Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
a teherszállítást eladták, mégsem lett nyereséges.
pedig a vasútból lehetne nagy üzletet csinálni, ha végre ésszel csinálnák, nem hülyékkel. meg ha nem benzinkútra kellene menni vasúti utazás céljából...sajnos egy csomó ember lakik olyan helyeken, ahol nincs rendesen áram. nem szerverek vannak ott, hanem mikrók, ap-k, switchek, távközlési cuccok. a szervereimet nyilván nem rakom olyan helyre, ahol heti szinten baj van a delejjel...
-
MacCaine
őstag
Melyik a jobb megoldás: az állam évente 200 milliárd forintot tol egy cégbe, amelyik nem lehet nyereséges, vagy azt mondja, hogy itt vannak az állomások, a sínpálya, béreld ki évi x forintért, aztán csináld meg a saját kis személyszállítós bizniszedet. GYSEV mond valamit?
Nem Pesten lakom, hanem Oroszlányon, ahogy az adatlapomon is kint van, és nincs problémám az áramszolgáltatással. Rossz helyeh hostolod azokat a szervereket...
A közutak más tészta, kb. az összeset újra kellene építeni...
Meg a közúthasználatot nem magáncégeknek fizetjük meg, hanem adóval.
-
MacCaine
őstag
Az szokott történni, hogy a multi odamegy egy országba, visszautasíthatalan ajánlatot tesz mondjuk a vízközmű működtetésére (fejlesztésére, bár ez a legritkább esetben valósul meg). Gyakorlatilag monopolhelyzetbe kerül. Szépen lassan, akár évek alatt duplájára, triplájára emeli a vízdíjakat, amivel elég simán visszaszerzi a befektetett pénzét. Majd miután már eleget harácsolt, a vételi ár többszöröséért eladja az államnak. Ezt akarták megcsinálni Pécsen, csak nem jött össze szerencsére, ugyanezt csinálták Dél-Amerikában, meg mindenhol.
Gyakorlatilag ugyanez a móka a nagy állami tulajdonú épületekkel: idejön a pénzes vállalat, lefizeti a politikusokat, és áron alul megveszi valamelyik palotánkat. Majd azzal a lendülettel az állam ki is bérli. 2 év alatt a bérleti díjjal visszafizetik a befektetést, majd áron felül visszavásárolják, mondván nem éri meg bérelni. Az egyik legjobb biznisz a világon...
-
floatr
veterán
A bkv és holdudvara elég különös állatfajta...
De egyébként most ott tartunk, hogy a szolgáltatók síránkoznak, hogy nem tudnak tovább így működni, a tartalomszolgáltatók szintén, hiszen sok startup nem tudna mihez kezdeni, ha egy infrastruktúra adóval lenyomják a víz alá. Szerinted mi a megoldás...? (költői kérdés)
Azt meg egyébként végképp nem értem, hogy megy a vergődés, hogy valakitől pénzt kéne lenyúlni. Szvsz tartalomszolgáltatóktól nehezen fog menni úgy, hogy nem tiltanak le szolgáltatásokat, akik nem fizetik a védelmi pénzt. A fogyasztók kegyeiért most hirtelen versengés van, őket nem illik megvágni jobban, mint ahogy megszokták, de mani kéne, ráadásul úgy, hogy aki adja, az nehogymá beleszóljon a dolgokba, mert akkor neagyjaég állami céggé avanzsálhat elő a vállalkozás, ha egy nagyobb tőkeinjekciót kap állambácsitól, az meg jujderossz. Vagy hogy is van ez?
-
bambano
titán
csatorna az ország jelentős részén nincs. oda építeni kellene.
hogy azon a vasúton kellene-e fejleszteni, ahol 30-as meg 60-as lassújelek vannak dögivel a 160-ra tervezett vonalon, azt döntse el mindenki maga. vagy sorolhatnám az ócska biztosító berendezéseket, a vontatást, a kocsiállományt, stb.
vajon kell-e fejleszteni azt az elektromos hálózatot, amelyik heti egyszer legalább lerohasztja a rendszereimet? nincs áram, lefexik az ups, indul a háború.szerintem nem pesti szemmel kellene ezt nézni, mert az igen csalóka. és akkor a közutakról még nem is beszéltünk...
-
anulu
félisten
"Es ezt gondolom konkret ervek garmadajaval is ala tudnad tamasztani, csak most nincs hozza kedved
"
engem is érdekelnének azok a minden falat elsöprő érvek...
vagy csak az "utáljuk a multikat, mer' az a jó, elvégre mások is megmondták!" tipikus példájával találkozhattunk?
-
-
MacCaine
őstag
A vasút-, a víz-, csatorna-, és az elektromos hálózatot már nem nagyon kell fejleszteni, inkább csak karbantartani. Az optikait meg csak meg lehet oldani egy jól működő állami céggel. De annál is már több a karbantartási feladat, mint a fejlesztés.
Inkább állami kézben legyen, mint egy multinál...
-
floatr
veterán
Egyrészt én nem bíznám konkrétan az államra, de támogatást adhatna. Innentől kezdve viszont meg én bizonytalanodom el, hogy hányfelé folyhatnak kifelé pénzek ebből a rendszerből, mert amíg a multi feje szívta el a nyereséget egy jó könyvelőcég áldásos működése nyomán, addig az állami beavatkozásnál már a támogató szerv is újabb nyitott csap. Ennél már az is jobb, ha ezt a részt télleg egy állami cég tolja.
-
Oszinten szolva nem nagyon latom azt, hogy mondjuk konkretan a magyar allam olyan nagyon sokkal hatekonyabban kezelne a ra bizott eroforrasokat - es ez nem valami elvi kerdes, hanem meroben praktikus.
(#8) MacCaine: ha azert akarjuk rabizni az allamra az infrastrukturat, hogy az fejleszze, akkor eleg furcsa azzal ervelni, hogy ugyse kell fejlesztenie.
-
MacCaine
őstag
Számomra az a nagy kérdés, hogy miért vannak ezek a hálózatok magánkézben (még mindig)?
-
bambano
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook x360 1030 G8 i7 1185g7/16GB/512SSD/TABLET mód
- ASRock Rack EPC621D8A Intel LGA3647 foglalatú ATX-es szerver alaplap CPU coolerrel
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i7 8700 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman S3 TG Corsair 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A620M R5 7500F 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070 SUPER 12GB Zalman M4 Corsair 650W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Zalman Z1 Plus ADATA 600W
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3092, 98% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest