Új hozzászólás Aktív témák
-
victorhun7
tag
-
gyulank
addikt
PCX-en van egy csomó más fajta. Mondjuk milyen a hidraulikus?
-
Kókuszdió
nagyúr
DeJó ,köszönöm szépen!
-
#83381760
törölt tag
Köszönöm ez nagyon sokat segített!
-
Petyyyyy
addikt
Visszatalálós UP!
-
_Atesz
addikt
válasz
Hieronymus #7 üzenetére
Ezt írtam, hogy a sima siklócsapágy változatai, viszont az nem kérdés, hogy jobbak nála.
Írtam azt is, hogy a csúszócsapágy is olajozott, valamint azt is, hogy a persely szivacsos szerkezetű.
A szimering különböző, a sima csúszócsapágyon épphogy egy záró porvédő van, a másik 2 megoldásnál már tényleg záró szimering van. Az FDB ventinél a legerősebb. Természetes, hogy egy szimering a külső kosztól is véd, szerintem ezt felesleges oda írni, nem akartam kilóméteres cikket tök feleslegesen.
Számítógépekről beszélünk, itt nem lehet folyamatosan járatni a ventilátorokat.
-
Az első pár csapágyazás, gyakorlatilag siklócsapágyazás.
Ha elegendő a kerületi sebesség, a csapágy két felületet között kialakul az olajfilm. Ez esetben nem ér egymáshoz a két felület, nincs kopás. Ha nincs elegendő kerületi sebesség, kopik a csapágy.
Általában csapágy állórésze speciális anyagból készül (szinterbronz). Az üreges szerkezetű anyag üregei van feltöltve.
Olyan helyeken, ahol csak néhányszor áll le a forgás, ideális megoldás.A másik két változat, csak az olajzás módjában különbözik. Leginkább PR jelentősége van. Egy autó főtengelyének kenése esetén van értelme a huzagolás jellegű kenőanyag felvitelnek. Egy ventilátornál nem keletkeznek akkora erők amik valóban indokolnák a használatukat.
A csapágyat lezáró szimering gyűrűket minden csapágyfajtákhoz alkalmazzák. Az elsődleges cél nem a kenőanyag megtartása. A kívülről érkező szennyeződéstől kell védenie csapágyat. (A nagyobb golyós csapágyak esetében amúgy is zsírt szoktak használni.)
Érdemes néhány ajánlást tenni a ventilátorok használatához.
A siklócsapágyak esetében lehetőleg megállás és viszonylag magas fordulatszámon, a fordulatszám változtatása nélkül érdemes használni a ventilátort. Minden leállás és elindítás egy szöget ver be a csapágy koporsójába.A golyóscsapágyak esetében nem gond a leállás és újra indulás. A változó fordulatszám is OK.
Viszont a magas fordulatszámok esetében, a gyártási pontatlanságok miatt, káros rezonanciák keletkeznek. Felgyorsul a felületek deformációja.Ezek után már az is tiszta, miért nem gyártanak siklócsapágyos kerékpárokat.
-
nemlehet
őstag
Nekem a PWM vezérléssel kapcsolatban lenne kérdésem. Van valami előnye a sima feszültségszabályzással szemben?
Tudom nagyjából hogyan működik maga a szabályzás, de már nem túl komoly lapok is képesek feszültségszabályzással ventillátor fordulatszámot változtatni és így viszont nem tűnik érdemi extrának.Tehát ha venti nem fix fordulatszámú akkor megéri a PWM vezérléses vátlozat a plusz pénzt? Pl az arcticnak van ugyan olyan ventiből "sima" és PWM-es, az utóbbi picit drágább.
Itt az elméleti része is érdekel, hogy ha nem/igen akkor miért?
-
Hannibhál
őstag
Szép kis bejegyzés, köszi szépen
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15IRH8 15 Gamer notebook - i5 12450H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050 6GB WIN11
- Yurbuds Ironman fülhallgató
- Samsung Galaxy Tab S8 / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12 HÓ Garancia
- Új Dell 13 Inspiron 5310 FHD+ IPS i5-11300H 4.4Ghz 8GB 256GB Intel Iris XE Graphics Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest