Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #5248 üzenetére
Persze. Ha ésszel használom és jól vannak hangolva az egyes fokozatok rásegítései, akkor kb. 30Km -nél esik le az első pálcika az akkujelzőn. Egyébként több, mint duplázható a hatótáv, mert a Shimano kihozott egy 630Wh -s akkut és a külső akkushoz egy új dokkingot, amiben lehet váltogatni az eredeti 504 -est és az újat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #5242 üzenetére
Így van. Csak a Pedelec minősül kerékpárnak. Otthon még símán elmegy a hekkelés, de pl. Németországban, vagy Franciaországban már nem mernék vele így közlekedni.
Szerk.:
Épp Svájcban vagyok, korlátozott roaming lehetőségekkel. Videó nézés nem játszik. De, amit írtam, azt tapasztalatból írtam.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #5239 üzenetére
Gyári specifikáció szerint 22,8Kg. Az akku kb. 2Kg. Sztem elbírja. Mostanság már nincsenek ilyen gondjaim.
A hekkelés nem úgy működik és a szenzor átrakása nagyon rossz ötlet. Shimano esetén egy telós alkalmazást kell telepíteni. A teló kékfogon csatlakozik a bringához és beállítható a régió (USA esetén 20Mp/h, cirka 32Km/h), valamint a kerékátmérő.
A gumit nem tudom. Az enyémen a felni és a gumi is tubeless-ready, így símán átalakítható volt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #5236 üzenetére
Ja, hogy nem itthon futárkodnál. Az más.
Ezzel a gumival a városban nem kell csengő. Hallják, hogy jövök. De, nem érdekel, mert terepen viszont király, az ellenállását meg leküzdi a rásegítés. De, hekkelés nélkül sztem karcsú lesz futárkodni. Gyárilag 25 -nél tényleg betonfal van. Hekkelve viszont jó tempót lehet vele menni. A tányérkerék lett cserélve nagyobbra, mert a gyárival túl nagy volt a pedálfordulat aszfalton. Így most nekem tökéletes. 30 -at úgy tartom, hogy szinte a "levegőben" tekerek. Persze, a teljesítményjelzőn látom, hogy a motor közben vadul dolgozik.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Teasüti #5232 üzenetére
Pontosan ugyanerre vettem a 120 -as fully -t. Városi közlekedés + néha egy kis rosszalkodás. Mondjuk, a futárkodást nem értem. Ha bíznisz alapon nézzük, akkor az eddigi cirka 2000 Km -em olcsóbb lett volna taxival. Egy fully villanymonti nem való futárbringának.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
motifator
senior tag
válasz Teasüti #5220 üzenetére
Nekem van egy lassan 15 éves Trance 2, amit a mai napig hajtok, 2 éve már középmotoros kittel, szerintem nem csinálnak rossz vázakat Giant-ék. A felszereltség pedig pénztárca függő, ha a típusok között az alsó szegmensben keresgélsz, akkor hiába 1,5 misi a fully e-bike ára, egy komoly telónak is nézd meg az árát, nem fog beleférni. Egyébként az általad linkelt másik bringában lévő Recon sem a top kategóriát képviseli, attól, hogy RS. Ráadásul az XCR34 vastagabb becsúszóval rendelkezik, mint a Recon, az sem kizárt, hogy merevebb. A kerékméret egyéni preferencia, én konkrétan nem vagyok 29 fan, még a 26 kerékkel is élvezeteset tudok bringázni, nekem a 27,5 az arany közép. Ma már viszont montiban a 29 tolja szinte minden gyártó.
Ja, és a Voodoo egy régebbi Shimano motort használ, a Giant féle Yamaha nyomatékosabb, újabb, cserébe viszont valószínű a Shimano takarékosabb, már ha ez számít valamit.[ Szerkesztve ]
Funky + Jazz
-
Runner_fxr
Ármester
Ismerem az érzést, én sem nagyon tudok lassan menni. Emlékszem még 3 évvel ez előtt egy Alpinbike-os túrán. Akkor még nem pedelec-et használtam. A túra elején végig kb elöl mentem, még meg is jegyezte a túravezető, hogy nagyon jól bírom. De olyan 30km meg 1000m szint után kezdtem érezni, hogy bajok vannak. Mondjuk arra a napra irdatlan meleg is jutott, kb 35-36 fok. Egyfolytában szomjas voltam, de annyira, hogy úgy érzetem magam mint aki a kiszáradás szélén van, pedig ittam rendesen. Szerintem a kajálásom sem volt a legjobb.
És a pulzusom kegyetlen magas volt, nem is nagyon tudott megnyugodni. Akkor pont nem volt nálam pulzusmérő, de érzésre 170-180 biztos volt, talán még 180 fölé is benézett. Szó szerint beszenvedtem magam a "célba". Az utolsó 20km és 500m szint olyan volt mintha az életemért küzdöttem volna. Megittam kb 7 liter folyadékot, de úgy, hogy nem emlékszem rá, hogy egyszer is vizelni kellett volna, azt úgy elpárologtattam.
Ha az elején nem megyek úgy mint a barom, és beállok egy közepes tempóra, akkor biztos, hogy a végére ennyire nem fogyok el. Sajnos ha a lelkesedés és az edzettség nem közel azonos, akkor könnyen bajba kerülhetünk. Ez volt az első túrám az Alpinbike-al, lelkesedés meg volt, csak már az edzettségem nem volt a régi. Hiába járok napi szinten bringával, a hegy, terep, az egész más, és ha az ember ezt nem csinálja heti rendszerességgel, akár több alkalommal is, akkor bizony nagyon hamar el tud fogyni az erdőben.6030D: Igen, ez így van! Nagyon nem mindegy, hogy ki milyen körülmények között használja a kerékpárját. Én emelem kalapom egy kemény országútis előtt is, de a terep az egész más. Azonos távon sokkal többet kivesz az emberből. Pláne ha lefelé is szereted ereszteni és nem célod, hogy elessél, akkor fejben is ott kell lenni, ez pedig megint csak sok erőfeszítést igényel, pláne akkor ha már elfáradtunk a sok terepezős szinttől. És nem csak a lábat, hanem úgy az egész testünket kifacsarja. Mondjuk nincs ezzel baj, mert én szeretem ezt az érzést. Amikor tiszta koszosan, izzadtan, fáradtan hazaérkezem. Ezt én egy pedelec montival is meg tudom csinálni, ezért nézek sokszor értetlenkedve emberekre amikor meg akarja nekem magyarázni, hogy én a pedelec montival nem sportolok, meg a 70 éves nagypapáknak való.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Hát nem dísznek van ott az a 75Nm-es Bosch motor. Ha benyomod a Turbo-t, akkor kb a falon is felmész.
A sportot úgy összességében értettem, azért egy olyan kör azon a pályán, embert próbáló, hiába pedelec. Csak azért linkeltem példaként, hogy lássák azok is, akiknek idáig a pedelecről a 70 éves nagypapik jutnak eszükbe, amikor mennek bevásárolni a kosárkával. Lehet ezt másképp is használni.
A pulzusra visszatérve. 153-as pulzus már azért nem bohóckodás szerintem.
Egyébként meg ez edzettség függő is. Az, hogy Te ennél magasabb pulzussal tekersz síkon, még nem jelenti azt, hogy edzettebb vagy mint aki alacsonyabb pulzus mellett teker, mivel a pulzus az edzettséget is megmutatja. Kérdezd meg Deicide fórumtársat, szerintem tudna erről mesélni. Szerintem ott ahol ő 130-as pulzussal teker, más 170-el.
És a pedelec-et sem feltétlenül kell max rásegítésben hajtani. Én eco-ban hajtom a túra kb felén, simán felmegy 170-re is a pulzusom. -
Runner_fxr
Ármester
Köszi, igyekeztem!
A top cuccok mindig drágák lesznek, jó áron a használt van, meg a belépő és közép kategóriák.
Sajnos ez van. Egy felső kategóriás carbon AM vagy Enduro gépet sem kapsz meg 4000 Euro alatt, de inkább 5000, ami mondjuk alternatíva lehet.6030D:Köszi! Meg lehetne csinálni, de ha őszinte akarok lenni, nem annyira érdekel ez a méregetős része.
Hát igen, kismillió példát fel lehet hozni arra, hogy lehet hasznosítani a rásegítés adta lehetőségeket.
Én úgy látom, hogy a kezünkbe ad egy olyan lehetőségét amit normál bringánál nem kapunk meg.
Én ezért szeretem. Az edzettségemhez alkalmazkodik a bringa, nem nekem kell hozzá alkalmazkodnom.Ha többet mennék hegyre, szerintem megvenném ezt a YT Capra-t, aztán csókolom. Ha megint lecserélem a pedelec-et hagyományosra, az tuti, hogy YT lesz.
Zsohi:Egy ismerősömnek volt ilyen Scott-ja, nem panaszkodott. Nem lehet, hogy ott a beállításokkal vagy a mérettel volt gond? Azért ez nem egy rossz bringa.
Épp ez az, hogy én se vagyok profi, épp ezért furcsállom, hogy ennyire rossz volt lefelé. Mondjuk kérdés az is, hogy milyen a saját géped? Ennek 120mm a rugóútja, ha valami lényegesen nagyobb rugóutasod van, akkor is lehet furcsa a kisebb rugóút.Napfénysüti:Köszi! Próbáltam mindenre kitérni, mindig jutott valami még eszembe, aztán még hozzáírtam, de még lehetett volna írni.
Don't Panic:De gondolom nem baráti az ára. Én is hallottam hidrogén cellás rendszerről, ahol a hidrogén cella tölt folyamatosan egy kisebb akkut, és elegendő havonta egyszer feltölteni a hidrogén cellát. Csak ott a bökkenő, hogy egyenlőre nem lehet olyan alacsony áron gyártani, hogy kikerüljön a piacra. Biztos vagyok benne, hogy sok kísérlet, kutatás van ez ügyben, elég sürgős is lenne, figyelembe véve a jelenlegi légszennyezést. Nagyon kéne már valami nagy dobás az akkumulátor piacon.
Persze a pénz nagy úr, és ha arra várunk mikor fogy el az olaj az arabok segge alól, akkor abba bele is pusztul a golyó, mert az úgy tűnik nem mostanában lesz.Láttam már ezt az audi ebike-ot, de nem tetszik, nekem elég fura.
zolka78: Azért némiképp tettem említést a túra/trekking bicajokról (Bulls Greenmover E45), de az tény, hogy a mtb-on volt a hangsúly. A pedelec rendszerek bemutatása volt a célom, nem a különböző kerékpár kategóriáké. Teljesen mindegy milyen bringáról beszélünk, a pedelec rendszerek ugyan úgy működnek. De azért is van a fórum, hogy itt megvitassunk olyan témákat amiket nem érintettem. Mindent képtelenség leírni egy cikkbe, nem akartam túl hosszúra írni, így sem lett rövid. De bármi egyéb kérdés van, megpróbálok rá válaszolni. Ez a napelemes töltés jó gondolat, el tudom képzelni, hogy előbb utóbb lesznek ilyen napelemes töltőállomások is, ha elegendő mennyiségű ilyen bringa lesz használatban.
Egyébként ha pedelec trekkinget vadásznék magamnak, elég valószínű, hogy a Bulls Greenmover E45-öt venném meg.ivana: Hát ha 300K a komplett pedelec bringa, akkor nem lehetnek rajta olyan alkatrészek mint egy 300k-s normál bringán, mert akkor az elektromos cucc ingyé lenne. De azért egy 100K értékű alap bringa általános városi használatra elég szokott lenni. Egyébként én úgy gondolom, hogy ilyen 300k környékén vagy a használt piacon néznék szét, vagy építenék valamit.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest