Új hozzászólás Aktív témák
-
Kisgépkezelő
senior tag
válasz
pető bá' #163 üzenetére
Az tény, hogy nagyjából az autósok 90%-a (beleértve engem is), nem tud megtenni úgy egy kilómétert, hogy ne szabálytalankodjon kettőt, miközben mindenki a szabálytalankodókról panaszkodik. (Hát még ha nem autóval, hanem valami mással szabálytalankodnak...
) A magam részéről én sem tartom problémának, hogy a dinamikus haladás érdekében az ember megfelelő körültekintéssel megszeg ezt-azt, ha ezzel senkit nem veszélyeztet, akadályoz. Nyilván érdemes mérlegelni, hogy mit nyer az ember, mert fél perc előnyért ritkán érdemes idegeskedni. Van egy kollégám, akivel egy útvonalon szoktunk menni egy jó nagy szakaszon. Ha egyszerre érünk oda a főút elejére, akkor nyomjuk neki a rácsingot. Különböző taktikán vagyunk, mert ő amolyan cikázós gumcsikorgatós fazon, én inkább lassabban megyek, hogy ne törjön meg a lendület minden lámpánál. Általában egyszerre érünk oda. Volt, hogy megpróbáltam elmagyarázni a srácnak, hogy mi az a zöldhullám, de láthatóan nem érdekelte.
Egy darabig idegesített, ha valaki szabálytalan előnyre tesz szert, de végülis nem versenyzünk, mit zavar engem, hogy kielőznek a záróvonalon, átmegy mellettem a bringás a piroson, elhúz mellettem 180-al a pályán, ha neki ettől jó, nekem meg nem lesz rosszabb, hát csinálja!Geller72:
Egyszer én is voltam egy társaságban, ahol valaki felvetette a bezzeg a Ladában volt anyag frázist. Utánanéztünk és rájöttünk, hogy annyira nem volt benne vas, hogy nagyjából a mai szuperminik (Twingo, Fiat 500, Panda, Ford KA, VW up!, Skoda Citygo, stb...), némelyikében több anyag van és akkor még arról nincs is szó, hogy anyagabb anyag van benne, mert időközben a legolcsóbb autókban is elterjedtek a nagyszilárdságú acélok, ráadásul a rengeteg töréstesztet és számítógépes szimulációt figyelembe véve oda teszik a sok anyagot, ahol tényleg szükség van rá a biztonság érdekében. Csúnyán néz ki egy mai autó egy ütközés után, de ha jobban megnézi az ember, gyakran csak filléres (az autó újkori árához képest) műanyag takaróelemek repülnek szerteszét, miközben a "vas" mögötte jóval kevésbbé sérül, mint egy olyan autónál, amit még nem az Euro NCAP teszteken való minél jobb szereplés jegyében terveztek. Az Euro NCAP oldalán egyébként elérhetőek nem csak a 0-5 csillagos értékelések de egy pár oldalas szöveges értékelés is. Érdemes belenézni, hogy egyes típusok mennyit fejlődtek generációról generációra. Nekem például a régi Opelemnél egy frontális karambol esetén az ölembe csúszott volna a kormányoszlop, miközben a következő generációban már ugyanolyan erejű ütközésnél a helyén maradna. Az azért nem mindegy.Lauda: Nekem az Osztrák morállal kapcsolatban az tűnt fel, hogy sokkal kulturáltabban tudnak autópályán közlekedni. Ha tudnak lehúzódnak (nálunk is kötelező lenne), ha előzöl és látják, hogy tőled jobbra összefüggő kocsisor van, akkor nem másznak a seggedbe, megvárják míg végzel és lehúzódsz magadtól. Mondjuk azt a szokásukat nem egészen tudom érteni, hogy alpesi falvak közt miért járkálnak mopedautókkal a szerpentineken.
-
#42431471
törölt tag
válasz
pető bá' #163 üzenetére
3) Én szuper előzékenyen oldom meg az ilyen helyzeteket. Ha valakinek nem megy a megfelelő féktáv megválasztása, akkor segítek én. Ha valaki beáll 20 cm-re a seggembe tartósan (értsd: nem így adta ki neki a vitorlázása, és látom hogy tolni akar), akkor leveszem a lábamat a gázról. 20 cm-hez a biztonságos sebesség 10 km/h alatt van, egy koccanásba nem fogok belehalni.
De a legritkább esetben kell 70 alá lassítanom. Érteni szokták az emberek a célzást.
Ez egyébként is win-win helyzet. Segítem az előzését a lassítással, már persze ha úgy dönt hogy inkább elmegy mellettem a záróvonal ellenére is. -
#90088192
törölt tag
válasz
pető bá' #163 üzenetére
Tudod, az hogy az életben udvarias vagy nem hátrány vagy a jogszabályok által szabályozott dolog, ha ezt kombinálod a józan esszel akkor mari kb ott vagyunk amit mondtál, innen csak egy lépes a professzionális "Leszarom, én szabályosan megyek de udvariasan" nézőpont amikor nem gyorsítasz, hanem egyszerűen csak lehúzódsz szabályos sebességnél esetleg lassítasz is hogy növeld a sebesség különbséget ha meg akarnak előzni. Ezt csináltam az összes teherautó sofőrrel, meg úgy álltálában mindenkivel aki el akart menni mellettem. Nem kell szabálytalankodni, nyugodtan autózhatsz olyan tempóban amivel akarsz, és ha Te akarsz előzni akkor, ha mindenki így viselkedik nem lesz probléma.
Az hogy a két traktor nem szabályosan közlekedett az meg faktum mert legalább annyi helyet kell egymás között hagyni, hogy beférjen aki előzni akar.
De erre nem az a megoldás, hogy csak dudálunk mint a süket, egy nagyon jó példát láttam rá, a villamos ha megáll, meg kell állni egy vonalban a hátujjával, mert az úttestre szállnak le az emberek.
Autós simán elmegy mellettünk persze a villvezeto mar lattá és nem nyitotta az ajtókat.A következő lámpánál pont az autós mellet állt meg a villamos, az autóban, egy szinte remegő nő a volánnál, a villvezeto hölgy szépen elmagyarázta, hogy mit csinált rosszul, az autós no megköszönte és mentünk tovább.
Senki nem hőbörgött.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Előrendelhető a OnePlus Pad 3
- Kerékpársportok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Asztrofotózás
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Lexus, Toyota topik
- További aktív témák...
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Keresem : Lenovo Legion 5 16IRX9 83DG0037HV
- Nintendo Switch bazár (Okosított Nintendo Switch konzolok, játékok, tartozékok)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged