Új hozzászólás Aktív témák
-
úristen, úgy iszom a szavaidat mintha érteném, elolvasok mindent amit leírsz. Nem akarok indiszkrét lenni de az életben mivel foglalkozol, hogy tettél szert ekkora szaktudásra?
Amiket eddig leírtál számomra ,már evidens hogy az új xbox mellett teszem le a voksomat majd. Nem maga a gép miatt, hanem a benne rejlő innováció és a Microsoft miatt, mert úgy látom nagyon a jövőbe gondolkoznak már és sokkal átfogóbbnak tűnik az egész elképzelésük akár már 10 évre előre ebben a szórakoztató központ és játékiparban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #146 üzenetére
A CPU vektor egységeiben messze nincs meg az a flexibilitás, ami a GPU vektortömbökben. Más koncepció szerint tervezték őket.
A GCN-nek van OOO logikája a compute utasításfolyamokra. Ez is a GCN fejlesztésének része volt. Gyakorlatilag erre az architektúrára nem biztos, hogy GPU-ként érdemes gondolni. [link] -
#06658560
törölt tag
És hogy tudja jobban kezelni? Ugyanúgy meg kell állnia gyakorlatilag minden fázisnál, hogy adott adatot felhasznál-e még valami, mint egyetlen magnak, s ha igen, akkor tudja esetleg tovább adni, de az új egységnek is néznie kell, továbbításra váró-e az adat. Ha ezt GPU-re teszik, akkor azok el´ggé In Order jellege sok büntit szed össze az állandó körbetekintésekkel, ha a Procimagok között, akkor az semmiben nem jut elörébb, mint egy klasszikus CPU. Söt, mivel azoknál eddig jellemzöen lassabbak a cpu részek még hátrányban is van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyébként nem kizárható, hogy az MS pont a portok miatt ragaszkodik a Windows RT-hez. Az funkcióban nagyon hasonló operációs rendszer a nagy Windowshoz. Gyakorlatilag bármikor felfejleszthető arra a szintre, amit a Windows 8 képvisel. Azt kevesen tudják, hogy a Microsoft is a HSA támogatója, csak PC-n ez az egész bizonytalan. A mobilból viszont később születnek olyan HSA-kompatibilis hardverek, amikre lesz egy teljes értékű ARM-os Windows és arra pedig bármelyik konzoljáték átportolható. A hardver által támogatott funkciók meg fognak egyezni. Ez olyan 2015 környékén opció. Az biztos, hogy az ARM már képes olyan technikát kínálni ma, ami gyakorlatilag megegyező tudású azzal az APU-val, amit az AMD rak a konzolokba. 2014-ben hozható rá egy SoC. Pár Cortex-A57 kell hozzá és egy Mali-T678, illetve egy megfelelő NB, amit szintén lehet licencelni.
-
oO7
őstag
kicsit off, de kíváncsi lennék, hogy jól értelmezem e a dolgot...
a HSAIL az egy hasonló IL, mint pl egy Java vagy .NET IL csak épp CPU utasítások mellett már GPU-t célzó utasítások is vannak benne, meg a végén egy natív és nem managed kód készül? és mindemellett a valódi architektúrától független, szóval az erre fordított kódból még lehet ARM is meg X86 is, sőt tippre talán még a GPU megléte is csak opcionális, legfeljebb GPU helyett a CPU SIMD képességeit használja, vagy megoldja Task Parallel módon a párhuzamosítandó problémát? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindig lesz igény az AAA játékokra. Viszont azt már a GDC-n is mondták, hogy kevesebb lesz belőle a jövőben. Az indie felvirágzik, onnan meg csak egy lépcső a mobil.
A mobil egyébként annyira nem kellemetlen a konzol szempontjából. Azon a piacon a gyártók között elég nagy az egyetértés abban, hogy a HSA az egyetlen értékelhető jövőkép. A HSA pedig tökéletes az új konzolok mellé. Az pedig, hogy az ARM, a Qualcomm, a Samsung, a TI, az Imagination, az LG, a Sony, a Vivante, a Mediatek ott van a HSA mögött igazából eldönti az egész problémakört mobilon. Ez kvázi a teljes piac. A többiek vagy beállnak támogatónak, vagy más piac után néznek.
A PC-n van probléma, mert az Intel még ma sem közölte, hogy igazából mit szeretnének a jövőben. Az NV pedig a maga platformját akarja látni az open platformok helyet. -
peterk
senior tag
Érdeklódve olvasom Abu írásait, mert bár magam is fejlesztő vagyok, totálisan más területen (üzleti alk.-ok), így a játékgyártók problémáiba abszolútt nem látok bele.
Ugyanakkor felmerül bennem a kérdés, különösen a next-xbox-al kapcsolatban, hogy vajon annyit fog-e számítani a konzol és a pc közötti API különbség problémája, mint amit eddig is számított? Úgy értem, ma a játékipar lassan ott tart, hogy egy okostelóra, tabletre írt Angry Birds típusú játékból hasonló nyereséget lehet produkálni, mint egy konzol játékból, akkor vajon hogy fognak a játékgyártók dönteni? Fontosabb lesz-e a konzol minden előnyét kihasználó cím fejleszése, mint elindulni abba az irányba, hogy olyan, a skálázást is megoldó motorok készülnek, amivel - mondjuk win platformon - különösebb portolási munka nélkül kiadható lesz egy játék telefontól/tablettől kezdve PC-n át konzolig. Szóval, nem az lesz-e, hogy majd a húzónevek - amik csak konzolon is képesek nagy pénzt hozni - majd csak konzolra jönnek ki, a többi játék esetén viszont fontosabb lesz, hogy minden platformon kiadható legyen? Esetleg, a konzol -> PC portolás fog átalakulni konzol -> többi eszköz portolásra, megnyerve a százmilliós mobil piacot, de egyúttal lemondva a "komoly" PC portolásról (értst konzollal összemérhető grafikai tudás implementálásáról)?
-
narumon
őstag
A legnagyobb gond (szerintem) az ilyen Kaveri féle AMD cuccokkal az az, hogy a PC még ma is elsődlegesen munkaplatform. Csak azért nem fogok AMD APU-t rakni a gépbe, hogy valamelyik játék jobban fusson, ha közben a munkámhoz (videózás, effektelés, stb) az intel proci lényegesen gyorsabb. És gondolom nem én vagyok egyedül így.
-
leviske
veterán
Én meg azt hittem, az az alap, amit Abu most leírt válasznak.
Mindenesetre fura, hogy ilyen vészjósló előrejelzések vannak, mikor azért a Kaveri-nek egész jó esélyei vannak, pláne, ha beharangoznának pár játékot, ami azon jobban fut, mint a dedikált cuccokból összepakolt gépeken (amik úgysem fognak sokáig megmaradni, ha nagyobb mértékben csökken a piacon fellelhető játékok száma).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az új konzolokat úgy fogják programozni, ahogy a Cellt. A gyenge teljesítményű processzormagok jórészt nem csinálnak majd mást, mint az IGP-t etetik feladatokkal, majd azokat visszakapják, hogy az IGP-nek esetleg újra odaadják további feldolgozás után stb. Magasan így a leghatékonyabb ezeket az APU-kat kihasználni, mert 50 GFLOPS a CPU oldalán manapság semmire sem elég, de az IGP tud 1,8 TFLOPS-ot, így ezt befogva a munkára már csuda dolgokat lehet csinálni. Ugyanez volt a Cellnél csak ott 25,6 GFLOPS volt a főmag és 153 GFLOPS a mellékmagok. És ez 5 éve volt. Tisztán látszik, hogy a CPU teljesítménye alig nőtt, ráadásul nyolc szálra lett osztva, így a jó eredményhez minden párhuzamosítható feladatot ki kell helyezni az IGP-re. Ezt az APU-n meg tudják tenni, mert nem kell adatot másolni, és az elérés nagyon gyors, de PC-n a GPU-k külön memóriát használnak, ami a driver mögé van rejtve, ráadásul még másolni is nagyon költséges. A next gen dedikált GPU-k képesek úgy kezelni a rendszermemóriát, mint a PS4 és az új Xbox APU, csak hát az adatátvitel 16 GB/s lesz és 300 ns a késleltetés, vagyis a funkció elvben meglesz, csak gyakorlatilag kihasználhatatlan.
Az AMD mondogatja a fejlesztőknek, hogy semmi para, mert a Kaveri pontosan azt fogja tudni, amit a konzolba helyezet APU-k, és lesz hozzá HSA is. Ez lehet, hogy a fejlesztők egy részének elég, de sokan meg fogják kérdezni, hogy oké-oké, de mennyit fogtok belőle eladni? Ezért tekintenek sokan most úgy az új konzolokra, hogy a PC-s port igen kérdőjeles. Ez az egész a második körben lesz komoly probléma. Az első kör játékai még a régi SDK-val készültek. Azokat már polírozzák, így alapjaiban nem változtatnak a kódon. Az új SDK-val már mélyebbre mennek a konzol képességeiben. Ha a játékmenetet befolyásolja az APU speciális kihasználása, akkor nem tudják letiltani a funkciókat. A pusztán grafikára használt dolgok kellemesebbek. Azokat szimplán kiszedik a PC-s portból, vagy ha az AMD nagyon ragaszkodik hozzá, akkor benne hagyják, de mindenképp lesz egy off kapcsoló ezekre. -
adalbert1
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Rage-nek nincs problémája. Egyszerűen nincs hozzá olyan hardver PC-n, amin megfelelően futhat az ID Tech 5 motor. De már sokat javítottak rajta, ha figyelted az ID előadásait, akkor tudhatod, hogy már beépítették a PRT-t, és várják az integrációt. Ez majd fontos lesz, mert a Zenimaxot a technika érdekli az ID-ből és nem a Doom meg a játékok. Ők azért vették meg őket, mert kapnak egy csúcstechnológiás motorokat készítő céget, és a technikát oda tudják adni a Bethesdának és a többi fejlesztőcsapatnak. Carmack meg anyagi szempontból biztonságban érezheti a céget, és még a vezetéssel sem kell törődnie.
Azért az eléggé kiderült belőle szaktudás nélkül is, hogy a konzol komoly előnyben van a PC-hez képest a alkalmazott API szempontjából.
-
Jack@l
veterán
De nem egy elcseszet Rage-el kéne ezt hangoztatni, talán már említetem... Natív baromság, amíg nincs kézzel fogható mérés, addig mendemonda marad. (meg persez a játékokon is látszania kéne...)
UI: A két manus biztos nagy agy, de a mondanivalójuk értelmezéséhez se árt némi szaktudás, különben könnyen félremehet.
UUI: Doom 4 és Rage 2 nemrég ment a kukába -
Abu85
HÁZIGAZDA
Abszolút tényt mondott pedig. Az arányokkal lehet vitázni. Ott valóban nincs pontos egyetértés. Nyilván ez függ a feladattól. Csak két szakmai vélemény:
Timothy Lottes: "I spend most of my days in frustration knowing damn well what I could do with the hardware, but what I cannot do because Microsoft and IHVs won't provide low-level GPU access in PC APIs. One simple example, drawcalls on PC have easily 10x to 100x the overhead of a console with a libGCM style API...."
John Carmack: "...the worst thing that kills Rage on the PC is texture updates. Where on the consoles we just say “we are going to update this one pixel here,” we just store it there as a pointer. On the PC it has to go through the massive texture update routine, and it takes tens of thousands of times longer if you just want to update one little piece."
-
Jack@l
veterán
válasz
#06658560 #49 üzenetére
A másiodik fele hülyeség, ne terjesszétek légyszi. Majd ha kijön egy AAA-s játék hajszálra ugyanolyan grafikával konzolra és PC-re egyaránt, ami 10x gyorsabban fut konzolon, na akkor lehet azt mondani.
Eddig nem nagyon volt rá példa(a next gen konzolokon is gagyibb a grafika mint a mostani közepes pc-n), pedig az 1-2 nagyságrendből futná a kapacitás, az urban legend szerint -
geri425
csendes tag
Ütős kis masina lesz
-
peterk
senior tag
Na, kezd a nyilvánosság számára is egyértelmű lenni az MS stratégiája, hogy hogyan akar otthoni szórakozatóipari központ lenni. A Win8/WinRT/WP8 plusz az új konzol(ok) vásárlói egymást vonzhatják be a másik felhasználói táborába. A hardvore Xbox gamerek emiatt vehetnek majd WP8 telót vagy tabletet és fordítva. És ha az egész WinX család mindemellett nyújtja a közös MS szolgáltatásokat is, szinkronizáltan - zene, videó store, social networking cuccok és email/naptár/blablabla, az office-al együtt - az egy nagyon erős platform lesz. A konkurrenseknek fel kell kötni a gatyeszt. Nem véletlen, hogy az MS nem nagyon idegeskedik egyelőre a WP8 eladásokon, vagy a win tabletek késlekedésén/drágaságán. Ha "bezárul a kör", akkor az önmaga fogja erősíteni mindegyik szegmens eladásait.
Egyébként szerintem az Xbox 360 ilyen szintű támogatása üzletileg is jó ötletnek tűnik, mert felgyorsíthatja az új konzol elterjedését. Eddig a konzolokat úgy kezdték el árulni, hogy alig volt rá néhány húzó cím, így eleinte minden konzolt csak a hardcore gamerek vették, akik 1-2 címért is hajlandóak voltak megvenni a gépet. Veszteséges is volt minden konzol a ciklusa elején rendesen.... Ha viszont az új konzol, hasonló, vagy picivel magasabb árért azt tudja, hogy az új címek mellett az összes régi 360-as játékot is leveheti a vásárló a boltok polcairól, akkor azok a casual gamerek, akik eddig esetleg nem is vettek konzolt, könnyebben elcsábíthatóak lesznek egy ilyen konzol + tv-s szórakoztató központ kombóra.
-
ViiiiktorOC
senior tag
Várom már hogy megtudjuk hivatalosan is, milyen lesz.
-
válasz
CyberPunk666 #114 üzenetére
"A konzolnak nem az a lényege, hogy kenterbe verje a pc-t grafika terén, hanem az, hogy megveszed és a következő 5 évben minden megjelenő játék tökéletesen megy rajta, és játszani is csak annyi, hogy berakod és működik, nem kell vele törődni, érteni hozzá."
Es keszult barmikor olyan konzol, amire ez tenyleg igaz is volt?
-
CyberPunk666
senior tag
A konzolnak nem az a lényege, hogy kenterbe verje a pc-t grafika terén, hanem az, hogy megveszed és a következő 5 évben minden megjelenő játék tökéletesen megy rajta, és játszani is csak annyi, hogy berakod és működik, nem kell vele törődni, érteni hozzá.
Az meg nem indok, hogy a pc-re lewarezolod, míg a konzolon meg kell venni a játékot, mert nyilván nem arra tervezik a pc-t sem, hogy lopj.
-
-
leviske
veterán
Érdekesen hangzik. Főképp, hogy ezzel (ha jól értem) fellendíthetik a Windows-os játékpiacot is. -
így van. kinek mi jön be. én a Halot nem cserélném el semmire az biztos
mondjuk most egy Wii U tulaja is vagyok, de sajnos úgy néz ki nem lesz hosszú életű a szerelem
.
mind2 konzol erősnek ígérkezik, de számomra ezzel a Micro most nagyot nőtt a szememben. nem semmi hogy a így oldják meg a kompatibilitást, sokkal szimpatikusabb mint a Sony féle felhős hercehurca, főleg itt nálunk gondolom, arról ne is beszéljünk hogy így valószínűleg tovább fog életben maradni a 360 is.
Meg hát kezdésnek nem rossz az a pár száz régi cím sem : -
Ed3r_X_
nagyúr
Nem rossz, szimpatikusabb egyelőre mint a PS4.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Persze. Nálam az xbox. MIért? Az exkluzív játékok miatt. A multiplatform címek jobban futnak boxon, egyedül így az xbox exkluzív címek miatt volt boxom. PS3-nál ugyanez a helyzet, csak ott még pluszban a BD lejátszás is bejött. AMenyiben az nem érdekli az embert, akkor játékok alapján választ. Mindkét platfromnak megvannak a húzócímei, így egyéni döntés hogy ki mit választ.
-
kromatika
veterán
szerintetek melyik lesz jobb választás? az új Xbox,vagy a PS4?
-
azopi74
addikt
" Szóval röviden, nem, nem lehet vírusos..."
Nekem developer unlockolt a Lumiám, tehát elvileg, lehetne rajta ellenőriztlen kódot futtatni, az már kérdés, hogy a WP-s készülékek kb egy ezreléke lehet unlockolt, azért a néhány emberért meg nem érdemes pénzt és energiát ölni a malware fejlesztésbe, főleg, hogy az elterjedésre gyakorlatilag esély sincs .
Ugyanígy elméletben egy jtag-olt/ RGH-s xboxon is lehetne ellenőrizetlen kódot futtatni. Itt azért nagyobb az arány, így elméletben semmi akadálya nem lenne egy malware elterjesztésének, csakhogy ilyen gépekről nem nagyon szoktak xbox live-ra belépni az emberek, így kérdéses, hogy mit tudna csinálni a rosszindulatú kód, még ha meg is írja valaki, és sikerülne esetleg elterjeszteni, mondjuk olyan módon, hogy fellövi egy népszerű torrent oldalra becsomagolva a GTA5-be
-
azopi74
addikt
Eléggé elszigetelt példa. Ez volt az első és utolsó ilyen jellegű hír, (amit egyébként meg se erősítettek azóta sem, nagy a kuss róla) míg androidra naponta jelennek meg a kártevők.
A mobil malware-ek 97%-a az androidot támadja:
http://tech.fortune.cnn.com/2013/04/14/apple-enterprise-android-malware/
http://www.nbcnews.com/technology/technolog/most-mobile-malware-hits-android-devices-report-1C8753186Windows Phone malware részesedése gyakorlatilag 0%, mérhetetlen. Persze ez a 3-6% közötti piaci részesedést figyelembe véve nem olyan óriási eredmény. De inkább elsősorban annak köszönhető, hogy hasonlóan zárt rendszer, mint az iOS, amire figyelemre méltó módon szintén mérhetetlen a malware-ek aránya, a 20% körüli részesedés ellenére....
-
echterion
nagyúr
válasz
CyberPunk666 #87 üzenetére
Igen, tudom, ezzel is számoltam. Manapság ennyiért még használtan is nehéz lenne beszerezni, nemhogy újonnan.
-
Gergosz2
veterán
tényleg , mikor lesz a hivatalos bejelentés?
-
ricsip
addikt
Nem jött át tisztán a cikk üzenete: kijött egy csomó pletyka ami nem igaz, mert a mégújabb pletykák cáfolják? Hivatalos bejelentés ugye még nem volt, szóval akkor miről beszélünk?
-
-
echterion
nagyúr
Hm, az a 100 dolcsis box túl szépen hangzik. De annyit nekem is megérne.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
goodboy007 #77 üzenetére
Csak egy chipet kap, hogy a hwközeli dolgok menjenek. A többi részét nem kell megfizetned, mag a chip meg nem egy drága dolog. A bolti xbox legnagyobb részeit most is az áfa, a logisztika, a bolt haszna teszi ki. Itt ez most egyszeresen rakódik rá a "dupla" termékre, aminek ráadásul a gyártása sem két xboxé, csak egy chip meg egy forrasztás jön be pluszban.
-
oO7
őstag
Nem... Az ilyen "gyanús" appok fel sem kerülhetnek a Storeba... De már csak az appok futtatókörnyezete/sandbox-a is kb ellehetetleníti a kártékony kód futtatását... Ha meg valami csodával határos módon sikerül is minden még akkor is feltűnő lesz, hogy egy calculator hozzá akar férni a kontaktjaimhoz... Szóval röviden, nem, nem lehet vírusos...
-
danikollar
őstag
Így van. Anno mikor megvettem az első xbox360-am, abba beleszámíttattam a ps2-met is, mert úgy volt meg rá a pénz. Persze sajnáltam, de nem volt mit tenni.
Nem tudtam volna megvenni az xbox360-at. És gondolom rengetegen voltak így konzolváltásnál.
pl. ps2-ről ps3-ra váltáskor, vagy xbox classic-ról xbox360-ra váltásnál is. -
Az a lényege a visszafelé kompaibilitásnak, hogy ha vezsel egy új gépet, akkor eladhasd a régit, és kelljen halmoznod a konzolokat, meg ide-oda dugdosni, amikor egyik, vagy másikkal akarsz játszani.
Ráadásul egy új XBOX-osnak is tetszhet régi játék, aminek még nincs új kiadása, vagy csak simán energiatakarékosabba akar játszani a régi játékkal.
Tehát azért van előnye ennek. -
oO7
őstag
válasz
goodboy007 #77 üzenetére
Nem fog X360-as hardver kerülni a kicsibe, mert annak pont a kis fogyasztás lesz a lényege és a multimédia szolgáltatások nyújtása... Egy kis media player lesz, nem egy olcsó játékkonzol...
Mellesleg az X360 hardvere buta a Win8-hoz, szóval már csak ez is kizárja... -
fatallerror
addikt
válasz
goodboy007 #77 üzenetére
jó de az csak a chip. most meg kifizeted a házát, kontrollert meg a többi a gépben lévő dolgot aztán ezen felül van a csomagolás, szállítás, reklámköltség stb és még a haszon szóval ezért kerül annyiba amennyibe
-
goodboy007
senior tag
Én azt nem értem, ha a 100 dodós cucc konkrétan az x360 hardverét fogja tartalmazni, akkor ezek szerint most minimum, 2x-es haszonnal árulják őket a boltokban?
60-nál olcsóbban a "hülyeazértnemvagyok" és egyéb helyeken még 4 gigást sem kapni és ha ez a 100$ (nálunk €) a végleges ár, akkor jelenleg igencsak jövedelmező a jelenlegi generációs XBOX-ok eladása a Microsoftnak. -
Gergosz2
veterán
válasz
->Raizen<- #73 üzenetére
szerintem a konzolba magába nem lesz beépítve hiszen akkor az egész gépet olyan helyre kéne rakni, hogy működjön a dolog.
Szóval akkor nem lehetne a sarokba/padlóra /polcra rakni a konzolt viszonylag távol a tv-től, monitortól.De ha arra gondoltál, hogy alap dolog lesz-e, minden xbox tartozéka, akkor a válaszom igen.
-
Kaiku
senior tag
válasz
Feruendios #13 üzenetére
Várjál, pont ilyen egyszerűen még vírusos is lehet az "összes" XBOX is. Szóval csak ne írd le a Sony-t.
(#72) adalbert1
Miért vesz valaki új XBOX-t, ha a régi játékokat játssza? Ha van régi akkor az új mellet elfér, nem kell eldobni. Szóval ez a visszafelé kompatibilitás nem értem, hogy miért "lét kérdés" ? Annó a PS3 is tudta a hardveresen a visszafelé kompatibilitást, de annak sem értettem a valós értékét. Szerintem ez "csak" egy olyan plusz ami hú, de jó, de minek. Csak drágítja a gépet.
-
fatallerror
addikt
válasz
->Raizen<- #73 üzenetére
mit kéne gondolni? semmi meglepő nincs ebben. egyértelmű már a kinect megjelenése óta h ez a következő xbox szerves része lesz tehát alapból járni fog hozzá
illumiroom is alapdolog lesz (bár nekem nem jött be) -
->Raizen<-
veterán
A kinect be lesz építve a konzolba? Mit gondoltok erről? Na és az a projektoros cucc amit láttam korábbi videókban?
-
adalbert1
veterán
Ha tényleg kompatibilis lesz visszafelé, és a játékok felmásolásának a lehetősége is marad, akkor a PS4-nek valami nagyon nagyot kell felmutatnia, hogy a 360-am utódja ne az új Xbox legyen.
-
Pikari
veterán
ebben a topikban is elmondom, mert látom, itt is zavar van az erőben:
-Az új xboxon Windows operációs rendszer lesz.
-A mostani (xbox 360) konzolon szintén Windows operációs rendszer van.
-A régi xboxon szintén Windows operációs rendszer volt (és a processzor abban egy pentium3 volt).
-Az, hogy fix hardver van, nem jelenti azt, hogy a játék KÖZVETLENÜL a hardvert éri el. A játék ugyanúgy egy Windowsos program, mint PC-n, semmiféle extra trükk nincs, ugyanúgy az opreációs rendszer és a driverek által biztosított drivereken keresztül éri el a hardvert, mint bármilyen más modern operációs rendszer alatt (legyen az akár windows, akár linux/android)
-A ,,fix-hardver'' okozta teljesítménynövekedésről annyit, hogy
ad 1: nem létezik
ad 2: létezik, de csak azért, mert a fix hardver miatt jóval gyorsabb drivereket lehet írni, és egyszerűsíteni lehet bizonyos interfészeket és az apik belső szerkezetét az oprendszeren és a drivereken belül, emiatt a hardver hivogatása jóval gyorsabb, TEHÁT az apik hivogatása gyorsabb
ad 3: tehát teljesítményelőny jelentkezik azoknál a játékoknál, amelyek gyakran (másodpercenként legalább olyan 400 ezerszer) api (->driver) hívásokra hagyatkoznak
ad 4: ez a teljesítményelőny a gyakorlatban olyan 5-35% körül lehet az apit agresszívan használó játékok esetén, az inkább algoritmikusan dolgozó játékok esetén pedig masszívan 0%
-El kell felejteni ezt a jajfixhardver ezért gyorsabb mert ezt olvastam egy 1997es konzolújságban ésazokaztán rohadtulértenekhozzá - jellegű baromságokat, mert a világ nem úgy működik, ahogy a firkász gamerpistik elképzelik -
Tigerclaw
nagyúr
Kiváncsi leszek, hogy az idle fogyasztás végre lecsökken-e a jelenlegi 100 wattról, ami használhatatlanná teszi mint szórakoztató center TV-hez.
-
dejaris
addikt
Nagyon várom már a kistestvért
-
Twinsen2
tag
Ez így baromira nem igaz. A legelső generációs PS3-ba volt komplett PS2 beépítve (a japán+usa verzióban). Az európai verzió megjelenésére már megoldották hogy az emotion engine-t szoftveresen emulálja a CELL, így csak a graphics synthesizer chip került az európai gépekbe. De mivel ígyis túl drága volt a gép gyártása, a következő verzióból a világ minden részén kivették mindkettőt és onnantól kezdve nem volt PS2 kompatibilitás, csak PS1 szoftveremulációval.
Aztán nemrégiben elkészült egy teljesen szoftveres PS2 emulátor, szóval mostmár megint futtathatóak a PS2 játékok minden ps3-on.
-
Fryskitt
addikt
Tetszik... majd még veszek egyet.
-
Polllen
félisten
Szimpatikus kis szolgáltatáscsomag. Ez a fajta visszafelé kompatibilitás még jobban is tetszene...
-
fatallerror
addikt
jack tretton maga mondta teljesen opcionális h van e internethez kötve a ps4 vagy sem. most direkt utánanéztem
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #60 üzenetére
A Próféta szóljon belőled.
-
fatallerror
addikt
ps4 fronton van válasz. michael pachter is mondta h megkérdezte ill másoknak is az a válasz jött mikor kérdezték h a ps4-hez nem kell állandó internetkapcsolat. értelemszerűen ha nincs interneten a gép akkor lemondasz 1 csomó fícsörről köztük a gaikai dolgairól és a háttérfrissítésekről.
mondták h pont ezért marad meg a lemezes formátum is a digitális verzió mellett h ne kelljen internet. (na meg igény van alapból is a dobozos termékekre)figy lehet h meglépi a ms de 99%-ig mondom neked h nem fogja főleg mert a sonynál nem kell így sok piacot vesztenének.
ha a win8-nál nem lépték ezt meg akkor itt sem fogják, nem hülyék őkmég mindig sokan vannak az olyanok akik berakják és játszanak, tehát internet nélkül használják a konzolt még ha van is internet elérhetőség akkor is.
nem fogják ők elrontani a dolgokat, lesz 2 (3) nagyon jó konzol és bármelyiket is választja az ember nem fog csalódni -
oO7
őstag
"Eddig mindegyik Xbox Windowst használt. Kétséges, hogy most váltanak Linuxra"
wow, ilyet hol mondtam? isten ments, és amúgy nem kétséges, kizárt..."Tudtommal lesz egy libGCM stílusú API, amit a top fejlesztések használhatnak, de a DX11.1 is bekerül változatlan formában"
én a Windows Store app kompatibilitásos rész értelmezésébe "kötöttem bele"... ha hihetünk a pletykáknak és a józan észnek, akkor az új Xbox-on egy Win8 alapú rendszer fog futni amin az appok a WinRT+DX API-k fölött futnak... ezek magukban foglalják az appokat is (facebook, skype, twitter, stb) és a "multiplatform" Windows-os játékokat, amik az Xbox spéci API-jai helyett DirectX-re épülnek, így viszont 1:1-ben mozgathatóak telefon, tablet, pc és xbox között (függetlenül attól, hogy az most x86-os vagy ARM-es)..."Ha a kis Xbox X360 hardvert kap, akkor az komolyabb fejlesztéseket igényel az aktuális Windows Store tartalmaknál"
én inkább tippelnék valami tabletekbe szánt AMD APU-ra vagy valamilyen ARM-es SoC-ra... a hardveres kompatibilitás az édesmindegy az ilyen típusú fejlesztéseknél, mert úgy sem nyúl(hat)nak bele olyan mélyen a rendszerbe, hogy hardver szintű optimalizálás legyen... megírja a fejlesztő, aztán a Store-ban meg lefordítják x86-ra, x64-re, ARMv7-re, ARMv8-ra, meg esetleg valami optimalizált x64 verziót fordítanak a nagy Xbox-ra... a kicsi az egy ugyanolyan kisfogyasztású kis eszköz lesz, mint egy tablet vagy egy telefon, csak azzal lényegében a SmartTV piacot fogják bevenni... -
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
fatallerror #56 üzenetére
Persze én ezt tudom. Csak túl sokat jön fel ez a folyamatos netkapcsolatos pletyka. Ha úgy vesszük, hogy a korábbi PS4-es pletykák közül szinte az összes be is jött, plusz ott van ugye az MS féle Adam Orth balhé is.(főleg hogy ne hagyták annyiban és kirúgták az ürgét)
Plusz ugyebár a PS4es Cloud is ott van. Szóval nem tudom, jó lenne ilyen témában is végre egy hivatalos válasz is. (Legalább PS4 fronton, míg bejelentik Xbox Next-et)
-
fatallerror
addikt
egyik konzolhoz sem kell állandó internetkapcsolat. nagyon nagy piacot buknának azzal ha internet kellene a használatukhoz, sok ország levan maradva internet terén v csak nincs wifi a házban h minden szobában legyen internet.
szigetországokban pl gyakran szakad a kapcsolat és lagol mint az állat szóval ezt a ms és a sony is tudja ezért nem kell majd internet a konzolok használatához
tehát nem zárhatják ki azokat a piacokat ahol nincs internet, sokat buknának. most mondhatod azt h ahol nincs internet ott nincs is igény ps-re, xbox-ra pedig nincs így. sok helyen van jelen az xbox és a ps is internet nélkül
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #52 üzenetére
Eleve szükségük lenne egy alternatív lapkára, hogy elérjék azt, amit a PS4 tud, vagyis a kikapcsolt állapotban a letöltés, meg kell egy south bridge is. Húztak egy merészet és ezt a feladatot elláthatja a régi Xbox 360 lapkája.
Személyes véleményem szerint ez a fajta visszafelé kompatibilitás jobban tetszik, mint a Sony-é, mivel nem függ a felhőtől, amit annyira nem szeretek. Eleve rosszabb a képminőség a tömörítés miatt, illetve a lag is elég sok, na meg ott van az, hogy ha elmegy a net, akkor meg vagyok lőve.
-
-
#06658560
törölt tag
Nem látom a rációt ebben a Powr+x86 hibridben. Dupla hardver, gyakorlatilag azért, hogy megmaradjon a kompatibilitás- cserébe akinek arra nicns szüksége, vagy van régi konzolja annak is egy bonyolultabb, plusz vezérlöchipes rendszer kell.
#44 Glenda: Abu elmondása szerint a mostani konzolok a maguk rövid, kompakt APIjával kb egy-két nagyságrenddel nagyobb számítási sebességet tudnak elérni mint ugyan az a herdver DirectX-es vonalon.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz
->Raizen<- #47 üzenetére
Exkluzív címek megmaradnak az fix, sőt lehet hogy még jönnek újak is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eddig mindegyik Xbox Windowst használt. Kétséges, hogy most váltanak Linuxra, de persze nem kizárható.
Nem teljesen. Tudtommal lesz egy libGCM stílusú API, amit a top fejlesztések használhatnak, de a DX11.1 is bekerül változatlan formában.
Ha a kis Xbox X360 hardvert kap, akkor az komolyabb fejlesztéseket igényel az aktuális Windows Store tartalmaknál. Mi gondja az MS-nek az XBLA címekkel? Az tök jó extra a kis Xboxnak.
-
#97716736
törölt tag
Elég érdekes
-
Ahogy korábban is írták, már az első xbox is Windows alapú volt, egy lecsupaszított Windows 2000-ről indultak. Állítólag brutálisan kicsire össze tudták nyomni.
Nem vagyok szakértő, de szerintem a vastag API réteg nem lassít, ami lassít az a millió féle hardware. Így viszont minden NT+WinRT lesz, gyönyörűen összhangban. És végre megvalósul az, amit a WPF óta igérgetnek, code once, use everywhere.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD és az IBM ezzel kapcsolatban már megegyezett az elősző Xbox aktuális felújításánál. Azt a lapkát tovább modernizálják, és bekerül ebbe is a fő lapka mellé.
Annyiban egyszerűbb lesz, hogy egy csomó játékot, amelyek tényleg úgy kihasználják az új konzolokat, ahogy azt tervezték, le se hoznak PC-re.
-
fatallerror
addikt
jó elképzelések csak sajnos (jelenleg) nekem semmit sem jelent :/ engem a (játék)tartalom érdekel és ebben viszont a sony játékai jobban bejönnek
a sony 90%-ban a játékokra gyúr, a ms meg 1 multimédiás eszközt akar ahol a játékok már-már 50%-os figyelmet kapnak csak..
multimédiás eszköznek én a pc-t használom és fogom is továbbra is de ettől függetlenül szerintem okos húzás ez a ms-tól h 1 media centert csinál.
nem hiszem h tömegesen mutatnak majd be xbox exkluzív címeket amivel engem vásárlásra ösztönöznének. 1 biztos a sony címei engem érdekelnek így ps4-et mindenképpen kell szereznem -
"nem... azt használja ki, hogy ugyanazok a rendszer API-k lesznek Xbox-ban is (a Win8 magnak köszönhetően), mint amik vannak Win8-on és WP8-on is... a processzor architektúrájától ez tökéletesen független..."
Ez nekem azért furcsa, mert állítólag a túl vastag API-k miatt kell izmosabb hardver a Pc-kbe, mint a konzolokba, meg az API limitál, stb..
És akkor most ezeket cipelik tovább a konzolba is?
Legjobb tudomásom szerint az architektúrától független kódok lassabban futnak, mint a direkt optimalizáltak.De lehet, hogy nekem van csak köd a fejemben.
-
->Raizen<-
veterán
Vennem kell egy ilyen next gen xboxot is a ps4 mellé!
-
alevan
őstag
válasz
Major Lion #10 üzenetére
Szüksége van rájuk a Microsoftnak.
-
oO7
őstag
"Természetesen az új Xboxokon is Windows operációs rendszer fut, azon belül is a 8-as verzióhoz közelítő megoldás [...]"
ez a bekezdés valami jó nagy félreértés/félrefordítás..."A nagyobbik gép azonban tartalmaz egy olyan extra képességet, hogy képes lesz futtatni a Windows Store-on található tartalmakat. Ez az állítólagos PC kompatibilis mód, ami csak Windows Store-ról beszerzett programokra él, de csak abban az esetben, ha az alkalmazást a Microsoft hitelesítette, hogy megfelel az Xbox követelményeinek (a hírek szerint ez kimerült a gamepad támogatásában és a megfelelő optimalizálásban)."
az, hogy Windows 8 alapú rendszer fog futni az új Xbox(ok)on is az azt fogja jelenteni, hogy közös lesz a rendszermag... nem fog tudni Windows 8-as appokat futtatni, azaz nem úgy, ahogy ebből a fordításból kiderül... a közös rendszermagnak köszönhetően a kód kb 100%-ban hordozható lesz, ezért amit megírnak Win8-ra az kb 1:1-ben átvihető lesz WP8-ra és Xbox-ra is..."Tulajdonképpen a Microsoft itt kihasználja azt, hogy az új Xbox fő APU-ja gyakorlatilag egy PC."
nem... azt használja ki, hogy ugyanazok a rendszer API-k lesznek Xbox-ban is (a Win8 magnak köszönhetően), mint amik vannak Win8-on és WP8-on is... a processzor architektúrájától ez tökéletesen független...plusz, hogy a legelső mondatra visszatérjek - "a nagyobbik gép..." - az is elég valószínűtlen, hiszen pont arra készül a kis Xbox, hogy azon csak appokat lehessen futtatni és nyilvánvalóan exkluzív xbox címeket ne (hiszen azok a konkrét hardverre és az extra API-kra épülnek)...
-
ronson
őstag
Ja az ilyen "100dolláros" cuccok szoktak itthon 49990Ft-ba kerülni.
-
válasz
danikollar #21 üzenetére
Akkor nincs gond.
-
Xirtam
veterán
Hmm
Csak akkor fog megfelelően működni a dolog, ha az idióta régió zárakat végre elfelejti a Microsoft!
-
Aucor
senior tag
Ha lényegében x86-ra írják majd meg a konzol játékokat, akkor egy desktop AMD APU-val van esély, hogy jobban fusson, mint hasonló erejű intel cpu+ nv vga?
-
CyberPunk666
senior tag
Na akkor hivatalosan is kiderült amit mindenki sejtett, hogy a steamesek miért is fújnak a windows 8-ra...
-
#57018880
törölt tag
Ez egy nagyon érdekes stratégia is egyben, hiszen ha egy fejlesztő PC-re készít játékot és a Windows Store-on szeretné árulni, akkor 60 dolláros egyszeri díj és extra optimalizálás mellett rögtön eléri az Xbox játékosokat.
Kíváncsi leszek mit jelent majd az extra optimalizálás
.
-
válasz
FoxiestFox #18 üzenetére
Az elso Xboxo is Windows volt es eros a gyanum, hogy a 360-on is, meg Direct3D.
-
danikollar
őstag
válasz
FoxiestFox #18 üzenetére
Azért mert windows alapú lesz, attól még nem kell directx-et használnia, ugyanúgy egy saját API-t tud használni.
-
danikollar
őstag
Érdekes hónapok elé nézünk úgy látom, mire minden információ összeáll és hivatalos lesz. Bár évek elé, mert nem lesz egyszerű csata a két konzol között megjelenés után sem.
-
-
rudi
nagyúr
A 100 dolcsis multimédia Xboxhoz egy kis adalék.
-
Gergosz2
veterán
várjuk!
árban sony alá vagy felé mennek?
-
PiTM0N
tag
A második sorban van egy félreütés:
"Az új konzolhoz szükség lesz internekre, főleg..."
-
Feruendios
tag
A Sony igencsak vesztésre áll, szoftver téren a Microsoft azért tudd alkotni ha akar.
-
haxiboy
veterán
$100 Xbox a 360 as hardverrel.. YARR!!! RGH-ra fel
valószínüleg magyarországon mindenki fejvesztve fog megszabadulni a régi Xbox 360-tól, DVD amúgy is kinek kell már?
-
Major Lion
senior tag
microsoft meg a garázsfejlesztők?
-
#06658560
törölt tag
Akkor viszont AMD-nek kellenes az IBM licenszek. Na meg ha a mostani lapka x86 és hasonló utasításkészlettel dolgozik, a korábbi mivel dolgozott? Vagy a mostani mivel dolgozik? Mindent összevetve mennyivel lesz egyszerübb akkor Xbox + PC vs. PS4+PC viszonylatban a fejlesztés?
-
TiX
csendes tag
Engem a 100 dolláros mini Xbox érdekelne inkább...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyszerű. Az IBM és az AMD már korábban egy lapkába dolgozta a CPU-t és a GPU-t. Abból kértek egy új verziót. Mivel ez nem olyan költséges, így bőven vállalható, továbbá ez azt is jelenti, hogy az MS továbbra is veszi a több éves fejlesztést, vagyis jön belőle folyamatosan a pénz. Tiszta haszon mindenkinek, mert túlzott R&D-t nem raknak bele.
-
pzstm
titán
ha ez igaz akkor big respect nekik:
A visszafelé kompatibilitás már érdekesebb ügy lesz. A Sony ezt a PlayStation 4 esetében a felhő erejével oldja meg, a Microsoft viszont egy alternatív megoldást választott. Az új Xbox konkrétan tartalmazni fogja az Xbox 360 hardverét. A Microsoft az aktuális konzolverzióban már úgy terveztette meg ezt az IBM-mel és az AMD-vel, hogy csak egyetlen lapkából álljon, és az új Xboxba ennek a modernizált változata lesz beépítve a fogyasztás csökkentése érdekében. -
atike
nagyúr
"Természetesen az új Xboxokon is Windows operációs rendszer fut,"...
Hűha. Merész.
Érdekes lesz, az már tuti. Kíváncsian várom!
-
tDr1v3r
veterán
"A redmondi óriáscég a csatát annyira komolyan gondolja, hogy exkluzív jogokat vásárol bizonyos kedvelt sorozatokra, így azok csak az Xbox tévés szolgáltatásán nézhetők."
Akkor erre utalt a Heroes pletykált folytatásának (vagy rebootnak?) az Xbox-exxklúzívsága...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch Series 7 GPS+LTE 41mm
- Asus ROG Strix G713PI 17.3" QHD IPS Ryzen 9 7845HX RTX 4070 32GB 1TB NVMe gar
- Dell Latitude 7400 !!14" full hd, i7 8665U, 16GB RAM, 512 Gb SSD, jó akku, szép állapot!
- Professzionális fotó- és videófelszerelés bérlés
- XPS 7590 15.6" 4K IPS érintő i7-9750H GTX 1650 16GB 512GB NVMe ujjlolv gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3162, 100% Akkumulátor
- Macbook Pro 2019 15"// i7 // 512GB // Számla+Garancia //
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U904 - i5-4G I 10GB I 256SSD I 14" QHD+ I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch (minimálisan használt)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest