Új hozzászólás Aktív témák
-
kisbalázs
tag
Értelek, de ezzel nekem nem lesz szimpatikusabb ez a játék. Persze van rá esély hogyha egy igazi doomot csinálnának ami merít az elődből és nem ez a dróton rángatott érzés lenne bukik, de arra is van esély hogy pont ezért lesz sikeres, olyan élmény amit évek múlva is szívesen vesz elő az ember. Az meg hogy a doom most válik terminatorrá (már csak Arnold biztos abba is ahogy itt a bfg) az is biztos ott is az első kettő volt jó itt is.
Amúgy szólni kellene a fejlesztőknek, nem attól lesz jó egy játék a régiek szemében, hogy régi pályákat újra lehet játszani, ezt meg lehet tenni egy dosboxszal meg egy 5 megás játékkal hamár egy 666 gigabítos pakkot veszek meg legyen benne némi extra ne pedig ez legyen a hab a tortán
-
-
Ragnar_
addikt
válasz
kisbalázs #78 üzenetére
Arra céloztam egyébként, hogy nem tudjuk egyelőre hogyan skálázódik a nehézségi fokozat, szerintem az lenne a legjobb, ha növekedne a démonok száma, de persze lehet, hogy a HPjük növekszik, vagy a sebzésük. Viszont nem kizárt, hogy ezt esetleg te magad választhatod meg akármelyiket mod formájában. (mondjuk x3 daemons, tougher demons mod stb.1.5x speedmod esetleg, mondjuk így előre nem tudom ezek mennyire kivitelezhetőek, de elvileg ilyen tekintetben eléggé modbarát a game) Ha már a régi elődök szóbakerültak Q3 hatalmas flash volt annó mikor megjelent azzal a grafikával még woodoo3-al offlineban is jópár órát beletoltam. rohadt jó volt a soundtrackje is. A videot ismertem, kicsit jellemző valóban, de nagyon sokat változott a játékgyártás a doom meg a quake óta. Ez esetben is nyilván nem fog mindenkinek tetszeni, mint a doom3, de azért ha kiadnak egy olyan hardkór kompromisszumok nélküli doomot ami ugyan minden tekintetben méltó az elődökhöz, vagy akár túl is mutat azokon 'doomság'-ban, de nagyon gyenge eladásokat produkál az egy olyan nagy kiadó esetében, mint a Bethesda nem nagyon működhet szvsz.
-
kisbalázs
tag
Nem az a lényeg hogy egy lövéstől meghalljak hanem hogy ne ilyen vérszegény dolog legyen még gyengén is megvárják a célzást, még ha könnyűre is van állítva ne az legyen már a különbség nehéz és könnyű között hogy ugyanazt a két személyt lőhetem (ez esetben odasomfordálva és fatalitizny ami talán még először vicces de azt hiszem hogy itt nagyon erőltetik csak úgy mint az easter egget amit már meg jelenés előtt mutogatnak hogy nézd itt akár a 25 éves játékkal is játszhatsz csak az új szép szörnyekkel. Mert tudják hogy itt senki se fog erre emlékezni 25 év múlva).
Az oké hogy nem az elsődleges platform a pc de akkor nem egy olyan címet kellett volna rábutítani a konzolra ami a pc-s játék fénykorának a kezdete mert így csak elveszítették a név jelentőségét a régi rajongók elpártolnak, újak meg nem fognak jönni hisze ez nekik csak egy átskinezett call of borzalom és ha ki is próbálják elfelejtik. Mert ha ez egy más nevű játék lett volna ugyanekkora hírveréssel elmaradna a csalódás de így csak az maradt.
ui. nem akarlak meggyőzni az igazamról ez csak egy álláspont amit talán néhány régi játékos oszt velem, te attól nyugodtan játszhatsz ezzel. Én beveszek egy kis quake 3-mat Bad Religionnel támogatva gyógyír gyanánt.
Nézd meg a kontrasztot az eleje és a vége között
[link] -
[Prolixus]
addikt
-
negro
őstag
Elsore meg a kepek es elozetes videok alapjan bejott viszont most mar sajnos egyertelmu paraszt vakitas az egesz jatek es nulla iq-val rendelkezoknek es kis hulye gyerekeknek (15-20evesek) szol.
Amennyire jo pl a Revenant annyira tre az IMP vagy a Demon (Pinky) egyenesen vicc. Mint vmi aranyos hazi alatka... Akkor ami elsonek jonak tunt, hogy be lehet "alazni" kozelrol, le boxolni a szornyeket jo lenne ha csak pl. Berserk modban lehetne. De ez, hogy siman az osszes ellenhez oda lehet menni azt is ugy, hogy kifestve vannak nyarancsra, kekre mar most unalmassa valt csak az elozetes videok utan. Mint a mostani tucat zombie jatekokbol vett baromsag. Vegyver valtasnal ez a pause-es lassitas is paraszt vakitas.
Az se szimpatikus, hogy a szornyek megolese utan ki esnek beloluk Ammok, Health-ek es stb.
Az, hogy a Doom anno horror jatek volt vagy sem hagyjuk. En special emlekszem igen ilyeszto volt jo par palya resz benne es paraztatos meg a hangok ahogy valahol a kozelben horognek a szornyek. Na mar most egyenlore en ebbol az uj Doombol ezt az atmoszferat csirajaban se velem felfedezni es nem azert mert 30 vagyok.
Valjuk meg. Ez az id mar nem is az ami. Elvegre senki nincs benne a csapatban az eredeti bagazsbol.
Persze ki kell probalni ha megjelet es biztos el lehet vele jatszogatni majd es jo kikapcsolodast fog nyujtani de, hogy olyat nem fog utni mint amit kene az biztos. Egy konnyen emesztheto es felejtheto "CoD" lesz ez is szerintem. -
s912
aktív tag
Nagyon bejön ez az easter egg.. Rage-ben is jópofa volt, bár ott enemy-k nem voltak, csak pályarészletek (doom, quake, wolf3D). És az igazi az lenne, ha az eredeti kinézetű ellenfelek lennének benne. De így is jó. Pláne úgy, hogy elvileg ugyanott lesznek.. Az pedig hab a tortán, hogy a teljes doom 1 pályái újrajátszhatóak lesznek
szerk.: elvileg lesz benne spider mastermind, meg arch-vile is
-
Ragnar_
addikt
válasz
kisbalázs #70 üzenetére
A bemutatókban elvileg a legkönnyebb fokozaton játszották, (hiszen ugye ha hardkór fokozaton 20 másodpercenként szétkapták volna a playert, akkor sokat nem láthattunk volna a pályákból) attól lehet sokkal pörgősebb is a hentelde. Az megint nem lenne szerencsés, ha csak PC-n lenne játszható, hiszen elég régóta már nem a PC az elsődleges platform a nagy kiadóknak. Szinte biztos, hogy vannak kompromisszumok a játékban annak érdekében, hogy mindegyik platformon játszható legyen. Viszont említették, hogy lesz HC mód , ahol ha egyszer meghalsz előről kell kezdeni az egész játékot. Ráadásul a pályaszerkesztővel a játékmenet is befolyásolható.
-
Rasiel
senior tag
Ha már a horror, nem horror témán ment itt kisebb vita, akkor - igaz erős OFF-ba téve, de leírom - nálam ez a kategória a Clive Barker's Undying-nál kezdődik.
Ha tehetitek, próbáljátok ki, érdemes!
-
kisbalázs
tag
Én úgy érzem hogy ez a játék nagyon nagy bukó lesz, és nem a grafika miatt. Ezt annak fogja köszönni, hogy egy pörgős akciójáték (horror) helyett egy vízalatti gyorsaságú béna (néhol vicces még itt a videón itt lehet látni hogy az ellenfelek több időt töltenek az üvöltéssel mint a támadással) teletubbies cucc. Akkor már a brutal doom-ot kellett volna csinálniuk jobb graffal. A multija nemrég bukott meg. Szóval pár év fejlesztés a kukába. Ha esetleg majd moddolni lehet az kihúzhatja a csávából ja meg ha jó olcsón adják mellé.
Ez egésszel az a baj hogy olyan játékot próbáltak csinálni ami mindenkinek jó (konzolosoknak, pcseknek, gyerekeknek, öregmotorosoknak) hogy a doom nevet még jobban elterjesszék. Az eredmény meg az hogy senkinek se lesz jó, és ezt már ők is érzik. Van egy ismerős aki régen nagy cs-függő volt. Nagyon jól nyomja. Pár éve elment a konzol irányába és azzal tölti a kevéske szabadidejét. Pár nappal ezelőtt eljött mondom próbáld ki a brutal-doomot tök fasza, az első ajtón túl alig jutott mert szó szerint kibelezték. Hát igen se időlassítás se segítőbotok se scriptelt bevédések se célzásrásegítés. Na de itt egy doom ami majd ezt mind meghozza éljen! Ahelyett hogy maradtak volna egy receptnél ami valamennyire követi az eredeti koncepciót és azzal tűnne ki a tömegből hogy ez igazi régifajta hangulatos lövöldöző azzal tűnik ki hogy egy hajdan jó nevű játék tömegutánzata.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
Assimilator #64 üzenetére
TE jobban tudod, hogy ÉN SAJÁT MAGAM mit nem hiszek el. Geeeeeeez. Szerintem is jobb, ha itt befejezzük.
-
#72042496
törölt tag
Az első két Doom számomra mindig is a horror és az akció keveréke volt, nem tudnám csak az egyik kategóriába besorolni. Szerintem nem is kell.
-
Assimilator
őstag
válasz
[Prolixus] #58 üzenetére
Igazad van, rengeteg hibat kovettem el. Abszolut.
Teljesen jogosan kensz ram olyat amit nem mondtam. Az is rendben van, hogy olyat akarsz nekem beadni amit te magad sem hiszel el.
Mindegy is. Nyertel. Visszahuzodom a nehany millio ember koze, akik mind a 3 reszt horrornak tartjak.
En azert jobban hiszek az IGN-nek, Wikipedia-nak, illetve a ket szememnek, mint kettotoknek.
Maradjunk is ennyiben.Reszemrol vegeztem.
-
AusWolf
őstag
válasz
[Prolixus] #61 üzenetére
Szívesen.
-
mildwood
tag
Szerintem nem gáz, hogy szóltak, azért ez is jelentősen megdobja sok embernek a játékot a pozitív irányba. Eladás a lényeges szempont
Másrészről csak 1-et mutattak meg, és lesz egy halom, a videóban pedig elmondták, hogy nehéz lesz megtalálni őket. De még mindig az első a lényeg, eladás...
-
AusWolf
őstag
válasz
[Prolixus] #50 üzenetére
Akkor már ez nagyobb modernizálás. Ebben a modban minden a Doom 3 technológiai szintjére van írva (a pályák is), és még a zene hangszerelésével is foglalkoztak, hogy ne az eredeti midi szóljon a háttérben. Én végigvittem anno. Tényleg ütős.
Ez az új Doomos "benne vannak a Doom 1 pályái" dolog nekem is sokkal inkább easter egg, mint vásárlásra ösztönző erő, easter eggnek viszont jópofa.
-
Ragnar_
addikt
válasz
[Prolixus] #56 üzenetére
Én úgy értettem, hogy minden pályán lesz egy ilyen easteregg, valamelyik híresebb doom1 vagy doom2 pályával, de valóban, ha megvan az easteregg akkor menüből is játszható később az adott doom1/2 pálya.
-
[Prolixus]
addikt
válasz
Assimilator #57 üzenetére
Hogy ki hogy tolta én nem tudom, én akkoriban azt sem tudtam mi az a csít, csak a szomszéd gyerek felrakta nekem, aztán játszottam vele, és kész.
Amit meg itt csinálsz az érvelési hiba, a szalmabáb érvelés. Senki nem mondta egy szóval sem, hogy a god mode-os Doom-okra vonatkozik a véleménye. Senki nem mondta, hogy a Doom 1-2 gyorsabb, mint a Quake. Ne adj már olyan dolgokat az ember szájába, amit nem mondott el, aztán ezt a téves prekoncepciót felhasználva igazolod, hogy mégiscsak neked van igazad.
A Doom 1-2 NEM horror. A Doom 3 IGEN. Azt sem mondta egyikünk sem, hogy a Doom 3 nem horror játék. Én ezt sosem állítottam, Pöttön is csak azt mondta, hogy annak szánták a készítők nyilvánvalóan, de szerinte gyenge horror játék lett. Úgyhogy nem "már ott tartunk, hogy azért a Doom 3 mégiscsak az". Ide nem kellett eljutni a konszenzusos véleménynek, mert eleve ez volt a konszenzusos vélemény.
Itt az egész diskurzus arra vonatkozik, hogy az 1-2 szerinted az, szerintünk meg nem. A Doom 3-at igazán el lehetne már felejteni, nem azon van a hangsúly egyáltalán.
Egyébként pár hete nosztalgiáztam egy kicsit a Doom 1-2vel, és nem kellett 5 perceket vesződni a pinkyvel meg ilyenek. Gondolom szándékosan is tudatosan túloztál, de ez azért brutálisan nagy túlzás volt. De nekem mindegy, legyen neked a Doom 1-2 horror. Viszont azt azért javaslom, hogy nézz szét a neten, milyen tömegek osztják még ezt a véleményedet Doom 1-2 kapcsán. Nem fogsz ilyen tömegeket találni.
-
Assimilator
őstag
Lassan az lesz mar, hogy a Doom 1-2 gyorsabb jatekmenettel rendelkezett, mint a Quake. Ugyan mar. Prolixussal karoltve valami egeszen masrol beszeltek.
Az alapveto problema az, hogy a "gamerek" 95%-a igy kezdte a Doomot: IDDQD, IDKFA.
God modban, minden fegyovel, kivilagitott palyakkal ertheto, hogy nem volt felelmetes, meg gyors volt a jatekmenet. Nem kellett 5 percet veszodni egyetlen pinky daemonnal, nem kellett a korom sotetben ket villano feny kozott rajonni, hogy honnan horog a dio. stb.
De is fura, hogy abbol indultatok ki, hogy a Doom nem horror. Mar ott tartunk, hogy azert a Doom 3 megiscsak az. Meg beszelgetunk egy kicsit aztan mind az lesz. -
[Prolixus]
addikt
Doom 2 térképek is benne lesznek? Ezt nem mondták ebben a hírbe linkelt videóban.
Az adott pályán csak a Doom 1-es pálya töredéke lesz meg, mint easter egg, később a menüből viszont a teljes pálya játszható lesz, ha az easter egg meg lett találva. Szerintem ez nem zökkent ki különösebben, mert nem arról lesz szó, hogy becsábulsz a Doom 1-es pályára, aztán 20-25 percekig azt játszod a maga pixeles és ronda dicsőségében. Első végigjátszáskor nem is fogom keresni ezeket, max másodikra. Aztán ha megvan, megyek tovább a kampánnyal. Majd ha mindegyik unlockolva lett, akkor fogom végigtolni a Doom 1-es pályákat a menüből kiválasztva, amolyan bónuszként.
-
Ragnar_
addikt
válasz
[Prolixus] #50 üzenetére
Igen, elvileg doom1-doom2 mapok lesznek a videoban látotthoz hasonlóan elérhetőek nem egy sima easter eggről van szó (ezen 'apró' részlet kimaradt
), de én így a videot elnézegetve úgy gondolom, hogy inkább csak kizökkentene, de persze attól másnak még nyilván működhet.(Amúgy, ha retrohoz támad kedvem akkor quakenél régebbiekkel már nem nagyon szoktam játszani. Doom1-2t se játszottam már jó néhány éve)
-
MageRG
addikt
Karaktermodellek nem voltak a játékban, de egyes ellenfelekről tényleg készültek igazi, kézzelfogható modellek, amit aztán lefényképeztek.
A játék nagyon jól néz ki, de sajnos a mechanika egy hulladék.
Előadják hogy milyen retro, de multiban sikerült két szék közé, a pad alá ülni (loadout vs. pick-up rendszer).
A "bezárunk egy arénába 20 szörnnyel" már 10 évvel ezelőtt is ciki volt. A színes, potyogó bigyóktól meg egy régi rajongó 2 perc után hányingert kap. -
fondorlatos
aktív tag
A hangulata nagyon hasonlít a Doom3 ra, azért is tetszik. Ezek a rejtett retro pályarészek meg csak csemegét jelentenek a sorozat rajongóinak. Egyetértek, hogy jó ötlet.
-
[Prolixus]
addikt
Jah, eléggé tapadt az emberre.
Egy-egy easter egg biztosan nem túl nagy vásárlásösztönző, de itt azért ettől többről van szó. A teljes Doom 1 benne van a játékban a maga részlegesen modernizált formájában. Szóval ez azért több, mint egy sima easter egg, ha valaki nem frissítette fel korábban az emlékeit a Doom 1-es pályákról, ez kiváló alkalom lesz számára.
-
Ragnar_
addikt
válasz
[Prolixus] #48 üzenetére
Részemről működött a gép hátsó végtagokkal is a pinky, szerintem egyszerűen telitalálat volt doom3-ban, ugyanúgy a viselkedése is. Arra azért mindig kellett tartalékolni némi töltényt, mert elszaladni többnyire nem nagyon lehetett előle.
Nem tudom, nekem az easter eggek nem olyan jelentőségű cuccok egyébként, hogy amiatt billenjen át a játék a vétel kategóriába, de persze lehet, hogy vannak akiknek számít, de így előre ellőni.. elég lett volna, ha megemlítik, hogy van a játékban valahol.
-
[Prolixus]
addikt
Marketing célok miatt mutatták meg előre: "Nézd má milyen faszák vagyunk, Doom 1 pályái kompletten benne vannak, vegyed a játékot megfeleeee."
Easter egg meg azért lehet mégis, mert ezt a videót nyilván nem az összes vásárló fogja megnézni az interneten vásárlás előtt, szóval biztosan lesznek olyan játékosok, akiknek ez valóban easter egg lesz.
Ragnar_: A *popója* sajnos nem látszódik ezen a renderen, de az *eleje* az fasza. Nekem a Doom3-as dizájnon az nem tetszett nagyon, hogy deréktől lefelé csökött mechanikus végtagokat meg medencét raktak szegényre, nekem olyan benyomásom volt tőle, mintha tolókocsis szörnyet látnék.
-
zseko
veterán
válasz
Assimilator #19 üzenetére
Akkor az én ingerküszöböm is magasabb, mert kb. ugyanazt gondolom mint ő. A FEAR-től pl. jobban féltem mint a doom-tól, volt pár rész ahol rámijesztett, az Amnesiát pedig már meg se említsük
StÍlusosan sikerült éjjel 12 körül kipróbálni a demót, fülessel, úgy bef.satott, hogy azóta sem indítottam el, pedig még meg is vettem
Egyébként nem értem ez mitől easter egg??
Ez akkor lett volna az, ha a játékosok találják meg, de így hogy előre bejelentik, lóf.szt sem ér
Vagy ennyire gyökereknek gondolják a játékosokat (vagy a saját játékukat), hogy előre be kell jelenteni, hogy 'elrejtettünk' valamit a játékban? Ez akkor ütött volna nagyot ha játék közben derül ki, nem így előre bejelentve...
A multit kipróbáltam, de az én szememben nulla lett, így tuti nem fogom megvenni első körben. A single rész még lehet jó, ebben a videóban végülis tetszett a hangulata a pályának, így majd egyik akcióban meglesem.
-
Ragnar_
addikt
válasz
[Prolixus] #43 üzenetére
Nekem pinkyből pl. ez tetszik ez inkább olyan, mint a doom3 verzió egyfajta modernebb frissebb verziója, de a lény jellegében megmaradt ugyan olyannak[link]
-
Ragnar_
addikt
válasz
[Prolixus] #36 üzenetére
Még anno a Rage kiadása után mondta Carmack, hogy az új Doomot az idtech5 következő verziója hajta majd, ami már akkor is létezett, szóval nem annyira légbőlkapott a kijelentésem, de megtudni nyilván nem fogjuk, hogy mi lett volna, ha Carmack marad az id-nél.
-
[Prolixus]
addikt
Pinky nekem bejön, eléggé nosztalgikus.
A másik kettő nekem sem tetszik annyira. De ezt a hsz-t igazából ezért írtam meg
Pár kurvajó Doom enemy dizájn!
cacodemon
arachnotron
baron of hell
spider mastermind
mancubus -
Ragnar_
addikt
Ha rebootról lenne szó (elvileg lehet, mivel szimpla doom a címe ugye) pont, hogy lehetne moderníteni a designon, hagyva az alapkoncepciót. Mondjuk a hellknight azért annyira nem rossz az újban sem (ami a képen is van), de a mancubus, cacodemon , meg a pinky olyan, mintha a Serious Samből ugrottak volna elő. (Amúgy semmi bajom a SSammel, megvan mindegyik része) A környezet viszont jól meg lett csinálva. Kicsit tágasabb minden, mint a doom3-ban volt, ezért is lehet pörgősebb szabadabb a játékmenete mint anno a doom3-nak volt.
-
[Prolixus]
addikt
Igen, és írtam én valahol, hogy a Doom klónsereg kipörgetése után jött sorra a Doom? Nem, mert nem így volt. Első játékaim egyike volt. Abban igazad van, hogy a kor nagyban befolyásolja azt, hogy mit hogyan élsz meg. De eléggé közhely, hogy sok olyan dolog van, amitől gyerekként fostál, felnőttként meg nem. Szóval ez a tény (?) pont a te álláspontodat gyengíti. Szerinted ha gyerekként nem féltem rajta, az Aliens meg mondjuk kurvapara volt ugyanilyen idősen, akkor horror játék volt a Doom? Vagy most félnék rajta, miközben gyerekként nem féltem?
Mert szerintem eléggé egyértelmű, hogy amin még egy gyerek nem fél általánosságban, annak nincs túl erős horror vonala. Persze, lehetne jönni, hogy ez nem mindig igaz, mert vannak dolgok, amiknek a jelentését meg az értelmét, jelentőségét csak felnőttként fogja fel az ember igazán bla-bla. De a Doom pont nem a hihetetlen intellektuális mélységeiről, a metájáról, meg a narratív komplexitásáról volt híres. Azért nem féltem tőle, mert nem volt mitől félni. Max attól, hogy éppen egy olyan szobába nyitok be, ahol száz bigmonszta lesz, aztán spurizhatok amerre látok. De ez akkor már inkább a játék nehézségével van (volt) összefüggésben, nem azzal, hogy horror lett volna bármilyen szinte is.
-
válasz
[Prolixus] #36 üzenetére
"Bullshit. 97-98 körül Doom-oztam először."
Tehát sok évvel azután, hogy kijött, amikor már mindent elöntöttek a Doom-klónok és akkor is kisgyerek voltál, ami azért nagyban befolyásolja azt, hogy hogyan érzékeled a dolgokat. Na, ez alapján kijelenteni, hogy nem horror, az a bullshit, má' ne haragudj.
-
Pöttön
őstag
Valószínűleg a pálya fényeitől, megvilágításától tűnnek a szörnyek sárgáknak.
Ez könnyen elképzelhető, mert zömében a gyári pályákról, és a pokol pályákról került csak ki gameplay.
Na most a csordogáló lávának, és lángcsóváktól fűtött pokolnak meg alapból sárgás a színe szerintem.
Ezek a hellknight-ok pl normál színűek:(#37) Ragnar:
doom3 dizájnja sokkal modernebb volt, és az új doom megint retrosabb karakterdizájnt kapott. Erre pont a pinky demon a legjobb példa.Na most kérdem én egy reboot-nak melyik részre kell jobban hasonlítania?
A sorozatnak az alappilléreit lerakó első részéhez, vagy egy már alapból sok minden téren átgondolt folytatáshoz? -
Ragnar_
addikt
A doom3 szerintem totálisan méltó folytatása lett a doom szériának, próbálták kicsit túlélőhorror irányba vinni a játékmenetet a henteldéstől, nekem tetszett, de sokaknak nem. Most 50% doom3 50% doom1, de ez se lesz jó mindenkinek. Az meg, hogy a doom felújított változata lenne még rendben van, de néhány év eltelt azóta, az akkori designtól a doom3 dizájnja sokkal modernebb volt, és az új doom megint retrosabb karakterdizájnt kapott. Erre pont a pinky demon a legjobb példa. (Nekem a mancubus és a hellknight designból is inkább a doom3 verzió jött be)
-
[Prolixus]
addikt
Maradjunk annyiban, hogy ezt már sosem tudjuk meg. Szerintem sem lenne sokkal másabb (jobb), de te olyan magabiztosan teszed ezeket a kijelentéseket, mintha egy alter jövőből pottyantál volna ide, ahol Carmack még mindig az id-nél van.
Szörny téma: Nem a szörnyek kifejezetten sárgák, meg egyformák, hanem a játékra van ráhúzva egy sárgás szűrő, ha jól gondolom. Doom 1-2 szörnyei is eléggé kevés színből építkeztek (és nem a kék meg a lila volt ez a pár fő szín, hanem a piros és a sárga).
dabadab Bullshit.
97-98 körül Doom-oztam először. 89-ben születtem...és egy-két jump scare szerű szörnyfelbukkanást meg váratlan kinyíló ajtót (és persze mögüle előbukkanó szörnyeket) leszámítva sosem féltem rajta. Pedig én sem bírom különösebben a horror játékokat.
Doom 1-2 célja mai szemmel is a hentelés volt, meg a régi szemmel is. Nem a paráztatás és fosatás.
-
válasz
[Prolixus] #20 üzenetére
"még ha horror is volt a Doom1-2 (rohadt nagy jóindulattal)"
'94-ben az volt. Lehet, hogy ez már így huszonpár év távlatából nem így látszik, de akkoriban kb. a legfélelmetesebb játék volt - pont amiatt, amit mai szemmel tulajdonképpen már lehetetlen látni, de a Doom hozta el a first person 3D-t, hogy tényleg úgy érezte az ember, hogy ott van, hallotta a szörnyek hörgését, stb.
(#34) AusWolf: A Doom 1-2-ben nem voltak karaktermodellek, jó lesz az sprite-nak
-
AusWolf
őstag
"Erre a játékra úgy kell tekinteni, mint ha a Doom 1 grafikailag felújított változata lenne, ha pedig így nézzük akkor a karaktermodellek tökéletesek."
Hát, nem is tudom... a Doom 1 karaktermodelljei egyéniségek voltak. A Doom 3-éi is, csak másképp. Ezek meg olyan... SÁRGÁK!
Kicsit olyan amúgy, mintha nem is Doom, hanem valamelyik multis Quake remake-jét nézném.
Csak nem hagy nyugodni a kérdés: ennyi sárgaságtól hogy nem fájdul meg az ember feje?
-
Pöttön
őstag
Nem értem a kérdést...
Attól hogy nehezebb fokozaton játszol, attól nem lesz több a horror elem a játékban...
És attól hogy elfogyhat a lőszer, még meg tudod védeni magad, amíg van lőszered...
Ebből kifolyólag a nehezebb fokozat inkább a pontosabb célzást követeli meg, és hogy jobb játékos legyél. -
Ragnar_
addikt
válasz
[Prolixus] #28 üzenetére
A grafika a mai kor színvonalának megfelelő, A Rage/Wolfenstein enginjének (idtech5) aktuális változata (idtech6) Nem lenne sokkal másabb, ha Carmack még mindig az idnél lenne. A hardver limitálja a grafikát, nem írhat egyik kiadó sem olyan enginet ami sok lenne a konzoloknak, mivel már rég a konzol a fő platform.
-
Pöttön
őstag
Szerintem nem...
Ennek a karaktermodelljei sokkal jobban hasonlítanak a Doom 1-2 karakter modelljeihez.
Én inkább úgy fogalmaznák, hogy a Doom 3 karaktermodellje sokkal másabb volt, (nem jobb, komolyabb, csak másabb)
Na de mindegy szerintem nagy hiba volt anno az ID-től, hogy a Doom 3-at Doom folytatás ként adta ki...
Az hamarabb elment volna egy Doom reboot-nak (újragondolásnak) mint ez.
Erre a játékra úgy kell tekinteni, mint ha a Doom 1 grafikailag felújított változata lenne, ha pedig így nézzük akkor a karaktermodellek tökéletesek.(#29) AusWolf:
az új UAC atmoszféra mindenképp bejövős volt
Az viszont valóban nagyon jó volt benne. -
Ragnar_
addikt
válasz
Assimilator #19 üzenetére
Ahol űrbázison démonok garázdálkodnak, az vagy jórészt horror game, vagy pedig egyszerű tévedés.
-
AusWolf
őstag
Én annyira nem találtam az 1-2-t fosatósnak, inkább csak feszülten vártam, hogy milyen lesz a következő pálya. Gyerekkorom meghatározó játékos élménye volt, főleg az 1.
A 3 tényleg elvitte egy kicsit horror irányba a dolgot, ami engem nem zavart, sőt még talán tetszett is (a fegyverhangokkal ellentétben, amik tényleg pocsékak letek). Vagy ha a horrorizálás annyira nem is, de az új UAC atmoszféra mindenképp bejövős volt. Még akár kedvenc játék is lehetett volna belőle, ha nem éppen akkor jött volna ki a Half-Life 2 is.
Ez a mostani rész meg ilyen... izé... nem is tudom. Minden sárga, minden fegyver és szörny egyforma, de lehet lőni, osz' csókolom. Nem igazán tudok mit kezdeni vele.
A videó amúgy poén.
(#26) Ragnar_: Így van.
-
Ragnar_
addikt
válasz
[Prolixus] #11 üzenetére
Ha Carmack még mindig az IDnél lenne, akkor se lenne sokkal másabb a doom. Carmack az engine programozással foglalkozott, hogy aztán azzal milyen játékot csinálnak már nem az ő asztala. Kicsit valóban rajzfilmesebb ez a karakterdesign, mint amilyen a doom3 volt, de a játékmenet szerintem rendben lesz.
-
Pöttön
őstag
válasz
Assimilator #22 üzenetére
Gyerek ként én is befostam itt, ott a Doom 1-2-től és később a 3-tól is, és igen a háromban bőven volt horror elem, de ettől még nem volt az se horror szerintem.
A Doom 3-nak (a stílus jegyei alapján), kicsivel másabb volt a játék mechanikája, több folt a fosatás, kevesebb, és lassabb az akció,(valószínűleg ezért is lehet egy két játékos eltájolva a Doom (mint játék stílus) fogalmával kapcsolatban, hogy a jó Doom az vérbeli horror, meg stb...) ezért is volt kevésbé jó Doom, (szerintem az egy zsákutca volt, ami eléggé meg is osztotta a veterán Doom fanokat...) (az meg már csak egyéni részlet kérdés, hogy szerintem siralmasan gyengék voltak a fegyverhangok is)
Ez (mivel jobban hasonlít az 1-2-höz) sokkal jobb Doom lesz mint amilyen a 3 volt (szerintem)... -
TTTotya
senior tag
Én továbbra is nagyon várom a játékot (nekem pl. a DOOM 3 nem tetszett), az ilyen retro részeket meg a Shadow Warrior-ban is komáltam...
-
Assimilator
őstag
Ezert jobb az IGN megfogalmazasa: IGN: "science fiction horror-themed first-person shooter"
De azt en se mondom, hogy nem akciojatek. Az is egyertelmu, hogy inkabb akcio, mint horror.
De ettol meg celja a fosatas is.
Doom 3-ban amikor kellett egy rohadt kartya az ajto nyitasahoz, hat persze, hogy abban a szobaban volt ahonnan elcsuklo noi hang sikoltozott es valami trutymo csungott a falbal. Amikor mar "nyultam" a kartyaert, akkor megjelent egy pentagramma nehany szorny kisereteben. Persze kb. korom sotetben.
En ezen beszartam, mar bocsi. Es az csak 1 pelda.
Na meg azert nem mindegy, hogy a Doom 1 es 2-t, 8-10-15 evvel kesobb jatszod, nevetve a grafikan, vagy 1-2 evvel kesobb, amikor az meg "komoly" cuccnak tunt.
De most nem is celom a meggyozes, csak leirom az en nezopontom. -
Pöttön
őstag
válasz
Assimilator #19 üzenetére
Ha már a wiki szerint is túlélő horrornak van csoportosítva ez a játék, akkor másképp közelítem meg a dolgot.
Horror játék, mert ronda lények vannak benne? Oké
De viszont akció játék is, mert alapvetően a játék mechanikája arra ösztönzi a játékost, hogy pusztítson el mindent, ami él és mozog, és erre mindent a rendelkezésedre bocsájt, amit csak el lehet képzelni, (láncfűrész, dupla csövű sörétes, rakéta vető, BFG, stb...)
Ha ezt a két stílus jegyet külön külön osztályoznánk egy 10-es skálán akkor szerintem a horror kb kapna 1 pontot, az akció meg mondjuk 9-et, (az eddigi videók alapján, aztán majd kiderül, hogy mennyire lesz vontatott egy idő után)
Ebből ki indulva én még mindig azt mondanám rá, hogy a legjobb szándékkal is csak egy horroros akció játék.
Egyébként nekem nem magas az ingerküszöböm ilyen téren, hidd el.
Rühellem a horrort... (Mondjuk a jó horrort (amiből elég kevés van, főleg játékok terén) mindenki rühelli szerintem)
-
[Prolixus]
addikt
válasz
Assimilator #19 üzenetére
Amibe beleraknak démonokat meg szörnyeket, az kb automatice horrornak van felcímkézve sok helyen. Ez rohadt nagy hülyeség. De az egész skatulyázás komolyságát jól mutatja ez a wikipedia dolog, mert még ha horror is volt a Doom1-2 (rohadt nagy jóindulattal), túlélőhorror biztosan nem volt.
Amúgy szerintem sem volt horror. Hentelős, darálós FPS volt, démonokkal, szörnyekkel, minimális horrorisztikus elemekkel. Amikor első alkalommal hallottam gyerekként a két Baron of Hell "sikítását" valamelyik pályán a Doom1-ben, én is egyből beszartam, de ettől még nem lesz horror egy játék.
-
-
Pöttön
őstag
válasz
Assimilator #17 üzenetére
Szerintem meg pont hogy nem, bár ez relatív, egyéntől függ, kinek mi a félelmetes.
Alapvetően szerintem azok a címek kimondottan a horror címek, amik arra mennek rá, hogy szorongva, feszülten játssz velük...
Ezt meg legkönnyebben úgy lehet elérni ha olyan az ellenség, ami ellen nem tudsz mit tenni, csak el futni, vagy el bújni, nem pedig le lőni.
Pl.: Amnesia, Alien Isolation, de még a FEAR-t is ide sorolnám, (pedig abban bőven van akció rész is, viszont vannak benne olyan részek is ahol érezteti veled a játék, hogy olyan ellenség ellen mész ami csak játszadozik veled, és esélyed sincs ellene...)Szóval röviden, tömören szerintem:
Mész, mész, és hirtelen megijeszt valami, (tökmindegy, hogy valami ocsmányság, vagy a Super Mario-ból a sárkány)reflekszböl lelövöd,és minden probléma megszűnt: Akció
Folyamatosan szorongsz, be vagy szarva, valami elpusztíthatatlan fos kerget, és nincs semmid, amivel megvédhetnéd magad: horror
Szóval szerintem a Doom mindig is akció játék volt, most annyi, hogy itt csúnyábbak az ellenfelek, mint egy Quake-be, vagy mint egy Crysis-ba, de mindig van amivel megtudd védeni magad, és a játék alapvetően arra ösztönöz, hogy nyírj ki mindent a pályán... Most hogy a Doom3-ba korom sötét volt, és nem lehetett lóf@...se látni, az inkább idegesítő volt, mint félelmetes szerintem.
A lépcső alól, meg ajtó mögül kiugró imp-ek meg az első 1-2 pályán voltak max félelmetesek, utána meg már megszoktad, hogy szinte minden lépcső és ajtó mögé be volt 1-1 scriptelve... -
Assimilator
őstag
"És hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba a Doom (1-2, meg ez) alapvetően nem horror játék, szóval nem kellett, és nem kell hogy félelmetes legyen, ez csak a darálásról szól..."
Pedig pont, hogy celja volt mindig is, hogy felelmetes legyen. Illetve horror jatek a javabol.
Vagy ha ez nem horror, akkor mi a horror? (tenyleg erdekel) -
Pöttön
őstag
Ezzel nincs semmi baj, a Doom 1-be is ugyan így nézett ki a Pinky...
És hogy tiszta vizet öntsünk a pohárba a Doom (1-2, meg ez) alapvetően nem horror játék, szóval nem kellett, és nem kell hogy félelmetes legyen, ez csak a darálásról szól...
A Doom 3 erőltette egyedül a horror vonalat, ami az első pár pályán hatásos is volt, utána meg már hirtelen túl kiszámítható lett. Ezért is lett szerintem az eddigi leggyengébb Doom.
Horrornak túl gyenge volt, darálós fps-nek, meg túl vontatott, ezért is kategorizálták anno sokan csak tech demónak... -
gantum
tag
válasz
Assimilator #1 üzenetére
meg dizájn szempontjából is, sőt abból a legjobban. értem én, hogy pokol, meg hűha (nagyon horror
-.-" ), de akkor miért ilyen gyerekes figurák vannak benne?
az egyik egy az egyben úgy néz ki, mihta a supermarióból szökött volna: -
mildwood
tag
Hm. Ez jó pofa. Minden pályán van egy ilyen cucc, és ha megtaláltad utána a menüből lejátszhatod a teljes pályát rendesen, nem csak a töredékét amit a rendes játékban találsz meg.
-
[Prolixus]
addikt
Mondjuk az, hogy nincs már Carmack meg a többiek, egy totálisan irreleváns kifogás addig, amíg DOOM név alatt adják el a cuccot. A DOOM cím az egyik legnagyobb játéktörténeti ikon, aki tehát ilyen névvel kiadott játék készítésére adja a fejét, az fel kell, hogy készüljön a legmagasabb elvárásokra, és annak akarjon megfelelni, ne egy "tökátlag noname 12egytucatFPS"sel szemben támasztott elvárásoknak.
Ettől függetlenül egyetértek, de nem azért mert nincs Romer vagy Carmack. Inkább arról van szó, hogy a Doom eddigi összes része olyan időszakban jött, amikor még bőven volt helye a fejlődésnek. Manapság már meg kb. mindent megcsináltak a standard vegytiszta FPS-ek műfajában, amit meg lehetett csinálni. Úgyhogy a fejlesztők leginkább akkor guríthattak volna nagyot, ha kilépnek a VR piacra, vagy kilépnek a műfajból, és valami FPS+akármi hibridet csinálnak (sandboxosítva lesz a játék vagy akármi...). Ez nem történt meg, nyilván részben a biztonsági játék miatt sem. Szóval én is úgy vagyok vele, hogy kicsit nem értem a nagy elvárásokat. A grafikát leszámítva mindenki azzal jön, aki fanyalog, hogy "basszus ez mégiscsak egy Doom" etc, de amikor oda kerül a sor, hogy mit kellett volna szerinte mutatnia a játéknak, akkor általában már megáll a tudomány.
Ennek ellenére én sem vagyok túl bizakodó. A multi erőltetése rossz ómen, amiket meg mutogattak a single-ből eddig az nem volt rossz, de nem tettem le az állam én sem tőle. Persze nem is lenne ezzel baj, ha lenne egy fasza 25 órás, nem időhúzással ennyi kampány hozzá mondjuk, de neeeem, 12-13 órákat írnak. Namost ez 2016-ban már nem egy nagy wasistdas, hiába nem volt a DOOM1-2 sem sokkal hosszabb ilyen szempontból.
Mondjuk az ősrégi pályák implementálása mindenképpen egy nagy plusz pont.
-
exedoc
senior tag
Nekem iszonyat bejön, grafika is szerintem kiváló. Én már nagyon várom, hogy rotyogtassam.
-
Hiroshi87
csendes tag
Persze régen az ID software sokat letett az asztalra, de abban az időben még egy 4 fős kis csapat is elég volt egy játék teljes létrehozásához, azóta nagyon sok víz lefolyt a Dunán. Carmack sincs már a csapatban, ahogy Romero sem. Ez már nem az a csapat, nem várhatjuk el tőlük egy újabb stílus teremtő technológiát. Viszont én sem vagyok teljesen elfogult vele, egy VR támogatás jó lenne benne... bár nekem teljesen felesleges... még túl drága ahhoz az oculus is és a HTC Vive is
-
Assimilator
őstag
Tul nagyok az elvarasok?
Valaha a Doom arrol volt hires, hogy mindig nagyot dobott technologiai teren.
Ezt en nem varnam el.
Csak legalabb egy 2014-es szintet szerettem volna latni.
Egyebkent nem arrol van szo, hogy rossz jatek lenne, illetve a jatekmechanika is pazar.
Csak a kontos tunik erosen korosnak.
Na mindegy. -
Pöttön
őstag
válasz
Assimilator #3 üzenetére
A gond az, hogy túl nagyok már a kor elvárásai...
Szerintem simán jól néz ki ez a játék, tele van látványos robbanásokkal, gördülékeny, gyors játékmenethez teljesen jó a látvány világ, a béta alapján a gépigénye se nagy, és ami számomra külön piros pont, hogy a hangok is nagyon jól elvannak találva benne.
Én nagyon várom már! -
Jhonny06
veterán
válasz
Assimilator #3 üzenetére
Szvsz bőven jól néz ki. Ez ilyen tipikus "megveszem, végigviszem, eladom" típusú hentelős játék, ennél több nem kell grafikailag.
-
CsonkaImo
addikt
válasz
Assimilator #1 üzenetére
Wolfenstein után borítékolható volt, hogy lesz benne egy kis retro. Videókon nagyon jól néz ki a játék, a bétát viszont nem volt időm kipróbálni, ronda volt?
-
Assimilator
őstag
Ez nagyon jopofa es jo otlet.
Ettol fuggetlenul meg mindig ugy gondolom, hogy ez az uj resz technologia szempontjabol messze elmarad 2016-tol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Milyen processzort vegyek?
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós topik
- Facebook és Messenger
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Battlefield 6
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
- Samsung Galaxy S25 / 25 Ultra 5G 256GB - 512GB / - Bontatlan - 3 év gari
- Megkímélt állapot!! Samsung Galaxy S10+ 128 GB SM-G975F/DS - fekete
- Nagyon szép állapot!! Xiaomi Redmi 10 2022 64 GB - fehér
- BONTATLAN Steelseries termékek VERHETETLEN ÁRON!
- DELL Precision 7730 i5-8400H Quadro P3200 32GB 1000GB FHD 17 1 év garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5410 - i7-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Apple iPhone 12 / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 100% akku
- Apple iPhone 13 / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 87% akku
- Samsung Galaxy S21 Ultra / 12GB RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest