényegében duplázza-triplázza a teljesítményt a low-level elérés még single alatt is.
Az EA sem fog örökké költeni arra, hogy agyonoptimalizálják a PC-s portot, hogy beférjen a 2000 rajzolásra. Ez borzalmasan költséges dolog, mert teljesen más modelleket kell a PC-re szállítani, mint a konzolra. A hosszútávú cél egyértelműen az, hogy a PC és a konzol is ugyanazt a tartalmat kapja, mert jelenleg durva többletköltség a PC-re átdolgozni a konzolos verzió eredeti modelljeit és textúráit. Minőségváltozás nélkül egy csomó pénzt dobnak ki az ablakon, amit például oda lehetne adni a konzolos tartalmat készítőknek és akkor jobb lenne a játék általános minősége.
Ez a low-level API imádat az iparág részéről valójában az egyes platformok megmentéséről szól, mert ma rengeteg pénz megy el a PC-re és a mobilra igazából olyan problémák megoldására, amit elavult szoftveres alap okoz. Jobb helye is van annak a pénznek. -
A`rpi
addikt
Egyszerű a történet, mobil piac még nincsen kiaknázva, többi piaci szegmensen többé kevésbé rendben vannak az eladások, némi ráncfellvarrás után a jónép megveszi szorgosan minden évben az új cimkét, szóval megy a szekér, a többi meg nem számít.
-
blade zte
őstag
válasz
Döglött Róka #36 üzenetére
Addig légyszíves hanyagold e fórumok nokedlivadászatát, amíg nem sikerült az ötperces szerkesztéslimit elhagyásra felkérni az fórum szerkesztőit.
Ameddig van, addig annyi felesleges hsz jön tőled, ami nem ad hozzá a témához.
Más: Amúgy tényleg nincs tökéletesen megoldva. Jobb lenne egy szerkesztette xy időpontban kiírás, vagy hogy a szerkesztést 5 perccel később már csak alá, lehet írni EDIT néven.
-
n.p
csendes tag
-
Agrippa22
tag
Kulcsmondat a cikkben: "...a Frostbite 3-nak eleve van egy Mantle API-t használó verziója, ahonnan elég egyszerű a Metal API-ra portolni, hiszen az alapkoncepció tekintetében a két API nagyon hasonló."
@PetX: Ezt én már meg akartam csinálni Androidos tablettel - csak aztán iPad lett belőle
. Vannak már nagyon profi bluetooth gamepadek (Moga), és slimport adapterrel ki lehet lőni 1:1-ben a tablet képét tv-re. Már tavaly arról beszélgettünk haverokkal, hogy a konzolgyártók lassan kezdhetnek kapaszkodni a nadrágjukba, plusz amellett ugye folyamatosan pletykálnak arról, hogy a következő Macbook Air már nem Intel procit kap, hanem A8X-et...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX11 módhoz képest biztosan, hiszen minden felesleges többletterhelés ki van műtve belőle. Kb. olyan a hatékonysága, mint PC-n a Mantle módnak. Ezért használja az EA ezeket a low-level API-kat, mert DX11-ben a processzoridő nagy része teljesen szükségtelen számításokra megy el.
A konzolt is így programozzák már az EA-nél. Azért képes a Hardline-ban 1080p-re 60 fps-re a Frostbite új verziója. Ami történik, hogy az EA most kapta meg a lehetőséget a sokkal jobb optimalizálásra PC-n és az Almára. A PC-n már kihasználták, míg az Apple most van terítéken.
-
.OM.
aktív tag
Komolyan 70-80%-kal hatékonyabb iOS Metal alatt a BF4-es kód, mint PC-n?
Nem értek hozzá, de ez egy kicsit túlzásnak hat számomra - vagy nagyon el van tévedve a PC-s programozás.
Tehát szabványosítással és egy rendes OS / Motor / akármi bevezetésével mire lenne képes egy mai gamer PC?
Illetve amit itt más is felvetett: Ha ilyen erő van az almában, minek venni konzolt?
..vagy most ferdítenek, vagy eddig voltak direkt hülyék?
-
CsonkaImo
addikt
Nem semmi teljesítmény. Viszont jobban örülnék ha a nagy platformokra fejlesztenének egy új engine-t, ami eddig nem látott robolbatóságot tesz lehetővé, illetve grafikailag is lehetne nagy előrelépés (mint anno a 3). Ettől függetlenül kíváncsian várom a Go-s játékokat mobilra\tabletre.
-
blade zte
őstag
Elismerésem, ha a frostbite egyedülálló cég lenne, még ki is adnák 2 hónap múlva. Kár hogy kísérletnek szánják, és még ha lenne is, az EA üzletpolitikája borítaná az egészet, free to play, éves késés, direkt butítás.
No persze csak nem landol kukában, lesz is bf mobilra, természetesen egy filléres free to play trágyagrafós bf heroes féle mellékverza, hogy éreztessék velünk, hogy a mobilok piaca csak az ilyen sz*roknak van. Persze ez is csak 2 év múlva legkorábban, akkor is IOS exluzívan.
Demondani: Esélytelen történet, ha grafikai teljesítményben nézzük. Már most mindig sem megy a lassan alapnak számító fullhd, meg a 60fps.
-
DemonDani
addikt
Nincs itt semmi meglepő, teljesen egyértelmű már egy ideje, hogy a következő lépcsőfok a PC és a konzol mellett a mobil. És mivel 2020-ig a mostani konzolok kitartanak (ki kell nekik tartani), a mobilos platformok viszont elképesztően gyorsan fejlődnek, valszeg a két iparág a grafika tekintetében hasonló szintre fog érni. Persze ekkor jönnek majd az új konzolok, de ez akkor is nagyon komoly dolog.
-
arn
félisten
hihetetlen, hogy abunak egy metalos cikkbe is sikerult nemi mantamantrat csempeszni
-
MineFox54
őstag
Még i3GS-em van, de gondolkozom egy újabbon.. (No, I am not an iFan, csak nincs kedvem visszatérni droidra, meg amúgy is, alap a JB (no warez)). Akkor viszont nem lenne rossz egy ilyen.
-
InterFox
senior tag
Ez nekem három dolgot mond.
1. A mobil platform fejlődési tempója nem normális.
2. Az aktuális konzolok grafikai színvonalával, nem hogy baj van vagy lesz, de már most az elégedetlen kategóriába esnek.
3. A PC potenciál 95%-ra le van szedálva, mert az az ENGINE, amit ki lehetne hozni, egy i7-esre és egy mai GPU-ra, az köszönő viszonyban sincs egy Frostbite 3 vagy Cryengine3 esetleg egy Unreal4-el.
Ezek ma már mobil engineknek számítanak. -
PetX
aktív tag
Ezek után felvetem a kérdést, ha most itt tartunk, akkor van-e értelme a konzoloknak? Egy smart TV-t már nem kihívás összelőni egy okostelóval, e mellé egy vezetéknélküli gamepad és...
-
iMaverick
addikt
Idézet a hírből:
Fontos kiemelni, hogy ezt nem érdemes a PC-s terheléshez hasonlítani, mivel ezen a platformon a fejlesztők saját bevallása szerint is a processzoridő 70-80%-át a nem megfelelő technológiai alap, illetve a grafikus meghajtó viszi el olyan számításokra, amelyek jelentős részére igazából nincs is szükség, csak az elavult API-k túl nagy többletterhelést jelentenek a mai PC-s hardvereknek.Mondjuk ez a Mantle elég biztató próbálkozásnak tűnik, de vastagon nem kiforrott a dolog.
-
Zedz
addikt
válasz
Ivy.4.Ever #11 üzenetére
Sok más miatt is értem. Azért majd ha egy tablet elbírja a BF4 enyhén butított verzióját, akkor nem is tudom miket kellene tudniuk futtatni a mai gépeknek gond nélkül...
-
Zedz
addikt
Akár mondhatni azt is, hogy ez a PC-re nézve szégyen?
-
aram01
nagyúr
csak átszaladtam rajta, érintéssel célzol? mert az pokoli nagy előny lenne
-
ViZion
félisten
Elég nagy lenne a baj, ha ilyen egérmozin kellene FPS-t játszani...
Inkább arra figyeljenek, h a PC verzió jó legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Microsoft Excel topic
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Battlefield 6
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Revolut
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 1 dollárért kapja az USA kormánya a legjobb AI-chatbotokat
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Asus RTX 3050 8GB /Jótállással!/Dobozos!/Posta ok!
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire PULSE RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Manli GeForce RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit LHR videokártya (használt)
- Gigabyte AORUS Radeon RX 6800 XT MASTER 16G
- BESZÁMÍTÁS! Sapphire Nitro+ RX 7900XTX 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 3Dconnexion SpaceMouse Enterprise egér garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest