Új hozzászólás Aktív témák
-
saijo
csendes tag
Teljesen igazad van, én sem gondoltam arra, hogy hőmérséklet kompenzációval rendelkezik. Csak ebben a kiragadott helyzetben teljesen jó volt a működése. Egyébként néztem az egyik cellát (csak egyhez fértem hozzá a kocsiban) minimális épp észlelhető pezsgést láttam. Magasabb hőmérsékletnél is meg kellene nézni.A kérdés tényleg az, hogy ez mennyire jó az akkunak vagy mennyire jó a hosszabb idejű 14,4 V-n tartás?
Amit előzőleg leírtál magyarázza ezt a töltési koncepciót.
Azért lehet,hogy nem teljesen leírható ez a töltő -
saijo
csendes tag
Kipróbáltam az Aldis EA-2138 töltőt. Egy rövid távokon használt 3 éves akkumulátoron aminek a nyugalmi feszültsége 12,5 V. Gondoltam, hogy itt az ideje teljesen feltölteni. Feltettem rá az Auto XS töltőt. Az indítás utáni nem igazán értett kijelző ugrálások után, elkezdte emelni a töltőfeszültséget 800mA-es töltőárammal.Tette ezt 14.35V-ig (1,5 óra)ahol is kb. 1-2 másodpercre leállítja a töltést. Ezt 12-13-szor megismételve kb.35perc alatt felemelte a töltőfeszültséget 15,05V-ra, aztán átállt csepptöltésre 13,7V 78mA-rel.
Ez a szabadban volt 6 fokos hőmérsékletnél. Ha a hőmérséklet kompenzációt figyelembe veszem, ami 6 foknál +0,63V akkor ideális működést mutatott a töltő.
Ezek után kipróbáltam egy 12V 7Ah zárt akkumulátoron ami töltött volt a nyugalmi feszültsége 12,75V.
Motor módban pillanatok alatt átlépett minden fázison és 13,7V 80mA csepptöltésra állt. A 80mA nagyon sok egy 7Ah-ás akkunak,de maga a töltő korrektül viselkedett.
Lehet,hogy téli töltőnek teljesen jó ez az Aldis. Talán mégsem válok meg tőle. Persze ez nem volt egy átfogó teszt, de nem is olyan rossz elsőre.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest