Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Szerencsére csak ritkán voltam ilyen szituban (Oostende - Ramsgate), de tényleg szörnyű. 14 óra meló után elkezdem a pihenőt a kontinensen, miközben várok a kompra. Nagy pihenés. Aztán jön a megszakítás, felállok a kompra. Rohanás kajálni, amíg még a kikötőben van a hajó. Mivel van kabinjegyem, ezért a kompút is pihenőnek minősül. Ahha. Négy óra egy ablaktalan kabinban, három vadidegennel. Nesze, pihenj! Aztán megint megszakítás, leállás a kompról, gombostű hegyén befűzni a kamiont egy parkolóhelyre. Ekkor cirka hét óra pihenőidőnél járunk. Még maradt kettő és kipihenten indul a szép, új munkanap. És ez, így szabályos, tehát biztonságos. Ahha.
-
Annak a törvénynek elviekben a biztonságot kellene szolgálnia, de akik megírták szerintem sohasem művelték ezt a szakmát. Egyik kedvencem, hogy megszakíthatod a pihenőidőt a kompra/vonatra való fel és leálláshoz. Namost én pihenek (nem fog sikerülni, mert tudod, hogy kelned kell majd), majd felállok a kompra/vonatra, próbálok megint pihenni (ez sem fog sikerülni, mert tudod, hogy le kell majd állnod), aztán leállsz és folytatod papíron a pihenődet (ami megint nem fog sikerülni érthető okokból). Eltelik faszán a "pihenőidőd", majd kezded a műszakot és letolsz 700 km-t + 2-3 rakodást. Ha épp nem állsz fejre. Az ilyenek miatt is gondolom azt, hogy ez a szabályozás inkább szolgálja a kereskedelmet, hogy menjen a szekér, mint a sofőrök és környezetük életét és biztonságát. Mondjuk én mindig figyeltem arra, hogy ne szakítsam meg ilyenekkel a pihenőmet, úgy intéztem a dolgokat, hogy a komp előtt vagy után pihentem. Pedig próbálkoztak bőszen vele. Majd ha te ülsz öcsém a kormány mögött azt csinálsz amit akarsz, én nem szakítok meg semmit sem.
-
kenwood
veterán
persze oket elobb,de en lattam olyat is tobbszor,hogy a ceg egyik tartooszlopa repult.
a vezetoket a kovetkezmenyek nem erdekeltek, ok csak siman megszabadultak attol, akik ravilagitottak arra,milyen szar munkat vegeznek.
nyilvan kaosz volt utana,de azert sem fent,hanem lejjebb talaltak felelosoket. -
válasz
Tikakukac #264 üzenetére
Szerintem fordítva. Becsülje meg őt a munkahelye, mert van esze, jól dolgozik, megbízható stb stb. Egyre ritkább az ilyen manapság. Sajnos ma sok ember nem akar dolgozni, csak követelőzik, elégedetlenkedik, a munkáját leszarja. Na az ilyeneket röptetik, ha még a jogaiért is próbál küzdeni.
-
-
Somatom
veterán
Egyetértek. A 9 helyett 10 óra vezetés még nem is olyan gáz. De, a 3x15 óra meló tényleg nagyon sok. A maradék 9 óra pedig bruttó pihenőidő, ami tulképp motorleállítástól, motorindításig tart. Ebbe kell beleférjen az alváson kívül a tisztálkodás, a vacsora, a reggeli, kávé, stb. Cirka 7 óránk marad aludni és indul a következő 15 órás munkanap, mert pontosan 9 óra múlva indítani kell a tachográfon a műszakot, különben már csörög is a telefon, hogy mi van, miért nem dolgozunk.
-
Ghoosty
őstag
Ezeket a "meghosszabbítható", "csökkenthető" dolgot nem szabadna folyamatosan alkalmazni, mert kimeríti nagyon az embert. Bár gyakorlati tapasztalatom nincs, így nem tudom, hogy valójában mennyire az, de nagyon durvának hangzik. Ezek után meg fáradtan vezetni elég balesetveszélyes.
Amúgy nem tudom, hogy ez hogyan van összeegyeztetve az általános MTK-val, mert ott egyértelmű a 12 óra/nap. De gondolom van valami külön paragrafus a sofőrökre.
-
válasz
#42431471 #249 üzenetére
Top állapot szerintem a sportolóknál van/lehet, ide elég ha biztonságosan tudod vezetni a járművet. (a 4/c emiatt már eleve fasság, csak a szankcionálhatóság miatt szükséges).
Többivel egyet értek.
Szerintem amúgy jobban fog figyelni. A 30 ezer forint nem nagy összeg, hamar elfelejti az ember. Ha viszont nagyobb terhet nyög ki az ember, utána próbálja azt a lehetőségéhez mérten elkerülni. Olyat is lehetne, hogy emelkedne a büntetési tétel az elkövetett szabálysértések számának arányában. Mondjuk öt éves időszakon belül. Az első 70-es városban legyen 30 ezer, a második 60 ezer, a harmadik 120 ezer és így tovább. Így aki egszer benézte, nem "bűnhődik" annyira, aki meg gyakran benézi ott gáz van, illetve a szabályokkal nem törődők is belátnák előbb-utóbb, hogy a gatyájuk rámegy, ha nem változtatnak. Aki pedig nem tudja kifizetni, az dolgozza/ülje le.
-
Somatom
veterán
Nem csak én dolgozom így, hanem az összes kamionos az EU -ban. Egységes szabályrendszerünk van (561/2006/EK), amely pontosan meghatározza a napi, heti, kétheti munka, pihenő és vezetőidőinket. Egy hitelesített műszer rögzíti a tevékenységeinket. Ezt olvassa ki a rendőr és az esetleges hibákért nagyon durva (Euróban ezres nagyságrendű) büntetéseket is kiszabhat. Ráadásul 28 napra visszamenőleg ellenőrizhet.
A rendelet úgy szól, hogy a rendszeres napi pihenőidő 11 óra, ami heti három alkalommal 9 -re csökkenthető. Ha a 24 órából kivonod ezeket, akkor kijön a 13-15 óra munkaidő. A vezetőidők is rögzítettek. Napi 9 óra, ami heti két alkalommal 10 -re növelhető. 4,5 óra lehet max. az egyben levezethető idő, ami után legalább 45 percet kell pihenni.
Bővebben: Kamionos topik. -
Ghoosty
őstag
Amióta kikerültem a suliból versenyszférában dolgozok, csak akkor tekintettem el a törvény adta jogaimtól, ha nekem is előnyöm származott belőle. Ilyenkor is mindig megjegyeztem, hogy ez törvénytelen. Nem egyszer fordult elő, szembe mentem a vezetéssel. Pl nem egyeztem bele a helyi adatkezelési szabályok változásába, mert az előnytelen volt számomra; többször előfordult, hogy nem voltam hajlandó aláírni, hogy kész és jó a munka, ha szar volt. Már több mint 10 éve itt vagyok, elismerik a képességeimet és a tudásom, de másokat csesztetnek, mert mindig van aki nem ennyire tudatos.
-
kenwood
veterán
A soforoket picit jobban vedi a torveny,mint a sima munkavallalot, de azert mindig irigylem azokat,akik a dolgozokat tudatos fellepesre sarkaljak.
Ezek az emberek valszeg sosem dolgoztak a versenyszferaban, vagy nekik termeszetes,hogy 2-3 evente kell munkat valtaniuk.
Papiron jol hangzanak a munkavallaloi jogok,de a gyakorlatban ezeknek az ervenyesitesevel fix helyed lesz a leepitesi lista elen.
Semmit nem szeretnek jobban a vezetok,mint amikor a sok birka kozott megjelenik egy jogban jartasabb arc,es elkezdi tuzelni a nepet -
#42431471
törölt tag
Egyszerű, ha elmulasztasz egy táblát már nem vagy top állapotban, és nem kellene vezetned. És ha önbevallásos alapon sem érzed magad jól, akkor egyértelműen nem kellene dolgoznod.
Attól most tekintsünk el, hogy szerintem ilyen munkarendben nem is dolgozhatsz. De te vagy a kamionos, biztos jobban tudod, mert gondolom téged büntet a rendőr nem a cégedet. -
Ghoosty
őstag
Már alapból nem szabadna 13-15 órát dolgoznod, mert 12 a törvényi maximum 1 napra, (túlórával együtt).
És igen, ha teljesen le vagy fáradva egy ilyen után (amit egyáltalán nem csodálok), akkor nem szabadna vezetned.
Persze némileg túlzás a csak 'top állapotban' vezethetsz, de 3 ilyen nap után már simán eléri a fáradság és koncentráció csökkenés azt a mértéket, hogy nem szabadna vezetned.
Ráadásul a vezetési munkakörre még egyéb szabályok is vonatkoznak, de gondolom te ezzel tisztában vagy, ha ez a munkád. -
Azokon a helyeken egyértelműen sebesség túllépés okoz sok balesetet egyszerűen fix mérőket kell kihelyezni majd még a mérés helye előtt jól láthatóan kitáblázni hogy automata mérő van ne mennyé mán gyorsan. Így nincs az hogy lesben áll a yard bokor mögül és csak pénzbeszedőnek tűnik az egész. Win-Win.
A másik pedig amit nemrég láttam a tv-ben hogy nem hallják meg a mentőt mert szól a zene. Hallgatok én is zenét és tényleg nagy forgalomban csak az utolsó pillanatokba veszem észre a mentőt akkor húzódok le. Erre meg valami mobil app kellene hogy ha 1km belül mentő van akkor jelezzen valahogy vagy halkítsa le a zenét. Kihangosítóval megyek, netrádió szól szóval én örülnék neki ha egy csomó veszély előre lehetne jelezni ilyen formán. Talán a Wazze-ba integrálni valahogy.
Piros lámpa témára nehéz jó megoldást találni, sok lehet a hibás észlelés. Szerintem egyértelműen csak videóval lehetne igazolni hogy valakinek csak a segge lógott bele vagy tényleg a piroson ment át. Ha sárgánál nem tudok lelassítani mert a valagamba jön valaki akkor átmegyek, előfordult hogy a kocsim hátsó része a pirosban van, ugyanakkor a mögöttem lévő is simán átjön a már full piros lámpán és ez mindennapos. Néhány helyen van számláló már ha még van, azok jók mert lehet számítani arra mikor vállt a lámpa.
-
Somatom
veterán
válasz
#42431471 #249 üzenetére
Mi az, hogy top üzemállapotban? Mikor vagy olyan állapotban és főleg, meddig? A vezetés során az állapotod romlik. Ha csak top állapotban vezethetsz, akkor az első perc után abba kell hagynod. Nekem 13-15 óra a napi munkaidőm és 9-10 óra a vezetési időm. A harmadik ilyen nap végére enyhén szólva nem vagyok top állapotban. Akkor a negyedik napon már nem is szabadna dolgoznom?
-
Tikakukac
titán
válasz
#42431471 #249 üzenetére
És akkor most el kéne mesélned te hogyan futtatsz öndiagnosztikát, milyen hibakódokat dob ki az agyad ha csak 99,9%-os vagy és mit jelent a fáradt definíció. Továbbá, hogy hány darab független számítógép dolgozik benned.
Mert amit szeretnél, az nincs. Nem is volt, nem is lesz. Esetleg valami baromi távoli önvezető korban. Talán.
Utolsó mondattal meg ekkora ellentmondást beékelni
Lauda: Nem fog jobban figyelni. Nem vagyunk gépek. Lassan huszonéve csinálok olyan műveleteket amik csukott szemmel mennének, de biztos sosincs.
Továbbra sem az a probléma, ha 200-al vereted és elkaszálnak. Tegyék. De hagyjuk már ezt és társaikat a francba. Felőlem nyugodtan lehet állítani, hogy a közlekedés biztonsága az első és lehet papolni arról ki mekkora marha ha 20 centit lecsíp egy záróból, csak nehéz befogadnia a testemnek, hogy a 36-oson is valamiért az extrémen kívül kirakott nyílegyenes várostábla előtt kell fényképezni, nem utána 2 kanyarral, ahol nonstop halnak meg emberek, mert kikanyarodnak és veretik neki a zárón. Akkor írják le szépen, hogy gyerekek, a pénzre megyünk, minden mást lesz@runk. Örömmel és boldogon fizetek ki minden bírságot. Az őszinteséget díjazom. A kamuzást rühellem.
-
#42431471
törölt tag
Legjobb tudomásom szerint még a kreszben is benne van, hogy csak top üzemállapotban ülhetsz be a volán mögé. (4. § b) )
Ennek folyományaként kizárólag szándékos hibák léteznek az utakon. Minden ember képes felmérni, hogy még képes -e 100%-ban figyelni, ha nem az, akkor menjen utasként. Ha valaki ennek ellenére vezet...
Nem mondom, hogy én nem ülök be a volán mögé fáradtan. De nem is sír a szám, ha benézek egy táblát és elmeszelnek a zsaruk. -
válasz
Tikakukac #245 üzenetére
Fogj egy széket, ülj le a körút mellé és számold meg a nullád akkor
Az en tapasztalatom az, hogy ezeknek a szama elenyeszo az osszes jarmuvet tekintve. Mashol elunk, masok a tapasztalataink.
Mondjuk anyámat, akinek a közalkalmazottija egy határ fos és a 30k-s minimál bünti gyomorszájon vágással egyenlő.
Hogy miért nem vezet szabályosan, nos, remek kérdés. Lehet, hogy holtfáradt volt, máshol járt az agya, szimplán másra figyelt és nem látta a 30-as táblát a felüljárón. Szerintem a helyszínen még fel is kellet volna gyújtani az autót is, mert ilyet csinált.
Ezt elfogadom.
De teljesen mindegy amúgy, felesleges tépni a számat vagyis a billzetet. Neked így tetszenek a dolgok, szerinted így kell mennie a rendszernek. Szerintem nem.
Eppen azt irtam, hogy szerintem ez a rendszer igy nem jo. Sokkal tobb rendori ellenorzes kellene, mellejuk nkh-s ember merokocsival. A bunteteseket pedig megtobbszorozni. Aki ugy kozlekedik, hogy masokat veszelyeztet, azokat a masodik alkalomtol bortonbe csukni.
-
Tikakukac
titán
Fogj egy széket, ülj le a körút mellé és számold meg a nullád akkor
Mondjuk a valaszt kikerulted, hogy melyik autos kort viselik meg a jelenlegi buntetesek. Ja es azok miert nem kozlekednek akkor szabalyosan.
Mondjuk anyámat, akinek a közalkalmazottija egy határ fos és a 30k-s minimál bünti gyomorszájon vágással egyenlő.
Hogy miért nem vezet szabályosan, nos, remek kérdés. Lehet, hogy holtfáradt volt, máshol járt az agya, szimplán másra figyelt és nem látta a 30-as táblát a felüljárón. Szerintem a helyszínen még fel is kellet volna gyújtani az autót is, mert ilyet csinált.
De teljesen mindegy amúgy, felesleges tépni a számat vagyis a billzetet. Neked így tetszenek a dolgok, szerinted így kell mennie a rendszernek. Szerintem nem.
-
válasz
Tikakukac #243 üzenetére
Onmagaban ez tulajdonkeppen semmilyen valtozast nem hozna a kormolok es gagyixeonosok koreben, hisz ehhez kell az altalad emlitett egyutthato is. Ezen kivul szerintem a ket emlitett kor a legkisebb problema a magyar utakon. Konkretan nulla a jelenletuk.
Mondjuk a valaszt kikerulted, hogy melyik autos kort viselik meg a jelenlegi buntetesek. Ja es azok miert nem kozlekednek akkor szabalyosan.
-
Tikakukac
titán
Mit figyeljen a ket szem?
Mondjuk arra, hogy álcafüst jön ki a kocsiból? Talán ahhoz nem kell túl nagy műszaki szakértés.
Az egesz magyarorszagi uthalozat minden metere melle allitsunk ki megfigyeloket 24 oraban hoban szelben vagy az egesz magyarorszagi uthalozatot kamerazzak be es figyelje az utakat operator 24 oraban. Ha egyik sem, akkor hogy kepzeled ezt a projektet?
Ezt a projektet úgy képzelem el, hogy ha a rendőrautó mögött egy gagyixenonos baromarc halad, akkor állítsák meg. Ha a kapitányság előtt naponta 20-szor meg egy a csipsztyúningos 3-as golf, amin tippre leömlő van csak fent, akkor lehet egyszer ránéznék a dolog. Ezek ilyen kegyetlen időbefektetéses dolgok, tudom.
Melyik reteg az, amelyiket ez megviseli? A jelenlegi tetelekre gondolok. Mert en most nem latok olyan autos reteget, amelyik normalisan kozlekedne. A szakadt szar suzukitol elkezdve a q7-ig mindegyik vadallat szintjen kozlekedik.
Az hát. Vadállatok. És akkor bekocsikázod európát és rájössz, hogy nem. Barom meg mindig lesz mindenhol, bármilyen területen. Ahogy villanyszerelő, úgy kormányt tekergető is.
-
válasz
Tikakukac #241 üzenetére
Nem kell a kamerát figyelni. Kamera sem kell. 2 rohadt szem kell az egészhez.
Mit figyeljen a ket szem?
Az egesz magyarorszagi uthalozat minden metere melle allitsunk ki megfigyeloket 24 oraban hoban szelben vagy az egesz magyarorszagi uthalozatot kamerazzak be es figyelje az utakat operator 24 oraban. Ha egyik sem, akkor hogy kepzeled ezt a projektet?
Egy réteg kicsapja és röhög az egészen. Nos, nekik minden mindegy lesz.
Melyik reteg az, amelyiket ez megviseli? A jelenlegi tetelekre gondolok. Mert en most nem latok olyan autos reteget, amelyik normalisan kozlekedne. A szakadt szar suzukitol elkezdve a q7-ig mindegyik vadallat szintjen kozlekedik.
-
Tikakukac
titán
Vagy figyeljék a kamerán mennyi kormot bocsát ki a passat?
Nem kell a kamerát figyelni. Kamera sem kell. 2 rohadt szem kell az egészhez.
Azt támasztja alá, hogy a jelenlegi büntetési tételeknek nincs megfelelő visszatartó ereje. Mert szarnak a vezetők az egészre. Nem csak a lézer janik szarik rá, a suzuki swiftes is. Ha megfelelően magas lenne a büntetés összege, akkor meggondolná a paraszt hogy közlekedik. Talán. Így meg kivágja a harmincezret' és röhög az egészen.
Egy réteg kicsapja és röhög az egészen. Nos, nekik minden mindegy lesz.
-
#56573440
törölt tag
válasz
DeFranco #236 üzenetére
Mi sírás volt itthon a civil audi tol körrel aztán büntetnek... Közben égésterben a nepper mesélte, hogy a nemeteknel pályán szó szerint szpatták hasonlóan civil autóval, tolták aztán megelőzték, aztán lassitottak, visszaelőzte őket, megint tolták...
Ipari szinten nézik valóban a követési távot, és kiszednek ha sáv váltást nem jelzed pl...
-
mephi666
nagyúr
+236: ja, itt csak így lehet nevelni... kamera kellene a lámpákhoz és figyelni a piroson áthajtókat, emellett kamera kellene a zebrákhoz is és azoknak is küldeni a csekket, akik nem adnak elsőbbséget a gyalogosnak, vagy a másik sávban még áthajtanak az orra előtt
annyi pénz befolyna pár hónap alatt, hogy nem győznék lapátolni... a követésit is tartatni kellene: pár napja robogós jött így rám, hogy nem tudtam, hogy jobbról akar majd előzni, vagy mit tervez? kis fékezésre már simán belém jött volna...
biztos lenne anyázás, de mindenkinek a fejébe lenne verve a tanulópénzért cserébe, mit ír elő a kresz, ami lényegében azért van, hogy a szabályokat betartva mindenki biztonságosan célba érjen...
ui: legviccesebb lenne az összes jobbos kereszteződést bekamerázni... na abból lenne csak igazán anyázás
-
DeFranco
nagyúr
válasz
mephi666 #234 üzenetére
németországban sem azért olyan a vezetési kultúra amilyen mert ott angyalból gyúrják az úrvezetőket, hanem mert egyrészt szét van kamerázva minden, legalább is a neuralgikus részek és a pályák, és ha szabályt szegsz csúnya tétel a bírság.
oly annyira, hogy ott azt is nézi a kamera, hogy betartod-e a követésit az autópályán és ha nem, ha tolsz, ha agresszív vagy simán megy a csekk.
-
válasz
mephi666 #234 üzenetére
Akkor meg az lenne a baj, hogy pénzt szednek be és különben is hogy képzelik ezt.
Amúgy egyet értek. Korábban 100 ezer volt a piros ha jól emlékszem, nem értem miért vitték le 50-re. Én emeltem volna inkább 200-ra.
https://passport.blog.hu/2016/07/21/kulfoldi_birsagok
A norvég tételeket kellene itt is minimum bevezetni.
-
mephi666
nagyúr
ha a ksh-nak is ilyen baleseti statisztikája van, akkor nem lenne kifizetődő felszerelni fényképezőket ezekre a helyekre és fotózni a piroson áthajtókat? gyorsan meg lehetne nevelni a népet, hogy ha már erősen sárga a lámpa, inkább álljanak meg, mert egy piros fotó 50ezer forint lesz?
-
válasz
Kisgépkezelő #227 üzenetére
Erről nem az engedélyezési rendszer tehet. Mert az nem engedné meg a nem megfelelő állapotú autókat sem a közutakon. Azt képtelenség kiszűrni, hogy vannak olyan bázisok, ahol plusz pénzért átengednek nem megfelelő járműveket is.
Sokat ellenőriz az nkh amúgy. Mikor elkezdi a vizsgáztatást a vizsgabiztos, azt látják az nkh rendszerében is. Mikor jóváhagyja az autót, akkor azt látja az nkh ellenőre is, na ilyenkor szokták lestoppolni a vizsgát és akkor semmi sehova és mennek ki a helyszínre. Átnézik az autót, hogy tényleg megfelel-e a vizsgakövetelményeknek. A márkaszerviz ahova járok, ott is rendszeresen járnak az ellenőrök.
-
Szada85
aktív tag
Én csak a személyautós vonalat ismerem, ott van cég, aki végigjárta a dolgot, és - bár ugyancsak nem olcsón, mert TÜV fordítás, terveztetés, engedélyeztetés, stb -, de van lehetöség pár módosítás legalizálására. Pl komplett sportfutómüvet is forgalmaznak otthoni cégek közül néhányan már hivatalos beszerelési engedéllyel.
A Mkp. szabályozást nem ismerem sajnos.Németországban valóban van lehetöség a TÜV papírral rendelkezö kiegészítökkel szabályosan átépíteni az autód, azonban rendszeresen nézek TV-ben, YT-on is ilyen müsorokat, és itt is ugyanúgy dívik a kifúrkált kipufogódob, "cut-out" szelep, hanggenerátor, és társai. Vadásznak is a szervek az általuk csak "Poser"-nek hívott egyénekre rendesen a nagyvárosokban.
Egyébként én is olvastam ilyesmit, hogy ha importálsz olyan autót, aminek a német forgalmijában minden be van vezetve, akkor azt honosításkor elvileg átvezetik a magyar forgalmiba is. Nem próbáltam egyelöre, csak olvastam, így a müködöképességét nem tudom alátámasztani.
-
Somatom
veterán
válasz
Kisgépkezelő #229 üzenetére
-
Kisgépkezelő
senior tag
Kitcarok kapcsán hallottam, hogy azokat szokták itt összerakni, tréleren kivinni a németekhez, ott levizsgáztatni, aztán itt honosítani. Mondjuk engem a Fast&Furious életérzés nem érdekel, de egy Caterham 7-et egyszer összeraknék, ha egyszer meglennének hozzá az anyagiak.
-
Somatom
veterán
válasz
Kisgépkezelő #227 üzenetére
Motoroknál ez úgy működött, hogy a már kész gépet szétszedték, kivitték Angliába, ott összerakták, lepapírozták és mint odaát forgalomba helyezett, egyedi járművet hozták be. Nem tudom, hogy ebbe mennyire kavart bele a Brexit.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Mondjuk az már régi sztori itt magyarországon, hogy ha az ember építene, átépítene valami autót megfelelő szakértelemmel, jó minőségű biztonságos alkatrészek felhasználásával, akkor is lehetetlennel határos, (és még drága is), hogy rendesen lepapírozza, miközben ha majd szétesik az autód, és szinte várja a pillanatot, hogy a hírekbe kerüljön azzal, hogy "a sofőr elveszítette felette az uralmat", akkor a megfelelő vizsgaállomáson a megfelelő áron bármikor "áttolhatod".
-
Somatom
veterán
Ez sem ennyire fekete-fehér. Én csak a motorkerékpáros story -t ismerem. Még a szigorú TÜV -jéről ismert Németországban is van lehetőség egy motorkerékpár legális átépítésére. Nem olcsó, de lehet. A Magyar hatóságok ezt egyszerűen oldották meg. Mkp. -ra nincs összeépítési és átalakítási engedély és slussz. Sőt! Még a német TÜV -ös kiegészítők felszerelése sem engedélyezett.
-
Szada85
aktív tag
Persze, erre mondhatnánk azt is, hogy pech, ugyanakkor tisztában volt vele, hogy "nem ülhet autóba", mégis beleült, ergo megbüntethetik érte. Meg is tették. Elhiszem azt is, hogy biztosan sokan mások is vezetnek ilyen állapotban, söt olvasni/hallani cifrább sztorikat is, tudom, de attól ez még nem mentesít mást sem szerintem.
Talán tavalyi sztori volt, hogy a Váci úton szokásos péntek esti Razzia során ugrott néhány tuningolt autó forgalmija, amit elég nagy hözöngés követett a közösségi médiában.
Ha lépésenként vennék végig az eseményeket:
- Köztudott, hogy a Rendörség és az NKH (KPM) majd minden péntek este vadászik azon a környéken ilyen célból,
- Hösünknek van egy autója, ami a feltünönél nagyobb mértékben van átépítve. (értsd üres csö a kipufogó helyett, "bedöntött kerék", stb).
- Emberünk #YOLO, #HERO meg minden, és az épített autóval jól kimegy autózni oda, ahol tudja, hogy gond lehet..
- Mit ad Isten, gond is lesz, az autót ki, a forgalmit meg elszedik.
- Öles Fb poszt kerekedik belöle, hogy bizony a szervek dolgozó lány anyját, azt, mert Ö szegény ártatlan csak autózott.Lehet persze, hogy én gondolkozom rosszul, de ha az ember házhoz megy a pofonért, és kap, akkor utána nem ildomos a házat szidni.
-
válasz
Kisgépkezelő #219 üzenetére
Közlekedjen szabályosan.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Nem a büntetési tételekkel van gond, mert szerintem az emberek többségének pár tízezer forint kiesés is elég kellemetlen. Viszont lehet bármekkora büntetés, ha annak az esélye, hogy két kiégett fényszóróval, záróvonalon, a sebességkorlátozást megszegve, indexelés nélkül előzz, pirosra váltó lámpánál napi háromszor, 15 éven át és mindezt büntetés nélkül megúszd, úgy nagyjából 96%.
-
kenwood
veterán
a pialast viszont komolyan veszik. haver ceges bulira rendelt soforszolgalatot,mert tudta,hogy tobb rovid utan nem kene vezetnie. amig varta oket,jo otletnek tartotta az utca masik oldalara atallni. hogy konnyebben megtalaljak ot..ez alatt meg is fogtak a rendorok. hiaba ert ki a sofor az intezkedes alatt,meg ezen enyhito korulmeny mellett is birosagi targyalas,szazezrek,es 1 ev jogsi buko lett a vege.
-
Szada85
aktív tag
válasz
Tikakukac #193 üzenetére
Egyetértek azzal a korábbi véleménnyel, hogy a mai bírságoknak nincs visszatartó/ elrettentö ereje, amit a közlekedési morál romlása egyértelmüen mutat. Nem csak gyorshajtás, de öv, telefonálás (ez különösen ijesztö méreteket öltött szerintem), haladási iránnyal, irányváltással kapcsolatos dolgok, stb.
Az egyszerü autósokat sem igazán riasztja el, céges autóm nem volt, így nem tudom, a cégek mennyire vállalják át az ilyeneket, de az ilyen "okos" autókkal, MB/RO/AIC,stb. német, vagy újabban cseh külföldi rendszámmal szaladgáló, jellemzöen nagyobb értékü autósokat meg föleg nem vág földhöz 30-60 ezer Ft, ha épp beleszalad valamibe.
Nyilván az sem "igazságos", hogy akkor holnaptól minden szabálysértés alapbírsága 500 ezer Ft legyen, mert nem egyenlö teher, egyetértek.
Amit el tudnék képzelni, az egy két részböl álló "bírságrendszer". Egyrészt lenne az alapbírság, (legyen mondjuk 100 ezer Ft), ami fix, és azért már érezhetöen nagyobb lukat üt a havi költségvetésen, még a dinamikusan emelkedö magyar bérszínvonal mellett is, és emellé jönne az elkövetéshez használt "eszköz" értékéböl számított második rész.
Csak hasraütésszerü számokkal(!), mondjuk egy 1 millió Forint értékü Suzukival elkövetve a második rész lenne újabb 100 ezer (így összesen 200 ezer Ft bírság), de egy 40 milliós SQ7-tel elkövetve meg 4 millió (ennél így 4,1 millió Ft bírság). Az értéket pedig mindenféle csuda Eurotax alapján simán lehet kalkuláni.
Az "összeg behajtása" már a következö kérdés, tudom persze, hogy mindenki okosan van bejelentve, meg ott trükközik, ahol tud, de a legtöbb jármünek van egy bejegyzett tulaja, akitöl szépen be lehet vasalni. Ha a NAV képes valami 1000Ft körüli összeg miatt "fenyegetözni", akkor az ezekböl befolyó szép summákért a felelös szerv is minden meg fog tenni.
De persze, ez csak egy gondolat/ ötlet.
-
Somatom
veterán
A kártyám nekem is tiszta, de ettől még csomó olyan dologért megbüntethet a rendőr, ami tulképp a cég mulasztása, mégis engem vesznek elő miatta. Megtehetném, hogy nem vállalom be, de úgyis lesz olyan, akiöigen és a végén én maradok éhen. Ez rád is érvényes, Te sem teheted meg, hogy minden szabályt betartasz. Persze, azért én is igyekszem védeni a hátsómat. Pl. van DAS biztosításom. Csak, az 120 rugó/év saját zsebből.
-
-
Nem bizony. Ez most hogy jött ide? Van fontossági sorrend egy fuvarnál, egy autón stb. Te is tudod mik a fontos dolgok, mit erőlködsz most apróságokon?
Kollégát pár hete büntették meg Svájcban a szélvédős polc miatt. Pedig, aki a polc által kitakart holttérbe kerül, annak már így is, úgy is reszeltek.
Én ezt értem, csak épp semmi köze a fuvarhoz. Ez a sofőr saját dolga. Erre írtam, hogy jöhetünk szarságokkal elő.
-
-
válasz
Tikakukac #193 üzenetére
És hogy szűröd ki ezeket, ha nem igazoltatással? Ahhoz, hogy felmérd a járművet és a vezetőt, meg kell állítanod és ellenőrizned. Vagy figyeljék a kamerán mennyi kormot bocsát ki a passat?
Óóó igen. A klasszikus alacsony a büntike sztori. Mihez képest alacsony? Lézer Jani az S8-al lájkolja ezt a gondolatot.
Hogy a mostani rendőri magatartás megfelelő és csak így tovább, mert majd az megoldja a lenullázott emberi életeket? Most akkor tényleg jöhetnek a cikkek arról, hogy mik a bevett szokások és ezzel mit érnek el? Valamit alátámaszt amit látsz az utakon, csak azt még mindig nem értem, hogy mit.
Azt támasztja alá, hogy a jelenlegi büntetési tételeknek nincs megfelelő visszatartó ereje. Mert szarnak a vezetők az egészre. Nem csak a lézer janik szarik rá, a suzuki swiftes is. Ha megfelelően magas lenne a büntetés összege, akkor meggondolná a paraszt hogy közlekedik. Talán. Így meg kivágja a harmincezret' és röhög az egészen.
-
Én a lényeges dolgokkal foglalkozom, te pedig előhoztál teljesen lényegteleneket. ezért írtam, hogy kiforgattad a dolgot. Hozzuk akkor már elő a rögzítetlen gázpalackot és az oldalüvegbe három centire belógó függönyt és még lehetne sorolni, amikbe beleköthet a rendőr, amúgy kutyát nem érdekli. Én azzal szoktam foglalkozni, hogy a vezetési és pihenőidőim rendben legyenek, a vontató és a pót papírjai és műszaki állapota rendben legyen. Az árú papírjai rendben legyenek, megfelelően legyen rögzítve. Legyen elég oldallécem és spaniferem stb stb.
-
kenwood
veterán
válasz
#56573440 #203 üzenetére
ez azert erdekes,mert a focus es tarsai joval fiatalabb lenne,mint az azonos aru E46.
persze ebben az arakategoriaban, mar minden markaban oriasi a kockazat.szinte lehetetlen olyat talalni,amilyet irtal. hiaba fiatalabb akar 5 evvel is.
de ha jol szamolom,minimum 4 eve megvan neked,mivel 2006ig gyartottak.
amugy 316 az alja -
#56573440
törölt tag
Azért lett ez a bimmer, mert 8 évesen valós 90k km lekérdezhető és itthon vásárolt, végig valóban leigazolhatóan márkaszervizes, karban tartott, nem rohadó, minden is számlával igazolt, még a tankolások is el voltak téve, átlagfogyik és minden volt hozzá füzetben vezetve. Teljes évi szummával üzemanyag és szerviz is. Kicsit "beteg" volt a tulaj, az akkori de a mostani piacon se volt megközelítőleg ennyire jól informálható autó sehol se. Ha egy focus lett volna ilyen azt veszem meg, vagy hondát, vagy kiát, vagy ami akad,leszarom mit ír az orra, nem a német prémium propeller kellett, hanem egy olyan kocsi amivel tudok számolni, nem hagy az úton, és az se baj ha két gyerekülés befér hátra. Egyébként annyira pérmium, hogy 2 liter 4 henger az bimmerben gyakorlatilag az alja. Semmi utólagos extra nem nagyon van -két zónás klíma+4 elektromos ablak-, hazai rendelés ugye... Evvan.
-
kenwood
veterán
igenytol,celtol es penztarcatol is fugg.
ennyi erovel egy 32" tv eleg mindenkinek,mert ugyanaz a musor megy benne,mint az 65"-en
meg ruhabol is lehetne mindenkin ugyanolyan egyszinu.
butor,kaja sorolhatnam.
biztosan neked is van olyan,amit sokkal olcsobban megoldhattal volna,de magasabbak voltak az igenyeid a minimumnal az adott termek kapcsan.nem mindenkinek fontos a kulso,es a belso,de akinek igen, az sose fog Bmw helyett Daewoot venni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Androidos fejegységek
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Hálózati / IP kamera
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- További aktív témák...
- Új Dobozos Asus TUF GAMING F15 Gamer Vágó Laptop 15,6" -30% i7-13620H 32/1TB RTX 4070 8GB 144Hz
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -40% i5-1145G7 16/512 Iris Xe FHD EU-HUN
- Samsung 42" Full HD plazma TV eladó olcsón
- ÁRCSÖKKENTÉS Panasonic Viera 37" TH-37PV8P plazma TV eladó (2 HDMI)
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
- Apple iPhone 13 / 128 GB / 89% akkumulátor / 12 Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RTX3070 8GB ZALMAN S2 TG Enermax 750W
- Bomba ár! HP EliteBook 850 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULL HD I Cam I W10 I Gari!
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Black 24Hónap Jótállással Teljesen Új Bontatlan
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 14900KF 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged