Aktív témák
-
fLeSs
nagyúr
Márc. 29 folyt. köv. :DDD
-
realist
őstag
kösz: Raymond
kösz: Bandit21
:) -
Szvsz (nem akarok Raymond-al kötekedni) de
[L]http://vganfo.uw.hu/pic/ati/vga/ref9800xt_front.jpg[/L]
Ez a kép rudi oldaláról van és egy 9800XT-t ábrázol hűtő nélkül. Bár sötéten, de látszanak rajta a GPU 2 oldalán balra följebb jobbra lejjebb a GPU közepétől a hűtőt tartó ''lyukak''. Ugyanúgy mint a 9800PRO-n A Zalman leírása szerint pedig a ZM80HP-t MINDEN olya kártyára föl lehet tenni, amin ezek a lukak megtalálhatóak. Ahogy elnézem ezt a 9800XT-t hűtő nélkül a nyák abban különbözik h van rajta még egy pár plusz lyuk a nagyobb hűtő fölszereléséhez (a Ramok között mind2 oldalon.) Szóval sztem föl kell mennie rá, a másik dolog az h mennyit érne neki egy Ramborda+Zm HeatPipe combo... Ugyanis amilyen teszteket láttam gyári XT hűtővel ott elég rendesen bírta 460 köré mentek föl vele. (Bár fLeSs egyik hsz-ében azt írta h neki 485ig ment egy 9800pro HeatPipe-pal szóval sztem írj neki meg rudinak emilt h mit ajánlanak) -
realist
őstag
''A hűtésről szerzett tapasztalataink alapján ki merjük jelenteni, hogy ez az első olyan videokártyahűtés, amely bizony megér egy misét. Az óriás ventilátor fordulatszáma a GPU hőmérsékletétől függően alakul, de a legmeglepőbb az, hogy szinte állandóan hangtalan''
idézet a 9800XT kártyáról,
a kérdés az lenne az lenne, hogy ez egy referencia hűtés ugye? tehát egy abit 9800XT-n is ugyan ilyen van?
Kösz a választ! -
rudi
nagyúr
Azét nem csak a 3Dmarkok és az Aquamark van a világon!
Mondanám hogy ezek (különösen a 3dmarkok) amolyan neszesemmifogdmegjól arra való hogy legyen egy szám amivel villogni lehessen hogy nekemtöbb bebebebee. Sem nem game teszt sem nem szintetikus szóval mitsemér (OK Aquamark game teszt).
Ha game alapján akarsz dönteni akkor LEGALÁBB 5-10 ELTÉRŐ gamen kellene tesztelni többféle beállítással ahogy a PH! tesztben volt, ha nem gamet akarsz fejleszteni vagy GPUt elemezni akkor ott a rakat shader, AF, AA és még kitudja milyen teszt, azokkal méricsgélj és az alapján vonj le következtetést. -
szesa
senior tag
Illetve a fraszt!
Most latom a ph tesztben a 9800-as kartyak vannak ezen a szinten amik mar a kovetkezo ar-kategoria.
(es csak 2,3Ghz a proci...Ő) -
szesa
senior tag
Volt szerencsem kiprobalni egy fx 5900Le kartyat. ez ennyit tesz hogy 400/700 alap - 256bit/128Mb. de eleg jol tulhuzhato (490/910).
az aquamrk tesztben nalam mukodott rendesen az anzio filter, sotet foltok voltak.
3dm2k1-330: 17K
3dm2k3-340: 6,4K
aquam: 44,9
(2,3Ghz bartonnal, 53.03 driverrel)
Amugy a kulonbozo filterek driver es program beallitasai gyakran utik egymast es nem az lesz az eredmeny amire szamit az ember ezert legjobb ezt application control modban hagyni.
A kartya mivel igyencsak jol huzhato dx7 dx8 alatt iszonyat teljesitmenyu, mivel dx9es tamogatottsaga hagy nemi kivannivalot maga utan ott mar nem olyan fenyes az eredmeny. (ebbol a tesztbol nem derul ki a pontszam ilyenteren csaloka, sok aza hatezer pont de nem igazan valosagot tukrozi - pl maxpayne 2 nehany helyen megoli kartyat).
Ar-ertek aranyban a legjobb fx kartya (60khuf)
Fentebb irta vki hogy neki a sebesseg szamit nem a csili vili effektek, filterek - ez neki valo akkor :)
[Szerkesztve] -
zoltanz
nagyúr
Írtam nincs rá biztosíték hogy ezeken megy is a trueform ez a lista .
Az optimalizálás nem száít olyan sokat egyébként.
De a jövőbe biztos sok game fog készülni amik használnak hasasonló dolgokat UT2003-2004 vagy ezzel a motorral működő progik biztos.(és holnap ATI -ra optimalizáltak lesznek a programok ezt se felejtsük el.) -
zoltanz
nagyúr
A játékok amik trueformot használnak íme:
Command & Conquer: Renegade
Deadly Toonz
Earth and Beyond
Half Life
Half Life: Counter Strike
Madden 2003
Myth 3
Neverwinter Nights
New World Order
Rainbow Six: Raven Shield
Return to Castle Wolfenstein
Serious Sam
Serious Sam: 2nd Encounter
Soul Reaver 2
Star Wars Galaxies Online
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Stokerider
Team Fortress Classic
Unreal Tournament 2003
Az interneten közkézen forog egy lista onnan ollóztam ki, úgyhogy garancia nincs rá gari , hogy megy is. A driverben és a programban is engedélyezni kell a trueformot.
Egyébként még egy Geforce 3 van az nem támogatja ezt az eljárást...
Mindenkinek jó szórakozást kívánok. -
neduddgi
aktív tag
:) Szia! Nekem ATI 9600 PRO van, és NEKEM érdemes is volt csrélnem, mert csak egy FX 5200-as Nvidiám volt, ami egy nagy átverés, mert 64 bites volt a picike, és hiába volt benne 128 Mb ram, Dx8-ban gyengébb volt, mint az előtte (sajnos) eladott GEF 4MX, bár az a D9-et viszont nem tudta fogadni. De az FX 5200, és a GEF TI 4600 is csak emulálja a Dx8 alatt, tehát a vidia szemét módon úgy írta meg a drivert, hogy bár a semmi akadálya nem lett volna, hiszen erősebb volt a GEF 4 MX 128 Mb, 128 bit, mint az Fx 5200 128 Mb 64 bit, a driver csak akkor teszi lehetővé az emulációt, amikor ''megfelelő'' BIOS jelentkezik be. Tehát én ezért a szemétségért cseréltem viszonzásul ATI-ra. Tul képp a GEF4 MX-t tartanom kellet volna az ATI cseréig. Amúgy azt tanácsolnám, ha tudsz a cserével várni két hónapot, akkor várj február végéig, most még csak a karácsonyi felturbózott árakon tudsz vásárolni. Különben meg, ha megnézed a proh idevonatkozó cikkét, akkor láthatod, hogy open gl-ben futtatott játékokért nem érdemes cserélned, abban nincs lényeges előrelépés a te kártyádhoz képest, csak ha tényleg Dx9-es játékokat akarsz futtatni. Akkor az ATI 9600 a nyerő. A 9200 az ATI-nál is csak emulál, a 9800 pedig nagyon drága, annyival nem jobb.
[Szerkesztve] -
rudi
nagyúr
válasz
-=V3rthil=- #199 üzenetére
Dx9.1ben nem lesz valami túl sok újítás, már nem is nagyon lehet a mostani Shader Assembylnél komolyabbat kitalálni, egyedül a FULL32bit (vagy akár több) precizitás jöhet szóba. Már csak a ciklusok hosszán meg komplexitásán lehet variálni bár elvileg már az is végtelen. Most a gyártókon van a sor mert ugyan a radeonokat szidják hogy a ciklusos shader kódokat kibontják egyetlen hosszú kódba mégis gyorsabbak az FXeknél ebben. További ATI retek hogy nem ütig meg az OpenGL szintet sem alpha blendingben sem LODban ami ugyan nem értinti a mezei dx9 és alatta gamert de profi alkalmazásban (vagy OpenGL gamekban) már gázos lehet.
FXnek éppen az a nyűge hogy kevés regiszter más filozófia mint a dx9 szóval azért kell a junifájd kompájler de lehet hogy ez a 4xes generációval megszűnik mert ők is valami dx stílust követnek majd és akár az a fonák is előjöhet hogy az NV el tudja érni azt hogy a játékok 80-90% ához (ott érts inkább 3D motorokat) loesz junifájd kompájler és akkor hiába dx9es a Radeon meg hiába sír bárki hogy optimalizálás, ott lesz gyorsabb lesz és legalább olyan szép mint a másik fél kép és a mezei júzer sz@rik rá hogy ez ráolvasástól vagy mitől történt.
Mindenesetre dx9.1ről ráérünk akkor beszélni ha mind a két nagy gyártó kihozza a maga chipjét és szépen megnézzük ki hány ''lóerőt'' vonultat fel és utána megnézükk kinek milyen ''sofőrje'' van és kierül aminek ki kell derülnie... -
k.zozo.
tag
Üdv! Geforce Ti 4200-ról váltanék Radeon 4600 Pro-ra csak még nem tudom hogy az árkülönbség és az Nvidia feladása megéri-e. Ebben szeretném a segítségeteket kérni. Eddig még csak Nvidiáim voltak és nem ismerem az ATI-t.
Driver támogatottsága, játékkompatibilitása milyen? Nincsenek prblémák vele?
Azt hallottam, hogy a grafikája elég szép.
Meg én elég sűrűn használom a tv-kimenetet TV-Toolal és
azon elég sok mindent lehet állítgatni és jó képet ad a tv-n de ez a progi csak az Nvidiával kompatibilis ha jól tudom. A Radeonok tv-kimenete milyen, nincsen gond velük? Van ahhoz is hasonló program amivel a tv kimenetet
lehet buzerálni, vagy ahhoz nem kell? Bocsi ha kicsit sokat kérdeztem egyszerre:) KÖSZI -
divot
veterán
válasz
-=V3rthil=- #199 üzenetére
A NVidiának már csak azt kell elérnie, hogy az ő szája íze szerint készüljenek a programok... Szóval lesz még itt adok-kapok! Hiszen most már az ATI se piskóta szereplő a piacon. (Csak az árak nem fognak lejjebb menni, mert arra mindkét nagy vigyázz, hogy nehogy már mi járjunk jól.)
-
-=V3rthil=-
őstag
És tudja valaki, hogy mikor jön a DX9.1? Nem lenne rossz, ha tényleg ennyire megdobná a teljesítményt, de én valahogy szkeptikus vagyok... Mind1, reménykedem, hamáregyszermegintnVlóratettem:))
-
divot
veterán
Két dolgot talátam:
Clock Speed Single Texture + Z Dual Texture + Z Z/Stencil Only
Radeon 9800 Pro 380 3040 3040 3040
GeForce FX 5900 Ultra 450 1800 3600 3600
Basically, only frame buffer blending is done at 4 pixels per clock, everything else is done at 8 ppc.
The main problem is the old terminology does not really apply to the new programmable pipelines. GeForce FX 5800 and 5900 GPUs run at 8 pixels per clock for all of the following:
a) z-rendering
b) stencil operations
c) texture operations
d) shader operations
For advanced applications (such as Doom3) *most* of the time is spent in these modes because of the advanced shadowing techniques that use shadow buffers, stencil testing and next-generation shaders that are longer and therefore make the apps ''shading-bound'' rather than ''color fill-rate'' bound.
Only color+Z rendering is done at 4 pixels per clock, all other modes (z, stencil, texture, shading) run at 8 pixels per clock.
Illetve:
''its rumored that DX9.1 will increase nvidia shader performance by as much as 60% at full 32-bit rendering.''
Szóval érdekes időknek nézünk elébe. :) -
divot
veterán
Senki?
-
divot
veterán
Srácok, ezt a mondatot a tesztből hogyan kell értelmezni?
''a GeForce FX 5800/5950-es széria futószalagja néhány esetben 8x1-esként, azonban az esetek többségében 4x2-esként működik'' :F -
fLeSs
nagyúr
GP4 - nem ismerem
Toca Race Driver - kipróbáltam, helyette is van a MotoGP2, F1 2002 (később F1 99-02 lesz), NFS U, több versenyautóst nem szándékozom használni
Aquanox2 - ott az Aquamark3, az kb. ugyanaz
Fifa 2003 - a 2004 már megvan, azt majd kianalizálom, hogy van-e értelme :)
Truform - ez jó kérdés, úgy tudom, hogy csomó játékhoz peccs kell, hogy használja a Truform-ot, majd utánanézek. -
zoltanz
nagyúr
Már ha rátértünk erre a témára szívesen látnék a tesztek között ezekből a játékokból :
GP4
Toca Race Driver
Aquanox 2
fifa 2003
Az ATI kártyáknál szívesen megnéztem volna egy tesztet a trueformra is és képeket. A teljesítmény miként változik bekapcsolt trueformnál Pl. UT2003 vagy más, esetében a 9600 XT 9800 XT-nél. Hozzá engedéjezett AA val +AF el, ezek különböző kombinációi . -
[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=31182[/L]
[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=32042[/L]
[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=29129[/L]
[L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=30570[/L]
Röviden ennyi a kis csokor az említett ''tag'' áldásos tevékenységéről. Amerre jár ott béke honol... -
Thom!
veterán
Az egyensúlyt fenn kell tartani.. :DD
-
rudi
nagyúr
Ma végre megnéztem a Right Markot, és a D3D teszter NAGYON jó lett. Kb. 10perc alatt megcsináltam vele a 0-2-4-8-16×AF teszteket szines és normális MIP mapekkel és 0-45-60 fokos screenshotokkal, és ebből SAJÁT maga csinált egy átlátható html-t!
A másik jó oldala meg hogy ott van hozzá a forráskód c++ban, HLSLben részletes magyarázatokkal szóval alig kell hozzá érteni hogy az ember 100%ig tisztában legyen hogy éppen mit mivel hogyan mér! Szépen le is töröltem az aquamarkot mega 3dmakokat :D
[L]http://www.digit-life.com/articles2/radeon/r9500-9700-dx9-p2.html[/L] -
Thom!
veterán
Egy bug miatt az ARB2 jelenleg nem működik az NVIDIA DX9-es kártyáival, ha azokhoz a Detonator FX új változatát használjuk. Az NVIDIA szerint az ARB2 üzemmód éppen olyan sebességre lesz képes a végleges driverrel, mint az NV30 kód. Sok minden történt azóta, hogy John Carmack legutóbb frissítette a témával foglalkozó honlapot (www.bluesnews.com). A lebegőpontos shaderek pontosságával kapcsolatos kérdésekre is itt kapnak majd választ az érdeklődők.
Egy régi Tom's teszt. -
Piftuka
veterán
A ''Ha'' csak azért sok, mert én írtam.
Úgy értem, már vannak olyan tesztek, amelyek alapján elmondható, hogy remek kis kártya ez. A 9600Pro teljesítményét hozza, a driverek is jók már (a kezdeti tesztekben ezekkel voltak gondok) és olcsóbb is, mint az ATI hasonló kategóriás kártyája. Ezek közül csak az utolsó TÉNY még a szememben.
Majd akkor nem használok feltételes módot, ha nálunk is elterjed a káryta, többen vásárolnak és így ''kézzelfogható'' véleményeket lehet olvasni róla.
Én bizakodó vagyok. Persze jó lenne, ha a DIAMOND is kijönne ilyen kártyával ! :P -
Raymond
titán
Nem akarok nagyon beleszolni, de:
''ha igazak a hírek az új S3 Delta Chrome chipről és valóban a Radeon9600 Pro teljesítményét hozza olcsóbban, jók lesznek a driverei és nem lesznek inkompatibilitási problémák vele''
Ez eleg sok HA. Foleg egy S3 chipre. Hidd el nekem nem lesz az egy nagyagyu... -
zoltanz
nagyúr
NFS Underground-nál, hogy legyen AA a ''light trails'' melett a ''motion blur'' effektet is ki kell kapcsolni. Nálam is jelentkezett a hiba.
Egyébként a cikkben észrevetétek hogy a Pixel fillrate értékek drasztikusan jobbak az ATI- nál ( FX 5900 ultra: 1800 Ati 9800 XT :3200 ) majdnem dupla!
Ja ? -
Piftuka
veterán
válasz
Donki Hóte #150 üzenetére
Azt nem értem, hogy lehet valaki egy HW cikknek ''fanja'' ! :U
Én a pénztárcám és a saját jól felfogott érdekem ''fanja'' vagyok. Ha egy cég piacra dob egy VGA-t, amelyet meg tudok fizetni, kiváló a képminősége, példásak a driverei, jó a teljesítmény-ár aránya és a kártya minősége, akkor tőlem hívhatják Nvidia-nak, ATI-nak, vagy Turboterminator MZ300-asnak is... azt fogom választani.
Most például úgy néz ki, hogy ha igazak a hírek az új S3 Delta Chrome chipről és valóban a Radeon9600 Pro teljesítményét hozza olcsóbban, jók lesznek a driverei és nem lesznek inkompatibilitási problémák vele, akkor már cserélem is le -az egyébként nem régen vásárolt- ATI 9600 kártyámat. -
P34k
tag
fLeSs!
Akkor egy 9500@9700Pro-val még ellötyögök egy ideig, nem?
Fölösleges csereberélnem... egyenlőre...?
Üdv! -
faster
nagyúr
Nem az a lényeg, hogy a felhasználóknak otthon milyen gépük van, hanem hogy a GPU milyen teljesítményt nyújt egy adott játék alatt. Ha pedig procilimitálttá válik a teszt akkor csak a ''jé, fej-fej mellett halad az FX is meg a Radeon is'' típusú eredmények jönnének ki, amiknek meg nem sok értelmük van.
-
fLeSs
nagyúr
Olvasd el a Világok harca című cikkünket, értelmezd a táblázatokat, utána tárgyalunk, OK? :)
Abban ugyanis van skálázódás vizsgálat is, és kiderült, hogy az R9800Pro egy 3 GHz-es P4-gyel is procilimitált mindenhol.
De szted egy 2500+ Barton kihajtja...
Mi vagyunk a teszterek, nem te, hadd döntsük el mi, hogy hogyan jó. :) -
kvazar
tag
virge - voodoo2 ua gépben
voodoo2 -v3
v3-m64 -geforce
régen is így voltak a lépések hát ugyancsak láttuk a különbségeket egy quake2 alatt. ugyanabban a 233mmx ben :))) -
kvazar
tag
remélem ezt a beszédet nem gondoltad komolyan...hm...
persze vannak határok és 166mmx-be nem teszünk (még ha tudnánk sem) r9800at. de nemondmá hogy egy közép bartonba akkor egy közép r9600 vagy közép fx5600kéne és csak a csúcsgépbe kell ekkora vga. tapasztalataim szerint pont egy gyengébb gépbe kell erőkarit tenni hogy elfogadható teljesítmény legyen még ha a cpu nem is 100% ig használja ki a vga lehetőségeit.
egy erős cpu-ram mellé meg persze hogy erős vga kari, de arra má tényleg nincs lé. majd lesz de addig jó lenne látni némi profitot az r9800tól ha nem is maxot.
nem mindenki löködi felfelé a cpu-ját! vagy löknek rajta 200mhz-t. sokat dob biztos :))
tessék pl. 2500xp 512ddr333 és KÖZÉP VGA r9600 128mb
vagy 2500XP 512ddr333 és NAGY 9800pro vagy xt, vagy mittomén.
nekem a gagyi közepes bartonomat szemmel láthatólag megdobta már maga csak a gpu-mem órajelnövekedése. nanemá. -
fLeSs
nagyúr
Ugye viccelsz?!?!? :F
A csúcskártyák alá minél jobb procit kell berakni, közepes kártyák alá közepes/jó procit, míg gyenge kártyák alá közepes/kicsit gyengébb procit (persze nem celeront).
Sztem elég logikus.
A generációs VGA-teszt is egy 2.4C procival lett elkészítve, nem egy 3.2C-vel vagy A64 3200+-szal.
1ébként úgy néz ki, hogy a ref gép egy A64 lesz mostantól. -
fLeSs
nagyúr
Reméltem, hogy nem kell elmagyarázni azt, hogy egy videokártya tesztnél nem az a lényeg, hogy a fórumozóknak milyen gépük van, és olyan gépen kell nekünk is letesztelni a vga-kat. Itt az a lényeg, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a vga-ból, nem az, hogy egy 2000+-os Athlon XP-vel minden felbontásban ugyanolyan eredményeket kapjunk.
Amúgyis, aki R9800 XT-t vesz, annak vszínűleg nem gyenge proci van alatta, ha pedig igen, akkor nem ért a dologhoz, vagy csak vagizásból vette meg. :D -
-
rudi
nagyúr
A high dinamic range effektek éppen valami hasonlót csinálnak. Van pl. az ATInak egy animusic nevű demoja amiben zongorahúrok és gyorsan mozgó labdák motion blur és mozgás irányban elnyúlást csinálnak a nagyobb dinamika érdekében. Lehet hogy éppen ez a jövő útja és nem a 200FPS...
-
FFeri
csendes tag
A mozi tényleg 24 fps, csakhogy ott nem olyan képek jelennek meg, mint a monitoron. Ott egy képkocka a másodperc 1/24 része alatt történt dolgokat rögzíti, ezért pl. egy gyors mozgás homályos (motion blur). Amikor ezt levetítik, akkor sokkal folyamatosabbnak látod, mint a monitoron a 24 fps-t.
-
Asusfan
őstag
válasz
Donki Hóte #150 üzenetére
Sztem azé nem vannak annyira lemaradva,előbb kelletekk volna jobb driverek aztán kellet volna csak a nagy durranás(fx5800),amiből aztán semmi sem lett.
Ati-ban a legfőbb tényező a jó ár. -
Én ugyan nVidia fan vagyok, de a cikk tárgyilagossága alapján el kell ismerni, hogy most az Ati a jobb.
Egy dolgot azért nem értek, ha az első meccs döntetlen lett, akkor hogy jött ki a 3:0-ás végeredmény :F :F :F
[Szerkesztve] -
kvazar
tag
:)) jól elbeszélek magammal :))
-
kvazar
tag
ez rendben is van de akkor már el se olvassam és vagy lekakiljam hogy mekkorát adott ez a ''nagy'' kari fps-ben? me hogy még 100rongyos karira csakcsak telne de csak azért még egy százas a cpu-ra? :))
megdobogtatná a szívem a teszt ha ilyenem lenne cpu-ból :) így papiron csak a teszt sajna sokunknak nem sokat ér.
vagyis ha jól veszem ki ilyen kártyát ettől kisebb gépbe nem is érdemes venni?
sokkal jobban nyáladzanék ha közepes gépen látnám a frame-t mert akkor még gondolkodnék hogy vegyek-e egyátalán ilyet, de így? -
Viktor77
titán
Nem tudom erre reagált-e valaki?
Méghogy az NFS Underground nem szereti az FSAA-t? És hogy egyáltalán nem simít?
Ha-ha-ha!
A light trails-t próbáltátok már kikapcsolni? :)
[Szerkesztve] -
SZVSZ épp azért megy ilyen bika procin a teszt, h nehogy az legyen a szűk keresztmetszet és a VIDKARI tudja kifutni magát amíg csak bírja. Egy 1700-es cerka vagy bármi képtelen lenne kihajtani egy 9800XT 5950U-t. Azzal télleg előjönne az a probléma h ugyanannyi FPS-t hoz egy 9200 mint egy 9800... Majd lesz (volt is már) proci meg mem meg alaplap teszt, ez most VGA, és ehhez ilyen konfig kell.
-
kvazar
tag
FRAPS! ez egy fas-----ság! olvastam a cikketekben egyéni mérésnek kiváló. vagy a fraps a tré, vagy ti rontottatok el valamit, vagy csak a cikkben lettek elírva a beállítások, vagy nekem nem az a karim amit vettem, ez lenne a legviccesebb mert mindenre az van írva a nyákon hogy fx5200 nvidia stb, a másikra meg fx5600 :)). na a probléma az hogy a fx5200 26fps-t produkál (NFSU)azokon a beállításokon amit ti is írtatok :)) még radeon olyan 30egykettőt??? áááá. csak a nagy bibi az hogy mindezt 2400+on 256rammal. (és nem 3.2ghzP4c)tutira beállítottam a driverben a cuccokat, és tuti be is kapcsolódtak mert azonos képlopásaimon jó látható a különbség mint ahogyan ti is csináltátok.
ebből vagy az következik hogy ennél a játéknál szinte mindegy milyen vga-d van, vagy és ami a legrosszabb és legérdekesebb lenne hogy ezeken a játékokon ekkora (10-12 fps) lenne a különbség 20 és 100rogyos kari közt? ezt nehéz lenne elképzelni! úgyhogy én megnéztem vagy 20* a beállításokat és ha leveszem őket meg is nő az fps, tehát műxik a dolog. nézzétek meg még1x azt a részét a tesztnek.
még egy kérdés. mivel ez ph cikk ugye, jó lenne ha megnéznétek hogy itt a ph-n kb. milyen gépet használnak az emberek, és az átlag gép nem p43.2c, jó volna ha azokon a masinákon lenne egy adott teszt amit mi is használunk nagy átlagban. pl barton, t-bred vagy sima p4 2-3ghz-n, és végre élesben megmutatni egyúttal a celeronok teljesítményét is. ez késöbb sok flame-t ki fog oltani. gondolom számít game-k alatt a cpu különben még jó lenne egy 2-3 éves proci is nem? és nem a legújabb és majdnem legdrágább ram-cpu-lap kapcsolattal tesztelni, mert mire itt nagyátlag ezt megveszi elavul a vga-ja :))
így elveszi a kedvem hogy a legjobb vga is csak akkor tesz ekkora fps-t a képre ha ilyen cpu-m van. :((
remélem jövőben minden ilyesmi teszt az akkori erős középkategóriában(árban)is le lesz tesztelve.
köszönöm. -
_Volkovy_
nagyúr
off
A Vice City nálatok hogy viselkedik,ha kikapcsoljátok a frame limitert?Nálam azt csinálja,hogy ha elkezdek tépni kocsival,egy idő után elfogynak a textúrák az útról,házakról,és csak egy semleges színű paca látható a helyükön.Nálatok is van ez?És ha nem,milyen driverrel?
on -
fLeSs
nagyúr
OK! Köszi a tippeket, megfontolás tárgyává tesszük őket, és ha itt lesz az ideje, akkor majd meglátjuk, hogy ezek közül melyiket használjuk.
1ébként a CodeCreatures tudtommal erősen NV optimalizált progi (megvan!), kíváncsi lennék, hogy mi lesz akkor, ha átnevezek 1-2 filet. :) -
rudi
nagyúr
Hú de vártam ezt a a kérdést :D
csúcskategória
amiben teszteljetek: 1024×768 vagy 1280×960/MAX×AA/MAX×AF - hiszen úgyis ezen használják őket, lehet egy ICizzasztó 1600×1200 és a közepesekkel összemérendő 1024×768/maximum 4×AA/maximum 4×AF (vagy azon a felbontáson ahol a középkategória még tud 30FPS-t)
szintetikus
RightMark, ShaderMark2.0, Codecreatures, Aquamark3 (csak hogy lássunk nV nyelvjárásban is valamit)
Games:
OpenGL: Wolfenstein (mert még játszák), Call of Duty (mert legújabb), SS:SE
DirectX: TRAoD mindenképpen mert az az első és szinte egyetlen fullosan pixel&vertex shader2.0-s, Tron2.0, X2 - (valamilyen Thret) mert asszem az is shaderintenzív
Középkat
amiben teszteljetek: 1024×768/noAA/noAF és 1024×768/30FPS környéke belőve AF/AAval
szintetikus ugyanaz
game akár ugyanaz is lehet + pár besztszeller (kb. azok amiket múltkor mértetek)
Lehetne még egy versenyen kívüli informatív kategória ahol kiszivárogtatott beta és alfa ''jövőjátékok'' lennének mérve - gondolom ezért szivárogtatják ki őket :D
Tuti lesz még ötletem (Aniso Tester, X-mas, Alpha teszter stb.) :D -
fLeSs
nagyúr
Esetleg lehet adni tippeket, hogy milyen játékok legyenek a kimaradó versenyzők helyett, mik azok a játékok, amik tényleg népszeerűek, és van értelme lemérni.
1ébként örülök, hogy mindenkinek(?) tetszik a cikk, nemhiába volt a meló vele. -
rogers
aktív tag
Csak csatlakozni tudok azokhoz akik szerint király a cikk :) Tárgyilagos és közérthető és nem szűkölködik a tényekben. Bár én most nem kacsintgatok új videókártya után, (azt géppel együtt kéne cserélni az meg ráér most amíg kijön a HL2 :D ) de akkor is érdekes volt látni, hol áll a piac.
Az meg külön szinte már csodálatra méltó, amennyi meló ebbe bele lett téve.
So, thx és csak így tovább. -
rudi
nagyúr
Találtam egy ilyet: [L]http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/1103/itogi-video-gallery-bugs.html[/L] nagyon idekívánkozik.
-
zoltanz
nagyúr
Elöször is gratulálolok a részletes, körültekintő és elfogulatlan cikkhez fless-nek, ami manapság elég ritka.
Lehet hogy jelenleg az OPENGL nem a legnépszerűbb, azért van. Ott vannak a OPENGL 1.2 1.3 játékok, tesztek is(pl. AQUANOX 1-2). Igaz ezek a kártyák már nem ezekhez készültek (1.4).
Az ár és a tuningolhatóság mindig változik az időben , ahogy gyorsabb ramok jönnek a régiek meg kihalnak. De a tesztek eredményeibe nem csalódtam ATI a nyerő az FX probálom minnél elöbb elfelejteni (már a CAVINCTONT sem szedem... )
Szerintem nem baj egy programnál ha 25 FPS az átlag, az a lényeg drasztikusan ne esen 20 FPS alá huzamosabb ideig. Mert akkor nem lehet jól szórakozni. -
rudi
nagyúr
Ez a teszt (és az összes többi) úgy lenne az igazi, ha az adott kategóriába szánt kártyák adott órajelen működnének.
Ez az elképzelés azért sántít mert egyes gyártók más-más területekre gyúrtak. Hasonlóan van ez a CPU piacon is. NV kínkeservesen megcsinálta a 0,13as gyártástechnológiát hogy magasabb frekiken tudja hajtani a vasait míg az ATI maradt a régi 0,15ön (csúcskategória) és csak reménykedhetett hogy az NV nem lesz túl gyors. A 9600pro és 9600XT kapcsán ól látható hogy mennit hoz a technológia fejlődése. A két chip egyformán 0,13 de az XT modernebb technológiájú (low-k - alacsonabb dielektrikus állandó) és máris 10-15%os javulás VPU frekiben (a legjobban húzott pro-k ritkán mennek 520fölött míg az XTk nagyrésze megközelíti a 600at).
Érdekes portéka lehet a PowerColor 9600XT bravo edition-ja (210Euro a 128MBos) mert azon 2,5ns-os RAMok vannak ami ugye 400MHz. 9600XT 600/400on :D -
Piftuka
veterán
Csak elméleti síkon...
Ez a teszt (és az összes többi) úgy lenne az igazi, ha az adott kategóriába szánt kártyák adott órajelen működnének.
Akkor lehetne mondani, hogy ez a chip ennyire képes, a méásik annyira...
Mert itt teljesen nyilvánvaló, hogy az OpenGL alapú játékoknál az NV 5900 Ultra javára sokat nyomott az, hogy jóval gyorsabb a mag- és memória sebessége.
(egy 475/475-ön működő Radeon 9800XT-vel már másképp lett volna).
S lám, amikor az innováció számított -a chip képességei (DX9) valós felhasználásban-, mindjárt megmutatkozott, hogy melyik a helyes alternatíva !
Megjegyzem, remélem, hogy az Nvidia magára talál és egy ütőképes kártyacsaládot dob piacra ! Nagyon nem szeretnék egy monopol VGA piacot ! :U -
rudi
nagyúr
Nem akartam kötekedni csak gondoltam leírom ide mert aki olvasta a cikket azt talán érdekli (éppen erre jó a fórum hogy kitárgyaljunk olyat mi esetleg nem annyira közérdekes de egyeseket izgat). Amúgy AF szögfüggőség terén igazat adok az ATInak hogy a leggyakraban használt (80%ban közel vízszintes/függőleges felületek vannak a mai gamekban). Éppen A rightmarkban látható hogy mennyivel szebb az ati AF 0,90,180 fokban (célirányos kéményes teszt).
TRAoDban tényleg nem volt Patchem szóval lehet azért voltak a bugok.
5900SE/XT/SL és még mittudomén milyen neveket találtak ki. Eddi láttam pár érintőleges tesztet és érdekesen magas OC eredmények voltak szóval izgi kártya lehet.
Ha legközelebb alkalmatok van rá érdekes lehetne egy ''legkevesebbért a legtöbbet jellegű teszt'' ahol azt firtatnátok meddig megy fel civilizáltan egy közepes árfekvésű kártya (9600pro, 9600XT, 5700asok, 5900XT és esetleg egy célirányosan keresett 4ns-os RAMokkal szerelt sima 9600as) mert gondolom a legtöbb PH! olvasó ebben a kategóriában érdekelt. A legfontosabbnak a mostani tesztből is azt tartom hogy egy felsőközépkategóriás VGA elég a mai játékokhoz 1024*768ban és ez jó :C -
Gresi
csendes tag
Még azért megnéztem volna, hogy hogyan teljesít egy ATI Radeon 9800SE - is, no nem azért, mert az olyan izmos kari volna, hiszen csak 4 futószalag van benne, mert a másik 4-et gyárilag tiltják, hanem azért, mert külföldi oldalakon olvastam teszteket, amikben egy egyszerű crackelt driverrel edig szinte mindegyikbe be tudták kapcsolni a másik 4 futószalagot is, és ha még ha szerencséje is van az embernek, és értelmes ramok vannak a karin, akkor akár egy teljesértékű 9800, vagy esetleg egy 9800Pro-t lehet csinálni belőle....És mindezt igen kedvező áron....
-
Piftuka
veterán
Majd' elfelejtettem...
fLeSs ! Király lett a teszt ! Átfogó, részletes, színes, érdekes... :C -
Piftuka
veterán
Naaaaa, hát azért ha megvan MINDIG a stabil 25 FPS és nem esik az alá, az már elég egyes játékokban. Ezt több, mint 1 évi nagyon intenzív online MOHAA-zás mondatja velem.
Most, hogy a 9600SE került a gépembe 50 és 99+ FPS között nyomulok a játékban pályától függően. Ez bőven elég. Előtte 25-40 volt (és csak a V2-n ment 99 fölé) és bizony gyakran előfordult, hogy 25 alá esett. Ez persze egy Radeon VIVO, majd egy Radeon8500-al volt így.
Nekem egyelőre elég a 9600SE. Még nem is volt drága. Azért az kiderült a tesztből (és külön örülök, hogy a TR-ben ez a kártya is vizsgálva lett), hogy a DX9-es volta miatt még van keresnivalója ennek a tulajdonképpen low-end kártyának is a jövő DX9-es játékaiban. -
zeg
őstag
A megjelenítő sem ad folyamatos képet, az emberi látás sem folyamatos.
Csak össze kell adni a kettőt. Én úgy emléxem, hogy az emberi agy által másodpercenként feldolgozott képek száma átlagosan sokkal kevesebb mint 24 kép.
Ráadásul a feldolgozott képek száma állandóan változik(pl.: betegség/gyógyszerek esetén sokkal fárasztóbb lehet a monitor bámulása) -
Club
őstag
Klassz a cikk!
De tééééényleg!
Csak ha jobban belegondolok, én sosem adnék 100k-t pölö egy videókáryára:))
De jó tudni hogy mire képesek ezek a kártyák. -
Scorpion
tag
válasz
steveetm #110 üzenetére
Érdekes, de vannak emberek, akiknek nem tűnik fel a szaggatás. Engem nagyon zavar 1 bit mérték után. Ha te a 20 fps-t folyékonynak látsz, akkor a te szemed butított (ne vedd sértésnek). S lám néha nem is rossz ha vmi mx-es:).
Más: Gondoljatok bele, ha legyek lennénk, nagyon nagy gondban lennének a vidikártya gyártók, mert ami nekünk már folyékony, az nekik még bőven diavetítés. :DD -
fLeSs
nagyúr
''Második: RightMARK az nem olyan MARK X-bit-labs gyártmány http://www.rightmark3d.org/d3drmsyn/ valamelyik tesztjükben volt részletes leírás hogy milyen shaderkódot használtak; érdemes lehet megnézni, eddig még egyik VGA gyártó sem ''optimalizált'' rá.''
Majd megnézem, de már úgyis mind1. 1ébként szvsz elég a PS 1.1 és PS 1.4 elemézéséhez a 3DMark2001-et venni, a PS 2.0-hoz meg a 3DMark03-at. Mármint a progikban ezeket a teszteket.
''Szerintem az ATI világosabb ködjei és átlátszóbb objektumai az ''optimalizált'' alpha blendignnek köszönhetőek, ami először az Aquamark3 kapcsán jött elő, FreeM nemrégen felhozta a fórumban de inkább linkelem az eredeti forrást: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=9139&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=simulate%20future''
OK! :D
''Az hogy az ATI AFje szebb és élesebb képet ad az két dolognak köszönhető:
1. Éppen olyan objektumállásokat néztetek (falak, talaj stb.) amik beleesnek az ATI ''kiváltságos'' szögeibe (0-90-180-270) ahol jobb mint az NV megoldás.
2. Az NV Intelli Sample még mindig kicst agresszívan bámik a megfelelően éles MIP szintek kiválasztásával. Amikor teszteltetek ugye application preset (vagy hasonló, nemtom mi a neve most) beállításon volt? Intellisample: http://www.digit-life.com/articles2/behind-intellisample/index.html''
Nézd, le van írva a tesztben, hogy nem kísérletezgettünk azzal, hogy olyan képeket lopjunk a játékokból, amin tutira lesz különbség. Najó, egy kicsit igen :D
Ha egyszer ezek az általános mozdulatok/képsorok egy játékban, akkor nem fogok direkt olyan pózt keresni, amiben az FX aniso-ja a szebb.
1ébként Quality-re volt mindig minden állítva.
''Én is találtam jópár hibát TRAoD-ban pl. amikor kimászik a vízből vagy felkapaszkodik valami párkányon akkor úgy fordítja a kamerát hogy egy pillanatra látni Lara fejét belülről Amikor először áttam rohadtul megijedtem a két szemgolyótól Volt olyan is hogy a pickup-ért átoldalazott a hölgy a falon.''
A saját demó a PARIS3 pályán lett felvéve, ott is van víz, a demóban még úszkálok is :D
Szal a lényeg, hogy nem találkoztam ilyennel, fel volt rakva ez a V49-es patch?
''Annyita sajnálom hogy nem volt OC teszt, remélem legköyelebb látun majd 600/700ra húzott 9600XT és 500/1000re húzott 5900SE-t.''
5900SE? Az mi? 1ébként sorry, de így is volt mit lemérni. :U -
rudi
nagyúr
Végre volt időm átolvasni a cikket és tudok írni részletes véleményt.
Első és legfontosabb: NAGYON okos döntés a közepes kártyákot a még emészthető FPSszint felső határán mérni!
Második: RightMARK az nem olyan MARK X-bit-labs gyártmány [L]http://www.rightmark3d.org/d3drmsyn/[/L] valamelyik tesztjükben volt részletes leírás hogy milyen shaderkódot használtak; érdemes lehet megnézni, eddig még egyik VGA gyártó sem ''optimalizált'' rá.
Szerintem az ATI világosabb ködjei és átlátszóbb objektumai az ''optimalizált'' alpha blendignnek köszönhetőek, ami először az Aquamark3 kapcsán jött elő, FreeM nemrégen felhozta a fórumban de inkább linkelem az eredeti forrást: [L]http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=9139&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=simulate%20future[/L]
Az hogy az ATI AFje szebb és élesebb képet ad az két dolognak köszönhető:
1. Éppen olyan objektumállásokat néztetek (falak, talaj stb.) amik beleesnek az ATI ''kiváltságos'' szögeibe (0-90-180-270) ahol jobb mint az NV megoldás.
2. Az NV Intelli Sample még mindig kicst agresszívan bámik a megfelelően éles MIP szintek kiválasztásával. Amikor teszteltetek ugye application preset (vagy hasonló, nemtom mi a neve most) beállításon volt? Intellisample: [L]http://www.digit-life.com/articles2/behind-intellisample/index.html[/L]
Ha jól tudom az Aquamark3ban azért hoz az NV ATIközeli eredményt mert ott a fejlesztők inkább NV ''nyelvjárásban'' kódoltak.
Én is találtam jópár hibát TRAoD-ban pl. amikor kimászik a vízből vagy felkapaszkodik valami párkányon akkor úgy fordítja a kamerát hogy egy pillanatra látni Lara fejét belülről :D Amikor először áttam rohadtul megijedtem a két szemgolyótól :D Volt olyan is hogy a pickup-ért átoldalazott a hölgy a falon.
Annyita sajnálom hogy nem volt OC teszt, remélem legköyelebb látun majd 600/700ra húzott 9600XT és 500/1000re húzott 5900SE-t.
Csak így tovább!!! -
steveetm
őstag
válasz
VladimirR #106 üzenetére
akkor biztos az én szemmmel lesz gond, hogy simán tök más jáccani mikor olyan 20 fps el megy a game(nem beakadozik, a két érték között konstans sebességgel kb), meg ha mondjuk 60 al.
De ennyi erővel a crtket sem érdemes minél nagyobb frissítésre rak, 24 felett úgyse látnánk a különbséget?
Na hogy on is legyek kicsit, a cikk marha jó lett, sztem egyértelmüen eldőlt hogy ati vagy nv(egy egy kép volt csak ahol nv jobb volt sztem, de összegségében messze ati, sebességről nem is beszélve)
Üdv.: steveetm -
Notes
senior tag
Összeségében az a kép alakult ki bennem, hogy most inkább ATI. Tekintettel a jobb hűtési megoldásokra is.
-
VladimirR
nagyúr
Az emberi szem 24 kepet kuld az agyba masodpercenkent, tehat elegendo lenne 24 fps
DE: sokszor ezek atlagertekek, jatekban az fps ugral ossze vissza, ijenkor neha megakadhat a kep, pedig az atlag megvan 30 (5-55-ig ugral pl.)
MASIK: ott van mondjuk a Q3: egty bugos sz@r aminel nem a latvany, stb miatt szamit az fps, hanem a mozgast is befolyasolja, mivel nagyobb fps-nel gyorsabb vagy es nagyobbat ugrassz (ha ismered a kveket akkor ez mond nelked valamit neked: dm6-on a railt 1 bunnibol lehet megugrani, DE 600 fps felett helybol is egy circle-jump-pal) -
kvazar
tag
jövöbe szerintem nem elhanyagolhatóan fog beleszólni a doom3 motor ami opengles asszem, nem elhanyagolható az elsö dx9-es alap az nfsu sem, és persze a tomb raider... szóval ezek az alapok valszeg meghatározzák a jövőt.
nézzétek meg alaposabban ezeknek a game-k nak az eredményeit akármelyik karinál !felbontásra odalesni ám! kijön egy csillogóbb nfsu2 :)) és annyi a 100ért vett karinak is. :)) opengl nincs temetve tekintve a mai játékok akár q3as motorjaira nézve is, persze majd a legnagyobb fps game motorját fogják temetni :)) -
Wishbone
csendes tag
Sziasztok
Nézzegetem a számitásteknikai boltokat és egyiknél találtam radeon 9800 és egyből két fajtát:Egy Excaliburt és egy sapphire.Mind akettő dobozos csak nem tudom hogy melyiket vegyem melyik, a jobb és azt se tudom hogy melyikhez mit csomagolnak?Help
Aktív témák
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Natural Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3507
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 9060XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 400 Lite / 8/256 GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Lenovo LOQ 15AHP9 - 15.6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 8645HS - 16GB - 1TB - Win11 - RTX 4050 - 2,5 év gar
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest