Új hozzászólás Aktív témák
-
BlackSoft
addikt
Én meg vettem már 150-ért IPS-t, és most egy olcsóbb Asus VG248QE 144Hz-es 1ms-os 24"-os 1080p monitorom van. Tehát van mihez viszonyítani (na persze nem csak ezeket a monitorokat láttam eddig IPS-ből, és TN-ből is) és bizony amikor először nyúltam az egérhez egy olyan gépen ahol 120hz-es monitor volt, nagyon meglepődtem, úgy siklott a kurzor a képen, ahogyan azt még sosem láttam.... De csak utána jött a java, amikor BF3 alatt is tapasztaltam ezt az érzést. Miután hazamenetem a kis IPS monitoromhoz, és leültem a gép elé azt vettem észre a 60hz miatt, hogy "azt a kurva ez nagyon laggol!"... És bizony bizony ha átrakom a mostani 144hz-es monitoromon a frissítést 60-ra, akkor kb az egeret nem tudom normálisan koordinálni, mert szaggatottnak érzem a mozgását. Játékok alatt ez még drasztikusabb. Az 1ms meg alapból kell, igaz hogy IPS-nél ez kicsit másképp működik, de oda is kell 5ms legalább....nem 8 meg ilyenek...
Tehát amíg az IPS nem elég gyors több szempontból, addig ki bírom törölni a seggemet a szaros színjeivel, a betekintési szögről ne is beszéljük, mert én előröl szoktam nézni a monitoromat, és nem oldalról.
Tudod mire fogom majd a TN-t cserélni? OLED-re. Addig marad a TN. OLED esetén akár 240hz is lehetséges lesz kb 0,00005ms válaszidővel együtt, és az IPS fanok színeinek is megfog felelni, a 179,9fokos betekintési szöggel együtt, mert az olyan lesz. És még kávája sem lesz, meg vékony lesz mint egy papír. Persze biztos arany ára lesz az elsőknek, de az engem meg már nem érdelel
-
pakriksz
őstag
válasz
BlackSoft #92 üzenetére
az asusra a pontosság kedvéért azt szoktam mondani hogy "szar" és sajnos van belőle(rog-ból nincs mert: -mm-es szlogen-
) de többször már nem lesz. Irigység? Miért irigykednék egy dzsunka hulladék semmi márkára mint az asus? Pénzem az van bőven(kopp-kopp) ráadásul én kerestem meg.
Nem semmi hogy leszarozol minden jobb monitort mert csak egy TN monitorra kaptál pénzt, és mert benyelted a marketingbullshitet az 1 ms-ről 1440p-ről meg a 120 hertzről. De hát ezek szerint legalább reklámszakemberekben jól áll az asus ha másban nem is.
A TN meg ugye a kiváló feketéről híres, meg hogy nem ugyanolyan háttérvilágítása van mint az ips-nek
Nekem egyébként VA van, csere csak "true led"-re jöhet szóba, majd ha lesz ilyen kapható. -
BlackSoft
addikt
Én meg azt mondom (sok más fórumtaggal együtt) hogy ki a fenének kell a gagyi IPS genyóság? Az semmire nem jó, csak excelre, meg képnézegetésre...De még utóbbira inkább nem is, mert nagyon szép feketéje tud lenni
Majd szólj ha 1ms-os 1440p-s 120hz-es IPS-t látsz, aminél 100% nincs ips glow és egyéb gányságok, addig is viszlát.
Aki meg azt mondja bullshit a RoG meg az Asus, annak még soha nem volt és azért mondja, vagy azért mert Albacomp meg Videoton termékeket használ, mert nincs pénz jobbra, ezért az irigységét csak fikázással tudja kifejezni...
-
FreeBorN
csendes tag
Senki szemét nem szúrja, hogy az egészhez 2 előre renderelt kép kell?
Remélem, hogy NEM így akarják megoldani (amire a cikk következtet).Az nVidia az egészet úgy hirdette, hogy minimális frame latency-k meg hasonló.
Világ életemben gyűlöltem az előre renderelt framekkel járó + input latenciát.
Ha ez az egész nem fog működni, csak "tripple buffering"-el akkor nekem mehet is a szemétbe.Vagy esetleg valaki felvilágosíthat, hogy miért lesz ez ugyanolyan jó, mint egy mai játék max 1 előre renderelt képpel. Talán lehet azért mert a monitor 1 frame előnyben lesz, mert csak jókor frissít, ezért "aktuálisabb" státusz érkezik meg rá, de ez még mindig +1 frame késedelem.. vagy én vagyok a hülye?
-
pakriksz
őstag
saját bullshitjük szerint. Valószínűleg 1 hét alatt összerakták(mert ha ehhez 2 év kellett igazi idióták dolgozhatnak ott), csak a hatás kedvéért mondanak nagyokat, tudod ez olyan mint egy játéksorozat új részénél az "alapoktól újraírtuk", ami 99%-ban kamu.
Gondolni meg gondolt rá hogy külön hardver nélkül megvalósítható, csak abból ő nem szerez bevételt -
proci985
MODERÁTOR
ha ra van irva, hogy tamogatja a szabvanyt, es nem tamogatja, akkor visszaviszem a boltba.
ugyanugy visszaviszem, mintha ra lenne irva a DP tamogatas, de DPn keresztul nem adna kepet. a displayport szinten open standard es mukodni szokott. ugyanigy mennie kene a freesyncnek is.
"Illetve ha ezt meg lehet oldani mindenféle driver nélkül akkor a kedves monitorgyártok miért nem teszik meg?"
passz, open standard nem azt jelenti, hogy nincs koltsege (pl az elektronika designjenel) egy funkcionak, hanem hogy a szabvany maga nyilt. -
TTomax
félisten
Az okay,de mondjuk téged mint potenciális vásárlót kérdezlek... hogy fogod megválasztani azt a három monitort ami támogatja a freesyncet?Ha kiválasztottad akkor mi lesz a garancia hogy megy,illetve ha nem megy akkor hova mehetsz asztalt csapkodni?
Illetve ha ezt meg lehet oldani mindenféle driver nélkül akkor a kedves monitorgyártok miért nem teszik meg?(#85) Lomha 8V
Hát elég sokat sajnos.Nem színekben vagy fpsben mérhető,hanem felhasználói élményben...illetve,itt borul az hogy eddig aki 120Hz-es monitort vett annak két megoldása volt vagy vett bika vga-t hozzá hogy legyen 120fps-e aztán vagy összejött vagy nem,jellemzően max grafon a nagy címekkel nem nagyon,vagy butított a grafikán... na most ezzel egyikre sem vagy rászorulva,illetve ez még igy egy kicsit sarkos,mert ennél azért többről szól... mondjuk úgy,hogy "számomra" ez lenne a jelentősége... -
Lomha 8V
addikt
Most komolyan, mennyit jelent ez a gyakorlatban? Hány FPS-t vagy milyen szuper színeket jelent ez nekem? Mert abban biztos vagyok, hogy annyit nem, amennyiért itt megéri lemenni a méltóság legaljára a többieket pocskondiázni hosszú hozzászólásokon keresztül...
-
proci985
MODERÁTOR
attol az meg 150usd extra koltseg marad egyetlen feature miatt. felhasznaloi szemszogbol szerintem teljesen erdektelen, hogy mi es miert kerul annyiba az adott featureon.
"továbbá a zárt szabvány előnye,hogy van támogatás"
ez nem feltetlenul lesz igaz. zart szabvanynal addig van tamogatas, amig a ceg ad, aztan ha a ceg tobbet nem ad, mert valamiert (ld meg kulonallo physX kartyak nvidianal maradva), akkor a community se tudja menteni a helyzetet. vagy ott volt a creative, akiknek egy evig nem sikerult vista x64re kiadni egy mukodokepest drivert a 200+usds hangkartyaikhoz. illletve amikor vegre kiadtak a drivert vista/win7 ala, az gyengebb volt az xps drivernel.amit irsz nyilt rendszerekre az kb a 1990-2000 koruli idoket irja le, jelenleg az open standards pont arra megoldas, hogy par gyartonak kenyelmesebb nem tamogatni technologiakat egy ido utan, amit ettol fuggetlenul paran azert meg hasznalnanak. nyilt szabvanyoknal sincs feltetlenul tamogatas, de ott ha valakinek nagyon kell es megvan a megfelelo tudas akkor a problema megoldhato. zart forrasnal ez eselytelen, es a zart forras nem garancia termektamogatasra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen. Ehhez nem kell specifikus kód, mert ez nem az API szintjén működik, hanem a VGA és a kijelző között. Semmilyen alkalmazásra nem kell külön optimalizálás. Egyedül az alkalmazásoknak kell figyelnie, hogy ne alkalmazzanak olyan technikákat, amelyek ezzel a rendszerrel nem kompatibilisek. Ha alkalmaznak, akkor képtelenség működésre bírni a koncepciót.
Nem tartották fontosnak a gyártók ezt az irányt. A VESA vetette fel 2012-ben, hogy ha már ez így megvan, akkor lehetne erre is használni.
(#82) Loha: Semmi. Az a furcsa, hogy a VESA ezt szabványosítani akarja, hogy ingyen elérhető legyen, és ők lettek a rosszfiúk.
A Mantle képességeire sajnos nincs szabványos alternatíva. Remélhetőleg idővel lesz. Ez lenne a piac érdeke.
-
TTomax
félisten
Dehogynem kell,magától működik?
Azt nem értem ,hogy a dolog már tiz éve adott akkor miért nem lépett eddig senki?Ha az nv nem lépte volna meg a gsyncet akkor most lenne ez érdekes senkinek.Liszensz dijat kérnek?Naná,ez a kapitalizmus.Mindig azon erőlködnek hogyan szedjék el a pénzed.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ehhez nem kell támogatás. Ha nem megy, akkor a driver oldalán annyit lehet tenni, hogy letiltják a működést. Amit be kell tartani, hogy a program ne kényszerítse a vertikális szinkront, illetve ne kényszerítsen kikapcsolhatatlanul tripla puffert. Ha bármelyik megvalósul, akkor semmit nem tehet ellene ez a technológia. Írhatsz bármelyik gyártónak az ügyben, de esélyük sem lesz a programkódba belenyúlni.
-
TTomax
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég, ha azt megérted, hogy az NV egy cég és a profitra hajt. Ezután mindent megértesz. Nem először játszanak így. A 3D Visiont is úgy lezárták, hogy a szabványos megoldás rengeteg 120 Hz-es kijelzőn nem is működött. És ha megnézed még mindig sok másodvonalas monitorgyártó fizeti a 3D Vision licencet, mint a katonatiszt. Mi van akkor, ha a G-Sync-ért is fizet majd a piac a szabvány megoldások megléte mellett is?
Nyilván az NV sem számol azzal, hogy az LG/Samsung és hasonló kaliberű cégek csatlakoznak, mert ők a 3D Visionből sem kértek. Ők nem fizetnek sarcot senkinek, éppen ezért érdektelenek az NV-nek, támogassák nyugodtan a szabványos megoldást és kész. A partnereikre viszont számítanak most is.
A VESA-t sem fogja érdekelni, melyik technológiát választod. Nekik egyikből sincs pénzük. -
Loha
veterán
Az NV-nél nincsenek olyan jól tájékozott emberek mint Abu85, így sajnos nem tudták, hogy az LG-nek meg a Samsungnak 1 éve van olyan monitora, amiben a G-Syncen lévőhöz hasonló chip már eleve be van építve, így fölöslegesen csináltak maguknak egy sajátot. Persze az AMD-nél sincsenek ilyen jól tájékozott emberek, mert ha lennének, már 1 éve lenne működő FreeSync, az NV-t megelőzve, és nem csak most jutott volna eszükbe a dolog...
proci985: Jelenleg ugye úgy néz ki a dolog, hogy monitor elektronikájának egy jelentős részét 2szer fizettetik ki veled, mert G-Sync modul a monitorban lévő ASIC helyét veszi át, de ha a monitor eleve G-Synchez készül, akkor csak a G-Sync modul felárát kell megfizetni, az eredeti ASIC nem kerül bele fölöslegesen a monitorba, tehát olcsóbb lehet az egész.
-
proci985
MODERÁTOR
ez igazabol mindegy. atszamolva 150 usdert kis szerencsevel eIPS kijelzos monitort lehet venni (nekem a legolcsobb a harombol annyiert jott kb az asztalomra egy raktarsopreskor), marmint komplett monitort.
az a +150USD meg az egyebkent legolcsobb TNnek is annyira megnyomja az arat, hogy akinek ez a feature nem letfontossagu, az szerintem kizart, hogy ennyit fizetne ezert.
(de en magambol indulok ki, meg eleve monitorokat haromszoros szorzoval nezek a kiepites miatt)
-
Cathulhu
addikt
-
Egon
nagyúr
Nyilván két eset lehetséges, az AMD-szimpatizánsok pedig sosem fogják az nV vonatkozásában pozitív verziót gondolni, ennyi.
Én is azt tartom valószínűbbnek, hogy jelen esetben az AMD - nyilván üzletrontás céljából - trollkodott kicsit, és bedobott a köztudatba egy olyan technológiát, ami hasonlít az nV megoldására, de más célból, más prioritásokkal készült, így jó eséllyel másra lesz jó. Ami gusztustalanná teszi, az az időzítés: desktopra még kanyarban sincs semmi működő megoldás (se driver, se monitor), de máris rontják a konkurencia boltját. -
Loha
veterán
Inkább higgyem azt, hogy az NV saját bevallásuk szerint 2 évig fejlesztett egy chipet, ami más gyártók termékeiben már 1 éve benne van?
Inkább higgyem azt, hogy az NV egy olyan funkciót akar beépíteni a monitorokba 150$-os sarccal egybeépítve, ami már egy részükben eleve benne van?
Inkább higgyem azt, hogy az NV nem gondolt rá, hogy ha külön hardver nélkül is megvalósítható a funkció, akkor a konkurencia meg fogja valósítani értelmetlenné téve a terméküket?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem el, hogy komolyan azt hiszed, hogy az NV kiáll a világ elé azzal, hogy tudtunk a 2012 óta készülő szabványosításról, de mi inkább meg akarjuk sarcolni a monitorgyártókat? Hát persze, hogy nem.
A G-Sync egy vezérlőpanel. Ehhez hasonlókat már ma is raknak egyes monitorokba. Az NV arra építi a mondandóját, hogy nem, de valójában Kudori igen világosan fogalmazott, hogy számos kereskedelmi forgalomban kapható monitor esetén csak egy új firmware kell.
Egyébként ez a G-Syncnél már másnak is feltűnt: [link]
Az NV a jövőben sem fogja ezt a technológiát elismerni, mert a G-Sync esetében minden eladott monitor után 150 dollárt kap. Itt meg 0 dullár lesz a hasznuk rajta. Ez kőkemény üzlet.
-
Loha
veterán
Akkor még1szer a kedvedért:
A Satelite Click is csak egy drivert kapott és működött.
A noteszgépek esetében a kijelző és a GPU között közvetlenebb kapcsolat van, hála az LVDS, illetve az eDP (beágyazott DisplayPort) interfésznek.
(Nincs ASIC chip)a monitorgyártók megírják a firmware-eket
Az asztali monitorok ezzel ellentétben HDMI vagy DisplayPort kapcsolatot alkalmaznak amelyeknél a GPU és az LCD panel közé általában még egy skálázó chip is beágyazódik. Napjainkban nincsenek olyan skálázó ASIC egységek, amelyek támogatnák a változó/dinamikus képfrissítési ráta alkalmazását.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ez nem az AMD-ről szól fogjuk már fel. Ez egy VESA szabvány. Azt elfogadják, a monitorgyártók megírják a firmware-eket ennek megfelelően, a szabványt támogató GPU-khoz meg mehet a driver.
A Satelite Click is csak egy drivert kapott és működött. Tehát igen ez remek hír, viszont ez nem az AMD-é, hanem mindenkié. Szabványos, ingyenes, mindenki által használható technológia.
Szerinted miért lepődött meg a VESA a G-Sync-en? Az NV is tökéletesen tudta, hogy ezt mindenki szabványosítani akarja. Persze egyébként ez valahol üzlet is. Amíg nincs szabvány, addig a partnerek fizethetnek a G-Sync-ért. Az dobja meg Huangot kővel, aki nem tette volna ugyanezt. -
Loha
veterán
Nem kellett volna kihagynia a kérdezősködésnél a Samsungot és az LG-t. Ők lassan egy éve ilyeneket szerelnek a top monitorjaikba.
Ez remek hír, mert akkor az AMD-nek csak a VGA drivert kell megírnia, mert minden más rendelkezésre áll, és amint kész, 1-2 hónapon belül tudják ugyan azt nyújtani mint a G-Sync...
Persze ha Petersen nem hazudik, akkor viszont 1-2 éven belül nem lesz konkurencia a FreeSync és akkor optimista voltam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kellett volna kihagynia a kérdezősködésnél a Samsungot és az LG-t. Ők lassan egy éve ilyeneket szerelnek a top monitorjaikba.
Azt elhiszem, hogy ez a két cég elzárkózik minden zárt technológia elől, így az NV rájuk nem is figyel oda, mert úgy sem implementálnak fizetős dolgot, ahogy a 3D Vision esetében is ajtót mutattak nekik. A Dellt is meg lehet erről kérdezni, vagy az Eizót.Azt nyilván elhiszem, hogy az ASUS, BenQ, Philips, ViewSonic és a többi régi 3D Visionös partnerük speckó vezérlőket nem szerel be. Üzletileg persze igaza van az NV-nek abban, hogy csak a partnerek számítanak. De az furcsa, hogy VESA tagként partnerként ezekről a szabványosítási dolgokról ne tudjanak.
Ez kb. olyan dolog, mint amikor az NV azt mondta, hogy a 64 UAV nem gaming fícsőr.
-
Loha
veterán
Nem szeretek Iponra linkelni...
A noteszgépek esetében a kijelző és a GPU között közvetlenebb kapcsolat van, hála az LVDS, illetve az eDP (beágyazott DisplayPort) interfésznek. Az asztali monitorok ezzel ellentétben HDMI vagy DisplayPort kapcsolatot alkalmaznak – persze még a D-Sub és a DVI is széles körben használatos – amelyeknél a GPU és az LCD panel közé általában még egy skálázó chip is beágyazódik. Utóbbi miatt a dolgok jelenlegi állása szerint az asztali monitorok esetében közel lehetetlen olyan szolgáltatásokat implementálni, mint amilyen a dinamikus képfrissítési ráta.
Az Nvidia pontosan ezért alkotta meg a G-Sync modult, ami tulajdonképpen átveszi a klasszikus skálázó ASIC szerepét, helyette pedig az Nvidia saját megoldásait veti be a megfelelő funkciók biztosításához. Petersen szerint napjainkban nincsenek olyan skálázó ASIC egységek, amelyek támogatnák a változó/dinamikus képfrissítési ráta alkalmazását – ha lennének ilyenek, akkor az Nvidia tudna róluk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy csomó funkció adott a hardverekben évek óta. Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy a DX11-es NV és AMD termékek képesek lennének gyakorlatilag ingyenes MSAA-ra, ha a grafikus API-kban elérhető lenne.
Ehhez hasonló kihasználatlan technológiák tömkelege van az egyes hardverekben. Ezek egy részét kihasználják, míg egy részét nem. Ez jellemzően attól függ, hogy mit gondol egy cég vagy konzorcium az igényekről.
A VESA 2012-ben azt mondta, hogy csináljuk meg ezt és szabványosítsuk. A gyártók elfogadták, így elkezdődött a kutatás, és a szabványosítási procedúra.
-
BlackSoft
addikt
válasz
atti_2010 #63 üzenetére
Szerintem már megbeszéltük párszor, hogy mindenkinek másak a szükségletei, elvárásai
Nem én vagyok csak itt PH!-n aki nagyot nézett ezen a monitoron, és azt mondta KELL!
Akinek ilyen paraméterek nem szükségesek, mint amit ez tud, annak inkább ittvan ez: Asus PB287Q
Ez egy Asus 4K monitor... $799-ért ajándék, tekintettel arra, hogy 800K volt a legolcsóbb eddig -
BlackSoft
addikt
Én meg veszek egy új, a CES-en látott Asus ROG 1440p-s 120hz-es monitort, ami G-Sync-el van szerelve, és röhögök mindenen ami AMD
-
Peat;)
veterán
Pont a napokban dicsértem meg a PH!-t hogy visszatért egy normális egyensúlyi állapotba a tesztjeiben, erre meg jön ez a hír, ami igazából semmi kézzel foghatóról nem szól. A fórumozók hozzáállása is érdekes, hogy azonnal készpénznek vették a két megközelítés hatékonyságát, remélhetőleg ugyanolyan hatékonyak lesznek és nem átverésről van szó mint az AMD pont olyan erőszeretettel alkalmaz mint az nvidia. (ezért sem értem miért ekkora a bizalom az AMD iránt, én az nvidiánál is megvártam az első beszámolókat miközben ott erősen sejthető volt hogy valamennyire tényleg működik)
Egyébként az is érdekes hogy még messze a megjelenés még ez a cikk szerint is, mégis prezentálták (vagy valamit prezentáltak). Szerintem már évekkel korábban is foglalkozni kellett volna ezzel a témával és lényegtelen hogyan állt elő az nvidia a dolog megközelítésével, végre lépett valaki. A legelső G-Sync hírben én pontosan ezt írtam le ami most történt: foglalkozzanak a témával mert a többi gyártó is felpörgeti a témát. Engem ez a dolog érdekel a legjobban, a cikk hangneme meg visszatért egy olyan szintre ami nekem ne jön be, akkor sem jött be amikor AMD-m volt.
-
siriq
őstag
En mar feladtam abuval kapcsolatban. Egy normalis hatter kutatast nem csinal meg a cikkek elott. Hianyos vagy pontatlan infokat kozol. Majd vegul meg mantrazza az egeszet. Ezzel ki is merul a reszerol a cikkiras.
legalabb tokosen bevallalna: sracok kosz a plusz infot. Valszeg elb@sztam. Nem igy kellene stb.
Nem nagyon vettem meg eszre. -
Loha
veterán
Itt van valószínűleg a lényeg:
"However, Petersen quickly pointed out an important detail about AMD's "free sync" demo: it was conducted on laptop systems. Laptops, he explained, have a different display architecture than desktops, with a more direct interface between the GPU and the LCD panel, generally based on standards like LVDS or eDP (embedded DisplayPort). Desktop monitors use other interfaces, like HDMI and DisplayPort, and typically have a scaler chip situated in the path between the GPU and the panel. As a result, a feature like variable refresh is nearly impossible to implement on a desktop monitor as things now stand.That, Petersen explained, is why Nvidia decided to create its G-Sync module, which replaces the scaler ASIC with logic of Nvidia's own creation. To his knowledge, no scaler ASIC with variable refresh capability exists—and if it did, he said, "we would know." Nvidia's intent in building the G-Sync module was to enable this capability and thus to nudge the industry in the right direction."
-
Egon
nagyúr
A két technológia abszolút nem ugyanarra lett kitalálva. Az nV-nél a játékok megjelenítésének folyamatosságára mentek rá, a freesync pedig a fogyasztáscsökkentésről szól. Más kérdés, hogy technikailag (nagyjából) ugyanazt csinálja mindkettő (már amennyit lehet tudni az nV-s megoldásról: az érdekes részletekről nem sokat), de mivel egészen nyilvánvalóan mások a prioritások, egyáltalán nem biztos, hogy adott esetben egyformán hatékonyak lesznek (jó eséllyel mindketten azon a területen domborítanak majd, amire célzottan kitalálták őket).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És a játék leképzéséért mi felel. Hát persze a driver. A driver az úgy állítja a dolgokat, ahogy annak jólesik. Ha azt mondja egy tripla pufferelésre kényszerített játéknak, hogy márpedig te duplán pufferelsz, akkor az úgy lesz. Számos hülyén tervezett játék így működik G-Sync mellett is.
Az AMD-nél nem jöttek rá semmire. Ez a VESA holmija. Ők fejlesztik egy konzorciumon belül. Az AMD csak demonstrálta. Ugyanígy demonstrálhatja bárki más. Mondjuk az Intel.
Például úgy, hogy amire ez az egész technológia épül, az egy 2002-es ATI szabadalom. Akkora újdonság itt nincs.(#55) Egon: A két technológia alapja a VBLANK manipulálása. A FreeSync a szabvány, de már írtam, hogy ha zártan akarod, akkor bátran válaszd azt. A VESA-nak mindegy, mert ők ezen nem keresnek.
-
Loha
veterán
Játékban csak a DX-es "triple buffer"-t tudod kapcsolgatni, abból meg egyféle van, és ugyan ezt kapcsolgatja a driver vezérlőpanelja is. G-Sync ott nem megy, ahol a játékban kikapcsolhatatlan 30-as frame limit vagy erőltetett v-sync van, pl.: Need for Speed Rivals.
A VESA szabvány régóta megvan és arra lett kitalálva, hogy ha nem szükséges, csökkenthető 60Hz alá a képfrissítés ezzel csökkentve a fogyasztást. Ezt főleg hordozható eszközök kijelzői támogatják, asztali moncsik nem, mert nem volt szempont, ezért demózta az AMD is notikon.
Az AMD-nél meg rájöttek, hogy ennek segítségével el lehet érni G-Synchez hasonló végeredményt.
Ha ez a VESA friss fejlesztése, akkor nem tudom, hogyan lehetséges, hogy 3 generációval ezelőtti AMD VGA-k is támogatják... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A sync-hez csak a harmadik puffer kell. De nem arra, hogy abba egy új frame-et számoljon.
A normál értelemben vett tripla puffer például nem fog működni, mert nincs meg az a puffer, ami kell a szinkronhoz. Ez egyébként a G-Sync esetében sem működik. Az NV a tripla puffert kényszerítő játékokban ezt a funkciót redukálja, vagy ha nem lehetséges, akkor nem engedik a G-Sync-et. Szerencsére kevés ilyen öszvér megoldást használó játék van.Az AMD nem dobott be semmit. Ez a VESA fejlesztése! Az AMD csak prezentálta, de a FreeSync nem az AMD technológiája. Ez mindenkié.
A G-Sync-et meg nem látom, ki fikázta. -
atti_2010
nagyúr
válasz
cskamacska #49 üzenetére
Tiszta ocosag, meg kell mele egy Titan meg egy I7 oszt renben is van a csaladi kassza.
-
Cathulhu
addikt
1) nem fikaztam, biztos nagyon jo, en a fanokat fikaztam, akik latvanyosan vergodnek neha
2) halalosan nem erdekel a tema olyan szinten, hogy penzt adjak erte, ha ingyen lesz, johet, ha nem, akkor sem faj
3) tippre a VESA mar reg dolgozott az ugyon, az AMD azert ugrott most, mert jott a G-Sync. Gondolom ha nem jon a G-Sync, akkor is atcsorog a dolog a VESA-n elobb utobb, es lett volna valami, csak sokkal lassabban, de erre meg 2)#48) mert gumicsont volt, nincs, erre ertettem a frusztraltsagot
-
cskamacska
addikt
27 colos, NVIDIA G-Sync kompatibilis monitorral rukkolt elő a Philips
650 dollár plusz ÁFA, természetesen TN panel, márciusi megjelenésNem mondom, hogy nem lesz jobb majd a felhozatal, de ugye G-Sync-el kapcsolatban pozitívumként volt felhozva, hogy már elérhető. Na ilyen túlárazott TN paneles gémercuccokat érjen el a devla keze.
-
Cathulhu
addikt
-
Loha
veterán
Szoftveres oldalon viszont mindenképp tripla pufferelést kell alkalmazni, ami számos játékban bekapcsolható, de akár a driverből is kényszeríthető,
A cikkben szó sincs a DX-ről.
Szerinted mit kapcsolsz be egy DX-es játékban, ha a játék menüjében bekapcsolod a triple buffert, és szerinted mit kényszerít a vga driver, ha control paneljában bekapcsolod?
xmaas: Tökéletes példája vagy annak, hogy hosszú távon mihez vezetnek az ilyen elfogult cikkek mint ez is.
a_n_d_r_e_w: Neked meg azt tudom mondani, hogy lehet fikázni a G-Syncet, de azt nem lehet elvitatni, hogy ha az NV nem dobja be ezt a dolgot, akkor az AMD most nem dolgozna a FreeSyncen és vitázhatnánk a v-sync vs. képtörés témában. Ugyan ez történt a CrossFire frame spaceing és a Gaming Evolved esetében is.
-
xmaas
őstag
Vicces emberek vannak itt a forumon vedik Nvidiat azert mert szemben megy a VESA szabvanyal amin a tobbi gyartok dolgoznak amit ugye ingyenesen lehet majd hasznalni es megis Nvidia a rohadt jofej mert kiad egy ezzel szembe meno megoldast amiert fizetni kell pluszba es ezt igy helyesnek latjak a sok fanboy a sajat zsebbenk az ellensege tiszta rohej amit muvelnek
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt azt kell nézni, hogy ennek az implementálása a gyártóknak +20 sor a Frimware-ben, és nem +150 dollár licenc.
Ez egyébként a VESA technikája, de jogotok van azért küzdeni, hogy 150-200 dollárral többet fizethessetek egy monitorért.(#36) Loha: A cikkben szó sincs a DX-ről.
Az a kérdés, hogy a harmadik puffer miért van a G-Sync modulban. Variálható VBLANK mellett erre nincs szükség, de ha ez nincs benne a GPU-ban, akkor a modulba beépíthető a tudás és szoftveresen megoldható a tripla pufferelés. Ugyanaz lesz az eredménye, mint a GPU-n belüli tripla pufferelésnek. De ha benne van a GPU-ban, akkor ez a modul tulajdonképpen csak lezárja a monitorokon azt, amit a VESA szabványosítani akar. Egyébként, ha az NV is támogatja az csak jó, akkor a FreeSync nekik is csupán egy driverfrissítés lesz.
-
Loha
veterán
válasz
VaniliásRönk #40 üzenetére
Szerintem a VESA inkább azon lepődött meg, hogy a sok éve kiadott szabványt ilyen későn kezdték el csak használni...
-
Egon
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #40 üzenetére
Hogy ki a troll, azt inkább hagyjuk...
Életszerű az általad idézett mondat, különösen Abu tollából. Nyilván felhívták őt személyesen a VESA-tól, hogy mennyire meglepődtek...A következőképp képzelem a jelenetet:
Veza Ernő felemeli a telefont:
- Halló! Te vagy az Abu? Nem is gondolnád, hogy meglepődtem! Stb. (a folytatást mindenki fantáziájára bízom). -
VaniliásRönk
nagyúr
"Érdekesség, hogy még a VESA is nagyon meglepődött, amikor az NVIDIA bemutatta a G-Sync technikát, amikor tudtak róla, hogy mindenki egy szabványos megoldáson dolgozik, amit idén akart bejelenteni a konzorcium."
Eddig nem tudták mekkora troll az nVidia?
-
TTomax
félisten
válasz
cskamacska #37 üzenetére
Mondjuk az első monitor amit kapni lehet még,nem kellene ebből messzemenő következtetéseket levonni,főleg annak fényében,hogy a konkurencia sehol nincs....
-
-
Loha
veterán
Szoftveres oldalon viszont mindenképp tripla pufferelést kell alkalmazni, ami számos játékban bekapcsolható, de akár a driverből is kényszeríthető, tehát ez a gond megoldhatónak tekinthető.
Ez a DX-es triple buffer amit a cikkben írsz.lehetséges, hogy a zöldek termékei nem támogatják a variálható VBLANK-et.
Nem tudjuk pontosat mit csinál a G-Sync, de feltételezzük egyből, hogy a Kepler hiányosságai miatt kell egy külön modul a moncsiba, véletlenül sem azért, hogy hardveresen oldják meg a triple buffer kérdést, meg egyéb problémákat... Ráadásul, nem egy olyan bonyolult dologról van szó, amit ne lehetne akár egy rev. frissítéssel beépíteni a Keplerbe, ha tényleg hiányzik de nyilván egyszerűbb volt egy külön hardvert fejleszteni...
Egyébként ennek ellentmond, hogy minimum egy GTX 650 Ti kell hozzá, mert ha mindent a G-Sync modul csinál, akkor akár egy Ferminek is elégnek kellene lennie.Ha a G-Sync technológiát nem is vonják ki a forgalomból, a FreeSync támogatását mindenképp érdemes beépíteni, maximum a reklámokban nem kell megemlíteni, hogy ilyen is létezik.
Variálható VBLANK támogatást kell beépíteni G-Sync Value néven, modul nélkül.Biztos, hogy az egy mikulás sapka a fejeden?
-
Egon
nagyúr
Hogy fogod a G-Sync-et belerakni xy monitorba?
Válasz: sehogyTényleg ez a válasz arra, hogy igencsak félreérthetően fogalmazol a cikkben a monitor firmware frissítéssel kapcsolatban (mintha otthon pikk-pakk cserélgethetné bárki a monitora firmware-jét)?!? ROTFL.
A félretájékoztatás elkerülése végett, abszolút helyénvaló volna egy mondatnyi betoldás a cikkbe, miszerint - az nV megoldásához hasonlóan - ennek a technológiának az alkalmazása is új monitor vásárlását jelenti...
Hátha akkor az általatok (is) kinevelt (és ebben a topicban is bő nyállal fikázó) AMD-s siserehed a homlokához kapna... -
Abu85
HÁZIGAZDA
De nem akar senki programon belüli tripla puffert. Csak egy harmadik puffert, amibe másolhat a driver. Ennyi. Semmi több. Ezt bárki meg tudja csinálni driverben kényszerítve. Ez független az API-tól.
Ugyanezt csinálja egyébként a G-Sync is. Az is három pufferrel dolgozik. Ezt így lehet megvalósítani.Sőt, 2002-ben jegyezte be ennek az egésznek az alapszabadalmát az ATI. [link]
Ezek nem igazán újdonságok, de szükségesek kiegészítések hozzá, hogy a rendszer működjön. -
Loha
veterán
Egy monitorba bele lehet rakni utólag
, de látod ebben megegyeznek.
Mantle ahhoz kell, ha rendes triple bufferinget akarnak, mert DX-ben problémás, és állítólag nem lesz, hanem már VESA szabvány egy ideje: There’s apparently already a VESA standard for controlling VBLANK intervals. Tippre a CVT -ben is benne lehet 2003 óta.
Mindegyik sync technika hozzáad némi késleltetést a megjelenítéshez.
Csak nem mind1, hogy 3-4ms vagy egy teljes képkocka... -
Legjobb tudomásom szerint a G-sync-es monitor polcon lesz 2014 Q2-3-ban, a freesync implementációja meg egy sajtótájékoztató állapotában leledzik jelenleg.
xmaas-nak meg: ha valami free, akkor nem lehet lenyúlni ugye, amúgy meg mindenki szabadon dönthet, hogy még idén akarja-e, vagy vár a free-re. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
szabi80sz #15 üzenetére
Nem. Mindkettő hardveres és szoftveres is egyben. A különbség, hogy máshogy manipulálják a VBLANK-et, de az eredmény ugyanaz. A FreeSync is igényel egyébként speckó LCD vezérlőpanelt, csak bizonyos kijelzőkben ez már ott van.
Aztán pro/kontra/ár/stb… a júzer választhat.A Mantle az olyan, mint a CUDA. Ez is megjelent sok éve és nem volt rá szabványos alternatíva. Ugyanez van a Mantle-lel. Majd idővel lesz rá szabványos opció (remélem).
Meg ez eleve egy csapda. Ha a Mantle valóban nyílt lenne, akkor egy konzorcium adná ki. Most viszont támogatni és nem támogatni is rossz opció. Egyelőre az NV és az Intel is SteamOS/Android barát lett. Közben valszeg keresik a Mantle-ön a fogást. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy fogod a G-Sync-et belerakni xy monitorba?
Válasz: sehogyÉs ki akarja használni a FreeSync-nél a DX tripla pufferelést? Az csak azért kell, hogy a dupla pufferelés mellett az aktuális frame tartalmát le lehessen másolni egy extra pufferbe. A játék ettől még dupla puffereléssel renderel majd, de szüksége van a drivernek a harmadik puffer létrehozására. Vagy megteszi ezt a játék, vagy a driver.
Ugyanez a G-Sync is, csak a harmadik puffert a monitorban hozza létre.
Ehhez nem kell Mantle. Ez egy VESA szabvány lesz! Mindegy a grafikus API.Mindegyik sync technika hozzáad némi késleltetést a megjelenítéshez.
Senki sem akadályozza meg, hogy G-Sync monitorra költs. Akár lehet köpködni a VESA-ra is, hogy milyen aljas konzorcium, hogy ezt szabványosítani akarja.
-
pakriksz
őstag
válasz
szabi80sz #15 üzenetére
Miért zavarná? Értelmes ember figyelembe veszi, hogy low level api csak bizonyos hardverrel működik, EZÉRT low level. Mellesleg a monopolhelyzetben lévő, piackorlátozásra kifejleszett hulladék direct3d-t próbálja lecserélni, amit az m$ pusztán azért alkotott és terjesztett el lefizetésekkel, hogy ne a nyílt opengl-t használják, így a kezében legyen a pc-s játékpiac... Lásd ma is mi az egyetlen akadály a játékok linuxon/osx-en futtatásának? Hát persze hogy a d3d...
-
Loha
veterán
Szokásos Abu85 színvonal!
Pár gondolat:
Fogyan fog bárki otthon firmwaret frissíteni a monitorán?
Válasz: sehogy.
DirectX-ben nincs triple buffering, helytelenül a render ahead 2-es értékét hívják annak, ami a triple bufferinggel ellentétben extra lagot okoz.Az AMD demójában mit kellene látni?
Az egyik moncsi 30 fps(60Hz)-es vsynckel megy, a másik meg 50 fps(Hz)-es vsynckkel (kb. minden moncsi tudja) vagy ugye állításuk szerint FreeSynckel, de mivel jól láthatóan fix a frissítés, erre nem látunk bizonyítékot. Tehát az AMD demója alapján megállapítható, hogy az 50fps jobb mint a 30.A G-Sync modul lehet a tripple buffering hardveres megoldása miatt kellett, az AMD gondolom majd megoldja Mantleből (zárt API).
-
BazsiBazsi
aktív tag
Az nvidia mindig ilyen és ilyen marad. Nem is veszek tőlük semmit csak ha valami nagyon jó ár/érték arányú. Ezek a zárt dolgaik mindig felemásak vagy zsákutcák lesznek a kihasználatlanság és a support miatt.
-
Cathulhu
addikt
Ha ez azt jelenti, hogy lesz ertelmes aru IPS-en is, es nem csak szazezres sz*r TN-en, akkor meg talan erdekelni is fog a dolog. Az nVidias megoldas amugy is elegge kokanyolas szagu volt...
-
xmaas
őstag
Bravo Nvidia budos troll vagy ezek szerint lenyultad kb. a tobbi gyartonak az otletet amin mar dolgoztak es ingyenes lesz es csinaltal sajat megoldast amit penzert akarsz eladni ezert jarna par nyakleves nekik az biztos
-
szabi80sz
tag
Ha jól értem, akkor az Nvidia hardveres megoldást kínál, ami csak nála működik, míg a többiek szoftveres megoldást adnak, ami mindenkinél működni fog valamikor. Ebben nem látok kivetnivalót.
atok666: egyetértek.
Úgy látom, hogy ezen a helyen mindig az Nvidia lehúzása és az AMD istenítése megy. Azt a sok értelmes nem veszi figyelembe, hogy az AMD-nek is van saját kizárólagosan működő megoldása egyéb dolgokra (lsd.: pl. Mantle api). Ezeket bezzeg nem szidják, Sőt! Egyenesen magasztalják. Tudom, hogy a Mantle "nyílt", csak hát mindenkinek az AMD technikai megoldásait kellene követnie... még jó, hogy nem fog az Nvidia és az Intel ilyet művelni és monopol helyzetbe hozni a konkurens AMD-t. Ez még a piacnak is rossz lenne, mert csak 1 irányba mehetne a technika beszűkült határok között.
-
proci985
MODERÁTOR
ez ennel sokkal bonyolultabb.
gyakorlatban: a kod/implementacio nagy resze gyartotol fuggetlenul altalaban egyezik. ami nem egyezik az a "secret sause", avagy az az extra funkcionalitas, amit a gyartok nem dobnak be a kozosbe. de legalabb 80-90% a funkcionalitasnak egyezni szokott.
az open standardsnak tobb lenyege van:
- alacsonyabb maintenance: gyakotlatilag a spec reszen kivul minden mas egyezik, alacsonyabb a fejlesztesi koltseg es eloszlik
- nem lehet trollkodni a technologiaval
- ha esetleg bedolne a ceg akie a szabvany (10-20 eves ciklusokban gondolkodva siman megesik) akkor attol meg a szabvany es a szabvanyra epulo cuccok tulelhetikplusz ha userek csoportjanak nagyon kell, akkor meg lehet valositani otthon/ossze lehet allni massdropon, mert ismert a szabvany. az olcso 3dprinterek terjedesevel ez is kezd alternativa lenni.
-
#65675776
törölt tag
Az nV utóbbi időkben tanúsított magatartása a RAMBUS-ra emlékeztet. Ők is csak azért ültek be anno a JEDEC-be, hogy rálássanak a többiek fejlesztéseire, amiket aztán saját néven zárt szabadalomként bejegyeztettek, majd nekiálltak mindenkit perelgetni (ergo a valódi fejlesztőket). Ez a G-String is arra hasonlít most az nV részéről. Remélem csúnyán bevág majd nekik.
-
Alternatívák:1.Free az egész, aztán majd lesz...egyszer
2.Bemegyek a boltba és kérek egyetAmíg a 2. meg tud szólítan egy jelentősebb vásárlói réteget, addig nincs miről beszélni.
Amúgy ki fogja ezt a free firmware-t megírni, implementálni a rendszert, rajta tartani a szemét, supportot adni hozzá? Ki fizeti a révészt? Vagy volunteer lesz mindenki ez ügyben?Netalán a free cucc ára majd beépül valahova? Azért tovább kéne ezt kicsit gondolni.
-
Gainka
őstag
Szerettem az nvidiát, sokáig gforce-om volt, de mostanra úgy meg utáltam az lehúzós politikája miatt ->is<- hogy már el sem olvasom róla szóló cikkeket. Nem mondom hogy a többi cég kiscica de azért nahhh.
Ha az Nvidián múlna azért is fizetni kéne hogy mekkora élsimítással akarsz játszani... asdasd -
GhanBuri Ghan
őstag
Nagyon helyes, az efféle szinkronizálásnak alapnak kellene lennie, ha minden jól megy, végre szabványos lesz.
-
Valdez
őstag
Gyanítom az újnak számító, ámde kifutott monitorok (kb évente van új generáció) már nem fognak kapni új fw-t emiatt, de ne legyen igazam.
-
-
Youri
veterán
Akkor meg varok a monitor cserevel
-
A szokásos, piacot jobban szegmentáló nem szabványos megoldás versus a piacot kevésbbé szegmentáló megoldás. I'm lovin it.
Érdekes mód az nV folyamatosn próbálja tuszkolni a saját closed megoldásait, "érdekes".
-
.mf
veterán
Nesze neked nVidia
Remélem a népszerűbb monitorokhoz, mint pl. U2311H is készítenek majd "modderek" fw-t. Két-monitoros üzemmóddal hogy fog megbírkózni?
Új hozzászólás Aktív témák
- LG Gram 14 WUXGA IPS i7-1360P 5.0Ghz 12mag 32GB DDR5 1TB SSD Intel Iris XE 10óra Akku Win11 Garancia
- Önerő nélkül is elvihető! Részletfizetés. 27 % Áfás számlával Dell Alienware QD-OLED gamer monitor
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3367, 91% Akkumulátor
- LG UltraGear Gaming Monitorok -30%
- Apple iPhone 15 128GB,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest