Új hozzászólás Aktív témák
-
adyz.
aktív tag
válasz
gamek!ller #45 üzenetére
nem perverzség, férfiasság!
-
Sandrew
őstag
válasz
gamek!ller #42 üzenetére
Lehet aztán is nyomni csak számolni kell vele, hogy jobb esetben a lábad törik el rosszabbikban pedig a pedál...
-
Sandrew
őstag
válasz
gamek!ller #40 üzenetére
Passatba 4
-
FF23
senior tag
válasz
fordfairlane #32 üzenetére
Csak aztán legyen pikk-pakk állapotban az az f astra, mert, ha netán le találna állni a motor elmegy az összes működésével kapcsolatos dolog -fékrásegítő, kormányszervó, ha van (gondolom még nem elektromos
) és akkor kapkodhatsz.
Szóval: sebességben kell hagyni, az a kis benya lejtőn, ha gázt kell adni a sebességtartáshoz nem éri meg a kockázatokat.
-
egil
csendes tag
válasz
gamek!ller #35 üzenetére
Én megállnék a felénél:-)
-
gamek!ller
őstag
válasz
fordfairlane #32 üzenetére
Tegnap megnéztem, az érdi lejtő tetején pontosan 100km/h-nál vettem el a gázt, és le a körforgóhoz 105-el érkeztem 5.-ben motorfékkel..
-
egil
csendes tag
Valóban akkor nem fogyaszt a kocsi, ha motorfékkel gurulsz és üresbe ne tedd a már leírtak miatt. Viszont ha kifejezetten az a cél, hogy kihasználjuk a lejtő(ke)t fogyasztáscsökkentésre, akkor sokszor célszerűbb kinyomott kuplunggal gurulni. Sokkal több lendületed marad, sokkal hosszabban tudsz gurulni úgy, hogy alig lassulsz, vagy esetleg még gyorsulsz is. Pl. ha Dobogókő felé megyek Esztergomba, a leágazástól le lehet gurulni egészen a hegy aljáig (googlemaps szerint 7,3km). Motorfékkel ez biztosan nem menne, főleg olyan rövid 5. fokozattal, mint amilyen nekem van. Összességében ezt a távot alapjáraton megtenni biztosan kevesebb fogyasztás, mint motrofékezni-gázt adni-motorfékezni...stb.
-
potyautas
tag
Ne is tedd! A fogyasztással kapcsolatban pont ezeket hallottam, mint amiket leírtál. Tapasztalat alapján nem tudom egyik álláspontot se megerősíteni. Viszont úgy gondolom, hogy üresben gurulni elég veszélyes dolog, Egy váratlan helyzetben kezelhetőbb a jármű, ha a motorfék is működik.
-
fordfairlane
veterán
Csak az a baj, hogy pl az F Astra-m motorféke olyan erős, hogy 5ösben az érdi lejtőn 100-ról indulva az aljára érve már 60-al gurul, üresben pedig 100-al érek az aljára, ergo üresben gurulva jobban járok.
Bizony
én is ezért rakom üresbe a nulláson, a hosszabb, lejtősebb szakaszokon a kocsit, nem a fogyasztás miatt.
-
koshmar
veterán
A négyütemű motorok viszont nagyrészt kényszerolajozásúak, tehát egy pumpát hajtanak meg és az tolja az olajat a megfelelő helyekre.
Értelemszerűen az olajpumpa mindig annyival forog mint a motor. (nyilván le van áttelezve, de egyenesen arányosságban van: ha a motor gyorsabban forog, a pumpa is és fordítva).
Motorféknél hiába veszed el a gázt, a motor ugyanannyival forog tovább (persze a kocsi lassulni fog), tehát éppen annyi olajt nyom a pumpa, amennyi az adott fordulathoz kell.Ez kicsit girbe-gurba lett.
-
koshmar
veterán
A kétütemű motor a kenőolajat a benzinhez keverve kapja. (Hogy kézileg kevered be vagy külön olajozású, az most lényegtelen),
Ha menet közben elveszed a gázt, akkor a karburátorban a fojtószelep alapjárati állásba kerül.
Ergo a motor így csak annyit benzint (és olajat, ami most a lényeg) kap, amennyit alapjáraton szokott.
De ugye ha mész a kocsival, akkor a fordulatszám magasabb.
Pl. 4000-es fordulattal mész. Elveszed a gázt. A fordulat mondjuk lemegy 3800-ra és csökken.
De a motor csak az alapjárathoz elegendő mennyiségű olajat kap, mivel a gázt teljesen elvetted és a fojtószelep alapjárati állásba került. (kb. 900-1200 az alapjárat, kocsitól függ).
Így a kenés nem lesz megfelelő, amely a motor túlmelegedéséhez vezet.
Remélem, érthető.Természetesen mindkét említett autó karburátoros.
Anno én sem értettem egy ideig.
-
koshmar
veterán
Ezúton üzennék a Trabant és Wartrburg tulajoknak: (már ha van még valakinek).
Ti tényleg ne motorfékezzetek.(Kivétel: Trabant, 4. fokozat).
-
mrlt
tag
Ez elmenne trollfizikának
Lejtőn lefelé sebességben a kerék hajtja a motort, és nem fordítva, tehát a benzint a motor termeli és nem fogyasztja = végtelen üzemanyag. problem olajtársaságok?De hogy válaszoljak is, ne tedd üresbe.
-
proof88
addikt
egyébként ja, a motorfék is változóan erős az autókban, de dízeles autókban úgy tudom rettentő gyenge általában, én amikor kipróbáltam dízeles Honda FR-V-t, le voltam döbbenve hogy a motorfék mennyire nem fékez, egy benzines Nissan Micra-hoz képest, igaz teljesen más a 2 autó, de úgy tudom általában a dízeleknél gyengébb a motorfék.
-
deicide
veterán
Csak az a baj, hogy pl az F Astra-m motorféke olyan erős, hogy 5ösben az érdi lejtőn 100-ról indulva az aljára érve már 60-al gurul, üresben pedig 100-al érek az aljára, ergo üresben gurulva jobban járok. Pl az alpokból lejtőin jövet 160 körül gurultam el a 130-140-el haladó autók mellett, ugyanezt kipróbáltam motorfékkel, de 130 alá esett pikkpakk a sebesség, nyomni kellett a gázt. Az igaz, hogy hirtelen vészhelyzetben üresben lófaszt sem lehet csinálni, de ez benne, nekem megérte az adrenalin rush...
-
És akkó' mi * hajcsa a motort? A menetszél tán?
Ebből is látszik, hogy sosem lehetsz már főnök. Túl sokat tudsz a világ dolgairól.
* szerk: csúnyán beszéltem
-
Zolaash
senior tag
-
No-kia
addikt
motorféknél 1500 felett a computer nekem se enged egy csepp benzint se a kocsiba, bár ha piroslámpához közeledek akkor én is üresbe rakom
de ez csak kényelmidolog
-
proof88
addikt
5-ös és 6-os hsz-ekkel értek egyet.
Toló üzemben nem fogyaszt a kocsi.
És igen, az veszélyes dolog amikor megszakítod a kapcsolatot a motor és a kerekek között, meg az is amikor újra kapcsolatot létesítesz, úgyhogy az a legjobb, ha csak akkor kuplungolsz ha arra tényleg szükség van. Sőt ezen felül bármikor jöhet olyan helyzet, egy veszélyes szituáció, amikor szükség lenne gázadásra, hogy megmenekülj, és ha üresben vagy akkor nincs időd sebességbe rakni a kocsit.szerk.: egyébként ez is olyan alap dolog, hogy a mai napig képesek vitázni ezzel az emberek, mint amikor 1+1+1+1+1+1x0-ra azt mondja valaki hogy 0.
-
Fuxsanyi
csendes tag
Amikor üresben van az autó, akkor alapjáraton ketyeg, tehát az alapjárati rendszer adagolja az üzemanyagot. Egyszer volt egy Skoda Fabia-m és abban ezt a pillanatnyi fogyasztásmutató mutatta.
Ha sebességben gurulsz, akkor nincs szükség alapjáratra, így az nem is nyom üzemanyagot a hengerekbe. A fedélzeti kompjuter sebességben guruláskor következetesen 0L fogyasztást mutat, mivel nem is haszál egy gramm ütemanyagot sem az autó...
-
.bableWes
őstag
SOSE tedd ki üresbe a kocsit, csak akkor ha váltasz. motorféknél az injektoros kocsik egyáltalán nem fogyasztanak benzin. ugyanis ahogy te mondtad a kerék hajtja a motort és nem forditva. dieselnél az ujjabaknak is 10-12 éves kocsiktol már az adagolojuk is lezár fullra.
a másik, meg hogy balesetveszélyesebb is...
mindig motorfékket kell használni -
szőröscica
addikt
Üresben fogyaszt, mert be kell fecskendeznie üzemanyagot, hogy fenntartsa az alapjáratot.
Motorfékes üzemben nem fogyaszt semmit.
-
Hát ez engem is foglalkoztat mostanában.
-
sz4blya
tag
érdekel
-
gamek!ller
őstag
asd
Új hozzászólás Aktív témák
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Battlefield 6
- Elektromos autók - motorok
- Sorozatok
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- ASUS ZenBook 14 OLED UM3402 - 14"2.8K OLED - Ryzen 7 7730U - 16GB - 512GB - Win11 - 1,5 év garancia
- AKCIÓ! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R3 3100 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050 Ti 4GB ZALMAN S2 TG Chieftec 500W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest