Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Ide pl elég jó lesz a steamos:
http://www.hwsw.hu/hirek/53211/alienware-alpha-pc-konzol-videojatek.htmlMár ebben is igen combos hardver van, az idő múlásával az ára is le fog menni a konzolok ára alá.
-
cskamacska
addikt
válasz
Williamgrant #128 üzenetére
Tudom hogy éjirégész, de te is jó oldaláról kaptad el betevő sztímfikázást. A Paradox/Fatshark páros akkorát alkotott a War of the Roses szörnyűséggel, hogy már a folytatását is kukázták. Gondolom az is Gabe személyes hibája.
joysefke: Nem akartak ilyet, mi vásárlók akartunk ilyet, aztán a boltok(tudod azok a jófejek, akik most olcsóbbak a Steamnél, már ahol persze) nyomást gyakoroltak a kiadókra, hogy ne merészeljék a digitális játékaikat olcsóbban adni, aztán ez így maradt, még akkor is, ha már alig kapni nyugaton dobozos PC játékot.
Viszont a Steam volt az úttörője a gyorsított ütemű leárazásoknak(10-15 éve a boltokban ugyanis 1-2 év is kellett mire a 8-10k árból 4 lett, és még több év mire 1-2 ezer forintos EztVeddMeg dobozba került valami, a teszkós leárazás kifejezetten új dolog, már abból a korból, amikor épp hogy tartottak PC játékokat, és ami nem fért fel a minimál helyre, azt fillérekért kiszórták), és a Steam kulcsok künnyű kezelhetősége okán jöhettek egyáltalán létre az indie bundle megoldások. A vicc az egészben az, hogy a Valve és még pár kiadó alkalmaz ránk regionális kedvezményt(EU tier 2 a neve), bármely Half-Life vagy CS olcsóbb itthon, mint mondjuk a németeknél, más kérdés hogy a legtöbb kiadó tojik rá, de ezért ne a Steam legyen már a hibás.Steam az eladott áruk árának 30%-át kapja meg(nagy kiadóknál lehet még kevesebbet), ez dobozolós kiskerben olyan 50% körül mozog. Szemetek!
Valve megvalósította azt a kétes koncepciót, hogy indie játék készítők lehetőséget kaptak arra, hogy jelentős indulótőke nélkül is belekezdhetnek egy játék fejlesztésébe, a Kickstarter elvet tovább görgetve megengedték, hogy félkész termékeket adhassanak ki, hogy majd azt a befolyó pénzből befejezhessék.
Magyarul teljes mellszélességgel kiállnak a kezdő, illetve a kevésbé pénzes fejlesztők mögé, és akkor most szóljuk le őket, hogy előfordulnak rossz, vagy egyszerűen soha be nem fejezett játékok, bezzeg milyen jó is volt régen, amikor csak egy nagy kiadó segge végében lehetett érvényesülni, vagy akár csak a boltok polcaira, és így a nagyközönség szeme elé kerülni.Most légyszíves az egyébként is divatos preorder kultúra szellemében vegyél meg hónapokkal a kiadás előtt pár random AAA címet, és mondd nekem azt, hogy azok biztosan azt fogják nyújtani, amit a milliárdos kiadójuk állított róluk. Ilyen szempontból a pénztelen indie fejlesztők legalább őszintén dobják fel a talpuk, ha nem jön ki a lépés, míg a kiadók a vásárlóik arcába hazudnak, és jövő ilyenkor ugyanúgy elkérik előre a pénzed, és ugyanúgy átvernek a palánkon, az Early Access-től tökéletesen függetlenül.
más
Ha csak pár játék kap a SteamOS lufi okán Linux támogatást, illetve valamivel normálisabb lesz a videokártyák driver támogatottsága, már megérte, ha a Valve-nek nem is, a Linux felhasználóknak biztosan.
-
pakriksz
őstag
válasz
joysefke #136 üzenetére
Azért én 3 hónappal a megjelenés után valahogy beszereztem a GTA IV kiegészítőit 7 euro-ért,rome TW2-t pedig 50 eur helyett 15-ért 3/4 évvel a kiadása után.
A valve 30%-os sápja elég baráti, mert a hagyományos kiadók legalább 60%-ot lenyúlnak, de inkább többet. Tehát a játékfejlesztő nyerészkedik a steamen ha ugyanannyiért adja mint a dobozost.
-
-
joysefke
veterán
Bundle szökevényeket valóban olcsón be lehet szerezni, de abból az álomból egyelőre semmit nem valósított meg a Steam, hogy a digitális formátumú viszonylag friss játékok olcsóbbak legyenek mint a lemezesek. A több éves játékok a Tesco pulton/turkálóládában is tudnak olcsók lenni.
(1)
Szóval a lemezes értékesítéshez képest a digitális értékesítéssel megsprórolt pénz (szvsz legalább 30%) jó része a Valve zsebében marad, egy része a kiadónál, nekünk viszont nem olcsóbbak a játékok mint régebben.(2)
Másrészt a Valve megvalósította azt a kétes koncepciót is, hogy már dedikáltan béta (gyakran a végső produktum is az, de erről ők nem tehetnek) állapotú szoftverekért is lehet pénzt kérni a Steamen (early access). Tudom nem kötelező ilyeneket venni, de az irány amit ezzel lefektetnek nem éppen bizalomgerjesztő, ez pedig az ő felelőségükHa a Steam kipusztúlna (nem fog) akkor lesz helyette majd N+1 másik online szoftver bolt. Ezen idegeskedni olyan, mintha azon aggódna az ember, hogy mi lesz, ha tönkremegy a Lidl? Hát lesz helyette Aldi bakker. Amíg elkölteni való pénz van az ember zsebében, addig mindig lesz kereskedő is.
J.
-
SityiSXT
őstag
válasz
Williamgrant #128 üzenetére
Arról miért a Valve tehet, ha egy tőlük totál független játék bugos?
Egy játék miatt leírsz egy olyan rendszert, amit többezer másik játék probléma nélkül használ? -
KisDre
senior tag
válasz
Williamgrant #128 üzenetére
Kérdés volt
Am inkább kíváncsi voltam, de akkor mindegy is
-
-
KisDre
senior tag
válasz
Williamgrant #120 üzenetére
Azt elhiszem hogy meghagynád, csak a fórumok, a friend list, az akciók tömkelege valamint a jelenlegi Linuxra portolási hajlandóság menne a kukába és még sorolhatnám.
Adtak ki előtte is játékot, s adnak ki ma is. Én nem az AAA-król beszéltem. Az indie piac úgy jöhetett létre hogy: kiadó nélkülözhetősége + egy tér ahol helyet kaptak ezek a játékok. Hiba lenne azt mondani hogy a Steam ehhez nem segített hozzá, mert de. Igaz, ott van pl a Desura, de messze nincs akkora forgalma mint a Steamnek.Pay to win? Akkor viszont ott nem a Steam a hiba oka.
-
-
KisDre
senior tag
válasz
Williamgrant #117 üzenetére
S ezzel gyakorlatilag meg is ölnéd a jelenlegi PC gaming világ felét, kösziii
De komolyra fordítva: Nem értek veled egyet. Egyrészt a Steam neked miért fáj? Nem tesznek gányabbá semmi játékot rajta simán árulják őket, valamint teret adnak valamennyire az indie illetve a feltörekvő játékfejlesztő brigádoknak.
Ami miatt jogosan okolhatnád amúgy őket, hogy a Steam óta ellustultak s nem igazán van új Valve-s játék.
De mondjál már egy játékot amit szerinted ŐK "elgányoltak" -
vinibali
őstag
az AMD nemrég nagy változáson esett át, ami a nyílt-forráskódú támogatást illeti.
egyesített kernel driverrel támogatja az R9 285 és attól érkező GPU-kat, ami talán a régebbi generációk előnyére is válhat, pár héten belül jön a teljes HSA patch a kernelbe és a Mantle támogatás sem kizárt.
ha fix hardverrel számol majd a Valve, akkor itt nagy potenciál rejtőzik majd.
másrész, bugos hangkártya driverrel még nem találkoztam és lássuk be elég ritka, ahol nem ALC8xx/9xx vagy valami butább Via hangvezérlő jön az alaplapokra forrasztva . X kezelő hiba időnként beesik, de stabil Linux verzióknál nem találkoztam sűrűbben vele, mint win kékhalállal. nagyon sok natív cím érkezik Linux alá mostanában, pl a WoT konkurens War Thunder a napokban lett kész a pingvines porttal!
ne beszélj butaságokat, mert valahol hallottad, olvastad. -
A magam részéről tiszta szívből remélem, hogy majd szépen belebuknak ebbe a projektbe úgy ahogy kell. Az egész Steam koncepció óta rühellem a Valve-t, nem szól másról az egész csak hogy minél több olyan játékból húzzanak hasznot, amihez egy fabatkát sem tettek hozzá, csak gányabbá teszik.
Ma ugyan nagy divat MS ellenesnek lenni, és mumust kiáltani, de ha választani kell hogy melyik cég tűnjön el a süllyesztőben inkább a Valve-t választom. -
Cifu
félisten
Ezzel csak az a probléma, hogy a SteamOS-re / Linux-ra átportolt játékok jó része most is ezeréves játékok újrakiadása úgy, hogy hozzájuk se nyúltak igazából amúgy (pl. Silent Hunter II, Command HQ, Sword of the Samurai, stb), vagy pedig egyszerűbb indie játék. Ami azért kicsit ciki...
-
KisDre
senior tag
Egyébként szerintem simán van létjogosultsága a Steamnek a nappaliban. Elég csak a játékfelhozatal bőségességére gondolni, PS4 és Xbox-on ahol gyakorta előző genjeik játékait se mondhatni hogy támogatják soha nem lesz ekkora választék.
-
arn
félisten
ezt rajtuk kivul szerintem senki sem akarja igazan...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Azt is vedd számításba, hogy mennyivel többet nyújt egy KDE az XFCE / LXDE-hez képest. Pl. a Win7 (x64)-et meg nem igazán lehet levinni 6-800MB ram fogyasztás alá, miközben a felülete elég kevés dolgot / élményt nyújt.
Továbbá még mindig többet fogyaszt egy internet böngésző, mint maga az oprendszer kompletten, szóval igen, mindössze ~450. Nah de ez már nem StemOS téma. -
ViZion
félisten
| Desktop Environment | Memory Used |
| Enlightenment 0.18.8 | 83.8 MiB |
| LXDE 0.5.5 | 87.0 MiB |
| XFCE 4.10.2 | 110.0 MiB |
| LXQt 0.7.0 | 113.0 MiB |
| MATE 1.8.1 | 123.0 MiB |
| Cinnamon 2.2.13 | 176.3 MiB |
| GNOME3 3.12.2 | 245.3 MiB |
| KDE 4.13.1 | 302.6 MiB |
| Unity 7.2.0.14 | 312.5 MiB |Nah, ezt Arch-al mérte egy jóember. Amúgy a játékra szánt vasak nem hiszem, h 4 GB rammal jönnének. Ha meg kell a játéknak a ram, akkor gondolom ennek egy részét ki tudja swappolni, hiszen épp nem kell.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Azt még nem emelte ki senki, hogy ha nem is lesz sikeres a Steam machine vagy a SteamOS, elég sokat tettek a Linuxos játék terjedéséért. Meg kell csak nézni, hogyan növekedett a Linuxra is elérhető játékok száma, mióta elkezdték a SteamOS-t csinálni. Most a portok minőségéről nem beszélnék, továbbá sok kisebb játékot nem is érint ez.
Hakuoro: egy normális KDE-s disztró teljes ram fogyasztása 450-500MB mindössze. 2014-ben ezt nem mondanám zabálásnak. Az EoS jellegű cuccok meg a Gnome3 csak azért célszerűbb egy ilyen kvázi konzolra, mert alapból alig valamit engednek beállítani. Aki konzolt vesz, annak úgy általában nincs igénye vagy tudása mélyebb beállítások elérésére, egyértelműen nem nekik készült egy olyan összetettebb DE, mint a KDE.
-
Dare2Live
félisten
"Közel nincs a valve-nak annyi pénze, hogy fix hw-el tudjon számolni. azt csak külső szállítóval tudta volna megoldani"
Persze én is így gondoltam véletlenül sem azt, hogy majd magától nekiáll procit, gput... tervezni. teszem hozzá ezen a szinten ez már leginkább nem pénz kérdése.
ld korábbi hszemet. választhattak volna amd procit+mantlesvgat VAGY igéneiknek megfaragott ONE/PS4 szerű "központi egységet". PS4nek hívták volna hanem másnak."Látszott, hogy nem fog működni szerintem is...
Akkor mért vitt végig egy olyan utat aminek semmi értelme. Pénz égetés?"Winnel meg nem lehet az MS-sel versenyre kelni"
Mért nem? Ezen a játékdisztrubutori szegmensben steam a nagy "az MS".
A cél érthető volt. A lehetőség kiválasztása, megvalósítása katasztrófa.
-
azbest
félisten
"Nem kell drivert telepíteni, nem kell semmit tenni annak érdekében, hogy játssz."
Ez de jó lenne, ha a gyakorlatban így csinálnák.
Gyakorlatilag sikítófrászt kaptam, amikor valamelyik steam-es játéknál a telepítés után az első indításnál vagy három helyre kell account regisztrációt kitölteni, hogy elinduljon a játék és menteni is lehessen a játékállást. (pl gta 4) -
joysefke
veterán
De van rajta mit támogatni, mert:
-A könyvtárstruktúrája nem ugyanolyan mindnek , mégpedig az installfájloknak és a lokál-mentéseknek/profiloknak valahova kerülnie kell a fájlrendszerben
-Gondoskodni kell róla, hogy a játk futtatásához szükséges szoftverkörnyezet a szükséges verziókkal rendelkezésre álljon, sőtt a supportnak adott esetben ezt le kell tudnia ellenőrizni logokból.
-
pakriksz
őstag
válasz
Döglött Róka #92 üzenetére
van, csak minek írjam le 5000. alkalommal ha utána a következő topicban újra ugyan azokat a marhaságokat nyögik be... Egyszerűen hallottak valamit valamikor a linuxról, és azt ismételgetik, a tények nem érdekesek, a magyarázatok sem.
Pl ezt a disztrós marhaságot is évek óta látom, nem hajlandók felfogni, hogy egy másik disztro az nem másik os, hanem másik szoftvercsomag, így nincs mit támogatni rajta, és a mennyiségük korlátozásával sem történne semmi... -
ViZion
félisten
ööö mit is jelent a disztró? Na ugye. Nem baj, h sok van.
Van most is 2-3 nagy (Ubuntu, Suse / openSuse, Red Hat / Fedora), mindegyik tett le pár dolgot már az asztalra (olyat is, amiből mások is profitáltak). Legtöbb nyűg nem a disztrókkal vagy a DE-vel van, hanem a zárt driverekkel. Azt meg nem a linux közösségnek kellene fejleszteni, hanem mindenkinek a sajátját, ahogy teszik win-re is... Van linux alapítvány, akik pl. a kernelt fejlesztik. De a grafikus driver írás nem az ő dolguk... -
válasz
Döglött Róka #92 üzenetére
Az az egész hozzászólás annyira laza kapcsolatot ápolt a valósággal, hogy tényleg nem volt sok tere ellenérveknek.
-
Hakuoro
aktív tag
-
berVi
senior tag
"A Valve célja, hogy a SteamOS egy játékosoknak szóló operációs rendszer legyen"
Semmi ilyenrol nincs szo. Az egesz SteamOS sztori arrol szol, hogy Gaben-nek seggfajasa lett attol, hogy a Windows 8-cal kapott maganak egy potencialis vetelytarsat a Store szemelyeben, es azota mindent megtesz a Windows megkerulese es lejaratasa erdekeben.
Es persze a sok Linuxfan egy emberkent ujjonghatott rajta, hogy vegre lesznek jatekok Linuxra, es ez valami fantasztikus, mert 20 eve csak ezert nem terjed a Linux (ha-ha). Aztan 2 ev elteltevel tovabbra sem terjed, nem jott el a megvaltas, nem lett az eg kekebb, a nagy fejlesztoknek igy tovabbra is zero ingerenciaja van egy plusz platform szamos tekintetben szarabb okoszisztemajat erdemben tamogatni. DirectX helyett van total ineffektiv OpenGL, vannak bugos VGA driverek, bugos X, bugos hangkartya driverek, 2 millio disztro 20 csillio release-e, aztan tamogasd. Hat hogyne, ez minden fejleszto alma bazmeg...
Ugyhogy a lendulet kezd kifingani, a fecske meg talan idovel rajon, hogy egyedul nem fog nyarat csinalni, meg talan nem biztos, hogy egy lyukas hordoba megeri vizet hordani.
-
haddent
addikt
Jajj dehogy vesznek a konzolosok steam bohóckódásokat. Ott a PS4, ott az XO. Kezdenek beérni és egyre jobbak lenni egyre jobb és több játékokkal. Minek kellene a pc -és szenvedés? Jó, linux és direkt játékra tervezve. Ugyanúgy tele lesz hibával előbb-utóbb, vagy már tele is van.
Nem való semmire. Ha nem lesz fix hardveres akkor semmi értelme és előnye nem lesz a pc -vel szemben, viszont lesz behozhatatlan hátránya a rendes konzolokkal szemben.
Ha meg fix hardver lesz.. hát .. de minek? A fejlesztők nem fognak még egy platformra gányolni, a pc -és port meg huhú....Na majd kiderül de eddig ez baromi gyenge nagyon drágán.
-
ViZion
félisten
Erről mondjuk más a véleményem, lehet kellene ilyen felmérés... esetleg volt is, nem tudom, de steam helyében megléptem volna. Konzolosoknak az exkluzív címek miatt is van konzol. Sokan most a Halo miatt rohannak majd venni karácsonyra viccboxot. Magam is agyalok rajta...
-
Blindmouse
senior tag
A big picture is annyira jól működik, hogy multkor 5 percen át állt a telepítés közben, amire ráeszméltem, hogy valami .net telepítéshez egy másik ablakban kell nyomnom egy gombot. Ha az automata driver telepítés ennyre lesz megoldva SteamOS alatt akkor lehet készülni a ./configure-val.
-
ViZion
félisten
Nem kellett volna. Leírtuk már sokan, h aki konzolos, az vesz konzolt. Aki PC-s, annak meg jöhet az újabb konzol, Carunk rá. A legtöbb gémer gép (nem a virtuálisan gémer...
) többe kerül, mint a két nextgen konzol együtt, mégsem konzolon toljuk. Volt PS-em 2 évig kb. de köszi nem kell konzol (pedig a Halo csábító). Oldják meg, akár dual boot-al, h menjen a Steam OS, ennyi. Tudom, h nem egyszerű, de ha saját OS-t akarnak, akkor az legyen, ne egy újabb konzol...
-
-
Hakuoro
aktív tag
Inkább szállnának be az Elementary projektbe
Kellene már egy jó kis játékra is alkalmas linux a köznépnek.
+Semmi értelme egy konzol os fejlesztésének ami szinte minden hardware-t támogatni próbál.DX>Opengl fordító pfff.
-
pakriksz
őstag
Alap hogy ez így nem fog menni.
-A legnagyobb probléma hogy nincs fix hardver... így nem is konzol, hanem egy pc matricával, optimalizálni meg nem lehet rá
-előbbiből adódik hogy retek drága, és nem olyan hogy megveszed majd 10 év múlva veszel egy újat, hanem frissítgetni kell folyamatosan.Szépen az elején kellett volna kérniük az AMD-től egy ps4/x1 szerű APU-t, csinálni rá egy linuxot, aztán árulni, és ontani rá a játékokat, mondjuk egy exkluzív half life 3-al kezdve...
-
haddent
addikt
válasz
Döglött Róka #1 üzenetére
Már eleinte is szar ötlet volt. Mit képzelt, melyik tábor pártol át hozzá?
A konzolosok, akik most kaptak 2 teljesen jó vállalható konzolt és mire kijön az ő SteamOS -ük a kereskedelembe addigra még több exkluzív stb.. lesz rá?
Netán a PC -sek akiket a MS most lát(ott) el DX12 -vel, az AMD meg mantle -vel és köszönik szépen jól elvannak, mint eddig?
Nagyot kellene robbantani ehhez... CS:GO -t letiltani minden más oprendszeren, Half Life 3 -at (ja mit?) letiltani mindenhol máshol, eleinte akciókkal olcsóbban adni a gépeket és rájuk a játékokat. Ez így pont annyiba kerül mint egy pc (k**a drága) és "minek?". Ebből nagyon nagy bukta lesz így..Aztán még néhányan azt mondták majd emiatt csődöl be az MS meg a Sony
Addig még eladnak 2 generáció konzolt és véresre keresik magukat mire ez kijön.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Dare2Live #75 üzenetére
Közel nincs a valve-nak annyi pénze, hogy fix hw-el tudjon számolni. azt csak külső szállítóval tudta volna megoldani (nem komponensként, mint az MS meg a Sony, hanem kompletten) az meg kb. ugyanolyan kiszolgáltatott helyzet, mint ha MS alatt fut a rendszer. Ennyi forrása nincs neki, hogy kiadjon egy kvázi konzolt önmagától, annak minden finanszírozási igényével, logisztikájával, supportjával, stb. ha tízszer ekkora cég lenne se lenne meg az ereje hozzá. Főleg úgy, hogy két oldalról kaszálná két mammut.
Látszott, hogy nem fog működni szerintem is, bár én ennyire nem fogalmaznék sarkosan, de tény, hogy én sem hittem benne egy percig sem, úgy mondanám, hogy nem láttam mögötte a betonstabil logikát.
Winnel meg nem lehet az MS-sel versenyre kelni, legalább is nem olyanra, mint amilyet ők gondoltak kirobbantani, mert az MS-nek is ott van a live marketplace, amit igaz hogy szépen megdeglesztett PC-n de akkor éleszti fel amikor akarja, és bőven több a muníciója egy esetleges árháborúhoz, mint a valve-nak.
Látni kell, hogy az MS az minden szinten ott van, minden területet fed, ha bármibe engedi belefolyni a valve, akkor gyak. meg van lőve.
A valve meg ezzel szemben csak egy szatócs, nagyon ügyes szatócs, de annyi az összes gurítása, hogy csinát egy jó bó'tot, ahol mindenki el akar adni, és mivel minden kapható, meg sokszor filléres akciók vannak, mindenki oda jár vásárolni. A konzolosokhoz képest viszont a valve egy pontszerű alakzat, abszolút nem az a súlycsoport, se keze se lába a művelethez, hogy saját lábra álljon.
Ezért próbálta volna meg kiszervezni ezt is, mint ahogy a bótjában is a más áruját adja el bizományban, csak ez most nem jött össze, mert... mert... gyakorlatilag nem is látok olyan felet a sztoriban, aki ebben nem ellenérdekelt.
-
joysefke
veterán
Elszakadni a windowstól és bekerülni a nappaliba.
2014 végén
-aki konzolon akar játszani, az már konzolon játszik, mert megteheti
-aki a nappaliban akar játszani, az már a nappaliban játszik, feltéve, hogy megengedik a szülei/felesége vagy egyedül él.
-aki PC-n játszik az erős konzolos marketing ellenére, az azzal a nyilvánvaló okkal teszi ezt, mert PC-n akar játszaniTehát szerintem az egész célkitűzés marhaság
Ha win alapon akarnának bekerülni a nappaliba, azzal alátennének az xbone-nak, amire nyilván az MS-nek is lenne egy-két keresetlen szava (kiszorítósdiban úgy is jók).
Igen, szerintem is ezt hiszik a Valve-nál, ennek ellenére a MS eddig nem tett be a Steam-nek, sőtt eddig semmilyen látható jele nem volt annak, hogy egyáltalán ez céljuk lenne, pedig a Big-picture-mode előbb volt win-Steam-re mint ez az egész halvaszületett SteamOS dolog.
A Valve indított egy megelőző csapást a Windows dominancia ellen a gamer szegmensben,
de egyelőre úgy látszik a Valve-palotapincsi akárhogy húzogatta az alvó MS-oroszlán bajuszát, még nem sikerült felébresztenie...J.
-
Dare2Live
félisten
"Ha win alapon akarnának bekerülni a nappaliba..."
Ha nem win alapon akkor is. 2 müködő utat is választhattak volna: "linux+fix hw+..." vagy "win+verseny+felület+...) erre csináltak egy harmadikat ami már akkor is látszott, hogy nem fog működni. Most lassan... kezd leesni nekik.
-
NEOSIGNAL
tag
Egyebkent én nem is ertem hogy gondoltak ezt.annyira nem ertek hozza
-
banhammer
veterán
Várható volt.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Dare2Live #69 üzenetére
Elszakadni a windowstól és bekerülni a nappaliba.
Ha win alapon akarnának bekerülni a nappaliba, azzal alátennének az xbone-nak, amire nyilván az MS-nek is lenne egy-két keresetlen szava (kiszorítósdiban úgy is jók).
Ezt elkerülendő is akarnak ms-független platformot csinálni, sőt véleményem szerint ez az alap, azt összes többi opengl meg glorious linux master race és társai csak ennek folyománya.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt nem csak ezt tették, hanem drámaian csökkentették az OS késleltetését, ami nyilván egy VR-es kutatás is. Mert ma rengeteg szoftveres gátja van a VR-nek, amit nem csak a programokból, hanem az OS-ből is ki kell irtani. A SteamOS az első olyan rendszer, amelynek a display alrendszerét a VR-t beszámítva írták, és bizony elérték a konzolhoz mérhető alacsony késleltetést. Szóval, ha húzol egy GIU-t egy Linuxra, akkor közelében nem leszel annak, ami a SteamOS akar, vagy akart lenni.
-
#97716736
törölt tag
válasz
Döglött Róka #1 üzenetére
Támogatom +1.
-
Polllen
félisten
Ez nagyon függ az aktuális játéktól. A hátterét nem tudom (gondolom a textúra), de míg egy Bulletstorm 720p és 1080p között nem látok különbséget 1,5 méterről egy BF3/4 esetén kiszúrja a szemem. És nem a részletekre gondolok, hanem arra, hogy az élek erősen pixelesek lesznek.
-
ViZion
félisten
Nem, de ha olcsóbb korongon, akkor ott veszem, nem digitálisan... Meg szeretem látni a polcon a nagy gémeket, esetleg megvenni az extrás, gyűjtői verziókat (akkor is, ha megvan mondjuk steamen, vagymáshol).
Mivel single játék, semmi multi, így meglepett, h egyáltalán bármire is netet akar...
-
Dare2Live
félisten
-
#52815360
törölt tag
Inkább a Steam szükségességét szüntetnék meg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új OS-t elsősorban azért csinálják, mert a Microsoft soha az életben nem fogja célozni a PC-vel a nappalit. Mindig az Xbox lesz ennek a rétegnek a terméke, tehát arra a Valve nem számíthat, hogy jön egy olyan Windows, ami minden tekintetben a nappalis alapokra építkezik, és arra sem, hogy az Xbox-ra felkerül a Steam platform.
Inkább egyre gyengébb lesz a játékok alapértelmezett beállítása. Van pár kivétel, de a sok hardver miatt egyre inkább egy medium szintű általános grafikát próbálnak a fejlesztők bedobni.
Az nem sokat számít, hogy a játékok kapnak a driverben profilt. Az csak egy optimalizálás. Ráadásul ez az új API-kkal teljesen eltűnik, mert minden, ami eddig a driverben volt most már a játék kódjában lesz, vagyis nincs lehetőség a külső optimalizálásra. -
kíváncsi lennék a SteamOS projekt eredeti kockázatelemzésére - gondolom, az OpenGL mellett vagy 400 piros felkiáltójel lehetett... be is jött, egyelőre többé-kevésbé belebukott a koncepció. most a Valve-en a világ szeme (legalábbis annak a részének a szeme, akit legalább egy kicsit érdekel ez a piac), hogy kitartanak-e az elképzelés mellett még 2-3 évig - addigra talán elkezdhet gyökeret verni a karcsúbb pipeline és karcsúbb API irány, és akkor lesz értelme csinálniuk egy saját API-t a Mantle / DX12 / whatever else mintájára, amire egyszerű lesz portolni. addig vagy marad a jelenlegi szenvedés az OGL-lel, vagy összebútoroznak az egyik gyártóval. én bízom benne, hogy az előbbi - míg nagy címeket ezen az úton nemigen lehet a platformra csalogatni, azok az 5-15 EUR áron vesztegetett címek, amelyek között időről időre igazi gyöngyszemek bukkannak fel, általában sokkal kevésbé API-igényesek, és kevesebb fájdalommal ültethetők át.
(#49) rudi: az új OS nyilván nem a szemléletváltáshoz kell, hanem a MS-tól való szabaduláshoz. én a magam részéről örülnék, ha lenne játékplatform-alternatíva a Windows mellett.
-
rudi
nagyúr
Ja, csak a Valve úgy pórbálja az új szemléletet elérni, hogy új OS-t csinál, számomra ez az érthetetlen, sőt abszurd a történetben. Illetve pár évtizedes játékos pályafutásom alatt nem tapasztaltam, hogy a játékok mindig direkt valami gyenge grafikai beállítással indultak volna el. Inkább azt tapasztalom, hogy egyre jobban betippelik a hardver képességét, meg a VGA driverekben egyre több játék profilja jelenik meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dare2Live #47 üzenetére
Ott a gond, hogy ezzel már sokszor próbálkoztak és a valóságban működésképtelen. A SteamOS-nek egy felhőből működő rendszere lenne erre, vagyis nem a gépet mérné le, hogy miképp fut, hanem a felhőben tárolt adatokból állítaná be a grafikát az adott gépre. Ilyet csinál az AMD és az NVIDIA is a különböző experience programokkal. Ennek az a gondja, hogy éves szinten millió dolláros kiadás az összes program tesztelése és paraméterezése, de legalább működik, és ez egy befektetés is, hiszen a felhasználó is megkapná a konzolszintű élményt, ami miatt megéri a beruházás. Csak ha ez nem indul be, akkor ez egy pénznyelővé válik.
-
Dare2Live
félisten
valve a konzolpiacra akart evvel betörni, pénzt keresni ennyi az ok és nem az, hogy a windows dominanciája ellen akar tenni. Ha már dominancia szóba került amit csinálnak piacukon az talán imo rosszabb mint amit microsoft művel.
A koncepicójuk viszont alapjaiban hibás volt, fura, hogy nem értették ezt meg. Ha anno mellszélességggel fix imo AMD/mantles hardware mellett lerakják a voksukat, most karácsonyra kész lenne a gép és mantle miatt rakás dolgot portolni se lenne nehéz. És ez átszivároghatna linuxra. Persze ha linuxosok hajlandóak megfizetni valvenak...
Ja igen persze drágább lenne, de lenne. Ez meg kb soha nem lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem full új OS kell hozzá, hanem full új szemlélet, és ehhez a Valve is ad egy alapot, hogy az egészet megkönnyítse, mert láthatóan nem működik ez a dolog PC-n, annak ellenére, hogy minden gyártó könyörög a szoftvercégeknek, hogy szánjanak rá időt, mert a 10-ből 8 user nem tudja mit-hol-merre. És ezért nem jut sehova sem a PC a nappali szintjén, ami a Valve számára roppant kellemetlen, mert egy igen nagy piacot kisajátítanak a konzolok, olyan felhasználókkal, akik költekeznek is. Nem lenne ezzel semmi gondja a Valve-nak, ha lenne Steam Xboxra és PS-re, de nincs, így más utat kell keresni.
-
-
sad_Vamp
őstag
válasz
Blindmouse #38 üzenetére
döglött kutyával nem járunk vadászni.... a DX az 1ik ok, hogy még mindig csak current gen játékok vannak (a kiadók nem mernek csak az új genre kiadni valamit) a next gen meg csak nevében az.
-
Jack@l
veterán
válasz
Döglött Róka #36 üzenetére
7 éve van fullhd-s tévém. Látom mert van szemem, 3 méterről is jócskán a 720p és 1080p közti különbséget.
-
Ha a Valve lehorgonyoz egyik dGPU gyártónál, akkor van esélye a komoly profitra. Konzoloknál erősebb fix hardver Mantle, vagy CUDA + PhysX + Gameworks alapokon... Elég ütős lenne.
-
Blindmouse
senior tag
Gondolom a DirectX licenszelése az ki van zárva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PS4-en Full HD-ben, de nem ez a lényeg, hanem az egyszerűség. Ezt fizetik meg az emberek, és a Valve jó nyomon jár, csak olyan problémákba ütköztek, ami megakadályozza, hogy betörjenek a nappaliba. Ez a koncepció viszont a piac 80%-ára hajt, akik nem tudják átállítani az 1024x768-as felbontást PC-n, mert nem tudják, hogy mi az.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig erre van szükség a nappaliba. Berakod a lemezt, vagy letöltöd a játékot és működik. Beállít magának mindent. Nem kell drivert telepíteni, nem kell semmit tenni annak érdekében, hogy játssz. Ez a Valve koncepciója is, csak elég nehéz kivitelezni, hogy ez működjön, viszont ha nem tesznek valamit, akkor továbbra sem fognak részesülni a "nappalis piac" bevételeiből.
Az egyébként egyértelmű, hogy ez a koncepció úgy nem fog működni, ahogy a Valve elgondolja. Nem véletlenül dolgozik mindenki fix hardverrel ezen a terepen. Vagy ha nem is fix, de párhuzamosan semmiképp sem kínálnak több alternatívát.
-
Jack@l
veterán
Túl kéne lépni a szűklátókörűséágen, nagyn üdvözítő kezdeményezés, hogy végre valaki tett valamit a windows dominancia ellen. Lehet pár év múlva be is fog jönni a számítása. Mióüta elkezdték a stream os-t, kb 3x annyi játék jelenik meg linuxra, mint azelőtt. Előbb utóbb eljön a directx meg az opengl korszak vége. Onnantól kezdve meg ha os független api lesz, akkor melyik játékos fog windowsért fizetni? (főleg ha linux alatt jobban megy ugyanaz, meg kevesebb ramot zabál)
Most kb az xbmc és a windows média center áll azon a szinten ami eljöhet pár év múlva a nappalis játékoknál. Én tuti xbmc-t választanék egy home media centernek windows helyett.UI: az új megjelenítési engine-ek már a spájzban vannak, csak a ph nem nagyon szeret erről cikkezni, mert nem igazán amd és konzol konform
-
sad_Vamp
őstag
Már az első STEAM-es hírnél megírtam, hogy egy átskinelt "új" linux distronak semmi, de SEMMI értelme nem lesz. Ha a Valve ezt komolyan gondolta volna akkor az első bittől kezdve írja az új rendszert úgy hogy az tényleg játékokra meg nappalira lett volna kifejlesztve írnak saját OpenGL/DX alternatívát, meggyőzik a gyártókat stb. így csak adtak a szarnak (már elnézést) egy pofont, ennyi történt.
-
Zoltn
senior tag
Francba az egész SteamOS-el! A valve-on kívül, senkinek nem kell! Lássák már be. És nagyon gyorsan adjanak ki egy új HalfLife-ot!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha problémád van vele, akkor a hivatalos Intel support mossa kezeit, és a MESA-hoz irányít. Az, hogy ezt a projektet segítik, még nem vállalnak érte felelősséget.
Ugyanígy az AMD-nél is segítik az open drivereket, de az AMD-t a problémáddal csak akkor címezheted, ha a zárt drivert használod. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Arról már milliószor bebizonyosodott, hogy rossz irány. Itt nem csak az OS-ről és a GUI-ról van szó, hanem az egész ökoszisztémáról, ami lehetővé teszi a konzolszintű élményt, amire szükség van a nappaliban. Nézd meg a Metro játékok Linux portját. Az 4A Games elkapta ennek a lényegét, amit a Valve ki akar hozni belőle. Letöltöd a Metro játékokat, és rögtön ellenőrzi a géped. Egy borzalmasan egyszerű tizenakárhány állású csúszkája van a grafikára. Azt beállítja a gépnek megfelelően. A felbontásnál érzékeli a natívot és azt állítja be. Ezek a lényeges elemek, mert már az NVIDIA is a fejlesztők arcába sikítja egy ideje, hogy a felméréseik szerint a játékosaik 80%-a nem lép túl az 1024x768 pixeles felbontáson, ha erre paraméterezi magát a PC-s port.
-
Cifu
félisten
A többiek már lecsapták a labdát - a SteamOS szempontjából akár mindegy is lehetne, hogy Linux vagy Windows alapokon nyugszik, hiszen alig több, mint egy fronted. Nyilván sokkal olcsóbb és a Valve szempontjából szabadabb lenne a Linuxra való építkezés, de a jelek szerint ez rövid távon nem versenyképes, így nem is életképes megoldás. Túl sok mindent a Valve nem tehet, ha meg akarják várni azt, hogy az OpenGL-t rendberakja a Khronos, akkor a konkurensek el fognak húzni mellette... Ennél szerintem még egy Windows alapú SteamOS is jobb megoldás.
-
NEOSIGNAL
tag
Ötletnek akkor sem rosz.Kérdés hogy mit is akarnak ezzel elérni,mert ha csak a profit volt a cél nem csoda hogy leszaladt a kezdeti lelkes hangulat.ötletek hiányában elég erőforrás igényes ilyesmin dolgozni.Hacsak nincs nagyon jol kivitelezve
-
Polllen
félisten
Szerintem ez az ötlet olcsóbban meglett volna, ha a klienst fejlesztik olyan szintre, hogy kiváltsa az OS többi részét. Aki ilyet akar, annak a végeredmény számít, nem a hogyan.
Vagyis win-re ráhúznak egy jó klienst és meg van oldva. Lényegesen hatékonyabb lenne. Vagy megvárják az új openGL-t. Persze kérdés, hogy addigra hol tart majd a mantle meg a dx.
rudi
Nálam is az xbmc ugrott be elsőnek.
-
LordX
veterán
"minden bevizsgált implementáció szabványos, még akkor is, ha egy szabványos kód nem fut minden bevizsgált implementáción"
Na ácsi. Az ilyen "szabványos" kód a szabvány szürke területein jár. Ha csak olyan kód lenne, ami teljesen specifikált (int a = 1+1; szintű), akkor minden egyes OpenGL implementáció kutya köteles ugyanazt adni eredményül. Szabványos lesz az a kód is, ami AMD kiterjesztést használ, mégse fog futni máshol. Tessék használni a legkisebb közös többszöröst, vagy ha az nem elég, akkor tessék sírni a Khronos-nál, hogy az kevés.
-
joysefke
veterán
megcsinálták az n+1. felhasználótábor nélküli Linux disztrót, nem nagy ügy, van már annyi, mint égen a csillag...
Az alapvető probléma az, hogy világmegváltó ötletekkel tele a padlás /ez egy volt közűlük/, de a ráfordítható pénz energia és motíváció véges, főleg ha a partnerekre hárulna a munka java, akik nem látják, hogy a nagyszerű ötlet nekik pontosan miért is jó és hogy végül hogyan lesz belőle pénz...
A mérleg egyik serpenyőjében állt volna egy pistike disztró, amire felhúzzák a kész steam klienst big picture módban, a másik oldalon pedig a GPU gyártók meg a játékfejlesztők erölködése, hogy felhozzák az opengl
-t AAA játékokban használható szintre meg hogy játékok is legyenek rá.Mindezt miért? Hogy a Valve plattform lock-in még erősebb legyen PC-n, ami nem látom miért kedvezne akár a játék, akár a GPU gyártóknak..
J.
-
djculture
félisten
Semmi értelme az egésznek, ez a piac már a MS és Sony birodalma..
-
lev258
veterán
Ha szabad ilyet, pontosítást kérnék több pontban, még ha a lényegi részén nem is változtat az írásnak. Egyrészt az Intel hivatalos drivere az, amit a MESA-ba készítenek, a saját Linux-os csapatuk végzi a munka a nagy részét. Másrészt az AMD pont az utóbbi időben kezdte meg egy új, sokkal megbízhatóbb driver előkészítését, mely a nyílt felé veszi az irányt. A Mantle-t Linux-ra eddig még csak ígérték, találgatások szerint az év végén érkezhet, de messze nem biztos.
-
ViZion
félisten
Szurkolok nekik, jó lenne, ha jó lenne...
-
rudi
nagyúr
válasz
Döglött Róka #1 üzenetére
Első pillanattól nem értem, mi az üzleti koncepció emögött a dolog mögött, hogy rá akarnak ugrasztani valami Google vagy Facebook jellegű malacperselyt, hogy milliárdokat pengessen érte vagy mi. Játékkonzol OS, ami akármilyen PC-n elfut, peeersze
-
Diocles
aktív tag
Én az egész alaphangot nem értem. Árverseny VAN. Nem ezzel kéne törődni, hanem hogy megfelelő teljesítményt nyújtsanak akár egy hardveren is.
-
mlinus
őstag
szerintem is bukta, hagyni kéne. nem szégyellni való, google-nak is rengeteg szolgáltatása ment már le a wc-n a hype ellenére.
-
LazaCCC
tag
Már eleve elvetélt ötlet volt, hogy PC fronton egy kizárólagos rendszert építsen, főleg ilyen alapokon, hát még az, hogy egy gyártó rakhatná össze hozzá a gépeket. Baromira nem kell még egy konzol, ami végülis egy PC ... ráadásul mi lenne abban, ha a konzol árai alá akar menni? Ez majd hozná a minőségi problémákat, na meg csak azok portolnának, akik amúgy mindenre kiadják a cuccukat.
Aztán a Mantle meg a Dx12 küszöbén OpneGL alapokra építkezni elég elvetélt ötlet ismételten. Már anno is megjegyeztem, hogy ilyen alapon PC-s játékplatformot építeni nem versenyképes jelenleg.
Amúgy is már túlságosan nagy szeletet birtokol a Valve a PC-s gamingból, ami jobb időkben szabad piac volt, most meg már senkinek számítasz, ha nem vagy benne a Steam rendszérében és nem oda fizeted a feet.
Legalább a MineCraft jól megmutatta, hogy van élet a Steamen kívül is, és köszöni szépen, boldogul nélküle is. -
Cifu
félisten
A felvázolt opciókkal az a probléma, hogy egyik sem jó a Valve-nak. Ha kiválaszt egy gyártót, és azt fogja támogatni a továbbiakban (a logika alapján ez az AMD lenne, ami így jelentősen megkönnyítené a fejlesztést - viszont gyakorlatilag egy szereplőssé tenné a GPU piacot a játékkonzoloknál), akkor nem lesz árverseny, így a SteamMachine rohadt drága magadna, versenyképtelenné válva a Microsoft és Sony konzoljaival szemben.
Egyébként nem lett megemlítve, hogy az nVidia esetében ott a SHIELD, ami miatt az nVidia inkább abban érdekelt, hogy a játékok a SHIELD-re, és ne a SteamOS-re költözzenek, tehát már csak ezért sem valószínű, hogy nagy rajongója a SteamOS-nek a zöld társulat.
Egyébként az az opció, hogy dedikált SteamOS helyett Windows + Steam alapokra építsék a SteamMachine-okat kizárható? Oké, a Microsoft nem érdekelt abban, hogy saját magának állítson konkurenciát, de a logikába ez is beleférne...
-
.LnB
titán
Baromira becsülöm a Valve-t, hogy megpróbálta, és próbálja. De ahogy haladunk előre, annál inkább nyilvánvaló, hogy ez bukta lesz. Arra leszek kíváncsi, hogy ők mikor látják ezt be!?
-
Döglött Róka
veterán
Le kene huznia az egesz koncepciot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Iphone 15 128GB // Számla + Garancia //
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15AHP9 15 FHD notebook - R7 8845HS 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790K 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest