Új hozzászólás Aktív témák
-
Cr¤\/\/
csendes tag
Bocsi, hogy későn reagálok de nem egyszerű az életem és nem mindig van időm gyors válaszokra.
A felmerült észre vételekre valászok:
- Én a melóhelyen "parancsot teljesítettem", kb 1,5 éve ért véget a 3 év. Ezek 1-2 sarkított példa volt ami jó magam láttam.- Szoftveres gondok, most jön egy kis finomítás:
- A szofverre nincs garancia és jótállás soha csak support a gyártó részéről(akárki is legyen az, feltéve ha akar), itt most nem feltétlen Microsoft-ra gondolok inkább a az eszköz gyártójára(ASUS,ACER,stb), neki a kötelessége drivert elkészíteni. Nem kötelessége a vissza menőleges kompatibilítás biztosítása(1-2 rendszerre gondolok: WIN95, WIN98, XP; Windows Vista határ eset), hanem csak lehetőség amivel jogában áll élnie.
Max csak az adathordozóra(cd, dvd, dedikált pendrive(apple mac osx esetében) ) van garancia adathordozási funkciójáig kiterjedően.- Ha egy alkatrész nem müködik szoftveres gond miatt:
Lásd a gépet Win7-re tervezték és az emberke XP-t akar rá erőszakolni ergo XP-s drive nem létezik hozza hívatolosan, csak sufni megoldás és emiatt nem megy az alkatrész akkor nem voltam köteles kicserélni.
"Kindoz" esetén ha az MBR elszál 3. nap után szerviznek dolga megoldani a dolgot. Ha a 3. nap előtt száll el akkor a szállítóval kell értekezni és minden infót küldeni feléjük és ők(szervizük) hoz egy döntést vagy szakvéleményt.
Serial híbáról amely alapja lehet hardver és szoftver is: Ha hardver hiba az alapja és feltéve ha előjön a hiba akkor a szerviz intézkedik, mert mi erről kapunk vagy kaptunk utólag egy értesítést, de cserének ilyen esetben nincs értelme és a legtőbb (értelmes) vásárló meg is értette, hogy a szerviz fogja orvosolni dolgot lehetőségei mért gyorsasággal, tehát a fogyasztó védelem ilyen esetben nem fog és nem tud mt tenni. Ez esetben a vásárlástól elállási jóga van és élhet is vele, de ha pici türelemmel áll a dolgokhoz akkor megoldodik a gond.
Arra is volt példa, hogy a vevő maga járt utánna a dolgoknak, gyártó részéről driver gondra utalok. Ilyen esetben a vevő kap egy "referencia" számot az esetről és ezzel jön be reklamálni(ebbe beletartozik a telefonon és/vagy a személyesen való ügyintézés a szervizben), nekünk kötelességünk volt le ellenörizni amit mondott, mert nem egyszer hazudtak a vevők. Sajnálom, de ez a keserű tapasztalat és ha igaza volt akkor a szükséges szabályok szerint jártunk el.
Hiányzó alkatrészek: Ki tudja megmondani, hogy nyomtatóhoz specializált táp egységnek mennyi az ára? Ez nem egy olyan cucc amit szinte bárhol be lehet szerezni, pl: sarki fűszeresnél. Erre vonatkozólag az importőr hozta a szabályt meg nem mi, ugyanis neki is el kell számolnia a készlettel. És ha ők nem írják jóvá nekünk az esetet akkor mi nyakunkon marad az eladhatatlan cucc. Nem szeretnék megbántani senkit sem, de a bolt nem fogja lenyelni a veszteséget ami vásárló hibájából és figyelmetlenségéből ered. Ha az eladó hibázik az más szitú de akkor rajta verik el port, nem is kicsit. De a hiányzó alkatrész megléte nem ad okot, hogy ne legyen joga elállni a terméktől, csak annak hiányában nem tudjuk meg kezdeni a folyamatot, ez szabály az importőrtől, Ez van/volt.
Van a 8 napos vissza vételi eset jellemzően karácsonykor. A bolt(fönök és a munkáltat) mondta meg, hogy nincs kp ilyen esetben, csak ha funkciónális gond van vele. Persze akadtak kivételek de ezek egyedi elbirálás alapján történtek.
Lábjegyzet a monitor pixelhibákra kitérnék. A garanciális feltételeket laza fél centi vastag duplexelt füzetben kaptuk meg a magától a gyártóktól( nem az importörtől). Ebből volt néhány Mónika show-t irigylő jelenet is.
-
asdf_
veterán
Javitas, csere, penz vissza. Ez a fogyasztoi jogok sorrendje. Ameddig az elsot tudja teljesiteni, addig nem lephetsz at a masodikra, ha nem tudja az elsot, de tudja a masodikat, akkor nem lephetsz a harmadikra (a kivetelektol tekintsunk most el, foleg, mivel esetedben nem allnak fenn).
-
racztom
csendes tag
Sziasztok!
Olyan problémával fordulok felétek, hogy 2012 novemberében vásároltam egy Sony Ion készüléket ami 2013 februárjában elromlott (minden működik csak hívás közben a mikrofon nem , szóval engem nemhallanak, bár a hangvezérelt keresés működik) A készüléket 3 hét szervízben töltött idő után javíthatatlanságra hivatkozva kicserélték,erre most juniusban a cserekészüléknek olyan hibája van mint az előzőnek.
A kérdésem arra vonatkozna milyen lehetőségeim vannak, mert a bolt szervizbe akarja küldeni újra (3 hét megint készülék nélkül) Én inkább még ráfizetnék az árra csak , hogy más tipusú készüléket kapjak.<-- ilyen lehetőség van? Van-e erre a problémára megoldás vagy hagynom kell, hogy újra kicseréljék a készüléket (3hét után)? Ilyen problémaval hová fordulhatok, ha egyáltalán érdemes? -
arnyekxxx
veterán
válasz
Stanley-B. #318 üzenetére
az eladó ugyanúgy megnyerhet magának más vevőt,
látod, szerinted is az eladónak meg kell nyernie a másik vevőt. Ez a kínálati piac, a vevő választ eladót, nem az eladó vevőt. ezért nem lehet egyenrangú félnek tekinteni a két oldalt.
-
Stanley-B.
őstag
válasz
arnyekxxx #317 üzenetére
szerintem az eladó ugyanúgy megnyerhet magának más vevőt, mint ahogy a vevőnek nem kötelező az adott eladónál megvásárolnia a terméket.
Éppen ezért szerintem hibás berögződés, ha a vevő szívességnek tekinti, hogy éppen annál az eladónál vette meg a terméket. Ugyanígy hibás lenne az is, ha az eladó szívességnek tekintené, hogy éppen annak a vevőnek ad el és nem másnak.
A rabszolgás bejegyzésem arra vonatkozott, hogy néhány vevő a pénzéért nem csak a terméket és a korrekt kiszolgálást várja el, hanem a csúszás-mászást is. Ez pedig akárhogy is nézem, ellenszolgáltatás nélküli elvárás.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Stanley-B. #316 üzenetére
Nem. Elmagyarázom:
Amig a vevő megteheti, hogy elmegy egy másik eladóhoz megvenni a terméket és nem kötelező neki az egyetlen létező eladónál megvenni az egyetlen létező terméket, addig az eladónak kell megnyernie a vevőt, hogy nála költse el a pénzét, ne máshol, tehát nem egyenlő a kiindulási helyzetük.
A rabszolgás szösszeneted akkor lenne releváns, ha a vevő ellenszolgáltatás nélkül vehetné el az eladó termékét és hálából nem ütné agyon az eladót.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Stanley-B. #314 üzenetére
pontosítok:
nem egyenrangú felek.
-
Ayanlith
tag
Köszönöm a választ!
-
válasz
Ayanlith #309 üzenetére
Azzal kapcsolatban történt végül hivatalos állásfoglalás, hogy mi van abban az esetben, ha az interneten megrendelt terméket személyesen átvételnél fizeti ki az ember (tehát nem előre fizetett online), illetve ha az orra előtt bontják fel a terméket?
Akkor is ugyan úgy él, a hatályos jogszabályok egyértelműek.
-
Ayanlith
tag
Sziasztok!
Azzal kapcsolatban történt végül hivatalos állásfoglalás, hogy mi van abban az esetben, ha az interneten megrendelt terméket személyesen átvételnél fizeti ki az ember (tehát nem előre fizetett online), illetve ha az orra előtt bontják fel a terméket?
Az egyik webáruház leírása ugyanis elgondolkodtatott.
"Minden vevõnknek aki kiszállítással vásárol, -a távollevõk között kötött szerzõdésekrõl szóló törvény 8 napos elõírásán túl- az átvételtõl számított tizenöt (15) napon belül indok nélküli elállási jogot, vagyis 15 napos pénz visszafizetési, megelégedettségi garanciát biztosítunk. Ez kizárólag a következõ feltételekkel vehetõ igénybe: az elállási jog minden olyan ép termékre vonatkozik, ami bontatlan, vagy bontott, de hiánytalan és ép gyári csomagolásban érkezik vissza! Nem vonatkozik elállási jog az átvételi pontunkon személyesen átvett termékekre, az átvétel után megsérült termékekre, a helytelen használat miatt meghibásodott, megsérült termékekre, a beépíthetõ elektronikai alkatrészekre, a hiányos, tartozékok nélkül visszajuttatott termékekre, illetve az eredeti csomagolás hiánya, vagy megrongálása esetére."
Számomra nem egyértelmű, hogy csak a 15 nap esetén nem lehet az elállás jogával élni vagy a 8 nap esetén sem, ha személyesen veszi és fizeti ki a terméket az ember.
Még egy kérdés: A Pick Pack Pont minek számít? Mert lényegében kiszállítás és mégis személyes átvétel is egyben valahol.
Előre is köszönöm a választ!
-
priti
addikt
válasz
arnyekxxx #307 üzenetére
Az a baj, hogy az árharmonizáció miatt emberek azt hiszik, hogy egy temék extra jó minőségű, csak mert a saját fizujukhoz képest drága. Más az elvárása egy 60-70 EUR-os táskától egy 4000 EUR-t kereső embernek, mint egy 600-700EUR-t kereső átlag magyarnak.
Az szerintem vicc, hogy van olyan szövet táska, aminek az árából itthon egy bőrdíszműves olyan veretes remekművet készít neked, hogy egész életedben kiszolgál és még a fiad is előszedi, ha újra divatba jön...
Egyszerűen van, amit nem kell megvenni. Ennyi. Ha egy fent említett darabon húszonezerért egy elvékonyított karabíner van nem veszem meg. Nincs ezen mit rugózni. Vigyék a csába. Nem kell. Ha megveszitek ez lesz.
Ez a garancia a hülyeségre tipikus esete. Ez abba az irányba visz, hogy meg se nézd, hogy mit veszel, mert úgy is garis. Így csak egyre szarabb lesz minden, ha a gyártónál az jön ki a kimutatásban, hogy a nép fele nem gariztat és az jön ki, mert egyszerűen lusta a garival foglalkozni az egyik fele, a másik felének nincs meg a blokk stb. és kihajítja... mégszarabbakat fognak gyártani. Most az nekem miért jó, ha választhatok szar és szarabb között és futkoshatok vele vissza félévente? ...és még drága is... Nem kell megvenni gyerekek. Ilyen marha egyszerű. -
arnyekxxx
veterán
Én egy büdös vassal nem vagy hajlandó többet fizetni a táskámért azért, hogy minden szerencsétlennek állja a kárát a táska gyártója.
Nem irigyellek, elég szar lehet jurtában lakni és pattintott kaviccsal faragott dárdával halra vadászni.
Mert gondolom így élsz különben bizony jelenleg is többet fizetsz ezekért.
-
priti
addikt
Bíztam a márkában.
Na ez a mondat szokta azt jelenteni, hogy "szartam utánanézni". Tudod semmi gondom veled, szemesnek áll a világ, "hátha" jeligére bepróbálkozol.
Csak az azért elég jellemző, hogy veszed a fáradtságot, írsz egy fórumba, felteszed a kérdést, de nem azt a kérdést, hogy gyerekek láttam egy táskát ami nekem pont jó lenne, de elég szarnak tűnt rajta a pánt, használ valaki ilyet, ami el van vékonyítva? Bírja ez a strapát, ha nehezebb noti van benne? Mert azért noti és noti között lehet vajnyi különbség.
Ez a kérdés ugye "nincs nekem erre időm" kategória, de az hogy le lehet e venni a gyártót lóvéval a notim javíttatására az "ráérős" kategória.Bíztam a márkában.
Miután elhajlott miben bíztál? Hogy acélból van és a PH értékedtől hajlik?
Tudom, hogy bactatásnak hangzik, mert simán lehet, hogy a Samsonit csak neked kifejlesztett egy hajlékony acélt, mert pár EUR-ral drágább, mint egy tacskós szatyor, ami a te fizudhoz képest itt a balkánon már komoly összeg, de egy 20k-s táska az nem bond kellék sajna. Ez van.
Bocs srácok de nekem nem szimpi ez a közteherviselés. Én egy büdös vassal nem vagy hajlandó többet fizetni a táskámért azért, hogy minden szerencsétlennek állja a kárát a táska gyártója. Aki hülye haljon meg, nincs mit tenni vele, nem lehet megmenteni, ha segíteni próbálsz csak magával ránt. Miért fizessek én többet? Én, aki veszem a fáradtságot kiválasztani a nekem megfelelőt? Nekem nem fog leszakadni, akkor most én miért fizessek erre biztosítást a vételárba építve? Nem fizetek.
-
ityam
őstag
1. Amikor vettem nem gondoltam még hogy ebből baj lehet.Bíztam a márkában laikusként.
2. Nem szartam a blokkra. csak hirtelen nem találom. a garijegy azóta meglett. Abban benne van hogy kövtkezményi károkat nem fizetnek.
3.tény és való hogy gondolhattam volna rá korábban hogy le kéne cserélni de nem ez volt folyton a fejemben. Elég sűrűn előfordul az emberrel hogy ha valami történik akkor gyorsan elfelejti hogy kéne valamit csinálni mert így vagyunk felépítve.
4. Kérdezni had lehessen már vazze. Vannak olyan szakmák ahol felelősséggel tartozik az ember a munkájáért, és mint írtam van olyan termék is ahol vállalják a felelősséget ha szarul működik a cumójuk. Ezért felmerült bennem hogy egy ilyen neves gyártónál előfordulhat e.Ha magamba nézek nem látom magamat felelősnek. Én a termék laikus használója vagyok. Az meg egy Samsonitétől elvárható hogy olyan táskát tervezzen aminek nem megy szét a karabínere. Hozzáteszem hogy nem volt extrán megtömve a táska. Nagy a táska de abszolute nem volt sokminden benne. Jóval több dolog is beleférne mint amait én belepakolok.
-
Ghoosty
őstag
"...megcsinálnak olyat egy gyárban a logisztikusok, ha betelik a raktár és kell a hely, hogy nem külső raktárat bérelnek, szállítanak oda, majd ha lejárt a bérlet akkor vissza, hanem eladnak jó pénzér, pénzért..."
Ezt írtad, legalább akkor ne tagadd le, ha ilyen egyszerűen visszakereshető amit írtál.
Nézz végig egy OTC (Order to Cash) folyamatot és meglátod hogyan működik.Ezzel be is fejeztem, aki ilyen messze áll a valóságtól, azzal felesleges vitázni.
-
asdf_
veterán
151/2003. Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
1. § (1) Magyarország területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
...
Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
...
12. elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.) 10 000 Ft bruttó vételár felettui: a jotallas kotelezo idotartama egy ev, ha ezen tulmenoen tovabbi garit vallalt a gyarto, ahhoz mar viszont szerintem feltetelul szabhatja, hogy neki ahhoz a szamla is kell, mert ott a jogszabalytol a fogyaszto elonyere torteno sajat vallalas van.
-
priti
addikt
Korábban már elhajlott, de te azért megvártad, amíg eltörik, ahelyett, hogy vettél volna rá egy másikat az első kellékesnél ahol alig van csak százféle, aminek a fele az életben nem megy tönkre, mert például menetes karabíner vagy cseréltetted volna ki a táskát azonnal, amikor elhajlott.
1, nem nézted meg, amikor vetted, hogy neked jó e az a pánt tudva mennyi súlyt akarsz belepakolni
2, szartála blokkra is ahogy minden másra, azt sem tudod hol van
3, kiderült, hogy nem bírja el azt a súlyt teljesen egyértelműen, de szartál rá
4, megtörtént a baj és most más fizessen helyetted, de miért is? Mert hátha neked "jogod" van kártérítést követelni.Na ezért nem lehet garanciát adni semmire. Rögtön visszaélni akar a joggal mindenki. Vagy ha magadbanézel, de őszíntén! Szerinted jogos a te kártérítési igényed? Valóban a gyártón múlt, hogy leesett a lapid, vagy rajtad?
-
zack
nagyúr
Valaki be tudná linkelni nekem a hatályos jogszabály a GSM telefonokról miszerint nem kérhetik a számlát a garanciához? Nem találom.
-
priti
addikt
Szóval ha azt írom, hogy raktárként használják a marketingcsatornát abból neked az jön le, hogy szerintem a gyári alkalmazott logisztikus Pista áll neki piacozni? Vigyázz, mert ha sokáig teteted magad hülyének elhiszik.
Vahhlóság....
Szerinted ha leültetsz három okos kisfiút a leértékelt zakójukban egy asztalhoz, hogy írjanak egy A4-es oldalra okosakat attól majd másképpen működnek a gyárak és megváltozik a világ mi? Ez a valóság? Ez a nagy terv?
Összeszarja magát a gyáros egy magyar törvénytől igaz? Átszervez rögtön mindent rémülten futkosva, hogy meg tudjon felelni a három kisfiúnak, aki kitalálta, hogy szerintük mit kell a gyárosnak csinálni igaz?
Peersze, mert nem veszi meg kilóra az egész országot ha akarja... á nem.
Érdekel a valóság? A valóság az, hogy olyan a világ, amilyet legyártunk.
Ha mikrót gyártunk, akkor mikróból zabálod a kaját, ha autót gyártunk, akkor kocsival mész, ha mobilt gyártunk akkor veszed az egyiket a másik után... A gyáros mondja meg milyen legyen a világ és mennyibe kerüljön, mert ő gyártotta és amelyik részét nem azt megvette és az övé az egész rohadt bolt. Az összes többi meg csak bölcsészkedi a semmit és próbál beleugatni a máséba. Gályázz és fogyassz! Minek a sok duma?1 hónapon belül mit nem tudsz legariztatni? Ki tehet róla? Béna e vagy?
-
ityam
őstag
hirtelen nem találom a blokkját és garijegyét de biztos hogy 2 éven belül vettem és min 2 év gari van ezekre a táskákra. 23K ért vettem. De ilyen szar csattot még nem láttam. korábban is kiakadt már a vállpánt mert elhajlott az a bigyó amivel be kell akasztani. Látszik hogy szarul tervezték meg mert ahol beakasztjuk ott még el is van vékonyítva...
-
asdf_
veterán
túfeszvédőhöz annó láttam olyan felelősségvállalást hogy X ezer euróig kifizetik a tönkrement cumókat ha nem működött volna a túlfeszvédő.
HA regisztraltad a termeket a gyarto oldalan.
A taskaval kapcsolatban kerdes mikor vetted es van-e szamlad rola. De a samsonite-okat csiliardokert adjak, lehet, hogy belefer nekik maguktol.
-
ityam
őstag
Tegnapelőtt a samsonite laptoptáskámnak vállpánt beakasztója eltört és lezakózott a tatyóm és elrepedt a notim. Kérdés hogy a samsoniteon lehet e kártérítést kérni hogy hibás volt a termékük ami nekem dologi kárral járt?
Az triviális hogy a vállpántot ki kell cserélniük de ilyenkor köteles e a következményi károkat megtéríteni? Ha nem köteles akkor szoktak vállalni önkéntesen ilyet?Pl: túfeszvédőhöz annó láttam olyan felelősségvállalást hogy X ezer euróig kifizetik a tönkrement cumókat ha nem működött volna a túlfeszvédő.
-
Ghoosty
őstag
A valósággal milyen viszonyod van?
Csak azért kérdezem, mert amit leírtál, annak nem sok köze van hozzá.
Néhány kapaszkodó:
-logisztikus értékesít?
-60-90 napos fizetési határidő néha 180 nap?
-PPM mond valamit?
-JIT?
-2 (nagyon ritkán 4) hetes javítási idő nem irreális elvárás, egységre jutóan elhanyagolható összegbe kerül, nagyobb a deviza ingadozásából eredő árváltozás -
priti
addikt
válasz
Ayanlith #290 üzenetére
Az értékesítő kárát ki állapítja meg? Bíróság? Legyen a gyártónak 25000 pere, pereljék őt 12500-an ő meg pereljen 12000 felhasználót, hogy nem rendeltetésszerűen használta a terméket meg 500 szállítót, hogy nem megfelelően szállították a dobozát vagy hogy? Ennek se vége se hossza. Nem is a jogharmonizációs problémákról beszélek, hanem arról amiről ti. Az időről. Mikor lenne abból valakinek pénze?
Teljesen mindegy ki építi be az árba. Ti végsősoron egy közteherviselést szeretnétek.
Ennyi erővel követelhetnétek azt is, hogy legyen minden terméken még +5% adó, ami befolyna egy biztosítási alapba és az állam adná vissza a pénzed, ha gariidőn belül betojt a cucc. Lenne egy szép nagy hivatal, ami intézi az összes garit helyettünk és elhajt azzal, hogy nem rendeltetésszerűen használtad ami egy tipikus gumiszabály. Ha a saját működésére felélné a befolyt pénz kétharmadát, a másik egyharmadot meg lenyúlnák a kedves polgárok visszaélésekkel, akkor majd szépen megemelnék az adót...Nemtökmindegy ki építi be az árba? Ha a gyár, akkor mi van? Te fizeted ki így is meg úgy is, nem érted? Be fogja építeni a többletköltségét az árba.
A márkaépítés részben a vevők bizalmáról is szól. Ha elnyeri a márka a bizalmat, akkor simán megcsinálnak olyat egy gyárban a logisztikusok, ha betelik a raktár és kell a hely, hogy nem külső raktárat bérelnek, szállítanak oda, majd ha lejárt a bérlet akkor vissza, hanem eladnak jó pénzér, pénzért amit lehet forgatni és kinyomnak ötezer-tízezer dobozt a marketingcsatornába. 5-10e olyan dobozt, amiben tudják, hogy szar van.
Elviszik x országba a nagykerbe, onnan egy kiskerbe, onnan egy vevőhöz, kiderül, hogy szar, és mire hasonló úton visszaért a gyárba simán lehet hogy hónapokig, de minimum hetekig üres volt a raktáruk egy része és meg tudták oldani a logisztikai problémájukat ingyen és még a pénzt is tudták forgatni haszonnal.Ezeket a dobozokat a lesajnált piacokra fogják küldeni, ahol nem számít annyira a márkaépítés. "A magyaroknak jó lesz" jeligére és megizélheted, hogy Panasonic, ugyanúgy szar, mint a leggagyibb. Tudod milyen minőségellenőrzés van egy ilyen gyárban? Szerinted azon átmegy egy hibás sorozat? Ezeket tudják akkor is, hogy szarok amikor eladják ébredjetek már fel...
Teljesen mindegy hogy akarod megfogni, ha ő mondja meg a terméke árát. Olyan árat fog mondani, hogy neki megérje és a piac nem szabályoz, mert az összes többi gyártó is olyan árat mond, hogy neki megérje. Beépül az árba a költségük azonnal. Nemtom hogy írjam le százszor, hogy leessen már végre...
-
arnyekxxx
veterán
"Most ha ne adj Isten belefut egy kisebb kereskedő egy sorozathibás készülékbe amiből eladott 50db-ot és két hónap után elkezdik visszahordani naponta hatosával ugyanazzal a gyártási hibával, akkor az nem elvárható, hogy ezt zsebből intézze el."
Senkinek nem kötelező kisköltségvetésű műszaki boltot csinálni, akinek erre nincs tőkéje az csináljon mást, de ne a vevői szivjanak.
-
priti
addikt
válasz
arnyekxxx #282 üzenetére
Lehet kardoskodni, de csak magatokkal szúrhattok ki. Ez a szórakoztató elektronika tipikusan olyan terület, ahol van verseny. Nem lesz jobb.
Lehet választani most is olyan márkát, aki nagy gondot fordít a jótállásra és lehet választani egy rakás olyan cuccot, amit idehoznak a "semmibe" szinte, de megéri választani, mert vagy filléres kínai ami jó ameddig jó aztán eldobod, vagy van olyan jó minőségű, hogy az összes többit maga mögött hagyja és jellemzően kevés is vele a probléma garanciaidőn belül. Szerintem attól nem lesz jobb neketek, ha sokkal kisebb lesz a választék és ezeket nem fogják forgalmazni.
Az áhított vevőközpontú hozzáállást tipikusan a verseny indukálja.
Az meg pont kisebb lesz, ha nekiállnak bírságolni felkent hatóságok a sértődött vevők panaszai alapján, mert sértődött vevő mindig van.
Lehet pénzt is visszaadni, persze, de azért ez elég tőkeigényes történet. Most ha ne adj Isten belefut egy kisebb kereskedő egy sorozathibás készülékbe amiből eladott 50db-ot és két hónap után elkezdik visszahordani naponta hatosával ugyanazzal a gyártási hibával, akkor az nem elvárható, hogy ezt zsebből intézze el.
Teljesen mindegy, hogy a kereskedők fele húzza le a rolót vagy a márkák fele vonul ki, mert ebből a piaci kínálat nem jön ki jól.
Ha indirekt leszűkíted azok körét, akik ilyen termékeket "képesek" forgalmazni a szigorított törvényi feltételek mellett, akkor egymás árait nézik majd a nagyok és szép extrapofit lesz a vége a te zsebed kárára.Valszeg az lenne ebből, hogy bemész egy MM-be és kijössz 20 perc múlva a cserekészülékkel, de közben meg kerül majd egy annyiba a típusból, mint külföldön kettő ugyanolyan és olyan lesz a választék, hogy aki ért hozzá, annak egy se kell ingyen se és külföldről fog rendelni, mert azokat fogják csak idehozni kínálat gyanánt, amit a németeknél már nem lehet eladni. Máshol meg egyszerűen nem lesz semmilyen kínálat.
Most is lehet gari szempontból nézve jót venni, tehát a vevő hülyesége is erősen, ha olyan cuccot vett, amit nem tud ésszerű időn belül gariztatni. Az embert az élet semmilyen területén sem menti meg semmi a saját hülyeségétől.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Stanley-B. #286 üzenetére
Amire te gondolsz, amikor nem a vevő a király, az a hiánygazdaság, élvezhettük pár évtizedig milyen élmény ha a boltos tesz szívességet azzal ha kiszolgál.
Nem tudom hány év kell még amig a Keravillon szocializálódott társadalomból eltűnik ez az attitűd.
-
Stanley-B.
őstag
ezt a hozzáállást sürgősen változtasd meg szerintem.
Nem szívesség, ha valahol vásárolsz, a saját döntésed volt.Ahogy király sem vagy, mert te adod a pénz, amiért cserébe kapsz valamit.
Lehet, hogy azt a pénzt még sok helyen elkölthetted volna, de rajtad kívül is van többször ennyi vásárló, aki vásárolhat helyetted.És most nem arról van szó, hogy fujjoljunk a nem vevőközpontú hozzáállásért, mert van egy határ, ahol már nem lehet szó nélkül elmenni a dolgok mellett.
-
Ayanlith
tag
válasz
szilard28 #283 üzenetére
"Ennek pont az ellenkezője igaz, ha nem kérjük szigorúan számon a szabályokat, és a vásárlók nem szavaznak a lábukkal, pont akkor fog jönni hozzánk a söpredék az ótvar termékeikkel és szolgáltatásaikkal."
Egyetértek, de én úgy fogalmaznék, hogy nem fog jönni, hanem ez nagyjából a jelenlegi állapot. Akármi gond van a termékkel, a többségtől csak azt hallom, hogy "nem tudsz mit csinálni", szerintem ez nem jó hozzáállás. Egyébként nem csak az üzletekkel van a baj, hanem a nagyobb cégekkel is, ahogy azt már máshol többször is mondtam, nálunk valahogy a "többért kevesebbet" szemlélet uralkodik (például egy a termék drágább, mégis nálunk kevesebb szolgáltatás elérhető hozzá, bizonyos termékeknél lassabb a hibajavítási, szoftverfrissítési ciklus stb.)
Pritinek ultra jó tapasztalata lehet mindennel, ha így áll a dologhoz, nagy szerencséje van.
Szerk: A szervizeléshez kapcsolódóan: az Acernek Brnóban van szervize, mégis egy héten belül szinte mindig megérkezett a szervizbe küldött gépem (a feladás időpontjától és a futárszolgálaton is függ a többi), míg egyik ismerősöm egy olyan márka notebookjára, aminek elvileg Magyarországon van szervize, másfél hónapot kellett várnia, míg megjavították, ami azért érdekes. Más kérdés mondjuk, hogy az Acernél szívás az, hogy gyakorlatilag nem igazán lehet ingyenesen bevizsgáltatni sehol, így, ha esetleg Brnóban ráfogják, hogy nem garanciális a hiba, akkor a gatyáját ráfizetheti az ember a javításra, mert még a szállítási költséget is felszámolják.
-
Ghoosty
őstag
Idézek tőled: "Gondolkozni nem tilos."
Szerinted a végfelhasználói kisker árban nincsenek ezek benne??? A hibás készüléket meg lehet javítani, majd használtan eladni, ezzel tovább csökkentve a "veszteségedet". Azt hittem felfogod, hogy a már túlzó példám is arányaiban milyen kicsi költséggel jár.
"Ha te törvénybe írod, hogy pl. 3 napon belül cserélni kell akkor eldöntheti, hogy árat emel, vagy kivonul. Te melyiket szeretnéd?"
Folyamatosan hozod az irreális példákat. 2 hetes javítás, nem irreális elvárás, mikor a DHL a világon bárhova egy héten belül vállal szállítást. De szerintem egyik fogyasztó sem hőbölögne, ha nagyon ritkán elcsúszna duplájára.
Van elég sok TV gyártó. Ha egy kivonul, akár még árcsökkenést is hozhat, mert a maradék több terméket tud eladni, ami csökkenti az egy termékre eső szállítási, marketing stb. költséget.
"Szerinted egy Mitsubishi nem tudna itt eladni egy 60"-os TV-t egy darabot se?"
Rövid távon nem tudna eladni, ez egy ismeretlen márka a magyar TV piacon. Ráadásul kevesen engedhetik meg maguknak ezt a méret kategóriát. Egyszerűen nem érné meg belépnie a magyar piacra. Aki nagyon akar, az majd rendel külföldről.
-
szilard28
aktív tag
válasz
arnyekxxx #282 üzenetére
Szerintem hagyd, láthatóan arról akar mindenkit meggyőzni kedves fórumozó társunk, hogy ami Nyugat-európában tökéletesen működik és jelenleg nálunk is 90%-ban működik (3 napos, 8 napos visszafizetés, jótállás, stb), az valójában lehetetlenség és emiatt ezrével fognak kivonulni a cégek az 50 milliósnál kisebb országokból.
Ez a merjünk kicsik lenni szlogenje, nehogy számon kérjünk bármelyik vállalaton bármilyen szabályt mert azonnal kivonulnak és húderossz lesz nekünk. Ennek pont az ellenkezője igaz, ha nem kérjük szigorúan számon a szabályokat, és a vásárlók nem szavaznak a lábukkal, pont akkor fog jönni hozzánk a söpredék az ótvar termékeikkel és szolgáltatásaikkal. -
arnyekxxx
veterán
egyébként ha 3 napon belül ott kell legyen a csere, akkor könnyen lehet hogy még másik 10-et le kellett gyártani hozzá, hogy minden piaci ponthoz legyen egy elég közel raktáron és
Egy apró részletet láthatóan elfelejtettél, ha nincs raktáron cserekészülék, akkor simán az árát is vissza lehet adni, így borult a cserekészülékekkel teli irgalmatlan raktárhegyekre épülő teljes logikai láncod.
Szóval van 2 opció:
a, eleve nem 1 db termék van a boltban és akkor semmi értelme a problémázásodnak
b, nincs termék a raktárok, akkor pénz vissza és máris nincs értelme a problémázásodnak.
ami nem játszik az a
c, amit láthatóan nagyon szeretnél, hogy a kereskedő eladja az ipari hulladékot aztán vigyorogva ül a vevő pénzén a világ végéig, kezét széttárva: "hát ezt cserélni nem tudom, de majd valamikor valami lesz vele talán, addig Kedves Vervő legyen türelemmel" -
priti
addikt
Csak a hasamra csaptam, de amúgy nem stimmel, amit írsz, mert minden hibás teméknél minimum két terméket kellett csomagolni, 3x szállítani (a 2 jót ki, a hibásat vissza), raktározni, értékesíteni és még ott van a veszélyes hulladék, amit kezelni kell, de ez részletkérdés, ilyesmiken kár rugózni, egyébként ha 3 napon belül ott kell legyen a csere, akkor könnyen lehet hogy még másik 10-et le kellett gyártani hozzá, hogy minden piaci ponthoz legyen egy elég közel raktáron és akkor már 12db TV kell ahhoz, hogy egyet eladhass, az hány %? (csak példa, bele ne köss, jajj Isten ments)
Gazdaságban nincsenek lehetőségek, csak árak. Ha te törvénybe írod, hogy pl. 3 napon belül cserélni kell akkor eldöntheti, hogy árat emel, vagy kivonul. Te melyiket szeretnéd?
Te komolyan azt hiszed, hogy nem vonul ki adott esetben? Szerinted egy Mitsubishi nem tudna itt eladni egy 60"-os TV-t egy darabot se? Leszarja, ide se jön.
Kiszámolja és kivonul a Panasonic a TV-ivel, az Orion meg árat emel, aztán majd vehetsz olyat kétszázötvenért. Nem lesz olcsóbb a TV, mint olyan, csak a szarabb minőségű lesz drágább rögtön.
Törvényt írni meg követelőzni nem kerül semmibe, az a legkönnyebb.
Szerintem örülj, hogy van. -
Ghoosty
őstag
"Van rá pénzetek? Akartok fizetni 50ropival többet azért a tévéért?"
Kicsit el vagy te tévedve a költségekkel. Ha minden 10. termék tönkremegy és a kisker saját készletéből azonnal cseréli, majd kidobja a rosszat, akkor kerülnének a dolgok 10%-kal többe. (Ekkor áfát, hasznot mindent beleszámoltam) Ennél sokkal de sokkal kisebb a hiba aránya. A többit te is kitalálod.
"Ha nem érdekli a Panasonic-ot ez a piac, mert egy kis szar, akkor nem érdekli, hogy emiatt hány vevő fog elfordulni a márkától Magyarországon. Ha érdekli, akkor majd megoldja."
Erről beszéltünk végig, ha nem tudod teljesíteni a törvényi feltételeket, mert nem támogat a gyártó (vagy egyéb okból), akkor ne forgalmazd. Majd ha már senki nem forgalmazza a termékét, akkor megoldja.(annyira azért nem kicsi, hogy teljesen lemondjon róla) Amíg ilyen szar feltételekkel is lehet értékesíteni, mert a vásárlók nem követelik meg a törvény adta jogaikat, addig senki nem fog jobb feltételeket adni. Visszajutottunk oda, hogy kinek fontosabb, hogy én nálad vásároljak, neked, vagy nekem.
-
priti
addikt
Ahhoz hogy te valamit raktározz valahol az kell, hogy onnan ahol keletkezik meg kell venni, oda kell vinni, fizetni kell a raktározás költségét és építeni egyfolytában az újabb és újabb raktárat, mert nincs az a raktár ami nem lesz tele készlettel, ha a benne lévő cucc nem fogy rendesen (?) hopp szvsz vissza is kell vinni pár dolgot előbb-utóbb oda, ahol azt fel lehet használni, mert a sok szartól nem fér az újabb készlet.
Ki fizeti ezt szerinted ki a végén, ha nem te, aki a terméket megveszed?
Mindent lehet gyerekek, csak piac nélkül elég nehéz. Van rá pénzetek? Akartok fizetni 50ropival többet azért a tévéért? mert akkor lesz alkatrész raktáron, itt lesz Budaörsön ha az kell. Ja hogy annyiért már nem kell a tévé? Háhht akkor nyasgem, majd rendeltek a gyártól alkatrészt az ottani készletről, vagy vesztek más gyártótól tévét.Ha valahol gyártás van, akkor a gyár egy része élből raktár. Naponta lepottyan tízezer darab a vonatkozó szarból, abból x darab hibás, csurig a raktár, de a napi selejtet is tenni kell valahová. Ahol gyártás van ott van rework, van raktársöprés, ott akad majd alkatrész.
Ha valahol nincs gyár ott csak üzleti vállalkozás készletezik profit alapon.
Azt fog készletezni, amit neki a legkisebbb költség készletezni úgy, hogy a legnagyobb haszna legyen rajta a legrövidebb idő alatt a legkisebb kockázattal.
Úgy néz ki srácok, hogy ez a termék nem a Panasonic TV "xy" nyákpanelje perpill és qrvára nem készletezi senki. Ez van.
Ha valakinek jön a konténere, akkor az majd hoz benne magának onnan, ahol készletezik ha neki szüksége van rá és annyit hoz, amennyi neki kell és ő sem fogja magas kockázattal készletezni se neked, se másnak, mert kell neki a hely a raktárában másnak.
Hozzál magadnak onnan ahol készletezik.Ez a Panasonic-nak fontos egyedül. Ha ő leszarja, hogy te fél év alatt kapsz csak alkatrészt a termékéhez, akkor ez senkit nem érdekel. Ha ő nem fizet érte abból a pénzből, amit te a tévéért adsz, hogy ez jobban pörögjön más sem fog fizetni érte. Ha nem érdekli a Panasonic-ot ez a piac, mert egy kis szar, akkor nem érdekli, hogy emiatt hány vevő fog elfordulni a márkától Magyarországon. Ha érdekli, akkor majd megoldja. A kereskedő azt forgalmaz, amire van vevő. Ha nincs vevő a Panasonic tévére, akkor nem rendel belőle. Még lehet kapni, szóval van vevő rá így is. Szépen kivárják otthon a seggükön a javíttatást a kedves vásárlók ezek szerint.
-
Ghoosty
őstag
"Ott lesz alkatrész ahol a piac elég nagy ahhoz, hogy rendeljenek konténert maguknak. Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen."
Európai Unió, elég nagy piac, Magyarország pedig a része. A raktár készlet a Panasonic-é, amiből a partnerszervizeket szolgálják ki.
"Álmodj királylány, hogy te felhívod a raktárat és akkor téged kiszolgálnak, mer' te vagy a szervízes Pista a pannon pumából és németben van a raktár."
Értem, tehát azért nem kap a magyar hivatalos partnerszerviz, mert a német raktáros köcsög.
Mondom én, hogy az akarat hiányzik."Megnézik mikor jön legközelebb konténer és csontig benyalsz a speditőrnek, hogy préselje bele a cuccod,..."
Mi az, hogy csontig benyalni??? Ha szerződésed van és nem teljesíti, akkor fel kell nyomni, be kell perelni.
"Ha most te elkezdesz sípolni, hogy neked valami kell hiába van egy német raktárban belőle száz ha az már elő van rendelve nem adják neked oda, viszi a német."
A német hogyan tudta előrendelni? A magyar miért nem tud?
(#276) asdf_
"annyira nem egyencuccok a termekek, hogy 50-100 tv-nek egy nyuves kozos pocikaja nincs, es egyszeruen lehetetlen erre keszletezni."
Erre valók a központi raktárak, mert egy régióban már fogy annyi a legritkább alkatrészekből is, hogy érdemes készleten tartani. Ha meg még ritkább, lehet gyorsított szállítást is kérni, csak nem éri meg, mert úgysincs semmilyen következménye, ha fél évig ülnek a cuccon.
-
asdf_
veterán
válasz
szilard28 #273 üzenetére
Az ugy szokott lenni, hogy van a hazai szerviznek egy raktarkeszlete, amibol dolgozik, meg van egy europai raktarkeszlet, amibol feltolti a sajat keszletet a felhasznaltak potlasara, plusz rendeli a ritka cuccokat. Itthon meg gondolom megy az olcsojanoskodas, hogy a sajat alkatreszraktar kong az uressegtol, neadjisten annyira nem egyencuccok a termekek, hogy 50-100 tv-nek egy nyuves kozos pocikaja nincs, es egyszeruen lehetetlen erre keszletezni.
-
priti
addikt
válasz
szilard28 #267 üzenetére
Amúgy pont ott nem értenek a logisztikához, ahol tele van üres hellyel a konténer. A németeknél pont, hogy olyan jó logisztika van, hogy plafonig csurig van és ha egy egér nagyobbat szarik, akkor nem lehet lezárni a tetejét...
(#273) szilard28
Szerinted mér'nem? Kettőt találhatsz.
Ha szerinted egységként megéri kezelni, akkor építs egy hatalmas logisztikai központot Magyarországon és szolgáld ki innen az EU-t. Hajrá! Én rád szavazok! Csináld meg! -
szilard28
aktív tag
" hiába van egy német raktárban belőle száz ha az már elő van rendelve nem adják neked oda, viszi a német. "
Ha a német forgalmazó/szervíz tud előre rendelni, akkor a magyar/szlovén/szlovák/cseh/román miért nem?
Amelyik gyártónak meg kicsik a közép-kelet-európai országok piacai, az vonuljon ki, ha már annyi esze nincs, hogy ezeket egységként kezelje, így megkapja a Németországnak megfelelő mérethatékonyságot.
Ha egy német raktárból ki tudják szolgálni a bajor, berlini, stb szervízeket, akkor egy másikból is ki tudják a magyart, szlovákot, csehet. -
priti
addikt
válasz
szilard28 #267 üzenetére
"Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen."
Ebből látszik, hogy a logisztikához sem értesz. Nem az angliai szervíz fogja Magyarországra szállítani az alkatrészt, hanem ugyanabból az angliai (vagy éppen német) központi raktárból szolgálják ki szervízes pistát és szervízes mohamedet.
Nem, ebből az látszik, hogy te nem tudsz szöveget értelmezni. Az, hogy az EU területén lévő raktárban mi van az azon múlik, hogy a konténerben mi van, amiben az EU-ba jön a cucc.
Ez úgy megy, hogy a speditőr csüng a telefonon és szerzi a fuvart. Itt van még helyem ebben a konténerben, ezen a kamionon, ezen a repülőn stb, ami szerdán indul, nem akarsz hozni onnan valamit, ahonnan jön? Egy konténer tudod mekkora? Nem kicsi. Nem minden nap jön.
A logisztikus azt nézi mennyi hely van a raktárban és igyekszik feltölteni. Azzal tölti fel ami kell, amire leadják a rendelést. Ami kipörög, ami nem ragad be, hogy legközelebb is jó sok helye legyen. Álmodj királylány, hogy te felhívod a raktárat és akkor téged kiszolgálnak, mer' te vagy a szervízes Pista a pannon pumából és németben van a raktár.
Ha most te elkezdesz sípolni, hogy neked valami kell hiába van egy német raktárban belőle száz ha az már elő van rendelve nem adják neked oda, viszi a német. Megnézik mikor jön legközelebb konténer és csontig benyalsz a speditőrnek, hogy préselje bele a cuccod, mert mint a sáskák lecsapnak rá ezren vagy kezdhetsz magad szopakodni rendelni global shipping+csomagküldő a kommancsoktól, ami x hónap meg nem azt küldik meg szart küldenek meg elkeveredik és stb. Ugyanaz a copás végig csak egy csomagküldő cég konténerében fog jönni vagy abban, amelyikbe a csomagküldőnél dolgozó speditőr be tud ugrani. -
asdf_
veterán
válasz
szilard28 #270 üzenetére
Az lehet (bar penzfelvetelhez eleg a bankkartya is pin koddal, azzal is azonosit a bank), ettol fuggetlen, ha a vevo nem mutat igazolvanyt, ennek folyomanyakent az azonnali cseret a bolt megtagadja es bevarja a szervizvelemenyt, akkor ha ebbol ugy lesz, az az NFH-t ez k-ra nem fogja erdekelni, es ugy meg***a a buntivel a boltot, mint a huzat.
-
szilard28
aktív tag
"Igazoltatasi jogkore meg ugye az eladonak nincs, tehat nem tud jogilag felhasznalhato adatot szerezni arra, hogy esetlegesen a kesobbiek soran kit perelhetne."
Nem igazoltathat, mint egy rendőr, de igazolványt elkérhet, mint pl egy bank, postás vagy éppen egy közüzemi szolgáltató.
-
szilard28
aktív tag
Úgy tűnik nem hallottál még az eu-ról, amelyben semmi különbség sincs, ha egy müncheni raktárból egy berlini vagy éppen egy győri szerviznek küldenek ki alkatrészt. És az se tűnt még fel, hogy az eu-s szabályozás ezt még inkább erősíteni fogja. Hiába nem tetszik ez neked és a sok ügyfélleszaró cégnek.
Németországban sincs minden cégnek minden tartományban raktára, de ezt a logisztika egyszerűen megoldja.
"Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen."
Ebből látszik, hogy a logisztikához sem értesz. Nem az angliai szervíz fogja Magyarországra szállítani az alkatrészt, hanem ugyanabból az angliai (vagy éppen német) központi raktárból szolgálják ki szervízes pistát és szervízes mohamedet. Különbség annyi, hogy az egyik 2 nappal korábban kapja meg az alkatrészt.
A központi raktárt meg értelmes emberek irányítják, akik időben rendelnek alkatrészt.
De akár a hibás terméket is elküldhetik egy központi szervízbe, 2*2- nap alatt oda-vissza bárhova elér az EU-ban közúton is. -
asdf_
veterán
Ezt az utolsot ezt tudtam (sot, valahonnan tudnek birosagi izet is linkelni, de most nem keresnem elo), hogy azonnal, vizsgalat es feltetel nelkul -kiveve biztositek- cserelni kell, aztan majd kesobb, ha kiderul, hogy huncutkodas volt, akkor lehet perelni. A koltoi kerdesem kereskedoki szempontbol: kit? Honnan tudja az elado, hogy akire a szamlat irta -ha egyaltalan o irta, es nem egy kollegaja-, az tenylegesen az, aki elotte all -egyaltalan, hogy ugyanaz egyaltalan, mint aki a termeket vette-? Igazoltatasi jogkore meg ugye az eladonak nincs, tehat nem tud jogilag felhasznalhato adatot szerezni arra, hogy esetlegesen a kesobbiek soran kit perelhetne. Innentol meg patthelyzet, mert egy random arcnak, egy ismeretlen -altala nem ismert es nem megallapitott, neadjisten altala meg sem allapithato- hibara erosen gyanus, hogy nem fog cserelni azonnal, csak szervizes papirra, amin rajta van feketen-feheren, hogy tenyleg hibas a cumo, tehat garantaltan nem tudja bebukni a cuccot.
Ergo valaki behoz egy random nevre irt szamlara szolo termeket harom napon belul, megkapja a cseret, aztan kesobb kiderul, hogy -hozva a klasszikus peldat- feltegla van a videoban. Ki a rakot perel kesobb az elado? -
vhunor
őstag
Megérkeztek a válaszok, íme:
"A kereskedő valóban levonhatja a visszafizetendő összegből a nem rendeltetésszerű használat kárait. Az, hogy mi minősül rendeltetésszerű használatnak, esetenként változhat. Nyilvánvaló, hogy a jogalkotó célja az elállás jog biztosításával nem az, hogy a fogyasztók kényük-kedvük szerint használjanak termékeket és ha nem tetszik nekik vagy megunták azokat, visszaküldhessék. A polgári jog egyik általános alapelve a joggal való visszaélés tilalma. Álláspontom szerint, ha a fogyasztó elállással él, a kereskedő minden olyan költséget jogszerűen számíthat fel, amely abból adódik, hogy a fogyasztó a terméket nem megfelelő gondossággal használta. Véleményem szerint a kereskedő felszámíthatja egy telefon használat során keletkezett (jelentősebb) karcolás, illetve egyéb sérülésnyomait. Hangsúlyozom, ez az én véleményem, egy konkrét ügyben lehet ugyanis csak ezt eldönteni, megítélni, amelynek keretében az eljáró fórumnak – a bíróságnak vagy a békéltető testületnek – lehetősége van valamennyi körülményt megismernie.
Elálláskor a terméket tartozékaival kell visszaküldeni. Az NFH álláspontja szerint személyes átvétel esetében is megilleti az elállás joga a fogyasztót. Ennek megvan a maga jogi indoka. Lényege, hogy a szerződés nem az üzletben jön létre, hanem már előtte, akkor, amikor (általában) a kereskedő elfogadta a fogyasztó által tett ajánlatot, azaz a visszaigazoló e-mail elküldésével. Ha pedig a szerződéskötés a felek mint távollevők között történt (interneten), a fogyasztót megilleti az elállás joga (bizonyos, a jogszabályban meghatározott kivételektől eltekintve). Az, hogy a fogyasztó személyesen veszi át a terméket, csak a teljesítés módozataként fogható fel (a szerződés ekkorra már létrejött!).
(#85) vhunor: Az erre érkezett állásfoglalás nekem kicsit furcsa, lévén a rendeletben nincs benne az azonnali hatály, mindenesetre akkor a jövőben ezt tekintsétek a hivatalos NFH-s állásfoglalásnak a 3 napos csere határidejét illetően.
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján három munkanapon belül érvényesített csereigény esetében a kereskedő köteles azonnal, feltétel nélkül cserélni. A termék kicserélését nem teheti attól függővé, hogy a szerviz milyen álláspontra jut. (A termék kicserélése után a kicserélt terméket elküldheti bevizsgálásra, és ha az olyan eredménnyel zárul, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett – például nem rendeltetésszerű használat miatt – polgári peres eljárás keretében követelheti az okozott károk megtérítését.) E téren nem kell alkalmazni az általad idézett szabályt, miszerint „a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze”.
-
-
priti
addikt
válasz
Tikakukac #260 üzenetére
Az a baj, hogy nem fogják föl, hogy hol élnek. Nem értik, hogy ez az ország mekkora piac és ide mit érdemes hozni.
Én is tök szívesen vennék egy 60"-os Mitsubishi WD-60638 3D tévét 800 dolcsiért, de nem vehetek, mert itt élek és itt nincs. Semennyiért sincs. Azért nincs, mert ide nem hozzák, mert valamiért nem éri meg. Nem hisztiznék, ha fél évet kéne várni a javíttatására, de akkor sincs.
Amit akarnak "szolgáltatást" mert nekik az jár az pénzbe kerül. Annyi pénzbe kerül, hogy egy csomó gyártó azt mondaná, hogy akkor ide, erre a piacra nem hozok, mert azért a pár eladásért nem éri meg kiépítenem azt a szevízhálózatot ami ezeknek a szuperkényelmes vásárlóknak a törvénybe foglalt igényeit kielégíti és nem lesz. Lehet majd rendelni külföldről és várni rá 2 hónapot, hogy egyáltalán megérkezzen
denekemazonnaladja mer' kifzettemésénvagyokazerős ésmajdjólmegveremhanem
...nem fogja fel, mer' buta, azér'
(#261) Ghoosty
Építettél már ki szervízhálózatot? Szerinted majd minden ügyfélnek egyesével rendelnek angliából alkatrészt. Igen. És ott szerinted ki szolgálja ki ezt az igényt? Vagy ott akkor abbahagyják a készülékek javítását és odaadják az alkatrészt nekünk igaz? A végén oda lyukadsz ki, hogy jön az EU-ba x alkalommal konténerben alkatrész. Ott lesz alkatrész ahol a piac elég nagy ahhoz, hogy rendeljenek konténert maguknak. Nem fognak mégegy konténert rendelni azért, mert a szervízes pistának van 40db hibás Panasonic TV-je és nem fogják odaadni neki a saját alkatrészüket, hogy aztán nekik ne legyen.
-
szilard28
aktív tag
+1
pontosan így van, milliószámra eladott fogyasztási eszköznél nem lehet olyan speckó alkatrész, amelyre nincs szükség rendszeresen Európában vagy éppen a régióban. Főleg hogy ezekben főleg részegységeket cserélnek és nem forraszgatnak a szervízben. De még teljesen egyedi gyártógépeknél is alig fordulhat elő olyan, hogy hetekig-hónapokig kéne várni egy alkatrészre.
És ha egy logisztikai hiba miatt meg mégsem lenne alkatrész, akkor cseréljék ki az egész eszközt. Komoly cégnél nem fordulhat elő hosszú várakozás.(Pl. a kínai gyártmányú klímáknál úgy csinálják, hogy a gyártó a magyar forgalmazónak küld +x db klímát konténerenként garanciális tartalékként, amit a forgalmazó a javításhoz egyben vagy szétszedve felhasználhat, ha meg ez elfogyott, akkor szimplán cseréli egy hasonló típusra)
-
Ghoosty
őstag
Angliából 2-4 nap alatt itt van egy cucc hagyományos postával. Annál messzebb, meg nincs semmi tőlünk Európában. Azt meg ne mesélje be nekem senki, hogy egész Európa nem piac, így nincs alkatrész és egész Európába fél évente csak 1 konténer jön.
Az akarat hiányzik, a többi csak mellébeszélés és kifogáskeresés. -
priti
addikt
Nem törvény kell, hanem ipar. Ha itt lenne a gyár BP-n, akkor pár nap lenne. Teljesen mindegy melyik viszonteladón keresztül vásárolsz a világ másik végéről egy olyan gyártótól, aki nem preferálja ezt a piacot. Ha félévente egy konténer jön alkatrészekkel, akkor egy jön.
Ha lenne olyan törvény, ami olyan feltételt támaszt, amit nem lehet teljesíteni, akkor szvsz, nem tudnál venni Panasonic TV-t sehol Magyarországon, csak olyan gyártó termékét aki tud, akar megfelelni, azaz létrehozni és fenntartani a feltételeknek való megfeleléshez szükséges marketingcsatornákat. Az jobb lenne? Gondolkodni most is szabad és eldönteni, hogy neked mi a fontosabb. Ha a gyors ügyintézés fontos, akkor nem a világ másik végén keresek partnert. -
pacal-x
csendes tag
"... valaki a lancban huncutkodott."
Pontosan ez ellen nincs védve az egyszeri vásárló.
Kereskedő nem tehet róla mert hát a nagyker, nagyker nem tehet róla mert hát a beszállító, beszállító nem tehet róla ... und ? Kit érdekel ? Ide a kesst a cumót vagy valamit emberi időn belül.
Erre kéne valami jogszabályt előkotorni, újraértelmezni, majd azt az embereknek szájbarágósan elmagyarázni, nem pedig mézes-mázas "mindenhezjogunkvandemégsem" cikkeket tojni.
-
pacal-x
csendes tag
-
kisspepe
tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, pénteken vettem egy telefont, de kiderült, hogy nem pontosan azt kaptam amit kértem. 2 év gyártói garanciás készüléket kértem, azonban utólag kiderült, hogy a készülék hátulján illetve a szoftverben lévő IMEI szám nem egyezik meg.
Ilyenkor mit tehetek? Visszakérhetem 3 napon belül a készülék árát?
-
szilard28
aktív tag
Vannak akik nem értik, hogy mé' van ennyi fogyasztóvédelmi szabály.
Pedig egyszerű: azért mert a ptk és az általános jogelvek alapján a szerződő felek egyenrangúak, de ha valamelyik fél erőfölénnyel rendelkezik, akkor a gyengébb felet külön jogszabályokkal kell védeni, hogy egyenrangúak maradhassanak. -
szilard28
aktív tag
Tényleg nehéz megérteni, hogy a POLGÁRI törvénykönyv alapján nem lehet bírságot, büntetést megállapítani?
Tényleg ilyen nehéz? Önmagában joggal való visszaélésért nem jár ilyen. (erre példa a dizájnerdrogok, amik árusítását addig nem lehetett büntetni, amíg a btk-ba nem került bele a megfelelő paragrafus, hiába volt mindenki számára egyértelmű, hogy az is kábítószer, és "joggal való visszaélés", ha fürdősóként árulják)De ahogy már korábban írtam, csalásért már igen, pl. ha 30 napos fizetési határidőre rendel valaki valamit és esze ágában sincs kifizetni. (A gyakorlatban a szándékosságot nehéz bizonyítani) De ebben az esetben a btk-ban foglalt csalás és nem "joggal való visszaélés" miatt lesz elítélve.
"Én komolyan nem értem az olyan embereket, mint te. Te mindenkit utálsz úgy alapból, vagy hogy az égbe állsz a többi emberhez? "
Ezt pont te írod ezen topicban elkövetett ámokfutásod alapján? Te utálsz mindenkit, aki elvárja a törvények betartását."Ha ennyi sincs meg, hogy egyenrangúak vagyunk és a jog mindenkit egyformán véd, akkor hogy az égbe kezdesz jogászkodni?"
Igen, a jog mindenkit véd, és én ezen jog betartatását várom el. Ha nekem nem tetszik, hogy egy boltban csak nyolc nap (vagy webshopon kívül nulla) az elállási idő, akkor nem vásárolok ott. Ha a kereskedőnek nem tetszik a nyolc napos határidő, akkor ne kereskedjen. Ilyen egyszerű.
Ebben a topicban egyedül TE kardoskodsz a jogszabályok ellen."Lehet hogy okirattal való visszaélés jogellenes előny megszerzésére és egy évre lecsukják érte vagy pénzbírság. Mittudomén. Nem mindegy? Ez egy visszaélés és tuti, hogy nem törvényes."
Mittudomén. Akkor minek jogászkodsz.Csalásért lehet elítélni, ha bebizonyítják hogy esze ágában sem volt megvásárolni a terméket, de erre azt mondja, hogy nem vált be neki oszt annyi.
De ha csalásról beszélünk, akkor sok kereskedő is elítélhető amiatt, mert tévedésbe ejti a vásárlót azzal, hogy azt állítja, nem lehet elállni a szerződéstől vagy csak levásárolni lehet az árat.
A gyakorlatban vajon mennyiszer fordul elő, hogy valaki kvázi bérlésként tekint a plazmatv-webshopra, és hányszor az hogy tévedésbe ejti az eladó a vevőt, hogy ezzel anyagi haszna legyen?
" fogna is a ceruza, hogy nekem ebből mekkora volt a károm, olyan szállítási számlákat varázsolnék elő az ügyvéddel, hogy megdögöljön a kedves elkövető az tuti"
"Ha megkérdezem az ügyvédtől, hogy mely számlák képezik az engem ért kár egy részét az miért csalás? Az nem csalás. Honnan veszed, hogy fiktív? Senki nem állított ilyet."
Nem fiktív, csak éppen nem felel meg a valóságnak. Vagy te mit értesz elővarázsolás alatt? Megkéred a szállítmányozó céget, hogy 3000 ft helyett 30 ezret számlázzon ki arra a kiszállításra? (És ez ugye nem joggal való visszaélés, ahogy te mondanád? Pont ez a jó példa erre, hogy a webshop a 100 e ft-os, ingyen kiszállított plazmatv esetében elállás esetén nem vonhat le 30 ezres szállítási díjat, mert a POLGÁRI bíróságon nem állna meg) -
priti
addikt
válasz
szilard28 #239 üzenetére
Ezt a hsz-edet olvasva nincs is több kérdésem. Amúgy téged ki kötelez, hogy webshop-ban vásárolj?
Ennyi erővel te is elmehetsz a búsba, ahogy a kereskedő.
Ha ennyi sincs meg, hogy egyenrangúak vagyunk és a jog mindenkit egyformán véd, akkor hogy az égbe kezdesz jogászkodni?
Itt egy olyan cselekményről van szó, amivel valaki jogtalan előnyt akar szerezni. Nemtökmindegy, hogy ez egyébként mi végsősoron? Okirat például biztos van a történetben. A számla is egy okirat végülis amivel igazolja, hogy 8 napon belül vette. Lehet hogy okirattal való visszaélés jogellenes előny megszerzésére és egy évre lecsukják érte vagy pénzbírság. Mittudomén. Nem mindegy? Ez egy visszaélés és tuti, hogy nem törvényes.Akkor vásárolj a decathlonban. Ennyi. Miért vásárolsz webshopban? De tényleg mér' is?
Én komolyan nem értem az olyan embereket, mint te. Te mindenkit utálsz úgy alapból, vagy hogy az égbe állsz a többi emberhez? A kereskedő egy ugyanolyan ember, mint te, ő maga is vásárló valszeg többször, mint te. Mér' menjen ő el a búsba? ááá, szomorú ez. Ez annyira magyar.
-
priti
addikt
válasz
szilard28 #248 üzenetére
Oké ügyvéd úr, akkor mutasson egy ilyen joggal való visszaélésre precedenst, ahol nem lett minimum pénzbírság a dolog vége (amit ugye le lehet ülni) azon túl hogy itt megállapíthatnak kártérítési kötelezettséget is gondolom, végtére is rosszhiszeműen jár el az illető és jogellenesen kárt okoz.
Ha megkérdezem az ügyvédtől, hogy mely számlák képezik az engem ért kár egy részét az miért csalás? Az nem csalás. Honnan veszed, hogy fiktív? Senki nem állított ilyet.
-
szilard28
aktív tag
Össze-vissza kevered a btk-t, a szabs. tv.-t és a ptk-t.
Büntetést, bírságot le lehet ülni. Ptk. alapján megállapított kártérítést, tartozást, stb nem, ahogy pl. egy be nem fizetett telefonszámla vagy lakáshitel miatt sem ültetnek le. Magyarországon nincs adósok börtöne."olyan szállítási számlákat varázsolnék elő az ügyvéddel, hogy megdögöljön a kedves elkövető az tuti"
Fiktív vagy nem valós számla alapján pénzt követelni? Az már bizony csalás, ami bűncselekmény, és a végén te fogsz ülni.Csak tudnám hogy minek beszél az a jogról, aki nem ért hozzá.
-
priti
addikt
válasz
arnyekxxx #244 üzenetére
De ha neked meggyőződésed, hogy neked van egy egészséges jogérzéked és jól értelmezed a vonatkozó jogszabályt és neked igazad van akkor ménem pereled be? Egy ilyen tyúkügyből csomót lehet tanulni. Egy kis tapasztalat nem árt. Nem akkor kell pislogni, amikor egy soha nem látott élettárs tulajdonrészt akar az örökségből nem? Há' pereld be! Hajrá! Ha igazad van... Há' nem?
-
priti
addikt
ja meg az okozott kárt is akkor már 100%-ban meg kell térítenie a sértettnek gondolom, ha megáll hogy a visszaéllést elkövette és ha velem próbálna meg valaki így kicseszni fogna is a ceruza, hogy nekem ebből mekkora volt a károm, olyan szállítási számlákat varázsolnék elő az ügyvéddel, hogy megdögöljön a kedves elkövető az tuti
-
priti
addikt
válasz
szilard28 #238 üzenetére
PTK-ban van, de attól még csüccsensz. Egy gyorsahajtásért is csüccsensz ha nem tudod kifizetni a bírságot, annó nekem ott volt hogy 600Ft/nappal leülhetem. Nem tegnap volt, de rajta van szerintem ma is, hogy mennyi egy nap. Minimum kap egy nem kicsi pénzbírságot + a perköltség szvsz nem 10 rongy lesz...
(#240) arnyekxxx
Akkor pereld be és majd a bíróságon megtudod, hogy mi a törvény. Ennyi.
(#236) pacal-x
Nem a kiskeren múlik, hogy mennyi idő. Ha neked sürgős, akkor postázd a gyártónak közvetlenül. Nem tilos.
-
asdf_
veterán
Majd ha te veszel egy vidkártyát sok év garival 100k -ért, majd gari előtt fél évvel megmakkan, de annyiért akkorra már egy pár generációval újabb csúcsot adnak, s megpróbálnak kiengesztelni egy "hasonló képességű" alsókategóriás modellel vajon mi lesz a reakciód ?
During the Limited Warranty Period, Asus will, at its sole discretion, repair or replace any defective component.
Reklamalj a kereskedodnel, aki a vastagbetus reszt elfelejtette kozolni veled, vagy ha ugy erzed, atkurtak, gyari szamokkal egyutt erdeklodj a gyartonal, hogy valoban ezt kellet volna kapnod, vagy pedig valaki a lancban huncutkodott.
-
szilard28
aktív tag
Amelyik kereskedőnek meg nem tetszenek a fogyasztót védő hazai és EU-s jogszabályok, az húzzon el a búsba, senki sem kötelezi őket a működésre.
Ahogy senkit sem köteleznek az önálló vagy meglévő üzlet mellé nyitott webshop nyitására. Ha nem éri meg neki a visszavitel miatt, ne nyisson webshopot, hanem elégedjen meg a közelben lakó pár ezres potenciális ügyfélkörrel.Érdekes módon sok üzlet a jogszabályban előírtakon felül is visszaveszi 1 hónapig a terméket ha nem tetszik. Pl. decathlon. És nem azért teszik mert annyira jószívűek, hanem mert megéri nekik, mert a visszavétellel adódó macera és költség töredéke annak, mint amekkora forgalomcsökkenés lenne ezen extra nélkül.
-
-
pacal-x
csendes tag
Sok baromságot írsz, mindezt fárasztóan hosszan, szóval ...
Azt várom hogy a kisker emberi időn belül adjon egy másikat, vagyis ne hónapokba kerüljön.
A kiskeresek örömtáncot is jártak az árvizes winyók miatt, hisz megint ők jártak jól. Amikor nincs árvíz, akkor persze nem adják vissza az eredeti vételárat, hanem húzzák amíg rá nem unsz.
Majd ha te veszel egy vidkártyát sok év garival 100k -ért, majd gari előtt fél évvel megmakkan, de annyiért akkorra már egy pár generációval újabb csúcsot adnak, s megpróbálnak kiengesztelni egy "hasonló képességű" alsókategóriás modellel vajon mi lesz a reakciód ?
-
priti
addikt
"A kereskedőtől vetted a terméket, vele állsz szerződésben."
Gondolkozz már. Te azt várod el, hogy a kisker résztartalékos rendszerben tartson raktáron minden típusú hardverből amit a nagykeren keresztül elérhetővé tesz vagy tett az utóbbi x évben, százmilliós nagyságrendű összértékben minimum és egyszerre vállalva minden termék negatív árváltozásának kockázatát, mert ha egyet is eladott belőle, akkor tudja neked cserélni rögtön a pult alól. Az ott legyen neki készenlétben. Ez egy blődség, ilyen kisker nincs. Nem tudja cserélni. Akkor adja vissza a pénzt. Miért is?
Lehetséges a probléma "garanciális javítás vagy csere" útján történő megoldása? Lehetséges. Szépen elküldi a nagykernek, az elküldi a gyártónak te meg otthon a seggeden kivárod. Ha nem tudod kivárni, akkor elküldöd magad a gyártónak a kiskert meg a nagykert kihagyva. Mégegyszer mondom nem tilos.Amúgy, pont az ilyen embereknek adták vissza azonnal a hibás HDD árát, mint te. Azoknak, akik vették a nyáron újonnan 17k-ért a 2TB-os HDD-t, szóval a számlán annyi volt, amit örömmel visszaadtak, mert az árvíz után meg már került 100k-ba egy 2TB-os vinyó, de még hónapokkal utána is 40k volt.
Szépen visszaküldték a gyárnak a hibásat, amit 17k-ért vásároltak vissza tőled, megkapták a csere HDD-t és adták is el újnak negyvenért. Gondolom te nagyon boldog voltál, hogy visszakaptad a 17k-dat, amiért kaptál egy 500GB-os vinyót máshol és eszedbe sem jutott a gyárnak elküldeni, mert te a kiskerrel állsz szerződésben igaz?
Hajrá!
Gondolkozni nem tilos. Mert neked jogaid vannak meg véleményed van. Bakker ez olyan, mint a segglyuk, mindenkinek van. És? Most neked jobb lesz attól, hogy elkezded a hisztit? Ha hülyére vesznek állandóan, akkor ne haragudj, hogy ezt írom, de valszeg hülyének nézel ki. Változtass a megjelenéseden, vagy a viselkedéseden, vagy a szövegeden, mert valami gáz van veled. Annak biztos hogy oka van, ha mindig hülyére vesznek. Az nem véletlen. -
pacal-x
csendes tag
Szóval jó hosszan leírtad hogy én és mindenki más akinek gondja van a garanciával egy arrogáns, követelőző bunkó paraszt, bezzeg te ...
Ha sokadszorra kulturáltan odamész, sokadszorra kulturáltan, mosolyogva elhajtanak. A kereskedőtől vetted a terméket, vele állsz szerződésben, rá vonatkoznak a magyar törvények, nem véletlenül fizetsz ~kétszeres árat ahhoz képest ha a haverokkal kínából rendelnétek, oldja meg ő.
Kicsit extrémebben a te példáddal élve :
Elromlik a winyód, vidd be a kiskerbe...
...inkább mégse, vidd a szervizükbe, hisz ők javítják ...
...inkább mégse, vidd a nagykerhez, hisz ők hozták be ...
...inkább mégse, vidd a gyártóhoz, hisz ő gyártotta...
...inkább mégse, vidd a nyák beszállítóhoz, hisz ...
a végére eljutunk oda hogy vidd Csüang Jang -hoz mert pont azt a motorvezérlő IC -t ő meózta le, ő tévedett. -
priti
addikt
"Az argumentum ad hominem (latinul „személy elleni érvelés”, „személyeskedés”), vagy röviden ad hominem, olyan érvelési hiba, amely a vitapartner személyét, tulajdonságait, vagy személyes érdekeit veszi célba, esetleg cselekedeteit, szavait használja fel vele szemben, gyakran elvonva a figyelmet arról, amit a másik fél állít."
A saját viselkedésed is kiválthat bizonyos reakciókat, nem csak az általad feltételezett nyereségvágy. Én is érvényesítettem már garanciát nem egyszer, de még sosem kellett vérre mennem. Nyugodtan, higgadtan és tisztelettel elmeséltem a gondom. Érzékeltettem, hogy tájékozott vagyok, de nem követelőztem és nem adtam elő, hogy a vonatkozó ügyön múlik az életem.
Egy kiskerben egyszer várnom kellett egy hónapot és a vonatkozó összeget "csak" levásárolhattam. Ez közös megegyezés volt, de nem előre közölték, hanem a helyszínen ajánlották én meg elfogadtam. Hülye voltam?
Segítségemre voltak, mert egy okiratnak minősülő matrica leszakadt az alaplap aljáról, mert letépte egy CPU hűtő alsó, öntapadó merevítője, következésképpen csak azt tudtam igazolni, hogy vettem náluk egy alaplapot, aminek megvan a doboza és érvényes a garanciája, de azt nem, hogy az az alaplap az konkrétan a náluk vásárolt darab és nem egy másik ugyanolyan típusú. Ennek ellenére nem kezdtek szívózni. Azért sem kezdtek szívózni, mert bevittem magammal egy 9800GX2-őt és megmutattam, hogy hozzáér az alaplap HP hűtőjéhez aminek a bordája túl magas a PEG slot mögött és szerintem ez gyártási hiba, amiről ők nem tehetnek, csak a gyártó és én nem haragszom. Készséggel együttműködöm. Felfogták. 1 másodperc alatt és nem szívóztak. Nem kellett órákat mesélnem. Amúgy lövésem nem volt mi a baja, mert a hardveraprón vettem és már xar volt, amikor hozzámkerült, mert átbactak vele. Lehet hogy életében nem volt benne erős VGA. Az is lehet, hogy a BIOS-t tolták el, de valamiért gariztatás helyett eladták, tehát nem volt kóser. Tök nyugiban odamentem és legariztattam. Csak az volt a para, hogy a garjegy nehogy hamis legyen... Mondanom sem kell, hogy a használt ára többszörösét vásárolhattam le az ügymenet végén. Nem kell hisztizni. Vettem másik alaplapot másnap, és amikor "beért" ez a gari még jól is jártam, megoldódott a problémám.
Ez volt a legzűrösebb garim. A többi tök sima ügy volt, pedig ugyanabban az országban élek, mint te. Valszeg az eladó is betelefonált a saját stílusában és elhajtották azzal, hogy bukta a garit. Amúgy ha a vonatkozó kisker elhajt még mindig ott a gyár...Magadban is keresd a hibát. A garanciát nem a ksiker adja, ő csak vállalja, hogy x ideig intézi helyetted. Ha cseréltetni akarsz küldd a gyárnak. Nem tilos!
-
pacal-x
csendes tag
Egyrészt ott az "Addig" kitétel, másrészt ha megkarcolta leveri a rendezvényszervezőn.
Az hogy marinéninél vásárolok ahelyett hogy piroskánál venném a tökfőzelékbe valót, igenis szívesség. Egy videókártyánál ráadásul még az sem lehet hogy "más az íze". Innentől én (a vásárló) vagyok a király, hisz ugyan azt pénzt máshol is elkölthetném de nem, én tőle szeretném az akármilyen hiperszuper FM2 -es deszkát.
Kinél van a kess ? Nálam. Pont. Ennyi.
És újfent : AMÍG a boltossal vérre menő küzdelmet kell folytatni hogy azt a kibeb****tt 32 gigás FD -omat amit anno 24k -ért vettem sok év garival cseréljék már ki vagy kessbekk vagy akármi, ADDIG én sem tekintem őt egyenlő félnek csak egy kis élősködő, jogszabályokat kijátszó pondrónak.
Ha az ellenérték már a pénztárban van, úgyis fordul a kocka és a vevő lessz ama buzogány rossz végén.
-
priti
addikt
Magasról teszel rá, ha "külsőraktárospistike" károsult lesz, de ha újracsomagolja és eladja neked újként azt, amit a vonatkozó rendezvényen megkarcoltak, akkor azért hisztizel...
Ha vállalja a vonatkozó költségeket és beépíti az árba, akkor hisztizel, hogy miért drágább a termék, mint x országban...
Nem. Egyenrangú felek vagyunk srácok!
A boltos nem a szolgád, aki téged kiszolgál. A kiszolgálás az árba beépített szolgáltatás. Nem vagy király, nincsenek alattvalóid. A pénzedért sem vagy király, nem azért szolgálnak ki. El vagy tévedve. Nem szívesség az, hogy vásárolsz.
Ha szívességként akarod értelmezni, akkor az is szívesség, hogy vásárolhatsz.
Egyenrangú felek között a te hozzáállásod pont olyan káros, mint az általad említett boltosok hozzáállása. Nem javítja a hibát, ha így állsz hozzá, csak tovább rontja a helyzetet. -
arnyekxxx
veterán
http://www.dregerszegi.hu/index.php?id=72
Perköltség:
Hatályos jog alapján perköltség mindaz a költség, ami a felek jóhiszemű és célszerű pervitelével kapcsolatban akár a bíróság előtt, akár a bíróságon kívül merült fel (előzetes tudakozódás és levelezés költsége, eljárási illeték stb.), valamint a perköltséghez hozzá kell számítani a felet képviselő ügyvéd, jogtanácsos, illetve szabadalmi ügyvivő munkadíját és készkiadásait is.
A bíróságnak a perköltség viseléséről az ítéletben vagy az eljárást befejező egyéb határozatban döntenie kell, de ugyanakkor az is előfordulhat, hogy bizonyos költségek már korábban felmerülnek, így azt valamelyik félnek előzetesen meg kell fizetnie (pl. a bizonyítás költségeinek megelőlegezése). A perköltség viseléséről pedig akkor beszélünk, ha valaki azt tételesen megfizeti. A perköltség viselésének általános szabálya szerint a pernyertes fél költségeinek megfizetésére a pervesztes felet kell kötelezni. -
pacal-x
csendes tag
Majd akkor lengesse be bárki a joggal való visszaélést ha a "törekednie kell" nem végtelen időtartamot fog jelenteni, illetve a kedves boltok nem c*****kodnak az eredeti vételár viszatérítésével, inkább 20x cserélik, javítják, "azonos képességűt" adnak, levásárolható bónnal operálnak, amortizációt számolnak, ...
Addig is magasról teszek rá hogy "külsőraktárospistike" wepshopjából "kölcsönzött" akármelyik koncertszervező egy gellérthegynyi TV-falra való HighVision 2 -es TV -t, illetve hozzá egy hexacore-octoSLi -s gépszörnyet.
-
Ghoosty
őstag
válasz
Stanley-B. #225 üzenetére
Tudtommal a vesztes fél fizeti az ügyvédi költségeket. (vagy ez is csak alap nélkül terjengő információ?)
-
priti
addikt
válasz
Stanley-B. #220 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe a joggal való visszaélés fogalmát. A kereskedő sem védtelen, de nem ám!
Attól, hogy 8 napon belül el lehet állni, én még rendezvényszervezőként nem vehetek nálad 6db 50"-os TV-t a webshop-odban és építhetek belőle kijelzőfalat, tarthatom meg a hétvégi rendezvényem és küldhetem vissza utána az összeset a pénzemet követelve rajtad... Ez visszaélés.
Egészen addig ér valamit a vásárlónak a 8 napon belüli elállás, amíg nem éri meg az eladónak ügyvédi költségeket vállalni. Nem olyan erős dolog ez...
EZ NEM INGYENES, 8 NAPOS BÉRLET GYEREKEK!!!
Csak azért mondom, mert vissza is nyalhat a fagyi! Lehet ám csücsülni visszaélésért is! -
asdf_
veterán
CHS ? Akkor abból nem sok jó fog kisülni. Miért nem a vásárlás helyén adtad le ?
Nem tok mindegy? A kisker is a chs-be vinne -afaik csak oda viheti, mivel forgalmazoi feltetel, hogy a nagyker a forgalmazassal egyben megnyeri az eladott termekek javitasat is, legalabbis az alja, belepo cumoknal, nem a felmillios csilivilinel-, ergo csak idot sporolt vele (kiveve persze, ha videk alson lakik, mert akkor egyszerubb a vasarlas helyere vinni, mint pestre felutazni).
-
asdf_
veterán
Haha, az vicces lesz. En most elore leirom, hogy nagykertol _egyetlen_ alkalommal kaptam vissza garis eset kapcsan a vasarlas _teljes_ osszeget, amikor az arviz utan garcserezni kellett volna a hdd-t. Erdekes modon akkor hirtelen minden nagykerben az lett a standard eljaras, hogy visszaadjak a vasarlaskori arat. Ehelyett kikuldtem futarral a wd-nek a hdd-t, ok meg csereltek 1:1-ben.
Es meg erdekesebb modon egy-ketszer befutott olyan vadonatuj hdd vasarlas azokban az idokben, amikor a termek gyari szamat csak ugy poenbol ellenorizve a wd warranty check oldalon kiderult, hogy a wd szerint meg 3-5-8-10 honap gari van meg ra mindossze (ertsd: a nagyker bevette a hibas hdd-t a kiskertol, visszaadta a vasarlaskori vetelarat, elkuldte rma-ztatni a gyartohoz, az kicserelte, a kicserelt termek gariidejenek veget ertelemszeruen a meghibasodott termek eredeti gariidejenek vegehez igazitotta (merugye mar a gyari korlatozott gari idoszakaban volt a cumo), majd pedig eladta zsirujkent, kvazi dupla aron. -
Ayanlith
tag
válasz
Stanley-B. #220 üzenetére
Nem minden termékre érvényes a 8 napon belüli elállás joga. Alkalmi ruhát az emberek vagy bérelnek vagy pedig személyre szabatnak, tehát egyik esetben sincs joguk elállni a vásárlástól. Szexuális segédeszközöknél higiéniai okokból, illetve kozmetikumoknál sem hiszem, hogy joga van az illetőnek elállni a vásárlástól, tehát alaptalanok az ilyen nemű félelmek. Ami pedig a vásárlók "hatalmas" jogait illeti, többszörösen beszivatott vásárlóként csak keserűen nevetni tudok.
Szerk: Sőt, én még azt is szorgalmaznám, hogy személyes átvétel esetén is 3 napon beül el lehessen állni a vásárlástól, ugyanis 1. nem biztos, hogy ki tudja az illető próbálni a terméket, hiába személyes vásárlásról van szó, 2. nem biztos, hogy ott helyben lehetősége van minden szükséges részletet kipróbálni. Továbbá néhány dolog pontosítását is helyénvalónak érezném, pl.: ez a "15 napon belül törekedjen a termék javítására" abszolút nem konkrét és remekül vissza lehet élni vele.
-
Stanley-B.
őstag
8 napon belüli elállásnál nem rendeltetésszerű használatból eredető értékcsökkenésnek a nagyságát kinek van joga meghatározni?
Csak mert itt van, hogy ilyen esetben a kárigényét az eladó érvényesítheti, de hogy az mi alapján lesz megállapítva rejtély. Nyilván ha az eladó mondja meg, minél nagyobbat akar, a vevő meg minél kisebbet.
Csak mert ritka, nehezen beszerezhető számítástechnikai eszközökre pl. egy egy alkatrész beszerzése annyiba kerülhet utólag, mint mondjuk a fél gép.
Megnézném a fogyasztó fejét, ha előadom neki, hogy mivel elbarmoltad (az is jó kérdés, hogy hogyan bizonyítom be, hogy ő volt, de ez mindegy is...), a 100 ezredből visszakapsz 50-et, mert nekem az elromlott alkatrész beszerzése 50-be kerül.Ilyenkor még egy olyan kérdés is felmerül, ha mondjuk a világ másik végéből szállítják le a nem rendeltetésszerű használat miatt elromlott alkatrészt, akkor csak az alkatrész közvetlen árát lehet leverni a vásárlón, vagy az egész költséget, amibe a termék eredeti, vásárlás előtti állapotának visszaállítása kerül? (mert itt felmerülhet a nemzetközi postaköltség, szerelési munkák is, hogy csak egy-két példát említsek).
SZERK: egyébként szerintem az EU már nagyon átesett a ló túloldalára a vevők védelmével kapcsolatban és most nem a garancia idejére gondolok.
Vannak olyan területek, ahol 8 napos (nemsoká 14 napos) elállás nagyon hátrányos.Hogy csak már területet említsek, alkalmi ruhák (hétvégére kell úgyis, aztán mehet vissza és megvolt a dolog egy postaköltségből, oszt jónapot), kozmetikumok (elhasználom a harmadát, aztán mehet vissza), szexuális témájú eszközök (bele sem gondolok...).
Ha a garanciális szabályoknak mindne részletét nem is ismerik a fogyasztók, tapasztalatom az, hogy az elállásét sajnos nagyon is. -
zoli62
addikt
Telenor igért választ az elállási jogra, kíváncsi leszek, mert nem szokásuk...
-
Insprion M5010 és "jótállásom" van rá (semmi korlátozás nincs feltüntetve a ráadás 2 évre)
-
Tikakukac
titán
válasz
arnyekxxx #182 üzenetére
5 eladóból 5 mást mondd. Miért? Mert műszaki ember. Ő az egyértelmű dolgokhoz ért, 0 és 1 a világ. A jogász meg ahhoz ért, hogy csavarjon addig egy mondatot, míg az nem lesz olyan, amilyenre ő gondolt. Éppen ezért van az itt a topikban ami. Nekem bármim tönkremenne ugyanolyan hülye lennék és menne a telefon a jogászhoz (ha kellene) mert egyszerűen képtelen vagyok minden ilyen vackot egyben értelmezni. Hogy miért nem lehet az egyszerű paraszt számára is érthetően és teljesen egyenesen leírni mindent, nos az egy másik kérdés, nyilván rengeteg munkahelyet biztosítanak ezzel is.
-
mert:
1, a forgalmazó úgy tűnik megszűnt
2, a gyártó által vállalt jótállásban vagyok és a gyártó ezt a szervizt jelölte megegyébként nem a CHS, hanem a Dell az aki elbírálja, hogy a laptop (vagy alkatrésze) még garanciális-e (ráadásul service tag alapján)
@(#206) vhunor
de akkor valahol tájékoztatni kellett volna, hogy korlátozott a jótállás a + 2 évben (de ilyen a garancialevélben és a számlán sincs). a gyártóval nem kötöttem közvetlen szerződést, tehát ÁSZF nem játszik.
"A gyártó az alábbiak szerint vállal jótállást:
1 év általános (jogszabály szerint) + 2 év (gyártó által biztosított szervizgarancia)"sehol nincs definiálva ezen a papíron, hogy mi az a "szervizgarancia", a jog pedig nem ismer ilyen fogalmat. de ha a zárójelet kihagyom (mert a zárójel azt jelzi, nekem vevőnek, hogy az csak mellékes magyarázat és semmi jele annak, hogy ez korlátozást tartalmazna), akkor:
A gyártó az alábbiak szerint vállal jótállást: 1 év általános + 2 év -
arnyekxxx
veterán
Akkor ezt meccselje le a forgalmazo a gyártóval, a vevő a kereskedővel áll jogviszonyban.
Létezik a világban a szériahibák kulturált kezelése, saját tapasztalat, hogy volt a sonynak egy hibás ccd sorozata ami egy halom digitgépbe bekerült, nekem egy Minolta A1-ben pusztult meg több évvel a garancia lejárta után és a meccs végén visszakaptam a gép újkori árát a hazai minolta forgalmazótól de a canon is ingyen javította a gépeket garin túl is sok éven át amikben ez a ccd esett el.
-
arnyekxxx
veterán
Magyarországon hivatalosan 1év garancia van mondjuk egy notebookra. A többi csak korlátozott gari.
Nem, 1 év kötelező gari van, a többi meg olyan amit a gártó/forgalmazó vállal. Lehet korlátozott is meg teljesértékű is, a samunál korlátozott, de pl a sony dslr-re 5 év teljeskörű garit lehetett venni.
Mert ha ugyebár újraindul akkor az olyan mint ha most vettem volna meg, nem?
Igen
-
spyduck
nagyúr
-
spyduck
nagyúr
válasz
arnyekxxx #202 üzenetére
Akkor foglaljuk össze!
Magyarországon hivatalosan 1év garancia van mondjuk egy notebookra. A többi csak korlátozott gari. Ha az első évben beszarik az alaplap akkor újraindul az 1 év a notebookon, bár arra 2 vagy 3 év van így ez nem releváns. Viszont ha az alaplap a korlátozott garancia idején belül (1 év után) purcan ki akkor nem idndul újra a garancia csak meghosszabbodik. Az, h mennyivel kérdéses bár én úgy tudom, h a szervízben eltöltött idővel, de ezt még nyomozzuk.
További érdekes kérdés, és sajnos elő is fordul szériahibás notebookok esetén. Mondjuk a 284. napon elszáll az alaplap majd ez ismétlődik (persze 3. fődarab csare után vagyis a 4. meghibásodásnál a gyártó felkínálja az új termék vagy pénzvisszafizetés lehetőségét). Ha újraindul a gari akkor az mondjuk a 3x284. napon is a fő garanciaidőbe esik bele? Mert ha ugyebár újraindul akkor az olyan mint ha most vettem volna meg, nem?
-
nah, bevittem szervizbe, ha megérkezik az alkatrész, elkezdik javítani.
rákérdeztem mi lesz a garanciával, azt mondta a csaj, hogy a szerelés idejével hosszabbodik csak (mindenre), nem indul újra semmilyen garancia az új (még meg sem érkezett) alaplapra, de ezt némi számítógépben nézelődés után mondta, lehet, hogy azt mondta volna, hogy arra 6 hó jár, csak látta, hogy az alap 3 évből is még ~9 hó van hátra. (amúgy a szerelést rendben el fogják végezni 1 hetet az alkatrész érkezésére 1 napot a szerelésre jósoltak, tehát bőven 15 napon belül várható a javítás. az egy hetet a Dell magyar központ is ígérte)
kérdésem az, hogy nem kéne legalább 1 évet (vagy 3-at) az alaplapra kapnom (mint ahogy itt idézték)? a másik és egyelőre ez fontosabb: ha kéne, akkor ezért most kéne harcolnom (kéne kapnom új garancialevelet, stb.?), vagy elég ha ekkor jön ez elő, ha 10 és 36 hónap múlva között, ha elromlik, akkor hivatkozom arra, hogy a csere dátumakor újra indult az alaplapra a garancia.
ha valakit érdekel ez a CHS szervize volt, ami ugye az egyik legnagyobb nagyker az országban, tehát ha ők esetleg rosszul tudják, akkor nem csoda, hogy a kisker-ek és ragaszkodnak a tévhitekhez
-
arnyekxxx
veterán
A samsungnál pl elég korrekten le van írva, mi a szitu, és passzol is a jogszabályokkal:
http://www.samsung.com/hu/support/warranty/warrantyInformation.do
"*Korlátozott Samsung jótállás : A Samsung Electronics Magyar Zrt. az általa szállított Termékekre a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően a Végfelhasználó (k) nak történő értékesítéstől számított 12 (tizenkettő) hónap teljes körű kötelező jótállást. Az ezen felüli, limited „manufacturer warranty” csak a készülék test 12. hónap utáni meghibásodásnak kijavítására vonatkozik, de nem nyújt semmiféle addicionális jótállást a készülékkel együtt értékesített tartozékok tekintetében, illetve a 2. vagy 3. évben történő fődarab csere esetén a jótállási idő nem indul újra."
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Air Pad 5.generácio / 32GB / Wi-fi / 12Hó garancia
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Dymo LabelWriter 400 hőpapíros címkenyomtató
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest