Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Jöhetnek a fanok, és az ellenzék.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
A videók alapján tök jó. Este, felfestetlen utakon is. Esőben vagy ködben lennék még kíváncsi
[ Szerkesztve ]
-
Csak a testemen át. Ez nem olyan vicces. Akkor tudnám értékelni ha minden autóban benne lenne, és tudnák egymásról mire készül a másik.
De igy is maradna ismeretlen az egyenletben, átfutó macska, szökellő szarvas, részeg medve. stb.Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
vicze
félisten
Azt is számoltad hányszor kellett a kormányhoz nyúljon?
1x a susnyába ment volna tovább a felfestetlen úton. A második alkalommal meg konkrétan vészfékezett mert nekiment volna a rendszer a sorompónak.Mi ebben a jó? Mi abban az "önvezetés" hogy árgus szemekkel kell figyeljem a rendszer minden mozdulatát, és hogy mikor cseszi el? Mert elcseszi, 10perc alatt 2x... És ez csak este különösebb rossz látási viszonyok nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
#96241664
törölt tag
Azért milyen jófej ez a Musk!
Bár engem nem kérdezett meg, hogy szeretném-e bétatesztelni ezt a cuccot, de legalább biztosít róla, hogy egy hibátlan vezetési pontszámmal rendelkező sofőr fogja helyettem ezt a döntést meghozni.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz LosBlancosRM #7 üzenetére
Mármint mennyivel rosszabb az ha valami nem tud 10percet anélkül vezetni, hogy az oktató belenyúlna? KRESZ-ben úgy hívják, hogy megbukott...#8 hemaka: Tehát tök elfogadható, hogy egy SW ember öl elkerülhetően. Mert Tesla?
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Komolyan nem ertem ezt.
Emberek kifizetnek egy halom penzt a FullSelf Driving azaz teljes onvezeto rendszerert, amit aztan o maga betatesztelhet, es a nevevel ellentetben nem teljes onvezeto.
Raadasul jobban oda kell ra figyelni mint altalaban amikor ilyen rendszerek nelkul vezetsz, mert nem tudhatod elore milyen hirtelen manovert fog tenni az autod.Oszinten en nem hiszek benne, hogy ez belathato idon belul sofor beavatkozasa nelkul mukodni fog. De addig legalabb lehet fizetni azert, hogy tesztelheted.
-
vicze
félisten
Nem hit kérdése, Waymo csinálja évek óta már kereskedelmi körülmények között ahogy a cikkben is írva van.
Korlátozott jó térképezett területen, de 100%-oan beavatkozás nélkül reagálva a lekezelve minden esetet. Mindennemű felügyelet nélkül.Ami jelenleg van Teslánál tényleg értelmetlen és az emberek veszélyeztetésén semmi másra nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Á, értem már, ha elütsz valakit ráfogod az önvezetésre.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
aujjobba
addikt
'ott van például a Waymo, melynek járművei a kamerák és a radarok mellett lézeres letapogatást és hajszálpontos, naprakész 3D térképeket használnak, hogy jelenleg néhány amerikai városrésznyi területen utasfuvarozást biztosítsanak vezető nélkül, de központi monitorozással'
Szerinted hajszalpontos naprakesz 3D terkepekkel belathato idon belul le lesz fedve az egesz bolygo?
Igy is csak statisztikailag keves balesettel terhelt teruleteken engedik hasznalni, azt is allandoan monitorozva.
Belathato idon belul lesz erre kapacitas, hogy tobbmilliard ilyen jarmuvet monitorozzanak? -
vicze
félisten
Ha csak nagyvárosokban a point-to-point közlekedést ezzel oldod meg az már egy elég nagy előrelépés. Egy autópályán meg nem egy valami valósan, így így a közlekedés igen nagy részét lefeded hatalmas térképek nélkül.
A valós önvezetés ugye nem kell monitorozni.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Mivel oda van írva a leírásában és az autóban a bekapcsolása előtt, hogy a kormányon kell lenni a kezednek és baj esetén közbe kell lépni, nem értem, hogy mi a probléma. Még mindig jobb, amikor emberek az autópályára menetiránnyal szemben felmennek. Lásd Bp-i Autósok Közössége YouTube csatorna. Az veszélyesebb.
Ebben egyébként semmi nem "jó", de haladni kell valahogy a technológiával, úgyhogy az önkéntesek tesztelik és segítenek, hogy minél jobb legyen Ha nekik van ennyi idejük...engem nem zavar.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Igen, ez nem önvezetés Annak az, aki a marketingnek bedől, hiszen marketing az egész világ, de szerencsére megtanulható átlátni a dolgokat. Aki nem tanulja meg az ki van téve ezeknek a dolgoknak.
vicze1: "Megmutatnád, hogy igen sok (számtalan) FSD videóban pontosan hol is van a kormányon a keze bárkinek? Megsúgom, hogy többnyire sehol..."
Nem én vagyok az USA rendőrség / cégfelügyelet. Nekik kell megoldani a dolgot. Vagy büntessék meg ezeket az embereket, vagy ne engedjék a Tesla-nak ezt. Minden cégre ugyanúgy vonatkozik az ország / államok szabályainak betartása, de úgy látom, hogy egyik se történt meg, szóval nekik valamiért ok.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Megmutatnád, hogy igen sok (számtalan) FSD videóban pontosan hol is van a kormányon a keze bárkinek? Megsúgom, hogy többnyire sehol... (ja de amikor hitelen oda kell kapni, hogy ne csináljon hülyeséget...)
Tehát te azon a véleményen vagy, hogy öljünk meg pár embert, hogy a Tesla extra profithoz jusson, hogy eljussunk oda, hogy sokadszorra is kiderüljön, hogy a jelenlegi Tesla HW 100%-osan alkalmatlan az önvezetésre.
Megértem, hogy téged nem zavar hogy mások tengerimalacot játszanak egymás életével, amíg téged nem érint... Bezzeg a Bp. autósok...
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
-
SkyLine3000
addikt
Képtelen lennék nyugodtan ülni és bámulni, hogy egy "robot" vezeti a verdát. Folyamatosan azt figyelném, hogy mikor hibázik. Biztos nem alapon menne a pulzusom... Én nem vágyom erre.
-
moleculez
veterán
A történet lényege az, hogy az önvezető rendszer algoritmusai még sokkal több real- reallife inputot kapjanak. Nagyjából az van, hogy most van x szinten a cucc. Használják a userek (developerek, testerek) az eredmények alapján finomítja magát az algo x+1 szintre. Ezen felül szimulátorban havonta több ezer órát raknak bele, hogy tanítsák azt. (Nem, nem emberek ülnek a szimuban, hanem egy számitógép kap inputot ami valós környezeten alapul, és random események történnek, és hogy arra hogyan reagál. Ezt szimultán sok géppel, folyamatosan) Igen, olyan esetekre is, hogy átfúj egy zacskót az úton a szél. Nah most több real life adat jön be.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
válasz LosBlancosRM #23 üzenetére
Volt olyan barom, h előztem mikor mellé értem beleragadt a gázba szembe meg már közeledett a szembejövő. Imádom az ilyet.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
#16820480
törölt tag
Pontosan, a Waymo annyi érzékelővel, ami meghaladja egy Model S árát, egy feltérképezett és jól körülhatárolt területen nem képes mit kezdeni egy sávlezárással 100%-osan beavatkozás nélkül, most új önvezető formulával™.
-
vicze
félisten
válasz LosBlancosRM #23 üzenetére
Továbbra is azt mondhatod, hogy nyugodtan gyilkolnak embereket mert Tesla!!!
Értelmetlen kifogásokat keresel valamire ami teljesen működésképtelen, és soha nem fog működni, csak 5év alatt és sok millió mérföld után arra tellik hogy 5percet tudjon magától menni.
-
PuMbA
titán
"Továbbra is azt mondhatod, hogy nyugodtan gyilkolnak embereket mert Tesla!!! "
A jogosítványokat is így adják, hogy az adott embernek fingja sincs a biztonságos vezetéshez. Nem értem a különbséget. Hány halálos baleset van amiatt, mert olyanoknak adnak jogsit, akiknek nem kéne? Nézz meg pár híradót és jegyezd fel, hogy hány autós balesetet mutatnak. Ha ez ok, akkor a Tesla miért nem?
[ Szerkesztve ]
-
moleculez
veterán
-
worxland
addikt
válasz SkyLine3000 #21 üzenetére
Akkor ne vegyél modern autót.
ABS, adaptív tempomat (magától fékez és ad gázt), ráfutásfigyelő/gyalogosfigyelő/biciklis figyelő fékezéssel, kipörgésgátló, sávtartó asszisztens, elektronikus menetstabilizáló, elektromos fékerő elosztó, park asszisztens (van, amelyik magától parkol), becsípődés-gátló, automata ajtónyitás és csukás, mátrix LED. Biztos kihagytam még párat.
Ezzel a beleegyezésed nélkül működnek számtalan autóban. Ja, és messze nem tökéletesen (lásd például a jutub videókat, hogy milyen simán gázol embert a legtöbb autó bekapcsolt gyalogosfigyeléssel a teszteken).
Nem vágysz rá, sebaj, nem kötelező ilyent venni. Attól még ez a jövő.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Rolly
veterán
engem jobban zavart a jobbra kanyarodásnál, hogy igazából a kétsávos út közepére fordult. És ahogy értelmezem ez se ismer / kezel minden utat, csak bizonyos utakat még... Persze béta.
További problémáim és kérdéseim:
- ha naplementekor a lámpába süt akkor mit csinál majd?
- mit csinál ha egy egy sávos úton szembe találkozik egy autóval (sima pest melletti városban sok helyen nem fér el 2 autó egymás mellett...) ? és mi lesz ha két tesla talákozik -
worxland
addikt
"Értelmetlen kifogásokat keresel valamire ami teljesen működésképtelen, és soha nem fog működni, csak 5év alatt és sok millió mérföld után arra tellik hogy 5percet tudjon magától menni."
1. 99%-ban már működik
2. 5 év: inkább 10.
3. Sok millió: milliárd lesz az
4. Jön a Dojo (Tesla saját fejlesztésű szuperszámítógépe), ami az ígéretek szerint iszonyatosan felgyorsítja majd a tesztelés-fejlesztés ciklust.
5. vicces, hogy az ilyen önjelöltek eldöntik, hogy mi lehetséges és mi nem, a világ összes autógyártója hülye, csak te tudod a tutit. A cégek meg számolatlanul öntik bele a pénzt (VW, Mercedes, Audi, BMW, Ford, GM, Honda - tudod, az alja).''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Rolly
veterán
az általam felvetett problémákra még nincs videó főleg nem a legfrissebb verzióval ... A korábbi verziók meg volt hogy a holdat nézték lámpának... vagy stop táblának egy hamburgerező tábláját
Tehát akkor kijelenthetjük, hogy az esetek jelentős részében a sofőr vezet... viszont akkor ne hívjuk FSDnek még -
vicze
félisten
válasz #16820480 #25 üzenetére
Igazad van, 30000 mérföldenként van jelenleg beavatkozás, ami évente 20darab épp.
Tesla erről még max. álmodik.#27 PuMbA: Mi az emberkísérlet és a felelőtlenség között. Ja gen ugyan olyan felelőtlenség, csak az egyik megakadályozható lenne.
#31 worxland: Hát elvileg az első 5éve alatt sikerült a sávkövetést és az adaptív tempomatot kifejleszteni (aka. Autopilot) a FSD fejlesztése csak a HW2-vel kezdődött mivel épp akkor arra hazudták, hogy képes rá, addig HW1-re hazudta azt Musk. Most épp a HW3-ra hazudják, ami szintén nem lesz képes rá. Tehát te azt mondod, hogy majd a HW4-gyel képes lesz rá? Akkor eddig miért fizettek az emberek egész pontosan?
Hol működik 99%-ban? Egyenes úton kanyarok nélkül? Szerintem nem abból áll a vezetés 99%-ka...Hol írtam, hogy nem lehet? Sőt azt írtam hogy mások megcsinálták. Azt írom, hogy a Tesla HW-ja képtelen rá. Ezt meg nem én mondtam hanem a Tesla mérnökök... Biztos tök vételen, hogy azt össze Autopiloton dolgozó felsővezető és vezető mérnök mind felmondott, az utóbbi 4 évben.
-
worxland
addikt
Csak a Tesla hívja FSD-nek, a többi autógyártó nem. Amúgy meg egy marketingfogáson lovagolsz sok társaddal együtt, mindenki (mínusz az agyhalott amcsik) tisztában van vele, hogy nem teljesen önvezető az autó. Hivatalosan level 2 a Tesla, noha többet és jobban tud, mint a (Honda) level 3-nak és (Audi) level 4-nek hívott autók.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
Autopilot: tud még sávot váltani és fel- és lekanyarodni az autópályáról az útitervnek megfelelően.
Hol működik 99%-ban? Egyenes úton kanyarok nélkül? : demagógiából jeles, csak az internet korában pontosan 499 videó van arról, hogy mit tud jelenleg 99%-ban az FSD béta. Nem kell gyözködni senkit, akit érdekel, rá tud keresni, meg tudja nézni:
[https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+fsd+beta]
A HW3 szerintem sem lesz elég, de ez csak Musk önhittségének a bizonyítéka, nem annak, hogy soha nem fog működni.[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
nullpoint
senior tag
Kezdésnek megcsinálhatnák a kötöttpályás közlekedést mindenhol önvezetőre, és ha az elkészült rendszer 10 évig megy hiba nélkül a világban, akkor neki lehetne állni az önvezető nem kötöttpályás rendszereknek....
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
mjani1172
addikt
válasz LosBlancosRM #23 üzenetére
Tényleg sok a barom, nagyon sok olyan vezet aki fogalmatlan.
De attól félek nem ezek helyett hanem ezek mellé jönne a béta önvezetés. És azt is kell tudni kezelni, soknak még a navi is gondot okoz. -
#16820480
törölt tag
Persze, előre feltérképezett pályán közlekedve aztán nagy kunszt Ezt a NFS játékokban levő AI is tudja a virtuális környezetben. Aztán ha megváltozik valami, mondjuk kiraknak elé egy traffic cone-t, akkor jön a fél óra (!!!) gondolkozás. Tényleg, tök ideális, hogy mész időre valahova a Waymo taxival, aztán fél órát késel, mert a "söfőr" gondolkozott, hogy merre kerüljön meg egy kúpot. És nem mellesleg kicsit drága és bonyolult a hw hozzá, szóval általános használatra teljesen alkalmatlan (lesz még nagyon sokáig), mert kb senki nem tudja megfizetni, csak egy ilyen milliárdos cég side project-ként.
-
WinstonWolf
senior tag
Nekem egy Lexus-om van távolságtartó tempomattal, és elvben sávtartó asszisztenssel. egy 2016-os RX450h. Asszonynak egy Skoda Oktávia L&K-ja van hasonló funkciókkal. Igaz, az övé 2019-es, de megdöbbentű a különbség. Sokkal jobban tartja a sávot, jobban kezeli az adaptív tempomatot. Lehet a skoda rendszere kiforrottab, vagy csak a 3 év különbség teszi, nem tudom. De személy szerint ennél többet nem várnék el egy kocsitól.
Azt kellene megérteni, hogy az emberi érzékelés, tapasztalás, agyi tevékenység soha nem lesz lemásolható egy autóba beépíthető méretű számítógépbe. Jó a soha egy durva szó, de szerintem 50 éven belül tuti nem. Így nem lehet biztonsággal azt mondani jelenleg egyik autógyárnak sem azt, hogy önvezető az autója. Mert ez egyszerűen képtelenség.
Képtelenség olyan közutakon, melyeket úgy tartanak karban, hogy össze-vissza vannak a felfestések, nincs szabványos módja egy sávelterelésnek, lezárásnak. Egyszerűen ennyi féle ingert, ennyi féle inputot képtelenség, hogy egy számítógép megtanuljon, felismerjen 100%-os bizonyossággal. Még az embereket, akár a jól vezető embereket is megzavarja néha. Mást nem mondok egyszerűen úgy oldják meg egy korábbi sáv átfestését, hogy a régi sávot lefestik feketével. Igen, de esőben, rossz fényviszonyok mellett simán úgy néz ki az a fekete lefestett sáv, mintha élő lenne, nem tudod eldönteni melyik sáv a frankó, csak onnan, hogy tudod mert már megtapasztaltad hogy mi merre megy. Ezt nem tudja egy sima input-output elven működő számítógép megoldani. Persze, tapasztalatokat szerez sokmillió kilómétereken keresztül. De baszki ez előbb-utóbb annyi felhalmozott adat lesz, hogy nem lesz ideje minden egyes szituációra kikeresni az adott algoritmust, és ráhúzni az adott helyzetre. Ez képtelenség.Először szabványosítani kellene az útburkolati jelek kezelését, festését, elkészítését. A terelések kivitelezésének módját, a bójákat, kordonokat. A forgalmi táblákat, és a rendkívüli forgalmi helyzetek előrejelzésére szolgáló táblákat. Utána ezeket be is tartani. Ezek után lehet elkezdeni elvárni bármilyen számítógéptől, hogy ezeket figyelmbe véve elkezdjen "önvezetni". Aztán meg kellene oldani, hogy az autók tudjanak egymással kommunikálni. Akár úgy, hogy 50-100 méterrel előttem lévő autó rendszere által küldött adatok alapján az én autóm elkezdjen lassítani, vagy gyorsítani...
Nekem az az egész önvezetéssel kapcsolatban az érzésem, hogy mintha kihagytak volna a résztvevők egy-két lépést, és ezt próbálnák pusztán algoritmusokkal kipofozni. Ez meg elég esetlennek tűnik nekem.
Ami a balesetekről szól az egy igazán érdekes kérdés. A Tesla "önvezető" rendszere által okozott balesetek kommunikációja mindig az, hogy a cég nem felelős, hanem a vezető. Akkor hogy is van ez? Szerintem kicsit visszás ez az egész szituáció.
WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
PuMbA
titán
válasz WinstonWolf #41 üzenetére
"Azt kellene megérteni, hogy az emberi érzékelés, tapasztalás, agyi tevékenység soha nem lesz lemásolható egy autóba beépíthető méretű számítógépbe. "
És ez egyben előny is. Egy számítógép sose fárad el, sose iszik, sose akar hátulról letolni, büntetőfékezni vagy izmoskodni az utakon Ha ültél autóban Magyarországon, akkor tudhatod, hogy épp az a legnagyobb baj, hogy sokan érzelmek alapján vezetnek és a kisebbségi komplexusukat vagy dühüket az utakon élik ki.
"Egyszerűen ennyi féle ingert, ennyi féle inputot képtelenség, hogy egy számítógép megtanuljon, felismerjen 100%-os bizonyossággal. "
Pedig el fog jönni ez az idő, ha még most elképzelhetetlen is. 1900-ban ki képzelte el, hogy 1960-ban a Holdra megyünk, mikor még autó se volt?
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #40 üzenetére
Nem teljesen értem amúgy ezt. Első körben akkor döntsd el, hogy Waymo rendszere egy szar és a Tesláé jó, vagy mindenkető szar és alkalmazatlan közlekedésre. Csak mert a mennyiben a Waymo nem jó akkor a Tesláé egy rakás ***** konkrétan.
Waymo megy 30000 mérföldet beavatkozás nélkül = teljesen alkalmatlan.
Tesla tud menni 10 mérföldet beavatkozás nélkül = Musk az Isten!!!
1 videó amiben a Waymo hibázik vs. az összes FSD videó amiben kivétel nélkül mindegyik ben 1 vagy több beavatkozás szükséges. Az arányok egy "kicsit" másokAmi az én mondandóm lényeg, hogy Tesla HW-ja 100%-osan alkalmazatlan önvezetésre még HW3 is Tesla saját mérnökei alapján. És a userket egyrészt Tesla hazugságokkal lehúzza, másrészt veszélyezteti az életüket és embereket öl.
Azt hogy ezt hogyan lehet támogatni, sose fogom megérteni.Továbbra se az önvezetés ellen vagyok, hanem elsősorban Tesla felelőtlen és veszélyes módszerei ellen.
#36 worxland: Első videó első 10percben 2x kell belenyúljon. Mi a jó istenről beszél? Meg is nézed ezeket a videókat és figyeled mi történik vagy csak értelmetlenül isteníted?
"A HW3 szerintem sem lesz elég"
Ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy Tesla és Musk folyamatosan hazudik megtéveszti a vásárlókat és ráadásnak lehúzza őket. -
WinstonWolf
senior tag
-
#16820480
törölt tag
Állítsd már le magad kérlek Nem tudom honnan jön ez a Tesla/Musk gyűlöleted, talán túl sok adam something videót sikerült nézni, de nem sok értelmét látom ezeknek a kirohanásoknak őszintén, és nem is méltó ahhoz, amennyire érteni szoktál dolgokhoz
A Waymo 12 éve létezik, és ez alatt az idő alatt nagyjából semmivel nem került közelebb ahhoz, hogy széles körben használható legyen. Előre feltérképezett és leprogramozott környezetben képes mozogni jó hatékonysággal, amennyiben nem változtatsz túl sokat a paramétereken. Az egész koncepció olyan, kicsit, mint a hidrogénes személyautó, szépen mutat a demókban meg papíron, aztán gyakorlatban meg kb semmire nem jó.
Nem tökéletes az FSD, egy jó darabig nem is lesz még az, de legalább olyan rendszert próbálnak építeni, ami széles körben használható lesz valamikor. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Ha mondjuk körülnézel az USA-ban milyen sofőrök vannak, náluk már most jobb a legtöbb esetben az FSD. És igen, a Waymo is jobb lenne, ha lehetne alkalmazni bárhol azon az egy, feltérképezett városon kívül, ahol tesztelik. De nem lehet, mert by design ilyen korlátozott.Azt a linkelt oldalt meg már kitárgyaltuk szerintem többször, hogy nagyon mutatós, csak éppen a verified death rovat az 10 fő a 210-zel szemben (amit felsoroltak valamiért, csak nem tudom miért, ha nem is merült fel a legtöbbnél az FSD miatti baleset). Tegyél már mellé egy emberi figyelmetlenségből, agresszióból, felelőtlenségből és egyebekből következő halálozási táblázatot és akkor beszéljünk hogy ez milyen magas
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #45 üzenetére
Egyáltalán nem kirohanás, hanem kérdések.
"De nem lehet, mert by design ilyen korlátozott."
Egyáltalán nem korlátozott ilyen szempontból, hanem engedélyt teljes önvezetésre csak adott kontrollált területre adnak, pontosan meghatározva hogy mi csinálhatnak és mit nem. Ők a szagszabályi kereteket betartva üzemeltetnek. Jelenleg a fizetős taxi szolgáltatásuk Phoenix és San Francisco-ban érhető el, még egyszer azért mert itt kaptak engedélyt erre. Phoenix-ben 2017-óta volt teszt üzemben a taxi szolgáltatás, és 2018 óta normális kereskedelmi. Idén indították ugyan ezt a kereskedelmi szolgáltatás San Francisco-ban. A tesztelés több másik városban is zajlik, de ott nem kereskedelmi. Mivel még egyszer teljesen vezető nélküli járművekről van szó, így erőteljes törvényi szabályozás alá tartozik, így nem küldheted csak úgy ki bárhova, amire nyilván képes lenne.Azt se értem, hogy miért jön folyamosan az "előre leprogramozott környezet", mert kvázi azt mondod hogy egy statikus térkép van és nincs szó szerint több millió változó a forgalomban. Konkrétan szó sincs arról hogy előre leprogramozott környezetben mozog, hisz a valós forgalomban megy emberek között nap mint nap, ebben az ég világon semmi statikusság nincs.
"Nem tökéletes az FSD"
Megint csak, ha párpercenként át kell venni egyfolytában korrigálni, hogy ne okozzon balesetet, abban, mi egyáltalán a működő? Jelenleg FSD nem működik, hanem egy konstans baleset forrás ha nem figyel a sofőr és semmi más. Mindezt úgy, hogy 10000$-t fizetett a vásárló egy képességért ami soha nem fogja azt tudni amit ígértek. Régebbi modellek, amiknél meg csak ígérve lett meg se kapják. -
Ez egy software. Ami fut egy hardware-en. A software lefagyhat, a hardware zárlatos lehet, soha nem lesz biztonságos. Ja, szerintem.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Fritz Teufel
addikt
A napokban volt tűzvédelmi gyakorlatunk, aminek a végén megnézegettünk pár videót a tűzoltók videótárából. A legijesztőbb részek az elektromos autókról szólt. Az egyik videóban a Tesla sofőr szintén ön(nem)vezethetett és lendületből benézett egy benzinkútra. Szerencsére egy egyik tetőoszlopot orrközépen telibe kapta és az megállította. Az is szerencse, hogy a sofőr nem szorult be és/vagy nem ájult el. Ugyanis az autó azonnal kigyulladt, nem kellett 1 perc és az egész autó lángolt (alul ment az időcsík). Érdemes tudni, hogy az elektromos autók akkumulátorait akár csak a mobiltelefonokét nem lehet eloltani, a víz alatt is tovább égnek láng nélkül. A tűzoltók nagyon gyorsan ott voltak és ezerrel küszködtek, hogy az autó nehogy tüzet okozzon a benzinkúton. Nem kell magyaráznom, hogy mi lett volna. Nos, az autót körbe elhatárolták és megvárták amíg kiég minden éghető a roncsból.
Érdeme lett volna hallani a közönség felhördülését a tűzoltó magyarázata során! És amikor majd ezek az autók nagyságrendekkel nagyobb mennyiségben jelennek meg az úton és egyre nagyobb valószínűséggel fognak karambolozni egyre súlyosabb esetekben, számolva a vezetési szokásainkkal! Nos, aki elájul vagy beszorul, az halott ember, onnan ember ki nem szedi. (a tűz füsttel kezdődik, majd elpukkan - robban - az akkupakk és azonnal szétterjednek a lángok az egész autóra, ez a szó szoros értelemben 1-2 perc szóval ennyi idő van kimenekülni)
Van olyan oltóanyag, ami képes eloltani ezt a tüzet, meg is mutatták... körbeveszi az akkupakkot és megfojtja a lángot. Na igen, de az életben ott van fölötte a karosszéria, vagyis a tűzoltók szempontjából tök használhatatlan, ha csak nem egy mobiltelefont kell eloltani.
Ennek fényében ez az önvezetés különösen bátor dolog Musk részéről, a szerencsétlen tulajoknak meg fingjuk nincs arról, hogy mivel játszanak.
Sajnos a videót nem tudtam megszerezni, pedig szerettem volna.Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
Nem tudom, hogy ez a videó konkrétan az az eset-e, mert én a tűzoltóság által készített videót láttam. Viszont jól látszik, hogy az autóból csak a fém részek maradnak meg és a tűzoltók csak kordában tartják az égést, hogy ne terjedjen tovább. A pukkanásokat az éppen meggyulladó kis akkumulátor csomagok okozzák, azok ekkor kezdenek csak égni.
Tesla burns to a crisp, catching gas station on fire after crash[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Nem kellene emiatt annyira aggódni szerintem. Simán be lehetne ennyi erővel tiltani az aktuális Yaris-ok távolságtartás funkcióját is, mert nem veszi figyelembe, ha a jármű kanyarodik. S ha elveszti az előtte haladó járművet (mert elkanyarodtam egy kereszteződésben), akkor sportosan elkezd gyorsítani a beállított sebességhatárig, ami nem túl kellemes mondjuk ha 90°-os a kanyarom...
"Sum ergo cogito; cogito ergo dubito" - Jonathan Hepburn
-
Viktor77
titán
válasz Fritz Teufel #50 üzenetére
És ennek az a köze az önvezetéshez, hogy...
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
PuMbA
titán
válasz pusszycat #48 üzenetére
Erre találták ki a backup rendszereket. Repülőgépeken is van, hiszen amikor pl. akkora köd van, hogy a látótávolság 10m, akkor muszáj autopilottal leszállniuk az emberi érzékelés határai miatt Űrrepülőkön meg 4-6 rendszer is fut egymás mellett. Ha már nem lesz beta, biztosan erre is fognak gondolni, hogy autóban ez hogy fog kinézni.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Ha ez ok, akkor a Tesla miért nem?
Mert a béta Tesla sokkal több balesetet okozna mint az ember. Már persze ha nem szűkíted le a vezetési körülményeket a nappali, jó látási viszonyok, jó minőségű aszfalt, jó minőségű felfestések és jól feltérképezett terület együttes kombójára. De a világ nagy része nem ilyen.
Remélem tisztában vagy vele, hogy csak pár hónapja képes egyáltalán felismerni egy Tesla a közlekedési lámpákat, addig teljesen ignorálta. Ha az előtted lévő megállt (mert piros lett a lámpa), a Tesla is megállt, de ha nem volt előtted senki, úgy ment át a már fél perce full piroson mint a huzat (emberi beavatkozás nélkül). És ha jött oldalról a kamion, akkor így jártál...
Én nem mondanám, hogy az hogy néha bunkó Sanyi vagy elbambult Jóska átmegy a piroson az egyenértékű azzal hogy 100-ból 100 Tesla átmegy (ment) a piroson, kicsit más lenne a baleseti statisztika... -
#16820480
törölt tag
A forgalmat természetesen nem programozzák előre, de a terepet a közlekedési szabályokkal igen, ezért okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát. Vagy mondjuk kátyúkat sem tudja feltétlen kikerülni. De ezeket gondolom te is tudod, ha olvastál már róla, csak valamiért nem hozod fel mint limitációk.
Az FSD jelen állapotában nem önműködő, ott van a leírásában (nem apró betűvel, hanem kb a főcím alatt egyből), hogy fogni kell a kormányt. Igen, + pár ezer dollár, ami jelenleg drága, de mennyi egy waymo-tech? Ami továbbra sem elég önmagában, hanem a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát, de hát igen, olyan felsőbbrendű cucc ez sokkal több pénzből
Decepticon: Milyen szerencse, hogy mire elterjednek az EV-k, már nem lesz szükség benzinkútra, hiszen a fenti példában is a nagyobb veszélyt az jelentette, nem a magában égő autó. Szerencsére manapság csak két utcánként van egy potenciálisan robbanékony töltőállomás, ahova rendszeresen fuvarozni kell közutakon az üzemanyagot, ami szintén robbanékony, illetve minden autóban ott van belőle pár (tíz) liter.
Nyilván nem azt a példát hozta a tűzvédelmis, amikor úgy karambolozott egy Tesla, hogy darabokra hullott, és aztán mégsem gyulladt ki, mert azzal nem tudja alátámasztani a veszélyességet, ahogy az irodatüzeknél sem egy olyan irodáról mutatnak videót, amiben nincs tűz.
Amúgy meg például ha mindez nem meggyőző, akkor az legalább vigasztalhat, hogy a solid state akkuknak már nem lesz ilyen problémája, kiszakíthatod, felszeletelheted őket, nem gyúlékonyak. -
PuMbA
titán
válasz forumpista #54 üzenetére
"Mert a béta Tesla sokkal több balesetet okozna mint az ember."
A Tesla még mindig nem tud balesetet okozni, mikor jelenleg a vezető a felelős mindenért, tehát egy ember. Ez feketén fehéren le van írva mindenhova, tehát emberi mulasztás, ha valaki úgy okézza le a Teslában az FSD bekapcsolását, hogy nem olvassa el, hogy mit okéz le egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Tehát azt állítod hogy amikor az emberek bekapcsolják a "Full Self-Driving" funkciót, akkor valójában az nem egy Full Self-Driving funkció?
Nem tudom észleled-e, de kezdünk elmenni egy monti pythonos bohózatba...
Egy szép új világba ahol az étteremben amikor kérsz egy sajtos-gombás pizzát, akkor a pincér majd kihoz egy diós kalácsot és ha kérdőre vonod, akkor mutogat a bejáratnák kifüggesztett kézikönyvre, ahol feketén-fehéren le van írva, mi szerint ebben az étteremben a diós kalácsot sajtos-gombás pizzának hívják, a túros rétest pedig kólának.
Így aztán amikor te rendeltél egy sajtos-gombás pizzát kólával, akkor valójában egy diós kalácsot rendeltél túros rétessel, tessék elolvasni a kézikönyvet ha már voltál olyan ostoba hogy a sajtos gombás pizzát sajtos gombás pizzának, a kólát meg kólának gondoltad... -
PuMbA
titán
válasz forumpista #57 üzenetére
"Tehát azt állítod hogy amikor az emberek bekapcsolják a "Full Self-Driving" funkciót, akkor valójában az nem egy Full Self-Driving funkció?"
Ezt állítom, de ezt már a 16-17-18. hozzászólásban megbeszéltük Sajnos ezt nem bünteti a törvény, szóval nincs mit tenni. Ha annyira akarnák, akkor törvényileg tiltanák, de engedik.
[ Szerkesztve ]
-
forumpista
tag
Én ezt értem, de akkor sem hívhatod emberi mulasztásnak.
A helyes név a vásárló megtévesztése, az hogy ezért a Tesla miért nem kapott amerikában már óriási büntit fogalmam sincs (ennél kevesebbért is szoktak ilyet osztogatni ott).Kiváncsi lennék mi történne, ha egy másik autógyár ráírna a kézifékre hogy gázkar (de fékezne), mi történne, vajon az is átmenne hogy miért nem olvasta el a felhasználó a kézikönyvet mielőtt keresztbe fordult az úton...
-
PuMbA
titán
válasz forumpista #59 üzenetére
Ezért semmilyen országban nem adnak büntit Marketing szempontból minden saját technológiás funkciót úgy neveznek el, ahogy akarnak a cégek. Gondolj a TV-k esetére, ahol a HDR-t olyan alsó kategóriás, olcsó TV-kre is ráírják, amiknek a panelja nem is képes HDR megjelenítésére. Még kb. ezer példát lehetne felsorolni. Már régóta ez megy, nem a Tesla találta ki ezt.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #55 üzenetére
"okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát."
"a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát"
Ez egyszerűen nem igaz és nem olvastam semmi ilyet. A Waymo Driver egy L4-es autonómiával rendelkező SW. Level 5 lenne a Full Self Driving, amikor 0 felügyelet kell és nincs semmilyen korlátozás.
A térkép készítést maguk az önvezető kocsik csinálják, tehát új területen egyszerűen ráengedik a területre és szépen feltérképeznek mindent maguktól, és abban a pillanatban minden "új" nekik.
Az se igaz hogy nem tudnak útlezárásra vagy egyéb új dologra reagálni, mert tudnak. Pont ahogy az ember új a gép is újratervez és megpróbál új útvonalat találni. Ahogy az ember úgy a gép is dönthet rosszul, és egyszerűen ilyenkor segítséget kér. Sőt lehet olyan szituáció ami nem egyértelmű és nem lehet megfelelő döntést hozni, ez előfordul emberrel is, Ilyenkor legtöbb esetben az ember áthágja a szabályokat és többnyire csinál valami hülyeséget, de az AI nem fog hanem leáll/félreáll és segítséget kér.
2020-ban 600000+ mérföldet mentek, és 30000+ mérföldenként kellett beavatkozás, ami azt jelentené, hogy ha a te állításod igaz lenne hogy pusztán 20 alkalommal fordult elő útépítés, ideiglenes lámpa stb. Valahogy kicsi esélyt látok erre.Tesla FSD annyit csinál, hogy bepánikol és eldobja az irányítást legyen az bárhol út közepén szakadék szélén neki mindegy, egyszerűen egyszer csak eldobja a felelősséget és csá. Na most ilyenkor neked van időd reagálni, vagy belefutottál a vonatba.
Egészen mellesleg az eset mit linkeltél és szinte minden hivatkozik egy csávó aki kifejezetten azzal foglakozik a YT csatornáján, hogy próbálja a kocsikat minél leehetetlenebb helyzetbe hozni és hogy olyat csináljanak amiből videót tud feltölteni. Nem hiszem, hogy ez az átlagos használt és reprezentatív, nyilván nagyon jó hatásvadászatot lehet belőle csinálni.
Tesla FSD konkrétan kevesebb mint 12hónapja képes arra hogy egyáltalán táblákat és lápákat felismerjen. Ekkor a Waymo már rég fizető taxizást csinált, nem hogy fejlettebb de konkrétan 2 autonómia szinttel lejjebb van.
-
vicze
félisten
Lényeges idekeverni, mert Waymo L4-es, annak is szánták alapból és Tesla FSD-ot L5-nek állítja be, legalábbis Musk, így az a minimum amit meg kell ugrani. Nem nézem az árat és nem nézek felhasználást, mert itt csak a SEA levelekről van szó, amik fixek.
A probléma továbbra is az, hogy Tesla az L3-at se ugorja meg semmilyen formában nem hogy többet. -
Rolly
veterán
engem sok Teslás lehurrogot mikor azt mondtam hogy V2-vel nem lesz sosem valódi önvezetés... (ez már bebizonyosodott, hogy igazam lett)
v3 és a mostani kamerák esetén is ezt mondtam / mondom, de most is lehurrognak...
Legnagyobb vitánk azzal az ismerősömmel volt aki szerint már lassan 3 millió potenciális Tesla Taxi van az utakon és az autója majd pénzt fog neki keresni... Hát ehhez
- előbb level 5-ös rendszer kellene
- és a kormány akkor már feleslegesde ettől a Tesla úttörő, de míg ők Level3-mal küzdenek a Level2 meg már minden autógyárnál elérhető bár tény van lemaradás de több autóipari beszállító dolgozik a Level3-on és azt pedig szépen a autó gyártók megveszik és használni fogják
PSAt ismerem náluk a sávelhagyás figyelmeztető -> sávtartó egy generáció alatt nagyon sokat fejlődött ahogy az adaptív tempomat is. Ha nincs lámpa / gyalogos akkor végig tud menni Dunakeszi főútján belenyúlás nélkül... Persze használni nem lehet, mert van lámpa és zebra is amit nem ismer fel meg körforgalom...
A VW már ennél tovább lépett és körforgalom előtt tud lassítani tábla vonalára lassítani... Tehát nem csak a Tesla dolgozik a többiek is szépen haladnak.Tábla felismerés: mikor a Tesla beindította a kamera alapú tábla felismerést akkor táblafelismerés már volt 3 éve a kocsinkban
-
#16820480
törölt tag
Hát, ha nem olvastál ilyet, attól még ott van például a Waymo wiki oldalán is rá példa. Az is érdekes, hogy a Waymo saját publikálású statisztikái alap, míg amikor egyszer feljött a Tesla hasonló publikációja, akkor jöttek a kommentek, hogy "biztos hiszek is a Teslának"
A linkelt cikkedben is azt boncolgatják, hogy vajon a Waymo jogosan hívja-e "fully autonomous"-nek az autóit (és különben is, hogy hívhatják Driver-nek, hát nincs is sofőr az autóban!!!négynégy, átverés ez a név is). -
veterán
válasz pusszycat #48 üzenetére
Fogjatok mar fel hogy nem az a cel hogy 100 szazalekosan biztonsagos legyen hanem hogy egy szazalekkal biztonsagosabb legyen mint az emberi soforok. Mar ezzel evente ezrek eletet lehetne megmenteni.
ja amugy meg az ember nem tud “elromlani” mert a 3 doboz kobanyai konzervalta mielott volan moge ult volna…
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
terratech
csendes tag
Én úgy gondolom, hogy jelenleg és talán még sokáig inkább a balesetek számát fogja növelni és nem csökkenteni, ha jobban elterjed mert mindaddig amíg emberi beavatkozásra van szükség, azokat sokan egyszerűen figyelmen kívül fogják venni.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz #16820480 #55 üzenetére
Nos, az a Tesla attól gyulladt ki, hogy megsérült a balesetben a akkumulátor csomag. A solid state meg még olyan messze van, hogy nem is érdemes vele számolni... nem is teszi senki. Egyébként a gyártás is brutálisan veszélyes éppen az olthatatlanság miatt, már itthon is volt baleset, csak nem szerepelt a hírekben. Szerencsére (tényleg szerencse kérdése volt) nem lett belőle nagyobb baj.
A probléma majd akkor jön elő, amikor majd a baleset egyik résztvevője egy ilyen autó lesz. Minél több ilyen autó van az utakon, ennek a lehetősége annál jobban nő. És tapasztalatból mondom, hogy az elektromos autó vezetői is szeretnek száguldozni. Azt is elfogadhatod tényként, hogy nem 130km/h sebességes becsapódásokra vannak tervezve az autók és így az akkupakkok sem és még csak hozzá sem adtam a lehetséges másik fél sebességét.
És akkor ezeket a guruló, olthatatlan gyújtóbombákat szereljük fel önvezető képességgel. Persze, ha valaki ekkora barom, akkor égjen bent. Viszont ha egy ilyen barom 'önvezet' nekem, és én is elájulok vagy beszorulok, akkor a tűz nem áll meg az elektromos autó kasztniján.Nem ide: Vajon az önvezetést is lehet majd "tuningolni"? Nem azért vesz senki drágább autókat, hogy ugyan azzal a sebességgel haladjon mint bárki más. El tudok képzelni egy Self-Driving Sport Mode- ot a Modde ról nem is beszélve.
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Rolly
veterán
viszont jelenleg még 1%-kal sem biztonságosabb mint az ember... Az embernek ott kell ülnie és figyelnie kell és ha gond van kikapcsol és az ember oldja meg... Namármost amikor idióták majd emiatt részegen ülnek be autóba vagy elalszanak (volt már erre is példa) vagy csak nem figyelnek mert úgyis az autó vezet, akkor ha helyzetet érzékel és kikapcsol az auto pilot akkor az a baleset autopilot vagy sem?
Waymo vs Tesla adatok... Ha jól tudom a Waymonak van engedélye Amerikában már talán több államban is sofőr nélküli tesztre vezetésre akár élesben is... Addig a Teslanak nincs ilyen -
veterán
Jelenleg. Regebben a lo is gyorsabb volt mint az auto. Ha ilyen lett volna a hozzaallas akkor meg mindig a fan ulnenk. Majd fejlesztik es biztonsagosabb lesz.
Szerintem nem kell ehhez nagy esz hogy valaki felfogja de lehet tevedek…Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Az más, ott fent ritkán jön szembe veled egy részeg sofőr, egy guruló kerék, jeges utszakaszok, szőkkelő szarvas, veszet vadnyul, micimackó.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Rolly
veterán
válasz Fritz Teufel #69 üzenetére
Jelenlegi statisztikák szerint sokkal ritkábban gyullad ki elektromos autó mint belső égésű... (nem nem csak darabszám szerint, hanem megtett km alapján azaz arányosítva a futásokkal). S míg az elektromos autó az esetek 90%-ban akkor gyullad ki amikor töltik addig a belső égésű akkor amikor mennek vele ...
Tehát nem igaz az a felvetésed, hogy az elektromos autók veszélyesebbek lennének.
Kinaiak csináltak egy tesztet 64-64 kmh sebességgel ütközött egymásnak két elektromos személy autó (Model Y és ID 6) konkrétan egyikben sem sérült az akkupakk pedig a két autó összeadott sebessége 130 KM / h volt...
Ettől még lehet ennél nagyobb ütközés de azért ez már normális esetben ritka... (100 feletti sebesség ott van engedélyezve ahol nincs egymással szemben haladó sáv... ha két autó 100-100-zal megy akkor igen még lehet frontálisan nagyobb, de mindkét fél fékezni fog normális esetben...Illetve többféle akku kémia van... Például most az olcsóbb kisebb kapacitású autókba bekerülő LiFePo4 cellák amik képtelenek kigyulladni...
Ráadásul az akku tűz főleg a Tesla féle celláknál lassan indul be a kis celláknak és a köztük lévő égésgátló anyagoknak köszönhetően. És alapból zárt vas cellákban van amit át kell égetni. Nagy balesetnél mikor minden sérül tény, hogy ezek már nem védenek, de szerinted egy 100-100 km-es frontális ütközésben mennyit számít, hogy bent ég a sofőr? Ekkora sebességnél 99% az esélye annak, hogy már az ütközés végét nem éli meg.
-
PuMbA
titán
válasz pusszycat #73 üzenetére
Lehet, de én azt gondolom, hogy ha ténylegesen elterjed és forgalomba engedik az önvezetőket, tuti lesz jópár hiba, amivel nem számoltak. Haláleset is előfordulhat sajnos. Nem igazán tudok olyan új dologról, aminél nem így lett volna. Biztonsági öv és légzsák se volt az autókban régen....egyszerűen lehetetlen elsőre tökéletes cuccot csinálni, hiszen emberek vagyunk, akik tévednek, nem vesznek figyelembe vagy elfelejtenek dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Noukoum
veterán
Jajj mert az idióta az nem ül be a kocsiba full részegen legyen az önvezető vagy nem mi? Ezt egy értelmes ember sem gondolja komolyan.
Aztán látjuk hogy számtalan dokumentált eset van csak Teslákról amikben életet mentett az fsd mert a sofőr aludt, részeg volt stb. Ilyenkor mi van? Meg olyankor mi van hogy sokkal kevesebb energiába kerül az autóval való haladás csak azért mert nekünk csak figyelni kell a rendszert?
De nem, jövünk ezzel sok baromsággal mert hát szabad nem.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
forumpista
tag
"Jelenlegi statisztikák szerint sokkal ritkábban gyullad ki elektromos autó mint belső égésű..."
A statisztikádat korrigálták azzal a ténnyel, hogy az utakon belső égésű autók átlag életkora valahol 15-20 év között van? Magyarán akár 30 éves autók is mászkálnak az utakon, 30 éves "műszaki állapotban".
Az elektromos autók átlagéletkora meg úgy 4-5 év, szép is lenne ha a 4-5 éves autók sűrűbben gyulladnának ki mint a 15-20 évesek.
Jelenleg - az én utolsó információim alapján - úgy áll a helyzet hogy sok helyen fontolgatják hogy az e-autók ki lesznek tiltva a mélygarázsokból, mert az olthatatlan tűz miatt akár az egész épület statikailag gallyra mehet.
És valójában az a tény, hogy a belsőégésű menet közben gyullad ki míg az e-autó töltés közben, csak ront a helyzeten.
Mert ahogy írod egy súlyos ütközésnél lehet hogy alapból meghalnak az utasok függetlenül attól hogy kigyulladt-e az autó vagy nem, ellenben ha kigyullad a társasház alatti garázsban töltés közben az autód, az egész társasház leéghet és mindenki aki benne alszik.Én szeretem az e-autókat, de azért érdemes tisztában a veszélyekkel és problémákkal, manapság egyre többször szembesülök azzal, hogy egy csomó e-autót kedvelő ember úgy viselkedik mint valami friss szerelmes. Azt hiszi hogy a csaja rózsa illatút sz@rik és csak a többieké büdös...
-
PuMbA
titán
válasz forumpista #78 üzenetére
Mondjuk épp újabb BMW-k gyulladnak ki mostanában, nem régi autók Régi autók tök egyszerűek, 10-ed annyi elektronikai cucc van bennük, nagyon kevés az esélye, hogy kigyullad.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
Azért erősen más az amikor valaki alszik a kocsiban szándékosan mert az FSD vezet minthogy fáradtan autóba ül... mint ahogy az hogy hülye és seg részegen kocsiba ül vagy 4 sör után úgy gondolja majd megoldja hazafelé az Önvezető autóm... más szint kérlek ne mosd össze... Lásd a hátsó ülésen utazó idiótákat akik összetörték a teslat és meghaltak...
szerintem a nekünk csak figyelni kell a rendszert több energiát igényel mint vezetni, mert jelenleg még nem lehet tudni mikor dobja ki egy féleértelmezett tábla miatt a rendszer az önvezető módot...
Miközben egy sávtartó, sávelhagyás figyelmeztető, adaptív tempomat már olyan bizonyossággal működik, hogy használható és lehet benne bízni... Sőt ezt az ember gyorsan kitapasztalja és nem fogja kisvárosban és szerpentinen használni ... Pont ez a különbség a Tesla és a többi autógyártó között, hogy az egyik Béta tesztet folytat saját ügyfeleivel (nem a tesztre jelentkezettekre gondolok... hanem a kint lévő mindenki számára elérhető releasekre...) míg a másik cégcsoport csak azt engedi az utakra ami már az általuk leírt feltételek mellett használható...
Nekem e208-asom van minden szoftveres jóval (navi nélkül)így nekem
- tökéletesen működik a sávtartó 30 kmóra minimum sebességgel
- adaptív tempomat 0 km / órától
- táblafelismerés is megy (előzni tilos, sebesség táblák, stop tábla)Ezt vállalja az autó ezt tudja... Persze nincs OTA frissítésem ami szar érzés, de mikor kiadták az autót a rajta található szoftver nem 80%-os volt hanem 95%-os abban amit tud... (és igen kaptunk már frissítést van ami itthon usbről telepíthető és volt már teljes szoftver frissítés is 1 óra alatt szervízben ami szar én sem örültem neki)
-
vicze
félisten
Sajnos még minding ott tatuk, hogy az Autopilot azaz vezető segítség (ahogy Rolly írta) és a FSD között.
"Aztán látjuk hogy számtalan dokumentált eset van csak Teslákról amikben életet mentett"
Mutatnál olyat ami valósan FSD-t és nem csak vészfékezés, sávtartás, ami igen sok autóban megtalálható? Eleve csak pár ezer FSD beta user van jelenleg.Ellenben rengeteg olyan eset is van, ahol már az Autopilot se működött megfelelően, és se vészfékezést (vagy túl későn) vagy kikerülő manővert se csinált.
Az hogy nekem folyamatosan figyelni kell, hogy a kocsi mit csinál, kb. többszörösen fárasztóbb mintha én vezetnék, drasztikusan több figyelmet igényel és fárasztóbb.
-
Noukoum
veterán
Tehát akkor tisztázzunk valamit. Az autó vezetőjének minden esetben vezetésre alkalmasnak kell lennie. Legyen az Tesla BMW audi stb. Innentől kezdve aki annyira részeg / álmos hogy nem képes vezetésre az teljesen mértékben szabálytalanul közlekedik. Pont. Nincs olyan hogy azt hitte az hazaviszi. Nincs. Az ember a hibás, nem a rendszer. Az hogy vannak idióták akik szórakoznak és szabálytalanul közlekednek az nem a rendszer hibája.
Erről ennyit, téma lezárva. Az Tesla féle rendszerről pedig remélem úgy alkotsz véleményt hogy legalább párszáz km-t megtettél vele autópályán az elmúlt egy évben. Feltételezem nem. Innentől kezdve arról beszélni hogy szerinted több energiát igényel. Ezzel nem tud mit kezdeni az ember. Nálam a hit mint tény nem nyerő.
A tesla fikázás meg szánalmas, saját magát írja le az ember vele. Nem muszáj szeretni, okkal utálni is lehet. Anélkül maradnak a fenti hozzászólások.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
vicze
félisten
-
forumpista
tag
"Az Tesla féle rendszerről pedig remélem úgy alkotsz véleményt hogy legalább párszáz km-t megtettél vele autópályán az elmúlt egy évben"
Kéri ezt számon az az ember akinek saját bevallása szerinte még soha nem volt elektromos autója... Khm... Te mennyit is vezettél Teslát? Beszélgessünk akkor a hitről?
A valós helyzet az, hogy ma már autópályán szinte bármelyik új autó vezetéssegítő rendszere elvezet, mert semmi más nem kell hozzá mint távolságtartó+sávtartó automatika (meg tempomat de az ezer éves találmány).
Ha pedig ez nem elég, akkor a Tesla is pont úgy eldobja a kormányt mint az összes többi autó.Ezen kívül én megkockáztatom, hogy neked nem hogy elektromos autód nem volt még hanem belsőégésű sem, ugyanis ha lett volna, akkor tudhatnád hogy úgy csinálni mintha vezetnél legalább olyan fárasztó mintha vezetnél.
Persze lehet úgy is csinálni hogy kényelmesebb legyen, na ilyenkor jönnek a hírek hogy a Tesla beszaladt a kamion alá, miközben a sofőr kényelmesen aludt hátradöntve az ülést, és igaz ugyan hogy a kocsi szólt hogy nem tud vezetni csak hát a sofőr aludt... -
Rolly
veterán
válasz forumpista #84 üzenetére
Tesla-ja van úgy tudom ezért ennyire elvakult valahogy meg kell magyarázni miért jobb egy 15+(+3m ft ugye az FSD) m forintos Tesla egy 11-12 m forintos hasonló tulajdonságokkal rendelkező autónál.
Nem régen láttam egy Tesla SR+ töltési tesztet 80-as vagy 100-as töltőn ahol nem tudott annyival tölteni mint egy VW vagy PSA autó .Amúgy tény én e208 tulajként elfogult vagyok PSA irányba, de a 15 vs 12 ár közötti 3 milliót nekem nem ér meg:
- egy tablet
- egy 5%-kal gyorsabb töltés 15%-kal kisebb fogyasztásTöbbek között azért nem mert 200 km-nél ritkán megyek többet és mikor többet megyek belefér a 10-15 perc töltés. Ha Teslam lenne akkor kerülni is kellene (speciális eset... ugye Békéscsaba Pest között Teslaval nem optimális az út )...
Hogy a következő autóm mikor és milyen lesz még nem tudom, de
- álmom egy Audi eTron GT kívül belül top most nálam az az autó, csak hát 40m-t nem hiszem, hogy autóra akarok költeni (bár 4 év múlva leszek 40... de ennyiért inkább egy lakás)
- ami talán elérhető az egy alap BMW i4 a maga 19m körüli árával főleg ha lesz belőle 1-2 éves áfás kevés KM-rel akkor az jó lehet 16-17m körül...Új autót nem hiszem, hogy venni fogok, mert a mostaniba is 1 év alatt 16e km-t raktunk szóval ha 1-2 éves autóval tudok dogni 20%-ot árban akkor már megérte ... Ami jó az új e208-asunkban, hogy van rá 8 év 160e km teljes garancia
-
Rolly
veterán
árakat úgy írtam, hogy abba az e2008 vagy akár az eC4 is belefér amik 5 ajtós és kb hasonló méret (eC4 rövidebb 30 cm-rel és a csomagtartó kisebb 40-50 literrel minimális eltérés) ha csak e208-at nézem akkor 10,5m vs 15m ha a támogatott árat idehaza akkor 8 vs 13,5... 1,5x többe kerül a M3...
Teslad van? -
forumpista
tag
Nincs Teslája, ezt onnan tudom hogy a múltkor kiosztott egy valódi Tesla tulajt is, aki lement és végül lefotózta a garázsban álló Tesláját, meg hogy mennyi a hatótáv a kocsi szerint.
(vmi hatótávon ment a perpatvar, a Tesla tulaj szerint hidegben X km-ert tud a kocsi, Noukoum pedig közölte hogy annál sokkal többet, majd a Tesla tulaj visszakérdezett hogy volt-e már Teslája, és ekkor mondta, hogy neki még sosem volt elektromos autója, de ez nem lényeges, mert xy egy youtube videóban mást mondott és ő annak hisz nem annak akinek ott áll a garázsban a Tesla és napi szinten használja...)Az Audi eTron GT tényleg egy jól eltalált kocsi lett, azt szerintem még a legelvakultabb benzingőz fanatisták is bevállalnák
Én Minis vagyok, így adná magát az elektromos Mini, csak sajnos az a fránya (nyári) 200km hatótáv nekem nagyon kevés, ráadásul kiindulva abból ahogy én vezetem a Minit, meg ahogy az elektromos Mini is megy (próbáltam már jópárszor), gyanítom a 150 sem lenne meg -
mjani1172
addikt
válasz forumpista #88 üzenetére
Mindegy milyen autója van, folyamatosan ontja az ostobaságot.
Egyszer elmagyarázta, hogy nem is érdemes autó hatótávot tervezni 100 km-nél többre, mert annyit nem megy senki egyhuzamban, hiszen az már annyira fárasztó. -
sszekacs
csendes tag
válasz forumpista #54 üzenetére
"mert a béta tesla sokkal több balesetet okozna mint az ember"
Amúgy tökre érdekelne hogy ez mennyire igaz.
Simán el tudom hinni, hogy a Teslák autopilottal biztonságosabbak nagy átlagban mint az emberi vezetők.
Musk nyilatkozott valahol erről, hogy nagyjából 10x-es szorzó van az autopilot-os és a nem autopilotos tesla vezetők között. Persze forrást nem adott hozzá, így jelentős torzító tényező lehet hogy autopilotot szinte mindig városon kívül használnak, teslát viszont máshol is vezetnek, ahol mindig több a baleset.
Ami az érdekes lenne, az az autópályás autopilot tesla vs nem-autopilot tesla vezetés összehasonlítása. Simán el tudom hinni, hogy átlagosan ott is biztonságosabb az autopilot.
A városi vezetésen még "csiszolni kell" -
csaladban van egy fiatal V90, az mar kb stabilan tud palyazni svedeknel nyaron magaban. ember kell, de pl arra tokeletes, ha le kell ugrani 400kmre es kozben telefonon ugyintezni kell.
korabbi V40 / V70 (2016-) generacioknal egyebkent a savtarto / automata tempomat / tablafelismeres megy, szerpentinen es kisvarosban is. az utkozesfigyelmezteto radar hollandoknal a toltesen vezeto nagyon szuk utakon ahol kb mindenhol is parkol auto tud folyamatosan fraszt kapni, de egyebkent oke. tablaknal ritkan hibazik, mondjuk hofuvasnal es durva esoben a szenzor ki tud kapcsolni, de arra figyelmeztet. bonusz: van elalvasfigyelmeztetes is ami arra is reagal, ha valamin hirtelen felhuzom magam vezetes kozben .
egyebkent ami ki van adva, az tenyleg, jol mukodik.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Formula-1
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest