Új hozzászólás Aktív témák
-
Purple_46
tag
Elképesztő!
-
Yany
addikt
Szándékosan értelmezed félre a játékok kapcsán tett példámat, csak mert nem értek veled egyet? Nem in-game jelentről, hanem átvezető jelenetekről beszélek, ahol kifejezetten "mozihatás" elérése a cél. Ha nem vagy még teljesen képben ezt illetően, javaslom a RotTR, BF betéteit, vagy néhány kifejezetten filmélmény céllal elkészült Unity alkotás csekkolását.
szerk.: Egyébként továbbra is implicit kijelented, hogy a film azért 24 fps, mert mint művészeti alkotás, az kell neki. Generálisan. Úgy látom, erről nem tudsz leállni.
-
Sinesol
veterán
Totál irreleváns dolgokat keversz ide, a játék az teljesen más kategória, teljesen más prioritásokkal, ahogy a nagysebességű kamerák a mobilokban is, mivel ott épp a valóság megörökítése a cél.
Ezzel szemben a film egyfajta művészeti ág, ahol nem a nyers valóság megjelenítése a cél, hanem egy adott történet elmesélése sajátos eszközökkel. -
PuMbA
titán
"Ma már egyre kevésbé korlát, de még mindig az a digitális világban is."
Azért eléggé korlát. A CGI-k ma is 95%-ban 2K-ban készülnek, nem 4K-ban és ennek meg van az oka. Óriási fennforgás lenne a 48 vagy 60 fps-től, mert egy komplex képkockát így is néha órákba telik a szuperszámítógépeken kiszámolni.
"alacsonyabb teljesítményű gépeket (és itt nem csak a szgépekről van szó, sőt, a TV és egyéb multimédiás gépekbe kifejezetten alacsony fogyasztású és teljesítményű SoC-ket tesznek)."
Egy ilyen SoC-nak ugyanúgy vinnie kell a 60fps-es videókat, szóval ez nem igazán indok
-
Yany
addikt
Egyáltalán nem értek egyet. Egy-egy mai tripla-A játék is eszméletlen dramaturgiával dúsított jelenetet képes szűrőkkel és cselekménnyel megjeleníteni legyen az fps 20 vagy 180. Továbbra is tartom, hogy az alacsony fps és az abból adódó jelenségek önmagukban nem tehetők felelőssé a drámai hatásért. Lehetnek helyzetek, amikor valóban hozzáad, de így általánosságban a 24 fps-re mutogatni szerintem maradiság. Hangsúlyozom, ez magánvélemény, ahogy én sem értek egyet néhány véleménnyel, úgy mindenkinek joga van velem sem egyet érteni.
ps.: illetve a motion blur jelentőségét is mindenki eltúlozza. Éppen ennek a korábbi technológiai korlátnak köszönhetően szorult is rá a filmipar a jelenség kiaknázására, ami persze kiérlelte magából a tudatos motion blur felhasználási trükköket, de a 24 fps + blur egy őskövület és annak hátrányait tompítani kívánó paraméterhalmaz, nem pedig egy mindenkor érvényes, moziélményre kizárólag pozitív hatással járó beállítás.
Amúgy egy adaptive sync-hez hasonló technológiát a tárolt képkockákra felhasználva örömmel vennék, mert minden film legalább 2-3 különböző olyan jelenettel rendelkezik, ahol más és más fps lenne az ideális.
#60: ezt rosszul gondolod. Egy évszázados berögződésű iparág nem fog egyik pillanatról a másikra váltani, akárhol is tart a technológia. Az átállás meg fog történni, csak a "mikor" a kérdéses. Ha ilyen általános értelembe véve lenne tuti a 24 fps, akkor a mobiljaink és kompakt kameráink sem adnának 30-60-120 fps-es opciót immár évek óta. És nem, nem a lassítási feature-ökről beszélek.
#55: Teljesen kézenfekvő a válasz: kisebb tekercsek, alacsonyabb költségek. Ma már egyre kevésbé korlát, de még mindig az a digitális világban is. Egy alacsonyabb képkockaszámú anyag kisebb tárhelyet igényel, kisebb sávszélt, alacsonyabb teljesítményű gépeket (és itt nem csak a szgépekről van szó, sőt, a TV és egyéb multimédiás gépekbe kifejezetten alacsony fogyasztású és teljesítményű SoC-ket tesznek). Okkal van még 24 fps, de az nem a motion blur és társai által keltett "mozihatás". Mégegyszer: van, amikor tényleg jót tesz az alacsony fps, de ez nem általános érvényű és biztos, hogy nem mindenkire.
-
Sinesol
veterán
Lehet itt tradicionalizmusról beszélni, ha az tetszik, a valóság azonban azt mutatja, hogy nem ad a filmekhez semmi pluszt, sőt inkább még elvesz az élményből.
A picsogó kisebbség meg inkább az, aki a magasabb fps mellett jajong...ugyanis technikai akadálya már jó ideje nem lenne, viszont egyszerűen nem sok értelme van sporton kívül, ezért nem is foglalkoznak vele. -
mzso
veterán
válasz
SpongyaBob #55 üzenetére
Drága volt a film. A 24fps meg épp elég volt ahhoz, hogy trükközéssel, sok motion blur-rel folyamatos mozgásnak tűnjön.
-
DigitXT
félisten
válasz
SpongyaBob #55 üzenetére
Múltidőben technológiai kompromisszum... Jelenben tradicionalizmus:
személyes véleményem a témáról, hogy a filmélményhez nem kell több.
(És mivel ezzel sokan vannak így, ilyen-olyan okból, nincsenek a stúdiók
rákényszerítve, hogy váltsanak. Bizonyos értelemben kompromisszum.)
De amíg csak egy maréknyi kisebbség kampányol mozi 60 fps mellett... -
BiP
nagyúr
Így van. Pl. házi videónál, drónfelvételnél, stb. sem zavar, hogy valóságosabb a valóság.
De egy filmben, ahol díszletekkel van imitálva a valóság, ott már zavar, mert magas fps mellett kilóg a lóláb. Hogy a díszlet az nem igazi, csak díszlet, stb. Mintha werkfilmet néznék.
De egy werkfilmben pl. nem zavar, mert ott alapból werkfilmet nézekAlapból a magas felbontás is rejt ilyen veszélyt, hogy túl sok részletet vehetsz észre (pl. a díszlet kimunkálásban), így lebukhat az imitáció, de ott valahogy nem éreztem ennyire kirívóan sosem.
(most tegyük túl magunkat azon a tényen, hogy sok 4k anyag nem valós 4k, így nem csoda, de a lényeg talán érthető).
Persze lehet, hogy pont a 24fps miatti elmosottság miatt nem tűnnek ezek fel, mert eltűnnek azok az apró részletek, amik lebuktathatnák a jelenetet. -
mzso
veterán
Szerintem mozikba majd marha jó lehet idővel ez a technológia. A felbontás már megvan aminél nem kell több, csak szét kell húzni a pixeleket nagyobb mérethez (vagy fordítva kisebbhez.)
Csinálhatnának akár több száz HZ-ez aktív 3D-t vagy mozgásmegjelenítést is.
-
Sinesol
veterán
Épp az az elmosódás tesz hozzá a filmes, művészies élményhez, jobban érvényesülnbek a filterek, végülis felfogható a játékokban alkalmazott blur társaként, a magas fps-nél meg egyszerűen csak a nyers valóságot látod, amire nagyjából senki sem kíváncsi filmek esetén. Persze hogy olcsó hatást kelt, mivel a díszletek léte, a filterek, minden nagyon feltűnő magas fps-nél, hiányzik a blur, hogy az elütő elemeket egésszé mossa...
Ez nem csak megszokás kérdése, ha csak magas fps-t néznél akkor sem szoknál hozzá, hogy nincs meg az a színezett, egységes látvány, amitől film a film.
-
PuMbA
titán
Na és mi lesz a rolling shutter-rel? Amióta az F1-et 4K kamerákkal veszik tisztán látszik, hogy ha a kamera ott van közvetlenül pálya szélén és a 300km/h-val elsuhanó autót követik, akkor szépen torzul a kép. Vissza a FullHD-t...
-
Yany
addikt
-
lenox
veterán
Amugy 48 fps-es filmnel nyugodtan lehet 24-es hatast elerni, tehat konnyen meg lehet csinalni, hogy a dramai jelenetek ugy nezzenek ki, mintha 24-esek lennenek, az akciok meg menjenek 48-cal.
-
Cifu
félisten
Normál, élőszereplős, valós díszlettel rendelkező filmeknél nagyon rossz. Még egy nagyköltségvetésű film is olcsónak tűnik miatta.
Sokadszorra: azért, mert ezt szokta meg a közönség. Hogy a "nagyfilmeknél" 24fps-el veszik fel a jeleneteket, ami miatt elmosás van. A 25/50 vagy 30/60fps-el felvett jeleneteknél több fény kell, a mozgások pedig élesebbek -> a nézők főleg a TV-n látják az ilyenek.
Ezért párosítja a néző a magasabb FPS-el felvett jeleneteket "olcsónak". Ez pusztán megszokás kérdése, viszont az aligha vitás, hogy a magasabb FPS-nél a mozgások jobban láthatóak, ami nem csak sportközvetítéseknél előny, de egy akciófilmben is jobban néz ki például...
-
BiP
nagyúr
Aha, ezt hittük az előzőnél is, hogy a 4K már idén alap lesz. Ja, látjuk.
Én eddig 1 meccsről találtam 4K anyagot, de az olyan, mintha 1 kamerával vették volna fel az egészet. Halál unalmas.(#37) sixpak + Cifu (#34): Én is természetfilm és sport esetére mondanám.
Filmre nem jó a 60fps szerintem.Csak a CGI filmekre.
Normál, élőszereplős, valós díszlettel rendelkező filmeknél nagyon rossz. Még egy nagyköltségvetésű film is olcsónak tűnik miatta. -
Cifu
félisten
Idézem a hozzászólást, amire válaszolsz:
"Persze, már mindenki megszokta a 24fps-t, és utána a 48 / 60 fps "szappanopera" hatású..."
A Hobbit esetében nem csak felskálázott, de valós 48fps-ben forgatott jelenetek is voltak (forrás).
A nézők hozzászoktak a 24fps elmosott képéhez, és utána furcsa számukra az élesebben látható mozgás.
Ez nem a technológia hibája, ez egyszerű megszokás kérdése. Ha holnaptól 60fps-el jönnének a mozifilmek, hamar hozzászokna mindenki, és utána a 24fps lenne avit és régies hatású - csak hát ez nem így működik sajnos. -
ripla
addikt
Az a baj a filmekkel, hogyha 24fps felett nézed, akkor olyan hatást fog kiváltani, mintha egy kertévés huszadrangú sorozatot néznél. Volt régebben egy összehasonlító videó a Gyűrűk Urával, a mozis 24 fps volt a rendes normál kép, a felskálázott 48 fps meg egész egyszerűen taszította a szemet. Nem illik hozzá, nagyon nem, engem nem győzött meg a nagyobb fps, egész egyszerűen ocsmány, teljesen tönkreteszi a filmes hatást.
-
Cifu
félisten
Ne 48, hanem 60fps legyen. Legalább.
Persze, már mindenki megszokta a 24fps-t, és utána a 48 / 60 fps "szappanopera" hatású, plusz macera is van vele (a Hobbit 48fps-es kísérleti jeleneteinél kétszer annyi fény kellett ugye), de a másik oldalról én utálom, hogy a gyors mozgások helyett csak elmosódott foltokat adnak nekünk...
-
cowk
tag
epp tokyoban vagyok, gondoltam odaugrok megnezni, a helyszinen nem is hallottak ilyesmirol :-) valami muveszeti kiallitas van eppen
-
gecsoz
aktív tag
totális értelmetlenség. a 4K létjogosultságát sem érzem emberi képátlók mellett, de a 8k -t aztán végképp nem. ez is olyan pixelháború lesz, mint a fényképezőknél. 20-30 megapixeles telefonok vannak, de érdekes módon a profi fényképezőgéoeknél már évek óta megállt ez a pixelháború, mert rájöttek a gyártók és a vevők is, hogy semmi szükség nagyobb felbontásra..
-
AAAgold
senior tag
válasz
kakuk.tamas #25 üzenetére
több, mint 1 mm
-
kakuk.tamas
addikt
Arra lennék kíváncsi, hogy mekkora egy 'pixel' ezen a tv-n (kijelzőn). Gondolom én nem véletlenül ekkora...
-
komi77
senior tag
Igen vannak köztük nagyon szegények. No meg olyan gazdagok is akiket ugyan nem jegyez a Forbes magazin viszont mocskosúl gazdagok. Nem véletlen, hogy inkább keleten promózzák ezeket a motyókat. Haverom Kínából jött haza nemrég. Ő is erről a kettősségről beszélt. Vannak elzártabb települések ahol a vezetékes víz, higiénia, iskolák nincsenek magas fokon. Meg vannak a high-tech nagy városok ahonnan a dollár milliomosok pl. krypto- valutával csempészik ki a pénzüket más országokba. Nyilván ezekből van a kevesebb. Ki tudja, hogy lesz de én látok esélyt arra, hogy ott hamar el tud terjedni.
-
bteebi
veterán
Még jó, hogy "csak" 440, és nem mondjuk 2000"-on...
Otthonra így még pont jó lenne, ártól függetlenül. Ja nem, ártól függetlenül se.
Ha olyan nagyon frankó lenne a Sony, akkor mindezt már 100-110"-on is meg tudná mutatni. De elég lenne a 4K is, mondjuk 65-85"-on (az ugye 130-170" @8K), hiszen már az is bőven aranyáron lenne...
Az életképes OLED panelnél már csak a (mikro)LED kicsinyítése nagyobb kihívás
.
#20: Irigylem a nappalidat...
-
Ezek a távol keleti országok, nem hiszem, hogy itt jellemzően jobban fog terjedni. Szegénység is van, na meg van olyan város amit többen laknak mint egész Magyarországot. Kis lukakban élnek, pont nem fognak 8K-s óriás TV-ket pakolgatni a szobákba.
-
MeszesKPT
őstag
Pont befér a nappaliba, jöhet.
-
komi77
senior tag
+1
Lehet, hogy megjelenítés technológiában a 4K is olyan rövid életű lesz mint a 3D - vagy legalább is mellékszerepbe kényszerűl. A jelentősebb cégek már a 8K-t fejlesztik és mutogatják, hogy működik. Onnantól pedig nem kell "sok" a megjelenéshez. Már csak azért sem mert hasznot várnak a belefeccelt fejlesztések miatt. -
BiP
nagyúr
Engem közben a másik oldala gondolkodtat el. Hogy már kezdik nyomatni a 8K felbontást.
De se a Superbowl, se az olimpia, se a foci VB nincs 4K-ban. (és ezek nem kis világesemények, ill. a SB a világon minden országot érdeklő esemény)
Ahogy pl. forma1-et, LeMans-t, stb. is szívesen néznék 60fps-ben. -
komi77
senior tag
Nagyon komoly promót kapott Sony-éktól a 8K. Gondoltam, hogy nem csak a levegőbe puffogtatnak vele. A gond a technológia elterjedése lesz, főleg itt Eu-ban. A távol-keleten nem gondolom, hogy sok idő kell majd a terjedéshez. Ha Abu Dhabi-ban az F1-et is kivetítik az araboknál már nyert ügyük van
-
hardzsi2
aktív tag
Úgy tűnik, még nem is kapható: Sony UHC-8300 8K System Camera with Three 8K Sensors
Lehet, hogy a Sony kivitte a stadionba mindhárom létező 8K-s kameráját
-
hardzsi2
aktív tag
The exciting thing about MicroLED is that it is also an emissive display, but unlike OLED, it doesn’t rely on organic compounds to make light. In theory, MicroLED displays should offer perfect blacks, excellent color, and near-perfect off-angle viewing, just like OLED, but they should also be even brighter, very slim, immune to burn-in, and, in the long run, less expensive to make than OLED.
Forrás: MicroLED vs. OLED: Two hot TV technologies battle for your dollars
-
vond
MODERÁTOR
Komolyabb meccseken szerintem van 30-40 kamera is.
Viszont így, hogy csak három 8K-s kamera van, azért elég lájtos közvetítést kapnak az érdeklődők. Semmi ilyen-olyan közeli, visszajátszás, lassítás, leskamera, kapu mögötti kép, egyéb nem szokványos látószögek. Így nem az igazi, de azért nem lehet gyenge ez a 4320p ~11 méteres képátlóval.
-
GeryFlash
veterán
Hülye kérdés, de ez miben másabb mint az OLED?
-
Robert07
aktív tag
Kerdes, hogy mennyire bonyolitana ez a dolgot, elvegre igy ket technologiat kellene egybeepiteni, ami komplikalna a dolgokat, viszont ha kizarolag LED-eket hasznalnak, akkor nem kell LCD, polarszuro, stb., nincs fenyerossegvesztes sem a polarszuro miatt, es meg szerintem vekonyabb is lehet a panel (igen, sajnos ez is fog szamitani a marketingeseknek).
Mondjuk nem tudom, ahhoz hogy ezt el lehessen donteni, ennel kicsit tobbet kellene szamolni.
-
Cifu
félisten
Azért mérvadó, hogy mindössze három 8k-s kamera van a stadionokban... Normál körülmények között hány kamerát használnak? 15?
-
Yany
addikt
Azon filózok, hogy egy valódi ledes megjelenítő elé tolt LCD szűrő esetén egy csomó optimalizálást lehet(ne) csinálni. Pl. elég lenne pixelenként 1 led (nem kell komponens, mert a szűrést az LCD elvégzi). Aztán meg még azt is meg lehetne negyedelni: minden 4 szomszédos pixel mögé elég lenne egyetlen led, ahol a fekete persze nem lenne annyira nagyon fekete (ld. local dimming), viszont a gyártási költséget töredékre esnek és még mindig egy nagyságrenddel jobb a kép, mint mondjuk egy 48 ledes mátrixszal rendelkező TV-é. Vagyis egy 1920x1080-as led mátrix lenne egy 4K TV LCD-je mögött, tehát a végső felbontás 4K chroma, FullHD luma. Igaz, az LCD nyűgjeinek egy részét is hozná magával, mégha drasztikusan csökkent mértékben is (response time, frissítések, stb). Ugyebár a lekapcsolt ledek előtti LCD válaszideje már nem fog számítani, tehát a besötétedő részeken a response time kvázi 0 lenne.
szerk.: a Samsung diamond elrendezését is bele lehetne trükközni, amit ő az OLED-eknél használ. Szóval szerintem picit fel lehetne gyorsítani a valódi ledek elterjedését, ha átmeneti megoldásokkal fedezik a fejlettebb gyártástechnológiák kidolgozását, hogy olcsóbban sűríthessék a LED mátrixot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E560 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I DVDRW I 15,6" FHD I CAM I W10 I Garancia
- HP Zbook Fury 15 G8 mobil munkaállomás -i7-11800H / 32 GB RAM / RTX A2000
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 3500X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Zalman N4 ADATA 600W
- Samsung Galaxy A16 5G 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Ipad Pro A1709 64GB és 256GB Retina 2K cellular
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest